Osakkeet nousevat vielä monta vuotta

helppoa-rahaa

Markkinat ovat olleet nyt jo tosi pitkään paikallaan, vaikka maailmantalous kasvaa ja varsinkin USA:ssa talous on superkunnossa. Osakkeet hinnoittelevat jo selvästi uusia talouskriisejä, mutta koska kaikki mahdolliset kriisit on jo hoitettu, niin ainoa suunta on ylös. Kun ihmiset ymmärtävät, että osakkeet ovat halpoja ja maailmantalous on jo kovassa nousussa kaikilla mittareilla, niin osakkeiden nousu tulee olemaan hurjaa. Ei tämmöistä ihme alakuloa voi kovin pitkään kestää.

Suosittelen laittamaan kaikki säästöt kiinni osakkeisiin mahdollisimman nopeasti ennen nousun alkamista. Ne jotka haluavat ottaa myös pientä riskiä, niin kannattaa kysyä pankista sijoituslainaa. Jos taas ostatte osakkeita omilla rahoillanne, niin silloin ei ainakaan ole mitään riskiä ja voitte rikastua huoletta vuodesta toiseen.

20

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaurasNauraja

      Korot nollassa, vain idiootit (joita tällä palstalla on paljon) eivät sijoita osakkeisiin nyt. Ei tää mitään vaikeeta oo, mutta tyhmät ei vaan tajuu

    • asintuntijaa

      Kaikki talousmittarit osoittavat alaspäin. Öljyn hinta, rahtiliikenne ja öljyn kulutus sähkönkulutus ovat menossa alaspäin. Ei pelkästään pohjoismaissa, vaan nimenomaan kulutus Kiinassa on laskussa. Kehittyvät taloudet, jotka saivat rahaa kassaansa Kiinan ylimitoitetusta kulutuksesta ovat romahduksen partaalla. Öljyteollisuus, energiayhtiöt, kaivosteollisuus ja autoteollisuus ovat romahduksen partaalla maailmassa, vain muutamia aloja mainitakseni.

      Työkkäridata on USA:ssa heikkoa, kaikista kehuista huolimatta: työllisten määrä on romahtanut 70-luvun tasolle, ja lisätyt työpaikat ovat lähinnä palvelualoilta, kun teollisuuden työpaikat vähentyneet rajusti, eikä lisäystä ole tullut viime aikoina. Monet joutuvat tekemään useita töitä elättääkseen itsensä ja perheensä, koska hyvä palkka on harvojen herkkua

    • Törppe

      Osakkeilla on takana semmoisia nousuvuosia, että jo 2016 vuoden aikana voi alkaa suuri lasku. Viimeistään 2017 tullaan alaspäin sekä USA:ssa että Euroopassa?
      Jenkeissä korkotaso nousee pian, ensimmäiset nostot tehdään ehkä jo joulukuussa. Eurooppa seuraa perässä myöhemmin. Se ei tarkoita osakkeille välitöntä mahalaskua, mutta lasku saapuu hiljalleen vuoden kahden mittaan. Koroista alkaa saada jälleen varmaa kohtalaista tuottoa ja virrat osakkeisiin alkavat ehtyä. Lopulta useammat ja useammat ihmiset myyvät kalliita osakkeita tihenevään tahtiin. Myös kehittyvien markkinoiden ja Aasian osakkeet ovat paineen alla, sieltäkään ei välttämättä löydy hyviä tuottoja seuraavan vuoden tai kahden aikana. Nyt olisi oikea aika kerätä kassavaroja tulevia laskuja ajatellen. Ehkä osakkeet nousevat vielä muutamien kuukausien aikana, osinkoajan, elvytyksen ja jenkkitalouden nostehuipun turvin, mutta sitten alkaa tehdä tiukkaa. Uskon, että ensi vuoden syys-lokakuussa tullaan alas ja lujaa. Palataan ja katsotaan ennustetta silloin...

      • MaukkaMmm

        Minkä helvetin osinkoajan? Ootko ylipäänsä koskaan edes omistanut osakkeita muualta kuin hesasta? Euroopassa ei korkoja nosteta vielä moneen vuoteen. Aika pihalla olet mitä maailmalla tapahtuu, jos tätä epäilet.


    • WarrenBudget

      Törppe on asian ytimessä. Hetimiten kun ISOT institutionaaliset sijoittajat maailmalla näkevät saavansa tuottoa muualtakin kuin riskisistä osakkeista ja alkavat siirtyä korkopapereihin, osakemyyntiaalto alkaa. Ja siinä voi aitaa kaatua. FEDin ensimmäinen koronnosto näyttää - tod.näk. joulukuussa jo - osviittaa tulevasta. Yli kuuden vuoden osakkeiden nousuputki päättyy ennemmin tai myöhemmin, eikä todellakaan kannata silloin olla se, jolle jää musta pekka käteen.

      • eivoiantaahanuria

        Olette fatalistisia persukkeita. Meillä on näkemys, että ylös mennään vielä noin 10 v, nokia vuonna 2020 13 euroa, fortum 29 ecua ja elisakin 49 e.


    • JukkaTällää

      Ap puhuu asiaa. Nyt on myös meillä tavallisilla ihmisillä sijoituksen paikka. Rikastuminen ei ole enää pelkkä rikkaiden etubonusoikeus. Minä itse Tulin varakkaaksi helpolla keinolla. Ostelin osakkeita Nordnetin kautta ja luin ansiokkaasti Jukka Oksaharju nimisen helppoheikin hurinoita. Mikset sinäkin? Rikastuminen on lopultakin kuin heinäntekoa. Varsinkin jos on niitä heiniä ja tekijöitä.

    • lopetin.työt.48v

      miksi ne viisaat sijoittajat aja kunnon autolla ja asu perheensä kanssa ainakin yli 200 neliön talossa.

      nimim. aina yli 100te auto ja vene yms,

    • Japanin seisova talous 90-luvulla on tuttu juttu. Nikkei225 oli lähimenneisyyden huipussaan 89/90 vaihteessa. Seuraavat sitä alemmat, keskenään samalla tasolla olevat huiput ovat teknokuplassa, ennen finanssikriisiä ja nyt. Metka juttu että monella keskeisellä euroindeksillä on sama juttu 2000-luvulla. Vain Dow Jonesilla seuraa korkeampi huippu edellistä huippua. En ole perehtynyt josko laskentatavallakin on vaikutusta.

      Pistää vaan miettimään, että taitaa huolellinen osakepoiminta olla entistä enemmän arvossaan tulevaisuudessa. Voisikohan edessä olla laskevien huippujen vuosikymmeniä? Keskitasoa parempikin sijoittaja olisi hyvä jos onnistuisi edes säilyttämään varallisuutensa.

    • rkp

      p/e;t kovia. pörssifantaasia kasvaa. realitalous ohenee.

      • uusi_normaali

        Niin, pörssi ja reaalitalous eivät liity millään tavalla toisiinsa enää. Firmat tekevät sellaista tulosta kuin tekevät, mutta rahaa painetaan vain ja pelkästään pörssiosakkeiden ostamisen nopeuttamiseksi. EKP on suoraan kertonut toimillaan, että osakemarkkinoiden nousu on ainoa tärkeä asia maailman taloudessa.

        Vaikka reaalitalous romahtaa, niin keskuspankit aloittavat massiiviset tukiostot joilla osakkeiden putoaminen vältetään. Täten osakkeiden ostossa ei ole mitään riskiä ja firmojen tuloksien seuraamiseen ei tarvitse edes analyytikkojen käyttää enää aikaa.


    • Arvauksiah

      EKP voi puhaltaa ensi keväälle ja kesälle sellaisen osakekuplan että oksat pois? Rahaa pusketaan pakolla kohti osakkeita, seurauksista viis. FED nostaa hiljalleen korkoja ja lopulta puhkeaa kuplat sekä täällä että rapakon toisella puolella oikein isosti, kun useimpien osakkeiden p/e:t huitelevat korkeuksissa ja myyntiaallot alkavat?

      • osakeonni

        Vielä pitäisi elvyttää osakemarkkinoita rajusti. Aivan sama miten reaalitaloudelle käy, koska osakkeilla sitä rikastutaan.

        EKP voisi esimerkiksi vaatia osakeomistuksia pakolliseksi kaikille EU-maiden kansalaisille. Laki voisi vaatia, että 30 % tuloista pitää käyttää välittömästi suoriin osakeostoihin.

        Samoin talletuskorot vaan reippaasti negatiiviseksi kaikille tileille ja rikollisten seteliraha kokonaan pois käytöstä. Tätä nousua ei pidä katkaista, niin pitkään kun jollakin on vielä rahaa tilillä. En tule tyytymään alle 15 % vuosituottoon enää ikinä.


    • Sir.Tiede

      Maailmantalous romahtaa eikä siihen mene montaa vuotta. Fiat velkapyramidipeli tulee tiensä päähän.

    • Meteoroloogi

      Ei ole realistista odottaa osakkeilta enää pitkiä kuukausien nousujaksoja, varsinkaan jenkeissä. Euroopalla vielä kirittävää, mutta Eurooppa on toisaalta aika allerginen jenkkien turbulenssille. Myös kehittyvillä on pomppuista kyytiä luvassa ensi vuodelle.

    • kfjksfjksdljfskd

      Mulla on ollut n. vuoden verran nyt 7 firman osakkeita, ehkä siinä on hajautusta jo vähän liikaakin mutta kyllä on nousu ollut nihkeätä, salkussa kolme firmaa on tappiolla ja loput pienellä voitolla, kokonaisuutena hyvin lievästi plussalla.
      Ainut valopilkku on osingot joista huhujen mukaan pitäisi tulla ennätyksellisen paljon ensi keväänä.
      Muutaman vuoden on ollut yhdessä rahastossakin vähän rahaa sijoitettuna, se on noussut melko tasaisesti mutta nyt perjantaina käyrä on ottanut jyrkästi takapakkia leikaten ainakin kahden viikon nousun päivässä pois.
      Eipä kyllä näin mielivaltaisesti liikkuvien arvojen mukaan voi mitenkään arvata oikeaa osto- saati myyntihetkeä, ihan täyttä lottoa näkyy olevan koko sijoitustouhu!
      Mulla on niin pienet tulot että en voi pelata lottoa kovin suurilla summilla, niinpä suurin osa rahoista makaa tilillä hyvin pienellä korolla.
      En voi muuta sanoa kuin että kyllä on nykyaikana taloudellinen pärjääminen tekemällä tehty erittäin vaikeaksi tavallisille ihmisille, tämä on jo suorastaan kohtuutonta ja vääryyttä!!

      • PeriksiEIanneta

        Näin on kyllä, minulla ollut nyt kolmessa yhtiössä rahaa n 10kk ja olen 60e voitolla jos nyt myisin ja siitä tietysti 28% verot pois, ei helpolla rahaa tule näistä osakkeista ja johtuu tietysti siitä että minulla ei ole varaa sijoittaa niihin tarpeeksi isoja summia, nytkin pelissä on n 10.000e ja odottelen että potti kasvaisi että voisin sijoittaa lisää. Keväällä 2016 on tosiaan minullekkin tulossa yhdestä yhtiöstä aika hyvä tuotto osingoista, mutta kuten sanoin niin osakkeita pitäisi aina olla tuhansia että rahaa alkaisi karttua, tätä menoa ei taida mennä kuin aikaa hukkaan? :( Olen Nordnetissä katsellut monien yritysten kehitystä ja laskenut että mitä olisin jo voittanut jos olisin niihin sijoittanut tietyn määrän rahaa, monissa olisi ollut todella hyvät mahikset tienata, mutta olin aina väärissä osakkeissa kiinni vaikka kuinka yritin opiskella yritystä ja sen tulevia ostoja yms yms Olen kuitenkin päättänyt rikastua näillä sijoituksillani vielä joskus ja periksi en anna :)


      • Omakas
        PeriksiEIanneta kirjoitti:

        Näin on kyllä, minulla ollut nyt kolmessa yhtiössä rahaa n 10kk ja olen 60e voitolla jos nyt myisin ja siitä tietysti 28% verot pois, ei helpolla rahaa tule näistä osakkeista ja johtuu tietysti siitä että minulla ei ole varaa sijoittaa niihin tarpeeksi isoja summia, nytkin pelissä on n 10.000e ja odottelen että potti kasvaisi että voisin sijoittaa lisää. Keväällä 2016 on tosiaan minullekkin tulossa yhdestä yhtiöstä aika hyvä tuotto osingoista, mutta kuten sanoin niin osakkeita pitäisi aina olla tuhansia että rahaa alkaisi karttua, tätä menoa ei taida mennä kuin aikaa hukkaan? :( Olen Nordnetissä katsellut monien yritysten kehitystä ja laskenut että mitä olisin jo voittanut jos olisin niihin sijoittanut tietyn määrän rahaa, monissa olisi ollut todella hyvät mahikset tienata, mutta olin aina väärissä osakkeissa kiinni vaikka kuinka yritin opiskella yritystä ja sen tulevia ostoja yms yms Olen kuitenkin päättänyt rikastua näillä sijoituksillani vielä joskus ja periksi en anna :)

        Kuten itsekin huomasit, yritysten opiskelu menee yleensä hukkaan. Sitä samaahan tekevät tuhannet ammattilaiset. Sinun pitäisi siis olla heitä parempi saadaksesi indeksiä parempaa tuottoa.
        Ainoa mahdollisuus olisi, jos näkemyksissäsi painotat vähän eri asioita kuin yleisesti suositellaan. Ja tämän näkemyksesi tulisi vielä osua oikeaan, mikä on tietenkin lähes mahdotonta, kun ammattilaisilla on näkemystensä pohjalle tutkittua tietoa ja kokemusta.


      • plusmiinusnollapeli

        Jokunen aika sitten oli ohjeena hajauttaa mahdollisimman monelle sektorille.
        Kokeilin sitä ja ihan lotoksi voi sanoa koko hommaa. Jokin osake on n.80% miinuksella ja toinen 95 % plussalla.
        Lopputuloksena on, että välillä käy kokonaisarvo plussalla ja välillä miinuksella.
        Mutta osinkojen maksu on tietysti kokonaan plussaa.


      • sfjfjslkfjskl

        Osingot ovat plussaa miinus verot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe