Hyvä pikkudiesel?

bmwhgh

Nyt tulee työmatkakilometrejä 1500 viikossa. Mikä olisi hyvä pikkudiesel? Vai onko isommissa autoissa vähäruokaisia vaihtoehtoja?

25

2666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsdfgsdfgsdfg

      Kierrät PSA:n ongelma-moottorit kaukaa, niin hyvä tulee.

    • D4DriksraksPOKS

      Kierrät Toyotan D4D pommikoneet kaukaa, niin hyvä tulee.

    • Hintahaarukka unohtui mainita, eikä noista tarpeistakaan oikein muuten tullut selvyyttä...

      Uudemmat dieselit ovat pääsääntöisesti pieniruokaisempia kuin vanhemmat. Maantieajossa isollakin autolla pääsee pienehköihin kulutuksiin, kunhan ilmanvastusta ei ole liiaksi. Toki pienellä autolla pääsee matalampiin lukemiin.

      Osta tuosta käytetty: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/7509030

      Ei se pienikulutuksisin ole, mutta näyttää ihan kivalta ajettavalta.

      • bmwhgh

        Tarve on työmatkat. Strictly. Automaattyi olisi kiva, mutta ei pakollinen.

        Toivon ihan yleistä keskustelua pieniruokaisista dieseleistä. Nuo välttelyehdotukset (PSA) ovat ihan hyviä , mutta myös konkreettiset ehdotukset ovat tervetulleita, kuten tuo linkkaamasi auto. Hieno auto ja pieniruokainen on, pistetään harkintaan. Vaimokin voisi tykätä avoautolla ajella kesäisin.

        Mersu tai BMW kiinnostaa ihan muutenkin siksi, koska ne kestävät ajoa, joskaa ihan pieniruokaisimmasta päästä nekään eivät ole. Jos ajatellaan, että hintahaarukka olisi 5000-20000 euroa, ja sillä ajatuksella lähtisi ostamaan käytettyä dieseliä, jossa on vielä kilometrejä otettavana, niin minkälaista merkkiä/mallia/vuosimallia itse lähtisitte hakemaan? Oletukseni on, että esimerkiksi mersulla ajaa helposti sen 500 000 kilometriä, eli 200 000 ajetussa mersussa olisi vielä kilometrejä otettavana.

        Toivon asiallisia kommentteja.


      • maantielle_isompi
        bmwhgh kirjoitti:

        Tarve on työmatkat. Strictly. Automaattyi olisi kiva, mutta ei pakollinen.

        Toivon ihan yleistä keskustelua pieniruokaisista dieseleistä. Nuo välttelyehdotukset (PSA) ovat ihan hyviä , mutta myös konkreettiset ehdotukset ovat tervetulleita, kuten tuo linkkaamasi auto. Hieno auto ja pieniruokainen on, pistetään harkintaan. Vaimokin voisi tykätä avoautolla ajella kesäisin.

        Mersu tai BMW kiinnostaa ihan muutenkin siksi, koska ne kestävät ajoa, joskaa ihan pieniruokaisimmasta päästä nekään eivät ole. Jos ajatellaan, että hintahaarukka olisi 5000-20000 euroa, ja sillä ajatuksella lähtisi ostamaan käytettyä dieseliä, jossa on vielä kilometrejä otettavana, niin minkälaista merkkiä/mallia/vuosimallia itse lähtisitte hakemaan? Oletukseni on, että esimerkiksi mersulla ajaa helposti sen 500 000 kilometriä, eli 200 000 ajetussa mersussa olisi vielä kilometrejä otettavana.

        Toivon asiallisia kommentteja.

        Jos pikku-dieseliä etsit niin Renault Clio voisi olla varteenotettava. Tuohon hintaan saa jo uuden ja 4 vuoden takuulla. Toki jos on paljon maantieajoa, niin sitten pikkuauto ei ole kovin hyvä valinta. Mutta joku esim. edellinen C-sarjan Mersu tai Volvo S60 tai Mondeo.
        Totta on että Toyotan dieselit kannattaa jättää kauppaan. Niissä on tosi paljon kalliita kansivikoja ja niihin joudutaan tuolloin yleensä vaihtamaan koko kallis moottori. Ja ehkä joitakin Volkkarin dieseleitäkin on syytä välttää.


    • ikiliikkuja--

      1.5 dci Renaultin moottori.
      Joka on monessa mm. Nissanissa jne.

    • Nimimerkk

      Toyotan diesel ok, jos on vaan vaihdettu kansi. Kansiongelma tai sen kannentiivisteongelma lähinnä 2.2-moottorissa.

      1.4 diesel jotakin ongelmaa hiukkasten polton kanssa, öljyt ohenee? Näihin on vaihdettu moottoreita. Toisaalta kuulin jutun, että Corolla 1.4 d-4d 2009 ajettu yli 600 tkm, laatikko alkoi jurisemaan 350 tkm. Eli ei sekään täysin huono ole, jos ajettu yli 600 tkm. Ajelee pitkää matkaa.

      Kannattaa kysyä merkkifoorumeilta tarkemmin.

    • NissanDci

      Mikä tahansa ihmisen tekemä laite,siis autonmoottori mukaanlukien saataa omata jos jonkinmoista murhetta&ongelmaa siis yhtä monta kuin löytyy mekaanista kuin elektroniikkaosaa joka voi pettää.
      Ja niitähän nykyautoissa piisaa pilvin pimein mahdollisimman halvalla tehtyjä tietysti alihankkijoiden alihankkijoilla.
      Tarkoittaa että ostat minkä lystäät mikä silmää kukkaroa miellyttää joka on kunnossa ja ajettu vähän(miel alle 100tuhatta) ja pidätkin sen kunnossa esim puolittamalla ylipitkät öljynvaihtovälit,käytät/hommaat webaston tai lohko/letku/säteilylämmitintä,tovi tyhjäkäyttöä ajon jälkeen turbon takia ok,luraus 2t öljyä tai jotain diesel lisäainetta silloin tällöin tekee nannaa pumpulle/ruiskulle ja suuttimille,talvella nokkapeitto/pahvinpala ym niin ei käy liian kylmänä kajuuttaan tulee lämpöäkin paremmin ym .
      Huollatat kunnolla ja ennakoiden niin hyvin menee=)

    • Kolmekakaraajarakki

      Noita vagn kolmimukisia voin suositella, nykyään alla on -11 skoda fabia 1,2tdi greenline farkku. kilometrejä toki vasta auki 160.000 vaan ollut soiva peli. 5 kertaa on huollossa käynyt eikä muutamaa polttimoa kummempaa vikaa. Keskikulutus pyörinyt reilussa neljässä. Käytettynä hieman harvinainen toki.

      • Kolmekakaraajarakki

        Maantiepelinä mainio, ei tuo toki mikään rakettipaketti ole ja välitykset ovat tooodella pitkät joten viitonen on maantievaihde.


    • OldsmobileMan

      Eikö autovalinta kooltaan ole mennyt pikkasen pieleen jos 2011 malliseen pieneen Skoodaan pienellä kaupunkimoottorilla on kertynyt 160 tuhatta kilometriä?
      Moiset kääpiöajokin on tarkoitettu taajamaan ja lyhille matkoille eikä taatusti kiduttamaan ihmisiä tiloillaan&turvattomuudellaan maanteille Suomen karuihin olosuhteisiin joissa vastaan voi tulla hirvi,peura tms eläin sitten lisätään jäiset surkeat pimeät tiet jossa vastaantulija voi tulla kylki edellä keulaan tai joku rysäyttää perään ym jossa moinen on surmanloukko ja matkustusmukavuus on mitä on,tilat ahtaat ja äänieristys onneton maantienopeuksiin.
      Terveisin 1 joka ajanut risteyskolarin STOP merkin takaa eteen tulleeseen jossa itsellä onneksi iso USA henkilöauto,vastapuolella moinen kippo joka taittui U muotoon,nesteet öljyt ulos,ikkunat tohjoksi ja moottori työntyi sisätiloihin ym eikä mikään ovi auennut ja kuski ei enää jatkanut kuin ambulanssilla...
      Vauhtia ehkä 50kmh ja minulta meni ajovalon umpio puskurin kulma vääntyi mutta matka jatkui-vastapuolen Kaupunki-Toyota nostettiin auton lavalle paaliin.
      Siinä valitettava ja omin silmin nähty esimerkki noiden "turvallisuudesta",toki vähäkulutuksinen jos se helpotti kuskia...

      • Kolmekakaraajarakki

        Mikäs tuosta kaupunkimoottorin tekee?? Maantienopeuksissa tuo on parhaimmillaan. Tehoa/vääntöä on matka-ajoon aivan riittävästi, nurkkapyörityksessä pitkät vaihteiden välit ja vääntö(tai siis sen totaalinen puute) ennen kun turbo alkaa ahtamaan(öh.. oisko 1300-1400rpm) vaatii totuttelua. jos kaupunkiajoa tulisi paljon niin automaatti tuon oravanpyörän jatkeena olisi ehdoton. Mitä matkustusmukavuuteen tulee siihen en ota kantaa kun ajan pääsääntöisesi yksin vaan kuskille tilaa on mainiosti, penkit ovat erinomaiset nimenomaan matka-ajoa silmällä pitäen, ergonomia, noin pääsääntöisesti on varsin hyvä. Mitä äänieristykseen tulee, suhinoita, kolinoita ei ole, moottorin äänet loistavat poissaolollaan. Rengasääniä on, jepp... tosin äänimaailma on aavistuksen hiljaisempi kun Elämäni Naisen volvossa (v40 d4 -15) Ajettavuus, siis maantienopeuksissa varsin hyvä, miinuksena sähköisen ohjaustehostuksen lievä tunnottomuus, vaan eipä tuokaan huonoimmasta päästä. (jos tarkkoja ollaan, paras ohjaustuntuma johon olen törmännyt löytyy rättisitikasta, niin on minulla ollut myös vanha porsche, pari mersua, saabia, yks alfa ym.) Amerikkalaisia on ollut tasan yks, -91 vani, oli muuten mainio kaupunkipeli.


    • ihanparas

      Ehdottomasti PSA:n 1.6 pikkudiesel, vaikkapa 208, 308 tai C3 jne...

    • UuttaPutkeen

      Jos noin paljon ajoa, ja pitää olla "pikkuauto", niin uusi Volvo V40 D2, uudella 2l 4-sylinterisellä drivE-dieselillä. Tuosta samasta konstruktiosta otetaan D5:ssa 225hv, joten matalampiviritteisenä varmasti "ikiliikkuja", ja manuaalina C02 vain 82 g/km, joka normikukutuslukemana taisi olla 3,4 7/100km.
      Itse harkitsin työsuhdeetuautoksi, mutta kun ajoa vain max 20 tkm vuodessa, ja jää "kakkosautoksi", niin päädyin halvempaan ja pienempään dieseliin. (Diesel kuitenkin, koska työnantaja maksaa käyttövoimaveron, ja koska pienemmistä CO2 päästöistä saa "porkkanaa" :-)

    • NeTakavetoisetSilloin

      Koskahan Suomen olosuhteissa,autokannassa ja hinnoissa on 2l auto,oli nyt Volvo,Volsu tai Vauxhall,kuulunut pikkuautoluokkaan ja moisen hinta nyt kuitenkin on aika kova,ikiliikkujaksi siitä ei ole koska kertakäyttöautoksi sekin jo tehty eikä Volvo enää merkkinä säväytä,eikä ole mikään ylpeilynaihe sitten 960 mallin, jos sitä meinaat?

      • UuttaPutkeen

        Yhhh, nihhh.
        Ajatus oli, että "JOS AJAA 72000 km VUODESSA", niin ei ehkä aivan markkinoiden pienintä VW uppia laittaisi. Noilla kilometreillä voisi laittaa painoarvoa jo jonkin verran ajettavuudelle ja auton meluttomuudellekin. Ja toinen pontti oli tuo normin mukainen keskikulutus - kerro minulle mikä tahansa pikku-auto dieselinä joka alittaa nuo Volvon lukemat? Itse en ole tuon alittanutta löytänyt Suomessa tällä hetkellä myynnissä olevista uusien autojen hinnastoista.
        Ja pienelle kulutukselle löytyy myös katetta:
        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volvon-diesel-voitti-superpihien-autojen-kilpailun
        Tuossa kilpailussa siis saman moottorikonstruktion 190hv versio (D4).


    • OstatkoKellon

      Niinpä,se aika on mennyt n20-30v sitten kun Volvo nimenä oli jotain ja oli jopa kestävä autonakin,samoihin aikoihin kuin 900 Saab sillä alkuperäisellä korimallillaan.
      Sen jälkeen molemmat pudonneet taviskulkineiden joukkoon ja Saab kuollut merkkinäkin pois.
      Volvon siirryttyä etuvetoon homma meni kiville ja kestävyys persoonallisuus samaten.
      Kiinalaisten omistama merkki muiden joukossa joka käyttää yhteistyön tuloksia kuin muutkin massavalmistajat jo moottoreidenkin osalta ja loput suurilta alihankkijoilta kaukoidästä,mistä nyt halvimmalla saa kestävyydenkin kustannuksella .
      Eipä totta maar ole 2l moottori ikään täällä pikkuautoluokkaan kuulunut,USA:ssa kyllä yhäkin.
      Näköjään joku lukee ja uskookin vielä mitä valmistaja lupaa päästöihin ja kulutuksiin=)
      Mainomiehet esitteet lupaavat poliitikkojen tyyliin ihan mitä tahansa ja kepulikonstein homma saavutetaankin muttei normaalielämässä.
      Siinäpä sitten ihmettelet miksei kulutus ole moinen todellisuudessa tai päästöt kun ei ajeta ihanneolosuhteissa ja sitä tasaista ihannenopeutta kesäkelillä erikosrenkain täysin sileää asfalttia lipuen...

    • Esaja

      Volvo S60 D5 ylämäkin muuttuu alamäeksi, Olut 3 kpl käytettynä ei mitään vikoja.
      Nyt on alla XC60 D4 uusi.

      • Epäluotettava

        Noissa xc 60 dieseleissä juuri on polttoainemittariongelmia.


      • Ehdotuksia2x

        Volvon viisisylinterinen diesel on kestävä peli esim. takseissa. Psa:n 1.6 litraista välttäisin. Psa:n 2 litrainen on ihan ok. Tojotan 2 litrainen on ihan ok. Wolkkarin 1.9 litrainen on myös oikein soiva peli.

        Mustana hevosena ehdottaisin toyotan hybridiä. Pieni kulutus ja lähes kaikista luotettava auto mitä rahalla voi ostaa? Suomessa prius on vaan ylihintainen :(


    • Realismia

      Hybridin on Suomen olosuhteisiin ihan huuhaata ja sen pituinen se kun pakkaset hiipii Suomenmaahan niin hybridin kaikki mainostetut ominaisuudet häviää aika pieniksi.
      Puhumattakaan että moisen valmistus kuluttaa luonnonvaroja hurjasti,auton ympäristövaikutus kaikenkaikkiaan on siis vielä negatiivisempi kuin ihan tavallisen auton.
      Hybridin tarina on kehitysvaiheessa,kuten sähköautojenkin ja Suomi olosuhteiltaan myrkkyä molemmille noille.
      Ideat toki hyviä ja ovat tulevaisuutta joskus kun tekniikka kehittyy sekä ne yhä alkeelliset akut kestoltaan,painoltaan ja hinnoiltaan.

      Kun rupeat laskemaan "aikuisten oikeasti"mitä tulee km maksamaan hybridin ostohintaan suhteutettuna niin saattaapi yllättää "taloudelliset kilometrit".

      Volvo S60 taasen ei lie "pikkuauto"jota aloittaja hakee,ihan mitäänsanomaton kertakäyttöperinteen perheauto Kiinalaiselta valmistajalta nimeltään Volvo ja kasattu heppoisiin muovikuoriin alihankkijoiden osista ilman mitään "Volvoutta" mitä se edusti silloin joskus kun oli Ruotsissa tehty patarautaa Pohjoisiin olosuhteisiin räätälöitynä.
      Olutta ei kannata ottaa käytettynä,ei edes 3:sta=)
      Tuo nyt on tuttu tarina"ei mitään vikoja",mutta huollossa kyllä käytetään,jopa useinkin "pikkasen" samalla korjatenkin...
      Käytetty ja "käytetty"on myöskin sana jolla voi olla monta merkitystä.
      Esittelyauto tai vuodenkin ikäinen on tietysti käytetty auto ja oikeastaan se on käytetty heti ensiajon jälkeen jo liikkeestä kotiin,mutta eiköhän me käytetyllä tarkoita autoa joka noin 3v eteenpäin ja siinä vaiheessa rupeaa Volvo kuin mikä tahansa massatuote tai luksuspirssikin jo väläyttelemään kojetaulun valojaan tai vaatimaan jonkin nivelen tai nippelin uusimista kun ensikatsatus koittaa.
      XC60 ei taasen sovi tähän kategoriaan mitenkään jos pikkudieseliä haetaan ellei taasen kurkita USA:n autokantaa.

    • mielipide__

      jos työmatka 300 km/pv, eikä julkisilla pääse, asu viikot työpaikkakunnalla, pääset paaljo helpommalla..

      • kompataan

        Ääni tälle. Tietysti taustalla voi olla perhesyitä tms. mutta 1500 km/viikko -tahdilla pelkästään polttoaineisiin menee min. 100 eur/viikko, eli 400 eur/kk. Tuolla löytynee jo työpaikkakunnalta vuokra-asunto ja voi harrastaakin jotain kun ei tarvitse istua kaikkea työltä ja nukkumiselta ylijäävää aikaa autossa.


    • bmwrulaaaaaasti

      Bmw 1-sarja. Kulutus alk. 3,4L/100km. KEstää ja kulkee. 8000e alkaen kaikki yli 200 000km. Osta alle 100tkm ajettu!

    • tojotacorolla

      Laitetaas mukaan yksi omakotainen kokemuskin toiselta pitkänmatkan ajajalta. Ota Corolla tai Auris 1,4 dieselillä. Jos pelaat varman päälle niin vanhempi kuin 09, ei tule mukaan silloin hiukkas-suodatinta. Noi tojon 2,0 ja 2,2 on läpi paskoja mutta 1,4 on kuulemma ihan eri paketti. Itsellä nyt Corolla farkku jolla 320 tuhatta ja puoleen miljoonaan ois tarkoitus mennä. (ainakin)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe