Nyt se loppui, irtisanouduin

Janneetelästä

Terves vaan kaikille.
Aloin noin vuosi sitten työskennellä yhdessä rakennustoimistossa konttorihommissa. Olen siis 25 vuotias mies. Ennen sitä olin melkein vuoden työttömänä. Sain tämän paikan aivan vahingossa, mutta ei siitä enempää.
Pidin työstäni. Työ oli mukavaa ja sain tehdä sitä aika itsenäisesti. Esimieheni kuitenkin oli hyvin hankala. Hän mm. ei koskaan ollut tyytyväinen työhöni, ja usein löysi parannettavaa. Hän ei myöskään usein tervehtinyt minua kun tulin töihin. Muutenkin käyttäytyminen oli paskamaista. Itse toimitusjohtajallekin olen kaksi kertaa siitä sanonut, ja on aikonut ottaa asian esille, mutta ei näköjään ottanut.
Viikko sitten kuitenkin sain tarpeekseni. Esimieheni sai jonku raivokohtauksen minulle parin asiakkaan läsnäollessa. Alkoi huutamaan ja haukkumaan minua pöljäksi jostain hyvin mitättömästä kirjoitusvirheestä, jonka tein yhteen työpäiväkirjaan. Oli ainakin itelle nolo ja hyvin kova paikka, varsinkin kun tuttuja asiakkaita sattui olemaan.
No, tämä sitten riitti. Ilmoitin maanantaina johtajalle, etten enää tule töihin. Hän kyllä ensin ihmetteli, mutta selitin asian hyvin ystävällisesti.
Nyt tässä taas ootellaan uutta työmaata, mutta harmittaa, kun toisten takia menee työtkin pilalle. Ja kyllä jätti vähän pelkotiloja päälle tuommonen tapaus, saa nähä mihin sitä enää uskaltaa

8

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok8

      ok!

    • sukset_umpihangessa

      Esimiehesi koki sinut uhkana itselleen. Oliko näin ? Sinulla on kanttia tehdä omat ratkaisusi. Se on hyvä juttu. Toisten potkupalloksi ei kannata jäädä. Pystypäin kohti uusia seikkailuja. Kipeetä tekee, mutta eteenpäin.

    • Heini88

      Samaa mieltä kuin edell. Olit uhka, jolle oli näytettävä paikkansa. Kuinkahan monta meitä motivoituneita, tunnollisia tekijöitä on ulkona työelämästä, että nuo muutamat lusmut kiusaajat voi jatkaa. Oliko kiusaajasi muuten keski-ikäinen nainen? Minulla ne on järjestäen olleet näitä.

      • tällaisia.on

        Suuri osa kiusaajista varmaankin todellakin on keski-ikäisiä. Siinä ikäryhmässä jostain syystä alkaa joku merkillinen kausi että kaikkia pitää talloa. Yhtä lailla tietysti voivat olla miehiäkin. Kiusaavat naispuolisia nuoria naisia jos nämä eivät ole auliita antamaan jotain mitä esimies haluaa hmm... jokainen voi itse miettiä mitä. Toisaalta kiusaavat nuoria miehiä jos nämä tuntuvat kilpailijoilta. Ovat hyvää pataa yrityksen nuorten naisten keskuudessa. Tai nykyaikaiset työvälineet on paremmin hallussa tai koulutustaso parempi kuin tällä kiusaajalla. Näitähän riittää.


      • kiusattu10

        Minuakin kiusasi juuri keski ikäinen mies. Itse olen vähän pälle parikymppinen. Hoidin työni pilkun tarkkaan ja ihmiset pitivät minusta. Minulle annettiin vastuuta, koska hoidin hommani. Kiusaaja itse ratsasteli omilla säännöillään ja vaikka esimies huomautti hänelle asiasta, hän senkin jälkeen jatkoi samaa rataa. Viimeinen kuukauteni töiss oli hirveä, kiusaaja mustamaalasi ja eristi minua, myös juorusi minusta. Kaikki ihmiset, joiden kanssa olin luonut ystävyyssuhteita, piti nimenomaan heidät rekrytoida hänen tiimiinsä. Sama juttu, kaikki joille juttelin, heti perään piti juosta minut haukkumaan. Painoi putosi vaarallisen alas ahdistuksen takia, masennus diagnosoitiin sekä mietin itsemurhaa. Terapia auttoi, mutta ei itsetunto ole vieläkään korjaantunut, puolivuotta on nyt siitä kun irtisanoin itseni, en vain pystynyt enää jatkamaan työpaikalla. Kyllä vielä palaan työelämään, mutta kyllä se pelottaa toki palata töihin noin kurjan kokemuksen jälkeen.


    • hyväks

      Arvostan sun suoraselkäisyyttä ja sitä arvostetaan työelämässä.

    • NyyhNyyh

      Pyydä äidiltä lisää pullaa ja lämmintä maitoa.

      • pussirotta

        Kato. Yksi pahaa oloaan muille levittävä ilmoittautui... Helppasiko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe