Postipakettini mennyt väärään paikkakuntaan

Varastetutvaatteet

Tilasin kk sitten ulkomailta alusvaatesetin jonka jo olen maksanut. Se on kulkenut sieltä helsinkiin josta sen ois pitäny saapua tänne mulle ouluun vaa sainpa sitten ilmotuksen että paketti on nyt saapunut VALKEAKOSKELLE toine ilmotus sit oliki että ovat saaneet tietoon että paketti on nyt toimitettu vastaanottajalle (eli se on noudettu) kiitos että tilasit.... osoitteena oli Valkeakoski 3, 37630. Joo ja mikää mun henkilötiedoista ei voinu olla väärin osote nimi ja kaikki oli annettu koska maksoin klarnan kautta.... nyt harmittaa todella jos joku on onnistunut oikeesti noutamaan mulle tarkotetun paketin ja mun maksaman vielä :( olkoot vaa alusvaatteita mut silti.... voinko tehdä mitään asialle, saanko mistään tietoon kuka paketin on noutanut tms?? Mä vaan ku itel ku pitää noutaa nii näytetää henkkarit sit vielä kuitataa nimi. Haluun saada tietoon kuka sen on noutanut ja ollu vitu itsekäs jos pitää toisten tilaukset viedä.... ps en tiijä kuuluuko tää tännekkää mut kunpa joku auttas voiko asialle tehdä mitään.

10

4128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13-5

      Kyse saattaa olla petoksesta, kavalluksesta, tai väärennyksestä joten siitä voi tehdä poliisille ilmoituksen.
      Poliisi puolestaan pyytää postia selvittämään paketin reitin Suomessa. Tällöin sen vastaanottaja selviää, ellei hän ole käyttänyt väärennettyjä papereita.

    • Varastetutvaatteet

      Löysin postin seuranta tiedoista tän tyypin joka on kuitannu! Kimmo Mäkiselkä valkeakoskelta! Mitä nyt teen ku en fonectaan saa estojen takia sen puh numeroa tai kunnon osoitetta selville mutta sielä sen tiedot on. Voisko joku auttaa???

      • Varastetutvaatteet

        Ja miten helvetissä joku MIES ON SAANU HAETTUU MUN PAKETIN!!??? JOS SE YHTÄÄ VÄLITTÄÄ MUISTA NII TOIVON ET SE TAJUU LÄHETTÄÄ PAKETIN SIIHEN OSOITTEESEEN JOKA PAKETISSA LUKEE ELI MUN OSOITE JA JÄTTÄÄ AVAAMATTA SEN.


      • 11-9

        Ei sinun Oulusta Valkeakoskelle kannata lähteä asiaa selvittämään. Poliisi selvittää kyllä asian, kun teet vaan sen ilmoituksen Oulun poliisille.


      • Anonyymi

        Teitkö rikosilmoituksen? Rikolliset touhut jatkuu jakaa huumepillereitä, pitää yöllä seksikuvauksia kotonaan missä pieni lapsi, ja lastensuojelu käynyt talossa.


    • 9-5

      Olisiko mahdollista että olet saanut väärän paketin seurantakoodin?

      Postilla lienee jokin palvelunumero, soita sinne.

      • Varastetutvaatteet

        En usko ku oon seurannu pakettini kulkua kiinasta lähettämisestä asti. Ja mulla tuli sähköpostiin ilmotus että "olen noutanut ko paketin" ja sielä oli se seurantalähetys laitoin sen postiin ja sit selvis tää. Pitäskö poliisille ilmoittaa meinaan että otetaanko sielä vakavasti? Ainakin tyypin nimi ja melkee osote on mulla tiedossa. Ja eikait se olis hakenu pakettia jos näkis että siinä on väärän henkilön tiedot ja en vaan käsitä kuinka posti nuita paketteja jakelee... siis että on oulun osote ja tytön nimi niin miehelle valkeakoskella annetaan se.... voisin soittaa kyllä tonne postiin ja tiedustella. Sit varmaa teen rikosilmotuksen tai ilmotan ainaki asiasta saattavat nauraa ku sanon että sielä oli alusvaatteita XD mut ei voi mitää seki on toisen omaisuuteen kajoamista jos se on menny avaa sen paketin...? Harmittaaa, en mä menis toiste paketteja noutaa jos saisin saapumisilmotuksen joka ei kuulu mulle veisin sen takas postii ja pyytäsin lähettää oikeelle omistajalle :(


      • Varastetutvaatteet

        Nimittäi paketissa olis voinu olla mitä vaa arvokastaki esim nii sit se annetaa vaa jonku randomin matkaan...


    • 9-5

      Et liene ainoa Kiinasta tilaava. Todennäköinen selitys:

      Sama firma on lähettänyt kaksi pakettia Suomeen, toisen sinulle, toisen Valkeakoskelle. Kumpikin paketti saa oman seurantakoodin, mutta lähettäjä fibaa ja ilmoittaa Valkeakosken paketin koodin molemmille vastaanottajille. Sinunpakettisi on matkalla eri koodilla.

      Soita Postin aspaan ja kerro tilanne.

      Lähetä viesti paketin lähettäjälle ja pyydä oman pakettisi koodi.

    • ei-tullut-juristia

      Omalla kohdallani Matkahuolto sekoili paketin kanssa niin, että se oli kuitattu vastaanotetuksi, vaikka oli vain lähetetty edelleen noutopaikkaani. Matkahuollon järjestelmä sekoili koodin kanssa niin, että edelleen lähettäminen luki seurantajärjestelmässä "noudettu".

      Vastuu on käsittääkseni sen, joka paketin on luovuttanut, eli jos kuljetusfirma on esim. Posti, niin se on vastuussa siitä, että paketti annetaan oikealle henkilölle ja seurantakoodit pitävät paikkaansa. Jos sinulla on tilausvahvistus ja seurantakoodi, niin eiköhän asia selviä sillä, että otat kujetusfirmaan yhteyttä.

      Niitä pakettaja menee harva se päivä väärään osoitteeseen ja kyse on kuljetusfirman mokasta ja syynä yleensä jonkinlainen sekoilu seurantakoodin kanssa tai lajittelun kanssa.

      Ei poliisille vielä kannata ottaa yhteyttä kun ei varmaan mitään rikostakaan ole tapahtunut. Ensin kuljetusfirman pitää selvittää se, on se antanut paketin väärälle henkilölle ja jos on, niin korjata tilanne. Jos vastaanottaja ei kuljetusfirman vaatimuskesta huolimatta palauta pakettia, niin käsittääkseni vasta silloin kyseessä on rikos, kavallus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe