Pomo tuli kehumaan työkaveria

epäsuosittu_työntekijä

Hieno tilanne taas työpaikalla. Pomo tuli juttelemaan ja puhuttiin asioiden organisoinnista. Pomo kehui vuolain sanoin työkaveriani minulle. Olen vetänyt selvän rajan siihen, että en suostu haukkumaan ketään työkaveria enkä työpaikkakiusaamaan. Itse olen sen kohteeksi monesti joutunut.

Totesin vaan että olenhan minäkin toiminut samoin, josta hän oikein innostui. Asia ei ollenkaan ole näin. Työkaveri on kuulemma supertehokas ja minä en. Mitä siihen voi sitten sanoa?

Oksettaa tuollainen johtaminen, jossa työntekijöitä usutetaan toisiaan vastaan. Pomoksi pääsee kuka vain ilman tutkintoa. Esimerkiksi sähkömieheksi tai putkimieheksi tarvitaan tutkinto alalta. Ei ihme että hihna kiristää, ihmiset irtisanoutuu ja firmoilla menee huonosti.

9

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä_poikii_hyvää

      Mitä tarkoittaa supertehokas. Ylittää asetetut vaatimukset reilusti joka päivä ja joka hetki ? Kertooko Pomosi saman tarinan työkaverillesi, mutta käänteisessä järjestyksessä. Kertoo työkaverillesi, että Sinä olet huippuheppu ja supertehokas ?
      En tiedä missä työskentelet. Yleensä esimiehiksi valitaan ryhdikäs henkilö, jolla on parempi koulutus, taitoa, osaamista ja innokkuutta ja kykyä tulla toimeen ihmisten kanssa. Jos esimieheksi valitaan sellainen joka ei täytä edellä mainittuja kriteerejä, niin sitten on toimittu pahasti väärin. Hyvä poikii hyvää. Huono poikii huonoa.

      • notuotanoin

        Realismia on, että pomot eivät aina ole ryhdikkäitä henkilöitä, eivät edes koulutettuja. Monellakin ryhti vaihtelee tilanteiden mukaan, eivätkä he itse pidä tätä edes ongelmana. Tavallista on, että koulutuksesta sekä vuosien kokemuksesta huolimatta johtamistaidon perusteetkin ovat hakusessa. Viimeiset parikymmentä vuotta sosiaaliselta vaikuttava ja suulas ihminen on todellakin pääsyt esimieheksi, mikäli intoa on kovasti ollut. Työyhteisöille näistä tuuliviireistä ei aina ole poikinut hyvää.

        Varmasti pomoja rekrytoivat yrittävät hakea työhön mielestään parhaan henkilön, mutta toisaalta hekin ovat vain ihmisiä omine pikku puutteineen, uskomuksineen ja motiiveineen.


    • juujaei3deidei

      Vähemmän koulutusta saaneet pomot joutuvat etsimään työntekijöistä narsisti sosiopaattimonivammaiset työntekijät puolelleen(yksikin riittää) saadakseen asiansa esitetyksi ja piste.Ilmiön syy johtuu virastojen ja laitosten organisaatiosta tai niiden puuttuessa.

    • epäsuosittu_työntekijä

      Kyseinen pomo on kyllä korkeakoulutettu, mutta ei johtamisen alalta. Tämä näkyy kylmänä excel-johtamisena ja kyvyttömyytenä ymmärtää erilaisuutta.

    • mene_mukaan

      Hei, älä nyt sitten tartu siihen pomosi harjoittamaan vertailuun, jossa kohteena ovat sinä ja työkaverisi. Ei, ei. Rupeapa vain kehumaan sitä työkaveria sinäkin, myöntele sille pomolle, että joo, olen huomannut saman. Mitäpä tuosta... Ehkä se kaveri saa sitten bonuksia tai palkankorotuksen tai jotain muuta, mutta saathan sinäkin edelleen palkkaa. Älä lannistu, tee vain omat työsi, ehkä kohta teet paremmin kuin se kehuttu, kun vielä vähän harjaannut. Älä anna pilata omaa motivaatiotasi ja hyvää oloasi tuollaisen idiootin.

    • eionnea

      joskus käy näin

    • Varo.näitä.tai.olet.kus

      Pomojen joukossa hiihtää narsistipsykopaatteja, jotka osaavat näytellä saadakseen homman, ja jatkavat näyttelemistään suhteessa alaisiinsa. Näin he metsästävät uusia jäseniä hoviinsa, nöyriä jees-tyyppejä päätä nyökkimään ja nuolemaan. Ne näyttävät ystävällisiltä, mutta niillä kasvaa sarvet päästä, vaikkei niitä näekään.

    • huoltopaavo

      Meillä ylempi toimihenkilö (suostuttelee täysin työaika lakien vastaisia työvoroja) Nämä suostutelu tilaisuudet pimitetään luottamusiehiltä.Kerrotaan,että näihin työvuoroihin osallistuminen on täysin vapaa ehtoista,eikä niihin voida pakottaa! Itse kieltäydyin moisesta työaika järjestelystä,niin siitä seuras tehtävien vaihdos. voi kuinka vapaaehtoista tämä olikaan! Kerrottakoon vielä tämä SAIRAS TYÖAIKA JÄRJESTELY. iltavuoro klo 14.00-22.00 jonka jälkeen yöpäivystys 22.00-06.00 tätä viikko ma-pe viikonloppuna la-su kaksitoista tuntinen työpäivä.Jonka päälle tulisi vielä viikonloppu päivystys,siis siltä osin kun ei olla töissä.Manittakoon tässä ,että tämä kaikki tapahtuu isossa paperikoneita vamistavassa pörssi yhtiössä. Hienoa tämä paikallinen sopiminen.

      • rotta123

        Mites ovat pomot kusseet ylitöiden päälle,maksavat jos jaksavat?Meillä sama tilanne mutta henkilökuntaa vähennetään ja työt jaetaan jäljelle jäävien kesken.
        Jos joudut saikulle ,vaikka flunssasta viisi x kolme päivää vuodessa,joudut työsuojelun puhutteluun.Pomo antoi jo varoituksen ,että kohta tulee lähtö tutkintaan kun olni viime vuonna tullut oltua saikulla influenssasta 13pv.Väki vähenee ja työt lisääntyy.Jos avaudut palkasta ja Tessistä on pomomme naama ruvella saman tien.
        Paikallissopiminen ainakin meillä täällä kehän sisällä tarkoittaa yksipuolista sanelupolitiikkaa pomomme toimesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe