nykyään teiniauto

jymppistä

mersun imago on pilattu, teinit jympyttää mersuissa jos ette ole huomanneet. rip mersu

29

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alinamummo

      Eikö mummosi opettanut, ei ole koiraa karvoihin katsomista...

      • gooog

        mut se haid´see


    • mbman

      Karvanoppabemarit murenee näiden herranlahjojen käsissä. Ainoa ajokki joka kestää näiden tuholaisten käsissä on mersu.mot.

    • nekunnonfinninaamat

      Mersukaan ei oikein näytä kestävän näiden lippispellejen käsittelyssä kaikenlaista vikaa/hajoamista löytyy kun käy mersufoorumeilla katsomassa kloppien juttuja. Kaikista paras on se että nämä lippispäiset finninaamat tykkää ruosteisesta kilikolivärillä maalatusta mattamustasta mannelavetista eniten vanhojen volvojen ohessa hehhee.

      • hahahah5

        joku juntti maalta sano että"pillua jos meinaa saada nykyään niin pitää olla mersu"
        sillon meinas naurattaa:D
        junttikylä esim kiuruvesi


      • RMB

        Minä taas olen kuullut, että hevosmiehet Pohjanmaalta olivat kertoneet, jotta BMW-omistajat luulee auton olevan munan jatke.


      • 9tw3uijge4
        RMB kirjoitti:

        Minä taas olen kuullut, että hevosmiehet Pohjanmaalta olivat kertoneet, jotta BMW-omistajat luulee auton olevan munan jatke.

        Minä taas olen kuullut että bmw on köyhän miehen mersu ja mersu on kyvyttömien alter-ego.


    • Välisukupolven_mies

      Ihan hyvä juttu. Tuntee itsensäkin nuoremmaksi.

      Jos kaikki meseilijät olisivat kaltaisiani papparaisia, en olisi hiljattain Mersuun siirtynytkään. Itse asiassa ostinkin sen merkkiharrastajaporukoissa viihtyvän poikani innoittamana. Sain häneltä M-B-logolla koristellun pipon lahjaksi muutama joulu sitten, ja tänä vuonna oli jo korkea aika hankkia päähineen kanssa yhteensopiva ajopeli.

      No, olihan myös isälläni Mersu ajalla 1968–1977. Saatuani ajokortin 1969 sain minäkin sen alleni silloin tällöin eli olen saanut maistaa itseohjastettua tähtikeulakyytiä jo 46 vuotta sitten.

      Nyt siis minäkin älysin täyttää sukupolviaukon ihan omistustasolla ja ympyrä on sulkeutunut.

    • teinienröntät

      Huvittaahan se kun näkyy abc:n nurkilla iso lauma kohtuu punkeroja mersujulleja lippikset väärinpäin jotka vertaavat kumman ruosteinen (yleensä joku mattavärinen jollain räikeänrumaksi maalatuilla peltivanteilla) mannelavetti on rälläkkä madalluksien ansiosta enemmän tontissa ja kummalla enemmän tuumia rönttäputkessa. Siinä ne isolla porukalla räkii ja polttelee ja on ihan vitun vetelän näköistä porukkaa muutenkin kovis-ilmeellä (joka tekisi mieli pyyhkiä niiden naamoilta) mulkkaavat normaaleja kaupassa käyviä ihmisiä.

      • tulisivattasaselle

        Yllättävän usein näkee tuon tyyppisiä meseteinejä parkittamassa jossain abc tai muiden kauppojen parkkipaikoilla, ovat olevinaan "kovaa" porukkaa sätkät huules, kädet taskus, lippis väärinpäin ja rumaan loppuunajettuun mannelavettiin nojates helevetinmoisella koviskäyrällä. Liekkö noilla vetelyksillä mitään muuta tekemistä kuin jumputtaa ja näyttää vittumaisen omahyväiseltä, mutta ootappa kun satut itse ajamaan siitä ohitse, ja jos se sinun autosi ei ole mersu, niin kyllä kuule saat meseteineiltä halveksuvia katseita, ovat olevinaan niin mesemiestä että :)


    • massakamaa

      Mercedes tullee viemään oikeuteen nuo, joiden vehkeet näyttää vanhalta nissanilta. Muuten mb edustaa suurinpiirtein ahneutta esimerkkinä taksit.

      • Mesekyrpänaamat

        Ahneutta se tosiaan on. Muistan kuinka yksi mesepelle tuli luukulle tärisemään vaikka itse oli hakemalla haastanut riitaa liikennekäyttäytymisellään tais sillä olla joku apukuskin paikallakin joka ei kuitenkaan noussu autosta. Hyvin oli hiljaa kun tajusi ettei kuskimme ollutkaan yksin matkassa meitä oli autossa neljä. Enää ei meseidiootilla ollut mitään asiaa löntysti romuunsa ja ajoi tiehensä. Miettikää joskus ihmiset kenen luukulla käytte ja kenelle rupeatte ja joo tällaista luukulla käyntiä mersukuskit harrastaa aika useinkin verrattavissa muihin kuskeihin luulevat omistavansa maantiet lisäksi tuntuvat tahallaan aiheuttavan noita tilanteita. Tuolle kyseiselle mesepellelle olis voinu aivan hyvin käydä häjysti itse kun kerran aloitti.


      • älykääpiöidenfoorumi

        Ihanan katkera maalaisjuntin pieni suunsoittokatkelma. Voit toki jatkaa yksinäistä monologiasi


      • ylimielisiäjuntteja
        älykääpiöidenfoorumi kirjoitti:

        Ihanan katkera maalaisjuntin pieni suunsoittokatkelma. Voit toki jatkaa yksinäistä monologiasi

        Tuollaisia ne mesejullit vaan harmittavan usein.....


      • smarsuut

        kiuruvesi love mersu teini rönttä, pillu saaha antakke antakke


    • KARLBARKS

      MUN UNELMAAUTO ON MERSU

    • Mersun_imago

      Niin Mersullahan kuuluu ajaa vain kuusikymppinen kalapuikkoviiksi jolla on aina sama harmaa puku päällä, kasettisoittimesta kuuluu wanhaa suomalaista tangoa ja Mersulla ajellaan vain pyhäisin idyllisiä pikkuteitä jos aurinko sattuu paistamaan...
      https://www.youtube.com/watch?v=fk3ImomA-JQ

      • Vaihtotähti

        ...ja samalla huudellaan maitolaitureilla istuskeleville tytöille "Hai tyttö sie, mitä sie siel yksinään murehdit, tuu johtotähden kyytiin!"


      • slfjskfsdfkljslk

        Kuusikymppisen Mersumiehen favouritemusaa eli harmonikkatangoa soitettuna jämäkämmille bassoille säädetyillä vehkeillä, tämä olisi kalapuikkoviiksille varmaan pyhäinhäväistys xDD
        https://www.youtube.com/watch?v=ad7iRU-iCPY
        Mersussa ei koskaan tule soida bassotaajuuksia :P


      • vieraileva_tähti
        slfjskfsdfkljslk kirjoitti:

        Kuusikymppisen Mersumiehen favouritemusaa eli harmonikkatangoa soitettuna jämäkämmille bassoille säädetyillä vehkeillä, tämä olisi kalapuikkoviiksille varmaan pyhäinhäväistys xDD
        https://www.youtube.com/watch?v=ad7iRU-iCPY
        Mersussa ei koskaan tule soida bassotaajuuksia :P

        Joku varakas mersuherrahan voisi teetättää vaikka ihan itselleen tuosta kappaleesta version Johtotähti tango :D


      • M-B_ja_korvat
        slfjskfsdfkljslk kirjoitti:

        Kuusikymppisen Mersumiehen favouritemusaa eli harmonikkatangoa soitettuna jämäkämmille bassoille säädetyillä vehkeillä, tämä olisi kalapuikkoviiksille varmaan pyhäinhäväistys xDD
        https://www.youtube.com/watch?v=ad7iRU-iCPY
        Mersussa ei koskaan tule soida bassotaajuuksia :P

        »Mersussa ei koskaan tule soida bassotaajuuksia :P»

        Äänentoiston taajuusvasteen, volyymin ja dynamiikan hallinta taitavat olla sinulla hakusessa. Älä välitä, niin ne ovat monella muullakin ikäiselläsi!

        Olipa audiolaitteisto sitten kotona tai minkämerkkisessä autossa tahansa, sen taajuusvasteen TULEE ulottua alas, aina alimpiin bassotaajuuksiin saakka – mutta bassoja ei tule YLIKOROSTAA niin että aivoton jumputusmössö peittää musiikin muiden taajuuksien nyanssit alleen.

        Minulla sattuu olemaan Mersu, mutta minulle se ei ole mikään musiikinkuuntelupaikka. En kanna juuri koskaan musiikkitallenteita autoon matkalla kuunneltavaksi, vaan tyydyn autossa radiokanavien tuottamaan kertakäyttöviihteeseen.

        Ostin asuttavan veneen lähes 15 vuotta sitten. Edellisen omistajan ylpeydenaihe oli veneen audiojärjestelmä, johon kuului mm. CD-levynvaihtaja. Hänen pettymyksekseen minun on tunnustettava, että en ole edes koekäyttänyt rakkinetta koskaan. Myös keskuslaitteeseen kuuluva, yksittäis-CD-kiekkoja tahkoava soitin on jäänyt lähes vaille käyttöä – veneessäni soi radio.

        Pidän itseäni varsin kaikkiruokaisena musiikin suhteen, siedän jopa tangoja johonkin määrään saakka! Lähimpänä sydäntäni on kuitenkin klassinen musiikki. Sille ovat ominaisia suuret dynamiikkavaihtelut, jotka eivät suosi kuuntelua autossa (tai veneessä). Vaikka M-B lukeutuu hiljaisiin autoihin, tahtovat ajoäänet sittenkin peittää musiikin hiljaisimmat pianissimokohdat alleen, eikä jatkuva äänenvoimakkuuden säätönappulassa roikkuminen kuulu musiikin kuunteluun. Niinpä en juuri kuuntele autossa tuota mielimusiikkiani, vaan annan tuutista tulla mitä sen muilta kanavilta on tullakseen. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos – lienee eräänlaista stereofoniaa sekin.


    • teinienrimpulamerkki

      Paljon näkyi teinimersuja viikonloppuna ojassa ja nähtiin kun teinit luisutteli parkkipaikalla mannelavetilla ja sen konepellin alta alkoi yhtäkkiä pukkaamaan savua. Siinä ne teiniporukalla sitä ihmetteli hetken ja jättivät sen siihen odottamaan että isi tulee hinaamaan.

    • kateelliselle_tiedoksi

      Kiva se on näin 64v papankin jumputtaa uudessa Mersussaan. ;-)

      • M-B_ja_korvat

        Kas vain – ollaan näemmä ikätovereita! Tämä papparainen taisi täyttää eilen 64½ vuotta, jos tarkkoja ollaan. ☺

        S205 alla jo viidettä kuukautta, joten uudesta ei varmaan sovi enää puhua.


      • onnittelut
        M-B_ja_korvat kirjoitti:

        Kas vain – ollaan näemmä ikätovereita! Tämä papparainen taisi täyttää eilen 64½ vuotta, jos tarkkoja ollaan. ☺

        S205 alla jo viidettä kuukautta, joten uudesta ei varmaan sovi enää puhua.

        Iästä ja autosta! 64v ja 2kk sekä karvalakki W212 tässä itsellä vain alla mutta eipä noita kilometrejäkään enää niin paljon vuodessa nyt eläkeläisenä kerry.


      • M-B_ja_korvat

        Kiitosta vaan!

        Karvalakki W212? Onko E-sarjassa karvareuhkojakin? No ”hinnat alkaen” -koneen voimin se minunkin C-farkkuni kulkee, mutta kulkupuolikin sinänsä piisaa vanhuuseläkeläisen kiireisiin ihan kivasti.

        Päähineistä puheenollen: sain M-B-kärpäsen puremalta pojaltani lahjaksi mustan pipolakin muutama joulu sitten. Otsassa musta nahkalätkä, johon tyylikkään vähäeleisesti pakotettu kolmisakarainen, renkaan ympäröimä tähtikuvio. Kesti nämä vuodet ennen kuin sain hankituksi tuon piponi kanssa kompatiibelin biilin!

        Isävainaalla oli M-B 220 D (W115) vm. 1968 vuosina 1968–1979. Saatuani ajokortin keväällä 1969 sain sen silloin tällöin alleni minäkin, mutta omaa tähtikeulaista olen ollut vailla kaikki nämä vuosikymmenet.

        Nyt on sukupolven mittainen mersuton aukko suvussa päässyt sitten lopultakin täyttymään ☺


    • AIKALAILLA NÄÄ 190 SARJALAISET TAITAA OLLA TEINIAUTOJA

      • korjaava_lausunto

        Aiaijai, nyt tuli vakava virhe lausua Mercedes-Benz 190 sarjalaiseksi!
        Tenavatähti eli Mercedes-Benz 190 tai 190E korimallikoodi on W201.
        Kun puhutaan tästä autosta ja halutaan mainita mitä sarjaa se edustaa, on sanottava että W201 sarjalainen.


      • M-B_ja_korvat

        190-Mersut (W201) ovat todellakin useimmiten nuorempien automiesten kalustoa, sikäli kuin niitä enää liikenteessä tapaa.

        Nuoriso valloittanee aikanaan nykyisenkin C-sarjan (W205, S205). Nyt se on hintansa puolesta vain aniharvan teini-ikäisen ulottuvilla.

        Tämän päivän C-sarjalainen vastaa kooltaan parin-kolmenkymmenen vuoden takaisia E-sarjan ”taksi-Mersuja”. Kokoero C-sarjan edeltäjään, vuosina 1982–1993 valmistettuun 190-malliin, on huomattava: pituutta on tullut lisää yli 26 cm ja leveyttä yli 13 cm, akseliväli on kasvanut yli 17 cm ja raideleveydet yli 15 cm. Auton omapaino ja kokonaispaino ovat molemmat nousseet n. 400 kg.

        Koon puolesta nykyinen M-B C 180 T A -autoni on kahden ikääntyvän, eläkettä nauttivan entisen teinin tarpeisiin aivan riittävä. Autokatokseen ja markettien ahtaisiin parkkiruutuihin ajaessani en kaipaa yhtään isompaa (ja vaimoni kaipaisi naisille ominaiseen tapaan pienempää).

        Minun C-sarjalaiseni tyyppimerkinnän numero 180 näyttää viittaavan pienempään moottoriin kuin noissa neljännesvuosisadan takaisissa 190-malleissa oli. Ja totta: iskutilavuutta on vain vaivaiset 1,6 litraa 2 litran asemesta! Ahtaminen kuitenkin nostaa tehoa ja ennen muuta alakierrosvääntöä lukemiin, joita 190-mallin aikoihin löytyi vasta noin 2,5-litraisista kuutosmoottoreista.

        Epäjohdonmukaista, että sama 1,6-litrainen 115 kW:n moottori poikii pienemmissä etuvetoisissa mallisarjoissa tyyppimerkintään luvun 180 asemesta luvun 200.

        Hevosvoimissa mitattuna vanhan 190-mallin lähtötason 2-litrainen kaasutinmoottori antoi tehoa 90 hv. Ostaessani omaa C 180 -Mersuani oli pienin Suomessa tarjolla oleva lukema 156 hv. Saattaa olla, että viritysasteeltaan matalampi C 160 (teho 129 hv) on tulossa tai jo tullutkin Suomenkin markkinoille.

        Teiniautoon kesyjä lukemia yhtä kaikki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe