Pääsenkö koskaan kuntoon?

viiskytviisi

Olen vetänyt kaljaa ja viinaa varmaankin viimeisen vuoden, mutta nyt olen ollut raittiina noin kolme viikkoa. Olo on hirveä.
Miten on mahdollista, että horjun vieläkin ja askel on erittäin epävarma (tökkivä)
Paranenkohan, jos en juo enää mitään alkoholia? Ja kuinka kauan ottaa, että horjuminen lakkaa?
Olen jo vanha ukko 55 ja risat.

6

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läheinen

      En ole mikään asiantuntija, mutta minusta kannattaisi mennä tutkimuksiin, koska tuo vuoden putki on voinut tehdä vahinkoja, jotka vaativat hoitoa.

      Miehelleni kehittyi vakava maksatulehdus vuoden kestäneen päivittäisen juomisen jälkeen, eikä hän juuri oireillut ennen kuin lopetti juomisen. Pärähti keltaiseksi, eikä pysynyt jaloillaan, mustelmia oli kroppa täynnä, vaikkei tiettävästi ollut loukannut itseään.

      Neljän viikon sairaalahoidon jälkeen hän sai terveen paperit, mikä oli pieni ihme kun ottaa huomioon, ettei edes eloonjäämisestä aikaisemmin ollut varmuutta.

    • Juoppo

      Mulle kans on tullut vasta nyt oikein ongelmia.
      Nyt kun olen selvinpäin ei oikein mikään onnistu. kaikki mihin ryhdyn menee myttyyn.
      Olen onnistunut pilaamaan jopa tietokoneet. Voi nenä.
      Tietääkö joku kuinka kauan tässä pitää kärsiä vuoden juomisen jälkeen? Tiedättekö mitä lääkettä kannattaisi ottaa? Lääkäriin en haluaisi mennä.
      Olen kuitenkin päättänyt etten enää ryyppää.
      Ps. onko sellaista reseptivapaata saatavilla joka auttaisi?

      • myösjuoppo

        Ainut reseptivaa aina mikä auttaa vuoden putkeen on suomiviina,jos rahaa vielä riittää ota leijonaa tai vanhaa kunnon KOSSUA!


    • ilmanviinaavuosi

      Itse dokasin vuosikausia lähes päivittäin ja sitten tuli stoppi, meinas henki lähtee haimatulehduksen vuoksi. Join vain olutta.

      Sairaalassa makasin kahteen otteeseen pari viikkoa ja toipuminen alkoi hitaasti. "Jälkitauti" kesti 2-3 viikkoa, ennenkuin olo alkoi kohenemaan. Sen jälkeen olo on ollut loistava ja alkoholia ei todellakaan tee mieli.

      Kannabis on hyvänä apuna alkoholista poispääsyyn, mutta enpä suosittele sen laittomuuden vuoksi.

      Kun muutaman päivän pystyy olemaan irti viinasta, into raittiuteen kasvaa kohisten, eikä viinaa tee enää mieli.

      Voimia sulle.

    • Valeriana_pelastimut

      Mulla toimi Dormiplant, yht äkkiä ei tehnytkään mieli litkiä viiniä enään yhtään.

      Ps. 1 kk ja 2 viikkoa ollut irti jo punkkupullosta.

      Kokeilkaa varmasti toimii muillakin....

    • pensionista

      Vaihtelevia kohtaloita. Lienen ryypännyt liian vähän koska muutos ei ollut kovin vaikea.
      Päästyäni putkeen 57-vuotisena alkoi päivittäinen tissuttelu. Ensimmäinen olut ennen puolta päivää. Iltapäivällä ja alkuillasta olutta ja viiniä ja illalla vaihto väkeviin. Olikin nukkumakypsä klo22:n tienoissa.
      Tuota menoa 3-vuotta. Kaikki alkoi tuntumaan ilottomalta ja harmaalta. Koska en häiriköinyt enkä haitannut perheen taloutta niin vaimoni mainitsi ryyppäämisestäni vain muutaman kerran.
      Kun elämäntapa alkoi tuntumaan vakavammin mieskunnossani ryhdyin itsetutkiskeluun ja mietin onko tässä järkeä. Tarkoituksellinen, etuajassa eläköityminen. Minkä laatuisia eläkepäiviä haluan viettää ja minkä verran niitä on jäljellä?
      Olin rapakuntoinen, 10mg Ramiprill verenpainelääkitty, simvastatiinia 40mg popsiva raunio joka ei päässyt edes kyykystä ylös normaalisti.

      Lopetin kotioloissa juopottelun kerralla ja aloitin hyvin varovasti kuntoutumisen salilla 5krt/viikko.
      Puolessa vuodessa voin luopua lääkkeistä ja arvoni olivat paremmat kuin lääkittynä.
      Tuohon on aikaa 12 vuotta. Kahdesti vuodessa pidän 5 - 6:n viikon tissutteluputken aloittaen aamuisin ennen klo9:ää brandypaukulla.
      Noiden rupeamien lisäksi vuosittain pari, kolme viikon, kahden vastaavaa jaksoa.

      Ikäisekseni ( ja yleisestikin ) kuntoni on erinomainen. Juopottelujaksoilla olen havainnut määrien vähentyneen ja aineiden siirtyneen miedompiin suntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe