Optikkoliikkeet Phuketissa

rillithankinnassa

Ollaan lähdössä kohta puoliin Bangtao Beachille Phuketiin. Reissun aikana olisi tarkoitus hankkia silmälasit useammalle perheenjäsenelle. Osaisiko joku suositella hyvää ja luotettavaa optikkoliikettä Phuketin alueelta Patong/Karon/Kata/Phuket town? Ja mielellään kuulen muitakin vinkkejä lasien hankintaan, hintatasoa ym.

11

1711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta.on

      Olen teettänyt kahdet lasit, yhdet Hua Hinissä ja toiset Pattayalla. Laadussa ei ole ollut valittamista, ellei huomioon oteta sitä, että Pattayalla nuori optikkotyttö ei tiennyt mitään sankojen sovittamisesta asiakkaalle, mutta osasi sentään lyhentää tai pidentää sankoja neuvojeni mukaisesti.
      Resepti kannattaa ottaa mukaan suomalaiselta silmälääkäriltä. Silti sikäläinen "optikko" saattaa haluta vielä tarkastaa linssien voimakkuudet itse, mutta tämä johtuu vain siitä, että hän epäilee ovatko paperilla olevat lukemat varmasti oikeat ja kansainvälisten normien mukaan mitatut. Linssit hiotaan ja lasit valmistetaan yleensä joko Japanissa tai Etelä-Koreassa, joten laatuun voi luottaa. Aikaa kuluu 4-5 työpäivää.
      Kannattaa kysyä ja katsella sankoja muutamasta isojen ketjujen myymälästä. Nimiä ei nyt tule mieleen, mutta esimerkiksi Patongilla on paljon alan liikkeitä, joten isot erottuvat helposti. Hinnat voivat vaihdella samankin ketjun myymälöissä melkoisesti - joissakin pyydetään lähes Suomen hintoja.
      Itse maksoin monitehoisista ohuista itsestään valossa tummuvista muovilinsseistä japanilaisissa titaanikehyksissä noin 300 euroa. Helsingissä pelkät linssit olisivat maksaneet 500 euroa kehykset päälle.
      On hyvä etukäteen kysyä voiko maksaa luottokortilla, mikä on turvallisinta. Osa maksusta maksetaan tilauksen yhteydessä ja loput laseja noudettaessa. Viimeksi liike olisi halunnut maksun käteisenä lasejani hakiessani, mutta kun ilmoitin, että käteistä ei ole ja sitä paitsi kysyin ensimmäiseksi laseja tilatessani voiko ne maksaa luottokortilla, Visa kelpasi.

    • Khaolaklover

      Kata Beachilla Brillit Optical, Otin lasit kyseisestä liikkestä takuu huolto laseille Suomessa. Kolmet lasit on Thaimaasta tullut hankittua ekat Khao Lakista 08. eikä
      valittamista ole ollut. Miksei sitä näköä siellä liikkeessä voi tarkistutta laitteet samanlaise kun Suomessa, samoin optikoiden ammatttaito hyvä. Luottokortilla
      maksaminen on onnistunut aina hinta on pyörinyt tosiaan siinä 300 -350 e välissä
      titaanikehyksillä ohennetulla tummuvalla moniteho linsseillä ja ovat olleet todella hyvin hiotut linssit.

      • Hymynmaa

        Ostin lukulasit phuketin brillistä 17.02.-18
        Linssi lohkesi suomessa.
        Suomen yhteyshenkilö ei vastaa.brillit ilmoitti että
        Pitäisi kuulema lähettä sinne ja itse joutuisin maksamaan lähetyksen 10.30€ ehkä en lähetä.
        Huono palvelu.


      • PaljonkoSäästit
        Hymynmaa kirjoitti:

        Ostin lukulasit phuketin brillistä 17.02.-18
        Linssi lohkesi suomessa.
        Suomen yhteyshenkilö ei vastaa.brillit ilmoitti että
        Pitäisi kuulema lähettä sinne ja itse joutuisin maksamaan lähetyksen 10.30€ ehkä en lähetä.
        Huono palvelu.

        Elämä opettaa.


    • lasitsilmille

      pässit ostakaa lasinne nisseniltä, alle 100e, olen käyttänyt laseja 35 vuotta ja lukuisia kaukolaseja sieltä ostanut, samoin kuin kaksiteho laseja, laatu ihan bueno, kaukolasit halvimmillaan 30 euroa ja samaan hintaan lukulasit mittojen mukaan, Nisse on osa instrumentariun konsernia, samaa kamaa myyvät kuin instru...

      Eikä Thaimaasta muutenkaan kannata ostaa silmälaseja, sangat on mitä sattuu, kopioita, hinnat hirveät, suosittelen nisseä,

      Hemmitti en ole maksanut 350 euroa ekoja laseja lukuunottamatta, lacoste, nyttemmin rayban, lacoste, police laseja on saanut nisselta, tarjoksesta...

    • Khaolaklover

      Voihan pässi, kyllä jotkut jaksaa puhua potaskaa kuten sinä! Kyllähän tuolla Nissellä on tullut käväistyä joskus pokia ja linssejä katsastamassa , sieltä löytyy kyllä kehyksiä edullisesti edullisimmat taisi viimeksi olla 70e keskihintaiset moniteholinsi 400e joissa ei ole tummeusta ei myöskään likaa hylkivää pintaa huonolla matikallikin tuo yhteissumma on 470e. Olen myös kysäissyt ohimenne optikko liikkeissä kun olen noita pokia on joutunut josku säädättämän mitä, vastaavat lasit maksaisi Suomessa hintaa tulisi vastaaville Suomessa 700e ja kyseessä merkikehykset (Prodesign ja Perry Ellis) jotka tällä hetkellä käytössä ovat molemmat tosi laadukkaat. Suomessa vastaus liikkeissä on aina sama Thaimaasta ei saa muuta kuin kopioita, olen kysynyt miten pystyy perustelemaan väittämän vastausta en ole saanut vaan sitä jargonia mitä optikkoliikkeissä yleensäkkin jauhetaan. Nissen linssit hiotaan nykyään Virossa, Spect
      saverin Unkarissa että jokainen päätelköön laadun itse. Haluisinpahan nähdä ne policen ja Ray Banin kehykset jotka lähtee alle satkun Nisseltä ei taida saada edes aurikolaseja siihen hintaa noilta edellämainitulta valmistajilta. Kun on alkuun päästy niin jatketaa, Äitini erehtyi ottamaan alkuvuodesta uudet kaksiteholasit ja sai
      lukulasit samaan hintaan. Yritin kyllä ehdotella jotakin muuta liikettä skitsaalle ihmiselle,ei kelvannut kun on aina ostanut Nisseltä . lasit satuam kirosi lukulasit
      kun ei nänyt niillä lukea, kaksiteho lasien linssit jakuvasti herkäst likaantuva ja huonosti puhdistuvat.

      • lasitsilmille

        olen ollut nissen asiakas ainakin 10 vuotta, siitä lähtien kun se aloitti agressiivisen markkinoinnin, linssejä ei hiota virossa vaan ranskassa, instrun osa omistamassa tehtaassa, olen ostanut ainakin neljät raybanit, sieltä eikä ne ole yksikään maksanut linsseineen yli 50 euroa, kahdet kaksitehot maksoi viime vuonna muistaaksi 120 euroa, nekin tuli ranskasta, tiedän kun näin lasitilauksen, jos nykyään tulee virosta voi olla kun en ole pariin vuoteen tarvinnut uusia.

        En yleensä edes ymmärrä miksi pitäisi tilata lukulaseja, minulle on hyvin toimineet nämä cittarin lukulasit, vaikka minulla on eri suurennos kummassakin silmässä eli ostan kahdet lasit ja katson että linssit saa vaihdettua, toki olen myös ostanut niitä kun nissellä oli tarjous 5 euroa lukulasit tai tarjouksessa mukana, ne tehtiin mittojen mukaan, toki hyvin näkee lukea...

        Minulla on vahvuudet 2,5/2,0 lukupuolella ja kaukolaseissa 0,75/1,75 aksiaali -110 astetta tai jotain sellaista.

        Et ole ainoa joka epäilee juttujani, eräs kaveri osti kanssa instrusta silmalasit muistaakseni 650 eurolla, ja kerroin hänelle että nuo vastaavat saat nissenistä alle 100, ei se uskonut, mutta sovittiin että tilaa sieltä, kokeeksi, sen jälkeen on tilannut useita,

        kerran olen yksiin raybaneihin laittanut auringon mukaan tummennuksen, ja kalvon naarmuuntumista vastaan maksoi muistaaksen 25 euroa lisää... käytän niitä edelleenkin aurinkolaseina, taitavat olla viisi vuotta vanhat.

        Katsoin netistä, nissenin 3 yhden hinnalla, 79 euroa peruslinsseillä.

        Muuten mulla on kaverilla optikkoliike hesassa, olen joskus jeesannut näitä tietsikka ja kassapääte hommia, pääsin näkemään nettohinnat, katteet on melkein kuin apteekeilla,

        se on syy miksi niitä silmälasiliikkeitä on perkeleesti, asun jyväskylässä keskustasta löytyy ainakin kahdeksan pikku liikettä lisäksi speckit, instrut ja nissenit... yhteensä varmaan 12, lisäksi seppälän, palokan ja keljon kauppakeskukset joissa on ainakin kuusi lasiliikettä.

        Mulle ei kannata syöttää pajunköyttä, että huonoilla laseilla pilaat silmäsi, ei pidä paikaansa, silmälääkäri kerran totesi että laseilla ei silmiä pilata, silmille on jopa hyväksi kun se joutuu sopeutumaan uusiin laseihin, pään särkyä saattaa aiheuttaa... tai ainakin minulle joskus aiheuttaa..

        Muutenkaan en oikein ymmärrä lausetta tosi laadukaat, mulla ne joko toimii tai sitten ei miten tarkastat tuon laadukkuuden, eikä ole koskaan vielä ollut toimimatta, käytän laseja kokoaikaisesti, ekat lasit 16 vuotiaana nyt olen 58 vuotta tuo kaukoalue on muuttunut hyvin vähän vuosien saatossa, mutta tuo ikänäkö on vaikeuttanut lukemista.


      • lasitsilmille

      • jasa57ha

        ei tarvise taimaahan asti lahtea meilta saa moniteholinssit alk 230.00e olen suomalainen minulla on silmalasi liike italiassa roomassa outlet ottica tuscolana olemme netissa


    • Khaolalover

      Myös minä asun jyväskylässä Tiedän tasan tarkkaan silmälasien hinnat Jyväskylässä. Niin juuri Nissen mainostaa kolmet yhden hinnalla mikäli on peruslinssi ja hirveätä viilausta linsseissä näön vuoksi tarvita ja mikäli Kyseessä kaksitehollinssit .ilmeisesti me keskustelemme nyt aidasta ja aidan seipäistä mikäli nyt tarkoita kaksiteholinssiä
      niitä saakin varmasti saakin 120e, kaksitehossa luku alkue näkyy linssissä selvästi rajattuna. Monitehoissa taas mitään rajausta ei ole ja linssihinta sitä kalliimpi mitä
      leveäpi lukualue on. Tuli alkuvuodesta nähtyä tuo Nissen moniteho linssien hinnoittelu
      kun olin Äitini mukana lasikauppaa tekemäässä, plakakatissa mikä oli isoilla kirjaimilla
      tehty Oli ainakin pronssi, hopea ,kulta kategoria moniteolinsseilleja hinnat pyörivät
      350-700 e välillä . Tarkoitin sillä laadulla sitä että sangat eivät vääntyile eikä sekä "pumput"sangoissa ok eikä liiallista välystä myöskään sangoissda. Olen kysellyt i
      piruttain optikko liikkeistä noiden linssien hintaa kauttaltaan pelkät linssit n.500 kaiken huippu oli seppälän prisman silmäasema kun tyttö sanoi 800e kysyin vain sillä kun titaanikehykset oli 20 e. Kaikkihan sen tietää että millaiset katteet laseissa on vaikka agressivinen hinnoittelu on lisääntynyt pirusti.Ttästä asiasta en viitsi enää vääntää käyn huomenna terkistamassa niiden Ray Banien hinna samoin nuo muut lasi
      asiat Kauppakadun Nissen myymälästä.

    • OtaHanuriinPoju

      Olen viimeeksi käyttänänyt sitä torin vieressä olevaa nisseniä, ja jossain vaiheessa myös Kauppakadun, mulla on nyt käytössä rajaton moniteho, jossa tuo lukualue on noin 10mm, se voimistuu mitä lähemmäs kehyksen alareunaan mennään, eli ne on juuri samat mitä manitsit kahdet maksoivat muistaakseni 120 euroa, aikaa kun ostin pari vuotta sitten, niissä on paksumuovikehys ja pumput....

      Silmäasema on erittäin kallis, luulen kyllä että sangat ei paljon maksa, aurinkolaseissa on todella kovat katteet, ostin jenkeistä taatusti aidot raybanin pilot lasit vuonna 2008 vahvuuksilla 80 taalaan, Floridasta raybanin myymälästä, hukkasin ne jossain vaiheessa.

      Näiden lasien laatu ja hinnat ymmärtäisin vielä kun vahvuudet olisi älyttömät vaikka yli 5 tai jopa 7, mutta ainakaan minulla ei ole tarvetta noin vahvoihin.

      Kun arvostelen linssejä, en osaa sitä, sangat on toki helppo katsoa, mutta nuo linssit en tiedä tarpeeksi, mulle on riittänyt ettei ole heijastumia ja näen hyvin, se on mulle riittänyt ja riittää edelleenkin, olen jo niin kauan käyttänyt laseja.

      En tiedä onko siellä nyt laatumerkkeja edellisesti , olen ostanut jommasta kummasta nuo raybanit en muista kummasta , ainakin neljät on laatikossa, kysy myyjältä milloin on ollut noita sankoja edellisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe