Mitä sanoisit nuorelle itsellesi?

Minnuska73

13

2250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa19

      Älä tupakoi...

    • miksisaaranauraa

      Tosi hyvä kysymys; oon ajatellu asiaa jo pitkään. Mitä kaikkea tekisinkään toisin ..
      Älä juo, älä alota röökiä, älä koita huumeita, älä aloita seksiä liian nuorena, ei irtosuhteita, älä varasta, älä leiki spiritismiä tai henkivaltojen kanssa, älä liftaa tuntemattomien kyytiin, käy koulus, usko vanhempias ..
      Lista olis iha tolkuton, oon tuhonnut ja sählännyt omaa elämääni älyttömästi, nyt sielu riekaleina ja eheytyminen edessä.
      Onneks sain tulla uskoon, tolla tiellä olisin riistänyt itseltäni hengen, nyt oon 43v.

    • Täällävaanollaan

      Hmm, koulut kävin tunnollisesti ja sain ammatin. Haluja mutta ei uskallusta olisi ollut muutaman työvuoden jälkeen kouluttautua lisää. Siihen haluaisin kannustaa. Se on ensimmäinen asia, jota kadun. Toinen on se, että perustin perheen miehen kanssa, joka ei ollut alkujaankaan minulle rakas. Biologinen kello tikitti ja monista suhdeyrityksistä, lyhyistä ja vuosia kestäneistä, ei mikään kantanut, kun ei tuntunut siltä. Näistä siis tukkapöllyä itselleni ikävuosille 28 - 33. Nuorempaa minää tsemppaisin olemaan rohkeampi ja luottavaisempi ja purkavan muureja ympäriltään. Oi, tietysti vielä kehottaisin olemaan mummolle mukavampi, olemaan läsnä ja pitäväni kitkerän kieleni kurissa.

    • vaikkapanäin

      Tee niin kuin itse haluat, älä niin kuin muut haluavat sinun tekevän.
      Älä turhaan pelkää, että muutut vanhempana toisenlaiseksi, sillä niin ei käy.
      Yritä iloita elämästä äläkä ole aina niin kauhean synkkä.

    • PJBaker

      "Jatka samaan malliin niin olet kuin mä!"

    • eeeeeeeeeej

      Sanoisin:

      1) Käytä vähemmän (tai ei ollenkaan alkoholia). Juoppous on luuserien touhua ja kapakoissa vetelehtijöiden jorinat on ihan turhanaikaisia.
      2) Ole rohkeampi kaikissa asioissa.
      3) Olet oikeasti fiksu joten ole kunnianhimoisempi ja tee enemmän työtä. Ihminen, jolla ei ole rahaa, ei ole tässä maailmassa yhtään mitään. Sori, mutta niin se vain on. Sitten kun sinulla on rahaa, olet riippumaton vanhemmistasi ja voit tehdä mitä haluat.
      4) Hankkiudu eroon niistä saatanan retkuista "kavereista".
      5) Asu aina vuosi jossakin ulkomailla jotta tiedät mihin haluat jäädä.

    • Opivirheistäsi

      Olen testannut kaikki, mikä ihmisiä yleensä viehättää ja nyt kokemuksesta tiedän, että en olisi menettänyt mitään, vaikka olisin jättänyt ne kaikki tekemättä. Joku sanoo katuvansa elämätöntä elämää, minä kadun vääriin asioihin hukattua elämää. Nyt testaan neuvoa: Etsi ensin Jumalaa ja kaikki muu tulee ajallaan perästä. Tämä siksi, että taivaspaikan menetys kaiken muun lisäksi olisi liian kova hinta itsepäisyydestä ja uteliaisuudesta.

    • rentunhorsma

      Uskalla kun pelottaa! Rakasta epävarmuudessa! Hylkää huonot valinnat pelkäämättä huomista! Osta bitcoineja! Muuta ulkomaille asumaan aiemmin ja useammin! Vastusta mielipuolista maahanmuutto-/turvapaikkapolitiikkaa rohkeammin pelkäämättä rasistin leimaa! Näytä että välität! Kerro nyt jo kuolleille että olevat tärkeitä sinulle! Sijoita Facebookkiin! Käy avannossa! Pidä yhteyttä läheisiin rakkaisiin tuttuihin! Näytä tunteita! Säästä rahaa(ooops)! Jää Australiaan asumaan! Kerro äidille että rakastat.

    • Houkke

      Vaadi traumaterapiaa ja tee rikosilmoitus jokaisesta väkivaltarikoksesta.

    • Älä synkistele niin paljoa, äläkä jää koukkuun sellaisiin asioihin jotka eivät ole ystäviä elämässä (kuten esim. tupakka), vaan luota että muutenkin voi olla hauskaa. Alenna rimaa.

    • MissäOlenNyt

      Sanoisin itselleni, älä ala käyttämään masennuslääkkeitä, tai rauhoittavia. Yritä päästä jonkun luokse joka oikeasti kuuntelee. Toisaalta se tie minkä kuljin, johti minut juuri tähän missä olen. Joten hyvä etten pääse sitä sanomaan nuorelle minälleni.

    • säKuMäJaMäKusÄ

      Riippuu 100% sti mitä tarkoitat "nuorella"?

      Minä 15v....treenaa lisää ja paljon lisää, vedä lättyy kaikkia kusipäitä ysillä. Muuten ole oma itsesi ja säästä kesätyörahat - osta Nokia heti kun voit ja myy keväällä 2000, osta Facebook osakkeita heti kun tulee myyntii koko massilla.

      Muuten treenaa mitä haluat, opiskele mitä haluat, matkustele! Ja tee kaikki 110%. Tee hyvää. Käy tutustumassa Veikko Hurstiin.

      Osta Bitcoin kun tulee markkinoille ja myy heti kun ylittää 15 tonttua.

      Perusta hyväntekeväisyysjärjestöjä.

      Aina kuuntele itseäsi. Olet elänyt ainakin osan sitä mitä sinä sinua "viisaampana" joka oli typerämpi teki mutta viisaammin. Sydän jos mukana vielä ni se on kaikki, se on kipu, ilo, onni, hetken tuho, nousu, kasvu, ymmärrys ja ikuinen tietoisuus lopulta mikä merkitsee.

      ps. Olen köyhä eli tee kuten neuvoin

    • AkateeminenNelikymppinen

      Nelikymppisen miehen välitilinpäätös: olen pääosin tyytyväinen siihen mitä elämä on minusta tehnyt, mutta muutamalla neuvolla olisin ehkä kokenut itseni matkan varrella piirun verran onnellisemmaksi. Näin sanoisin parikymppiselle ITSELLENI (ei ole välttämättä parhaita neuvoja yleisesti):

      1) Olet oikeasti fiksumpi kuin 99% ihmisistä, joten opettele ilmaisemaan jämäkämmin mielipiteesi asioista joissa tiedät olevasi oikeassa. Osaat yhdistää empatian ja humaaniuden raudanlujaan logiikkaan, joten älä aina luovuta ensimmäiseen vasta-argumenttiin.

      2) Kuuntele enemmän omia ajatuksiasi ja jätä muiden miellyttäminen vähemmälle: kaikkia kun ei voi mitenkään miellyttää.

      3) Pidä parempaa yhteyttä läheisiisi, priorisoi: käytä enemmän aikaa itsellesi tärkeisiin asioihin ja jätä vähemmälle huomiolle itsellesi vähemmän tärkeät asiat.

      4) Ole vähemmän tosikko: suhtaudu varsinkin itseesi enemmän huumorilla. Jos joku letkauttaa sinusta jotain, takaisin saa antaa samalla mitalla, toki pilke silmäkulmassa.

      5) Naisetkin ovat vain ihmisiä, huomioi ja huomaa heidät mutta älä pidä heitä jalustalla, he aistivat sen ja siksi et ole kovin haluttu. Parempi särmikäs ja vähän mulkku kuin kiva mutta vähän nössö.

      6) Älä sulaudu tunteisiisi vaan anna niiden tulla ja mennä, tarkkaile ylempää. Monesti rankastikin vituttava asian merkitys on ollut loppujen lopuksi kärpäsenpaskan kokoinen elämän virrassa.

      7) Lopuksi erittäin olennainen neuvo: Se mitä jokin asia merkitsee sinulle, on tärkeämpää kuin se miltä se näyttää muille.

      Ugh :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe