Mämmen-Salmen 60km/h nopeusrajoitus.

asbestihihnat

Tästä rajoituksesta voi olla monta mieltä. Se ei ehkä henkilöautoilijaa niin haittaa ja he voivatkin ihailla vaikka maisemia kun laskee nopeutta. Mutta ohi menee 4000-5000 ajoneuvoyhdistelmää vuorokaudessa. Ja kun jokainen niistä polkee jarrut kuumana nopeuden kuuteenkymppiin, se on valtava määrä energiaa mikä siinä menee. Molemmista suunnista siihen alueelle tullaan alamäkeen. Sitten taas aletaan kerätä vauhtia ylämäkeen, taas valtava lisäys energian (polttoaineen) kulutuksen nousuun. Siis jonkintason järjellä ajatellen, 'järjetön' paikka vetää nopeus pois. Varsinkin kun siinä ei ole kuin kaksi liittymää, P-paikalle ja hiljaiselle huoltoasemalle. Ja niillekkin on levennetyt kaistat. Joku kuiskinut että sen hiljaisen aseman omistaja vaati rajoitusta 'turvallisuussyistä'. Mutta ehkä ollut ajatus että kun ne nyt hiljentämään joutuu, niin poikkeaisivat aseman palveluita käyttämään. En tiedä mikä todellisuus on mutta mieltä voi olla, ja montaa. Turvallista matkaa tästä huolimatta.

9

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En-minä-valita-mutta-kyl

      Pitäisiköhän jatkaa Koukkuniemen risteykseen saakka 40 km/h, kun saattaa tulla koulu Mämmelle ja on erittäin vaarallista kun rekkaliikenne lisääntyy.

    • Hehkuttaja

      Niin kaukana on automiehen käsitys turvallisuudesta vs. yleinen liikenneturvallisuus.Näihin raivoisiin rattimiehiin törmää aika ajoin jot-
      ka ovat niitä viisaimpia siellä liikenteessä.Mut ei se niin ole :)

    • Suvakkinaapurista

      Kevätlahden ja järvenpään risteysalueet pitää muuttaa 30km/h nopeusrajoitukselle, että lestadiolaisten koulubussi voi kääntyä turvallisesti nelostielle, ja viedä lapset yksityis kouluun kuuntelemaan saarnamiesten puheita lestaadiolaisuudesta. Ja opettajat voi hiplailla siellä kaikessa rauhassa oppilaita, kun henkisesti normaalit ja terveet kristityt opettajat ei ole näkemässä.

    • Niiii-i

      Onko huoltsikalla vielä niitä TODELLA isoja munkkirinkeleitä ? 80-luvulla n. 10 kesäisenä oli vakio juttu pysähtyä mämmen kesoilille ja ahmaista tuoreet munkit naamaan...

    • mustolais-manne

      Haiii....siinois hyvää parkkipaikka nykysenkii huoltsikan paikhalla............jos sen purkhaisiii poies...

    • kottis69

      Pienet on murheet aspestihihnalla,kannattaiskohan palata maanpäälle?

    • fiatpunto

      Minun mielestäni nopeusrajoitus saisi olla 30 km/h sillä paikka on todella vaarallinen, aivan hirvittää ajaa Mämmen-Salmeen, rystyset valkoisena saa puristaa rattia ja jos vielä kaahottaa tulla rekka perässä niin pelottaa milloin kuskilta karkaa rekka käsistä ja jyrää yli, varsinkin rekoille saisi laittaa todella matalan nopeusrajoituksen, vaikka 20 km/h, siinä ei matka-ajassa häviä juurikaan jos joutuu hieman jarruttelemaan.

    • Haalimato

      Kun ajaa satasta siinä kohdassa niin kaikki muutkin ajaa, mitä turhaan suoralla tiellä hiljentämään

    • hidasteet

      Puuppola,Tikkakoski,Äänekoski,Mämme,Pihtipudas,Pyhäjärvi,jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe