Tulisilla hiilillä

Rakastanniin

Olen ollut suhteessa miehen kanssa yli 5 v. Suhde alkoi,kun olin eroamassa pitkästä liitosta,hänkin naimisissa mutta huonosti meni. Hänellä jo aikuiset lapset, minunkin nuorin nyt 18, tapaamisen aikoihin tietty vielä lapsi. Tässä vuodet on siis pidetty yhtä kuitenkin eri talouksissa, hänkin muuttanut erilleen vaimostaan. Mutta eroa ei ole ottanut. Nyt sitten väsyin tilanteeseen,halusin häneltä pääytöksiä koska yhteen meneminen alkaisi olla ajankohtaista koska lapsenikin on muuttamassa omilleen. Ja nytpä hän ei sitten tiedäkään! Vaimo haluaisikin palata yhteen, takana pitkä avioliitto heilläkin. Ja hän kyllä tykkää ja ikävöi minua, mutta ei kuitenkaan halua loukata ketään ja kaikki on epävarmaa. Eikä osaa päättää ottaisiko vaimon vai minut. Vaimo ei minusta tiedä,mutta ei kai pohjaa suhteella ole jos mies jättää kertomatta. Järki sanoo,että minun pitäisi tehdä ero,mutta tunteet sanovat muuta. Meillä on aina mennyt hyvin,arvomme ja kiinnostuksemme ovat samoja,hän on kunnollinen kiltti mies. Enkä usko että enää löydän ketään toista jota pystyisin niin rakastamaan. Avioliitossa koin kovia ja nyt sitten sairastuin vakavasti. Ero tästä miehestä on minulle kovempaa kuin avioero aikanaan, joutuisinhan luopumaan ihmisestä joka on minulle kaikki. Ex-mieheni ei ollut.

91

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päättämätön

      Onkohan miehelle päätösten teko muutenkin vaikeaa. Odottaa että kyllästyt jahkailuun ja teet päätöksen hänen puolestaan?

      • MrMystery

        Niin, no, tietysti jokainen tekee omalla tavallaan ja elää omalla tavallaan mutta itse en oikein ymmärrä miksi ylipäätään lähdit suhteeseen miehen kanssa joka ilmeisesti asui tuollon vielä vaimonsa kanssa tai oli ainakin vielä naimisissa?
        Tai miksi ylipäätään olet jatkanut juttua missä ei heti alussa ole tullut selvää erilleen muuttoa ja ero papereita pöytään?

        Menee vain itseltäni yli enkä lähtisi tuollaiseen.Homma kun on hyvin yksinkertainen; Yksi kumppani kerrallaan ja jolleii" voi jättää" toista niin saa sitten jäädäkin siihen.Piste.

        Ja sori vain, onko mies todella sinusta kunnollinen ja rehellinen? Itsestäni tuossa ensin valehdellaan omalle vaimolle ettei ole ketään vaan pyörittää oikeasti naista eli sinua salassa.Toisekseen, tuo on minusta sinulla leikittelyä.Kolmanneksi, munatonta toimintaa.Kyllä aikuisen ihmisen pitää kyetä tekemään vaikeitakin päätöksiä.Perustuu ne sitten arpaan tai sisäisyyden/tunteiden kuunteluun.


      • 9753210
        MrMystery kirjoitti:

        Niin, no, tietysti jokainen tekee omalla tavallaan ja elää omalla tavallaan mutta itse en oikein ymmärrä miksi ylipäätään lähdit suhteeseen miehen kanssa joka ilmeisesti asui tuollon vielä vaimonsa kanssa tai oli ainakin vielä naimisissa?
        Tai miksi ylipäätään olet jatkanut juttua missä ei heti alussa ole tullut selvää erilleen muuttoa ja ero papereita pöytään?

        Menee vain itseltäni yli enkä lähtisi tuollaiseen.Homma kun on hyvin yksinkertainen; Yksi kumppani kerrallaan ja jolleii" voi jättää" toista niin saa sitten jäädäkin siihen.Piste.

        Ja sori vain, onko mies todella sinusta kunnollinen ja rehellinen? Itsestäni tuossa ensin valehdellaan omalle vaimolle ettei ole ketään vaan pyörittää oikeasti naista eli sinua salassa.Toisekseen, tuo on minusta sinulla leikittelyä.Kolmanneksi, munatonta toimintaa.Kyllä aikuisen ihmisen pitää kyetä tekemään vaikeitakin päätöksiä.Perustuu ne sitten arpaan tai sisäisyyden/tunteiden kuunteluun.

        Hyvä sieltä puskista huudella, stna


      • MrMystery
        9753210 kirjoitti:

        Hyvä sieltä puskista huudella, stna

        Ja hyvähän sieltä puun takaa on komentoida.


    • kovatotteetpeliin

      Ilmianna vaimolle. Ei huoli miestä takaisin niin sitten saat hänet.

      • olerehellinen

        Älä ihmeessä tee tollasata teinitouhua.
        lopeta se säätäminen, etsi oikea kumppani. joka on valmis muuhunkin kuin pannamiseen...


      • enoleunelma
        olerehellinen kirjoitti:

        Älä ihmeessä tee tollasata teinitouhua.
        lopeta se säätäminen, etsi oikea kumppani. joka on valmis muuhunkin kuin pannamiseen...

        Tästä teinitouhusta on kokemuksia. Viidenkympin villityksessä meni ilmeisesti sekaisin, kun alkoi teinitouhut. Hukkaan meni. Muistan päivän ja kellon ajan vieläkin, kun soitti tuntemattomasta numerosta ja ilmoitti, että miehelläni on toinen nainen. Tunnistin "teinin" siitä, miten sanoi mieheni nimen. Oli myös tietoinen, että lapset olivat menneet isovanhempien kanssa lomalle ja viettäisimme tietenkin yhteistä rentoutumisiltaa ensin herkutellen ja sitten rentoutuen yhdessä. Teinikateus iski ja oman suhteen pettymykset, joita oli miehelle purkanut löivät korkeaa lainetta, ehkä jo silloin halu kostaa siellä syvällä oli vaikuttamassa, joka myöhemmin tuli huomattavasti selvemmin esiin.

        Miksi muistan tuon hetken? Se johtuu siitä, että olin valitsemassa adressia ja ajatukset olivat niissä suruteksteissä, sitten se puhelin soi. Lyyhistyin ja sydän jätti muutamat lyönnit väliin. Myyjä kysyi, soittaako ambulanssin? Sekavana sanoin, että pärjään ja sain sen adressin jotenkin maksettua. Ulko-ovella meinasin lyyhistyä uudelleen, onneksi oli tolppa vieressä, johon voi nojata. Selviydyin autolle ja kotiin.

        Yhteinen iltamme alkoi tietenkin ikävästä asiasta keskustellen, alku oli siis karmea, mutta tilanne päätyi aivan toisin kuin "tämä teini" kuvitteli, hopeat eivät menneet jakoon yhden soiton perusteella. Lapsetkin muistavat, kuinka hakiessamme heitä kotiin olimme kummallisia, erilaisia kuin ennen lomaa. Erilaisia siinä, miten huomioimme toisiamme ja olimme lähekkäin laiturin nokassa jutellen keskenämme.


    • eimullamuuta

      "Meillä on aina mennyt hyvin,arvomme ja kiinnostuksemme ovat samoja,hän on kunnollinen kiltti mies."

      Jokin ristiriita tässä. Kunnollinen ei elä kaksoiselämää viittä vuotta. Arvomme on sama eli molemmat arvostaa valehtelua kaikissa muodoissaan, jopa pettämistä. Kiinnostus tuntuu olevan se ainoa yhteinen tekijä, tulkitsinko oikein.

    • xyzåäöa

      Ei pidä tuomita jos ei tiedä. Elämä ķun ei ole aina mustavalkoista. Millaiset välit on eksään? Entä aikuisiin lapsiin? Pelkäätkö särkevänsä jjotain kuitenkin?Haluaako kuitenkin olla "perhe?" Uusi suhde ja sen julkaiseminen saattaa tuntua kovalta hinnalta.

      • mietipäitsesinkkua

        Entä kun toisella vain on lapsia...


    • melekonenmiessulla

      Miten on mahdollista, ettei vaimo muka tiedä sinusta ja noin pitkään olette yhdessä kulkeneet? Todella outo kuvio. Mitä kunnollista on miehessä, joka roikottaa kahta naista? Hän hyväksikäyttää teitä molempia ja sä hölmö luulet, ettei mies osaa päättää, kumman kanssa hän haluaa suhteen. Molempien kanssa tietysti. Saa sulta jotain, mitä ei vaimolta saa. Vaimolta taasen saa jotain mitä ei sulta saa. Herran sen kun porskuttaa itsekkäästi, nauttii saamastaan huomiosta ja muista palveluista.
      Ei sopisi minulle tuollainen.
      Eikö edes sulla omatunto soimaa? Sähän mahdollistat miehen pettämisen. Mun mielestä tuo on pettämistä vaikka erilleen on muutettu mutta kun sitä eroa ei ole otettu. Vaimoa käy sääliksi. Toivottavasti tulee järkiinsä ja torppaa ajatuksen liiton jatkamisesta saman katon alla.

      • 2osainen

        Helppo on aina sanoa kun en itse ole tunteineen moisessa tilanteessa.

        Itse tapailin kerran varattua miestä. Olivat kihloissa, kaksi lasta. Mies vannoi eroavansa ja puhuikin usein siihen tyyliin että uskoin eron olevan pakosti edessä.
        Eroa ei kuitenkaan tullut. Päätin etten jää odottelemaan. Tänä päivänä? Mies soittanut pari kertaa halutessaan... no piparia. Minä löynyt nuo kaksi kertaa luurit.

        Yleensä kun elää 2soiselämää sen tarkoitus on ylläpitää kahta puolisoa joilta kummaltakin saa joitain mitä toinen ei anna. On kai niitä poikkeuksia. Niin ku aina.


    • oppiaikäkaikkivai

      Noin siinä käy kun alkaa varattuna varatun kanssa vehtaamaan.

      • Eielämänkevät

        Höpön höpöö, se äijä pitää sua vaan lässyn lässyn panona!
        Ootko ihan naivi? viisi vuotta ja samaa panemista.. Ohhoijaa!
        Voin sanoa että tosta ei ikinä tule mitään!
        Mutta jos hänen takia erosit, otan osaa. Mokan teit!


    • elämääjaerotiikkaakinkk

      Vaikuttaa siltä, että olet tilanteessa sokea... Ymmärrätkö että tuo mies on pettänyt vaimoaan 5 vuotta. Hän ei ole koko aikana eronnut vaimostaan, eikä kertonut sinusta. Varmasti tilaisuuksia on ollut... Miksi suostut olemaan niin huonossa asemassa? Ja ymmärrätkö oman vastuusi siitä, millaisessa tilanteessa miehen vaimo on? Jos hän saa tietää, hänen itsetuntonsa saa ikuiset arvet. Kaksi naista, joita mies kohtelee suunnattoman huonosti!

      Ja siitä huolimatta te molemmat haluaisitte elää elämäänne tuon miehen kanssa? Täh?

      Ymmärrän että ihmiset pettää. Ymmärrän ettei elämä ole mustavalkoista. Olen itsekin aikoinaan entisessä suhteessani pettänyt. Suhde kesti 3 viikkoa, jotka olivat henkisesti ihan tuskaa. En pystynyt elämään huonon omatuntoni kanssa. Mieheni kanssa meni huonosti, ja toinen mies kohotti minun itsetuntoani. Hetken. Kerroin miehelleni, ja romahdin. Miehellänikin oli vipinää toisen naisen kanssa. Päätettiin kuitenkin vielä yrittää yhdessä. Ero tuli myöhemmin, muista syistä. Mutta totuus on, ettei meistä kumpikaan sitä liittoa ansainnut! Paskojahan me siinä oltiin. Onneksi myöhemmin asiasta opittu, ja nykyisissä suhteissamme vuosia oltu onnellisia.

      Se että millainen ihminen pystyy vuosia elämään kaksoiselämää... Ei ainakaan hyväsydäminen, muita ajatteleva tai kiltti. Ja miten sinä pystyisit koskaan luottamaan tuohon mieheen? Hän on pystynyt vilpillisyyteen 5 vuotta, ja pystyisi taatusti siis jatkossakin! Tässä ei ole kyse mistään hetken hairahduksesta, jonka kanssa miehen on vaikea elää. Tässä on kyse miehen elämäntavasta!

      Paska mies. Etkä sinäkään kovin kummoinen nainen. Vaimosta en tiedä mitään, joten häntä en kommentoi.

      Sinuna jatkaisin elämää yksin. Opettele tuntemaan itsesi, ja elämään arvostaen niin muita kuin itseäsikin enemmän. Vaimolle kerro siitä että mies on pettänyt, mutta älä missään nimessä sano, että suhdetta on kestänyt 5 vuotta. Se olisi liian suuri taakka vaimolle kannettavaksi, eikä hän sellaista taakkaa tarvitse... Mainitset vain, että mies on pettänyt vaimoaan. Se riittää. Yksityiskohtiin älä vastaa, koska ne jäisivät kummittelemaan vaimon mieleen. Miehelle kerro se, mitä olet vaimolle kertonut. Sano hyvästit. Ja hanki elämä!

      • Pääsiäisensankari

        Ihminen tottuu. Sopeutuu. Ihminen on sellainen.

        Muutos ja varsinkin radikaalit muutokset, pitää tehdä _nopeasti_ eikä viiden vuoden kuluttua. Miksikö? Itse olen sitä mieltä että niin ap kun tämä (varsinkin!)herrasmies ovat kumpikin jo totuuneet osin tilanteeseen.
        Ap tottunut olemaan toinen nainen.
        Herrasmies tottunut olemaan kahden naisen herrasmies.

        Mies on _tottunut_ nyt siihen että ap on hänen kanssaan. Ap on näyttänyt "vaikka sinulla on kaksi elämää, olen mieluusti osa sitä toista elämää"

        Jos ja kun tilanne näyttää olen ap:n puolelta "hyväksytty" tapa kohdella näitä naisia, miksi mies muuttaisi tilannettaan sillä vain menettäisi toisen naisista?


    • rakastanniin

      Säälittävää,tiedän. Mutta tunteet vain on vahvasti pelissä vaikka kuinka ne yrittäisi torjua. En minä tätä suunnitellut eikä hänkään. Pettäminen ja valehtelu ovat vastoin molempien arvomaailmaa. Kiltti, hyväsydäminen,kohtelias,huomaavainen hän on luonnostaan kaikille ja kaikissa tilanteissa. Tykkää auttaa, on ystävällinen aina. Pitää samoista asioista kuin minä,on aito oma itsensä. Hänestä luopuminen on minulle kestämätön tilanne.

      • oletkokysynyt

        Pettäminen ja valehtelu on vastoin kenen arvomaailmaa? Miten hän voi olla om aito itsensä, jos vaimollekin pystyy valehtelemaan? Miksi hän ei ole kertonut sinusta vaimolle? Oletko koskaan kysynyt sitä? Mä olen melko varma, että jos vaimo tietäisi ukon petollisuuden, ero olisi hetkessä taputeltu. Kukaan fiksu nainen ei pettäjän perään ruikuta.
        Eipä olisi mukavaa olla petetty vaimo. Ukko huseeraa missä sattuu ja koko ajan saisi pelätä, mitä tauteja äijä tuo tuliaisina. Uskotko olevasi ainoa vieras nainen tuossa kuviossa? Entä jos on muitakin, joita mies pyörittää ja siksi väittää, ettei osaa valita sun ja vaimon välillä? Mun mielestä mies ei edes halua valita. Homma toimii, mies nauttii teidän molempien ihailusta. Rakastaa vain itseään. Susta ja vaimosta on jotenkin riippuvainen. Ompa mahtava mies!


      • jenniina1111

        Onko tuo mies mielestäsi kiltti, hyväsydäminen,kohtelias,huomaavainen... Lue tuolta ylhäältä nimimerkin "elämääjaerotiikkaakinkk" kirjoitus uudelleen. Kauhea pettäjä ei ole kiltti, hyväsydäminen, kohtelias tai huomaavainen. Hän ehkä esittää sellaista ja sinä et huomaa millainen hän oikeasti on esimerkiksi vaimoaan kohtaan. Millä tavalla on kilttiä pettää 5 vuotta ja pitää läheisiään löyhässä hirressä. Itsekästä. Tosin sinäkin olet mukana tuossa pettämiskuviossa.

        Sinun arvomaailmasi ei ehkä pidä pettämistä niin pahana asiana kuin mitä muille tänne kirjoittaville se on. Siksi ehkä et ajattele miestä pahana, ja et näe omaakaan osuutta tuossa ikävässä kuviossa. Ilkeää sanoa, mutta siinä mielessä teillä saattaa olla sama arvomaailma. Ja koska et näe sitä pahana, ihmettelet, miten täällä ihmiset eivät usko sitä että tuo mies olisi kiltti ja hyväsydäminen. Voiko olla noin?

        Minun mielestäni tuo kuvio pitää lopettaa heti. Olisi pitänyt jo vuosia sitten. Tuollainen vaan rikkoo ja satuttaa. :(


      • miettikääpä.nytoikeesti
        jenniina1111 kirjoitti:

        Onko tuo mies mielestäsi kiltti, hyväsydäminen,kohtelias,huomaavainen... Lue tuolta ylhäältä nimimerkin "elämääjaerotiikkaakinkk" kirjoitus uudelleen. Kauhea pettäjä ei ole kiltti, hyväsydäminen, kohtelias tai huomaavainen. Hän ehkä esittää sellaista ja sinä et huomaa millainen hän oikeasti on esimerkiksi vaimoaan kohtaan. Millä tavalla on kilttiä pettää 5 vuotta ja pitää läheisiään löyhässä hirressä. Itsekästä. Tosin sinäkin olet mukana tuossa pettämiskuviossa.

        Sinun arvomaailmasi ei ehkä pidä pettämistä niin pahana asiana kuin mitä muille tänne kirjoittaville se on. Siksi ehkä et ajattele miestä pahana, ja et näe omaakaan osuutta tuossa ikävässä kuviossa. Ilkeää sanoa, mutta siinä mielessä teillä saattaa olla sama arvomaailma. Ja koska et näe sitä pahana, ihmettelet, miten täällä ihmiset eivät usko sitä että tuo mies olisi kiltti ja hyväsydäminen. Voiko olla noin?

        Minun mielestäni tuo kuvio pitää lopettaa heti. Olisi pitänyt jo vuosia sitten. Tuollainen vaan rikkoo ja satuttaa. :(

        Mikä vitun pettäjä jos on sinkku jo alunperin kolmatta vuotta..


      • luejaymmärrälukemasi
        miettikääpä.nytoikeesti kirjoitti:

        Mikä vitun pettäjä jos on sinkku jo alunperin kolmatta vuotta..

        Mies on edelleen avioliitossa eli pettäjä. Nainen sinkku.


      • Paluutähänmailmaan
        miettikääpä.nytoikeesti kirjoitti:

        Mikä vitun pettäjä jos on sinkku jo alunperin kolmatta vuotta..

        Tolla ajatausmailmalla on joo SINKKU, Sinkku .. sinkku... eik petä?
        Ohhijjaaaa...


    • sumutettuonni

      Kiltti auttavainen jne? jäitä hattuun ap. Jokainen mies näyttelee hetkittäin juuri tuolta. KUN ette asu yhdessä ette samassa taloudessa ja suhde on vain tapailua niin kai siinä saa vääränkin kuvan ihmisestä. Erillään asuminenkaan ei todista erosta tms. mitään. ON paljon ammatteja joissa on asuttava pitkiäkin aikoja eripaikkakunnalla kuin missä se perhe on. JOS mies ei kerran eronnut ole ei hänellä ole kokoaikana sellaista aikomusta. MISTÄ ihmeestä tiedän miehen pääkopan mietteet kun et ole tiennyt edes sitä että hän ei osaa päättää. Todellisuudessa ette ole keskusteleet tän 5v aikana keskenään . luulo ei ole tiedon värtti. Sen varassa olet tätä suhdetta jatkanut. Ulkopuolinen näkee teorian ja faktat erilailla kuin ihminen joka on haaveessaan sisällä. KEHOITAN sinua eroamaan koska et löydä todellista uutta miessuhdetta kun roikut ukkomiehessä.
      Tuollaiseen elämäntapaan tottunut mies pitää vaikka joka asennuspaikkakunnallaan odottavaa naikkosta mukana koska se toimii käytännön asioissa helpommalta. Saa piparia kun tulee paikkakunnalle ja pyykitkin pestään vaikka ei olisikaan se yhteistalous. Näitä on niin nähty ja kuultu.Vaimo toden.näköisesti jo vuosikymmeniä on tiennyt häntäheikkinsä touhut reissuillaan mutta joillekin avioliitto on pyhä ja siitä ei erota vaikka kuinka ei yhteisaikaa käytännössä elettäisikään. tärkeintä on saada vain se hautakivi jossa on yhteiset nimet ja suvun perintö.

    • jussstussss

      Olet toinen nainen, rakastaja. Tarinasi kuulostaa niin perinteiselle kuviolle. Rakastajista ja heidän tarinoistaan on pilvin pimein elokuvia ja kirjoja kirjoitettu. Niissä harvoin käy siten, että rakastaja saisi miehen, ja jos saa, jatkaa mies toimintaansa, eli hankkii taas uuden rakastajan.

      Perinteiseen rakastajakuvioon liittyy se, että mies lupailee erota vaimostaan ja vannoo rakkauttaan rakastajaan. Mies lupailee kaikkea ja on niin ihana ja kiltti, siis näyttelee sellaista. Kaikki on rakastajan mielikuvituksessa ihanaa, kun vihdoin saisi miehen omakseen. Mutta siis tuo on vain mielikuvituksessa. Harvoin todellisuudessa, koska pettäjä pettää usein seuraavaakin kumppania.

      Sinä olet sokeutunut rakkauden/ihastuksentunteesta, etkä näe asioita kuten me täällä. Ota ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä, kiitos.

    • rakastanniin

      Laitoin tilanteeni tänne siksi,että saisin ulkopuolista näkökantaa. Ihan tällaista ryöpytystä itseäni ja etenkin miestä kohtaan en osannut odottaa. Tilanne on nyt vähän toinen mutta ratkaisu on vielä avoin.

      • käytäjärkeäsi

        Toivottavasti silmäsi avautuvat ja ymmärrät, ettei mies joka valehtelee suuntaan ja toiseen ole monenkaan silmissä hyvä mies. Sä sokeasti luotat kaikkeen mitä mies sulle sanoo ja uskottelee. Kerro meille uteliaille, miten on mahdollista ettei vaimo tiedä sinusta mitään? Mies pitää sut salassa kaikilta. Mun mielestä mies on täysi pässi, ajattelee vain itseään, ei ketään muuta.


      • jenniina1111

        Mielestäni olet saanut runsaasti ulkopuolista näkökulmaa tilanteeseesi. Asiallisia viestejä. Mitä olisit toivonut saavasi? Näin muut näkevät asiat, itse päätät miten toimit. Toivon kuitenkin, että hetken mietit asioita myös tuon petetyn näkökulmasta.


      • Eihyvä

        Valitettavasti suhde, joka perustuu salaisuuksiin ja jonkun selän takana toimimiseen, on kuin hiekalle rakennettu talo.
        Kaiken lisäksi tämä mies vieläpä empii, senkin jälkeen kun on jo nähtävästi polttanut siltoja takanaan.
        En huolisi moista jänishousua.


      • hyvinpäättyykaikki

        Olen vähän pahoillani puolestasi ja siitä, että täälllä saa melkoista ryöpytystä, vaikka ihmiset eivät tilanteestasi edes tuon enempää tiedä. Toki heillä on ponttia, vähän turhan taitavalta ja hurmaavalta keplottelijalta mies tämän perusteella vaikuttaa.. siis etenkin, jos ei ole koskaan kertonut vaimolleen mitään ja ovatko kuitenkin olleet ns. OIKEASTI yhdessä, vaikka asuikin erillään..? Enemmän kysymyksiä herättää, mutta täytyy varmaan lukea ketju ensin loppuun. :)


    • rakastanniin

      Tuo teoria useista naisista on ainakin kuopattava. Jos mies on luonani useita öitä viikossa, soittelen ja viestittelemme pitkin päiviä, ei kyllä useampaa nasta ajallisesti kuvioon voi mahtua.
      se, miksi vaimo ei minusta tiedä,johtuu varmaan siitä että ovat viettäneet melko erillistä elämää jo vuosia ja tietty asumuseron jälkeen yhteyttä eivät ole pitäneet kuin tietty jotakin suvun yhteisiä tapahtumia on ollut. Olemme käyneet yhdessä kahvilla, syömässä, kesäteatterissa. Piilossa ei koskaan ole oltu. Suurimmaksi osaksi ollaan kyllä oltu
      kotosalla johtuen siitä,ettei nämä riennot kumpaakaan hirveästi kiinnosta.
      Jotenkin ei yhteiselomme oikein mahdu tähän tyypilliseen kaavaan pettämisestä. Saatampa olla sokea, mutta ratkaisun tekeminen on tosi vaikeaa.

      • suapiilotellaan

        Mun mielestä tuo on juuri kokeneen pettäjän toimintaa. Voisin vaikka lyödä vetoa, että hänellä on ollut koko avioliiton ajan vieraita naisia kuvioissa mukana. Oletko koskaan kysynyt häneltä asiasta? Hän roikottaa teitä molempia naisia mukanaan niin kauan kuin annatte hänen tehdä niin. Mä en näe tuollaisessa miehessä mitään hyvää. Ei uskalla tehdä päätöksiä puoleen eikä toiseen kun jompikumpi teistä naisista suuttuu ja hän menettää kaikki saavuttamansa edut.
        Jos elätte pienellä paikkakunnalla ja mies on mukana kunnallispolitiikassa, hän haluaa säilyttää hyvän julkisuuskuvan itsestään. Rientoihin hän ei vie sua juurikaan mukanaan, koska on toisen kanssa naimisissa. Eikö näin ole? Sä vaan selittelet itsellesi, että viihdytte mieluummin kotona. Oletko tavannut koskaan hänen ystäviään tai sukulaisiaan? Entä onko hän halunnut tavata sun ystäviä ja sukulaisia? Empä usko että on. Sua piilotellaan. Et vaan tajua sitä.
        Et kai lapsillesi häntä ole esitellyt uutena puolisonasi?


      • justjustjustjustju
        suapiilotellaan kirjoitti:

        Mun mielestä tuo on juuri kokeneen pettäjän toimintaa. Voisin vaikka lyödä vetoa, että hänellä on ollut koko avioliiton ajan vieraita naisia kuvioissa mukana. Oletko koskaan kysynyt häneltä asiasta? Hän roikottaa teitä molempia naisia mukanaan niin kauan kuin annatte hänen tehdä niin. Mä en näe tuollaisessa miehessä mitään hyvää. Ei uskalla tehdä päätöksiä puoleen eikä toiseen kun jompikumpi teistä naisista suuttuu ja hän menettää kaikki saavuttamansa edut.
        Jos elätte pienellä paikkakunnalla ja mies on mukana kunnallispolitiikassa, hän haluaa säilyttää hyvän julkisuuskuvan itsestään. Rientoihin hän ei vie sua juurikaan mukanaan, koska on toisen kanssa naimisissa. Eikö näin ole? Sä vaan selittelet itsellesi, että viihdytte mieluummin kotona. Oletko tavannut koskaan hänen ystäviään tai sukulaisiaan? Entä onko hän halunnut tavata sun ystäviä ja sukulaisia? Empä usko että on. Sua piilotellaan. Et vaan tajua sitä.
        Et kai lapsillesi häntä ole esitellyt uutena puolisonasi?

        Just joo. Oletko jo hiljaa kun et mistään mitään tiedä!


    • KUPLASSAELÄEN

      Ap. vaikka selittelitsit mitä niin teidän suhteessa päätöksen tekee mies joka todennäköisesti silti jää vaimonsa viralliseksi mieheksi. Syy. KYLLÄ 5 V olisi jo muutoksen tuonut jos olisi tuonut. Taitaa olla niin että selittelemällä täällä syitä uskottelet itsellesi että kyllä se vielä toteutuu se ero. muistuttaisin että tässä yhtälössä vain sinä häviät. Ei se vaimo joka on virallisesti vaimo. JA mies kaikkein vähiten, niin miksi edes muuttaa käytäntöjään ?
      Jos kerran olet päättänyt jo jatkaa erehdyttämistä ja tehdä täyslierosta miehestä edelleenkin mukavan niin oma on häpeä. Surullista että on tuollaista munalla ratsastamista suhteen ainoana pitiminenä. Kun ikää tulee se vähenemään ja jaat
      vanhana ja ryppysenä sinne omaan asuntoosi ja mies on mukavana silloin palannut tuttuun tv.tuoliinsa. NÄIN SE VAAN MENEE ELÄMÄSSÄ.

      • anteeksimutHEI

        3v jos osaat lukea!!!


    • Exexy

      Mies ei kunnioita teitä kumpaakaan, ei exää eikä sinua.

    • Liraus

      Missä päin tällaisia miehiä kasvaa ? On törkeä miehekseen. Miten olet voinut olla varatun miehen kanssa ?

    • hjklmn

      Kyllä minusta vaimo häviää. Ei halunne jatkaa liittoa miehen kanssa, kun on noin pitkään käynyt vieraissa.

    • 1rakastaaniin

      On avioliittoja jossa ei naida. Silti ei tulisi mieleenkään purkaa liittoa. ehkä miehellä on tämmöinen liitto. Se kestää ja ilot haetaan ulkopuolelta. Säälin alkup. naista kun ei tajua mikä on tässä yhtälössä.

    • pahinvaihtoehto

      Hirveää jos liitto jatkuu eikäy vaimo saa tietää toisesta suhteesta. Pahin vaihtoehto. TToivottavasti joku kertoo, jos mies ei kerro ja meinaa takaisin. Mietin kyllä miksi.

    • eivainseksiä

      Ei se sivusuhde ole läheskään aina vain seksiä. Ihmiset viihtyy yhdessä muistakin syistä.

    • jklöä

      Eniten tilanne loukkaa vaimoa. Jos saa tietää että mies pettänyt noin. Loukkaa vielä enemmän jos mies meinaa palata eikä kerro. Eipä juuri toisen arvostusta millään tasolla. Vähimillä loukkauksia päsisi kaikki jos mies ymmärtäisi poistua vaimon elämästä kertomatta petollisuudestaan. Ei vaimoa sillä tarvitsisi enää loukata. Ja mies voisi ylemmyydentunnossaan myös huomata että vaimo kyllä pärjää ilman häntä, on jo asumuseronkin ajan pärjännyt.

    • eikiusatavaimoaenää

      Niin ei kyllä minustakin vaimoa pitäisi enää kiusata. Mennyttä on avioliitto kun mies noin käyttäytyy. Ei enää ehjäksi saa. Törkeä loukkaus vaimoa kohtaan jos mies vielä pyrkii takaisin. Jos vaimolle ei sivuhyppelyistään kerro voi tulla ilmi myöhemmin. Jos kertoo, loukkaa vaimon itsetuntoa pahasti. Pysyköön poissa. Suhde salarakkaan kanssa kestää tai ei. Taitavat olla samaa maata. On ainakin himppu rehellisemmällä pohjalla.

    • Linssiinviilausta

      Tämä nainen ei tiedä totuutta miehen elämästä, mutta uskoo pakkomielteisesti hänen kaikki kertomansa! Näitä miehiä löytyy jotka vain leikkivät eronneensa, mutta todellisuudessa eivät eroa.
      Nykyisin on muotia, että kypsät aikuiset asuvat kahdessa asunnossa. Varsinkin sellaiset joilla on eri-ikäiset lapset ja myös siksi, että ovat toisella tai jo kolmannella kierroksella ja ovat huomanneet suhteen pysyvän paremmin tuoreena.

    • ihmettelenvaan

      Mistähän se johtuu ettei mies eroa? Jos suhde toiseen on kestänyt vuosia,elävät vaimon kanssa erillään siksi että liitossa on paha olla? Mikä estää eroamasta? Kumpikin voisi elää omanlaistaan elämää. Kun kerta lapsetkin aikuisia.

      • saatanan.tunarit

        Miten voi erota suhteesta, jota ei ole?


    • öööää

      Sitä minäkin mietin miksei eroa. Jos jo asuukuin erillään. Ei kai eron syyt ole minnekään kadonneet,ihmiset kun eivät pohjimmiltaan muutu. Ja mies on vielä sählännyt toisen kanssa. Eipä juuri taida arvostaa kumpaakaan.

      • suomenvaltiossa

        Onko sinkkuna eläminen jotenkin sinusta erikoista?


    • rakastanniin

      Hieman on vieras ajatus tämä tapapettäjäjuttukin. Tietäisittepä vain... ihmistuntemukseni on yleensä kohdallaan, ihmettelenkin jos nyt olen täysin hakoteillä. Eihän se rakkaus kuitenkaan niin sokeaksi tee. Ratkaisua tilanteeseen pohdin, raunioina olen mutta ehkä vähän vahvemmilla kuin kuukausi sitten. Ehkä olen nainen jota miehet vain kohtelevat huonosti tavalla tai toisella. Liian kiltti.

      • hyiolkoon

        Kiltti tai ei, tiedät itse pettäväsi, olet varatun miehen lohtu.

        Narsistinen,epäempaattinen mies ei Todellakaan sääli vaimoa, vaan poimii herkut.Sinä et ilmeisesti tunne myötätuntoa vaimoa kohtaan liioin.
        Ansaitsette toisenne.
        Säälittävää touhua. Kummaltakin.


      • etteymmärrä.mitään
        hyiolkoon kirjoitti:

        Kiltti tai ei, tiedät itse pettäväsi, olet varatun miehen lohtu.

        Narsistinen,epäempaattinen mies ei Todellakaan sääli vaimoa, vaan poimii herkut.Sinä et ilmeisesti tunne myötätuntoa vaimoa kohtaan liioin.
        Ansaitsette toisenne.
        Säälittävää touhua. Kummaltakin.

        Lue nyt saatana tämän sinkkumiehen puolustukset perkele.


      • kukaonkiltti

        Et sä kyllä mikään kiltti ole ainakaan positiivisessa mielessä. Kiltti ja empaattinen ihminen ei sotkeudu mitenkään tuollaiseen sekavaan kuvioon. Hyvin mun mielestä sovitte toisillenne. Rehellisyyttä ette kumpikaan arvosta yhtään.
        Mikä miestä oikeasti estää ottamasta eroa? Odottaako hän, että vaimo hoksaa joskus jutun juonen ja pistää eron vireille? Sitten voisi mies nyyskyttää että mä olin hyvä mies ja muija otti ja jätti siltkin. Selkärangattomaan pettäjään sä olet törmännyt. Mä en näe tuossa miehessä mitään hyvää. Mietihän vähän ja älä anna kohdella itseäsi miten sattuu. Se ei ole kilttiyttä vaan tyhmyyttä.


    • reilustisivuun

      rakastanniin ap. on outo käsitys itsestään ja miesystävästä. KUMPIKAAN EI OLE KILTTIÄ IHMISTÄ LÄHELLÄKÄÄN. kiltti ihminen tekee toisten hyväksi tekoja. Mitähän kilttiä näet tuossa teidän yhteisessä vedätys sessiossa. NIIN kauan meni hyvin kun lapsesi oli pieniä kun he lähtevät oletat heti että mies tulee nyt paikkaamaan. Avaa jo silmäsi. tilanteesi on ollut hyvä tilanne pettäjä ukkomiehelle. Muuttunut elämäntilanteesi on aihe joka muuttaa tuon teidän rakkauselämän. ja vähän ennustaisin että mies tulee olemaan luonasi aina vaan vähemmän.
      Et ole viikkokausiin päivittänyt mitään miehestä. Olisiko niin että häntä ei näy ja yrität ymmärtää tilanteen kyselemällä täältä helppoja nakitus kikkoja. NYT meni vaan mönkään kun suurin osa ei ymmärrä miten voit edes miettiä jatkamista.
      Näitä on nähty niin paljon että ennustan että v. 2016 tulee olemaan vuosi jolloin ymmärrät että jos sinä et väisty sinut kuitenkin siirretään sivuun miehen toimesta. Minä kokoisin jo näin ennen joulua henkisesti itseni ja keskittyisin vain oman perheen elämään ilman haaveilua sellaisesta joka ei toteudu. Tiedät sen itsekin.

    • rakastanniin

      Päivitän sitten jos sitä kaivataan. Mies on luonani noin kolme krt viikossa. Aina kun pyydän. Olimme me jonkun aikaa tapaamattakin aiemmin mutta ei siitä erossa olosta mitään tullut kun ikävä oli sietämätön. Kukapa siitä olisi hyötynyt? Ratkaisun teko on joulutauolla,asian jatkuva vellomineb alkoi ahdistaa.
      Kun aikoinaan erosin,päätin etteivät lapseni tule elämään minun suhteiden mukaan ja niin on ollut. Ovat toki tavanneet tämän yhden ja ainoan miesystäväni, mutta olemme pyrkineet tapaamaan silloin, kun lapseni ovat omissa menoissaan. Meillä suhde on siis kahden aikuisen suhde ollut koko ajan, lapsia siihen ei ole sotkettu.

      • saasitärakastaamutta

        Joulutauolla? Usko mua että sitten tulee pääsiäistauko, juhannustauko, kesäloma tauko ja tilanne vaan junnaa paikallaan koska sä annat sen junnata. Tiedätkö sä ihan varmasti, mikä estää miestä ottamasta eroa? Mitä hän sulle selittää oikeaksi syyksi?
        Mun mielestä hän tekee väärin teitä molempia naisia kohtaan. Miksi hän ei vaimolleen voi kertoa, että hän suhteilee sun kanssa? Mun mielestä se olisi reilua vaimoa kohtaan. Naista jonka on aikoinaan valinnut puolisokseen. Olisi edes kerran rehellinen. Kamalaa olisi vaimona odotella, josko mies kuitenkin palaa hänen kanssaan yksiin. Mies antaa ymmärtää, että kiinnostusta olisi. Tuskin vaimo muutoin kaipailisi hänen peräänsä. Onko näin?


    • ihanoikeestihei

      Miksi sinä ap erosit? Tuntuu siltä, että syyttelet tuota miestä nyt siitä. Olisit vaan tehnyt niinkuin niin monet parit nykypäivänä, että olisitte vaan hiljaisuudessa paneskelleet ja kumpikin olisi vaan jatkanut feikkiliittoa. Sitähän täälläkin kaikki arvostelevat: ero on niin kaamea juttu. Jos on paskassa suhteessa, jonka kumpikin tietää niin mitäs se siinä sitten ketään heilauttaa jos vähän ilojakin elämään hankkii.
      Niin, itse en pystyisi tuollaiseen kaksoiselämään, mutta monilta se kuule onnistuu ihan kepeästi. Ei nykypäivänä sellaisilla arvoilla kuin rehellisyys, luotettavuus, uskollisuus tms. ole mitään arvoa! Sellaiset ihmiset on ihan sellaisia naiiveja, vanhanaikaisia ja yksinkertaisia ihmisiä (kuten minä). Ja mitä sitten eron jälkeen, tapaat niitä pettäviä ihmisiä ja itse olet voinut joutua lähtemään suhteesta ihanmuun kuin sen pettämisen tms. takia. Ei helvetti tätä maailman menoa, no niinse vaan on naidaan vaan vähän kaikkia, jotka vähänkin kiinnostaa.

    • rakastanniin

      Erosin miehen vakavan alkoholiongelman vuoksi. Siihen liittyi paljon yöreissuja, epäluotettavuutta ylipäätään, henkistä väkivaltaa ja ahdistusta. Sen ymmärtää vain alkoholistin kanssa elänyt. Miehellä ei tietysti omasta mielestään mitään ongelmaa,mutta läheisille helevetti. Ja ero oli kyllä jo tehty ennenkuin uuteen suhteeseen ryhdyin.
      Uusi suhde korjasi rikkonaista minääni ja tietty auttoi selviämisessä. Kun mies vielä vastaa unelmieni miestä niin monin tavoin,ei suhteesta niin vain lähdetä. Sielujen sympatia on pelannut aina, jo myös ennen suhteen alkamista kun tunsimme muuten. Ei todellakaan ole mikään seksisuhde.

      • minäansaitsenkultaa

        Surullista jos jonkun unelmien mies on pettävä valehtelija. Etkö ansaitse parempaa?


    • ymmärrystoivomustosiasia

      Selostat kaikkea muuta kuin sitä mitä mies on nyt vaimolleen kertonut. Siis joululoma paussi.. kah. perheonni kyllä jatkuu miehen perheessä mutta ensivuosi tuo totuuden esiin sinullekin. Älä hyvä ihminen jatka itsesi sumuttamista. Jos ratkaisu on tehtävä ja se tehtäisiin sinun hyväksi ei siinä mikään joulurauha toimi. Tunteet on raakoja itsekkäitä silloin jos oikeesti ihminen haluaa muutosta elämäänsä. En oikein näe että mies näkisi suhteenne näin niin kuin sinä asiat selostat.

      • miettikäävähän

        Monet eroavat ja eronneetkin pitävät joulurauhaa lasten vuoksi! Joulu on lasten juhla ja vaikka aikuisilla olisi paha olla niin EI LASTEN JOULUA TARVITSE PILATA.


      • jhanhöpölä
        miettikäävähän kirjoitti:

        Monet eroavat ja eronneetkin pitävät joulurauhaa lasten vuoksi! Joulu on lasten juhla ja vaikka aikuisilla olisi paha olla niin EI LASTEN JOULUA TARVITSE PILATA.

        alkuperäisen miehen lapset on jo aikuisia. joulurauha ei siis koske muuta kuin vaimo ja mies joulurauhaa. Mies alkoi leipomaan tätä eroamista jo 20.11.2015 kun ap. aloitti viestiketjun. Vähän vaikea nähdä muuta tässä kuin vedättämistä ja ajantappoa kun ei halua luopua kumpikaan saavutetuista eduista ei ap. eikä mies.


    • aikuistenjoulu

      Mitenkähän se perheonni miehen perheessä menee jos jo asuvat erillään mies ja vaimo? Joulurauha on kyllä tärkeä myös aikuisten mielenterveydelle. Voi viettää aikaa rauhassa aikuisten lastenkin kanssa. Voivat vaikka kokoontua eri puolilta maata,ei siinä kenenkään parisuhdekriisejä tarvita on ihan ainutlaatuista aikaa.

    • dfghjklöä

      Kyllä kun tätäkin viestiketjua lukee niin ihme on jos ei ala masentaa. Neuvo on että kaikesta pitää vain aina ajatella se pahin vaihtoehto On vain itsekkyyttä ja hyväksikäyttöä, rakkautta ja oikeaa ihmisestä välittämistä ei ole. Kaikesta kannattaa poimia se kielteisin vaihtoehto ja kaikkia ihmisten edesottamuksia kannattaa epäillä. Eihän kukaan voi mitään vilpittömästi tehdä tai aidosti rakastaa.

      • aitorakkausyllättääsut

        Voi rakastaa vilpittömästi ja aidosti. Ap rakastaa miestä, sehän on jo selvä. Mutta mies ei kyllä mun näkemykseni mukaan tiedä yhtään ketä muuta rakastaa kuin itseään. Toimiiko aidosti rakastava mies noin kuin ap:n unelma tekee?


    • mnbvcc

      Minusta tuo joulutauko on ihan ok. Perhe kokoontuu, mies varmaan tapaa vaimon yhteisissä ttilanteissa ja ehkä herää siihen, haluaako jatkaa perheenä vai liittyykö uuteen perheeseen uuden naisen kanssa. Ei se niin helppoa ole.

    • nmuutamaasiavain

      Olet hankalassa tilanteessa erityisesti, kun olet sairastunut. Sairaana ei kannata mielestäni hankkia itselleen suuria muutoksia, jos mahdollista. On luonnollista, että sairaana kaipaisit tukea, jota yhteen muuttaminen olisi mitä suurimmassa määrin. Mutta näyttää siltä, että mies ei halua kanssasi yhteen muuttaa, se sinun on varmastikin hyväksyttävä. Olisitte muuttaneet yhteen jo aiemmin, jos mies sellaista tahtoisi.

      Nähtävästi mies on sillä tavoin "kiltti", että kertoo kaikille sen, mitä nämä haluavat kuulla. Sillä tavalla saa valtaa ihmisten mieliin ja sydämiin, mutta se ei suinkaan ole kiltteyttä. En nyt toista niitä kysymyksiä, mitä muutkin ovat jo kirjoittaneet, mutta ehkä olet saanut jo uuden näkökulman asiaan.

      Ottaisin vielä esille sen puolen, että vaimon ja miehen suhde on asia, josta mies ei varmasti ole kertonut totuutta. Heillä on yhteinen historia ja paljon tunteita, kun eivät erossa olon vuosinakaan ole ottaneet kumpikaan eroa. Voit mielestäni lähteä siitä, että mies on kertonut vain sinulle sopivan version liitostaan etkä tiedä missä koko aikana on menty. Siinä olette tasaveroisia, kun vaimokaan ei tiedä sinusta.

      Viiden vuoden aikana olette tutustuneet paremmin eikä mies enää näe sinua vaaleanpunaisten silmälasien läpi niin kuin sinä ehkä hänet - johtuen ehkä edellisen liiton kokemuksistasi (olet tottunut huonoon kohteluun). Mitä enemmän vaadit ratkaisua, sitä kauemmas ajat miehen itsestäsi ja vakuutat hänet siitä, että vaimon kanssa on kuitenkin parempi.

      Jos siis haluat miehen pitää elämässäsi, niin varsinkin sairastumisen ajan koeta nauttia siitä mitä voit saada. Jos hän esimerkiksi auttaa sairauden aikana, niin sehän on arvokasta apua kuitenkin. Et kaipaa toipumisen lisäksi sydäsurua. Sitten kun olet vahvistunut, voit miettiä, haluatko enää miestä elämääsi näillä ehdoin (salassa, kauniiden sanojen turvin). Pitkäaikaiseen valehteluun pystyvien ihmisten mieli on ehkä sellainen, että he itsekin uskovat omia puheitaan, kun niitä kertovat. He ovat jakaneet elämäänsä eri lohkoihin ja noiden lohkojen yhdistäminen ei onnistu ilman pitkäaikaista psykoterapiaa. He eivät käsitä vahingoittavansa muita ihmisiä ihan todella noilla teoillaan. Ei se silti tarkoita, että olisivat läpeensä pahoja, kaikki olisi valhetta, mutta se on kuitenkin asia, joka olisi hyvä sisäistää, että teot ratkaisevat ihmissuhteissa, eivät kauniit sanat ja lupaukset.

    • illastaaamuun

      Ja nytpä hän ei sitten tiedäkään! Vaimo haluaisikin palata yhteen, takana pitkä avioliitto heilläkin. Ja hän kyllä tykkää ja ikävöi minua, mutta ei kuitenkaan halua loukata ketään ja kaikki on epävarmaa.(ap)

      Seon juuri näin kun ed. kirjoitti. Vain teot ratkaisevat eivät hyvät aikomukset ja lupaukset. Jos mies monta vuotta erillään asuen edelleen laittaa vaimon toiveen etusijalle niin siinä loppupeleissä kuitenkin käy. ap. luovuta ja hanki oikeesti raitis vapaa mies. En kehoittaisi jatkamaan olet sitten sairas tai et. Stressitilanne kun aina pahentaa terveenkin ihmisen elämää.

    • eivoiollatottatuo

      Jos olet tuon miehen kanssa jo 5 vuotta yhdessä ollut ja miehen kanssa jutellut. Mies tietää, että olet eronnut ja hän haluaa kanssasi olla niin eiköhän se olisi jo eronnut jos niin olisi.

    • haloohei

      On kyllä mielestäni hakoteillä koko homma. Eihän vaimo ota miestä enää kun suhteesta saa tietää. Viisi vuotta,haloo! Eipä ole ruusuiset päivät edessä,jos yhteiseloa aikoo mies kertomatta jatkaa. Ja pelätä loppuikänsä että joku kertoo. Ja jos vaimolle nyt kertoo,on kyllä sekin aika itsekästä. Toivottavasti ymmärtää erota loukkaamatta vaimoa yhtään enempää kuin on pakko.

      • mystinenkokostoori

        Ei tuo mies eroa. Hänellähän on pullat hyvin uunissa. Kaksi naista koettaa parhaansa mukaan pitää uroksen tyytyväisenä. En oikein usko edes tuohon, että mies olisi jo muuttanut erilleen vaimostaan. Saahan sitä uskotella ap:lle mitä tahansa. Jos ei julkisesti edes näyttäydy hänen kanssaan eikä esittele ystävilleen niin voi voi.

        Ap, mikä on se todellinen syy, ettei mies ota eroa jos sua niin kovasti rakastaa? Ai niin, sehän rakastaa myös vaimoaan. Pahin skennaario tuossa vaimon kannalta olisi, että mies jatkaa avioliittoa, palaavat saman katon alle ja äijä pitää myös ap:n kuvioissa. Vaimo parka. Jos hän on fiksu, niin ihan varmasti eron ottaisi hetkessä jos tietäisi miehen puuhista. Se olisikin sitten eri juttu kelpaisiko ap miehelle sen jälkeen kun hän olisi vapaa...


    • ilmiliekit

      Nytpä se joulu alkaa olla ohi. Ratkaisun hetket.

    • äöåoi

      Kerro episodi vaimolle. Tietäisi millaisen sankarin kanssa on naimisissa. Voi olla että mies alkaa etoa sinuakin mmutta pääsetpähän tunnekoukusta eroon.

    • rakastanniin

      Ratkaisu on tehty. Yllättävä. Mutta tästä eteenpäin mennään,me kaikki..

      • kenetsevalitsi

        Etkö uskalla kertoa, mikä ratkaisu oli? Kolmen kimppako? Vaiko mies ottikin jonkun muun?


    • rakastanniin

      Vaimolla on uusi fiksu miesystävä. Jonka suojissa takuulla välttyy isommilta loukkauksilta. Itse vielä mietin mitä teen.

      • nytäläjänistä

        Sä oot viisi vuotta odottanut varattua miestä ja jos nyt eron saavat tehtyä niin älä ala jänistämään. Ota se mitä olet jo noin kauan halunnut. Vai eikö mies sittenkään halua sun kanssa virallisesti saman katon alle tai oikeaan parisuhteeseen? Pelottaako sua lopultakin, että pettää se sinuakin?
        Oletko muuten koskaan kysynyt mieheltä, oletko hänen ainoa syrjähyppynsä? Epäilen että et ole. Ehkä ainoa sinnikäs lukuisten naisten joukossa.


    • oolaturvokki

      Hyvin on samankaltainen tilanne itsellä. Viestejä lukiessa ihmetyttää nnegatiivinen ja tuomitseva asenne. Miehessä on paljon hyvää, kiltteydelleen ei mitään voi. Kun ketään ei haluaisi loukata. Tosin tahtomattaan loukkaa päättämättömyydellään. Asemamme on ttosi vaikea ja vaatii suurta sydäntä.

    • kilttikiltimpiN

      Aika on paras asia mikä ratkaisee osan pulmista. Jos ap. on alkanut epäröimään niin kannattaa todellakin miettiä mitä kaikkea muuttuu kun yövieraasta tuleekin se 24h kaveri jota ei sitten potkita pois kun riidat tulevat. Itse eronneena en ottaisi yhtään miestä enää asumaan saman katon alle, niin paljon vapaampaa on ollut elämä nyt vapaana naisena. Mies ajattelee aina oman edun mukaan asioita ja nainen vaistomaisesti aina korjaa yhteistä ongelmaa joten jää aina toiseksi on ratkaisu mikä vaan.

    • tasaistaelämää

      On myös parisuhdeihmisiä. Niitä, jotka eivät luovuta heti,jotka eivät pelaa ihmisillä,jotka eivät kuvittele että kun yksi oli paska niin kaikki muutkin ovat. Jotka arvostavat ihmisiä ja haluavat jakaa elämänsä jonkun kanssa. Joille yhteisellä ei ole pelkkää taistoa ja oman edun tavoittelua.

    • tasaistaelämää2

      Siis yhteiselo

    • OhhoijaaTaasen

      No ei se homma ihan noin ruusuista ole, jos kerran petit puoliosasi silloin jo!
      Eikä sekään että 5 vuotta mennyt eikä ole mitään tapahtunut suhteen etenemisen suhteen!

      Jos mitkä, niin nää ns. pelkkä pano-suhteet on niittä, jotka pilaa koko elämän! se tuntuu helpolta ja kivalta, mutta se syö mieltä ja se saa sinut näyttään toisten silmissä hutsulta. Eikä sen jälkeenkään uusi parisuhde varmaan voi hyvin. Eikä pelkästään siltä sinun milessäsi tapahtuneesta, vaan tollasta on uuden puolison vaikea hyväksyä, koska kaikkihan tietää että se suhde, Uskollisuus kyseenalainen.

      Harvoin Ex tulee takaisin! Mutta jos niin käy, ohan sillä miellä hänenkanssaan paljon!
      Riippuen erosta, miten se meni ja miten uusituleminen toimii!

      Sinun 5v suhteesi ei ole toiminut, jos olette 5v junnunannut vaan sitä samaa!

    • ulkonatodellisuudesta

      Jotenkin tulee mieleen että olette aika avuttomia molemmat. Ei oikein ole käsitystä siitä miten hommaa viedään eteenpäin. Kun kerran ei tapapettäjäjutut natsaa.

    • ellunkanaset

      Hommasta puuttuu se RAKKAUS!
      Ei tollainen ole rakkautta, vaan lähinnä jotain käpy selänalla juttua. Josta ei saa mitään muutta kuin tuskaa... loppupeleissä.
      Koska muuten se olisi poikunut jo muutakin, kuin tapailua.

      Ootko yrittänyt tavata ketään muuta?

    • blöäasd

      Ymmärtäkää nyt että suhde on muutakin yleensä kuin seksiä. Noin pitkään jatkuneen on pakko olla.

    • menelääkäriin

      Ihanko oikeasti???
      iah sairasta!
      Että niin teinien kiimaa.. ja eronneita!

    • vhy

      Molemmat ovat varmaan viisissäkymmenissä. Ainakin. Ja kun yhdessä on oltu noinkin pitkään, ei liene pelkkää seksikäs. Ja jos on, niin käykö kateeksi?

    • rakastanniin

      Jopas on kommentteja. Jos olisin moisia tiennyt saavani, en olisi tuonut tilannetta tänne. Kiitos asiallisesti vastanneille.

    • haeapua

      SAIRASTA!

    • ymmärrystoivomustosiasia

      Jos ap. miettisit ihan itse . Kannattaako jatkaa samoin seuraavat 5 vuotta. ?

    • rakastinniin

      En jatka samoin. Suunnitelmia on miten elämä järjestyy sairauden jälkeen. Mies on näissä suunnitelmissa sivuroolissa. Olen itsenäinen nainen. Ja erotan oikean väärästä

      • onneaonmonta

        Miten se sairaus on muuttanut alkuperäistä asetelmaa kun alkuun oli syy. Kun lapset on jo niin isoja . Voi olla että miehelle on sopinut tilanne aiemmin kun sinulla on muuttuneet vaatimukset on miehenkin aika kertoa mitä oikein hakee yli 5 v suhteelta. vai jätättekö sen taakse kumpikin ? Vaimon miesystävähän ei teidän valintaan vaikuta ?


    • paljonnähnyt

      On hyvä rakentaa elämänsä niin että pärjää itsekseen. Parisuhde on vain extraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe