Outo "anoppi"

kyllästynytäiti

Mitäs olette te mieltä sellaisesta asiasta kun:

suvulle näytettiin (mukana lasten isovanhemmat, vanhemmat, serkut,tädit, sedät ja kummit) lapsenlapsesta hauska kuva/video pätkä ensimmäisestä vuodesta ensi kertaa. Toinen isovanhemmista, mummuista, otti ja lähti samantien kun filmi laitettiin pyörimään. Siirtyi toiseen huoneeseen josta ei tätä filmiä näy. Iso-isomummu kysyi että oletko nähnyt tämän jo kun tämä eräs nousi samantien ja poistui niin lapsen mummu vaan tuhahti kovaan ääneen että "mitäs luulisit?"

Istui muutenkin aivan hiljaa koko ajan, ei puhunut kenellekään mitään, ei edes lapsenlapsilleen. Selän takana meuhkaa sitten mieheni ensimmäisestä lapsesta ja tuudittaa ja paapoo. Meidän yhteiset lapset ovat tyhjän kanssa hänelle, kaikki mitä heillä on , on hänen mielestään tältä ensimmäiseltä pois. Olisi tyytyväinen kun hänellä on kaksi pientä lapsenlasta joilla on kaikki hyvin, ovat terveitä ja onnellisia, mutta ei.

Tekis mieli haistattaa pitkät hänelle, mutta toisaalta siinä hän häpäisi vain itsensä pahanpuoleisesti suvun edessä ja näytti mikä oikeasti on naisiaan.

28

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torjuntaa

      Viimeinen kerta kun hänelle annetaan tilaisuus tutustua valokuviin tai videoihin.Hän ei tarvitse nuorempia lapsenlapsia. Paras kaikkien tottua siihen. Se on helpompaa ajan myötä.
      Minulla on tuttava, jonka tytär avioitui toiseen avioliittoon ja hänellä on siitä avioliitosta lapsi. Kysyin mummulta, eikö hän ole tavannut tätä lapsenlasta, ja hän vastasi:"Niin, onhan hänkin tavallaan minun lapsenlapseni." Mutta ei hänellä ollut aikomustakaan tutustua lapseen tai uuteen aviomieheen.
      Näin se vain on. Kemiat eivät pelaa.

      • kipeä_äiti

        Ei ole kyse kemiasta vaan suhteista. Vanhat ihmiset eivät välttämättä hyväksy sukusekasotkuja.


    • kipeä_äiti

      Mitä pahaa siinä on että hän välittää miehesi ensimmäisestä lapsesta? Kuka hänestä huolehtii? Sinä ja miehesi? Onhan hän miehesi esikoinen. Miksi hän ei ole enään lapsen äidin kanssa vaan sinun kanssa?

      • ArvailenVain

        Ehkä mummu näkee kyseisestä lapsesta enemmän. Hän ei ehkä halua tuon lapsen henkistä tuhoutumista.


      • apkirjoittaja

        ei miehen lapsi ole meidän kanssa ollenkaan, asuu äitinsä kanssa. En sanonut että siinä on jotain pahaa, kuhan kohtelisi kaikkia tasa-arvoisesti mutta ei osaa sitä. Miehen lapsi ei käy meillä (varhaisteini ja ilmoitti yli vuosi sitten ettei halua enää mitään lapsellisia joka toinen viikonloppuvierailuja isäsä kanssa vaan haluaa nähdä silloin kun hänelle sopii) Ei se anoppi ole ikinä meidän lapsia huomioinut tai paaponut, tottunut siihen erittäin hyvin, mutta olisi se ollut kohteliasta katsoa filmi koska siinä on kuitenkin hänen OMAN POIKANSA lapsi. Osoitti entisestään ja vahvemmin että nämä kaksi pientä jotka ovat meidän ovat hänelle turhia. Ei se vaivaa minua ainakaan, itse hän itsensä häpäisee ja joutuu ehkä tulevan ongelman kanssa kasvotusten, minkä siis on itse aiheuttanut.


      • näinseon

        Ehkä hän ei siedä sinua, ja sitä, että poikansa ensimmäinen liitto on piloilla ja ensimmäiseksi tullut lapsenlapsi näin kärsii. Että uutta lasta vaan pukkaa ja ensimmäinen liitto oli ainoa oikea. Vanhoille ihmisille vanhemmat asiat merkitsevät vaan luonnostaan enemmän.


    • sikupilli

      Selvästikään tuossa ap:n viestissä ei ole kaikki. Siksi asiaan on vaikeata ottaa kantaakaan mutta yritetään. Siis, en ihan lähtisi tuota toisen mummon käytöstä lyttäämäänkään. Mitä siihen liittyy?

      Missä tuo miehen ensimmäinen lapsi on? Veikkaan, että ei asu ap:n ja tämän miehen kanssa. Ja saattaapa olla, että sillä lapsella ei kaikki ole hyvin. Siksi mummo ei jaksa paneutua lapsiin, joilla kaikki menee hienosti, onhan niillä lapsilla molemmat vanhemmat ja heistä ja heidän hyvinvoinnistaan välitetään.

      Ap kirjoittaa, että mummon mielestä "kaikki mitä näillä heidän lapsillaan on, on siltä ensimmäiseltä pois." En usko, että mummo on koskaan näin sanonut. Tuo on vain hyvin miniämäisesti ilmaistu.

      Usein ne mummot ovat näissä asioissa tarkkanäköisimpiä kuin kukaan muu. Mummo saattaa olla jopa ainoa ihminen, joka on aidosti huolissaan ja näkee, että syytäkin huoleen on. Mummojen kädet ovat vain yleensä aika sidotut, eikä heillä siis ole mahdollisuutta tehdä juuri mitään. Jospa tämäkin mummo vain näkee, että poikansa keskittyy vain näihin nuorimpiin lapsiinsa eikä puutu kunnolla sen vanhimman lapsensa elämään, vaikka pitäisi. Jokainen lapsi tarvitsee rakkautta ja huolenpitoa. Varmasti nämä nuoremmat sitä saavatkin. Mutta saako se vanhin?

      No nämä ovat vain arvailuja, mutta kukapa tietää.

      Mummo siinä ap:n mielestä näytti, mikä hän on naisiaan. No joopa joo. Ei tämä naisen elämä todella kovin helppoa ole. Lapset ovat se kipeä kohta hyvin monelle, eikä se rajoitu vain omiin lapsiin, vaan jatkuu lastenlasten kohdalla ja useimmiten se kipein juttu liittyykin juuri heihin. Lapsenlapsiin suhtautuu vielä enemmän tunteella kuin omiin ja jos jollain lapsenlapsella menee huonosti, se se vasta sattuu. Ja siitä, jolla huonoiten menee, siitähän sitä huolta kannetaan ja siitä eniten välitetään. Sori vaan ap, mutta odota aikaa, kun tulet itse isoäidiksi. Et yhtään tiedä, millaisia miniöitä tai vävyjä saat ja miten he elämääsi vaikuttavat. Nyt voit tietenkin voimiesi tunnossa uhota vaikka mitä, mutta voi voi, sellaisille puheille elämä pyllistää usein aika pahasti.

      Niin, tottakai toivon, että olisin aivan väärässä. Toivon, että ap on aivan ihana miniä ja ihana äiti, joka kaikessa huomioi myös sen miehensä vanhimmankin lapsen. Ehkäpä tämä lapsi asuukin ap:n ja isänsä kanssa. Tästä lapsesta on tehty myös paljon "videopätkiä" ja ihasteltu tämän suloisuutta kameran edessä. Toivottavasti tämä vanhin lapsi on myös terve ja onnellinen ja siitä huolehtivat suuresti hänen isänsä ja myös tämän nykyinen vaimo, siis ap. Tietenkin toivon, että asia on juuri näin. Sitten saattaisin jopa ihmetellä anopin käytöstä.

      • apkirjoittaja

        Esikoinen voi hyvin, hän on reipas ja iloinen teini, tosin aika nikkaroiva teini välillä, on tottunut saamaan tahtonsa aina läpi ja sen mitä haluaa. Ja sen takia koska on ollut ainoa lapsi ja ainoa lapsenlapsi. Hänen ei ikinä tarvinnut tehdä meillä mitään koska mieheni teki hänen puolestaan kaikki, vei vaatteet sinne minne ne kuului, teki leivät, laittoi astiat paikoilleen ym ym. Siis poika ei ollut 5 vuotias vaan ihan 14 vuotias kun tätä tapahtui.

        Hänellä ja meidän vanhemmalla lapsella on ikäeroa 12 vuotta. Tämä vanhin lapsi saa rakkautta paljon, itseasiassa enemmän kuin meidän yhteiset lapset. Hänellä on kummankin vanhempansa isovanhemmat jotka jakaa rakkautta yllinkyllin, samaten omat vanhempansa, jos pysytään näin lähellä. Meidän lapsille ei heru rakkautta toisilta isovanhemmilta, ukilta ehkä mutta ei tältä mummullta. Ukin takia me ollaan käyty heillä, mummu ei juurikaan noteeraa näitä pieniä siellä, kaivaa lelulaatikon esiin ja siihen se jää eikä puhu meille eikä lapsille mitään.

        Kun ollaan oltu samaan aikaan siellä kun tämä vanhempi lapsi on siellä, mummu kantaa kaikki hänen eteensä ja siis paapoo ihan suoraan. Jättää nämä pienet vaikka karkkitarjoilusta väliin jos sikseen. Siis kurjaahaan se on mutta itse hän siinä itselleen kuoppaa kaivaa ja jos näin haluaa tehdä niin kuka sitä estelee, en minä ainakaan eikä miehenikään. On mummu sanonutkin että on katkera ja jos meidän lapsille jotain ostetaan niin pitää ostaa myös tälle esikoisellekin ja piste.

        Sitä en tiedä ovatko aikoinaan tehneet videota tästä vanhemmasta lapsesta mutta kuvia hänestä on todella paljon.


    • jyrkkälinja

      Jos minä olisin sinä, en jaksaisi edes enää yrittää. Sanoisin suorat sanat, että mummulla kuules on nyt 3 lastenlasta, jotka KAIKKI ovat samanarvoisia. Jos ei pysty sen mukaisesti käyttäytymään, niin hyvästit.

      Itse laskisin tasa-arvoisiksi lapsenlapsiksi myös lapsen puolison lapset, eli uusperheen lapset, ovat sitten biologisia tai ei. Omilla vanhemmillani on myös yksi tällainen ei-biologinen lapsenlapsi, ja ovat hyvin rakastavia ja tasa-arvoisia myös häntä kohtaan. Jos ei olisi, häpeäisin vanhempiani.

    • yhteysonhyvä

      Tuntuu, että on rakentavampaa käydä siellä toisessakin mummulassa, vaikka mummu käyttäytyy oudosti. Onhan siellä ukki. Lapsille rakentuu suhde isoisäänsä.

      Ehkä mummulle on ollut kova pala, kun poika erosi. Uuden miniän tilalla voisi olla kuka tahansa ja lasten kohtelu ei miksikään muuttuisi.

      Toisaalta moni asia on osunut vanhemman pojan murrosikään, jolloin nuoret yleensä itsenäistyvät. He eivät enää kaipaa vanhempiensa ja isovanhempiensa seuraa, kun kaveripiirissä on omat jutut. Mummulle on voinut jäädä tästä väärä vaikutelma. Toisaalta isänkin huomio on varmasti kohdistunut uuteen lapseen, koska vaippaikäiset vaativat paljon huomiota. Asioita on varmaan silloin tulkittu puolin ja toisin väärin.

      • kyllästynytäiti

        Isän huomio ei keskittynyt niinä aikoina yhtään meidän yhteisiin lapsiin, kun hänen esikoinen oli meillä. Joten ei ainakaan siitä pitäisi mitään mölyä nostaa.

        Erosta en tiedä onko ollut kova pala kun on tapahtunut jo vuosia sitten (kun esikoinen oli syntynyt, oli n. 1 vuoden ikäinen kun erosivat, eivätkä yhdessä olleet kun 4-5kk ja päättivät tehdä lapsen) ja miehellä on kyllä suhteita ollut tässä välissä ennen minuakin.

        En tiedä, jotenkin vaan saanut tarpeekseni anopin käytöksestä että nytkin tuntuu että joulu on piloilla kun sinne joutuu menemään. Mutta joo, onneksi siellä on tasa-arvoisesti kaikkia lapsia kohteleva vaari. Hän on ihan eri maata, luojan kiitos.


      • kyllästynytäiti

        ja ei se että kohtelee lapsia eriarvoisesti mutta kun kohtelee minuakin huonosti, naljailua ym. Sen on huomannut myös toinen lapsemme, kysynytkin minulta että miksi.


      • harkinnanpaikka
        kyllästynytäiti kirjoitti:

        ja ei se että kohtelee lapsia eriarvoisesti mutta kun kohtelee minuakin huonosti, naljailua ym. Sen on huomannut myös toinen lapsemme, kysynytkin minulta että miksi.

        Mitä vastasit lapsen kysymykseen?

        Sinä annat nyt lapsillesi esimerkkiä, miten naljailu ja huono kohtelu otetaan vastaan. Onko tilanne sellainen, että sovun vuoksi kestät (kuinka kauan kestät?) vai olisiko aika tarttua härkää sarvista ja puolustautua.


    • minäkö123

      Olen anoppi ja mamma 4 lapsenlapselle 10v 6v 3v 7kk. Kerron tarinani jouloaatosta. Olen ollut läheisissä väleissä poikani perheen kanssa aina jopa tykännyt miniästä.Aina viettivät paljon aikaa Toijlassa ja kesäkodissamme. Vuosi sitten mieheni ja lasten vaari kuoli yllättäin olimme järkyttyneitä jo surun murtamia.Siksi minut kai kutsuttiin espooseen heille joulun viettoon. Hyvissä ajoin kysyn lahja toiveet jotka tietysti hankin.Siispä hyvillä mielin matkaan auto pakattuna ruuista leivonnaisista ja lahjoista. Perille tultuani huomasin heti miniän naamasta että en ole tervetullut,mikään ei kelvannut mitä olin laittanut onneksi lapset tykkäsivät mamman ruuista.Yritin olla niin huomaataton. Harkitsin jo siinä vaiheessa kotiin paluuta.Kuitenkin ajattelin ihania rakkaita lapsenlapsia ja tietysti omaa poikaani,joka ilmiselvästi kärsi tilanteesta. Iltaa vietettiin pukki kävi lasten riemua ja iloa katsellessa jaksoin. Ne pari pkt jotka olin miniälle käärinyt eivät taaskaan kelvanneet kehoitin viemään roskiin varmasti joku ilahtuu. Jossain vaiheessa kun vihdoin pääsin nukkumaan,kyynel tuli silmään.Mietin miksi herttasesta ihmisestä on tullut hirviö.Onko niin kun mieheni ei ole rinnallani niin minua voi kohdella miten vain. Kun aamu valkeni pitkän valvotun yön jälkeen. Aamukahvit juotuani kiitin sivistyneesti että sain viettää joulun heillä.Kotiin ajellessa mietin mietin 15vuotta jonka olen miniäni tuntenut tätä käytöstä. Aina ollaan oltu vatmiita auttamaan taloudellisesti ja muuten lastenhoidossa ym.Siitä kiitoshän hoitaa ja rakastaa lapsia hyvin.Ei minua toki tarvi rakastaakaan kunhan kohdellaan ihmisenä.Ne pari tuhatta mitkä laiton heidän jouluunsa saavat uuden kohteen ensi vuonna.Surullinen anoppi onneksi terve ja varakas eikä hyväksikäytettävä.

      • pikkuminiä

        Ihmisen elämä ei aina mene niin kuin toivoisi. Näin se on. Ehkä hän on vähän mustasukkanen kun joutuu jakamaan nyt miehensä sinun kanssa. Minusta sinun pitää nostaa kissa pöydälle. Eli keskustelkaa ensin poikasi kanssa ja sitten miniän kanssa. Älä suostu olemaan syntipukki. Jotenkin kyllä tulee mieleen sekin että ehkä heidän liitossaan on muutakin joka ei ole kunnossa. Ja sinä jouduit siitä sivullisena kärsimään.


      • Pröystäilevä.jouluvieras

        Parituhatta? Miten sait niin paljon uppoamaan jouluun, jonka toinen järjesti? Jos lahjat olivat tuota luokkaa, niin ehkä miniä tunsi alemmuutta ja kauhua siitä, että anoppi kävelee perheen yli rahan voimalla.


      • minäkö123

        Luulen päinvastoin että panostukseni oli liiankin vaatimaton. Tiedän miniäni "kalliiksi"


    • Johansson

      Olen pahoillani puolestasi. Hankala selittää miniän käytöstä, jos on ennen ollut eri ääni kellossa! Toki yksi selitys on jo se minkä kerroit, miehesi kuoli ja ehkä poikasi on huolehtinut äidistään, jota miniäsi ei jotenkin kestä.
      Aika paljon panostit heidän jouluunsa, varmasti muistatkin ensi vuonna, suunnata joulun muulla tavoin.

    • minäkö123

      Surullinen mamma ja anoppi viellä kertoilee. En ole viellä tarvinut poikani apua,koska olen terve ja itsestäni ja kunnostani aina pitänyt huolta. Enemmän he ovat tarvineet minun apuani ihan arjessakin. Toki mielelläni sen olen tehnytkin koska lapsenlapset ovat minulle tärkeitä ja rakkaita. Ajattelin myös että onko liitossa särö, koska noin kiukutellaan. Tosin samanlaista se minun silmissäni on ollut vuosia. Ehkä hänen oma sukunsa on suurissa ongelmissa niin olen ymmärtänyt. Kesän nautin viellä uudesta talostamme,sitten myyntiin ja testamentin tekoon joulu avasi silmäni. Helmikuussa lapsen syntypv vähän jännittää se kohtaaminen tietysti toivon että vastassa olisi samaherttainen tyttö jonka poikani vihille vei. Lahjoista vielä, hänellä on aina ollut kallis vaativa maku kaiken suhteen. Tietysti me olemme tähän asti ne pystyneet toteutamaan. Olen vielläkin järkyttynyt siitä kohtelusta!!!! KUITENKIN ELÄMÄ JATKUU. Kiitos kommenteista nyt kun minulla ei ole puolisoa jolle avautua pahasta mielestä. HYVÄÄ VUOTTA 2016 KAIKILLE

      • Viisas.ennakoi

        Testamentin teko ei ole kosto. Se on järkevä asia, johon kannattaa panostaa. Tiedoksesi, vaikka tietenkin jo sen tiedätkin, että miniä tai vävy eivät peri. Perillisiä ovat vain rintaperilliset. Voit muistaa lapsenlapsiasi, kunhan pidät mielessä lakiosan, joka kuuluu lapsillesi.
        Kannattaa olla yhteydessä asiantuntijaan testamentin suunnittelussa. On otettava huomioon myös perintöveron suuruus. Se voi olla järkytys pienituloiselle perilliselle.


    • kyssäripyssäri

      jos ne teidän lapset olivat siinä läsnä samaan aikaan, miksi heistä piti vielä video näyttää?
      Eikö olisi ollut parempi seurustella läsnä olevien kanssa tai leikkiä lasten kanssa videon katsomisen sijaan?
      Mitä järkeä tollasessa videon katsomisessa on?

    • tätinä

      eikö tullut mieleesi että sinä ja teidän lapsenne eivät ole koko maailman eikä edes koko miehesi suvun napa!
      Luulisi, että anoppi, tädit, sedät, jopa miehesikin olisivat halunneet seurustella ja jutella ns. aikuisten asioista, omista kuulumisistaan ja tekemisistään kun kerran koolla olivat.

      Kannattaisi muistaa, että, ehkä, ko. tapaamisella oli joku muukin tarkoitus kuin vain teidän lapsistanne tehdyn videon katsominen!

      Mietipä kumpi teistä ei ottanut huomioon muita ihmisiä, sinä vai anoppisi.
      Sanotaan että eri asioille on aikansa ja paikkansa. Sinulta ainakin näkyy puuttuvan tilannetaju täysin.

    • pahvipää

      siis todella outoo ruveta kesken sukujuhlien näyttään kakrujen kasvuvideoo!
      Hei camoon missä sun sivistykses ja muiden huomioon ottaminen on!!!
      Näkeehän ne miten ne ipanat on kasvanu viime näkemältä ihan siinä konkreettisestikin! Ei hyvää päivää, miten jotkut voi olla niin kersojensa lumoissa ettei tajuu että kakrujen tekemisvideoiden näyttäminen on samanlaista pakkopullaa ja idiotismia kun kesälomakuvien näyttäminen!!!!!!!

    • jkiol

      Joku ihmetteli että mummi laittaa lastensa ja lastenlastensa joulun järjestelyihin kaksi tuhatta euroa, jos on useampi lapsenlapsi oma lapsi ja vävy ja minä aivan helposti menee tuo raha, eikä vielä kovin kaksia lahjoa pysty antamaan. Toki varmasti moni eläkeläinen joutuu jatkossa lahjojen määrä ja arvoa pienentämään. Eläkkeen ostovoima putoaa joka vuosi.
      Itse kysyn lahjatoiveita, että saisin paketin pukin konttiin jokaiselle edes yhden mieluisan. No näitä vihjeitä antavat usein vanhemmat ja jotenkin ovat alkaneet karkaamaan mummojen mahdollisuuksista. Tuleeko mummosta huono kun ei pystykään näitä toiveita enää täyttämään.

      Minusta olisi jokaisen saatava ainakin yksi lahjapaketti, joka olisi mieluinen, ei valtavaa kasaa hittilahjoja, koska lapsi ei edes ymmärrä millä niistä leikkisi. Isommat voivat saada osan lahjasta lahjakorttina, kuten miniäkin, joka voisi siten oman toiveensa toteuttaa. Sillä me anopit ja äidit emme taida osata heidän toiveitaan täyttää, mutta näin voimme valita minkä verran voimme lahjoihin laittaa, ilman että syömme kaurapuuroa koko vuoden, kun muuhun ei ole varaa.

      Toki olisi hienoa jos oma lapsi voisi pyytää leskeksi jääneen vanhempansa kotiinsa ainakin jouluaatoksi tai sitten menisivät leskiäidin tai isän luo, tuo ensimmäinen joulu ilman kumppania on hirvittävän yksinäinen.
      Ei siinä leskeksi jäänyt enää tarvitse enää mitään pahaa mieltä ja mielenosoituksia saada, hänellä on jo muutenkin valtavan vaikeaa.

      • 82vee

        Jos ihmisen eläke on käteen 1100,00 euroa, niin totisesti on aika töykeää kuulla, että pari tonnia ei ole kaksinenkaan summa jälkikasvun jouluun satsattavaksi.
        Sellaisesta perheestä jäisin pois suosiolla. Ei kai ole tarkoitus, että jouluaaton kustannukset olisivat vieraille niin korkeat, että joutuisi sossun luukulle tammikuussa, tai leipäjonoon?
        Pitäkää nyt vähän rajaa itsekin kaiken valittamisen ja haukkumisen kanssa, varmastikaan ei lahjoihin tavallinen isovanhempi satsaa tuollaisia summia, ja jos sen tekee, on parempi, että hänet asetetaan holhoukseen.
        Teiltähän menisi perintö sivu suun ja ehkä joutuisitte maksamaan mummun vähittäisostovelkoja.


    • ymmärrän_anoppia

      Anteeksi nyt sentään, mutta videoiden ja kuvien katsominen lapsesta on aivan kamalan tylsää. Veikkaisin, että "mitäs luulisit" kommentti tarkoittaa sitä, että niitä videoita ja kuvia yleensäkin on tullut näyteltyä vähän liikaakin, vaikka juuri tuota ei olisikaan näytetty.

      Varsinkin jos koolla on ollut laaja joukko sukua, pitäisi ymmärtää, että ihmisillä voi olla paljon kiinnostavampaakin tekemistä kuin katsoa videota yhdestä lapsesta. Juttelemista, kuulumisten vaihtamista jne. Anoppia ehkä hävettikin, että aloittee näyttämään videota. Vanhempien ihmisten on vielä vaikeampi ymmärtää tätä nykyistä tapaa, jossa vanhemmat olettaa kaiken pyörivän juuri heidän lapsensa ympärillä.

    • Aina.Tollanen

      Videot voidaan esittää toisessa huoneessa halukkaille. Kutsua ne joita kiinnostaa. Kotivideot nyt eivät ole koskaan kovinkaan riemuisaa katseltavaa, eihän niissä ole juuri mikään kohdallaan. En usko, että aloittajankaan videot olivat ammattilaisen työtä.
      Videopätkää voi esittää muuten monta kertaa. Jos joku haluaa katsoa, niin menköön sinne viereiseen huoneeseen, jossa voi paneutua rauhassa, kun muut seurustelevat keskenään.
      Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma, miksi kaikesta pitää näyttää mieltä, miksi kaikesta pitää loukkaantua?
      Elämä on.

    • miettiläinen

      Ottakaa miniät huomioon, että mummotkin on vaan ihmisiä!!!!! Niissä voi ja saakin olla ihan niitä samoja vikoja ja virheitä, mitä on kaikissa ihmisissä, kukaan ei itse asiassa ole se täydellinen ihanneihminen!

      Mummollekin voi käydä niin, että hän kiintyykin vain ja ainoastaan yhteen lapsenlapseen. Joskus huomaa, kun perheitä läheltä seuraa, että isällä tai äidillä (tai molemmilla) voi olla ihan selvästi siinä omassakin katraassaan yksi, jota tunnutaan suosivan enemmän kuin muita. Jos tuokaan ap:n anoppi ei ole saanut luoduksi mitään erityistä suhdetta näihin poikansa uuden perheen lapsiin, niin se on vaan niin. Siinä prosessissa saattaa olla miniälläkin osansa. Ne lapsethan on myös sen miniän. Miniä ei voi sanella anopilleen minkäänlaisia sääntöjä, vaikka mielellään niin tekisikin. Ei se mummonkaan rakkaus automaattista ole. Kyllä siihen tarvitaan tietynlaiset puitteet, ja siinä voi olla se pointti.

      Miniähän kirjoitti jotenkin näin: olisi onnellinen, kun näillä lapsilla on kaikki asiat hyvin. No, mummo voi olla siitä hyvinkin onnellinen, ja se siitä. Ei tunnu olevan tarvettakaan mummon erityispaapomisille.

      Mummo on ilmeisesti vaan kiintynyt kovasti vanhimpaan lapsenlapseensa eikä se ole mummon vika. Jos kiintymystä näihin pienempiin ei ole syntynyt, niin minkä sille kukaan voi? Siinä on pitkä aika välissä, kun uudet lapset on syntyneet, mummolle on tullut ikää jo lisää eikä välttämättä enää jaksa ajatella muita lapsia, vaikka jonkun mielestä pitäisi. Kuvitellaan, että mummot on jotain rakkausautomaatteja, jotka menee päälle välittömästi, kun lapsen näkee. Ehei, ei se niin mene. Jos lapsen vanhempien ja isovanhempien keskinäiset välit ovat hyvät ja mutkattomat, tilanne on paljon parempi. Niuhottaja-miniä ei koskaan siinä asetelmassa tiedä hyvää. Ja jos tämän miniän asenne miehensä vanhinta lasta kohtaan on ollut nihkeä (niin kuin myöhemmästä kirjoituksesta käy ilmi), se heijastuu samantien anopin suhtautumiseen niin miniäänsä kuin tämän lapsiakin kohtaan. Anoppi ei luota miniäänsä ja valitettavasti ne lapsetkaan ei tunnu omilta ja läheisiltä. Vanhimpaan lapseen suhde on päässyt kehittymään hyvin, syystä tai toisesta.

      Ja totta tuo, että kaikenlaiset videoesitykset on ärsyttäviä!!!! Varsinkin, kun ne esittävät perheen lapsia ja äidit odottavat, että kaikki vieraat ihastelevat ja huokailevat hurmioituneena, kun näitä muksuja on kuvattu milloin missäkin tilaisuudessa. Uskokaa pois, se on VÄSYTTÄVÄÄ!!!! Olen ollut rippijuhlissa, joissa yhtenä ohjelmana oli rippilapsesta tehty videoesitys syntymästä rippijuhlaan asti, joka samperin ripaus ja rapaus, tässä X on potalla, eikö ole vekkuli ilme ja tässä ollaan menossa neuvolaan ja tässä ensimmäinen joulu ja tässä sitä ja tässä tätä ja äääähhhh!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe