Yliopisto väittää näin.

Lullero

"sunnuntai 22. marraskuuta 2015
Tutkimuskooste: Karppaus laihduttaa enemmän kuin vähärasvainen ruokavalio
Harvard-tutkijoiden laatiman 53 eri tutkimuksen yhteenvedon mukaan vähähiilihydraattinen ruokavalio on pitkäkestoisessa laihdutuksessa hieman tehokkaampi kuin vähärasvainen ruokavalio................"

vahahiilihydraattinen-ruokavalio-vhh.blogspot.fi/2015/11/karppaus-laihduttaa-enemman-kuin-vaharasvainen.html

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta_seurannut

      Ei tähän ilmiöön tarvita mitään yliopistoa. Luonnollinen eläinperäinen rasva on tarkoitettu ihmisravinnoksi, ei kärrynpyörän rasva (margariini). Tai sitten ihminen on unohtunut luonnon evoluutiossa, joten on pitänyt kehittää tämän vuosituhansia loppupuolella ihmisiä varten keinotekoinen rasva, joka sisältää sopivan määrän ympäristömyrkkyjä.
      Maitorasvoja nauttivat lapset esimerkiksi ovat terveempiä kuin nolla maitotuotteita syövät. Myös he pärjäävät koulussa paremmin. Rasvattomat tuotteet sisältävät sokeria, joka väsyttää koulutehtäviä tehdessä.

      • Anja_Hanna

        Olinpas Jnttimainen kommentti Artolta taas kerran.


      • sivusta_seurannut
        Anja_Hanna kirjoitti:

        Olinpas Jnttimainen kommentti Artolta taas kerran.

        Mitä se Pekka oikein hörisee. Sinähän sanoit ettet vieraile tällä palstalla. Siis valehtelet.
        Vai oliko kysymyksessä itse pää idiootti professorimafia.
        Samoja valehtelijoita joka tapauksessa. Kummallakaan teillä ei ole oikeata asia, koska kykynne ei siihen riitä.
        Kaiken lisäksi ihmettelette, mihin monet kirjoittajat ovat hävinneet? täytyy olla täysi idiootti, jos ei tuota ymmärrä.


    • Ei_laihdutukselle

      No niin. Koska olen kasvissyöjä (eli en todellakaan karppaaja), olen näin valtavan läski. Eli painoni on ollut nuoruudesta keski-ikään sama. (Eli siis en todellakaan ole läski.)

      Ei tarvitse laihduttaa, jos säilyttää entisen painonsa. Niin yksinkertaista se on.

      Normaalisti aikuinen lihoo 1 kg/vuosi. Jos ei liho kiloa vuodessa, ei tarvitse laihduttaakaan. Näissä tutkimuksissa on se vika, että tutkitaan vain ihmisiä, jotka lihovat muutenkin. Pitäisi tutkia niitä ihmisiä, jotka säilyttävät painonsa ilman laihdutuksia. Jos ihmisellä on taipumus lihoa, niin kyllähän se silloin lihoo millä dieetillä tahansa. Jos on taipumus säilyttää painonsa tasaisena, niin sekin säilyy melkein millä dieetillä tahansa. Eli ratkaisu lihavuusongelmaan löytyy normaalipainoisista, ei ylipainoisista.

    • serehellinenveku1112

      Ei_laihdutukselle

      Ihan ikioma teoria????

      Mitä mieltä olet siitä mikä tuli ensin-muna vai kana???

      "Koska olen kasvissyöjä (eli en todellakaan karppaaja)"

      Koska olen konttoristi enkä kuormaautokusi????

      • Kohtuuskaikessa

        Niin kai tässä tarkoitetaan että ylipäätänsäkin pitäisi pitää painostaan huolta alusta alkaen eikä päästää itseään lihomaan. Joillekin tietysti sopii paremmin siihen esim. VHH ja toisille taas toinen. Mutta niin tai näin kyllähän sitä itse aina itsensä lihavaksi syö turha siitä on muita alkaa syyttelemään. Se on hyvä asia että on onnistunut laihfduttamaan mutta kyllä se lihominesen estäminen on se tärkein asia. Ei VHH/LCHF ole siinä mikään ainao oikea vaihtoehto vaikka varmasti ihan toimiva onkin järkevästi noudatettuna kuten esim kasvissyöntikin.


    • serehellinenveku2221

      Kohtuuskaikessa

      Minulla ei ole mitään kasvissyöjiä vastaan. Atkinsin kasvisversio on täysin toimiva.

      " Ei VHH/LCHF ole siinä mikään ainao oikea vaihtoehto vaikka varmasti ihan toimiva onkin järkevästi noudatettuna kuten esim kasvissyöntikin."

      Järkevästi noudattetuna????

      Olisi aina hyvä selittää klicheitä.

      Ystävällisin terveisin Veijo

    • Kohtuuskaikessa

      No ilman omakohtaista kokemusta VHH:sta niin onhan siitäkin monenlaisia versioita sinä varmastikin tiedät sen paremmin kuin minä. Onhan Heikkiläkin sitä kritisoinut liialisen rasvaruokavaliona kun se toteutetaan ruotsin mallin mukaisesti. Itsellä kun ei ole koskaan ollut ongelmia painon kanssa enkä ole mitään ruokavaliota noudattanut niin vaikea sanoa omakohtaista kokemusta. Mikä Veijo on sinun kokemuksen mukaanniin sanonut rajat hiilihydraatien suhteen sinulle toimivassa VHH:ssa. Kyllähän kaien ruokavalion voi vetää överiksi niinv VHH:n kuin kaiken muunkin. Toivon että tämä keskustelu pysyy asiallisena eikä "räkänokat" puutu tähän niin saadaan oikeasti asiallinen keskustelu aikaan. Minuella siis ei ole mitään VHH:ta eikä mitään muutakaan ruokavaliota vastaan.

      • Kohtuuskaikessa

        Ja kirjoitusvirheet ylläolevassa viestissä johtuvat mallasjuoman nauttimisesta :)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe