KÄRPÄSLÄTKÄ LYÖ HELBILLÄ

Mattimölli

Kymmenisen vuotta sitten kuin käärmettä pyssyyn ajettiin yhtiöittämistä . Kehitettiin poppakonsteja säästöjen nimissä ja kuinkas kävikään kaikista varoituksista huolimatta. Romutettiin hyvä linjavaalisysteemi , henkilökuntakuljetukset lopetettiin ja monta muuta. Porukkaa aivopestiin.
Mutta nyt tulee uudet tuulet ja kaljupäille johtajille ja heidän alemmille kärpäsilleen tietääkin lähtöpasseja , sillä uusi omistaja ei tarvitse.
Ei taida olla kellään tähän sanottavaa ?

41

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paksujori

      Valitettavaa mutta totta.
      Niin käy helposti kun hännystelee ylempiä.
      Helposti alennetaan ja ulkoistetaan.
      Siinä ei auta kaljupäisyys eikä v.mäisyyskään.
      Tulee uudet jodekat.

      • Goldenshower

        Lähtö tulee vintiltä Mikkihiirelle ja ah ,niin hyvälle , Syvällemulkullekin ja ehkäpä vielä Tuplamatillekin alakellarista.
        Pitkälle J.llekin kovat paikat kun ei auta lipominen enää.


      • persum

        Oilein,lähtee se demariporukka pois,on ollut sellainen suojatyöpaikka monelle ollutkin.
        Turhia pomoja on myös raitiovaunupuolella yli 15 työnjohtajaa,linjalle vaan,nykyisin tietokoneaikana työnjohto hommat hoituu pienemmällä porukalla.
        Tehokkuutta vaaditaan työntekijöiltä miksei työnjohdolta.


    • känninen

      kenkää koko porukalle ;)

      • Talkoo-Taavetti

        Vintillä tuulee.


      • Karjalankäki

        Pääsisköhän sinne tämmönen ex-nobinalainen, raitistunut ?


      • tuuleee

        Ei pääse.


      • Partajugi

        Ei se pääse. On käynyt kuin satelliitti joka firman ovia kolkuttelemassa ,eikä ne ota kun sillä vielä kova hinkukin siihen AKT-toimintaankin joka ennen vihas sitä. Mutta niin se turkki kääntyy koirallakin.


      • Talkootaavetti

        Olen minä nöyrtynyt.


      • Karjuheinolasta

        Kaveri soitti Helsingistä että nyt on uusi tj valittu tehtäväänsä ja entiselle annettu tehtäväksi siirtyä kilometritehtaalle.
        Nyt se lätkä löi jo toisen kerran vintillä.


      • vugcjilgui

        Kerrokko vielä harju keinolasta että kuka tämä uusi tj sitten on


    • masaheadhill

      Jahans läskiä syövä karju! Sulla ja sun kaverilla on sitten hyvät suhteet toimitusjohtajiin kun ensi käden tietoa noin nopeasti saat!! Mikäs se sun pomokaverin nimi siellä Helbillä on. ?

    • sadgfkl
      • Karjuheinolasta

        Jähäns maitoa juova tissiposki Masa Headhill ! En sulle tietolähteitäni paljasta , älä luulekaan !
        Nyt se kärpäslätkä siellä vaan paukkuu , ei voi mitään. Et sinäkään.


    • hujvgggiffcu

      Tiedä tosta kärpäslätkästä, mut muutoksia tulee varmaan jatkossaki. Luulen et johtoporras puretaan kokonaan pois. Eli toimari johtaa päälliköitä. En tiedä onko missään koivarin bussifirmassa johtoporrasta olemassakaan. Joku varmaan tietä paremmin.

    • masaheadhill

      Jos et ole karju vielä huomannut, minä en provosoidu lapsellisista haukkumisista , Hyvä kaveri olet entisten pomojesi kanssa kun sinulle sinne eläkkeelle uutiset ensimmäisenä kerrotaan. Oli hienoa että jaksoit tehdä hyvin työsi eläkepäiviisi saakka. Eikä minua sinun pomokaverisi kiinnosta, mutta on se ihmeellistä miten saat tietoa!

      Täällä kuka tahansa voi kirjoittaa ihan mitä vaan, tuskin olet edes bussialalla ollut, huvikseen täällä vaan kirjoittelet, niinkö? Laita nyt edes firman nimi tänne missä työskentelit, eikö pokka riitä siihenkään...sellainen "karju" okei! Joo, olet varmasti peruuttaenkin ajanut enemmän kuin minä eteenpäin mutta mitä sitten?
      Kukaan ei usko täällä tarinoitasi ellet iske faktoja pöytään! Juttua kyllä tulee-hyvinkin ala-arvoita välillä, mutta edelleen; faktoja esiin!
      Kerroppa minulle , elääkö itsestään huolta pitävä esim. pyöräilevä henkilö pidempään, vaiko vain autoa liikkumiseen käyttävä? Pyöräillä voi vaikka tuulipuvussa, etkö ole sitä tiennyt? Eikö olisi kivaa pitää itsestään parempi huoli ja vaikka vähän laihduttaakkin?

      Pusipusi ja naminami sinne Heinolaan, terveisiä hyville pomokavereillesi! Lento etelään lähtee 6 tunnin päästä, sain vähän lomaa aikaistettua! Siitä vaan lähteviä lentoja katsoon jos olet utelias ;) Vielä viimeinen tsekkaus että lasten tarvittavat tavarat on mukana . Minulle ja vaimolle riittää simmarit ja hammasharja, loput unohtuneet tavarat voi ostaa paikan päältä! Netti sulkeutuu 2.5 vuoksi nyt!

      • tyrkättyon

        HKL,ssä oli Heinolan Karjun linja-autonkuljettajanvirka, naisjutut viittaisi "Panomies Puumalaiseen", hän ei ehkä muuttanut elakepäiville Heinolaan. Kannattaa kunnioittaa vanhempaa kuljettajaa ja jo eläkeiän saavuttanutta, jotta menestyisi nykyisessä virmassa esimiestensä joukossa.


      • Kadekalamies

        Oli siellä toinenkin panomies ,mutta Karjua nuorempi kun ei eläkkeellä vieläkään ,mutta naisien kanssa peuhaa nykyäänkin yhtä lailla kuin ennenkin HKL.n aikaan ja vähän yhtiöittämisen jälkeenkin. Nykyään työskentelee toisessa firmassa. - Kuka muistaa , sitä sanottiin Kontulan Parooniksi.
        Ajoi Kontulassa monta vuotta ja söi kuormasta vieraillen työajan ulkopuolella useidenkin rouvien luona Kivikko-Kontula- suunnalla.


      • tyrkättyon

        "Semeikka" vaikutti sillä suunnalla aikoinaan, oli viiden anopin mies, vei jokaiselle äitienpäivä kukat.


      • Kadekalamies

        Kyllä minä sen Kontulan paroonin muistan ja hyvin muistankin, mutta en muista Semeikkaa Varhasta. Minä vuosina se Semeikka siellä vaikutti ?
        Kontulan paroonin punainen farmari seisoi iltaisin monessa pihassa ja parkkipaikalla siellä suunnassa kymmenisen vuotta sitten. Mitähän muuta ja missä lie itse seisotellut. Näitä mokomia keikareita oli muutamia. Mitähän ne naiset niissäkin oikei näkivät ja tää paronikin perheellinen pienen lapsen isä siihen aikaan. Kontula kun Nobinalle hävittiin niin se joutu Vuosaareen ajamaan ja jatkoi samaa helvetin peliänsä sielläkin suunnalla ja iski naikkosia 96 linjaltakin ja heillä vieraillessaan jätti autonsa venekerhon rantaan ettei muijansa epäilisi kun oli kuulemma sanonut himassaan että menee veneellensä. Myös sen lisäksi yksi "seksi Sepi" nk. "Kasi" kertoili aina kuinka kahdeksikkoa vedellään...
        Sitten oli yksi Veka joka päästyään 55 vuotiaana eläkkeelle , meni T..n linjoille tilausajoja ajamaan ja aikoinaan pelkäsi jos saa lisävuosia ettei 55 pääsekään.
        Varmasti Heinolakarjun hyvät kaverit.


      • Karjuheinolasta

        Ei ole mun kavereita eläkkeellä työtä paiskovat. Lisäksi polkupyörällä naisväen pisibodyissä työmatkapyöräilevät eläkepapat saavat erityispaheksunnan !

        Siellä oli Parooni , mutta se oli eri henkilö kuin tämä häntäheikki Kontulan Parooni. He eivät toisiaan nähneetkään , mutta merkillinen sattuma että Varhassa tämä Kontulankeisari oli saanut tämän vanhemman , eläkkeelle jääneen Paroonin pukukaapinkin. Se kaveri ajoi autolla maitokauppaankin. Ei tykkää kävelystä kuin en minäkään.

        Veka oli myös ja itki ja pelkäsi tuleeko lisävuosia ja pääsi kuin pääsikin 55v , mutta duunia jatkoi. Häpeäpaaluun joutaisi moinen , vaikka mukava kaveri muuten ja reilu etenkin.

        Sepi on nykyään eläkkeellä eikä tee duunia. Vetelee vain "kahdeksikkoa" kotirouvien kanssa joiden äijät työssä ja fillaristien muijia "nuijii" tuplaten.

        Älä sä kalamies ole kateellinen. Tee itte perässä , tai jos ei ole mihinkään muuhun kuin ylenpalttiseen työntekoon , niin pitelee naamansa kiinnempänä.


      • Talkoo-Taavetti

        No niin. Mites pyyhkii exhelbillä nyk Koivarilla ?
        Siellä on taas kärpäslätkä lyönyt paria perskärpästä.
        Mikkihiiri ja Syvämulkku on vielä.


      • ruhaaaaaa

        Suuri stadin valloitus on edennyt saman suuntaisesti kun edellisen omistajan toimesta. Reilun vuoden sisällä on paljon liikennettä kilpailussa. Sitten nähdään kuinka käy.


      • Talkoo-Taavetti

        Sen tietää jo nyt.
        Huonosti.


    • pasivantaalta

      Sielä häslää yhä ne kaksi kaljupäätä, syvämouth ja pinokkio se ei hyvää tee työilmapiirille ei varmana tee.

      • Partajugi

        Onko nekin paskiaiset vielä siellä ? Ja jumalauta molemmat ???


      • kuskivaa

        Pinokkio se vaan paneskelee yhtä naispuolista työnjohtajaa. On tehnyt sitä jo vuosia.


    • Kuljetusammattilainen

      Ketä,on joutunut lähtemään?

    • jiminobina

      Joku Putte vai oliko se Puppe joutui kuulemma vime jaossa pois vaikka olikin syväaukon kanssa väleissä mutta niin vaa ovi heilahti näin helbin pojaaat puhu ja eläkkeelle sieltä oli jäänyt anu saukko(matti) joka oli ollut pahin kiusaaja työnjohdossa.
      Saa nähdä miten käy siellä jatkossa saako kaljut tulosta aikaan vai tuleeko uloslähtö, ainakin henkinen ilmapiiri on siellä paha näin sanoi torilla helbin kuljettaja ja kiroili ja huusi.

      • Korkokenkämika

        Puppepossu se sai lemput juu. Olis päässyt kuljettajaksi kuten minäkin jouduttuani pois pomonhommista, mutta ei sille kelvannut.


    • Helbmies

      Kyllä Puppe on edelleen töissä. Mistä te nää jutut oikein kaivatte?

      • Korkokenkämika

        Puppepossu on saanut lemput. Kaivelematta mitään juttuja !
        Ei kelvannut jatkaa kuljettajana vaikka tarjottiin sitäkin mahdollisuutta.
        Pinokkio se jatkaa paneskeluaan ja parhaaseen aikaan haluamaasi aikaan saat kesälomat ja kaikki lomat kun polkaset Syvämulkkua joka jätkillä nussittaa itseänsä nykyään kun Mulkkumatti jäi eläkkeelle joka oli sen vakkari.


      • Partajugi

        No siellähän melkoinen meininki !
        Ei meillä Nobinalla vaan tuon kaltaista.
        Ainakaan sen jälkeen kun eräs kaljalle perso entinen persu sai lähteä puhallettuaan tarpeeksi.


      • Korkokenkämika

        Mulkkumattia, nyk. eläkeläistä kutsuttiin myöskin Matumatiksi, sillä hän pärstältään muistuttaa melko paljon Rt.n leirin matuja.
        Samanlainen parta ja virnu hymy ja vittumainen luonne.


    • Helbmies

      Kyllä on tyhmää porukkaa. Kirjoittaa täällä asioista, joista mitään ei tiedetä.

      • Kaikkienkamu

        Niinpä... Vakiokommentoijina täällä pyörivät kaiken maailman kuselta haisevat talkoolaiset, homofoobikot, partaiset työpaikkakiusaajat, eläköityneet entiset sorakuskit ym. puukenkäporukka. Säälittävää sakkia.


      • Partajugi

        Kuten esimerkiksi ? Minulla kyllä parta ja pitempikin sellainen ja paljon täällä syystäkin kirjoittelen, mutta miten määritellään työpaikkakiusaus ? Onko se vähän niin kuin janssoninkiusaus, siis saako sitä työpaikan ruokalasta ?


    • Anonyymi

      Päällikkömme Syvämulkkukin opetettu jo LÄHES ihmisten tavoille.
      Ei uskalla mylviä enää kuskeille, kun pelkää juurikin kärpäslätkän lyövän ylemmältä taholta jos käyttäytyy epäasiallisesti.
      Kalajärven vessassa toden totta täyttä faktaa on siitä Matalapurosta.

      • Anonyymi

        Kohta nämä firman viimeiset änkyrät lähtevät eläkkeelle ja johtajamme saa työrauhan. Jaksakaamme muutama vuosi vielä. Tässä ennen joulua suunnitelmassa päivittää polkupyörä uuteen ja siirryin kasvissyöjästä täysin vegaaniksi kesän aikana. Kalajärven vessauutiset ovat katkeroituneiden ukkojen kirjoituksia. Valitettavasti nyt tämä inhottava epäasiallisuus on levinnyt myös Ollaksen vessakoppiin. Mutta jaksamista muille kollegoille! Huomenna yövuoroon omasta toiveestani, asiallisesti tarjouduin ylitöihin ottamaan erään tapasaikuttajan työvuoron

        T. Helbin äijä


    • Anonyymi

      Vai että ihan kasvissyöjäksi Helbinneiti siirtynyt. Syö nyt vaikka paskaa, mutta älä luule että eläköityminen Syvälle mitään työrauhaa takaa, ellei itse osaa rauhottua ja olla alaisilleen huutamatta. Nuorempaa polvea talossa on jotka eivät myöskään sitä mylvintää kauaa kuuntele kun ottavat Koivarin johtoon yhteyttä.

      Mitä myös Helbin äijän, eikun neidin fillarihankintaan tulee, niin kai muistit myös pyytää äitiltäs tai siskoltas uudet kiiltävät sukkahousut kun keikuttelet duuniin . Näkyy pimeässä paremmin kun kiiltää.
      Myöskin hyviä fillaripukeutumisideoita saat Pitkältä Jiiltä, jota myös Biginiksi kutsutaan. Vaikuttaa Varhassa pääosin nykyään ja himofillaristi. Homoudesta ei tietoa.

      Ylityöntekijöistä se Tanhutalipalleroisemme kyllä tykkää ja senkun vaan teet. Minä ainakin tulen saikuttamalla vaikuttamaan sillointällöin aina eläkkeellelähtööni asti. Autolla duunimatkat.

      Helbheikki

    • Anonyymi

      On saatu tietää että Syvärillä kuumat paikat kuin ennen sota-aikaan Syvärillä, mutta nyt kyseessä eri Syvä.
      Capman näet on ottanut mukaansa operatiiviseen toimintaan Koivarin avuksi ja siellä uusia johtajia tulossa.
      Veikkauksia miten sillen käynee.
      Tänään aiheesta enemmän Pikkulinnussa klo 18 jälkeen.

      Parta-Jugi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe