Parkatalvitakkien hintaerot???

on-kylmä-ja-hiki

1. Mistä tulee talvitakkien valtavat hintaerot? Takkien tiedoissa ei mielestäni ole mitään eroa, mutta hinta voi olla 150 e tai 1200 e. Jos ostan seuraavalta sivulta 500 euron takin tai 150 euron takin, niin mitä erot ovat?

https://scandinavianoutdoor.fi/vaatteet/takit/?gender=men&type=talvi-ja-untuvatakit

2. Mikä tarkoitus on talvitakkien hupussa olevalla karvareunuksella (keinoturkis)? Onko kyseessä vain koriste vai onko karvareunuksella jokin käytännön merkitys?

3. Mikä tai mitkä merkit tekeävät mielestänne parhaat talvivaatteet? Jos kesävaatteissa kovia nimiä ovat Haglöfs ja Fjällräven, niin mikä on talvivaatteissa?

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaamakka

      Osin hintaeron tekee merkki.( huono juttu)
      Merkkituotteista maksetaan enemmän.( Merkki ei kuitenkaan aina takaa laatua.)
      Osan hintaerosta tekee materiaalit.
      Aito untuvatäyte maksaa toki enemmän kuin keinokuitutäyte.Tai osin höyhenistä tehty täyte.

      Silti minäkään en ymmärrä aina valtaisia hintaeroja suht samanlaisten tuotteiden kohdalla.

      Itse pyrin löytämään ns keskihintaisia tuotteita edullisesti jos joskus joudun jotain hankkimaan.
      Sillä laatu EI välttämättä kasva isolla hinnalla.
      Eikä myöskään halvalla aina löydy hyvää.
      Tosin poikkeuksiakin löytyy...
      Mutta harvoin.

    • VarTok

      On niissä eroja, kalliimissa on laadukkaamat materiaalit ja sitä kautta käyttöikää lisää. Merkkivaatteissa on brändi lisää, kaliita ne on poistomyynneissäkin, olen ollut tyytyväinen kun olen panostanut laatuu niinä harvoina kertoina milloin olen raaskinut sellaisen ostaa.

      Tutki army kauppoja, moni suosii Varustelekaa, Tokmannista löytyy kohtuuhintaista retkivaatetta.

    • Prokuristi

      Karvaraunalla on se käytännön merkitys, että kun kovalla pakkasella/tuulella huppu suljetaan naaman eteen tulevaksi tötteröksi, toimii turkis tuulivaimentimena eli vähentää tötteröön syntyviä pyörteitä ja ilma naaman edessä säilyy lämpimänä. Parasta karvaa siihen reunukseen ovat sudenkarva, hyvänä kakkosena huskynkarva, ne eivät nimittäin kuuraannu yhtä helposti kuin esimerkiksi keinoturkis. Minulla oli aikoinaan MuskOx -merkkinen tanskalainen talvitakki (paksua puuvillakangasta, villateddyvuori ja sudennahkareunus, maksoi melkein kuukausipalkan verran 70-luvulla), jolle kaverin husky murisi joka kerta sen nähdessään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe