Herrasmiehen totuuksien totuus

Jafee

Tässä on teille herrasmiehen totuuksien totuus eikä se totuus siitä miksikään muutu. Siirsin tämän toisesta ketjusta tähän sillä tämä on todella herrasmiehen kirjoitus ja miehen, joka todella tietää mistä puhuu. Se on vielä kaiken lisäksi täysin totta. Sen minäkin tiedän, sillä minulla on ollut käytössäni Toyota 40 vuotta ja samalla olen ajanut työssäni kaikilla mahdollisilla muilla autoilla ja ajoneuvoilla.

Näin kirjoitti nimimerkki herrasmies_ajaa__varmasti:

"Te nuoret autoilijat! Teille saattaa olla jokin yksittäinen ominaisuus se autonvalinnan syy ja sitten hehkutatte omaa merkkiänne miettimättä lainkaan kokonaisuutta.

Ja tottahan toki tietyn koko- ja hintaluokan autoja tutkailtaessa on monessakin merkissä jokin yksittäinen ominaisuus parempi kuin Toyotassa. Totuus on kuitenkin se, että Toyotassa ei vastaavasti ole yhtään heikkoa ominaisuutta ja vastaavasti erittäin monta ylivoimaisen hyvää ominaisuutta.

Merkki on todellakin laadussa ja kestävyydessä ylitse kaikkien muiden merkkien, sillä on parhaimmaksi arvioidut huollot, vakuuttavat tilastot katsastuksista ja luotettavuuskyselyistä ja Toyotan brändiarvo on huippua. Toyotan voi vaihtaa uuteen pienellä välirahalla eli se säilyttää arvonsa hyvin. Toyota ei myöskään käytä asiakkaita koekaniineina, vaan kaikki ratkaisut ovat tarkasti tutkitut.

Toyota käyttää luotettavia moottoreita ja vaihteistoja, niissä ei ole kulumaa tai öljynkulutusta edes todella isoilla kilometreillä. Ajettavuus on hyvä ja ylipäätään ajettavuus makuasia, ei ajettavuutta edes pitäisi vertailla. Esimerkiksi useimmat Toyota-kuljettavat eivät pidä VW-konsernin autojen jäykästä ajettavuudesta vaan haluavat nauttia herkästä ohjautuvuudesta. Turvallisuus on huippuluokkaa ja varusteita saa varmasti tarpeeksi.

Myös vanhempi Toyota on äärettömän luotettava ja kokonaistaloudellinen valinta, jos syystä tai toisesta ei halua uudempaa autoa. Toyotassa ajetut kilometrit tuntuvat äärettömän vähän ja tekniikka kestää todella suuria ajomääriä ilman osien vaihtoa. Esimerkiksi monen muun merkin alustan osat ovat kulutustavaraa, joita saa uusia monesti auton käyttöiän aikana. Toyotassa näiden osien vaihto tulee kysymykseen vasta matkamittarin ollessa lähempänä 400 000 kilometriä. Ensimmäisinä ennen puolen miljoonan rajaa täytyy vaihtaa iskunvaimentimet ja etulevyt, vastaavasti taas pakoputken vaihto tulee eteen vasta kun autolla on ikää yli 20 vuotta. Nivelten normaali kesto on myös yli 400 000 kilometriä, ero esim. ranskalaisiin merkkeihin on käsittämättön suuri tässä suhteessa. Tuttavapiirini Toyotan omistajista kukaan ei ole joutunut vaihtamaan raidetangonpäitä ennen 450 000 kilometriä ja useimmilla on vielä takajarrut (rummut) olleet noilla kilometreillä avaamattomat.

Tämä on se kokonaisuus, mikä tekee Toyotasta todella ylivoimaisen vaihtoehdon silloin kun auto ostetaan kylmästi järkiperustein."

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupolev

      Mitä tuohon nyt lisäisi. Kyllä se kokemus opettaa ja vaikka nuoret jannut kehuu niitä europirssejä, niin sitten kun on muija ja mukulat, on paras ottaa lusikka kauniiseen käteen ja hankkia luotettava Toyota.

    • Totuusmikätotuus

      Jokainen lause osoitta, että tuon tekstin on kirjoittanut ihminen, joka tuntee Toyota-merkin perin pohjin.

    • Tojotintin

      En kyllä hehkuttaisi oman t25 avensiksen ajo-ominaisuuksia maantieajossa, muuten ihan asiaa. Jarrulevytkin on tosin nykyisin kulutustavaraa.

      Ajelen kymppi vuotiaalla tojolla, kun tiedän sen hyväksi ja toimivaksi autoksi. Uudempi auto houkuttaisi, mutta vaihto vastaavan kokoiseen uudempaan ei tunnu oikein järkevältä kun vanha toimii niin hyvin..

      • Rellumiäs

        Onko tojottimen levyt ja alapallot titaania, jos ne muka kestää sen 400 000 -500 000 km? Ja iskarit kestää puoli miljoonaa?
        Eihän tuota usko erkkikään.


    • Autolaatu

      En tiedä mistä osista Tojottimen nivelet tehdään, mutta ei niitä tarvitse juuri katsastuksiin vaihdella kuten eurooppalaisissa laatuautoissa.

      • Tojoota

        Pidin Carina 2 mallia 10 vuotta ja 130 tkm. Sinä aikana vaihdettiin jarrupalat eteen ja sytytyspuola kostealla kelillä tulleiden läpilyöntiongelmien takia. Yksi äänenvaimennin piti taakse vaihtaa kun tuossa mallissa pakoputkisto ei ole vielä jaloterästä. Lisäksi tietysti öljyt ja yksi jakopään hihna ilman kiristimiä tai taittopyöriä. Uskomattoman vahva auto ainakin 2 litran koneella. Kuulin että seuraavalla omistajalla oli mennyt takaa sähköikkunan moottori jumiin käyttämättömyyden takia.


      • Hirohitto

        Viime viikolla vaihdettiin työkaverin Corollassa vasemman puolen raidetangon pää, kun mittarissa yli 446 000 km. Ja oli kuulemma eka kerta, kun mitään alustan osia vaihtoon. Levytkin vielä alkuperäiset ja iskarit kanssa. Ei kuulemma juuri muita kuin polttimoita ja renkaita vaihdettu ja kerran jarrupalat. Aika hieno suoritus, mutta Toyotassa normaalia.
        Että miettikääs euroautofanit tätä...


    • Jartsef

      Fordilla oli jo toistamiseen vaihdossa raidetangon päät ja alatukivarren pallonivelet tuossa kohtaa.

      • seppuku

        Siis varmaan niin, että 400 000 päällä Hopassa tai muussa euroautossa oli raidetankoja vaihdettu kolme tai neljä kertaa, eikös niin? Totuus on se, että mikä muissa kestää tietyn määrän niin Toyotassa nelinkertaisen.


    • Tero.älä.lue.tätä.spoile

      (Spoiler alert: juonipaljastuksia)
      Kieli poskessahan tämä tarina on kirjoitettu ja tällä naarataan herkkouskoisten tojo-fanaatikkojen ylistäviä kirjoituksia joille avaaja nauraa partaansa.

      Hyvin kirjoitettu ja ainoa moka (joka ei tietenkään innokasta teroa kiinnosta) on se että autoista keskimäärin yhdellä sadasta ajetaan 450.000 km. Toyota ei tee tästä poikkeusta. Tällä herrasmiehellä pitäisi olla todella poikkeava tuttavapiiri että siihen mahtuisi esim puolitusinaa 450.000km autolla ajavaa.
      Hauska tarina kaikenkaikkiaan, mutta lapinlisää on laitettu samalla mitalla kuin Toyotan suomenkielisessä wikipedia-artikkelissa. Ehkä jopa saman koiranleuan tuotosta. Tekisikö Corolla-Pappa inkarnaation uudessa putous-hahmossa?
      Aika pitkälle täytyy venyttää että terotkin ymmärtävät vitsin. Osa taisi ymmärtää Corolla-Papan vasta aika myöhään vedätykseksi. Kuinka kauan tämän kaverin kanssa menee?

      • Eiolevitsi

        Minusta tuossa ei nyt kyllä mitään vitsiä oikein ole nähtävissä, asiaahan tuo oikeastaan ihan täysin. Ymmärrän kyllä, että monia harmittaa Toyota-miesten kehumiset siitä, että omassa autossa ei vikoja ole ja että halvaksi tulee sillä ajella. Mutta kehuissa on vinha perä ja senhän nuo lukuisat tutkimukset ja tilastot kertovat eli eipä ole liioittelua se.
        Ja sitten ne isot mittarilukemat, Toyota-kanta on tosi iso meillä, luultavasti toyotistit tuntevat ehkäpä keskimäärin 30-50 muuta samalla merkillä ajavaa. Näistä voi hyvinkin olla puoli tusinaa todellista hardcore-tojottajaa, joille on kunnia-asia ajaa vanhoilla ja paljon ajetulla autoilla.


      • ffefra

        Menetkös avilemaan viestejä aivan muualle, niin ei tarvitse sinun typeryyksiäsi lukea eikä itsesi nauraa partaansa kuten kirjoitat. Mitä helvettiä sinä täällä teet.


      • HarrastusVaiKäyttö
        Eiolevitsi kirjoitti:

        Minusta tuossa ei nyt kyllä mitään vitsiä oikein ole nähtävissä, asiaahan tuo oikeastaan ihan täysin. Ymmärrän kyllä, että monia harmittaa Toyota-miesten kehumiset siitä, että omassa autossa ei vikoja ole ja että halvaksi tulee sillä ajella. Mutta kehuissa on vinha perä ja senhän nuo lukuisat tutkimukset ja tilastot kertovat eli eipä ole liioittelua se.
        Ja sitten ne isot mittarilukemat, Toyota-kanta on tosi iso meillä, luultavasti toyotistit tuntevat ehkäpä keskimäärin 30-50 muuta samalla merkillä ajavaa. Näistä voi hyvinkin olla puoli tusinaa todellista hardcore-tojottajaa, joille on kunnia-asia ajaa vanhoilla ja paljon ajetulla autoilla.

        Tällaista normiautoilaijaa ei saa mitenkään harmittamaan mikään tarina yli 20v autosta. Vaikka se kulkisi pyhällä hengellä ja päästäisi perseestään sateenkaaria. Harrasteautona sellaisia olen itsekin pitänyt, mutta käyttöautona nykyaikainen auto on kuitenkin eri planeetalta.
        Että sen puolesta voitte aivan vapaasti kehua niitä keskenänne saunailloissa. Sanoin vain että meille ulkopuolisille on selkeää että näissä jutuissa on tukevasti lapinlisää. Ja sellainen kuuluukin asiaan kaikissa harrasteasioissa jotka ovat enemmän sydämen kuin järjen juttuja, niinkuin kalastus, golf yms. Ei ne kalan koot ole niin gramman päälle ja draivin mittaan kuuluukin lisätä se parikymmentä metriä.


    • kurullapapaa

      nooh kunhan täällä itselleni vastailen...täällä pohjantähden alla..itse olen jo useilla toijotilla kelannut yli 600 000km/kullakin, ilman ainuttakaan korjausta ja matka jatkuu...proAve tulee myyntiin tammikuussa 2017,varaus on jo sisällä.miljoonan aion vähintään silläkin päästellä...huhuu...ai niin...ne lääkkeet,ok...kohta otan...joojoo menen nukkumaan...ei oo vielä tenoja vaihdettu...dosetti on siellä piironginloodassa...

    • dfdfsd

      Siinä sitä on vähän luettavaa, jotka ajavat huijarikonsernin kyhäelmillä.

      • Hämmästynyt

        Kuka haluaisi vapaaehtoisesti ajaa tuollaisella 20v vanhalla autolla? Joku klassikko harrasteautona ehkä, mutta käyttöautona tuollainen taviskulkine on melko huono peli. Ei ilmastointia, abseja ja turvavarusteet kirjaimellisesti antiikkia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe