MOOTTORI Toyotan asiakkaat ovat Suomessa löytämässä turbomoottorin edut hybridin kustannuksella.
Syynä tähän on bensiinimoottoreissaan pitkään turboja pääsääntöisesti vieroksuneen Toyotan uusi 1,2-litrainen turbonelikko, joka teki debyyttinsä uudessa Auris-mallissa.
Hybridiversio on Aurisissa noin 2 300 euroa uutta turboversiota kalliimpi alkaen-hinnoillaan, mutta hybridi on aina automaatti.
Myynti lähes tasan
Aurisin kesäkuisesta lanseerauksesta lähtien näihin päiviin saakka Auris-myynti on jakautunut hyvin tasaisesti uuden 1.2-turbomoottorin ja hybridin välillä, Toyotalta kerrotaan.
Hiukan yli puolet asiakkaista on valinnut autonsa voimanlähteeksi hybridin, ja lähes toinen puolikas turbon.
Muiden voimanlähteiden kysyntä Aurisissa (1,33 litran bensiini ja 1,6 litran diesel) on ollut vähäistä. 1,2-litraisen turbomoottorin valinneista noin puolet on valinnut myös portaattoman Multidrive S -automaatin. Kaikki Aurisin moottorivaihtoehdot täyttävät Euro6-päästönormin.
Hybridiä ripeämpi
Kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla varustettu 1.2T Auris kiihtyy nollasta sadan kilometrin tuntivauhtiin 10,1 sekunnissa, huippunopeuden ollessa 200 km/h. Vastaavat hybridin luvut ovat 10,9 sekuntia ja 180 km/h. 1.2T-moottori tuottaa 116 hevosvoimaa, ja sen tarjoama maksimivääntö on 185 newtonmetriä käyntinopeuksilla 1500-4000 rpm. Moottori on ns. ”ketjukone”, eli jakopäätä käyttää ketju, jota ei tarvitse huollossa uusia.
Harry Kuurio
Yhtä heikko kuin TSI VW?
31
89
Vastaukset
- önjöönön
Ei ihmiset tyhmiä ole. Hybridin ostaminen ei ole taloudellisesti järkevää ja vaparit ovat ohutvääntöisiä bensarosvoja. Toyota tulee taas tapansa mukaan jälkijunassa.
- VWketjueikestä
Ja korjaa voitot kun VW TSI autot saa takaisinkutsun?
- AllesGut
VWketjueikestä kirjoitti:
Ja korjaa voitot kun VW TSI autot saa takaisinkutsun?
VW ei ole tehnyt ketjukoneita enää vuosiin ja vanhoihin on vaihdettu uusi vahvempi jakopää tehtaan piikkiin. Eli kuluttajan kannalta ketjuprobleemit on hyvin hoidettu.
Trafin valvomia takaisinkutsuja tarvitaan vain sellaisiin turvallisuuteen liittyvissä asioissa mitä Toyotan harmina on ollut. Jakoketjun vaihdot sujuvat mallikkaasti vapaaehtoispohjalta, turha sotkea hommaan mitään ylimääräistä viranomaisbyrokratiaa. VW:llä on tässä casessa valinnanvaraa, Toytoalla turvallisuusasioissa ei ole. Takaisinkutsut tehdään viranomaisten vaatimuksesta. - Paskan_myivät
AllesGut kirjoitti:
VW ei ole tehnyt ketjukoneita enää vuosiin ja vanhoihin on vaihdettu uusi vahvempi jakopää tehtaan piikkiin. Eli kuluttajan kannalta ketjuprobleemit on hyvin hoidettu.
Trafin valvomia takaisinkutsuja tarvitaan vain sellaisiin turvallisuuteen liittyvissä asioissa mitä Toyotan harmina on ollut. Jakoketjun vaihdot sujuvat mallikkaasti vapaaehtoispohjalta, turha sotkea hommaan mitään ylimääräistä viranomaisbyrokratiaa. VW:llä on tässä casessa valinnanvaraa, Toytoalla turvallisuusasioissa ei ole. Takaisinkutsut tehdään viranomaisten vaatimuksesta.Untako näet Volkkarin korjauksista?
- öljypoltinaudiVW
AllesGut kirjoitti:
VW ei ole tehnyt ketjukoneita enää vuosiin ja vanhoihin on vaihdettu uusi vahvempi jakopää tehtaan piikkiin. Eli kuluttajan kannalta ketjuprobleemit on hyvin hoidettu.
Trafin valvomia takaisinkutsuja tarvitaan vain sellaisiin turvallisuuteen liittyvissä asioissa mitä Toyotan harmina on ollut. Jakoketjun vaihdot sujuvat mallikkaasti vapaaehtoispohjalta, turha sotkea hommaan mitään ylimääräistä viranomaisbyrokratiaa. VW:llä on tässä casessa valinnanvaraa, Toytoalla turvallisuusasioissa ei ole. Takaisinkutsut tehdään viranomaisten vaatimuksesta.Asiakas on laitettu maksamaan enemmän ja vähemmän.Saastekohun myötä Ruotsin TSI asia lienee nostaa päätään vielä enemmän.
VW edustajat yrittää aina sanoa asiaa vanhaksi.Niin on ja saastehuijaus alkoi 2008?Eikö niin,
Taas se tuttu lause.
Miksi asiakkaan pitää osallistua valmistevian korjaukseen? - SelväToistuvaValhe
Paskan_myivät kirjoitti:
Untako näet Volkkarin korjauksista?
Miksi jotkut haluavat väittää ettei volkkari vaihtaisi jakoketjua ilmaiseksi? Mikä idea on väittää tuollaista.
Itse tiedän varmaksi omasta kokemusta että VW maksaa koko lystin sijaisautoineen. Ilmainen TSI tarkastuskin löytyy VW:n huoltosivuilta. Miksi väittää virheellisesti ettei VW maksa vaihtoa kun jokainen voi helposti tarkastaa asian VW:n sivuilta. Jos valehtelee niin se pitäisi tehdä vähän paremmin. Sinnikäs tämä valehtelija kyllä on, se täytyy myöntää. - Allgemeinescheisse
AllesGut kirjoitti:
VW ei ole tehnyt ketjukoneita enää vuosiin ja vanhoihin on vaihdettu uusi vahvempi jakopää tehtaan piikkiin. Eli kuluttajan kannalta ketjuprobleemit on hyvin hoidettu.
Trafin valvomia takaisinkutsuja tarvitaan vain sellaisiin turvallisuuteen liittyvissä asioissa mitä Toyotan harmina on ollut. Jakoketjun vaihdot sujuvat mallikkaasti vapaaehtoispohjalta, turha sotkea hommaan mitään ylimääräistä viranomaisbyrokratiaa. VW:llä on tässä casessa valinnanvaraa, Toytoalla turvallisuusasioissa ei ole. Takaisinkutsut tehdään viranomaisten vaatimuksesta.Olemattomilla tiedoilla täällä kirjoitellaan huuhaata, niin aina.
Suurin osa takaisinkutsuista täällä tehdään maahantuojan ilmoituksella.
Trafi on julkisesti ilmoittanut, että osa maahantuojista tekee takaisinkutsuja herkästi ja osa taas ei.
VW:n takaisinkutsuja tsi/dsg ongelmien takia ovat viranomaiset määränneet tehtäväksi mm. jenkeissä,Kiinassa ja Australiassa, Euroopassa (kotikentällä) tietenkään ei.
Linkit löytyy näihin asioihin, fiksut osaa googlettaa itsekin... - googletinItse
Allgemeinescheisse kirjoitti:
Olemattomilla tiedoilla täällä kirjoitellaan huuhaata, niin aina.
Suurin osa takaisinkutsuista täällä tehdään maahantuojan ilmoituksella.
Trafi on julkisesti ilmoittanut, että osa maahantuojista tekee takaisinkutsuja herkästi ja osa taas ei.
VW:n takaisinkutsuja tsi/dsg ongelmien takia ovat viranomaiset määränneet tehtäväksi mm. jenkeissä,Kiinassa ja Australiassa, Euroopassa (kotikentällä) tietenkään ei.
Linkit löytyy näihin asioihin, fiksut osaa googlettaa itsekin...Suurin osa kyllä, Toyotan turvallisuuteen liittyvät ovat viranomaisten velvoittamia. Esimerkiksi turvatyynyjupakassa ja tappavan ohjelmointivirheen kanssa aloite on tullut NHTSA:lta. Eli vakavia turvallisuuspuutteita ei ole Toyota itse halunnut korjata, mikä tuntuu todella ihmeelliseltä.
"Initially, only six makes were involved when Takata announced the fault in April 2013, but a Toyota recall in June this year—along with new admissions from Takata that it had little clue as to which cars used its defective inflators, or even what the root cause was—prompted more automakers to issue identical recalls. In July, NHTSA forced additional regional recalls in high-humidity areas including Florida, Hawaii, and the U.S. Virgin Islands to gather removed parts and send them to Takata for review." - jphphphphpi
öljypoltinaudiVW kirjoitti:
Asiakas on laitettu maksamaan enemmän ja vähemmän.Saastekohun myötä Ruotsin TSI asia lienee nostaa päätään vielä enemmän.
VW edustajat yrittää aina sanoa asiaa vanhaksi.Niin on ja saastehuijaus alkoi 2008?Eikö niin,
Taas se tuttu lause.
Miksi asiakkaan pitää osallistua valmistevian korjaukseen?"Asiakas on laitettu maksamaan enemmän ja vähemmän"
kuten kerroin, tiedän omasta kokemuksesta että VW:n osuus on 100%. Auto oli 7v vanha ja pitkän matkaa toisellasataatuhatta ajettu. Huollettu muualla kuin merkkiliikkeessä. En tiedä miksi yhdelle korvattaisiin kokonaan ja toinen laitettaisiin maksamaan. Ei noissa kampanjoissa ole mitään naamakerrointa. Sama kohtelu kaikille.
Eri juttu sitten jos omistaja ei ole huollattanut autoaan ohjelma mukaisesti. 10% lipsuminen kilometrimäärissä / ajassa on sallittu, mutta ei enempää. Aivan reilu peli minun mielestäni. Jos ei itse pidä autostaan huolta, on turha alkaa vinkumaan korvauksia keneltäkään. Oma päätös jättää huoltamatta ja siitä pitää itse kantaa vastuu ja seuraukset. - Allgemeinescheisse
googletinItse kirjoitti:
Suurin osa kyllä, Toyotan turvallisuuteen liittyvät ovat viranomaisten velvoittamia. Esimerkiksi turvatyynyjupakassa ja tappavan ohjelmointivirheen kanssa aloite on tullut NHTSA:lta. Eli vakavia turvallisuuspuutteita ei ole Toyota itse halunnut korjata, mikä tuntuu todella ihmeelliseltä.
"Initially, only six makes were involved when Takata announced the fault in April 2013, but a Toyota recall in June this year—along with new admissions from Takata that it had little clue as to which cars used its defective inflators, or even what the root cause was—prompted more automakers to issue identical recalls. In July, NHTSA forced additional regional recalls in high-humidity areas including Florida, Hawaii, and the U.S. Virgin Islands to gather removed parts and send them to Takata for review."Eipä voisi pahemmin pieleen mennä tuokaan. Toyota muuten ensimmäisenä huomasi, että Takatan turvatyynyt eivät ole ok.
Näitä tyynyjä on bemarista lähtien melkein kaikilla.
http://blog.caranddriver.com/massive-takata-airbag-recall-everything-you-need-to-know-including-full-list-of-affected-vehicles/ - rehellisyyden.esikuva
jphphphphpi kirjoitti:
"Asiakas on laitettu maksamaan enemmän ja vähemmän"
kuten kerroin, tiedän omasta kokemuksesta että VW:n osuus on 100%. Auto oli 7v vanha ja pitkän matkaa toisellasataatuhatta ajettu. Huollettu muualla kuin merkkiliikkeessä. En tiedä miksi yhdelle korvattaisiin kokonaan ja toinen laitettaisiin maksamaan. Ei noissa kampanjoissa ole mitään naamakerrointa. Sama kohtelu kaikille.
Eri juttu sitten jos omistaja ei ole huollattanut autoaan ohjelma mukaisesti. 10% lipsuminen kilometrimäärissä / ajassa on sallittu, mutta ei enempää. Aivan reilu peli minun mielestäni. Jos ei itse pidä autostaan huolta, on turha alkaa vinkumaan korvauksia keneltäkään. Oma päätös jättää huoltamatta ja siitä pitää itse kantaa vastuu ja seuraukset.Miten sitä ketjua huolletaan? Muilla kestää koko auton eliniän vaikka vaihtaisi öljyt itse. Leimako sitä kolmoslaatuista ketjua pitää kireällä? Olisi valmistajalta rehellistä jo vihdoin tunnustaa että paskan myivät. On se niin monelta puoluettomalta taholta todettu.
- seataudiskodaVWsama
Ruotsi hoitaa EU alueelle takaisinkutsun TSI...
- miksiVW
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
Ruotsi hoitaa EU alueelle takaisinkutsun TSI...
Asialinja.
Ootamma TSI jakoketjukohua nyt? - Volkswagen
siirtymässä myös hybridien valmistukseen. Harmi vaan että ovat jo toistakymmentä vuotta jäljessä alan uranuurtajaa. Minkälaiset oppirahat konserni joutuu tuosta harjoittelustaan maksamaan kun ei homma ole kunnolla lähtenyt liikkeelle muillakaan saksalaisilla merkeillä. Heikolta näyttää.
- Toyotaa_poju_syyttää
Allgemeinescheisse kirjoitti:
Eipä voisi pahemmin pieleen mennä tuokaan. Toyota muuten ensimmäisenä huomasi, että Takatan turvatyynyt eivät ole ok.
Näitä tyynyjä on bemarista lähtien melkein kaikilla.
http://blog.caranddriver.com/massive-takata-airbag-recall-everything-you-need-to-know-including-full-list-of-affected-vehicles/vaikka Toyotalla on pari miljoonaa turvatyynyä menossa vaihtoon ja monella muulla merkillä moninkertaisesti. Sairas mieli on pojulla vaan ottanut kohteekseen Toyotan solvaamisen eikä sitä agendaa mikään muuta. Skitsofrenia on paha tauti ja saattaa potilaan hautaan. Ennemmin tai myöhemmin.
- tohjon_ratkaisu
Allgemeinescheisse kirjoitti:
Eipä voisi pahemmin pieleen mennä tuokaan. Toyota muuten ensimmäisenä huomasi, että Takatan turvatyynyt eivät ole ok.
Näitä tyynyjä on bemarista lähtien melkein kaikilla.
http://blog.caranddriver.com/massive-takata-airbag-recall-everything-you-need-to-know-including-full-list-of-affected-vehicles/Tohjon korjauskin on omaa luokkaansa - liimataan kojetauluun tarra "älä istu tässä".
Sitten on ihan omalla vastuulla, jos etupenkille menee varoituksesta huolimatta istumaan ;-D - Tajuatko_poju
googletinItse kirjoitti:
Suurin osa kyllä, Toyotan turvallisuuteen liittyvät ovat viranomaisten velvoittamia. Esimerkiksi turvatyynyjupakassa ja tappavan ohjelmointivirheen kanssa aloite on tullut NHTSA:lta. Eli vakavia turvallisuuspuutteita ei ole Toyota itse halunnut korjata, mikä tuntuu todella ihmeelliseltä.
"Initially, only six makes were involved when Takata announced the fault in April 2013, but a Toyota recall in June this year—along with new admissions from Takata that it had little clue as to which cars used its defective inflators, or even what the root cause was—prompted more automakers to issue identical recalls. In July, NHTSA forced additional regional recalls in high-humidity areas including Florida, Hawaii, and the U.S. Virgin Islands to gather removed parts and send them to Takata for review."että Takatan turvatyynyjä on asennettu kymmeniin miljooniin erimerkkisiin autoihin, myös eurooppalaisiin ja etenkin amerikkalaisiin mutta niistä sinä et mainitse koskaan sanallakaan. Olet noloakin nolompi tyhjänpäiväinen räkänokka.
- lopullinenelämäVW
Toyotaa_poju_syyttää kirjoitti:
vaikka Toyotalla on pari miljoonaa turvatyynyä menossa vaihtoon ja monella muulla merkillä moninkertaisesti. Sairas mieli on pojulla vaan ottanut kohteekseen Toyotan solvaamisen eikä sitä agendaa mikään muuta. Skitsofrenia on paha tauti ja saattaa potilaan hautaan. Ennemmin tai myöhemmin.
Kaikki kuolee.
Jopa VW autoilija joskus - eionnistuVW
AllesGut kirjoitti:
VW ei ole tehnyt ketjukoneita enää vuosiin ja vanhoihin on vaihdettu uusi vahvempi jakopää tehtaan piikkiin. Eli kuluttajan kannalta ketjuprobleemit on hyvin hoidettu.
Trafin valvomia takaisinkutsuja tarvitaan vain sellaisiin turvallisuuteen liittyvissä asioissa mitä Toyotan harmina on ollut. Jakoketjun vaihdot sujuvat mallikkaasti vapaaehtoispohjalta, turha sotkea hommaan mitään ylimääräistä viranomaisbyrokratiaa. VW:llä on tässä casessa valinnanvaraa, Toytoalla turvallisuusasioissa ei ole. Takaisinkutsut tehdään viranomaisten vaatimuksesta.http://www.tuulilasi.fi/tltv/ruotsin-autoliiton-musta-lista-ala-osta-naita-volkkareita
Asiat kunnossa? - OsssinViikonVirsi
eionnistuVW kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/tltv/ruotsin-autoliiton-musta-lista-ala-osta-naita-volkkareita
Asiat kunnossa?Käy kysymässä ruotsalaisilta miten heidän maahantuojansa asian on hoitanut, turhaan täällä svedupettereiden asioita vatvoa.
Me olemme Suomessa ja pääasia on että täällä VW on hoitanut hommansa hyvin. Jokainen TSI-kuski Suomessa voi viedä autonsa ilmaiseen TSI-tarkastukseen ja mahdolliset korjaustoimenpiteet menevät VW:n piikkiin. Edellyttäen että asiakas on huolehtinut autostaan asianmukaisesti.
Osa asiakkaista on saanut tiedon ilmaisesta tarkastuksesta kotiin kannettuna, en tiedä kuinka organisoitua tuo "kutsun" lähettäminen on.
Kaikenkaikkiaan erittäin hyvin hoidettu asia, sijaisauto tulee ilmaiseksi ja uusi konstruktio sisältää ison nipun parannettuja osia ja on alkuperäistä selkeästi vahvempi.
Mutta eihän tämä mikään uusi asia ja uutinen ole. Tätä on VW tehnyt jo monta vuotta. Tämäkin on käyty läpi jo miljoona kertaa. En tiedä miksi tämä sama viestinvaihto pitää tehdä vähintään kerran viikkoon.
Kerro Ossssssi miksi haluat että tämä sama asiaa kerrataan joka viikko? - kaikkipaljastuuVW
OsssinViikonVirsi kirjoitti:
Käy kysymässä ruotsalaisilta miten heidän maahantuojansa asian on hoitanut, turhaan täällä svedupettereiden asioita vatvoa.
Me olemme Suomessa ja pääasia on että täällä VW on hoitanut hommansa hyvin. Jokainen TSI-kuski Suomessa voi viedä autonsa ilmaiseen TSI-tarkastukseen ja mahdolliset korjaustoimenpiteet menevät VW:n piikkiin. Edellyttäen että asiakas on huolehtinut autostaan asianmukaisesti.
Osa asiakkaista on saanut tiedon ilmaisesta tarkastuksesta kotiin kannettuna, en tiedä kuinka organisoitua tuo "kutsun" lähettäminen on.
Kaikenkaikkiaan erittäin hyvin hoidettu asia, sijaisauto tulee ilmaiseksi ja uusi konstruktio sisältää ison nipun parannettuja osia ja on alkuperäistä selkeästi vahvempi.
Mutta eihän tämä mikään uusi asia ja uutinen ole. Tätä on VW tehnyt jo monta vuotta. Tämäkin on käyty läpi jo miljoona kertaa. En tiedä miksi tämä sama viestinvaihto pitää tehdä vähintään kerran viikkoon.
Kerro Ossssssi miksi haluat että tämä sama asiaa kerrataan joka viikko?http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml
Eikö varmasti asiakas ole mitenkään rahallisesti vastuussa?
- yhtä_heikko_kuin_D4D
Terot ylistää luotettavuutta ja menee sitten ostamaan tohjon pienen bensaturbon.
Varmaan siitä syystä, että tohjolla on näytöt kunnossa ;-D
Tohjon turbodieselit eli D4D koneet tunnetaan jo yleisesti "pommikoneina". Kannentiiviste menee 150 tkm ajettuna ja vaihto tapahtuu erittäin kätsysti, vaihtamalla koko moottori. Tojo on siis ensimmäisenä ottanut käyttöön kertakäyttömoottorit ;-D
Ja onhan noita bensaturbojakin ollut. Viimeksi nähty vissiin turbovariksessa. Jotain häikkää lie näissäkin ollut, mitä on yritetty paikata 7,5 tkm öljynvaihtovälillä. Milloin viimeeksi normi autoissa tällaista nähty? 60-luvulla? Ja siitä huolimatta ongelmia on ollut, mm. tältä palstalta löytyy tarina moottorista, jossa paloi mäntään reikä.- VWlogiikka
Se onkin lienee tahallista jakoketjuongelma.
Jälkimarkkinoille töitä. - teron_logiikka
Vaikka tohjot tunnetaankin nopeasta ruostumisestaan, koppa kestää silti 2 kertaa pidempään kuin moottori. Tähän ei muut merkit pysty!
- massaviatVW
teron_logiikka kirjoitti:
Vaikka tohjot tunnetaankin nopeasta ruostumisestaan, koppa kestää silti 2 kertaa pidempään kuin moottori. Tähän ei muut merkit pysty!
Eikös TSI kesto ollut n.40tkm?
- Niin_ja_Saksan
massaviatVW kirjoitti:
Eikös TSI kesto ollut n.40tkm?
AutoBildin kestotesteissä ei yksikään konsernin automaatti ole kestänyt 50-60 tkm ennen laatikon korjausta tai vaihtoa. Yhdestä Audista hajosi jopa tavallinen laatikko. Konsernilaatua sekin.
- Fuj
Pikkupoijat pieksää suutansa, kun eivät muuta osaa. Mazdan vaparit ovat tämänpäivän huipputeknologiaa. Siihen ei sakemanni kykene, eikä ole koskaan ennenkään osannu moottoreita tehä. Kaikki japsivalmistajat ovat valovuosia edellä nahkahousuja. Heillä on tekniikka hallussa, niksmannilla ei.
- seataudiskodaVWsama
VW ainoa oikea korjausliike on antaa 7 vuoden takuu uusille autoille ja korjata vanhat kuntoon tehtaan ja omistajasukujen kesken.
- VWtarratsuomeenUSA
Auris myös alennusmyyntiin.Golfia saa saksassa kohta puoleen hintaan.
- Kuinkamontakertaa
http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml
Eikö varmasti asiakas ole mitenkään rahallisesti vastuussa?
Sulle Ossssi on näköjään täysin mahdotonta ymmärtää että Suomi ja Ruotsi ovat erillisiä valtioita ja meillä on eri maahantuoja kuin ruotsalaisilla. Eri maa, eri valuutta, eri meininki.
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Osaatko lukea edes lukea?
SUOMESSA VW MAKSAA JAKOPÄÄN VAIHDON JA SIJAISAUTON, ON MAKSANUT JO VUOSIA. - WWW1
Ei se VW kyllä aina niitä jakopäitä ole maksanut. Aluksihan kielti mitään ongelmaa edes olevan. Ja vieläkin saattaa yrittää luistella vastuustaan, jos asiakas ei ole hereillä. Näitä tapauksiahan voi käydä lueskelemassa vaikka VAGARENALTA. Kyllä VAG-konserni on kokonaisuutena suurinta sontaa työntänyt markkinoille viimeiset kymmenen vuotta: ketjujakopäät, öljynsyönnit, DSG-laatikot jne. Joka valmistajalta aina sillointällöin lipsahtaa "pommeja", mutta selkeästi eniten on kyllä viimevuosina tällä osastolla VAG kunnostautunut. Ai mistäkö tiedän, olen muutaman vuosikymmenen konsernin autoilla liikkunut, mutta seuraava todennäköisesti muuta merkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031555
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781194- 881117
- 1391026
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580985Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1947Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8882- 20870
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9704Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8660