ystävää esikoislestadiolaisesta minulle.

Jeesuksenkaltaisia

Hei. Olen aika yksinäinen ja kaipaisin ystävää esikoislestadiolaisesta miehestä tai naisesta. Lähden mielelläni kävelemään ulos tai seuramatkalle vaikka kauemmaksikin. Olisin todella kiitollinen jos joku viitsisii vaivautua olemaan ystäväni. Niin moni on tänä päivänä yksin. Meidän olisi hyvä ajatella että olisimme toisillemme kuin Jeesus on meille.Osoitteeni on [email protected]äväsi valo

37

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIKSET (oho capslock jäi päälle) mene rukoushuoneen eteen ja sano mikkiin, hei etsin ystävää, löytyykö vapaaehtoisia, jotka eivät katso IHMISEN ulkoiseen muotoon, vaan ovat kiinnittäneet katsetaan taivaalliseen vanhimpaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, eli täydelliseen vapauteen. jne.. sanamuoto saa olla aika vapaamuotoista, kunhan viesti tulee selväksi. Riippuen tosin siitä, millaista ystävää kaipaat.

      Esikoislestadiolaisissakin sun on mahdollista saada aivan millainen tahansa ystävä, mutta ymmärrän kyllä tämän avauksen,

      eli jos joku nyt sulle jotain vastaa tonne sähköpostiin, sellainen kuka myöskin haluaa ystävän,
      niin todennäköisesti sillekin riittää pelkkää läheisyyden ja hyväksytyksi tulemisen tunne eli että edes yksi ihminen välittäisi musta,
      iha sama kuka, niin kyllä siitä saa helpomman tai vapautuneemman ja keveämmän mielen,

      mutta olkoot meidän rauhamme ja vapautemme kuitenkin Jeesuksessa Kristuksessa.
      En haluais painaa kenenkää päätä alas, mutta pitää kuitenkin sanoa, että jos se nyt kuitenkaan on mahdollista,
      että tänäpäivänä jollain sielulla on kokonainen kristillisyys,
      Isä, Poika ja Pyhä Henki, kaikki kolme eli yksi, yksi kokonainen ja täydellinen vapaus.

      Isä on lain kautta herättäjä ja kurittaja Kristuksen tykö,

      Poika on sovitus työ armon kautta jokaiselle uskovaiselle, juuri niin kuin Jeesus itse sanoo,
      Isä minut lähetti, ja Isästä minä todistan jne..

      Ja Pyhä Henki on se tuntematon, josta Raamattu todistaa, että apostolien kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki annettiin.

      Jos me siis olemme kokeneet heräyksen, armon Kristuksessa Jeesuksessa, ja olemme vielä saaneet Pyhän Hengen pantiksi tai armolahjaksi
      niin meillä on täydellinen rauha ja toivo hengessä ja hengen totuudessa,
      ja ei meillä niinkään enään pitäisi pelkoa olla, vaan enemmänkin vapaus ja puhdas ja iloinen mieli, ei maailman tähden, mutta Jeesuksen Kristuksen tähden ja sen täydellisen vanhurskauden tähden, "josta me saamme kerskata ja veisata kiitosta ja ylistystä Herralle".

      juu eipä tässä muuta, toivottavasti saat hyvän ystävän,
      mäkin joskus tunsin että sellainen olisi varmaan kiva, kunnes huomasin, tajusin ja tunsin,
      ettei tämän maan päältä taida nyt löytyä yhtäkään ihmistä, jonka kanssa mä taitaisin tulla toimeen ja olla vaapaasti missä tahansa riippumatta paikasta, tai keskustella niin, että kumpaakin oikeasti kiinnostaa.

      Mutta ihmiset on vaa erilaisia, Sen takia olisi kiva, jos meillä olisi elävä Jumala ja elävä seurakunta. Silloin ei olisi mitään väliä millää kaverisuhteilla kuin saisi nauttia hengen yhteydestä jne.. kyllä sitä saakin tuntea joissain lahkoissa varmasti, kun alentaa itsensä kaikkien alapuolelle pienimmäksi, mutta iolen huomannut että niin tekemällä sitä rauhaa on saanut tuntea koulussakin(ammatti) pakanamaailman keskelläkin,
      eli se ei aina välttämättä tarkoita että elävä henki olisi läsnä, ja en tälläkään halua painaa päitä alas, mutta että olisi yksi Siionin vuori, yksi lammashuone jne..ettei niin olisi, että sudet olisivat lampaita raatelemassa lammasten keskellä, vaan että Jumalanlapset saisivat olla vapaana ja rauhassa lammasten keskellä, kun sellaisia tilaisuuksia on. Ei niin että syntiset pois ajettaisiin, vaan juuri niin kuin Jeesus itse sanoo; syntisiä olen minä tullut pelastamaan ja päästämään orjuuden ikeestä.

      Syntinsä tunteva syntinen ei ole susi, jos hän uskoo, oli se usko pientä tai suurta, mutta uskoo korkeimman päälle, sellaiselle pienelle raukalle on Jeesus armollinen ja sanoo; älä pelkää, vaan usko kaikki syntisi anteeksi, tänä päivänä pitää sinun oleman paratiisissa minun kanssani.

      Mutta syntinsä tunteva tai syntinen joka ei usko, eikä halua uskoa, ei usko Isään, ei usko Poikaan, eikä usko Pyhään Henkeen,

      ne ovat susia, jotka eivät laumaa säästä. Ne jotka eivät usko Kristuksen lihaan tulleen, eivätkä usko kuin maailman hekumaan. Juuri niiden keskellä on lammasten ahdasta olla.

      Nää oli vaa vähiä sanoja mitä pystyin sanoa, mä etsin vielä sitä totista Pyhän Hengen rauhaa,

      mutta toivotan onnea kaikille, jotka avaajan ajatuksella "metsästää" ystäviä, koska se ei ole aina tai välttämättä koskaan helppoa.

      Mutta pienimmän on helppo olla kaikkien keskellä, koska ei hän tahdokkaan lyödä ketään eli kävellä kenenkään varpaille eli ärsyttää ketään. Ei kukaan itsestään vihastu. Se on helppo vihastua ihmiseen, joka on kaikessa paras ja ymmärtää kaiken parhaiten, nää on omia kokemuksia, eli kuinka muuhun on voitu ehkä vihastua jne..

    • Jeesuksenkaltaisia

      Hei. Jumalan tervettä. Olen tänään menossa Turkuun seuroihin sellaisen rukouksen kanssa, että en jäisi siellä yksin. Toivon että minun kanssani ihmiset keskustelisivat ja tervehtisivät minuakin. Rukoilen kaikkien yksinäisten puolesta. Myös saarnajille voimaa auttaa seurakuntalaisia ja nyt rukoilen että Tapahtukoon kaikessa Taivaan Isän tahto.

    • Sepi30

      Mistäpäin oot? Nainen vai Mies? Olitko Turussa?

      • Jeesuksenkaltaisia

        Olen nainen, asun lähellä Turkua ja olin eilen illalla Turussa. Oletko sinä mies? Olitko sinä Turussa?


      • Jeesuksenkaltaisia

        Hei sepi30. Laitan tähän sähköpostiosoitteeni niin voit vastata sinne jos haluat. Se on: [email protected]


      • Sepi30

        Olen Mies ja tuun varmaan Hsuolle viikonpäästä.


      • Jeesuksenkaltaisia

        Sinne minäkin menen. Nähdään siellä.


      • Sepi30

        Löysitkö seuraa Turusta? Olen monesti käynyt Turun rukoushuoneella ja siellä on ollut paljon väkeä. Muutamia vuosia sitten olen ollut myös nuortenillan jälkeen kyläpaikassakin. Pienessä porukassa tutustuu helpommin uusiin ihmisiin. Isoissa seuroissa näkee mielenkiintoisia ihmisiä, mutta en ole kovin hyvä aloitteen tekijä.


      • Jeesuksenkaltaisia

        Olen aika arka tutustumaan uusiin ihmisiin. Voin kyllä tervehtiä mutta jutun aloittaminen on vaikeampaa. Sen takia uusien ystävien kanssa tutustuminen vie aikaa. Tuttujen kanssa olen puhelias. Mutta jos ei yritä ei voi tietää miten käy. Lauantaina en ollut nuortenillassa koska tulin toisen kyydissä.Minkä ikäinen olet? Tiedätkö sinä minut? Haluatko tutustua minun kanssa?


      • sepi30

        En tiedä kuka oot, ollaan varmaan nähty. Muutamia veikkauksia voisi olla, kun et ollut enää nuortenillassa. Oon kolmikymppinen


      • Jeesuksenkaltaisia

        Minä en tiedä kuka oot mutta olisi mukava tutustua.. Olen vuoden nuorempi sinusta. Saisinko jotain tuntomerkkejä?Mä oon rRuskeahiuksinen silmälasit ja oon herkkä. Mulla oli ruusuhuivi Turussa ja istuin lukkarin vieressä iltaseurat.


      • Jeesuksenkaltaisia

        Hei Sepi30. Onko tämä jotain pilailua? Pilailetko kanssani?


      • Jeesuksenkaltaisia

        Sepi30, olisin hyvin iloinen, jos ottaisit minuun yhteyttä sähköpostin kautta.


      • sepi30

        Menen Hsuolle. En tunnistanut sinua Turussa ,siellä oli paljon porukkaa. Itsellä on yksinäisyyden lisäksi maisia murheita töihin/yt:t/järkevän työn löytämiseen pitemmällä aikavälillä. En siis jaksanut ottaa yhteyttä. Tressaan siis NYT tämäntyyppiä asoita. Olen kuitenkin työssäkäyvä henkilö, josta kiitos.


      • Jeesuksenkaltaisia

        Moi. Ok ymmärrän. Mistä päin sinä olet? Nähdäänkö rukoushuoneella Heikinsuolla?


      • Jeesuksenkaltaisia

        Hei. Kysyisin vielä sulta että onko sulla sähköpostiosoitetta? haluantutustua oikeasti sinuun. Voisin kirjoittaa ja vaihtaa ajatuksia. Vai etkö tahdo että tiedän kuka olet? No mukava jos vastailet. T. Yksinäinen


      • ElämäKristuksessa

        Hei! Voisiko joku laittaa osoitteen sinne Heikinsuon ruksalle? Siellähän on mahdollisuus nyt kuulla elävää ja raitista opetusta, joten myös minun mieleni halajaa sinne!


      • Raitishenki

        Jaa, onko siellä SeKa ja RaHa?


      • raitisilma
        Raitishenki kirjoitti:

        Jaa, onko siellä SeKa ja RaHa?

        Ei kun SaSi ja HePu


      • Jeesuksenkaltaisia

        On synti arvostella saarnaajia.


      • kuuntelijaetelästä
        Jeesuksenkaltaisia kirjoitti:

        On synti arvostella saarnaajia.

        Ohhoh. Oppi-isämme Luther on tuosta aivan eri mieltä.
        Hän suorastaan kehottaa arvostelemaan oppeja ja opettajia


      • Jeesuksenkaltaisia

        Ei nämä asiat kinaamalla parane. Tärkeintä on tehdä niin kuin Jumalan sana sanoo eikä niin kuin ihmisten mielipiteet menee. Kaikki on korkeimman suojassa. Tyytykööt seurakuntalaiset osaansa eikä ainaista purnausta joka asiasta. Jeesus on tie totuus ja elämä. Annan elämäni ja kaikki asiat hänen hoidettaviksi enkä ihmisten juonien punottaviksi.


      • Jeesuksenkaltaisia

        Kaikille yksinäisillekin on yksi joka ei unohda sinua koskaan nimittäin Jumala. Muistakaa että Jumala ei unohda koskaan vaikka kaikki muut hylkäisivät. Jumalan sana säilyy ikuisesti. Amen.


      • ElämäKristuksessa

        Niin, eikö kukaan tiedä sitä osoitetta? Yritin katsoa Rauhan siteestä, mutta eipä löytynyt Heikinsuota rukoushuoneiden luettelosta, vai onko sen paikkakunnan nimi joku muu kuin Heikinsuo?


      • Jeesuksenkaltaisia

        Kyllä löytyy. Uudentalontie 283 Heikinsuo Pöytyä. Olkaa hyvät.


      • Jeesuksenkaltaisia

        Sepi30. Hei. Olitko seuroissa Heikinsuolla? Miksi ei tavattu?


    • Hämeenmies

      Täällä paljon mainitaan paikasta nimellä HEIKINSUO. Outona kyselen, missä päin Suomea tuollainen paikka tai kylä ( vai onko se pitäjä tai kaupunki ) sijaitsee? Olen kuullut, että siellä on uusi rukoushuonekin laitettu lähivuosina. Mistä tuo nimi juontaa alkunsa ja kuka on ollut se Heikki, jonka suolle paikka on perustettu? Voisko joku heikinsuolainen vähän valaista asiaa? Kiitos!

      • teuta01

        "Hämeen mies ".
        Se on kuule nykyään Pöytyää , Pöytyä otti Karinasten kunnan joskus ,
        2011. paikkeilla ja sitten YLÄNEEN ,ja kai se nyt yrittää Paattista .
        .
        Mutta väärin arvasit Heikin Vaarini osti aikanaan n.100 ha NÄRPIN HEIKILTÄ*
        SUOTA ,sen maat oli siinä , mitä näkyy rukous huoneelta Hevossaaren suuntaan .
        1895 paikkeilla hän teki kaupat. ja alkoi tehdä peltoa ,joskus 1935 hänellä oli
        n.66 ha tehtynä ,kohta vaimo kuoli -36 hän oli 56v. ikäinen ja vaarini oli 64.
        .
        Vaari suri vaimoa Santraa , ainakin seuraavaan juhannukseen , mutta saattoi olla
        sitä seuraavaankin , sitten lähti Lahteen Seuroihin ,ja toi kaisan tullessaan.
        parin vuoden päästä tuli tieto Lahdesta että on suuri pula seuraväen kastike lihasta
        Kaisa ja Kaarlo katsoivat toisiaan, nousivat pöydästä , menivat navettaan kartsovat
        eri eläimiä , menivät sikalaan , siellä oli noin 90 kg sika , päättivät että tuo ja
        .
        taluttivat karjakeittiöön nyt haettiin astioita pitää saada veret talteen kuin myös
        sisäelimet , sitten teurastukseen , Sika oli kookas haettiin Hevonen joka kiskoi sen
        ylös kapula jaloissa , kun se oli tehty otettiin vatsa auki ja sisälmukset koriin siitä
        päästiin lihan riiputukseen , ja erotettiin sisälmys kori kun Kaarlo tuli tupaan oli
        kulunut n.2 tuntia siitä kun he nousi pöydästä.
        .
        Kun kaisa lähti aamuklla viemään Lihaa Lahteen ... se onkin jo toinen tarina .


    • Karjalammies

      Jeesuksenkaltainen. Sepi30 vedättää ja kusettaa.

      • Jeesuksenkaltaisia

        Luulis olevan huono omatunto kun valehtelee. Mutta kun toisilla sitä tuntoa ei vaan ole!! Ja toisilla on liiankin herkästi. Onneks oli sentään todella Ihanat seurat. Ja Jumala on lähellä niitä joilla on särkynyt sielu ja murtunut mieli. Ei tämänyt saanut mieltäni ollenkaan ankeaksi. Sen sijaan sain lisää voimaa seuroista. Kyllä täällä maailmassa on kylmää ja kun tunteettomuutta on sydämellä. Kyllä olisi anteeksi pyynnön paikka sepillä30. Ei tuommosta leikkimistä tarvitse sietää yhdenkään vaan anteeksi nöyrtyä pyytämään pitäisi.


      • Jeesuksenkaltais

        Kommentoin vielä että minusta tätä nettiä voisi kuvata välillä iikerhoksi joka on tarkemmin siis ILKEIDEN ihmisten juorupesä. Täällä monet viljelevät sitä mitä perkele saa aikaan. Tämän netin kautta vois luulla et täällä saa sanoa mitä vaan mut kyllä on yksi joka näkee parhaiten tämänkin taakse. Ja se ei ole nettipolliisi. ;)


    • Karjalammies

      Joo,ei kannata mieltä pahoittaa, netissä pyörii jos jonkinlaista kirjoittelijaa. Mukava kuulla että seurareissu meni mukavasti ja sait sielullesi virvoitusta, kyllä sinäkin löydät ja saat ystäviä seuroista. Minä olin vuosikausia poissa seuroista ja kaikki ystävät oli joko työpaikalta tai kapakasta, sitten sain armon palata "Isänkotiin" alussa tunsin itseni tosi yksinäiseksi kun seuroissa en tuntenut juuri ketään,mutta pikkuhiljaa tutustuin ihmisiin ja pyrin vaihtamaan aina muutaman sanan kahvipöydässä seurojen jälkeen kukaan ei kyllä aluksi oikein pyytänyt kylään mutta rohkaisin mieleni ja kävin joskus joidenkin luona kylässä kenen kanssa olin seuroissa päässyt juttuun,siitä se pikkuhiljaa on alkanut mennä ja nyt minulla on joitakin uskovaisia ystäviä joiden kanssa pidetään yhteyttä ja käydään joskus esim.lenkillä tai kahvilla jossakin. Kyllä se sinullakin onnistuu jos minullakin on onnistanut ja rukous on semmoinen asia mikä kantaa ja Jumala kuulee hätääntyneen ja aran ihmisen rukouksen,minä rukoilin että jos mahdollista niin anna minulle uskovaisia ystäviä ja uskon että Jumala kuuli tuonkin rukoukseni. Ujona ihmisenä sain rohkeutta.

      • Jeesuksenkaltaisi

        Hei Karjalammies. Kiitos rohkaisun sanoista. Kyllä seuroista löytää ystäviä.


      • Jeesuksenkaltaisi

        Niin ja kyllä on raukkamaista vanhoilta äijiltä tehdä kiusaa javalehdella ikä. Luulis että olismuutakin tekemistä kuin roikkua netissä. Ja mulla on todennäköisesti tiedossa nämä seurakuntaamme kuuluvat miehet voisi sanoa että jo kohta ajan rajan takana olevaa sakkia. Kyllä luulis että viimeisillä päivillään nöyrtyisivät kuulemaan muitakin kuin kiusaamaan puolisoa etsivää vaikeita asioita kokokenutta ihmistä. Todella raukkamainen temppu. Saisitte hävetä.


      • Jeesuksenkaltaisi kirjoitti:

        Niin ja kyllä on raukkamaista vanhoilta äijiltä tehdä kiusaa javalehdella ikä. Luulis että olismuutakin tekemistä kuin roikkua netissä. Ja mulla on todennäköisesti tiedossa nämä seurakuntaamme kuuluvat miehet voisi sanoa että jo kohta ajan rajan takana olevaa sakkia. Kyllä luulis että viimeisillä päivillään nöyrtyisivät kuulemaan muitakin kuin kiusaamaan puolisoa etsivää vaikeita asioita kokokenutta ihmistä. Todella raukkamainen temppu. Saisitte hävetä.

        Kävi miten kävi, tapahtui mitä tapahtui, niin uskoa ja seurakuntaa sä et kuitenkaan jätä, ja siinä on sulla hyvä puoliso, pidä siitä kiinni kahdella kädellä.

        Jos sä olet sellainen "totinen/vakavamielinen kristitty, niin mä ymmärrän "poikana" hyvin sen, pojat on monesti vähän keveämielisiä,
        ja siksi sun on vaikeata saada puolisoa. Mutta älä sure. Sulla on Isä taivaassa, ja Isä kuulee lastensa huokaukset.
        Tänä keveämielisyyden aikana, se voi olla hyväkin, että Jumala on nähnyt, ettei kaikki saa puolisoa. Ja jos saat joskus, niin tapahtukoon siinäkin Jumalan hyvä tahto.
        Vaikka sulla ei olisikaan puolisoa, niin kyllä susta välitetään siltikin, juuri sellaisena kuin sä olet. Jos joku ei välitä, niin se on hänen häpeänsä. Iloitaa iloisten kanssa, itkekää itkeväisten kanssa. Ei ole Jumalan valtakunnassa eriseuraa, ja jos on, niin ei se Jumalasta ole, vaan saatanasta.
        Jos saatana pääsee meitä rusikoimaan, niin emme me siltikään uskoamme ja kristillisyyttämme jätä, vaan pidämme se kaikkein kalleimpana tavarana aina ja iankaikkisesti.
        Toivottavasti sun ei tarvitse olla murheellinen. Itse poikana en olisi niin murheellinen, jos joku jäisi osattomaksi jostain tämän ajan hekuman rakastajasta,

        mutta kyse onkin nyt sun tunteista, ja mulla on itselläkin niistä ollut paljon murheita, tunteellisena ja herkkänä ihmisenä, ja siksi halusin vain sanoa lohdutukseksi jonkun sanan, vaikka en mikää "saarnaaja olekaan", vaan syntinen ihminen.


      • Jeesuksenkaltais

        En ole valmis ottamaan ketään puolisokseni. Tarvitsen sellaisen puolison joka on ja pysyy rinnallani. Mutta jos Luoja ei anna puolisoa minulle niin aion olla ilman tyytyä osaani. Ei puolison saaminen ole aina onni ja autuus varsinkaan nykyaikana. Mutta kaikesta huolimatta kyllä minua rakastaa muutkin. Voi olla että on nähty että en saa puolisoa enää. Aika näyttää sen onko elinpäiviäkään enää niin paljon. Kyllä olen murheellinen ja pettynyt sinun sanoistasi huolimatta. Olen saanut viime vuosina niin paljon pettymyksiä että tuntuu että on kyllä yhdelle ihmiselle tarpeeksi. En voi käsittää että kaiken tämän tietävät ihmiset tekevät vielä kiusaa. Kyllä tuntuu että kunhan Jumala ottais vain minut pois niin olis ikuinen rauha. Seurakuntaa en aio koskaan jättää ja ihmiset jätän kerran kun kuolen. Nyt olis viel aika rakastaa minuakin.


      • Jeesuksenkaltaisi

        Mun elämäntilanteeni on todella vaikea. En halua tässä eritellä miksi mutta voin sanoa että on kysymys henkisestä ja fyysisestä väkivallasta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe