Karmea asiakasesimerkki TSI-viasta

pöyristyttävää

Huh, melko uusi auto ja vähän ajettu, ja kone hajosi:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29222.0

Siis tehdas sanoo suoraan että 1,4 TSI:n laskennallinenkin ajomäärä samalla moottorilla on vain 250.000 km! Johan tuon kesti kevyesti 70-luvun alun Lada 1200.

Kuka hullu ostaa vielä vw-konsernin auton (Audi, Skoda, VW, Seat)?

19

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäispitäis

      Kuluttajariitalautakunnasta tuli yksimielinen päätös, että turboahtimen pitää kestää enemmän kuin 94000 km. Harasoo, mun GOLFissa oli noilla kilometreillä pellin alla jo KOLMAS turboahdin.

    • adsfads

      "Kuka hullu ostaa vielä vw-konsernin auton (Audi, Skoda, VW, Seat)?"

      Joku hullu tietysti ostaa, luonnonvakio jolle emme voi mitään.

    • asdfadsf

      "meidän auton moottorin pitäisi kestää keskimäärin 240tkm"

      Minkälainen gaussin käyrä tuosta tulee, kuinka monen volkkarin moottori sen mukaan pitäisi kestää esim. vain 60tkm?

      VOLKKARI! ET VOI OLLA TOSISSASI!

    • rölliKouluunOppimaan

      Siis jos rölli taas kerran lukisi asiat niin kuin ne on kirjoitettu, eli VW:n mukaan moottorin on ajateltu kestävän VÄHINTÄÄN 250 tkm ilman suurempaa vikaa.

      • Saahan_sitä

        ajatella mutta vain harvat merkit kestävät tuon 250tkm ennenkuin kokevat taloudellisen katastrofin ts. autoa ei enää kannata korjata kustannusten noustessa liian korkeiksi auton arvoon nähden. Hajosi autosta sitten tekniikka tai kori. Japanilaiset autot, erityisesti Toyota, kuuluvat suurelta osin tuohon yli 250 tkm ryhmään kestävyytensä takia vaikkei niitä ole sellaiseen lähtökohtaisesti edes suunniteltu. Sehän tässä on huvittanut että silti Toyota kestää vaikkei edes pitäisi tai tarvitsisi.


    • päivystäväTrolliYeah

      Päivystääkö rölli Vaginapalstalla kun on pienen hetken päästä tarinan ilmestyttyä jo täällä Suolessa? Vai onkohan tuokin "vika" röllin itsensä mielikuvitusta ja tarinaa?

      • Vw-fanitrollipoju

        kiemurtelee tuskissaan kun kaikki mihin on uskonut, murenee joko savuna ilmaan tai murenee muuten monesta kohdasta. Mielikuvitusta ja tarinaa sillä riittää aamuvarhaisesta yöhön Vw-konsernin autoja puolustellen ja erityisesti Toyotaa sairaan lapsellisilla jutuillaan solvaten.


      • vwrulettaa

        Jep. Trolliarmeija on ottanut maailman parhaan autonvalmistajafirman hampaisiinsa -kateus paistaa läpi. Mukaan on saatu jo viranomaiset suurilla valheilla. Eihän nyt herranjumala sentään joku päästösofta ole vika! Joka ikinen muukin automerkki kuluttaa (=päästää) enemmän kuin on ilmoitettu. VW vaan on kisaajiaan tehokkaampi ja vähemmän syövä. Se närästää, samoin sisustan paras laadukkuus ja hyvät ajo-ominaisuudet ja tilankäyttö.

        Ja mitä tulee tuohon 1,4 tsi multifuel-juttuun, valhetta kaikki tyynni. Trollitehdas suoltaa puppugeneraattoristaan sontaa.


      • Aina_uskovaisia_riittää
        vwrulettaa kirjoitti:

        Jep. Trolliarmeija on ottanut maailman parhaan autonvalmistajafirman hampaisiinsa -kateus paistaa läpi. Mukaan on saatu jo viranomaiset suurilla valheilla. Eihän nyt herranjumala sentään joku päästösofta ole vika! Joka ikinen muukin automerkki kuluttaa (=päästää) enemmän kuin on ilmoitettu. VW vaan on kisaajiaan tehokkaampi ja vähemmän syövä. Se närästää, samoin sisustan paras laadukkuus ja hyvät ajo-ominaisuudet ja tilankäyttö.

        Ja mitä tulee tuohon 1,4 tsi multifuel-juttuun, valhetta kaikki tyynni. Trollitehdas suoltaa puppugeneraattoristaan sontaa.

        Mikään muu automerkki ei ole joutunut asentamaan huijausohjelmia autoihinsa, kuten WW-konserni. Se että autot kuluttaa enemmän ajossa kuin laboratorion rullien päällä suoritetussa virallisessa testissä, ei ole mikään yllätys kenellekään normaalijärjellä varustetulle ihmiselle.


    • wwqqww

      Eihän tuo ole mikään yllätys kannattaa lukea Tekniikanmaailman kestotestistä, turbossa oli selvät kulumat jo 60tonnin kohdalla.

    • Puolustautumistatuokin

      Taas jotkut tuomitsee viestintuojan, mutta eivät kommentoi varsinaista viestiä. Tyypillistä täällä.

    • näin_päätin

      Joo, Utin ABC:llä kirjoitelin tuon jutun vakkiareenaan.

    • 44432

      No kyllähän toi pitkä tarina VAG arenalla vaikutti aika todelliselta. Hankala tollasta on omastakaan hatusta keksiä. Ja se kun ei ole edes ainoa laatuaan.

    • luotto.autot

      Autoni on taivaan lahja, sillä se on tojo. Eikä sekään ole mikään volyymimalli, vaan huolella tehty ja tarkastettu aitojapsi. Niinpä mm. etuakselin ja ohjauslaitteiden osat ovat alkuperäisiä, vaikka mittarissa paljon yli 400 tkm.
      Vain koiranluut (30 €) on vaihdettu 200 tkm:n välein.
      Moottori ja vaihdelaatikko pelittävät edelleen moitteettomasti, kun niille tarjoaa edes sen minimihuollon eli öljynvaihdon määrävälein. En voi edes kuvitella, että joku auton huollettu moottori särkyisi alle 200 tkm ajettuna.
      Kaikki vanhat Amazon ja 140 sarjan volvojen B18 ja B20 moottorit kestivät jo 60-luvulla yli 300 tkm. Myöhemminkin olen ajanut mm Dodgella ja Mazdalla yli 300 tkm ja nykyisellä tojolla yli 400 tkm.
      Jos volkkareiden ja audien koneet laukeilevat alle 100 tkm ajettuina, niin tehtaan ja maahantuojan pitäisi korjata/uusia ne ilman mitään pulinoita.
      Ajoin toki volkkareita työssä yli 30 vuotta = via dolorosa eli sitä merkkiä ei tule meidän pihaan ikinä.

      • kyllin_se_siitä

        Ole uskossasi luja!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ero-kiteytettynä
        kyllin_se_siitä kirjoitti:

        Ole uskossasi luja!!!!!!!!!!!!!!!!!

        VW-kuskit uskovat, toivovat ja luulevat.

        Toyota-kuskit tietävät ja luottavat.


    • JapsiKestääVWJääTielle

      Todella ikävä juttu auton omistajalle. :( Itse aion pysyä kaukana jatkossa vag-tuotteista juuri teknisen kestämättömyyden ja maahantuojan/tehtaan ämpyilyjen takia, vaikka ovatkin toimiessaan käyttöominaisuuksiltaan hyviä. Työkaverillani on ollut perheessään samaan aikaan 2 kpl Audi A4 2,0 tfsi stronic quattroja, toinen vm 2010 ja toinen vm 2012. Molemmat osti käytettynä. Vanhempi noista hajosi vuosi sitten, jakopääremppa ja muistaakseni imusarjassa vikaa, sekä törkeä öljynkulutus. Koska yksi (viimeisin) huolto oli tehty ei-Audiliikkeessä, maksattivat rempasta 3600 euroa! Autolla oli ajettu noin 70 tkm. Vaihtoi viime kesänä sen uuteen faceliftattuun Avensis 1,8 multidrive s farkkuun. Nyt sitten tänä syksynä hajosi samalla tavalla tämä uudempi A4 imusarjan puolelta, olisivat aluksi vaatineet omistajan maksuosuutena 900 eur, sitten 600 eur, ja kovasti kampoihin laitettaessa meni tehtaan piikkiin. Huollot oli tässä teetetty aina Audihuollossa ja ajettu 60 tkm paikkeilla. Ei kuulemma enää kolmatta Audia tule alle. Sen sijaan toisilla työkavereilla on mm. Hyundai I30:stä, Fiat Bravoa ja Opel Astraa, ostaneet uutena vuosikausia sitten ja ajettu jo paljon (Hyundailla muistaakseni jo 120 tkm koska tulee jo pelkästään työmatkaa yli 100 km/pvä). Ei merkittäviä vikoja, ja aina tulevat noilla töihin eikä sijaisautoilla.

    • Piipaalla

      Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.

      En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
      Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.

      – VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.

      Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
      – Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.

      Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
      – Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.

      http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe