Omakotitaloalueet, asumisen vapaus?

Hesuse

Nyt kun on tyyli rakentaa kahelle ihmiselle 200 neliöisiä taloja, jotka ovat suurinpiirtein naapurin seinässä kiinni, niin asuukohan siellä oikeesti onnellisia ihmisiä?
Kun olen maaseudulta kotoisin, niin en ymmärrä, en kertakaikkiaan ymmärrä. Miksi pitää olla mukamas oma talo. Pihamaata parille autolle, ei mitään muuta. Ulkona ei voi tehdä yhtään mitään häiritsemättä naapureita, ei ees koiraa voi käyttää paskalla, kun tonttia on niin vähän.
Mitä omakotitalolla tekee, jos siinä ei ole omaa pihaa? Minä en ainakaan tekis mitään. Harrastan moottorisahaveistoa ja traktorien rassaamista. Ei onanistu noilla tiluksilla.

19

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkisuhteellista

      Oma talomme 215 m2 Eteläespoossa. Naapuri talot 50-100 m. meidän talosta. Eli ei aivan seinässä kiinni. Meitä kolme koira. Koira ei suostu tekemään tarpeitaan kotipihalla vaan haluaa metsään. Tontti ei ole mikään maaseuduntyylin kokoin mutta suurempi kuin postimerkki eli 1240 m2. Ihan riittävästi pihatöitä mistä nautimmekin ulkona ollessamme. 2,5 vuotta olemme talossa asuneet ja kyllä, olemme onnellisia. Jos tiivisti parkeeraa autot pihalemmin niitä mahtuu 9 kpl. No kulku kyllä sitten nurmikon kautta....

      • HäpeäKöyhimys

        1240neliöö? Voi vittu!Mulla on yhden auton parkkipaikka pihassa isompi!kuinka saatanan köyhä olet?Kehtaat köyhä vielä tänne kirjoittaa!Häpeä!


      • kenenmaatavälissä

        tontti 30m*40m=1200m2. eli naapureilla on todella isot tontit. jos kaikilla on 1200m2 tontti ei väli ole kuin 20-30m


      • kaikkisuhteellista
        kenenmaatavälissä kirjoitti:

        tontti 30m*40m=1200m2. eli naapureilla on todella isot tontit. jos kaikilla on 1200m2 tontti ei väli ole kuin 20-30m

        Joo kyllä niillä suuret tontit on eli 3500-4000 m2. Meidän tontti 10 vuotta sitten lohkottu yhden rajanaapurin 5000 m2 tontista. Tuossa kun katselin ikkunasta niin ´100 m. oli ehkä liikaa mutta 40-80 metriä naapuritaloista lienee aika lähellä totuutta..


      • kenenmaatavälissä

        nauti vielä, kun voit. yhtenä aamuna huomaat, että on lohkottu lisää tontteja. joko naapuri haluaa lisää rahaa tai kaupunki toteaa, että on liian iso tontti kaupunki alueella.


    • kommarivaltio

      "asuukohan siellä oikeesti onnellisia ihmisiä?"

      Eurostoliitossa ei kukaan ole oikeasti täydellisen onnelinen. Yksityisellä sektorilla ihmiset ovat vero-orjina ja julkisella mädättää päänsä peukaloiden pyörittämisen tai turhapäiväseen työhön, jolla ei ole mitään merkitystä.

    • roooobärt

      minä en välitä vaikka onanoin pihalla, katelkoon naapuri jos tykkää!

    • pakkotalo

      Omakotitalohan on suomalaisenunelman täyttymys ja kullinjatke, millä näytetään köyhemmille miten hyvin meillä menee. Silloin tällöin joltain ylivelkaiselta palaa päreet lopullisesti ja saa lukee lehdistä.

      • joopajoo_jne

        blaa blaa blaa....

        Omakotitalossa asuminen on osaketta halvempaa sekä hankinta että käyttäkuluiltaan, joten kullinjatketta siitä ei saa millään.


      • sallimunnauraa

        on tainnu blaa blaalla tulla lieviä homeongelmia, kun pitää satuja kertoa, että olis halvempaa asua kuin osakkeessa


      • VitunTaukit
        joopajoo_jne kirjoitti:

        blaa blaa blaa....

        Omakotitalossa asuminen on osaketta halvempaa sekä hankinta että käyttäkuluiltaan, joten kullinjatketta siitä ei saa millään.

        92% suomessa olevista taloista on hometta,edullista asumista kun terveys menee?Miten sen nyt ottaa....


      • sallimunnauraa kirjoitti:

        on tainnu blaa blaalla tulla lieviä homeongelmia, kun pitää satuja kertoa, että olis halvempaa asua kuin osakkeessa

        Per neliö varmaan onkin. Vastaavalla paikalla. Tietysti jos vertaa kerrostaloa Helsingin keskustassa ja omakotitaloa jossan Janakkalassa, niin tulee työmatkoille niin kova hinta jälkimmäisessä, että suhde voi kääntyä toisin päin...


    • On_puolensta

      Kaikki ei todellakkaan halua asua maalla. Halutaan kaupungin palveluiden tuntumaan, mutta ei haluta asua yhtiömuotoisesti. Omakotitalossa on kuitenkin itsellä valta päättää asioista, joten asuminen on merkittävästi omaehtoisempaa kuin rivitalossa.

      • öömäköötitälö

        Juuri tämä oli syy miksi ostettiin itse kallis "postimerkki" tontti etelä-Espoosta ja rakennutettiin talo.

        Palvelut lähellä ( kauppa, koulu ym. ) ja bussi kulkee ihan läheltä. Naapurit toki vieressä, mutta vielä lähempänä ne on rivi-paritaloissa. Nyt saa kuitenkin itse päättää omista asioistaan, remontoida jos huvittaa eikä vääntää yhtiökokouksessa ja uudessa omakotitalossa pienemmät ylläpidon kk kulut kuin vastaavassa rivarissa!

        Tietenkään tässä ratkaisussa ei ole sitä maalaismasta omakotitalon rauhaa mutta sitä varten voikin lähteä sitten mökille.


    • gfhjkh

      Hähähä tuo aloittaja taitta olla taas se persaukinen laiska vätys joka ei harrasta muuta kuin yksin suihkussa runkkailua jähhähhähhähhähhääääää.

      Asuhan rauhassa siellä vuokrakasarmissa ja sinähän jo oletkin tottunut muuttamaan aina kun asunnon oikea omistaja niin tahtoo.

      Kyllä sossu kantiksia renttuja auttaa.

    • gdfasd

      Mutta eipä ole velkahelvettiä eikä joka asiasta narisevaa akkaa ja pilalle kasvatettuja kakaroita riesana HÄHÄHÄ

      • onneaVaan44

        Totta! Ja se velkahelvetti pahenee vaan uusien sipiläideoiden myötä....


    • Ihanihmeharrastuksia

      Ei ole onnellisia ihmisiä sillä niiden pitää ottaa kaduilta tilaa moottoreilleen kun ei omalle tontille mahdu.

    • Ihminenontyhmä

      Kun ei harrasta kakaroiden tehtailua eikä halua kaikkea vapaa- aikaansa kuluttaa ympäristön sliippaamieen eikä kiinnosta katsella mitään rytöläjiä, rumia pressukatoksia, vanhoja romuja pihassaan eikä naapurinkaan tontilla niin riittää yhdelle se 130 neliöö, Asumiskulut n. 300 euroa kuukaudessa.

      Yöllä jos haluaa nukkua niin ei kuulu ylä, ala, eikä seinän takaa meteli ja jos taas ei huvita nukkua yöllä niin voi pestä pyykkiä, siivota ja puuhastella niin ettei napurit valita.

      Ei ole aivan postimerkki tontti mutta jos sellainen olisi niin tekisin siitä nurmikottoman niin ettei tarvitse leikuria ollenkaan minkään mitättömän pläntin ajamiseen. Aivan tyhmää laittaa nurmikkoa ollenkaan pienille tonteille. Rikkaruohoja joutuu kitkeen tai käyttää trimmeriä. Nurmikon hoitaminen on kaikkein työläintä. Ei sovi laiskalle tai kiireiselle ihmiselle tai siitä tulee rikkaruoho peltoa. Alussa ne näyttävät hienoilta ja vanhentuneissa taloissa jo aivan kamalilta ravinnon puutteesta kituvilta jota joskus nyljetään.

      Upeeseen nurmikkoon uppoaa rahaa ja vaivaa. Oma kaivo pitäisi olla että saa kuivina kausina sadetettua.

      Minulle on henkireikä saada tehdä itse puutarhatöitä sopivassa määrin niin ettei niitä ole kuitenkaan liikaa stressiksi asti. Inhosin asua kerrostalossa kun ei ollut muuta tekemistä kuin mennä kapakkaan istumaan.

      Lähiössä me ei tarvita kuin yksi autopaikka kun bussi pysäkki on vieressä ja on tilaa tarpeen vaatiessa useammallekkin. Koiraa me ei tarvita. Jos niitä romuja haluaa kerätä ja rumiluksia katsella tontillaan niin ettei mitään kaunista laita ja luonnosta halua nauttia niin pitää muuttaa väljemmille alueille. Haluan katsella terassiltani vihreää, siistiä ympäristöä enkä mitään vanhaa traktorin romua tai pressukatoksia täytettyinä kaatopaikka romuilla.

      Räykyttäviä rakkeja inhoan niin miksi niitä ihmiset ottavat tiuhaan asutuille alueille missä ihmisiä liikkuu ja joka liike räykytetään sillä ne sopivat vain maaseudulle vahtikoiriksi.

      En tee kakaralaumaa pieneen asuntoon enkä ota eläintä vääränlaiseen ympäristöön sillä ongelma ovat ne tyhmät ihmiset, ei se asuinpaikka johonka vääränlaiset ihmiset tuppaantuvat. Ihmisen pitää asuinpaikkansa valita harrastustensa mukaan oikeasta paikasta eikä mennä väärään paikkaan. Yksi hyvä ääri esimerkki on perustaa lasten päivähoitopaikka tiheeseen asuntoalueeseen sillä naapurit eivät varmasti ole halunneet päiväkodin viereen asuinpaikkaansa valitessa. Yksityisyrittäjä joka häiritsee niin paljon yksityis asukkaita pitäisi häätää pois. Entäs voinko minä perustaa bordellin kysymättä naapureilta yhtään mitään? Kone korjaamon tai kaatopaikan että keräilen romuja tai kenneli?

      Tiheeseen asutulla omakotitalolla tekee sen mitä tekee niin vaan omaan asumiseen, ei yksityisyrittämiseen vaan omaan virkistyskäyttöön ja omaan rauhaan. Ei tarvitse kuunnella naapurin tappelua ei koliikki kakaran huutoa ei kapakoista yöllä tulevien mekkalaa, ei puulelujen hakkaamista lattiaan ei kiljuntaa jos vaikka haluaa ottaa päiväunet ei rakkien haukuntaa.

      Ongelmia aiheuttaa se kun vääränlaiset "harrastajat" valitsevat ihan väärän paikan harrastuksilleen tai yritys toiminnalle. Jos pitäisin päiväkotia tai tehtailisin kakara laumaa niin valitsisin toisen paikan missä nyt asun. Tramboliineja ja lasten sirkus vehkeitä en alkaisi naapurin terassin viereen asettelemaan missä naapurin henkireikä on pienellä tontilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe