En pysty heittämään

Itteensäpettynyt

Oon 15v, 46 kg, 170cm poika. Oon harrastanu judoa vuoden ja mulla on keltanen vyö. Mut en oo hyvä judos. En saa randorissa yhtään horjutettua enkä heitettyä. En sitte millään! Tiedän oon pieni kokonen enkä kauheen vahvakaan ja mun seuralaiset melkeen kaikki on mua isompi kokosempia, mutta en meinaa saada heitettyä mua pienempiäkään. Johtuu tietysti osaks taidoista, mutta mitä mun kannattaa lähtee harjotteleen jotta onnistuisin randorissa? Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.

6

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toistoja

      Moi. Kiva kun kirjoitit tänne asiaa. Judoheitot on alussa tosi vaativia. On laskettu jos haluat jonkun heiton onnistuvan niin sun täytyy toistaa se noin 10000 kertaa. Osa yksin harjoitteluna eli tandoku renshuna ja osa parin kanssa. Tsemppiä harjoitteluun ja toistamiseen.

      • HinkatenJaHoonaten

        Vastaan panematonta vastustajaa vastaan tuhansia toistoja (sic) per heitto? Noinko Suomessa judoa treenataan? Onko metodilla tullut menestystä?


    • fljd

      Olet pitkä ja hoikka. Kysele valmentajaltasi vinkkejä heittoihin joissa ulottuvuudesta on hyötyä. Löydä itsellesi pari harjouteltavaa heittoa joilla on eri suunta. Helpointa eteen taakse. Hae niillä yhdistelmää randorissa. Huijaa kaveria. Sieltä se lähtee. Kun oivellat yhden heiton seuraavat tulee helpommin perässä. Tsemppiä!

    • Olipahyväkysymys

      Terve,
      Kuulostaapa tutulta. Mulla oli ihan sama ongelma kauan sitten (ja joskus vieläkin), joten älä ole huolissasi. Kannattaa kokeilla erilaisia heittotekniikoita. Se onnistuva ja itselle sopiva heitto voi olla Osotogari, Hizaguruma, joku sisäpuolinen lakaisu (Kouchi, Ouchi) tai esimerkiksi lonkkaheitto (O-Goshi). Useimmiten kahden heiton yhdistelmä toimii parhaiten, ensinmäinen heitto hämää ja toinen heittää.
      Yksi kaveri teki paljon hienoa vastaheitoa: Ushirogoshi. Aina kun vastustaja koitti esimerkiksi Seoinagea huonolla horjutuksella, niin se kaveri otti vastustajan syliin ja heitti maahan.
      Sitten kun se oma tekniikka löytyy niin tulee hyvä mieli onnistumisesta. Älä lannistu.

    • treeniä

      Mun pojilla oli sama ongelma, mutta parin vuoden sinnikkään treenauksen jälkeen ongelma yllättäen poistui ;)

    • r3enii1

      Jokopas olet reenauksen aloittanut? Kyllä lähtee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe