marsut hoito kyssäreitä

Jenskun-marsut

Moi. Olen 12v tyttö pohjois-karjalasta. Sain synnttäri lahjaksi kaksi tyttö marsua minulla ei ole muuten marsuista tai jyrsiöistä kokemusta , mutta minulla on oma hamsteri ja maa orava. nii voisiko joku kertoa marsuista perus tietoja. minun kaverillani on myös kaksi marsua ja olen saanut häneltä vähän tietoa marsuista

laittakaa ruokinnasta ja perus hoidosta yms.

6

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsulaatio
    • Marsumamma84

      Lemmikkien antaminen lahjaksi on yksi maailman huonoimpia lahjoja. Marsut eivät ole lemmikkeinä sieltä helpoimmasta päästä ja ne voivat elää jopa 7-10-vuotiaiksikin, joten ne vaativat pidempää ja vaativampaa hoitoa.

      • ei kannata sanoo noi ilkeesti jos sille on ostettu marsu tai jyrsiä yms nii se on sit sille ehkä hyvä lahja.Sulle ei sopis mikää lemmikki ku käyttäydyt tollai toisiii kohtaa.


      • marsuja

        Niin siis anteeksi, mutta mitäs ihmettä nyt? Marsumamman pointti oli todella hyvä. Ihan asiallisesti tämän ehkä hieman valitettavan tosiasian kertoi. Ei "käyttäytynyt huonosti toisia kohtaan".


      • cdguktk

        Omasta mielestäni ihan totta mitä marsumamma sanoi. Itse en tahtoisi mitään lemmikkiä lahjaksi, koska päätös siitä, että voisisinko/jaksaisisinko hoitaa sen ei olisi valmis. Mulla on ollut kolme kuukautta sellainen tilanne, että olen miettinyt jaksaisisinko hoitaa kahta degua kolmen marsun lisäksi. Ne vaativat kuitenkin jonkin verran liikuntaa ja häkki on pakko pitää puhtaana. Lisäksi alussa menee aikaa löytää just niille sopiva pellettisekoitus. Degu on lemmikkinäkin vielä sangen eksoottinen. En ole pitkään aikaan ulkoiluttanut marsuja (kaksi viikkoa) koska niille olen laittanut niin ison aitauksen 2x1m ja niillä on siellä tilaa juosta. Kuitenkin ne tykkäävät kun saavat olla erilaisella alustalla. Itse en tulisi onnelliseksi jos vanhenpani antaisisivat minulle yhtääkkiä kaksi heisän valitsemaa degua. Eläintä ei ikinä pitäis hankkia lahjaksi, koska ei voi olla varma että jaksaako saaja hoitaa sen ja jos puhutaan esim. koirasta tai jopa hevosesta niin jos ei yhteistyö natsaa niin ei natsaa. Siksi olisi tärkeää saada itse valita se lemmikki. Lisäksi lemmikin saaja ei välttämättä pidä siitä eläimen lajista syystä tai toisesta. Olisin erittäin järkyttynyt jos saisin käärmeen, koska itselle tekisi vaikeaa antaa käärmeelle edes asiallisesti kasvatettuja rottia ja käärme kärsisi. Tästä onneksi ei ole huolta sillä vanhemmat inhoavat niin käärmeitä kuin rottiakin. :) Sintum-marsut oot varmaan nuorempi kuin minä ja minä olen vieläpä aika nuori itsekkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe