Sokeria jo lähes joka

ihan.joka.paikassa

paikassa ja ruoassa. Kaiken huippua on se kun luin jostain että jopa jauhelihoihinkin sekoitetaan sokeria. Mikä ihmeen sokeriuskonto Suomenkin on muiden mukana vallannut, ei siinä ajatella yhtään meitä diabeetikkoja eikä tulevia diabeetikkoja.

Pitääkö alkaa kaikki elintarvikkeet tuottaa itse, ostaa lehmä ja teurastaa se pakastimeen.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_sokeripelkuri

      Mistä olet saanut tuollaista päähäsi että jauhelihassakin olisi (lisättyä?) sokeria?
      Kyllähän sen ymmärtää että jos ostaa lihoja marinoituna niin siinä marinointiliemessä voi olla vaikka mitä, mm. sokeria. Sen vuoksi ostan kaikki lihatuotteet maustamattomina ja mausta itse valmistusvaiheessa niin tiedän täsmälleen mitä syön.
      Toisaalta hyvin pieni määrä sokeria ruuan MAUSTEENA ei ole vaaraksi diabeetikollekaan (tuolloin puhutaan grammasta tai parista). Hiilihydraatteja tulee syödyksi päivän aterioilla hyvin paljon enemmän muissa ruuissa. Niitä muita hiilihydraatteja pitää rajoittaa, sokeri ei sinällään ole pahasta kunhan käyttö on rajoitettua.

      • lue.avaus.jookos

        -----Mistä olet saanut tuollaista päähäsi että jauhelihassakin olisi (lisättyä?) sokeria?----

        Sehän sanoo lukeneensa sen jostain. Ehkä sinä et lue aivan kaikkea tietoa mitä medioissa on.


      • Ei_sokeripelkuri
        lue.avaus.jookos kirjoitti:

        -----Mistä olet saanut tuollaista päähäsi että jauhelihassakin olisi (lisättyä?) sokeria?----

        Sehän sanoo lukeneensa sen jostain. Ehkä sinä et lue aivan kaikkea tietoa mitä medioissa on.

        Niin no minä luenkin sieltä jauhelihapaketin kyljestä enkä jostain keltaisesta lehdistöstä. Olisi ollut ihan kiva TIETÄÄ mistä aloittaja oli tuon tiedon lukenut.


    • seauttavaveku111

      Niitä muita hiilihydraatteja pitää rajoittaa, sokeri ei sinällään ole pahasta kunhan käyttö on rajoitettua.

      Missä se raja on?

      Haiskahtaa Diabetesliiton ajatuksilta?

      • Ei_sokeripelkuri

        Unohditko noin nopeasti mitä luit? Pari riviä ylempänä oli lause jossa sanottiin sana MAUSTEENA. Oletko niin kovin sokeria vihaava ettei sitä saa käyttää grammaakaan vaikka se tekisi syömästäsi ruuasta paljon paremman makuisen. Tuollainen sokerimäärä ei nosta verensokeria havaittavaa määrää.


      • ihan.joka.paikassa
        Ei_sokeripelkuri kirjoitti:

        Unohditko noin nopeasti mitä luit? Pari riviä ylempänä oli lause jossa sanottiin sana MAUSTEENA. Oletko niin kovin sokeria vihaava ettei sitä saa käyttää grammaakaan vaikka se tekisi syömästäsi ruuasta paljon paremman makuisen. Tuollainen sokerimäärä ei nosta verensokeria havaittavaa määrää.

        Kysymys on siitä, että tottuu olemaan sokeritta tai ei totu. Jos sallii tietoisesti sokerilisiä ruuissaan niin missä menee raja. Sitä sallii pikkuhiljaa aina vain entistä isompia määriä ja lopulta on täysi sokeristi joka ei pärjää ilman päivittäisiä ja ehkä runsaitakini sokeriannoksiaan. Sokeri koukuttaa kuten alkoholi eikä alkoholistinkaan parane ottaa tippakaan tai se on menoa sitten.

        Koska sokeria saa muutenkin niin miksi lisättyä sokeria.

        Sekin pitää huomioida, että sokerin pakkosyöttö ei ole hyväksyttävää . Minä ainakin tahdon itse päättää syönkö vai enkö syö sokeria tai mitään muutakaan elintarviketta. En anna elintarviketeollisuudelle päätösvaltaa omaan elämääni ja sokeritautiini. Kuka lisää sokeria niin se on ihan hänen oma asiansa mutta pakkosyöttöä en hyväksy.


      • eipakkoa
        ihan.joka.paikassa kirjoitti:

        Kysymys on siitä, että tottuu olemaan sokeritta tai ei totu. Jos sallii tietoisesti sokerilisiä ruuissaan niin missä menee raja. Sitä sallii pikkuhiljaa aina vain entistä isompia määriä ja lopulta on täysi sokeristi joka ei pärjää ilman päivittäisiä ja ehkä runsaitakini sokeriannoksiaan. Sokeri koukuttaa kuten alkoholi eikä alkoholistinkaan parane ottaa tippakaan tai se on menoa sitten.

        Koska sokeria saa muutenkin niin miksi lisättyä sokeria.

        Sekin pitää huomioida, että sokerin pakkosyöttö ei ole hyväksyttävää . Minä ainakin tahdon itse päättää syönkö vai enkö syö sokeria tai mitään muutakaan elintarviketta. En anna elintarviketeollisuudelle päätösvaltaa omaan elämääni ja sokeritautiini. Kuka lisää sokeria niin se on ihan hänen oma asiansa mutta pakkosyöttöä en hyväksy.

        "Kuka lisää sokeria niin se on ihan hänen oma asiansa mutta pakkosyöttöä en hyväksy."

        Aivan oikein, jokainen maustakoon ruokansa millä tykkää mutta se olkoon jokaisen niin terveen kuin diabeetikon oma asia. Kaupan tai ruokatehtaan ei kuulu tehdä päätöksiä minun puolestani.


      • Äänestävät_jaloilla

        Mutta moniko diabeetikkokaan lukee kaupassa vaikkapa jukurttipurkin kyljestä kuinka paljon siihen on lisätty sokeria.
        Moneen tuotteeseen lisätään sokeria koska se ei mene muuten kaupaksi liian mauttomana.


      • koukuttaja.mies
        Äänestävät_jaloilla kirjoitti:

        Mutta moniko diabeetikkokaan lukee kaupassa vaikkapa jukurttipurkin kyljestä kuinka paljon siihen on lisätty sokeria.
        Moneen tuotteeseen lisätään sokeria koska se ei mene muuten kaupaksi liian mauttomana.

        -----Mutta moniko diabeetikkokaan lukee kaupassa vaikkapa jukurttipurkin kyljestä kuinka paljon siihen on lisätty sokeria. -----

        Kaikissa on sokeria 13 % eli se määrä on tutkitusti koukuttavin ja maistuu parhaalle. Syökäämme vain maustamattomia, niitäkin löytyy kun katselee, esim. Ahon jukurtit.


    • sokeroituamakkaraa

      Katselin tänään kaupassa erään makkaran tuoteselostetta ja siinä oli yhtenä aineena sokeri. Ja oli listalla aikalailla alkupäässä eli sitä on paljon. Jotenkin ällöä että makkarassakin sokeria.

      • Ei_kannata_ostaa

        Makkarassa on muutenkin aika paljon hiilihydraattia jauhojen muodossa. Kokolihamakkaroissa (mm. meeetvurstit) on parempi vaihtoehto jos haluaa syödä makkaraa. Itse syön makkaraa harvoin. Käytän enemmänkin kokolihaleikkeleitä, kalkkunaa, possua ja nautaa. Nytkin noista on kahta viimeisintä jääkaapissa, eikä ole sokeria kun on siivutettu suoraa lihakimpaleesta.


    • sokerit.pois
    • kuneiniinei

      Kun elää maalla ja kasvattaa itse suurimman osan ruoastaan niin ei tarvii syödä sokeria. Jos ei haluu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe