mitä voin enää tehdä

läpeensäpaha

Ihmiset sanovat aina että itsemurha on todella itsekäs ratkaisu. Mitä jos kyseessä on tilanne, ettei ole masentunut tai mitään vaan yksinkertaisesti läpeensä paha ihminen, joka on tuhonnut toisen elämän täysin ilman mitään syytä. Antaisitteko tällaisessa tilanteessa luvan itsemurhalle, jos kaikilla olisi ajan kuluessa kaikki vaan paremmin kun tämä ihminen olisi poissa? En kaipaa sääliä vaan suoria mielipiteitä. Olen yrittänyt muuttua ja tehdä kaiken toisin jo niin pitkään, mutta jatkuvasti saan muut kärsimään. En kerro yhtään yksityiskohtaisemmin mitä olen tehnyt, mutta siitä voi päätellä, että olen lähes saanut omalla toiminnallani toisen tappamaan itsensä. Vaikka kuinka yritän, jonkun ajan päästä teen taas jotakin mikä aiheuttaa tuhoa. Kuolema olisi ehkä aluksi huono asia, mutta ajan kuluessa olisi parempi ettei tuhoa tuottavaa ihmistä olisi.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

      Myös ns. "pahoilla ihmisillä" on oikeus elää. Et kerro miten tuo pahuus tulee ilmi ja mitä on tapahtunut. Olet ainakin siinä mielessä terve ja reilu, että osaat katua, kokea syyllisyyttä ja tahtosi on muuttua. Et ole ainakaan vielä paatunut. Älä haudo itsemurhaa ja rankaise itse itseäsi.
      Jumala on armollinen ja voimallinen auttamaan sinua kasvussa ihmisenä.
      Eiköhän meissä kaikissa ole sitä pahaa.
      Mikäli mieltä painaa, kannattaa jutella asioista ihmisten kanssa, joita olet loukannut tai joille olet aiheuttanut pahaa. Voisitte yhdessä miettiä, miten toimia jatkossa ettei ikävyydet toistuisi. Avoimuus auttaa ainakin heitä ymmärtämään ettet tarkoituksella halua olla paha.

    • 7676754

      et välttämättä aiheuta pahaa, vaikka niin tuntisitkin. ehkä tunnet jotain suurta vihaa tuota henkilöä kohtaan, olet ehkä kokenut jonku menetyksen ja podet syyllisyyttä. ja se vaatii sinulta paljon sitkeyttä työstää että mikä sinua niin suututtaa tuosta henkilöstä, luultavasti olet pitkään torjunut jotain tunteita. sinun tulisi vain yrittää olla mahdollisimman rehellinen asian kanssa.

      monet ovat kuitenkin anteeksiantavaisia ihmisiä, kun asian selvittää ja pyytää anteeksi. minä uskon että tappamalla itsesi et yhtään helpottaisi tuon henkilön oloa vaan hän saattaisi tuntea olonsa jotenkin syylliseksi kuolemaasi. ehkä olisi paranta yrittää sopua. raamatussa lukee rakasta vihamiestäsi, ja yritä antaa hänelle anteeksi.

      jos et muuhun pysty niin muuta kauas tuosta henkilöstä jos asioita ei mitenkään pysty selvittämään.

    • ammeebba

      Minusta on itsekästä se että päättäisi toisen puolesta saako tämä omasta tahdoataan kuolla vai ei, ja milloin saa jos saa koskaan. En vaan jaksa tajuta miten kenellekään voi tulla mieleen Mitenkään, että itsemurha on itsekästä? en vaan tajua. Ei se hitto vie milloinkaan voi olla kenellekään siihen päätyneelle missään mirlessä hrlppo ratkaisu, vaan se viimeisistä viimeisin keino ahdinkoon, kun ei enää kertakaikkiaan nää yhtään mitään muuta tietä ulos pimeydestä... Mitä mieltä on lähteä syyttämään vakavassa tilassa olevaa ihmistä siitä että meni ja kuoli... ei se ole prkele helppoa.

      Ehkä viha on osa sutuprosessia, mutta yleisenä mielipiteenä kaikkia itsemurhaan päätyneitä kohtaan se syyttely on vaan niin väärin, vaikka ei enää kuollutta sinänsä hetkautakaan.

    • ÄläTeeSitä

      Minusta tuntuu ihn samalta. Varmasti rasittavaa kuulla jonkun sanovan näin.

      Silti itse en mistään hinnasta aikoisi tehdä itsemurhaa, olen minä sen verran itsekäs.
      Se, että elän, tuhoaa asioita ja rakkaimpiani joka päivä. Jos minua ei olisi, olisi kaikki oikeasti hyvin.
      Se on karu totuus, ja yritän muuttua joka päivä.

      Siitä huolimatta rakastan elämää ja sitä, että olen täysin terve ja saan nauttia elämästä kaikin aistein.
      Todella itsekästä.

      Tunnen inhoa siitä, etten millään haluaisi itsemurhaa. En vain halua, ja olen siitä kiitollinen.

      Kuten "Keissa" jo hyvin sanoikin, "myös pahoilla ihmisillä on oikeus elää".

      Jos sulla on tilanne jossa susta tuntuu ettei kukaan välitä, ajattele että ei ehkä omassa lähipiirissä mutta että on olemassa oikeasti ihmisiä, jotka oikeasti rakastavat ihan ventovieraitakin ja todella haluavat auttaa jos heille vain tilaisuus tulee.

      Ja koska itsemurha herättää valtaosassa ihmisiä aina varmaan edes jonkinlaista kauhua/surua, tunteet selvästi kertovat ettei se ole oikein. Kyllä sun on tarkoitus täällä ihan loppuun asti elää ja toivottavasti joskus nauttiakin. Niinkuin jokaisen.

      Tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle, mulle ja kaikille muille " pahoille/hyville".

      Toivon että elät vielä pitkään etkä yritä estää sitä.

    • MinäTaas

      "ammeeban" kommentti on myös hyvä. Huomioikaa se, mutta toivon että saatte joitakin ajatuksia myös minun kommentistani. -ÄläTeeSitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe