Toteutuneita VT: profetioita

Selkeyttä

Otteita kirjastani "Uskovan matka uskomattomuuteen". Nämä eivät ole minun löytämiäni:

Merkittävin kenen tahansa tutkittavissa oleva todiste Jumalan olemassaolosta ovat profetiat. Jos profeetta on sanonut jotain ja se toteutuu ja jos on vielä useita profeettoja, jotka ovat profetoineet yhtäpitävästi, on todistettu se, että meitä korkeampi olento on olemassa ja kiinnostunut auttamaan meitä uskonnollisen totuuden löytämisessä.

Vanhassa testamentissa on useita profetioita Jeesuksen Kristuksen syntymisestä maan päälle ja hänen merkityksestään:
Psalmi 2:7: ”Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.”
Toteutuma: Ap.t. 13:33: ”Me julistamme teille ilosanoman: minkä Jumala lupasi meidän isillemme, sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
Lisäksi Hebr. 1:5: ”Ei Jumala yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.” Hebr. 5:5: ”Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin…”
Psalmi 16:10: ”Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan.”
Toteutuma: Ap.t. 13:35: ”Hän sanoo toisessa kohden: Sinä et salli palvelijasi ruumiin maatua.”
Psalmi 22:19: ”…jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa”
Toteutuma: Matt. 27:35: ”Kun he olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, he jakoivat keskenään hänen vaatteensa heittämällä niistä arpaa.”
Psalmi 41:10: ”Vieläpä ystäväni, johon luotin ja joka söi pöydässäni, kääntyy kopeasti minua vastaan.”
Toteutuma: Joh. 13:18: ”Minä en sano tätä teistä kaikista. Tiedän kyllä, keitä olen valinnut. Tämän kirjoituksen on käytävä toteen: Ystäväni, joka söi minun pöydässäni, on kääntynyt minua vastaan.” – Tässä tarkoitettiin tietysti Juudas Iskariotia.
Psalmi 69:22: ”Viholliseni ovat panneet ruokaani karvasta koinruohoa, janooni he juottivat etikkaa.”
Toteutuma: ”Matt, 27:34. ”… he tarjosivat Jeesukselle juotavaksi viiniä, johon oli sekoitettu sappea. Hän maistoi sitä, mutta ei halunnut juoda.”
Jes. 7:14: ”Sen tähden Herra antaa teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.”
Toteutuma Matt. 1:21-23: ”Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä. Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeettansa suulla ilmoittanut: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel, se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.”

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hehheheh

      Voi Tapani sinua. Kirjassasi sorrut siis ilmiselviin virheisiin. Puutun vain tuohon viimeiseen. Neitsyt ei tullut raskaaksi (väärä käännös) eikä väitetyn neitsyen (Maria) pojan nimeksi tullut Immanuel.

      • Selkeyttä

        Mistä tiedät, ettei neitsyt tullut raskaaksi? Jeesuksen siittämien oli muuta kuin tavaomainen tapahtuma. Emme tiedä miten, mutta kukaan muu ei ols siinnyt siten.


      • Hehheheh

        Kuten sanottu, et ole tietävinäsi käännösvirheestä. Sana tarkoitti nuorta naista. Neitsyet eivät tule raskaiksi.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettei neitsyt tullut raskaaksi? Jeesuksen siittämien oli muuta kuin tavaomainen tapahtuma. Emme tiedä miten, mutta kukaan muu ei ols siinnyt siten.

        Entä jes. 7, nuori nainen jonka synnyttämä poika oli merkki tuolloiselle hallitsijalle ja sinähän väität että nuori nainen olikin neitsyt, mutta poika syntyi Aahaan aikaan noin 720 vuotta ennen Jeesusta. Oliko se kuivaharjoitus, jos ei, missä jeesus piileskeli seuraavat 720 vuotta syntyäkseen sitten taas uudesta "neitsyeestä"? Ei tässäkään voi väittää mitä milloinkin .


      • Selkeyttä
        Hehheheh kirjoitti:

        Kuten sanottu, et ole tietävinäsi käännösvirheestä. Sana tarkoitti nuorta naista. Neitsyet eivät tule raskaiksi.

        Sehän tässä onkin ainutlaatuista, että neitsyt tuli raskaaksi! Jeesuksen fyysinen Isä on sama kuin meidän kaikien taivaallinen henkiemme Isä. Jeesus Kristus on Isän Ainosyntyinen lihan mukaan. Näin nähdäkseni siksi, ettei Jeesuksella olisi muuten ollut mahdollisuutta voittaa kuolema kaikkien puolesta ja olla Sovittaja synneistämme evankeliumin ehdoin.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Sehän tässä onkin ainutlaatuista, että neitsyt tuli raskaaksi! Jeesuksen fyysinen Isä on sama kuin meidän kaikien taivaallinen henkiemme Isä. Jeesus Kristus on Isän Ainosyntyinen lihan mukaan. Näin nähdäkseni siksi, ettei Jeesuksella olisi muuten ollut mahdollisuutta voittaa kuolema kaikkien puolesta ja olla Sovittaja synneistämme evankeliumin ehdoin.

        Mutta kun ei tullut, eikä tullut sekään nainen joka synnytti pojan keskellä syroefraimilaista sotaa merkiksi Aahalle. Kristitytkään eivät keksineet jeesukselle neitseellistä syntymää heti vaan vasta vähitellen, silloin heidän tosin piti luopua ainoaa messiaan henkilöä koskevasta VT.n ennustuksesta eli siitä että tämä olisi Davidin jälkeläinen.
        Kokonaan siitä ei voitu luopua kun se oli messiaan perusasia joten evankeliumeihin kirjoitettiin kaksi erilaista josefin sukutaulua jotka ikään kuin kuuluisivat myös Jeesukselle vaikka juuri oli kielletty Josef isänä ja laitettu Jeesus syntymään kiellettyyn suhteeseen.
        Davidin pojaksi Jeesusta tituleerataan myös uudestaan ja uudestaan ja syntymäajan tapahtumatkin muutetaan jotta hänet saataisi syntymäänkin davidin suvun alueella eli alkuperäinen tarina yritetään saada mukaan uuteen, vaikka ei se sinne enää mitenkään sovi .


      • Hehheheh
        Selkeyttä kirjoitti:

        Sehän tässä onkin ainutlaatuista, että neitsyt tuli raskaaksi! Jeesuksen fyysinen Isä on sama kuin meidän kaikien taivaallinen henkiemme Isä. Jeesus Kristus on Isän Ainosyntyinen lihan mukaan. Näin nähdäkseni siksi, ettei Jeesuksella olisi muuten ollut mahdollisuutta voittaa kuolema kaikkien puolesta ja olla Sovittaja synneistämme evankeliumin ehdoin.

        Edelleenkin: perustuu väärään käännökseen. Jos Jumala on Jeesuksen fyysinen isä, miten hän on saanut elimensä työnnetty Mariaan ilman, että tämä menetti neitsyytensä?


      • Selkeyttä
        Hehheheh kirjoitti:

        Edelleenkin: perustuu väärään käännökseen. Jos Jumala on Jeesuksen fyysinen isä, miten hän on saanut elimensä työnnetty Mariaan ilman, että tämä menetti neitsyytensä?

        Etkö osaa ajatella, että siittäminen voi tapahtua muutenkin, mutta niin on, että Jeesus itsekin kulki läpi lukittujen ovien ylösnousemuksensa jälkeen. Mikä ihmiselle on mahdotonta, sen Jumala taitaa.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Mutta kun ei tullut, eikä tullut sekään nainen joka synnytti pojan keskellä syroefraimilaista sotaa merkiksi Aahalle. Kristitytkään eivät keksineet jeesukselle neitseellistä syntymää heti vaan vasta vähitellen, silloin heidän tosin piti luopua ainoaa messiaan henkilöä koskevasta VT.n ennustuksesta eli siitä että tämä olisi Davidin jälkeläinen.
        Kokonaan siitä ei voitu luopua kun se oli messiaan perusasia joten evankeliumeihin kirjoitettiin kaksi erilaista josefin sukutaulua jotka ikään kuin kuuluisivat myös Jeesukselle vaikka juuri oli kielletty Josef isänä ja laitettu Jeesus syntymään kiellettyyn suhteeseen.
        Davidin pojaksi Jeesusta tituleerataan myös uudestaan ja uudestaan ja syntymäajan tapahtumatkin muutetaan jotta hänet saataisi syntymäänkin davidin suvun alueella eli alkuperäinen tarina yritetään saada mukaan uuteen, vaikka ei se sinne enää mitenkään sovi .

        Muistaakseni on osoitettu, että Jeesus on Davidin Poika äitinsä suvun kautta.


      • Hehheheh
        Selkeyttä kirjoitti:

        Etkö osaa ajatella, että siittäminen voi tapahtua muutenkin, mutta niin on, että Jeesus itsekin kulki läpi lukittujen ovien ylösnousemuksensa jälkeen. Mikä ihmiselle on mahdotonta, sen Jumala taitaa.

        Fyysinen nainti ilman yhdyntää... Ei se ole mahdollista. Eikä sellaista VT:ssä edes ennustettu. Lukisit alkukielellä.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Muistaakseni on osoitettu, että Jeesus on Davidin Poika äitinsä suvun kautta.

        Ei ole, suku ei mene äidin kautta vaan yksin isän, ja yrität nyt siis sanoa että Jahve onkin Davidin jälkeläinen, kun sinulla jeesus on jahve ? Eli Ut sinusta esittää jahven sukutaulun aatamista alkaen ?
        VT:n messias on ihminen ja siksi hänellä on suku ja VT:ssä sen uskoma jumala ei ole ihminen, vaan on ihmisen ja maailman luoja luoja.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Ei ole, suku ei mene äidin kautta vaan yksin isän, ja yrität nyt siis sanoa että Jahve onkin Davidin jälkeläinen, kun sinulla jeesus on jahve ? Eli Ut sinusta esittää jahven sukutaulun aatamista alkaen ?
        VT:n messias on ihminen ja siksi hänellä on suku ja VT:ssä sen uskoma jumala ei ole ihminen, vaan on ihmisen ja maailman luoja luoja.

        Etkö olekaan äitisi jälkeläinen?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Etkö olekaan äitisi jälkeläinen?

        Kyllä mutta Raamattu ei näe asiaa noin, siellä vanhanaikaisesti - ja myös biologisesti täysin väärin- isä määrää suvun ja kaiken muunkin. Äitilinjaa Raamatussa ei ole lainkaan, Eevakin on tehty Aatamista...

        Voit tietenkin mormonina taas jättää faktat huomioimatta. Teille Jahve -Jeesus siis kuuluu äitinsä sukuun josta ainoa tiedetty asia on että hänellä oli pappissukuisia sukulaisia, Jeesus ei kuitenkaan ikävä kyllä ollut pappi, vaan kuului Juudan heimoon, UT väittää niin, mutta onhan silti hienoa että mormonien mielestä maailman on luonut juutalaista syntyperää oleva jumala.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Kyllä mutta Raamattu ei näe asiaa noin, siellä vanhanaikaisesti - ja myös biologisesti täysin väärin- isä määrää suvun ja kaiken muunkin. Äitilinjaa Raamatussa ei ole lainkaan, Eevakin on tehty Aatamista...

        Voit tietenkin mormonina taas jättää faktat huomioimatta. Teille Jahve -Jeesus siis kuuluu äitinsä sukuun josta ainoa tiedetty asia on että hänellä oli pappissukuisia sukulaisia, Jeesus ei kuitenkaan ikävä kyllä ollut pappi, vaan kuului Juudan heimoon, UT väittää niin, mutta onhan silti hienoa että mormonien mielestä maailman on luonut juutalaista syntyperää oleva jumala.

        Jeesus ei ole biologisesti Joosefin jälkeläinen. Jeesus on syntyperätään taivaallisen Isämme jälkeläinen fyysisestikin.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jeesus ei ole biologisesti Joosefin jälkeläinen. Jeesus on syntyperätään taivaallisen Isämme jälkeläinen fyysisestikin.

        Näin olen profeetta valehteli kun sanoi että messias tulee Davidin suvusta. Jos Jeesus biologisesti ei ole kenenkään ihmisen jälkeläinen, eikä ainakaan maallisen isän, ei hänellä ole israelilaista sukua lainkaan.Eikä ole muutenkaan ihminen.


        Silti UT:kin yrittää monin tavoin laittaa Jeesuksen olemaan davidin jälkeläinen "Jeesuksen messiaan Davidin pojan" sukutauluja esitellään ja Jeesus laitetaan syntymään Betlehemissä koska hänen isänsä Josef oli davidilainen suvultaan, mutta kuten itsekin sanot, ei sillä ole mitään vaikutusta Jeesukseen, jos hän kerran ei ollut josefin siittämä.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Näin olen profeetta valehteli kun sanoi että messias tulee Davidin suvusta. Jos Jeesus biologisesti ei ole kenenkään ihmisen jälkeläinen, eikä ainakaan maallisen isän, ei hänellä ole israelilaista sukua lainkaan.Eikä ole muutenkaan ihminen.


        Silti UT:kin yrittää monin tavoin laittaa Jeesuksen olemaan davidin jälkeläinen "Jeesuksen messiaan Davidin pojan" sukutauluja esitellään ja Jeesus laitetaan syntymään Betlehemissä koska hänen isänsä Josef oli davidilainen suvultaan, mutta kuten itsekin sanot, ei sillä ole mitään vaikutusta Jeesukseen, jos hän kerran ei ollut josefin siittämä.

        Juutalaisten tapa pitää jotakin tiettyyn sukuun kuuluvana ei sido Jumalaa.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Juutalaisten tapa pitää jotakin tiettyyn sukuun kuuluvana ei sido Jumalaa.

        "Tapa" on saatu laissa ilmoituksena joten nyt sinun pitääkin sanoa että juutalaisten tapa uskoa lakia Jahven ilmoitukseksi tai kuvitella jesajoiden puheita niin ikään ilmoitukseksi, ei sido Kolobin Elohimia.
        Ei tietenkään tarvitsekaan, voitte vapaasti keksiä omat lain ja omat tavat, ja saada omat ilmoitukset.Tai ei, ette voikaan saada vapaasti mitään omia ilmoituksia elleivät ne ole samat kuin Yhdysvaltain korkeimman oikeuden kanta kussakin asiassa.


    • kaksipisteto

      kaikki irrotettu yhteydestääneivätkä psalmit ole ilmoituksia vaan runoutta kun niistä ottaa jakeita irti yhtydestään voi ennustaa mitä hyvänsä.Psalmissa 2:7 J ahve puhuttlee kuningasta jonka viholliset hän myös lupaa tappaa.Muistanet Jahven raakuuden? Vanhassa lähi-idässä kuninkaat oliva jumalten poikia ja VT:ssäkin kuningasta joissakin kohdin sanotaan Jahven pojaksi, mm Salomosta Jahve sanoo :1.Aik.22. 9 "Mutta sinulle on syntyvä poika, josta tulee rauhan mies. Minä annan hänen elää rauhassa kaikilta vihollisilta, joita hänen ympärillään on. Hänen nimensä on oleva Salomo, ja hänen aikanaan minä annan Israelin olla levossa ja rauhassa.
      10 Hän rakentaa minulle temppelin, ja hän on oleva minulle poika, ja minä olen oleva hänelle isä. Minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti."
      Miten tuo "toteutuu" jeesuksessa muutoinkaan, saati kun Jeesus teistä on Jahve ?

      Tai tämä :Psalmi 16:10: ”Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan.” psalmi kuuluu näin:" 1 Daavidin runo. Jumala, pidä minusta huoli, sinuun minä turvaan.
      2 Minä sanonJahvelle: "Sinä olet minun valtiaani, sinulta saan kaiken hyvän!"
      Pyhille, jotka maan päällä ovat, hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.
      4 Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta, en edes mainitse heidän jumaliaan!
      5Jahve , sinä olet minun perintöosani, sinulta saan ruokani ja juomani, sinun kädessäsi on minun arpani.
      6 Ihana maa on tullut osakseni, kaunis perintö on minulle annettu.
      7 Minä kiitän Jahvea hän neuvoo minua, yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänensä.
      8 Minä pysyn aina lähellä Jahvea Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju.
      9 Minun sydämeni iloitsee, mieleni riemuitsee, minun ruumiini ei pelkoa tunne.
      10 Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan.
      11 Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.
      Jeesus ei ota osaa pakanallisiin juhlamenoihin eikä ole Jahve, vaan turvaa häneen.
      Toteutuma: Ap.t. 13:35: ”Hän sanoo toisessa kohden: Sinä et salli palvelijasi ruumiin maatua.”VT.n mukaan kaikkien elämä ja kuolema on Jahven käsissä, mutta tuonela, sheol jäi Israelin uskonnosta pois jo eksiilin jälkeen. Sitä ennen vainajien uskottiin oleva sheolissa josta heidät voi myös loitsua esiin kuten noitavaimo teki samuelille, joka äkäisenä ja häirittynä ilmaantui hetkeksi ihmisten ilmoille ja tunnistettiin vanhasta viitastaan .

      Psalmi 22:19: ”…jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa”kukin voi psalmin lukea itse siinä hädässä oleva pyytää Jahvea pelastamaan hänet vainoojilta. Jeesus on hyvinkin voinut haluta ettei olisi kuollut, kuka tietää ,mutta selväksi tulee taas ettei Jeesus ole jahve, eihän hän voi pyytää itseään avukseen .

      Kaikki ovat samaa lajia, en ehdi jokaista käydä läpi muttu jes .7 monta kertaa kerrottu: Jos se on ennustus niin sitten jeesus syntyi noin 720 e Kr ja syntyi hallitsevalle kuninkaalle merkiksi miten politiikassa piti toimia ja Jeesuksen synnytti nuori nainen.Montako kertaa Jeesus oikein syntyi? Pojan nimeksikään ei tullut Imanuel vaan jeesus.

    • Lyhennelmä.riittää

      Mielenkiintoinen nimi: "Uskovan matka uskomattomuuteen." Kertooko se uskovasta, joka elämänsä matkan varrella on huomannut niin erehtyneensä, että toteaa päätyvänsä uskomattomuuteen?
      Vai tarkoittaako se uskoa, jonka perustelut ovat täysin uskomattomat? Menee pitkä aika matkata uskon kilvoituksessa, että päätyy tilaan, jossa uskomatonkin menee faktana kilvoittelijan sydämeen.

      • Selkeyttä

        Nimi on tämä siksi, että se on vastine kirjaan: "Uskomaton matka uskovien maailmaan" Tuon kirjan kirjoittaja ei usko ja perustelee uskomattomuuttaan mm. uskomistapojen moninaisuudella. Hän sanoo: usko = luulo. Hän ei ymmärrä, että usko on totta, mutta ei vielä täydellistä tietoa.

        Jos haluat kirjani, niin lähetän sen sinulle ilmaiseksi kun postilakko päättyy.
        Anna yhteystietosi: [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe