Neliyhteinen

Katolisilla on neliyhteinen Jumala. Kun meillä muilla on kolmiyhteinen. He jopa rukoilee Maria tuollaista ei Raamattu tunne.

31

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raamattu_ei_pelasta

      Protestanteilla on neliyhteinen Jumala. Kun meillä kristityillä on kolmiyhteinen. He jopa palvovat raamattua tuollaista ei kristinusko tunne.

      Onko vaikea ymmärtää, että me emme usko raamattuun ainoana opin lähteenä. Neitsyt Marialta ja muilta pyhiltä on pyydetty esirukouksia kristikunnassa aina. Sen sijaan sola scriptura, sola fide ja sola gratia olivat täysin tuntemattomia oppeja kristityille, kunnes Martti Luther halusi keksiä oikeutuksen elää rietastelevaa elämää ilman pelkoa ikuisesta helvetistä.

      • JumaltarustojenHelvetti

        >> Sen sijaan sola scriptura, sola fide ja sola gratia olivat täysin tuntemattomia oppeja kristityille, kunnes Martti Luther halusi keksiä oikeutuksen elää rietastelevaa elämää ilman pelkoa ikuisesta helvetistä. >>

        Eikö Raamattu sitten mielestäsi ole Jumalan Sanaa?
        JOS ON, niin silloin ne muut Raamatun ulkopuoliset kirjoitukset >eivät voi olla RISTIRIIDASSA Raamatun kanssa< kuten nuo Äitikirkon "apostoliset traditiot" ja kaksoisviestintää täynnä oleva katekismus...
        Raamatussa kerrotaan, että "Jumalan HYVYYS vetää meitä PARANNUKSEEN">>>ainoastaan diktaattorit ja tyrannit käyttävät PELKOA aseinaan HALLITA ihmisiä...aivan kuten KIRKKOKIN on syntymästään asti tehnyt. Kyllä pelko saattaa saada ihmisen rangaistuksen pelosta ulkonaisesti käyttäytymään "toivotulla tavalla" (esim. liittymään kirkon jäseneksi pelastuakseen "helvetistä"), mutta pelko ei koskaan synnytä rakkautta. Jumala on rakkaus.

        Room.2:4
        Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, ETKÄ TIEDÄ, että Jumalan HYVYYS vetää sinua PARANNUKSEEN?

        Raamattu ei tunne koko kirkko-sanaa, kuten se ei myöskään tunne helvetti- tai Haades-sanaa. Helvetti ja Haades tulevat JUMALTARUSTOISTA eli mytologioista ja ovat myös epäjumalien nimiä. Eli jos uskot näihin oppeihin, niin olet >Helin tai Haadeksen palvoja< ja rikot näin 1. Käskyä "älä pidä muita jumalia minun rinnallani"...

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Helvetti
        Sanan alkuperä
        Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5]Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Haades
        Haades tai Hades (muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης ’näkymätön’) tarkoittaa kreikkalaisessa ja roomalaisessa jumaltarustossa esiintyvää vainajalaa eli tuonpuoleista. Kreikkalaisessa mytologiassa Haades on myös paikkaa hallitsevan jumalan nimi, jonka vastine roomalaisessa mytologiassa on Pluto.

        Sana, joka Raamatussa on >väärin käännetty helvetiksi< ja josta myös Jeesus puhui, on GEHENNA

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Gehenna
        Gehenna eli Hinnomin laakso (hepreaksi ‏גהינום‎, ’Ge-hinnom’; kreik. Γέεννα, ’Geenna’) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso, jossa Juudankuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille ja johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi. Gehenna on sittemmin tullut merkitsemään tuomittujen kuolemantakaista rangaistuspaikkaa, helvettiä (esimerkiksi Matt. 5:22, Jaak. 3:6).

        Jeesus ei koskaan puhunut "helvetistä", vaan kaatopaikasta, jonne heitettiin KUOLLEIDEN ruumiit palamaan. Gehenna ei siis ole mikään jumaltarustojen helvetti, jossa "eläviä kuolleita" kidutetaan iankaiken, eikä se myöskään ole jumaltarustojen Haades, jossa "kuolemattomat sielut" haahuilevat iankaiken. Se on KAATOPAIKKA. "Maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman"...näin opettaa Raamattu. Kirkko on vääristelevillä opetuksillaan tehnyt Jumalasta suorastaan saatanan kuvan, jonka vuoksi moni ihminen on kääntänyt selkänsä tällaiselle sadistiselle "jumalalle"...ja kuinkakohan moni ihmispoloinen on päätynyt mielisairaalaan kirkon väärien opetusten vuoksi...tai ateistiksi...


      • JumaltarustojenHelvetti

        Niin...ja tähän voisi lisätä vielä >> kirkon jäseneksi, sillä kyllähän kirkko todellakin "pelasti kuolemalta">>> samaan tapaan kuin mafiakin "suojelee" niitä, jotka suostuvat maksamaan "suojelusrahaa" mafialle...muille käy huonosti...Tällä periaatteella toimii tämä kirkonkin "pelon evankeliumi"...


      • JumaltarustojenHelvetti

        Miksiköhän Raamatun Jumalalle "ei tulisi mieleenkään" tehdä sellaisia >kauhistuttavia tekoja< kuin kirkko jumaltarustoista lainatulla helvetti- opetuksellaan opettaa...?...ei mitään ristiriitaa, vai...

        Jer.7:31
        He ovat rakentaneet Ben-Hinnomin laaksoon uhripaikkoja, Tofetin uhrikukkuloita, polttaakseen siellä poikiaan ja tyttäriään.* Sitä minä en ole käskenyt tehdä, SELLAINEN EI TULISI MIELEENIKÄÄN!" [Vrt. 19:6--14 sekä 2. Kun. 3:10.Ben-Hinnomin laakso, hepr. Ge-(Ben-)Hinnom, sijaitsee Jerusalemin eteläpuolella. Laaksossa oli vieraiden jumalien palvontapaikkoja, ja siellä poltettiin jätteitä. Helvettiä merkitsevä sana Gehenna (vrt. esim. Matt. 5:22) johtuu laakson nimestä.][ 3. Moos. 18:21; 5. Moos. 18:10]

        Jer.19:5
        He ovat rakentaneet alttareita polttaakseen lapsiaan tulessa uhreina Baalille. Sitä minä en ole käskenyt heidän tehdä, SELLAINEN EI TULISI MIELEENIKÄÄN!" [Jer. 7:31, Jer. 32:35]

        Jer.32:35
        He ovat rakentaneet Baalille uhrikukkuloita Ben- Hinnomin laaksoon, ja siellä he ovat palvelleet Molokia panemalla poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi. Sitä minä en ole käskenyt heidän tehdä. Kuinka voisi tulla mieleenikään vaatia heitä tekemään sellaisia KAUHISTUTTAVIA TEKOJA! Itse he ovat syösseet Juudan syntiin. [Jer. 7:31, Jer. 19:5]


      • Mikä kirja teillä sanoo,että on neliyhteinen? ??


      • JumaltarustojenHelvetti kirjoitti:

        >> Sen sijaan sola scriptura, sola fide ja sola gratia olivat täysin tuntemattomia oppeja kristityille, kunnes Martti Luther halusi keksiä oikeutuksen elää rietastelevaa elämää ilman pelkoa ikuisesta helvetistä. >>

        Eikö Raamattu sitten mielestäsi ole Jumalan Sanaa?
        JOS ON, niin silloin ne muut Raamatun ulkopuoliset kirjoitukset >eivät voi olla RISTIRIIDASSA Raamatun kanssa< kuten nuo Äitikirkon "apostoliset traditiot" ja kaksoisviestintää täynnä oleva katekismus...
        Raamatussa kerrotaan, että "Jumalan HYVYYS vetää meitä PARANNUKSEEN">>>ainoastaan diktaattorit ja tyrannit käyttävät PELKOA aseinaan HALLITA ihmisiä...aivan kuten KIRKKOKIN on syntymästään asti tehnyt. Kyllä pelko saattaa saada ihmisen rangaistuksen pelosta ulkonaisesti käyttäytymään "toivotulla tavalla" (esim. liittymään kirkon jäseneksi pelastuakseen "helvetistä"), mutta pelko ei koskaan synnytä rakkautta. Jumala on rakkaus.

        Room.2:4
        Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, ETKÄ TIEDÄ, että Jumalan HYVYYS vetää sinua PARANNUKSEEN?

        Raamattu ei tunne koko kirkko-sanaa, kuten se ei myöskään tunne helvetti- tai Haades-sanaa. Helvetti ja Haades tulevat JUMALTARUSTOISTA eli mytologioista ja ovat myös epäjumalien nimiä. Eli jos uskot näihin oppeihin, niin olet >Helin tai Haadeksen palvoja< ja rikot näin 1. Käskyä "älä pidä muita jumalia minun rinnallani"...

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Helvetti
        Sanan alkuperä
        Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5]Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Haades
        Haades tai Hades (muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης ’näkymätön’) tarkoittaa kreikkalaisessa ja roomalaisessa jumaltarustossa esiintyvää vainajalaa eli tuonpuoleista. Kreikkalaisessa mytologiassa Haades on myös paikkaa hallitsevan jumalan nimi, jonka vastine roomalaisessa mytologiassa on Pluto.

        Sana, joka Raamatussa on >väärin käännetty helvetiksi< ja josta myös Jeesus puhui, on GEHENNA

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Gehenna
        Gehenna eli Hinnomin laakso (hepreaksi ‏גהינום‎, ’Ge-hinnom’; kreik. Γέεννα, ’Geenna’) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso, jossa Juudankuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille ja johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi. Gehenna on sittemmin tullut merkitsemään tuomittujen kuolemantakaista rangaistuspaikkaa, helvettiä (esimerkiksi Matt. 5:22, Jaak. 3:6).

        Jeesus ei koskaan puhunut "helvetistä", vaan kaatopaikasta, jonne heitettiin KUOLLEIDEN ruumiit palamaan. Gehenna ei siis ole mikään jumaltarustojen helvetti, jossa "eläviä kuolleita" kidutetaan iankaiken, eikä se myöskään ole jumaltarustojen Haades, jossa "kuolemattomat sielut" haahuilevat iankaiken. Se on KAATOPAIKKA. "Maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman"...näin opettaa Raamattu. Kirkko on vääristelevillä opetuksillaan tehnyt Jumalasta suorastaan saatanan kuvan, jonka vuoksi moni ihminen on kääntänyt selkänsä tällaiselle sadistiselle "jumalalle"...ja kuinkakohan moni ihmispoloinen on päätynyt mielisairaalaan kirkon väärien opetusten vuoksi...tai ateistiksi...

        Katoliset ei usko Jeesuksen täydelliseen sovitukseen vaan heidän pitää vielä sovittaa kiirastulessa ne synnit mitä ei "Jeesus ole sovittanut ".


      • Pappi_on_aina_välittäjä_

        Oikein! Raamattu ei tunne noita Lutherin oppeja kuten Raamattu yksin ja Usko yksin jne.


      • Pappi_on_aina_välittäjä_ kirjoitti:

        Oikein! Raamattu ei tunne noita Lutherin oppeja kuten Raamattu yksin ja Usko yksin jne.

        Ei kyllä tunne paavin oppejakaan


      • Pappi_on_aina_välittäjä_
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei kyllä tunne paavin oppejakaan

        Ei ole tarkoituskaan - toisin kuin teillä.


      • AinoatOikeaoppiset
        Pappi_on_aina_välittäjä_ kirjoitti:

        Ei ole tarkoituskaan - toisin kuin teillä.

        >>Ei ole tarkoituskaan - toisin kuin teillä.>>

        Mihin te oikein enää edes tarvitsette Raamattua? Hämäämiseen, vai... Teillä taitaa olla sama tyyli "tutkia Raamattua" kuin Jehovan todistajilla, että ensin otetaan Vartiotornin oma "pravda", josta tarkistetaan, mikä "totuus" on ja näön vuoksi etsitään sitten Raamatusta jokin jae, joka "tukee totuutta"...vain sillä erotuksella, että teidän "pravda" on katekismus. Mitä enemmän ymmärrän katolisuutta, sen selvemmäksi käy, mistä Jehovan todistajat ovat perineet "ainoan oikeaoppisuutensa"...


    • V.Ankka-änkyrä

      Marilata pyydetään esirukouksia. Lisäksi hän on oiva malli kuuliaisuudesta Jumalan antamaa tehtävää kohtaan: olla Jeesuksen äiti. En ole expertti teologi, mutta olen kumminkin pyhäkoulun käynyt. Siksi siis en ymmärrä, miksi kuvittelet Marian olevan Jumala? Vosistko selvittää sitä tarkemmin, että osaan korjata virheelliset ajattelumallisi.

      • MikäPuuttuuJaMiksi

        Vastaus löytyy, kun vertaat seuraavia Äitikirkon "10 käskyä" Raamatun 10 käskyyn...

        http://katolinen.fi/?page_id=269

        Kymmenen käskyä

        (KKK 2051, vrt. 2. Moos. 20:2-17; 5. Moos. 5:6-21)

        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi: Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        2. Älä käytä väärin Herran Jumalasi nimeä.

        3. Muista pyhittää Herran päivä.

        4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

        5. Älä tapa.

        6. Älä tee aviorikosta.

        7. Älä varasta.

        8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        9. Älä himoitse toisen puolisoa.

        10. Älä himoitse mitään, mikä on toisen omaa.

        VERSUS RAAMATTU

        2. Moos.20
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. (1. Käsky)

        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. (2. Käsky)

        7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu. (3. Käsky)

        8 Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen. (4. Käsky)

        12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. (5. Käsky)

        13 Älä tapa. (6. Käsky)

        14 Älä tee huorin. (7. Käsky)

        15 Älä varasta. (8. Käsky)

        16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. (9. Käsky)

        17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." (10. Käsky)


      • V.Ankka-änkyrä

        Vastauksesi ei tainnut olla minulle, vai kuinka? Sillä en kyllä ymmärrä, miksi luterilaisena kuvittelet, Marian olenvan Jumala meille katolilaisille; vaikka tosin kirjoitan tätä vain allekirjoittaneen nimissä.

        Olen kyllä harkinnut, että voisin mennä jouluna luterilaiseen, Jumalanpalvelukseen, jos siellä lauletaan "Grosser Gott, wir loben Dich", en tiedä mitä se on suomeksi. Voisitko auttaa tässä?


      • MikäPuuttuuJaMiksi
        V.Ankka-änkyrä kirjoitti:

        Vastauksesi ei tainnut olla minulle, vai kuinka? Sillä en kyllä ymmärrä, miksi luterilaisena kuvittelet, Marian olenvan Jumala meille katolilaisille; vaikka tosin kirjoitan tätä vain allekirjoittaneen nimissä.

        Olen kyllä harkinnut, että voisin mennä jouluna luterilaiseen, Jumalanpalvelukseen, jos siellä lauletaan "Grosser Gott, wir loben Dich", en tiedä mitä se on suomeksi. Voisitko auttaa tässä?

        >> Vastauksesi ei tainnut olla minulle, vai kuinka? Sillä en kyllä ymmärrä, miksi luterilaisena kuvittelet, Marian olenvan Jumala meille katolilaisille; vaikka tosin kirjoitan tätä vain allekirjoittaneen nimissä. >>

        Vastaukseni oli kyllä osoitettu sinulle, mutta minä en ole nimimerkki "totuusvoittaaaina", joka on tämän ketjun aloittaja ja ilmeisestikin luterilainen. Minä en kuulu minkään nimiseen "uskonnolliseen puolueeseen" 1. Kor.1:10-13; 1. Kor.3:3-7. Niiden äiti eli synnyttäjä on Ilmestyskirjan "suuri Babylon" Ilm.17:5,6. Kristittyjen äiti on "ylhäällä oleva" eli "taivaallinen Jerusalem" Gal.4:26.

        >> Olen kyllä harkinnut, että voisin mennä jouluna luterilaiseen, Jumalanpalvelukseen, jos siellä lauletaan "Grosser Gott, wir loben Dich", en tiedä mitä se on suomeksi. Voisitko auttaa tässä? >>

        Ymmärtääkseni se tarkoittaa "suuri Jumala, me ylistämme sinua"... Jumala onkin ainoa, jota meidän kannattaa ylistää, ei vajavaisia ihmisiä. Voisitko sinä katolilaisena kertoa minulle, MIKSI katolilaisten "10 käskystä" puuttuu yksi käsky? Onko se teille katolilaisille jotenkin "vähäpätöinen" tai "merkityksetön" tai jopa aivan "tarpeeton"...


      • V.Ankka-änkyrä

        Mikä käsky siitä puuttuu? Tuossa mainitsemasi käskyt 1 ja 2 ovat yhdessä käsky 1. Mielestäni luterilaisilla on samat käskyt kuin katoilaisilla ja ortodokseilla. Ei kai Luther sentään niitä kehdannut muuttaa?

        Eivätkö luterilaiset rukoile toisten puolesta? Kun minä olin pyhäkoulussa sitä kutsusttiin suomeksi esirukoukseksi.


      • MikäPuuttuuJaMiksi
        V.Ankka-änkyrä kirjoitti:

        Mikä käsky siitä puuttuu? Tuossa mainitsemasi käskyt 1 ja 2 ovat yhdessä käsky 1. Mielestäni luterilaisilla on samat käskyt kuin katoilaisilla ja ortodokseilla. Ei kai Luther sentään niitä kehdannut muuttaa?

        Eivätkö luterilaiset rukoile toisten puolesta? Kun minä olin pyhäkoulussa sitä kutsusttiin suomeksi esirukoukseksi.

        >> Mikä käsky siitä puuttuu? Tuossa mainitsemasi käskyt 1 ja 2 ovat yhdessä käsky 1.

        Oletko todellakin sitä mieltä, että tämä katolisen kirkon 1.käsky
        >>> 1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi: Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        VERSUS >>Raamatun

        >>> 2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi... 3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. (=1.käsky) 4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä MITÄÄN kuvaa, älä niistä, jotka ovat YLHÄÄLLÄ TAIVAASSA, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5 ÄLÄ KUMARRA NIITÄ ÄLÄKÄ PALVELE NIITÄ... (=2.käsky)

        >>> ovat siis mielestäsi yksi ja sama käsky? Eikö tuosta katolilaisesta versiosta ole "unohtunut" aika merkittävä osa, joka on sitten korvattu jakamalla Raamatun 10.käsky kahtia, jotta saadaan Äitikirkon käskyjen määrä pysymään kymmenenä...

        9. Älä himoitse toisen puolisoa.
        10. Älä himoitse mitään, mikä on toisen omaa.

        Eikö "älä himoitse MITÄÄN, mikä on toisen omaa", pidä jo sisällään myös toisen puolison ja kaiken muunkin, joten miksi niistä on tehty kaksi erillistä käskyä? Ja sen sijaan KUVAINPALVONNASTA ei ole niissä minkäänlaista mainintaa...

        Jer.10
        2 Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne PAKANAIN MENOON älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat.
        3 Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä, puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä.
        4 Ne koristetaan hopealla ja kullalla sekä kiinnitetään nauloilla ja vasaroilla, niin etteivät ne horju.
        5 Ne ovat KUIN LINNUNPELÄTIN kurkkumaalla, eivät ne voi puhua; kantamalla täytyy niitä kantaa, sillä eivät ne voi astua. Älkää peljätkö niitä, sillä eivät ne voi pahaa tehdä; mutta eivät ne myöskään voi tehdä hyvää.
        10 Mutta Herra on totinen Jumala; hän on ELÄVÄ JUMALA ja iankaikkinen kuningas. Hänen vihastansa vapisee maa, ja kansat eivät kestä hänen suuttumustansa.
        14 JÄRJETÖN on jokainen ihminen, tietoa vailla, häpeän saa jokainen kultaseppä veistetystä kuvasta, PETOSTA on hänen valamansa kuva, eikä niissä henkeä ole.
        15 TURHUUTTA ne ovat, NAURETTAVIA TEKELEITÄ; kun niiden rangaistus tulee, ne hukkuvat.

        >> Mielestäni luterilaisilla on samat käskyt kuin katoilaisilla ja ortodokseilla. Ei kai Luther sentään niitä kehdannut muuttaa? >>

        Luther peri kirkkomallinsa ("ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta") Äitikirkolta, joten se on Äitikirkon "Tytär", kuten muutkin kirkot, jotka ovat syntyneet Äitikirkon hengellisestä haureussuhteesta "maan kuninkaiden" eli maallisen vallan kanssa Ilm.17:2,5, joten tietenkin ne ovat jokainen perineet jossain määrin jotakin "vanhemmiltaan"... Kirkot yleensä "ulkonäkönsä" eli ovat kirkkoja ja "luonteeltaan" laitosmaisia, hierarkisia, byrokraattisia ja muotojumalisia, jähmeitä organisaatioita. Toiset "tyttäret" taas kuten esim. karismaattiset seurakunnat ovat "boheemimpia" ja muistuttavat ulkonaisesti enemmän Raamatun seurakuntamallia, mutta ovat perineet Äitikirkon "luonteen" siinä, että pelottelevat ja pitävät vallassaan ihmisiä helvettiopillaan, jonka Äitikirkko taas on "lainannut" jumaltarustoista. Ja useimmille "tyttärille" on yhteistä tuo "ainoa oikeaoppisuus" tai sitten ne ovat vain muuten "ainoita oikeita"...hyvänä esimerkkinä Jehovan todistajat, adventistit ja lestadiolaiset..."ainoata oikeaoppista muslimisisartakaan" unohtamatta...Vai liekö sekin sittenkin Äitikirkon "äpärätytär", sillä sellaisiakin huhuja on liikkeellä...


      • Vain Jumalaa voi rukoilla


      • V.Ankka-änkyrä
        MikäPuuttuuJaMiksi kirjoitti:

        >> Mikä käsky siitä puuttuu? Tuossa mainitsemasi käskyt 1 ja 2 ovat yhdessä käsky 1.

        Oletko todellakin sitä mieltä, että tämä katolisen kirkon 1.käsky
        >>> 1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi: Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        VERSUS >>Raamatun

        >>> 2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi... 3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. (=1.käsky) 4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä MITÄÄN kuvaa, älä niistä, jotka ovat YLHÄÄLLÄ TAIVAASSA, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5 ÄLÄ KUMARRA NIITÄ ÄLÄKÄ PALVELE NIITÄ... (=2.käsky)

        >>> ovat siis mielestäsi yksi ja sama käsky? Eikö tuosta katolilaisesta versiosta ole "unohtunut" aika merkittävä osa, joka on sitten korvattu jakamalla Raamatun 10.käsky kahtia, jotta saadaan Äitikirkon käskyjen määrä pysymään kymmenenä...

        9. Älä himoitse toisen puolisoa.
        10. Älä himoitse mitään, mikä on toisen omaa.

        Eikö "älä himoitse MITÄÄN, mikä on toisen omaa", pidä jo sisällään myös toisen puolison ja kaiken muunkin, joten miksi niistä on tehty kaksi erillistä käskyä? Ja sen sijaan KUVAINPALVONNASTA ei ole niissä minkäänlaista mainintaa...

        Jer.10
        2 Näin sanoo Herra: "Älkää totutelko itseänne PAKANAIN MENOON älkääkä kauhistuko taivaan merkkejä, sillä pakanat niitä kauhistuvat.
        3 Sillä kansat noudattavat turhia jumalia; sillä ne ovat puuta, joka hakataan metsästä, puusepän kätten tekemiä, työaseella tehtyjä.
        4 Ne koristetaan hopealla ja kullalla sekä kiinnitetään nauloilla ja vasaroilla, niin etteivät ne horju.
        5 Ne ovat KUIN LINNUNPELÄTIN kurkkumaalla, eivät ne voi puhua; kantamalla täytyy niitä kantaa, sillä eivät ne voi astua. Älkää peljätkö niitä, sillä eivät ne voi pahaa tehdä; mutta eivät ne myöskään voi tehdä hyvää.
        10 Mutta Herra on totinen Jumala; hän on ELÄVÄ JUMALA ja iankaikkinen kuningas. Hänen vihastansa vapisee maa, ja kansat eivät kestä hänen suuttumustansa.
        14 JÄRJETÖN on jokainen ihminen, tietoa vailla, häpeän saa jokainen kultaseppä veistetystä kuvasta, PETOSTA on hänen valamansa kuva, eikä niissä henkeä ole.
        15 TURHUUTTA ne ovat, NAURETTAVIA TEKELEITÄ; kun niiden rangaistus tulee, ne hukkuvat.

        >> Mielestäni luterilaisilla on samat käskyt kuin katoilaisilla ja ortodokseilla. Ei kai Luther sentään niitä kehdannut muuttaa? >>

        Luther peri kirkkomallinsa ("ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta") Äitikirkolta, joten se on Äitikirkon "Tytär", kuten muutkin kirkot, jotka ovat syntyneet Äitikirkon hengellisestä haureussuhteesta "maan kuninkaiden" eli maallisen vallan kanssa Ilm.17:2,5, joten tietenkin ne ovat jokainen perineet jossain määrin jotakin "vanhemmiltaan"... Kirkot yleensä "ulkonäkönsä" eli ovat kirkkoja ja "luonteeltaan" laitosmaisia, hierarkisia, byrokraattisia ja muotojumalisia, jähmeitä organisaatioita. Toiset "tyttäret" taas kuten esim. karismaattiset seurakunnat ovat "boheemimpia" ja muistuttavat ulkonaisesti enemmän Raamatun seurakuntamallia, mutta ovat perineet Äitikirkon "luonteen" siinä, että pelottelevat ja pitävät vallassaan ihmisiä helvettiopillaan, jonka Äitikirkko taas on "lainannut" jumaltarustoista. Ja useimmille "tyttärille" on yhteistä tuo "ainoa oikeaoppisuus" tai sitten ne ovat vain muuten "ainoita oikeita"...hyvänä esimerkkinä Jehovan todistajat, adventistit ja lestadiolaiset..."ainoata oikeaoppista muslimisisartakaan" unohtamatta...Vai liekö sekin sittenkin Äitikirkon "äpärätytär", sillä sellaisiakin huhuja on liikkeellä...

        Ei katolisessa kirkossa mitään kuvia palvota, vai mitä yrität sanoa?

        Ehkäpä 9 ja 10 käsky on niin kuin ne on, sillä sivistyneissä maissa naiset eivät ole aviomiehensä omaisuutta tai päinvastoin.

        Ekö Jeesuksellakin ollut aika hassu määrä käskyjä, kun hän selitti rikkaalle nuorukaiselle, miten päästä iankaikkiseen elämään?

        En tiedä milloin olet viimeksi käynyt messussa, mutta ei siellä yleensä saarnata etusomi pystyssä synnistä, vaan Jumalan armosta ja hyvyydestä, sekä siitä miten tärkeää kristillinen perhe-elämä on.

        Ei ole mitään syytä kuulua helluntaiseurakuntaan tai adventisteihin, kun voi kuulua katoliseen kirkkoon. Ja jos vaikka pitää enemmän kitara-musiikista, niin aina sitä voi kirkkoherralle, ehdottaa, että jos soittaisit messussa kitaraa. Voi hyvin olla, että kirkkoherra ilahtuisi suuresti.


    • raamattu_ei_pelasta

      "Eikö Raamattu sitten mielestäsi ole Jumalan Sanaa?".

      Kyllä uskon täysin, että raamattu on osa Jumalan ilmoitusta. Kirkon perinne on myös osa Jumalan ilmoitusta. Raamatun kaanonin on katolinen kirkko määritellyt,

      Raamattu ei opeta, että raamattu on opin ainoa lähde. Raamattu ei opeta, että ihminen pelastuu ainoastaan uskosta. Protestanttisuus on raamatun vastainen harhaoppi.

      • KaksiteräinenMiekka

        >> Raamatun kaanonin on katolinen kirkko määritellyt,>>

        Niin on, mutta se ei ole kirjoittanut sen SISÄLTÖÄ, vaikkakin pyrkii kaikin tavoin VÄÄRISTELEMÄÄN sitä. Raamattu paljastaa katolisen kirkon antikristillisyyden.


      • RaamatunTarkoitus

        Hepr. 4:12
        Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, SE PALJASTAA SISIMMÄT AIKEEMME JA AJATUKSEMME. [Ef. 6:17; Ilm. 1:16]


        Ilm. 1:16
        Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko. [Jes. 49:2; Hepr. 4:12 | Matt. 17:2]


    • PasiToivonen

      >> Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.>>

      Jos sinulla on kuvallinen henkilötodistus, joudut helvettiin. Ihminen on tietääkseni Jumalan kuva ja lisäksi elollinen olento.

      Ketjun aloittaja palvoo Lutheria, kuten kuvakin todistaa.

      • JumaltarustojenHelvetti

        >> Jos sinulla on kuvallinen henkilötodistus, joudut helvettiin. Ihminen on tietääkseni Jumalan kuva ja lisäksi elollinen olento. >>

        Kukaan ei joudu >jumaltarustojen helvettiin< sillä Jeesus ei puhunut helvetistä, vaan >> toistan: GEHENNASTA, joka siis oli KAATOPAIKKA, jossa poltettiin (kuolleiden) rikollisten ruumiit. Tästäkin maailmasta tulee kerran vielä sellainen...

        Mal.4
        1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat OLJENKORSIA; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, NIIN ETTEI SE JÄTÄ HEISTÄ JUURTA EIKÄ OKSAA.
        2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
        3 ja tallaatte jumalattomat; sillä HE TULEVAT TOMUKSI teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

        2. Piet.3
        10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, PALAVAT..
        13 Mutta hänen LUPAUKSENSA MUKAAN ME ODOTAMME UUSIA TAIVAITA JA UUTTA MAATA, joissa vanhurskaus asuu.

        Ja kuvallisen henkilötodistuksen tehtävänä lienee vain osoittaa ihmisen henkilöllisyys, eikä että kyseessä on "Jumalan vertainen" olento, jolla olisi >edellytyksiä< esiintyä "Jumalan edustajana" tai vaikkapa "sijaisena" tai "välittäjänä", sillä tämä "Jumalan kuva" on syntiin langenneessa ihmisessä >tärveltynyt<...ja kukaan ei liene ala >kumartelemaan< edessäsi tai muuten >palvomaan tai rukoilemaan< sinua sen vuoksi, että sinulla on kuvallinen henkilöllisyystodistus...paitsi tietenkin tämän maailman >"alastomia keisareita"< kumarrellaan "Jumalan sijaisina ja edustajina", niin uskonnollisessa kuin ateistisessakin maailmassa, sillä KAIKKEEN IHMISPALVONTAAN liittyy kuvainpalvonta >>> sen vuoksi 2. käskyssä KIELLETÄÄN SE ja sen vuoksi se käsky >puuttuu< kokonaan katolisesta katekismuksesta...

        Jeesus on ainoa todellinen Jumalan kuva ja ainoastaan Jeesuksen ansioiden tähden mekin voimme lähestyä Jumalaa Isänämme...paavi ei "Jumalan kuvaksi" tai "sijaiseksi" tai "välittäjäksi" kelpaa, kuten ei myöskään Maria....

        >> Ketjun aloittaja palvoo Lutheria, kuten kuvakin todistaa.>>

        Minä en ole ketjun aloittaja, enkä palvo yhtäkään ihmistä ja kehoittaisin kaikkia muitakin lopettamaan, jos sellaista epäjumalanpalvontaa on harjoittanut....

        Ilm.19
        10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, KUMARTAEN RUKOILLAKSENI häntä. Mutta hän sanoi minulle: "VARO, ETTET SITÄ TEE; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; KUMARRA JA RUKOILE JUMALAA. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

        Ilm.22
        8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan KUMARTUAKSENI sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
        9 Ja hän sanoi minulle: "VARO, ETTET SITÄ TEE; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka >ottavat tämän kirjan sanoista vaarin<; KUMARTAEN RUKOILE JUMALAA".


    • raamattu_ei_pelasta

      "Niin on, mutta se ei ole kirjoittanut sen SISÄLTÖÄ, vaikkakin pyrkii kaikin tavoin VÄÄRISTELEMÄÄN sitä".

      Logiikkasi on pettämätön. Pidät uskontosi ainoana opin lähteenä antikristuksen kokoamaa kirjojen kokoelmaa, joka ei missään opeta olevansa opin ainoa lähde.
      Sen lisäksi tarvittiin 1500-vuotta ennen kuin sitä opittiin tulkitsemaan ja silloinkin vielä huonosti.

      • OpiskeleHistoriaa

        Katolisen kirkon _ulkopuolella_ on aina ollut kristittyjä. Uskonpuhdistuksessa tapahtui irtiotto katolisen kirkon _sisällä_.


      • KaksiteräinenMiekka

        >> Logiikkasi on pettämätön. Pidät uskontosi ainoana opin lähteenä antikristuksen kokoamaa kirjojen kokoelmaa >>

        Antikristuksella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin yrittää "omia" Kirjoitukset itselleen ja >vääristellä< niitä, koska ei kyennyt niitä tuhoamaankaan... Jos diktaattorilla on mahdollisuus, niin hän tuhoaa ja kieltää pakkokeinoin sanan- ja ajattelunvapauden ihmisiltä ja syöttää vain omaa propagandaansa, mutta jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin sitten täytyy teeskennellä "sanan- ja ajattelunvapauden kannattajaa" niin kauan kunnes taas pääsee diktaattorin asemaan, mutta yrittää tällä välin kaikin mahdollisin keinoin syöttää omia valheitaan totuuden sekaan...näin toimii narsistinen Äitikirkkokin...

        >> joka ei missään opeta olevansa opin ainoa lähde. >>

        Vaikka ei olisikaan ainoa, niin se on kuitenkin >riittävä<, sillä jos se, mitä on jo tiedossa, on >totuutta<, niin kaikkea muuta täytyy verrata siihen. Jos se "muu" on >ristiriidassa< totuuden kanssa, niin silloin se on valhetta. Ihmisen narsismi on tämän maailman syöpä ja sen on sekä historia että Raamattu osoittanut todeksi. Narsistinen ihminen kuvittelee olevansa Jumalan vertainen ja olevansa oman elämänsä Herra ja "käsikirjoittaja", mutta se "käsikirjoituskin" on kuitenkin viime kädessä Jumalan tekemä...

        Jer.51
        7 Baabel oli Herran kädessä kultainen malja, joka juovutti kaiken maan. Sen viinistä joivat kansat; sentähden kansat tulivat mielettömiksi.

        Jes.54:
        16 Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.


      • UskontojenUhritRy
        KaksiteräinenMiekka kirjoitti:

        >> Logiikkasi on pettämätön. Pidät uskontosi ainoana opin lähteenä antikristuksen kokoamaa kirjojen kokoelmaa >>

        Antikristuksella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin yrittää "omia" Kirjoitukset itselleen ja >vääristellä< niitä, koska ei kyennyt niitä tuhoamaankaan... Jos diktaattorilla on mahdollisuus, niin hän tuhoaa ja kieltää pakkokeinoin sanan- ja ajattelunvapauden ihmisiltä ja syöttää vain omaa propagandaansa, mutta jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin sitten täytyy teeskennellä "sanan- ja ajattelunvapauden kannattajaa" niin kauan kunnes taas pääsee diktaattorin asemaan, mutta yrittää tällä välin kaikin mahdollisin keinoin syöttää omia valheitaan totuuden sekaan...näin toimii narsistinen Äitikirkkokin...

        >> joka ei missään opeta olevansa opin ainoa lähde. >>

        Vaikka ei olisikaan ainoa, niin se on kuitenkin >riittävä<, sillä jos se, mitä on jo tiedossa, on >totuutta<, niin kaikkea muuta täytyy verrata siihen. Jos se "muu" on >ristiriidassa< totuuden kanssa, niin silloin se on valhetta. Ihmisen narsismi on tämän maailman syöpä ja sen on sekä historia että Raamattu osoittanut todeksi. Narsistinen ihminen kuvittelee olevansa Jumalan vertainen ja olevansa oman elämänsä Herra ja "käsikirjoittaja", mutta se "käsikirjoituskin" on kuitenkin viime kädessä Jumalan tekemä...

        Jer.51
        7 Baabel oli Herran kädessä kultainen malja, joka juovutti kaiken maan. Sen viinistä joivat kansat; sentähden kansat tulivat mielettömiksi.

        Jes.54:
        16 Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.

        Eikö ole olemassa Uskontojen uhrit Ry? Hakeutuisit sinne. Mutta taas sinulla on täysin oma uskonto. Olet itsesi uhri.


      • IhmisRakkausTäällä
        KaksiteräinenMiekka kirjoitti:

        >> Logiikkasi on pettämätön. Pidät uskontosi ainoana opin lähteenä antikristuksen kokoamaa kirjojen kokoelmaa >>

        Antikristuksella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin yrittää "omia" Kirjoitukset itselleen ja >vääristellä< niitä, koska ei kyennyt niitä tuhoamaankaan... Jos diktaattorilla on mahdollisuus, niin hän tuhoaa ja kieltää pakkokeinoin sanan- ja ajattelunvapauden ihmisiltä ja syöttää vain omaa propagandaansa, mutta jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin sitten täytyy teeskennellä "sanan- ja ajattelunvapauden kannattajaa" niin kauan kunnes taas pääsee diktaattorin asemaan, mutta yrittää tällä välin kaikin mahdollisin keinoin syöttää omia valheitaan totuuden sekaan...näin toimii narsistinen Äitikirkkokin...

        >> joka ei missään opeta olevansa opin ainoa lähde. >>

        Vaikka ei olisikaan ainoa, niin se on kuitenkin >riittävä<, sillä jos se, mitä on jo tiedossa, on >totuutta<, niin kaikkea muuta täytyy verrata siihen. Jos se "muu" on >ristiriidassa< totuuden kanssa, niin silloin se on valhetta. Ihmisen narsismi on tämän maailman syöpä ja sen on sekä historia että Raamattu osoittanut todeksi. Narsistinen ihminen kuvittelee olevansa Jumalan vertainen ja olevansa oman elämänsä Herra ja "käsikirjoittaja", mutta se "käsikirjoituskin" on kuitenkin viime kädessä Jumalan tekemä...

        Jer.51
        7 Baabel oli Herran kädessä kultainen malja, joka juovutti kaiken maan. Sen viinistä joivat kansat; sentähden kansat tulivat mielettömiksi.

        Jes.54:
        16 Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.

        "Antikristuksella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin yrittää "omia" Kirjoitukset itselleen ja >vääristellä< niitä, koska ei kyennyt niitä tuhoamaankaan... Jos diktaattorilla on mahdollisuus, niin hän tuhoaa ja kieltää pakkokeinoin sanan- ja aj....."

        Aivan ihmisrakkaudesta ilman että yritän Sinua loukata, puhuisit jonkun kanssa noista salaliitoajatuksistasi. Se helpottaa. Usko minua. Elämä ei voi olla helppoa, kun tuollaisia ajatuksia pyörii päässä jatkuvasti.


      • TurhaanHuolehdit
        IhmisRakkausTäällä kirjoitti:

        "Antikristuksella ei ollut muuta mahdollisuutta kuin yrittää "omia" Kirjoitukset itselleen ja >vääristellä< niitä, koska ei kyennyt niitä tuhoamaankaan... Jos diktaattorilla on mahdollisuus, niin hän tuhoaa ja kieltää pakkokeinoin sanan- ja aj....."

        Aivan ihmisrakkaudesta ilman että yritän Sinua loukata, puhuisit jonkun kanssa noista salaliitoajatuksistasi. Se helpottaa. Usko minua. Elämä ei voi olla helppoa, kun tuollaisia ajatuksia pyörii päässä jatkuvasti.

        >> Aivan ihmisrakkaudesta ilman että yritän
        Sinua loukata, puhuisit jonkun kanssa noista salaliitoajatuksistasi. Se helpottaa. Usko minua. Elämä ei voi olla helppoa, kun tuollaisia ajatuksia pyörii päässä jatkuvasti. >>

        Kiitos myötäelämisestäsi...:)) Mutta koska Ihmisrakkautta on niin vähän tässä maailmassa ja kun sitä nyt vihdoinkin esiintyy tälläkin palstalla, niin puhun oikein mielelläni sinun sekä muiden rakastavien katolilaisten (?) kanssa tästä aiheesta...eli mistä aloittaisimme?


      • KaksiteräinenMiekka
        UskontojenUhritRy kirjoitti:

        Eikö ole olemassa Uskontojen uhrit Ry? Hakeutuisit sinne. Mutta taas sinulla on täysin oma uskonto. Olet itsesi uhri.

        Minulla ei ole "uskontoa", minulla on vain >usko< ja se on aivan eri asia... En siis ole kenenkään uhri, enkä varsinkaan IHMISTEN orja, vaan minulla on VAPAUS ajatella aivan itse ja sen vapauden antaa minulle Raamattu...Uskonnot ja narsistiset lahkot eivät tätä vapautta uhreilleen ja orjilleen ikinä anna...


      • KaksiteräinenMiekka

        Laitetaan nyt vielä "perustelut" esille...

        1. Kor. 7:23
        Te olette kalliisti ostetut; älkää olko IHMISTEN orjia.

        1. Tess. 5:21
        mutta KOETELKAA KAIKKI, pitäkää se, mikä hyvää on...

        Tällaisen vapauden siis Kirjoitukset meille antavat, että meitä jopa kehoitetaan koettelemaan kaikki ja pitämään vain se, mikä hyvää on...ja siitähän ei juuri yksikään uskonnollinen auktoriteetti pidä, vaan pitäisi purematta niellä kaikki heidän "ainoat oikeat oppipakettinsa"...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe