kanaa & kananmunaa

chickenfriend

Voiko laihtua syömällä pelkästään kanaa ja kananmunaa? Olen nyt aloittanut dieetin, mutta vihaan pääsääntöisesti hedelmiä ja marjoja. Kasviksetkaan eivät mitään suosikkeja ole. En pidä myöskään erityisemmin rahkasta tai vastaavista. Enkä jaksaa liikoja laittaa ruokaa.

Helpointa olisi ostaa joka päivä vain kilo kanan rintaa (maksaa 4 egeä) ja sitten ostaa kananmunan valkuaista kaupasta litran kanisteri. Syödä niitä. Kananrinta menee kätevästi uunissa ilman rasvaa. Munakkaisiin toki voi jotain yrttiä heittää pannulle joukkoon tai sitten osan valmissalaattipussin sisällöstä.

Mun lähikaupasta saa kanaakin sellaisina leivottuina suikaleina lihatiskiltä. Ne ovat ikään kuin nugetteja. En kuitenkaan paista niitä rasvassa, vaan teen pellillä. Toki voin väkisin jostain valmiskasvispussista yrittää kasviksia vähän popsia.. mutta jos pääpaino olisi kuitenkin tuossa kanassa.

Olen yrittänyt monenlaisia dieettejä. Aina on huutava nälkä. Nyt jos syön kanaa 1-1,5 kg selviän ihan hyvin päivät ilman jatkuvaa nälkää. Jos kanassa on 100 kcal / 100g, eikös suo tarkoita about 1500 kcal päivä. Käyn lisäksi kaksi kertaa päivässä toki lenkillä.

9

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv

      Aika reilusti tulee puutteita eri hivenaineista tuolla dieetillä. Kasviksia nyt täytyisi ainakin lisätä ja kuidun vuoksi täysjyväviljaa.

      • paskanpurikjaksiko

        Viljaa ei ihminen tarvitse.

        Maailmalla syödään pääosin valkoista vehnää ja heillä ei ole kuiduista puutetta.

        Viljat lihottavat ja sairastuttavat, kun niitä syödään liikaa.

        Yli 2 annosta päivässä on liikaa.

        Tarkoittaa 2 leipäpalaa, lautasellista puuroa tai mysliannos.


      • hpv

        Suurimmalla osalla vaalean leivän syöjistä on kuidun saannissa puutteita. Kuidun saantisuositus on miehillä 35 g päivässä ja naisilla 25 g. Esimerkiksi jenkkien kuidun saanti on luokkaa 10 g päivässä eli aivan liian vähän. Suomalaisetkin saavat kuitua vain noin 20 g päivässä.

        Aasialaisten ravinnon energiasta on perinteisesti tullut jopa 80% riisistä. Perinteisessä välimeren dieetissä tärkein energian lähde on ollut täysjyvävehnä. Molempien alueiden eliniänodote on korkea ja sairastuvuus pientä.


    • aitoaruokaa

      Laihdut ja sairastut.

      Onko sinulla syömishäiriö?

      Siihen kannattaa hakea ammattiapua.

      Suomessa margariinileipä, puuro ja rasvaton maito perustuu maatalouspolitiikkaan, EI terveyttä edistävään ruokavalioon, tieteellisestä tutkimuksesta puhumattakaan.

      Viljavalmisteita ei raavaskaan mies tarvitse kahta leipäpalaa, yhtä pasta-annosta tai yhtä puurolautasellista enempää päivässä, sillä muuten ei jaksa syödä kasviksia riittävästi päivässä, joita tulisikin olla jokaisella aterialla puolet aterian koosta.

      Terveelliset ravitsemussuositukset yli 2-vuotiaalle ovat:

      Päivittäisestä energiasta lähes 40% pitäisi tulla hyvistä rasvoista. Aikuisen perusruokavaliossa tämä tarkoittaa lähes 100 grammaa rasvoja.

      Hyviä rasvoja ovat: villi kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kananmuna, kylmäpuristetut LUOMU kasviöljyt tummassa lasipullossa, koska ainoastaan kylmäpuristettu kookosöljy kestää valoa, mutta muut ei. Sekä eläinrasvat (luomu, niittyliha ja riista ovat parhaimpia). ÄLÄ SYÖ margariinia tai muitakaan prosessoituja kasviöljyjä (pullomargariini, kasvirasvakermat jne...).

      Proteiinia tulisi saada 1-2 grammaa per painokilo (normaali paino). 100 grammaa lihaa tai kalaa sisältää n. 20 grammaa proteiinia (riippuen lihan tai kalan rasvaprosentista), yksi kananmuna n. 7 grammaa ja 1dl maitoa, piimää, viiliä tai jogurttia 3 grammaa. Proteiinin liian vähäinen saanti johtaa vääjäämättä lihasmassan ja luuntiheyden menettämiseen sekä immuniteetin heikkenemiseen.

      Ja paljon kasviksia, hedelmiä, vihanneksia, juureksia, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja. Aikuisella vähintään 500 grammaa päivässä, mutta mieluummin 1000 grammaa.

      Ja juo ainoastaan vettä, ei maitoa, ei limsaa, ei sokerimehuja, ei kivennäisvesiä tai mitään muutakaan. Valio ei edes kerro, miten maito prosessoidaan. Moni pystyy käyttämään ulkomaisia maitotuotteita, mutta suomalaisia ei, joten suomessa maito pilataan joko prosessoinnilla tai lehmien rehu pilaa maidon. Suomessa maito on pelkkää maatalouspolitiikkaa, ei muuta.

      Vain alle 10 % suomalaisista syö suositusten määrän kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja päivässä. Osa ei lainkaan ja loput siltä väliltä.

      Syöthän D-vitamiinia?

      Iho muodostaa auringosta D-vitamiinia keskikesällä ja keskipäivällä, jopa 500µg puolessa tunnissa (elimistö hajottaa ylimäärän, joten liikaa sitä ei saa). Ruuasta D-vitamiinia saa muutaman mikrogramman päivässä, riippuen mitä syö.

      Suomessa alle 1-vuotias saa tippapullosta D-vitamiinia 10µg / vrk ja korvikkeesta (1dl korviketta sisältää 1,1 - 1,3µg D-vitamiinia) 10-20µg/vrk. Eli yhteensä alle 1-vuotias saa D-vitamiinia 20-30µg / vrk, riippuen paljonko korviketta menee. Ja tämä riittää alle 1-vuotiaalle.

      D-vitamiinin tarve kasvaa painon ja iän mukaan. EFSA:n turvallinen D-vitamiinin saanti päivässä on yli 1-vuotiaalle 50µg päivässä ja yli 10-vuotiaalle 100µg päivässä.

      Virallisia suosituksia korkeampia D-vitamiinitasoja puoltavia tutkimuksia tulee jatkuvasti, viikoittain. Suomessa ravitsemusneuvottelukunnan (VRN) matalat (10µg/päivä) D-vitamiinisuositukset näyttävät yhä fossiilisemmilta. Ne riittävät vastasyntyneelle sekä kissoille ja pienille koirille.

    • chickenfriend

      Ei minulla ole syömishäiriötä. Tämän on tavoitteena olla kohtalaisen lyhytaikainen dieetti, jonka aikana pyrin liikumaan muutaman kerran päivässä. Tavoitteena olisi polttaa rasvaa, minkä takia yritän syödä proteiinipitoisia ruokia.

      Oon joskus kauan sitten vetänyt överidieetin kasviksilla, joilla pudotin 10 kiloa parissa viikossa. Sen jälkeen paino nousi kilon, ja jäi siihen lukemaan. Sen jälkeen ei kyllä salaatit kauheana houkuttaneet eikä wokkivihannekset.

      Kyllä mä nyt muutaman kasviksen voin ruoan mukana syödä ja on salaatteja, joista ihan pidänkin. Useimmiten tulee syötyä ravintoloissa, joten niissä nyt saa monenlaista ruokaa. Itse en vain jaksa nähdä vaivaa niiden valmistamiseen. Asun siis ulkomailla, ja täällä syö melkoisen halvalla ulkona.

      Maitotuotteiden osalta (kun joku niitä kommentoi) täytyy todeta, etten ole juonut maitoa 15 vuoteen paitsi kahvissa. Täällä maito maistuu niin hyvältä, että olen harkinnut sen juomisen aloittamista kyllä. Juustoista ja viinistä toki pidän ;p

      Sen lisäksi, että ajattelin lyhyt aikaisesti liikkua ahkerasti ja polttaa rasvaa, seuraava tavoite on se, että saan syödä hyvällä omalla tunnolla. Mulla käy melko paljon kavereita ja seuraava tulossa n. kuukauden päästä. Silloin tulee käytyä katsomassa kaikki herkuttelupaikat, juotua viinejä,syötyä erilaisia juustoja jne. Totta kait siinäkin voi itse kohtuudesta pitää kiinni, mutta useimmiten sitä silti jää plussakaloreille.

      Siihen asti haluan pitää dieettiä, lenkkeillä, käydä salilla jne. Ihan mielenkiinnosta haluan nähdä myös sen, huomaako kaveri mitään muutosta tapahtuneen, jos en puhu mitään dieetistä. Varmaan kaverin kanssa myös käydään lenkillä jne. ettei se nyt siihen jää, mutta reilu "pyrähdys" ei olisi yhtään pahitteeksi.

      • Chickenfriend

        Olen 191/93. Lähinnä haluan spurtilla polttaa rasvaa. En siis ainakaan pahasti ylipainoinen.

        Mut toki haluan polttaa rasvaa ja pitää painoni sen jälkeen.


    • ghjgjköhköhköhö

      Sehän on ihan puhtaasti oma asiasi. Teet niinkuin haluat. Itselleni (olen kasvissyöjä) on aikanaan toitotettu, etten voi saada kaikki ravinteita jne. Hyvin olen pärjännyt ilman eläinperäisiä ruokia parikymmentä vuotta ja säilyttänyt suunnilleen nuoruuden painoni. Nyt luin vaihdevuosikirjaa, ja siinä ainakin väitettiin, että eräs aminohapoista (en muista nimeä) esiintyy sekä eläin- että kasvisperäisessä ravinnossa, mutta imeytyy vain kasvisravinnosta.

      Luin yhdessä vaiheessa merihätäkirjoja. Eräs perhe jäi kuukausiksi ajelehtimaan kumilautalla heidän aluksensa upottua. Söivät kaikkea, mitä saivat merellä kiinni ilman sen enempiä aseita ym. Eli lähinnä raakaa kalaa, kilpikonnia, lintuja. Hampaat olivat puhtaat ilman hammasharjoja, mutta anemian he saivat. Ja tietty laihtuivat.

      Kaninlihadieetille ei kannata ryhtyä. Kani yksinomaan syötynä aiheuttaa ihmisellä puutostauteja, sanoo selviytymisopas.

      • chickenfriend

        Juups. Olen minäkin kuullut väitteitä siitä, ettei kasvissyöjät saa proteiinia. Nykyisin vain aika hyvin löytyy proteiinitaulukot, joista sen pystyy toteamaan vääräksi.

        No juu, kanadieetillä tässä nyt on tullut oltua. Melko usein kyllä tulee ostettua joku kilon valmissalaattipussi, jonka syö kananrinnan ohella. Se on niin helppoa ruokaa, eikä tarvitse nähdä älytöntä vaivaa sen tekemiseksi :)

        Ja näin muutenkin mietittynä: ennen söin n. 3-6 pizzaa viikossa, koska en jaksanut tehdä ruokaa. Parhaina päivinä jopa kolme pizzaa. Tuskinpa tämä nyt kauheana epätervellisempään suuntaan on mennyt. (Oli toki päiviä, että jaksoin käydä salilla ja puputtaa proteiinia ja syödä vaivoin oikein)


    • serehellinenveku222

      ghjgjköhköhköhö

      Tiedettä korkeimmillaan???

      Tuskin paljonkaan avuksi laihduttajalle.

      Mutta sehän on puhtaasti oma asiasi.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe