Pitäisikö antaa periksi?

HeilläOnUnelma

Pitäisikö jättää menemättä teatteriin, konsertteihin, lätkä- ja futismatseihin?

Jos kriisikeskusta uskomme niin pitäisi, Brysselissä ainakin, ja kohta pian varmaan täälläkin.

Toivottavasti ehditään juhlia pikkujoulut alta pois.

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2015112120704592_jp.shtml

46

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

      Sain entiseltä oppilaaltani kutsun Brysseliin 6.12.-8.12.
      8. päivä on Sibeliuksen juhlakonsertti (juuri tuona päivänä Sibeliuksen syntymästä on kulunut 150 vuotta) Euroopan Parlamentissa, esiintyjänä Kamus-jousikvartetti Suomesta. 7. päivänä myös olisi ollut kivaa ohjelmaa.
      Peruin matkan, koska en toden totta uskaltaisi mennä Brysseliin. En pelkäisi lentoa Suomesta sinne, mutta hiki olis varmaan otsassa kun lento lähtisi takaisin Suomeen. Odottelis, että saas nähdä räjähtääkö pommi koneessa. Myös itse konserttia en pystyisi kuuntelemaan rauhallisin mielin.
      Todella kurjaa, kun jouduin matkan perumaan.

      • hytinäx1

        Voi Heikku, sehän se on noiden roistojen aikomus, levittää pelkoa ja sekasortoa. Onneksi Euroopan maat ja myös Venäjä ovat etsinnöissä yhteistyössä ja löytävät tuon tuostakin soluttautuneita eilenkin monta Italiasta ja Turkista ja tänään neljä Brysselistä.
        Harmi kun et uskalla mennä kuuntelemaan , etkö millään saisi rohkeutta kuitenkin.?


      • Heikunkeikku
        hytinäx1 kirjoitti:

        Voi Heikku, sehän se on noiden roistojen aikomus, levittää pelkoa ja sekasortoa. Onneksi Euroopan maat ja myös Venäjä ovat etsinnöissä yhteistyössä ja löytävät tuon tuostakin soluttautuneita eilenkin monta Italiasta ja Turkista ja tänään neljä Brysselistä.
        Harmi kun et uskalla mennä kuuntelemaan , etkö millään saisi rohkeutta kuitenkin.?

        Viime torstaina peruin tämän matkan. Ei, en saa rohkeutta mennäkseni juuri Brysseliin, jossa terrorismin uhkataso on, oliko eilen, nostettu korkeimmalle tasolle (taso4). Muuallakin Belgiassa uhkataso on korkea (3).
        Olet varmaan lehdissä nähnyt kuvia, miten kadut ovat täynnä aseistettuja sotilaita.
        On myös kehoitettu varomaan tilaisuuksia, joissa on paljon ihmisiä. Tuo Parlamenttitalossa pidettävä juhlakonsertti on suuri tilaisuus.
        Meillä oli puhe mennä maanantai-iltana myös keskustan ravintolaan illalliselle.
        Ravintoloitakin on syytä välttää. Kuten lentokenttiä.
        Se tietysti on ikävää, kun en tapaa tätä mun entistä oppilastani (oli aikanaan oppilaana 10 vuotta). Hän työskentelee parlamentissa ja myös on järjestänyt tämän juhlakonsertin. Tarkoitus oli tutustua hänen työhönsä ja itse rakennukseen maanantaina puolentoista tunnin ajan.
        .
        Aina ei kuitenkaan mene niin kuin haluaa ja peruutukseni ei harmita enää oikeastaan ollenkaan.
        .
        Jos minäkin paukahtaisin moneen osaan jossakin pommituksessa, niin lapsillani ei olisi kumpaakaan, ei äiteetä eikä isää. Varmistan että niillä on edes minä:)
        Uskaltaisitko sinä mennä juuri tuonne Brysseliin, johon sanotaan ettei missään nimessä kannata mennä?


      • hytinäx1

        No enpä taitaisi itsekään uskaltaa lähteä, mutta voihan olla niin että koko se tilaisuus täytyy perua jos uhkatila vielä silloin on pinnalla siellä Brysselissä.

        Tännekin nostettiin uhkataso luokkaan 4, korkein luokka on 5. Tämän pienen kaupungin katukuvassa sitä ei ole huomattu mitenkään.


      • Heikunkeikku
        hytinäx1 kirjoitti:

        No enpä taitaisi itsekään uskaltaa lähteä, mutta voihan olla niin että koko se tilaisuus täytyy perua jos uhkatila vielä silloin on pinnalla siellä Brysselissä.

        Tännekin nostettiin uhkataso luokkaan 4, korkein luokka on 5. Tämän pienen kaupungin katukuvassa sitä ei ole huomattu mitenkään.

        Siis etkö asukaan täällä Suomessa?
        Belgiassa kirjoitusten mukaan korkein taso on 4. Onkohon eri mailla omat taso-numeronsa.
        Minullekin on tullut mieleen, että jos Brysselin meno jatkuu samalla tavalla, niin ehkä tuo juhlakonsertti peruuntuu? Se jää nähtäväksi.


    • JokejitOnJautaako

      Kyllä olisi suomalaiselle miehelle itsemurhan paikka jos lätkä matsitkin peruttaisiin. Onneksi Brysselin nootti ei puutu jääkiekko-otteluihin.

    • ent.siivoojaparka

      Minulla on ohjelmassa Cabaret Tukholman Stadsteatterissa ensi perjantai-iltana.
      En jätä menemättä, koska siihen on liput maksettu (se on äitienpäivälahjani vai synttäri-?). Pitää sitä jotain riskejä uskaltaa ottaa.

    • vähän.fiksumpi

      Eipä voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset menot olivat sitten missä tahansa.

    • Viatonsivullinen

      Kyllä tuli mieleen heti, että suuriin tapahtumiin ei nyt kannattaisi mennä.
      Minulla pari lippua on hankittu, teatteri ja kirkkokonsertti, Isot salit joten
      väkeä on paljon. Luulen ettei ole kovinkaan vapautunut olo, voi harmi.
      Jospa nyt sitten kuitenkin uskaltautuisi.

      • ent.siivoojaparka

        Noin jos alkaa pelkäämään, niin eihän sitä uskalla olla edes kotonaan. Suurin uhka meidän kuninkaan mukaan näyttää olevan kylpyammeet. Ja justiin kun suunnittelin ottaa oikein lämpöisen vaahtokylvyn. Uskaltaisikohan, kun se ei vielä ole kiellettyä
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21806532.ab


      • Henkelle-vaarallista

        Kylpyammeisiin on kuukahtanut monta kuuluisuuttakin, myös taviksia ja mummoja ja ukkeja. Mielestäni maahammemuuttoviraston ja sisäministeriön pitäisi asettaa kylpyhuoneet uhkatasolle 5. Vain lerpat, vähän vettä antavat käsisuihkut sallittakoon.
        Saunoissa voi liukastua vihtaan, löyly kuuppaan, shampooseen, lauteesta voi saada tikun persieen joka voi tulehtua ja siitä joutuu tiputukseen, ambulanssilennolla kuin Sipilä Ouluun (turistina, ei potilaana).
        On se pentele vaarallinen paikka tämä elämä. Kun pommi osuu kohdalle, siinä vaiheessa lie yhdentekevää, tuskin ehtii tajuta mikä jysähti tai luoti otsaan tai rintaan kuin Sven Tuuba konsanaan.


      • Viatonsivullinen

        Joulukonsertti oli onnistunut, hengissä selvisin. Jonkinaikaa mietin
        siinä istuessani onko mitään ylimääräistä vartiointia paikalla, myös
        sitä montako ovea on ulos, sekä sitä millainen ryntäys ulos tulisi.
        Hyvin nopeasti kun musiikki alkoi unohdin kaikki vaaranajatukset.


    • En todellakaan jätä menemättä joulukonserttiin, koko rahalla aion istua.

      • Minäkin mietin menisinkö kirkkoon Eino Grönin konserttiin, mutta kun en edes pidä hänestä, niin tuskin menen. Lippukin maksaa 18 euroa.


      • majakkajaperävaunu
        Ancelina kirjoitti:

        Minäkin mietin menisinkö kirkkoon Eino Grönin konserttiin, mutta kun en edes pidä hänestä, niin tuskin menen. Lippukin maksaa 18 euroa.

        Pitääkö pitää kaikista laulajista jotka esiintyy ???


      • Viatonsivullinen

        Minulle on tärkeää juuri se kuka, ketkä laulavat. Olen pitänyt esim.
        Arja Korisevan ja Katri- Helenan Joulukonserteista, he laulavat
        "kodikkaasti". Ei tarvitse olla kolmea tenoria, ei korkealta ja kovaa.
        Karita Mattila on sitten erijuttu, tietysti.


      • majakkajaperävaunu kirjoitti:

        Pitääkö pitää kaikista laulajista jotka esiintyy ???

        Ei tietenkään tarvitse pitää ja siksi en Eikan konserttiin menekään. Ystäväni pitää hänestä ja kysyi lähdenkö.


      • majakkajaperävaunu kirjoitti:

        Pitääkö pitää kaikista laulajista jotka esiintyy ???

        Totta kai täytyy pitää,mitä järkee on ostaa lippua ja inhota esiintyjää et sä pahaa ruokaakaan osta .


      • majakkajaperävaunu
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Totta kai täytyy pitää,mitä järkee on ostaa lippua ja inhota esiintyjää et sä pahaa ruokaakaan osta .

        En inhoa esiintyjiä jotka laulavat joulukonserteissa, ovat sitten romaneja tai valkolaisia. Olkoon heitä kuoro tai yksi.


      • k-kk
        majakkajaperävaunu kirjoitti:

        En inhoa esiintyjiä jotka laulavat joulukonserteissa, ovat sitten romaneja tai valkolaisia. Olkoon heitä kuoro tai yksi.

        En minäkään inhoo niitä kenen konserttiin ostan lipun.


      • inhota
        k-kk kirjoitti:

        En minäkään inhoo niitä kenen konserttiin ostan lipun.

        Kertoo sinusta enemmän kuin tuhat sanaa.


      • jytinäää
        inhota kirjoitti:

        Kertoo sinusta enemmän kuin tuhat sanaa.

        Eiks jokaisella ole oikeus mennä kuuntelemaan ketä haluaa, mee sääkin.


      • k-kk
        inhota kirjoitti:

        Kertoo sinusta enemmän kuin tuhat sanaa.

        Jaahas inhota nikki,päätit saara aikaan suuren draaman ,onnistuitko?
        Jos oikein pinnistellään ja ollaan molemmat täynnä hyvää tahtoa niin voitaisko keskittyä lauluääneen tossa inhossa.
        Kun joku inisee niin sitä todella inhoon ,ihan sama mikä on etninen tausta tai ihonväri.


      • Aamuyön-coupoi

        Noo jos Peppu Normaali, Keski-Yö tai Pobeta alkaa esittämään kauneinpia joululauluja kirkoissa, sitä saattaisi mennäkin kun Juicekaan ei ole framilla enää. Se vaan, että, mitkä ovat niitä kauneimpia? Esittäjien mielestä ehkä jees mutta kuulija sanoo v*ddu mitä p*skaa.


      • Heikunkeikku
        k-kk kirjoitti:

        Jaahas inhota nikki,päätit saara aikaan suuren draaman ,onnistuitko?
        Jos oikein pinnistellään ja ollaan molemmat täynnä hyvää tahtoa niin voitaisko keskittyä lauluääneen tossa inhossa.
        Kun joku inisee niin sitä todella inhoon ,ihan sama mikä on etninen tausta tai ihonväri.

        :)
        Joo, en minäkään mitään ininää menisi kuuntelemaan.
        Ja vielä pitäis ininästä maksaa. Hei haloo nou nou, ei kiitos.
        Mutta ei-ininisyyttä kyllä sitte taas lähtee mielellään kuuntelemaan.
        Onhan se hyvä, kun voi itte päättää mitä tahtoo mennä kuuntelemaan.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        :)
        Joo, en minäkään mitään ininää menisi kuuntelemaan.
        Ja vielä pitäis ininästä maksaa. Hei haloo nou nou, ei kiitos.
        Mutta ei-ininisyyttä kyllä sitte taas lähtee mielellään kuuntelemaan.
        Onhan se hyvä, kun voi itte päättää mitä tahtoo mennä kuuntelemaan.

        Kiitoksena kannustuksesta.
        Olen tän illan kuunnellut tän pojan eri esityksiä.
        Jos pikkasen liiottelee niin kyllä on serlaa kulunut niistämiseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=3ty0aWDlyus


      • vähänjärkeä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        :)
        Joo, en minäkään mitään ininää menisi kuuntelemaan.
        Ja vielä pitäis ininästä maksaa. Hei haloo nou nou, ei kiitos.
        Mutta ei-ininisyyttä kyllä sitte taas lähtee mielellään kuuntelemaan.
        Onhan se hyvä, kun voi itte päättää mitä tahtoo mennä kuuntelemaan.

        Kuka inisee joulukonsertissa kirkossa tai salissa, kuka sen ininän ja inhon määrittelee


      • Heikunkeikku
        vähänjärkeä kirjoitti:

        Kuka inisee joulukonsertissa kirkossa tai salissa, kuka sen ininän ja inhon määrittelee

        Kuuntelija määrittelee ininän. On selvä asia, oli kyse mistä musiikkilajista tahansa, että kaikki ei tykkää kaikesta.
        Ja vieläpä jos niin pitkälle mennään, niin arvosteluita on jo siinäkin, että onko esittäjän esityskappale soitettu/laulettu oikeassa tempossa. Joku tykkää vähän nopeammasta, joku hitaammasta.
        Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.
        Jos on joku konsertti, niin siihen konserttiin menevät kuuntelemaan ne ihmiset, jotka kyseisestä artistista tykkää. Ne jotka eivät tykkää, niitä ei konsertissa näy.


      • vähänjärkeä kirjoitti:

        Kuka inisee joulukonsertissa kirkossa tai salissa, kuka sen ininän ja inhon määrittelee

        kuuntelija oman musiikkimakunsa perusteella.


      • Heikunkeikku
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kiitoksena kannustuksesta.
        Olen tän illan kuunnellut tän pojan eri esityksiä.
        Jos pikkasen liiottelee niin kyllä on serlaa kulunut niistämiseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=3ty0aWDlyus

        Serlaan menevä kappale:) Joo, poika ei inissyt, vaan lauloi kauniisti ja antaumuksellisesti.
        Mulle on tänä syksynä tullut yks uusi oppilas, jonka äidinkieli on venäjä. Puhuu suomenkieltä jännän pehmeän venäläisittäin.
        Joka tunnin lopussa oon pyytänyt häntä opettamaan minulle parin kolmen sanan lauseen venäjäksi. Minä oon yrittänyt sitä lausua niin mahdottoman hyvin kuin ikinä, mutta tyttö on aina purskahtanut nauruun. Viime torstaina taas uus yritys. Kysyin kuinka sanotaan: Hyvää päivää onpa kiva nähdä.
        Kirjoitin sanat suomenkielisin kirjaimin, että paremmin muistaisin ja osaisin, mutta vaikka kuin yritin ja mielestäni kyllä VAL-TA-VAN onnistuneesti, niin tyttö kikattaa ja sanoo, että ei saa sanoa Dee, ku se on pehmeä Tdee. Myös muut kirjaimet olivat kuulemma hakusessa.
        .
        Tarkoitus oli, että jos pari sanaa oppisin hänen mielestään sanomaan oikein, niin voisin aloittaa tunnin venäjäksi:)
        En vaan enää kykene keksimään niin helppoja lauseita, että ne voisin oppia:)


      • vähänjärkeä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Kuuntelija määrittelee ininän. On selvä asia, oli kyse mistä musiikkilajista tahansa, että kaikki ei tykkää kaikesta.
        Ja vieläpä jos niin pitkälle mennään, niin arvosteluita on jo siinäkin, että onko esittäjän esityskappale soitettu/laulettu oikeassa tempossa. Joku tykkää vähän nopeammasta, joku hitaammasta.
        Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.
        Jos on joku konsertti, niin siihen konserttiin menevät kuuntelemaan ne ihmiset, jotka kyseisestä artistista tykkää. Ne jotka eivät tykkää, niitä ei konsertissa näy.

        Joulukonsertit on oma maailmansa ja luku sinänsä. Inho tai ininä olkoon kaukana niistä kuuntelijan puolelta katsottuna.


      • poskisolisti
        vähänjärkeä kirjoitti:

        Joulukonsertit on oma maailmansa ja luku sinänsä. Inho tai ininä olkoon kaukana niistä kuuntelijan puolelta katsottuna.

        Nyt sinä iniset .


      • Heikunkeikku
        vähänjärkeä kirjoitti:

        Joulukonsertit on oma maailmansa ja luku sinänsä. Inho tai ininä olkoon kaukana niistä kuuntelijan puolelta katsottuna.

        Ahaa ja ok. Kyse oli siis noista ininä-ja inho-sanoista.
        Ehkei noita sanoja tarvitsisi ottaa aivan noin kirjaimellisesti.


      • vähänjärkeä

        En turhaan inise, kaikilla on oikeus laulaa omalla
        äänellään, varsinkin niillä jotka ovat päässeet esiintymään joulukonsertteihin, kenelläkään ei ole oikeus inhota ketään.


      • enemmänjärkee
        vähänjärkeä kirjoitti:

        En turhaan inise, kaikilla on oikeus laulaa omalla
        äänellään, varsinkin niillä jotka ovat päässeet esiintymään joulukonsertteihin, kenelläkään ei ole oikeus inhota ketään.

        Mä taidan nyt inhota sua, kun ininäsi jatkuu ja jatkuu.


    • Korppis1

      Lensin loka-marraskuun aikana 6500 kilometriä. Palasimme Roomasta juuri kotiin Heemstedeen kun Pariisissa alkoi tapahtumaan. Jos antaisin pelon vallata en uskaltaisi matkustella. Kirjoitin joku aika sitten, että yläpuolellamme on vilkas maailma jos yksi kone tippuu alas sinne jää tuhansia ja taas tuhansia koneita jotka jatkavat matkaansa.

      Olen ollut lento-onnettomuudessa. Tilastollisesti lento-onnettomuus ei tule enää kohdalleni. Muistan kuinka opettelin lentämään ilman pelkoa.

      Ei saa antaa pelolle valtaa. On luonnollista, että pelko on jokaisella takaraivossa näinä epävakaina aikoina. Kuitenkaan en peruisi mitään, mikä olisi minulle tarjottua seikkailua ja valmiiksi suunniteltua kuten esim. Heikulle. Heikku jäit paljosta vaille kun peruit matkasi. Petzen tytär jatkoi Euroopan matkaansa Belgiaan.

      Eniten ihmisiä kuolee omiin koteihinsa ja siellä omiin sänkyihinsä.

      • Heikunkeikku

        "Korppis"
        Ei, en ajattele, että jäin hirmuisesti jotakin vaille.
        Suurkaupunkeihin suuntautuvat matkat eivät ole minun heiniä.
        Tosin tuo juhlakonsertti olisi voinut olla ihan kiva, mutta kyseisenä Sibeliuksen syntymäpäivänä on täällä Suomessakin monta konserttia.
        Suunnitelmissa on ensi keväänä tai alkukesästä matka Kreikkaan. Säästyypä noi Brysselin rahat kevään matkaan. En kadu sitä, että peruin.


      • Korppis1
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "Korppis"
        Ei, en ajattele, että jäin hirmuisesti jotakin vaille.
        Suurkaupunkeihin suuntautuvat matkat eivät ole minun heiniä.
        Tosin tuo juhlakonsertti olisi voinut olla ihan kiva, mutta kyseisenä Sibeliuksen syntymäpäivänä on täällä Suomessakin monta konserttia.
        Suunnitelmissa on ensi keväänä tai alkukesästä matka Kreikkaan. Säästyypä noi Brysselin rahat kevään matkaan. En kadu sitä, että peruin.

        Sain kommenteistasi vaikutelman, että peruit matkasi terroritekojen uhan vuoksi.

        Nyt kuittaat, että et olisi menettänyt mitään. Et tietty mentettänyt, mutta et saanutkaan uusia ehkä upeita kokemuksia.


      • Heikunkeikku
        Korppis1 kirjoitti:

        Sain kommenteistasi vaikutelman, että peruit matkasi terroritekojen uhan vuoksi.

        Nyt kuittaat, että et olisi menettänyt mitään. Et tietty mentettänyt, mutta et saanutkaan uusia ehkä upeita kokemuksia.

        Olet oikeassa, että peruin matkan terroritekojen takia. Siellä on niin epävakaiset olot, että katsoin parhaimmaksi perua koko matkan.
        Jään paitsi niistä kokemuksista, joita olisin saanut, jos tilanne siellä olisi ollut rauhallinen ja olisin voinut huolettomasti sielä olla. Jos olisin päättänyt lähteä, niin tunnen ja tiedän, että en olisi nauttinut siellä samalla tavalla, kuin jos mitään terroritekoja ei olisi uhkana.
        Menisitkö sinä Brysseliin nyt?


      • Korppis1
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Olet oikeassa, että peruin matkan terroritekojen takia. Siellä on niin epävakaiset olot, että katsoin parhaimmaksi perua koko matkan.
        Jään paitsi niistä kokemuksista, joita olisin saanut, jos tilanne siellä olisi ollut rauhallinen ja olisin voinut huolettomasti sielä olla. Jos olisin päättänyt lähteä, niin tunnen ja tiedän, että en olisi nauttinut siellä samalla tavalla, kuin jos mitään terroritekoja ei olisi uhkana.
        Menisitkö sinä Brysseliin nyt?

        Menisin jos minut kutsuttaisiin. En usko siihen, että juuri minä kuolisin terroristien iskuissa ja jos kuolisin se olisi minun osani.

        En muuten haluaisi olla niiden rakkaustarinoiden kohde, joita ilmestyy jokaisen terrori-iskun jälkeen. "Pidin häntä sylissäni kun hän kuoli ja vannoin rakastavani häntä".... kuvottaa....toisten menetyksillä ja tuskalla ratsastelua. Median herkkupaloja.

        Olihan Ruotsissakin pienessä kylässä terroristi, joka tuli maahan pakolaisvirran mukana. Voi se pommi poksahtaa jos pahasti käy ihan koti nurkillakin.


      • Heikunkeikku
        Korppis1 kirjoitti:

        Menisin jos minut kutsuttaisiin. En usko siihen, että juuri minä kuolisin terroristien iskuissa ja jos kuolisin se olisi minun osani.

        En muuten haluaisi olla niiden rakkaustarinoiden kohde, joita ilmestyy jokaisen terrori-iskun jälkeen. "Pidin häntä sylissäni kun hän kuoli ja vannoin rakastavani häntä".... kuvottaa....toisten menetyksillä ja tuskalla ratsastelua. Median herkkupaloja.

        Olihan Ruotsissakin pienessä kylässä terroristi, joka tuli maahan pakolaisvirran mukana. Voi se pommi poksahtaa jos pahasti käy ihan koti nurkillakin.

        En minäkään pidä median herkutteluista kyseisistä asioista. Kuten en monista muistakaan median herkutteluista. Onneksi voi otsikon luettua olla lukematta koko herkuttelupiirakkaa.
        Olen ehkä "liiankin" varovainen joissakin asioissa. Myönnän. Kotona iskostettu päähän, että pitää olla kaukaa viisas, osata ajatella järkevästi ja välttää virheen sattuessa Jossittelemasta. Jos-sana oli isälleni mitä kammottavin sana:) Ei käynyt selittämän, että Jos olis ollut niin, niin sitten.... mutkun ei ollutkaan, niin sitten tälleen... (heh).
        En kuitenkaan ajattele noin, että "En usko siihen, että juuri minä kuolisin terroristien iskuissa ja jos kuolisin se olisi minun osani."
        Tuo ajattelu ei nimittäin passaa mulle:) Kotikasvatukseni mukaan täytyy ottaa huomioon, että mahdollisesti kuoleekin terroristien iskuun ja siinä vaiheessa ei sitten voikaan jossitella ja sanoa, että ei olis kantsinut mennä Brysseliin.
        Jos kuolen ja kun kuolen sitten kun kuolen, niin ok tietysti, mutta en vartavasten uhmaa kuolemaa, vaan yritän tyynen rauhallisesti norkoilla sen verran sivus, että kuolema ei hokaa mua ja jättää mahdollisimman pitkään rauhaan:)


      • Korppis1
        Heikunkeikku kirjoitti:

        En minäkään pidä median herkutteluista kyseisistä asioista. Kuten en monista muistakaan median herkutteluista. Onneksi voi otsikon luettua olla lukematta koko herkuttelupiirakkaa.
        Olen ehkä "liiankin" varovainen joissakin asioissa. Myönnän. Kotona iskostettu päähän, että pitää olla kaukaa viisas, osata ajatella järkevästi ja välttää virheen sattuessa Jossittelemasta. Jos-sana oli isälleni mitä kammottavin sana:) Ei käynyt selittämän, että Jos olis ollut niin, niin sitten.... mutkun ei ollutkaan, niin sitten tälleen... (heh).
        En kuitenkaan ajattele noin, että "En usko siihen, että juuri minä kuolisin terroristien iskuissa ja jos kuolisin se olisi minun osani."
        Tuo ajattelu ei nimittäin passaa mulle:) Kotikasvatukseni mukaan täytyy ottaa huomioon, että mahdollisesti kuoleekin terroristien iskuun ja siinä vaiheessa ei sitten voikaan jossitella ja sanoa, että ei olis kantsinut mennä Brysseliin.
        Jos kuolen ja kun kuolen sitten kun kuolen, niin ok tietysti, mutta en vartavasten uhmaa kuolemaa, vaan yritän tyynen rauhallisesti norkoilla sen verran sivus, että kuolema ei hokaa mua ja jättää mahdollisimman pitkään rauhaan:)

        Opettajana ollessani kohtasin esseissä unelmia, jos , jos tai konditionaalimuotoja, olisin, tekisin, halúaisin, ihannoisin , rakastaisin jne.

        Emme koskaan saatuta mitään jos , olisin, tekisin tai taluaisin. On oltava, on haluttava on tehtävä.

        Kotikastatusta en muista kuinka nää asiat mulle iskostettiin, uskon, että opin ne päätä seinään iskememällä ; )


      • Heikunkeikku
        Korppis1 kirjoitti:

        Opettajana ollessani kohtasin esseissä unelmia, jos , jos tai konditionaalimuotoja, olisin, tekisin, halúaisin, ihannoisin , rakastaisin jne.

        Emme koskaan saatuta mitään jos , olisin, tekisin tai taluaisin. On oltava, on haluttava on tehtävä.

        Kotikastatusta en muista kuinka nää asiat mulle iskostettiin, uskon, että opin ne päätä seinään iskememällä ; )

        Kyllä varmaan itse kukin päätään seinään hakkaa ihan satasella:) Aika ajoin.
        Jos oikein kovaa jotakin tahdon, niin kyllä se sitten onnistuu. Välillä osaan puskea härkänä päämäärään. Että jotta ja ja, emmää ny mikään nynny sentään oo. Tai pelkuri mikälie oi ei-ei-ei. Mut Brysseliin tää muori ei kyllä lähde. On semmonen hytinä ja intuitioni jylläs siihen malliin, että ma uskoin mitä se sanoi.
        Hyvää yötä viipeltäjä, energiapakkaus joka ehtii touhuamaan jos jotakin ja siinä välis vaihtamaan maata tosta noin vaan:)


      • Korppis1
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Kyllä varmaan itse kukin päätään seinään hakkaa ihan satasella:) Aika ajoin.
        Jos oikein kovaa jotakin tahdon, niin kyllä se sitten onnistuu. Välillä osaan puskea härkänä päämäärään. Että jotta ja ja, emmää ny mikään nynny sentään oo. Tai pelkuri mikälie oi ei-ei-ei. Mut Brysseliin tää muori ei kyllä lähde. On semmonen hytinä ja intuitioni jylläs siihen malliin, että ma uskoin mitä se sanoi.
        Hyvää yötä viipeltäjä, energiapakkaus joka ehtii touhuamaan jos jotakin ja siinä välis vaihtamaan maata tosta noin vaan:)

        Iltayötä. Tämäkin päivä meni hepakassa. Hain lasi- ja koriste-esineitä mökiltä. Matkalla mökille, kävin lataamassa virtaa tyhjälle akulle ja illemmalla kestitin vieraan omatekemillä suolapaloilla.

        Yksi jutska vielä siirtyi, se on tuo rakas nukkekotimaailma. Vieraani aikoi tulla heti kun saan talot kalustettua. Itse lupasin mennä häntä auttamaan viikonlopulla joulumyyjäisiin. Hän on sellainen käsityöläinen, sain häneltä tuparilahjaksi pienen sievän betonista tehdyn tuikkukynttiläalusen ; )

        Tällaista tänään, nyt unimaan, huomenna pyykkipäivä ja saven pyöritystä.

        Sain kuulla, että täällä Korvessa pakolaismiehille on järjestetty töitä. Toistakymmentä nuorta miestä puuhastelee luudan, lapion ja lumikolan kanssa kaupungin kaduilla puhdistus- ja lumitöissä.

        Silleen sitä pitää, yötä ; )


    • En jätä menemättä minnekään missä olen aikonut käydä. Viihdyn hyvin kotona, pitää olla mielenkiintoinen tapahtuma jos viitsin lähteä.
      Nyt olemme lumen keskellä mökillä. Päivällä oli kova kuhina lintujen syöttöpaikalla, siinä oli ohjelmaa kerrakseen. Huomasin kaupassa käydessäni että oli Joulunavaus, komea ilotulitus näkyi paikkakunnan facen sivuilta.
      Jonnekin lämpimämpään olen aikonut tehdä äkkilähdön. Israelissa en ole käynyt, se kiinnostaisi, siellä suunnassa on vähän arvaamatonta. Ei kai ne matkoja järjestä jos on pelkoa jostain uhasta.

    • Järjenhiven

      Oisko 'vähän' hätävarjelun liioittelua aloittajalta. Paitsi jos hän asuu Brysselissä. Terve järki on hyvä kaveri kaikissa elämän tilanteissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe