Israelia koskevaa maailmalla leviävää 10 valhetta

wordpress

Länsirannan terrorin 10 valhetta

images1YT6B23PTerrori-iskujen – jopa kolmannen Intifadan – jatkuessa on Israelin Washingtonin suurlähettiläs, Ron Dermer, julkaissut kymmenen Israelia koskevaa maailmalla leviävää valhetta ja vastauksensa niihin. Seuraavassa lyhyt tiivistelmä valheista ja vasta-argumenteista suomeksi:

1. Israel yrittää muuttaa Temppelivuoren status quota.

Ei yritä, pikemminkin palestiinalaiset ovat väkivaltaisesti pyrkineet estömään juutalaisten ja kristittyjen vierailut kolmen uskonnon pyhällä paikalla.¨

2. Israel yrittää tuhota al-Aqsan moskeijan.

Ei yritä. Lähi-idässä, jossa islamistit tuhoavat kirkkoja ja maailmanperintökohteita Israel onnainut Jeruslemin pyhien paikkojen turvaaja. Väitettä moskeijan tuhoamisesta on levitetty ainakin vuodesta 1929 lukien ja silti se yhä on vahingoittumattomana paikallaan.

3. Uudisasutusten rakentamisen lisäys on syynä ajankohtaisiin väkivaltaisuuksiin.

Ei ole. Länsirannan uudisasutustoiminta on viimeisten 15 vuoden aikana vähentynyt.

Nimetön (52)

WEST BANK CONSTRUCTION SINCE 1995: Housing units per year

4. Presidentti Abbas väitti Israelin teloittaneen syyttömän Ahmed Manasran.

Ahmed Manasra ei ollut syytön eikä ole kuollut.

5. Israel käyttää ylimitoitettua väkivaltaa terroristeja vastaan.

Voimankäyttö aseellisia terroristeja vastaan on oikeutettua itsepuolustusta.

6. Nykyinen väkivalta on rauhanprosessin pysähtymisen syytä.

Israel on kokenut terrorismia eri aikoina rauhanprosessin tilasta huolimatta.

7. Presidentti Abbas on maltillisuuden ääni.

Presidentti Abbas totesi 16.9.2015, että hän toivottaa tervetulleeksi joka veripisaran Jerusalemissa; hän ei ole tuominnut yhtään viime kuukautena israelilaisia vastaan tehdystä 30 terrori-iskusta.

8. Kansainvälinen toiminta on välttämätöntä status quon toteuttamiseksi Temppelivuorella.

Ei ole koska Israel toteuttaa status quota.

9. Konfliktin ja väkivallan jatkumisen syynä on ettei palestiinalaisilla ole valtiota.

Palestiinalaiset ovat toistuvasti kieltäytyneet omasta kansallisvaltiostaan jos se on tarkoittanut juutalaisvaltion hyväksymistä rinnallaan.

10. Palestiinalaisten terrori on seurausta palestiinalaisten turhautumisesta.

Palestiinalaisten terrori johtuu yllytyksestä joka kumpuaansukupolvien mittaisesta vihakulttuurista ja väkivallasta. Suurin turhautuminen terroristeille on etteivät he lukuisista yrityksistä huolimatta ole kyenneet tuhoamaan Israelia.

10 valhetta ja vastaukset niihin kokonaisuudessaan artikkelissa

10 deadly lies about Israel by Ron Dermer

ja lisää viimeaikaisista levottomuuksista esimerkiksi kirjoituksissani:

Coexistence Challenged In Israel
Terror in Israel – Israeli View
Gaza Blockade – It’s Egypt not Israel!

logo_1679275_web

Rinnakkaiselo vaarassa Israelissa
Joosefin hauta poltettiin
Israelin hallituksen näkemys terrorista Länsirannalla
‘Vihan päivä(t)’ Länsirannalla ja Gazassa
Henkinit murhannut Hamasryhmä pidätetty
Palestiinan yleinen mielipide 9/15
Temppelivuoren häirikköryhmät laittomiksi
Gazan terroristien hyökkäys Länsirannalla estetty
https://arielfi.wordpress.com/2015/10/23/lansirannan-terrorin-10-valhetta/

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukiluki

      Nyt lukekaa.

      • zionistiNiinIhanasti

        listii gettoa,
        teurastaa tuhat naista ja lasta,
        kun urheasti puolustaa valtaamaansa maata...


      • rkmrecjyrkemj
        zionistiNiinIhanasti kirjoitti:

        listii gettoa,
        teurastaa tuhat naista ja lasta,
        kun urheasti puolustaa valtaamaansa maata...

        semmosta propagandaasi vaan. tyhmää


    • vm41

      Silti nämä kaikki on seurausta siitä, kun juutalaiset tunkeutuivat toisten omistamille alueille, kuin Amerikan siirtolaiset intiaanien maille, väkivaltaa käyttäen.
      Sillä mitään oikeudellista perustetta toiminnoilleen ei ole ollut, sanokoon kukin mitä tahansa, sillä silloin hän puhuu vasten parempaa tietoa, siis valehtelee.
      Kukaan ei voi antaa lupaa toisten riistämiseen oikeudetta.

      • 345

        345354


      • niin-Menestytte

        Hebrealaisten Jumala omistaa maan ja antoi välimerestä Eufrat virtaan asti Juutalaisille Ikuiseksi perintömaaksi. Joten tehkää äkkiä sovinta Israelin Jumalan kanssa.

        2.Mooseksen kirja:
        19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
        3.Mooseksen kirja:
        25:23 Älköön maata ainaiseksi myytäkö, sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani.
        Jesaja:
        66:1 Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?


    • ItzakRabin.terroristi

      Israel on nykyajan pahin terroristivaltio. Se on sodan jälkeen terrorilla perustettu ja sama jatkuu. Palestiinalaisia tapetaan päivittäin Jahven kunniaksi. Mitä jos Venäjä perustaisi samalla lailla siirtokuntia Suomen itäalueille joita Venäjän armeija suojelisi ja tappaisi lähialueen suomalaisia mielihalujensa mukaan.

      • cklerjrjlrjrjcrlejhj

        propagandaa. saman valheen lässytystä uudelleen ja uudelleen


      • esctwrtv4vy

      • SabranJaShatilan

        tytöt ja naiset raiskattiin ennen surmaamista...


    • ValittuAnsa

      Ei voi kuin ihmetellä näitä siionistihöyrypäitä :)

      • IsisHamasjihadistitmyös

        Kun todellisuudentaju puuttuu, on kysymys vakavasta häiriöstä.
        Se juutalaisten syyttäminen on juuri sitä.
        Ei uskota todellisuutta, mitä todella tapahtuu vaan kaikella raivolla puolustetaan muslimiterrorismia.


      • 567

        567


      • aikaKallellaan

        Ihan tyypillistähän se on, että kun pallet ampuvat israelilaisten siviilien niskaan sellaiset satakunta rakettia, niin se ei ylitä mitään uutiskynnystä.

        Mutta kun Israel sitten tekee yhdenkin vastaiskun ja vaikka se kuinka osuisi palle-esikuntaan tai asevarastoon, niin heti seuraavana päivänä on joka lehden kannessa nälkiintyneen ja itkevän tyttölapsen kuva ja Israelille julmistelevaa tekstiä koko sivun mitalla. Että kuinka kehtaa taaskin.


    • Hyvä_Vilkaista
      • 654

        654


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe