Palvelulinjamalli

2016MoPa

15

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkäyvanhojen

      Mitenkähän ansiosidonnaisen lisäpäivillä olevat 60 vuotiaat, joutuvatko nyt mukaan kyykytyksee ja simputukseen, vaikka ikänsä tehneet ja kukaan ei palkkaa yli 60 vuotiasta enää, eläkekin lähellä, antaisivat edes lisäpävillä olevien olla rauhassa, mutta ei näistä tiedä, aiemmin oli maininta että uusi laki ei koske lisäpävillä olevia vaan heillä entisten sääntöjen mukainen aktivointi mutta en löydä enää tuosta mainintaa mistään..

    • Mopattypo

      Miten tuo on, onko tietoa ja lakipykälää tosta asiasta, siis lisäpäivillä olevien ikääntyneiden kohdalla?

    • koikolli

      Olis kiva tietää kanssa!

    • HammasHampaasta

      Savelalla menee savet housuun kun aletaan puhumaan työkkärin virkailijoiden työpaikoista. Minä kyllä väitän, että työkkärin virkailijat eivät ole tuottaneet yhtään uutta työpaikkaa tähän maahan. Mutta ovat antaneet satojatuhansia karensseja mitättömistä syistä sekä synnyttäneet pahoinvointia työttömien keskuuteen.

    • onskelee

      Tarkoittaako tuo että vanhatkin jo anssin lisäpäivillä olevat joutuvat näihin typo-kyykytyksiin, vaikka välttämättä vanhan selkä ei enää taivu, eikä yletä myöskään nuolemiseen ilmaisessa orjatyössä.

    • 2012

      Tuo ylen uutinen on kirjoitettu vuonna 2012.

    • vanhempi_jo

      Näyttää olevan, mutta nythän se astuu voimaan 2016 eli mitenkähän tässä sovelletaan ikääntyneille(anssin lisäpäivillä oleville), nimittäin jossain luki oliko vuosi-pari sitten, että lisäpäivillä oleviin sovelletaan entistä käytäntöä, mutta löytyykö tuosta nyt mainintaa, se olisi viisainta, aivan hullua simputtaa vanhoja, joite ei enää kouluteta uuteen ammttiin, eikä kukaan palkkaa yli 60 vuotiasta.
      Pitäisit työn sankarity jättää rauhaan ja päästääeläkkeelle kun monella 40 vuoden työhistoria takanaan.

    • alkaakonöyryyttäminen

      Miten tämä vaikuttaa ansiosidonnaisen lisäpäivillä oleviin yli 60 vuotiaisiin?

    • huonompaan.vaan.menee

      Toi toimintamalli on ollut käytössä jo 3 vuotta. Tuo lehtijuttu on lokakuulta 2012. Nythän siellä työkkärissä tilanne on se, että vain ne parhaat ja halutuimmat työntekijät saa töitä. Älkää siis ihmetelkö miksi esim. yli 50 vuotiaat ei työllisty. Heille ei edes tarjota mitään. Ei koulutusta ei töitä. Jos olet hyvän koulutuksen suorittanut nuorehko henkilö, jolla tietty työkokemus et kauaa työttömämä todennäköisesti ole. Työkkärissähän on paljon myös töitä ns. tiskin alta. Eli sinne työnantajat antavat työpaikkoja tiedoksi ja pyytävät että virkailijat katsovat suoraan rekisteristä sopivimmat haastatteluun ja sitten niistä joku valitaan. Nämä paikat eivät siis koskaan tule julkiseen hakuun.

      Tämä on myös se palvelu johon tuon muutoksen jälkeen on keskitetty voimia te-toimistoissa (siis se työ- ja ELINKEINOtoimisto). Ei ole enää pitkään aikaan ollut työvoimatoimistoa jossa keskityttiin työnhakijoihin ja heidän työhön sijoittamiseensa. Nyt keskitytään työnantajiin ja heidän tyytyväisenä pitämiseen.

      Oletteko huomanneet, että esim. työvoimakoulutus sen kun vaan hupenee. Näin vähän ei ole tarjontaa ollut varmaan koskaan. Sekin vielä keskittyy joillekin tietyille ammattialoille.

      • ByroB

        Eikö se ole hyvä, että toi työvoimakoulutus vähenee eikä työttömistä sikäli hyödy noi pummiyrittäjät huuhaakoulutuksilla?
        CV-netin "profiilista" ymmärtää, että olen 50v tai ainakin lähelle, koska mainitsen miten monta vuosikymmentä työkokemusta löytyy. Tuossa keväällä joku työnantaja oli lukenut sen ja tahtoi te-muijien laittavan mulle "Työtarjouksen". Ei jostain syystä viestittänyt cv-netin kautta s-postiini! Kävin haastattelussa ja lupasi "joka tapauksessa" soittaa vaan ei ole vielä soittanut.
        En näe mitään pahaa siinä, ettei 50v kutsuta haastatteluihin. Jos ei kuitenkaan valita työhön, ihan kiva, ettei turhaan juoksuteta haastatteluihin, vai kuinka? Pääsisipä vielä noista hakukomennoista!


      • huonompaan.vaan.menee
        ByroB kirjoitti:

        Eikö se ole hyvä, että toi työvoimakoulutus vähenee eikä työttömistä sikäli hyödy noi pummiyrittäjät huuhaakoulutuksilla?
        CV-netin "profiilista" ymmärtää, että olen 50v tai ainakin lähelle, koska mainitsen miten monta vuosikymmentä työkokemusta löytyy. Tuossa keväällä joku työnantaja oli lukenut sen ja tahtoi te-muijien laittavan mulle "Työtarjouksen". Ei jostain syystä viestittänyt cv-netin kautta s-postiini! Kävin haastattelussa ja lupasi "joka tapauksessa" soittaa vaan ei ole vielä soittanut.
        En näe mitään pahaa siinä, ettei 50v kutsuta haastatteluihin. Jos ei kuitenkaan valita työhön, ihan kiva, ettei turhaan juoksuteta haastatteluihin, vai kuinka? Pääsisipä vielä noista hakukomennoista!

        Oletko ihan tosissasi? Olet siis ihan tyytyväinen työttömänä. Olen itse työllistynyt joskus viime vuosikymmeninä työkkärin koulutuksissa. Niissä kun on ollut se työharjoitteluosio. On tullut sitten sen jälkeen jatkoksi töitä. En siis pidä niitä minään huuhaa-koulutuksina. Miksi yli 50 vuotiaita ei valittaisi työhön jos on hakijoista paras työkokemus ja tietotaito. Sehän se pitäisi ratkaista kuka saa paikan. Vai mitä mieltä olet. On se kummallista, että itse yli 50 vuotiaana ei halua tulla valituksi. En ihmettele, jos ei työnantaja soitellut perään kun olet tuolla asenteella.

        Haluat sitten ilmeisesti mieluummin niihin kuntouttaviin "ilmaisiin" töihin. Nehän ne vasta mukavia onkin vai mitä. Itse kyllä mieluummin menen ihan oikeisiin töihin joista palkkaakin maksetaan. Ovat myös mielekkäämpiä kuin nuo huuhaa kuntoutus"työt". Olen ymmärtänyt, että kun 500 pv työmarkkinatukea tulee täyteen niin pakkokuntoutustyöt edessä. Juuri siksi tuo edellä mainittu kummallisuus ärsyttää. Jos ei työkkäristä tarjota yhtikäs mitään, ei edes palkkatukitöitä yli 50 kymppisille niin huonosti on asiat.


      • ByroB
        huonompaan.vaan.menee kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi? Olet siis ihan tyytyväinen työttömänä. Olen itse työllistynyt joskus viime vuosikymmeninä työkkärin koulutuksissa. Niissä kun on ollut se työharjoitteluosio. On tullut sitten sen jälkeen jatkoksi töitä. En siis pidä niitä minään huuhaa-koulutuksina. Miksi yli 50 vuotiaita ei valittaisi työhön jos on hakijoista paras työkokemus ja tietotaito. Sehän se pitäisi ratkaista kuka saa paikan. Vai mitä mieltä olet. On se kummallista, että itse yli 50 vuotiaana ei halua tulla valituksi. En ihmettele, jos ei työnantaja soitellut perään kun olet tuolla asenteella.

        Haluat sitten ilmeisesti mieluummin niihin kuntouttaviin "ilmaisiin" töihin. Nehän ne vasta mukavia onkin vai mitä. Itse kyllä mieluummin menen ihan oikeisiin töihin joista palkkaakin maksetaan. Ovat myös mielekkäämpiä kuin nuo huuhaa kuntoutus"työt". Olen ymmärtänyt, että kun 500 pv työmarkkinatukea tulee täyteen niin pakkokuntoutustyöt edessä. Juuri siksi tuo edellä mainittu kummallisuus ärsyttää. Jos ei työkkäristä tarjota yhtikäs mitään, ei edes palkkatukitöitä yli 50 kymppisille niin huonosti on asiat.

        Kiva, ett saat töitä. Omiin pitkiin t. lyhyempiin työsuhteisiin ei ole työll.kurssit vaikuttaneet. Tuohon kevätkesän juttuun vaikutti eniten se, että palkkapyyntöni oli työnantajan mielestä korkea ja hän sai halvemman lähempää. Peltilehmän ruokinta on kallista ja matkaa olisi tullut 75km/pv. Olisi pitänyt kai mennä koululaispalkalla töihin!
        Kun 300työm.tukipv on yhdenjaksoisesti täynnä, aktivoidaan jotenkin. Saa nähdä miten. En tiedä mitä kotikylässä silloin tehdään. Mahdollisesti kieltäydyn ja lusin karenssin. Nyt en ole ihan työtön.


    • eihyvältänäytä

      Mutta joutuvatko nyt 60 vuotiaat lisäpäivillä olevat mukaan orjakyykytykseen eli ilmaistyöhön?

      • ByroB

        Olen ymmärtänyt, että kunta maksaa 50% työmarkkinatuesta, kun työtön on saanut yli 300 pv tmt:a ja edelleen enemmän, kun tmt-pviä on yli 1000. Ja heitä, siis tmt-jengiä aktivoidaan.
        Ansiosidonnaisella olevia ei aktivoida, koska kunta ei joudu heistä maksamaan mitään. Sanokaa vaan, jos tämä on jotenkin toisin.


    • joslakianoudatetaan

      Aktivointisuunnitelma 25 vuotta täyttäneelle asiakkaalle

      Aktivointisuunnitelma on laadittava työttömälle 25 vuotta täyttäneelle henkilölle, jolle on aiemmin laadittu työllistymissuunnitelma ja

      1. joka on työttömyyden perusteella saanut työmarkkinatukea vähintään 500 päivältä,

      2. joka on 500 päivän työttömyyspäivärahakauden jälkeen saanut työttömyyden perusteella työmarkkinatukea vähintään 180 päivältä, tai

      3. jonka pääasiallinen toimeentulo on viimeisen 12 kuukauden aikana perustunut työttömyyden johdosta maksettuun toimeentulotukeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4874
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3207
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1355
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1176
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      858
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      855
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      478
      690
    Aihe