Toyota Corollan vikalista on

No_Huhhhuhhhh

Pitkä kuin nälkävuosi.:
http://www.autotie.fi/tyyppivika/Toyota/Corolla

Katsastustilastojen häntäpäässä olevalla merkillä sen sijaan lista on yhtä lyhyt kuin kanin häntä.

http://www.autotie.fi/tyyppivika/Chrysler/Grand Voyager

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jallekarhu

      Siinä onkin viisikymmenvuotisen historian kaikki viat. Onhan se silloin hiukan pidempi kuin eurorämillä.

      • selitäSe

        Mutta miksi Tojotassasi kuitenkin vikaa?


    • korikukkii

      Näitä enää harvoilla nykyautoilla on. Tojolla edelleen koppa happanee käsiin:
      Ruosteviat
      —Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
      —Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

      • Toyotakestää

        Oletko ihan hullu?


      • Tojoruostuukäsiin
        Toyotakestää kirjoitti:

        Oletko ihan hullu?

        Ei hullu tarvi olla että älyää siis olla ostamatta tohjoa. Laita vaikka youtubeen toyota frame rust :) Jo kohtuu uusissa tojoissakin ruoste saa yliotteen että huhhuh.


      • Nojokumma
        Toyotakestää kirjoitti:

        Oletko ihan hullu?

        Samat sanat. Eihän Tojoissa ole ollut ruosteongelmaa sitten 80-luvun alkuvuosien. Sakuautot ja ranskalaiset ne ruostevikaisia on ollu.


      • ettei.totuus.unohdu
        Nojokumma kirjoitti:

        Samat sanat. Eihän Tojoissa ole ollut ruosteongelmaa sitten 80-luvun alkuvuosien. Sakuautot ja ranskalaiset ne ruostevikaisia on ollu.

        Kaikki ruostetutkimukset ym. raportit kertoo ihan toista kuin palstan pikku Tero. Todellisuudessa ranskalaiset ja ruotsalaiset parhaiten ruostesuojattuja, japanilaiset huonoiten, joista Toyota ja Sukizuki kaikkein surkeimpia


      • Ehrenburg
        ettei.totuus.unohdu kirjoitti:

        Kaikki ruostetutkimukset ym. raportit kertoo ihan toista kuin palstan pikku Tero. Todellisuudessa ranskalaiset ja ruotsalaiset parhaiten ruostesuojattuja, japanilaiset huonoiten, joista Toyota ja Sukizuki kaikkein surkeimpia

        Ihan haista *****-tutkimuksia. Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?
        Ja muka ranskalaiset parhaiten suojattuja, hah! Eihän vanhempia Pösöjä ja Renuja edes ole kilvissä , kun ne ovat romutettu, kiitos ruosteen.


      • oiykjgjhgjhghf
        Ehrenburg kirjoitti:

        Ihan haista *****-tutkimuksia. Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?
        Ja muka ranskalaiset parhaiten suojattuja, hah! Eihän vanhempia Pösöjä ja Renuja edes ole kilvissä , kun ne ovat romutettu, kiitos ruosteen.

        "Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?"

        Päivittäin!


      • tojot_ruostuu_aina_vaan
        Ehrenburg kirjoitti:

        Ihan haista *****-tutkimuksia. Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?
        Ja muka ranskalaiset parhaiten suojattuja, hah! Eihän vanhempia Pösöjä ja Renuja edes ole kilvissä , kun ne ovat romutettu, kiitos ruosteen.

        Taisin tänään nähdä viimeksi. Oli tätä uusinta "pokemonin irvistys -mallia). Ovien alareunassa jo ruostetta ja ruosteiset peltivanteet. 90-luvun ranskiksissa ei yleensä ole vielä yhtään ruostetta, kuten ei muissakaan eurooppalaisissa


      • vakiovaikutus
        tojot_ruostuu_aina_vaan kirjoitti:

        Taisin tänään nähdä viimeksi. Oli tätä uusinta "pokemonin irvistys -mallia). Ovien alareunassa jo ruostetta ja ruosteiset peltivanteet. 90-luvun ranskiksissa ei yleensä ole vielä yhtään ruostetta, kuten ei muissakaan eurooppalaisissa

        Oisko vähän ohkaiset maalit


      • Amiksen_pihallahan
        oiykjgjhgjhghf kirjoitti:

        "Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?"

        Päivittäin!

        noita 80-luvun Tojoja saattaa nähdä samanikäisten Bimmereiden, Volsujen ja Hondien seassa. Kaikki koreistaan samanlaista paskaa mutta joissakin kotteroissa monen tonnin erikoismaalaus ruosteen päällä.


    • Järki_hoi

      Oletko tyhmä vai mikä on? Corollaa on tehty yli 40Miljoonaa ja on valittu useita kertoja luotettavimmaksi autoksi! Suomessakin Corolla on ylivoimaisesti eniten rekisterissä oleva auto malli ! Kuinkahan paljon on näitä Chrslereitä rekisterissä? 2014 niitä oli oikeen 4 849kpl ku Corollia oli 151 067kpl!!!!!

      • Kamenski

        Näin on ja ainahan on hunsvotteja, jotka eivät huolla Corollaa ja vaikka onkin kestävin auto, niin ei sekään ilman huoltoa ikuisesti kestä. Eli valtavasti liikenteessä niin joissakin on vikojakin.
        Mutta silti on hyvä muistaa että Corolla on varmin valinta ja on ollut jo vuodesta 1967. Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000 ja pyörätuenta jopa enemmän. Ruoste ei iske kun pesee säännöllisesti järvivedellä.


      • TerolleSelkis
        Kamenski kirjoitti:

        Näin on ja ainahan on hunsvotteja, jotka eivät huolla Corollaa ja vaikka onkin kestävin auto, niin ei sekään ilman huoltoa ikuisesti kestä. Eli valtavasti liikenteessä niin joissakin on vikojakin.
        Mutta silti on hyvä muistaa että Corolla on varmin valinta ja on ollut jo vuodesta 1967. Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000 ja pyörätuenta jopa enemmän. Ruoste ei iske kun pesee säännöllisesti järvivedellä.

        "joissakin on vikojakin."

        Se osuus on totta.


      • AikasManureaa
        Kamenski kirjoitti:

        Näin on ja ainahan on hunsvotteja, jotka eivät huolla Corollaa ja vaikka onkin kestävin auto, niin ei sekään ilman huoltoa ikuisesti kestä. Eli valtavasti liikenteessä niin joissakin on vikojakin.
        Mutta silti on hyvä muistaa että Corolla on varmin valinta ja on ollut jo vuodesta 1967. Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000 ja pyörätuenta jopa enemmän. Ruoste ei iske kun pesee säännöllisesti järvivedellä.

        "Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000"

        Tuohon sanoo tervekin suolisto, että prius


      • kestonhuiput
        AikasManureaa kirjoitti:

        "Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000"

        Tuohon sanoo tervekin suolisto, että prius

        ja diisselit vieläkin enemmän


    • Osta_mikä_tuntuu_hyvältä

      Uuden auton ruostesuojaus voi hyvin olla paremmin tehty monissa autoissa verrattuna japanilaisiin autoihin, vaikkapa Toyotaan. Kaksikymmentä vuotta myöhemmin tarkasteltuna, Toyota kenties myydään taksiksi Afrikkaan.

      Siis, mikä ongelma näissä ranskalaisissa on? Joidenkin mukaan, ranskalaisissa autoissa on paras kunto paalatessa. Tällä perusteella auto on paras hankinta, mutta vuosista keskusteleminen jääköön väliin.

      Sinänsä, hintansa menettänyt ranskalainen uudehko auto voi olla hyvä ostos. Toyotan vikalistaan vuosikymmenien saatossa kuuluu kaikki valmistetut osat. Harva niistä on heikkolaatuisempi kuin keskimäärin auton osat kaikissa autoissa. Kuinka japanilainen insinööri onnistuu valmistamaan laaduttomista osista toimivan kokonaisuuden, on monelle perehtyneelle hämmästyttävää.

      Suomessa valmistetuille, valmiiksi laaduttomilla tuotteille, edellinen antaa mahdollisuuden pyrkiä samaan toimivuutena. Amerikkalaiset tutkivat erästä valmistettavaa vaihdelaatikkoa Japanissa ja toisaalta Amerikassa tehtynä. Tutkitut osat olivat parempia tehtyjä Amerikassa. Japanissa valmistettu vaihdelaatikko kesti ja toimi paremmin autossa.

      Katsopa peiliin. Kuinka täydellinen ihminen sieltä katsoo takaisin. Tästä huolimatta sen saama huomio on saattanut jäänyt vähäiseksi. Mietit, miksi tämä ja tuo saa huomiota enemmän, vaikka omakuva on täydellistä hipova. Ainakaan sen muuttamiseksi ei ole tarvinnut tehdä mitään.

      Toyota on kuin vessapaperi, siihen useat tarraavat, tietäen sen toimivan tehtävässään. Japanissakin vessapaperi tunnetaan nykyisten automaattivessojen aikana, jotka pyyhkivät ja kuivaavat pytyllä istuvan. Ehkä, tästä ei kannata jatkaa enemmän autovalmistusmaiden ihmisten kanssa, joille jalanjälkivessa on löydettävä todellisuus maastaan.

      Missä Suomessa on automaattivessa normaaliympäristössä? En ole nähnyt ainuttakaan Suomalaisessa kodissa tai missään muuallakaan. ABC -asemien vedettömiin pisuaareihin moderneimpina vessoina maassamme, ei kannata tehdä suurempaa tarvetta. Edellinen kertonee Toyotaa ympäröivästä maailmasta enemmän, sillä meillä ei ole edes sivistynyttä vessakulttuuria.

      Kenties tulisi miettiä, mikä asenteissamme on vialla. Olemma maailman savolaisia, juntteja, hidasälyisiä, mutta herkästi kusetettavia esimerkiksi autovalinnoissamme.

      Loppukaneettina Volkkaria myydään tällä hetkellä Saksassa 30 % alennuksella. Radiosta kuultuna tänä aamuna. Golf malli tosin vain 29 % alennuksella. Volkkari voi on hyvä ostos alennuksella ostettaessa, jos ei ollut sitä normaalihinnallakin ostettuna.

      • hysteeriHirttääKii

        Fiat Albea ja Toyota Corolla. Siinä sitä mahottoman mielenkiintoiset kulkineet. Yhtä mielenkiintoiselle kuskille.


      • nelistääneljääkytä
        hysteeriHirttääKii kirjoitti:

        Fiat Albea ja Toyota Corolla. Siinä sitä mahottoman mielenkiintoiset kulkineet. Yhtä mielenkiintoiselle kuskille.

        Yaris. Tätienergia loppusijoituspaikka. Kehäkolmosen vas. kaistalla.


      • seonjokapäivä
        nelistääneljääkytä kirjoitti:

        Yaris. Tätienergia loppusijoituspaikka. Kehäkolmosen vas. kaistalla.

        joooooo. Täti ajaa tasapersettä vaikka jonkun mäkeen puuskuttavan rekan kanssa. Viittäviittä. Viissettemän autoo jonossa takana, että saisko enää ikinä tietä


    • toiotakunetmuutasaa

      mulla on 93vm toyotassa 870000km ja hyvin laulaa,venttiiliohjurinkumien vaihdon jälkeen on öljyn kulutus pienempi kuin naapurin 2014 audissa.Sokerina pohjalla autossa on toyotan alkuperäinen pakoputki.Kertokaapa missä muussa merkissä putki kestää yhtä pitkään suomen suolassa?

      • Qjydkudjq

        Taas täysin vastaansanomaton argumentti Toyotan legendaarisen laadun puolesta. Ei mikään muu valmistaja pysty noin kovaa laatua kohtuullisella hinnalla.


      • juu.näinpä
        Qjydkudjq kirjoitti:

        Taas täysin vastaansanomaton argumentti Toyotan legendaarisen laadun puolesta. Ei mikään muu valmistaja pysty noin kovaa laatua kohtuullisella hinnalla.

        Jonkun tojo-uskovaisen valehtelu on sulle "vastaansanomaton argumentti". No siihenpä se Toyotan "luotettavuus" perustuukin, valehteluun ja vikojen pimittämiseen


      • whckjewhkjxhewkjg
        juu.näinpä kirjoitti:

        Jonkun tojo-uskovaisen valehtelu on sulle "vastaansanomaton argumentti". No siihenpä se Toyotan "luotettavuus" perustuukin, valehteluun ja vikojen pimittämiseen

        Tojouskiksen latelema liturgia on yks juttu ja totuus sitten toinen


      • järkkyKokemus
        whckjewhkjxhewkjg kirjoitti:

        Tojouskiksen latelema liturgia on yks juttu ja totuus sitten toinen

        Ensin Tero elämöi ja sitten löytyykin Tojotasta vika!


      • Putki_onkin_tehty

        ruostumattomasta teräksestä niinkuin konsernilla on ollut tapana. Eipähän tarvitse parin-kolmen vuoden välein olla vaihtamassa. Näistä pienistä asioista ja niiden summasta lopullinen laatu muodostuu ja omistajat ovat tyytyväisiä kun auto vaan kestää vuodesta toiseen.


      • yksonkelmatulee
        Putki_onkin_tehty kirjoitti:

        ruostumattomasta teräksestä niinkuin konsernilla on ollut tapana. Eipähän tarvitse parin-kolmen vuoden välein olla vaihtamassa. Näistä pienistä asioista ja niiden summasta lopullinen laatu muodostuu ja omistajat ovat tyytyväisiä kun auto vaan kestää vuodesta toiseen.

        Vielä kun pystyis nukkumaan sängyssä. Mutta kun takaisinkutsujen pino patjan alla tekee patjasta liika kuperan.


    • Älä_ihmeessä_osta

      Viisitoistavuotta vanhaan Camryyni kysyessäni pakoputkea, varaosamyyjä sanoi, ettei se ole voinut mennä tässä ajassa. Laipat siitä olikin mennyt huonoksi - ei putki - joten siinä mielessä myyjä oli oikeassa. Siksi uskon -93 Toyotan putken olevan alkuperäisen, koska putki on ns. ruostumatonta terästä monista muista autoista poiketen. 23 vuotta pakoputkelle on kyllä kunnioitettava lukema.

      Useissa Toyotissa on myös ollut kymmenestä neljääntoista vuotta vuotta vanha akku, jota ei ole tarvinnut vaihtaa. Ai niin, Toyotissahan on huonoa sähköä, kuten eräs palstalla ollut asian jota kuinkin ilmaisi.

      • Svetsnikov

        Ja aika paljon kuulee, että monessa ykköskopan Avessa on alkuperäiset iskarit ja jarrulevyt eikä yhtään alustaosaa vaihdettu, vaikka matkamittarin eka numero on nelonen.


      • bäbädäboom
        Svetsnikov kirjoitti:

        Ja aika paljon kuulee, että monessa ykköskopan Avessa on alkuperäiset iskarit ja jarrulevyt eikä yhtään alustaosaa vaihdettu, vaikka matkamittarin eka numero on nelonen.

        hourailuja kuunnellessa kuulee ihmeitä


      • Myin_Carina_2
        Svetsnikov kirjoitti:

        Ja aika paljon kuulee, että monessa ykköskopan Avessa on alkuperäiset iskarit ja jarrulevyt eikä yhtään alustaosaa vaihdettu, vaikka matkamittarin eka numero on nelonen.

        vm -89 vuonna 2004 tuttavalleni ja autolla oli tuolloin ajettu 110tkm ilman ongelmia. Sama auto on vieläkin liikenteessä, tosin vasta parisataa tuhatta ajettuna mutta jarrulevyt ja rummut ovat vieläkin alkuperäiset. Iskarit on kuulemma vaihdettu mutten kysynyt että eteenkö vai taakse. Uskomattoman vahva auto vaikkei tien päällä niitä kaikkein tukevimpia ajoltaan. Riittää kuitenkin hyvin Suomen nopeuksille.


      • serkullaolianklia
        Myin_Carina_2 kirjoitti:

        vm -89 vuonna 2004 tuttavalleni ja autolla oli tuolloin ajettu 110tkm ilman ongelmia. Sama auto on vieläkin liikenteessä, tosin vasta parisataa tuhatta ajettuna mutta jarrulevyt ja rummut ovat vieläkin alkuperäiset. Iskarit on kuulemma vaihdettu mutten kysynyt että eteenkö vai taakse. Uskomattoman vahva auto vaikkei tien päällä niitä kaikkein tukevimpia ajoltaan. Riittää kuitenkin hyvin Suomen nopeuksille.

        Saahan sitä kuvitella. Ihminen.


    • EiJAtkoon

      Ei tuollaisia uskalla ostella, voi levitä ihan näköjään mistäpäin vaan ja ihan milloin vaan.

      • eiautapepantteeni

        Tulee Tojoterolle se haikia huominen.


    • Tällaista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe