Satanistit...

nuorisirotyttö

Haluaisin jutella satanistin/satanistien kanssa satanismista. Olen 17-vuotias tyttö hihhuli perheestä, ja olen ERITTÄIN pettynyt kristinuskoon. Vihaan sitä uskoa.
Satanismi kiinnostaa minua ja olisi kiva jutella jonkun asiasta tietävän kanssa. Olen perehtynyt vähän satanismiin sitä kautta, kun kuuntelen metallia ja osa ystävistäni ovat satanisteja. En halua kuitenkaan ystävieni kanssa jutella aiheesta vaan jonkun tuntemattoman kanssa eräistä tietyistä syistä.
Jos kiinnostaa tulla juttelemaan niin pistä viestiä, Kik Death666 Angel.

104

2026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahaa.sieltä.saa

      Lopeta niin kauan kuin vielä järkesi pelaa.

      Jos jatkat sata.nismin parissa, mielenterveytesi on todellakin vaarassa. Et näköjään ymmärrä, keneen ja mihin haluat tutustua.

      Sata.nismi on pimeyttä. Kun se saa niellä sinut, joka tapahtuu vääjäämättä, jos jatkat aikomuksiasi, joudut kokemaan sellaista, jota et haluaisi pahimmalle vihamiehellesikään.

      Sanoudu irti koko ajatuksesta,joka sinua kiehtoo.

      • nuorisirotyttö

        Perustele minulle miksi se olisi vaaraksi minun mielenterveydelleni?

        Ymmärrän kyllä aika hyvin kehen ja mihin haluan tutustua.
        Oletko kenties sekoittanut saatananpalvonnan ja satanismin keskenään? Satanismi on hieno uskonto, joko omaa samoja ajatuksia ja kiinnostuksen kohteita kuin minäkin.


      • ccdr
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Perustele minulle miksi se olisi vaaraksi minun mielenterveydelleni?

        Ymmärrän kyllä aika hyvin kehen ja mihin haluan tutustua.
        Oletko kenties sekoittanut saatananpalvonnan ja satanismin keskenään? Satanismi on hieno uskonto, joko omaa samoja ajatuksia ja kiinnostuksen kohteita kuin minäkin.

        Ensimmäisestä viestistäsi tuli kuva, että jotenkin haluat kostaa kristinuskolle tai että kokisit satanismin vastaliikkeeksi. Parempi käsitellä ensin sitä asiaa ja lähteä kohti uutta uskonmaisemaa vertailematta sitä kokoajan tunnetasolla vanhaan.


      • nuorisirotyttö

        Saattaahan siitä sellaisen kuvan saada, mutta kerroin vain vähän taustatietoja itsestäni. Sen voin kyllä sanoa, että uskovaiset ovat helvetin kaksi naamaisia pettureita ja valehtelijoita!


      • Ex-Satanisti

        No niin ovat nuo satanistit myös. Olen tavannut yhden kun olin vielä ja hän oli täysin sekaisin uskonnoista. Vallanhimoinen sekopää oli.


      • nuorisirotyttö
        Ex-Satanisti kirjoitti:

        No niin ovat nuo satanistit myös. Olen tavannut yhden kun olin vielä ja hän oli täysin sekaisin uskonnoista. Vallanhimoinen sekopää oli.

        No joka uskonnassa ja lahkossa löytyy sellaisia kaksi naamaisia pettureita, mutta kyllä tosi asiat vain niin on, että hellureissa niitä löytyy eniten.


    • Justiisa

      monet vanhat velhot varmasti tahtoisivat sinut mukaan rituaaleihinsa.
      Miksi haluat miellyttää/kuulua sellaiseen luuseriporukkaan kuin satanistit? ai hevimusa on siistiä vai ja cradle of filthin laulaja on niin söde<3<3<3<3<3<3
      hanki joku harrastus ja tutustu sitä kautta uusiin ihmisiin.
      Usko mihin haluat uskoa et tarvitse siihen ketään muuta kuin itsesi.

      • nuorisirotyttö

        Voi helvetti! Sekoitat satanismin ja saatananpalvonnan keskenään. Ota asiasta vähän enemmän selvää, ennekuin alat täällä jotain viisastelemaan.

        En ole ketään miellyttämässä ja ymmärrä myöskin se, että ei hevimusa ketään satanistiksi tee tai saatananpalvojaksi kuten moni mummo tahtoo aina niin väittää. Mainitsin musa maustani siksi, että sitä kautta tutuistuin ystäviin jotka ovat satanisteja ja uskonto alkoi kiinnostamaan minua silloin kun perehdyin asiaan paremmin, en siksi, että olisin jotenkin "oikea" satanisti kun oikein heviä kuuntelen.

        En ole mikään angsti teini paska, joka pukeutuu mustaan ja kaatelee hautakiviä sun muuta järkevää ja kutsuu itseään saatananpalvojaksi, että saisi nostettua omaa huonoa itsetuntoaan ja egoaan. Olen nuori, joka on kiinnostunut satanismista ja haluaisin tutustua uskontoon paremmin.


      • frrrrrredlelelll

        palavasieluinen neito..ja totta puhuit uskovat ovat kaksinaamaisia teeskenteliöitä..eivät kaikki mutta hyvin moni.


      • 48nelikihverö

        Moi vielä nuori ja terve tyttö.Onneksi kirjoitit tänne palstalle ja haluat tietoa.Kun kysyy niin voi saada vastauksen sekä kyllä kolkuttavalle ovi avataan.ÄLÄ SEKAANNU satanismiin tai saatanan palvontaan.ÄLÄ ajattele koko asioita,ÄLÄ tutki niitä ja tieto mitä uteliaisuudessasi haluat on VAARALLISTA.Itse olen vanha saatananpalvoja,okkultisti ja mustan magian kanssa pelannut kohta 40-vuotias mies.Vuonna 2001 sössin elämäni pahasti.Aloitin huumeiden käytön 1995.Viihde?käytin hashista,amfetamiinia sekä ekstaasia,viina maistui,tein huumekauppaa ja pientä varkauskeikkaa.Olin jo ennen 2001 vuotta syvällä suossa.Kompensoin traumaattista ja kivualista lapsuutta&nuoruutta huumeilla/rikoksilla,selittelin itselleni että homma on hanskassa.Vuonna 2001 menetin työpaikkani(markkinointi merkonomi)ammatti myyjä konekaupassa sekä asuntoni kolmen viikon ryyppäämisen(epäpuhdasta 70-80%pontikkaa,mitä valmistin),tuli juoppohulluus psykoosi,psykoosissa kun en saanut mistään apua rupesin ajattelemaan saatanaa.Jälkeen päin vasta ymmärsin että tavallaan rukoilin sitä ja se auttoi,tuntui aina ajattelun päätteeksi kuin olisin saanut pienen annoksen amfetamiinia.Tätä jatkui toiset kolme viikkoa.Ajauduin skitsofreeniseen tilaan eli sain vielä tänäpäivänä vaikuttavan taudin,elinikäisen johon joudun syömään rauhoittavia ja unilääkettä kaiken muun kaman lisäksi mitä nyt on mennyt 20-vuotta(ruiskulla suoraan suoneen).Sen kolmen viikon jälkeen mulla alkoivat toistuvasti uusiutuvat psykoosit ja ns.matkallejäämiset.Pyörin mielisairaalassa yli kymmenen kertaa,joskus pakenin sinne turvaan taas toisinaan poliisi vei mut väkisin sinne.Ei saatu hoito/lääkkeet auttaneet.Löysin mustanmagian kun möin palan sieluani pirulle(en kerro mitä myin),kiroukset toteutuivat kun silvoin sieluani paskaksi.Todellisuus ja stabiili maailman järjestys katosi.Monta kertaa meinasin tehdä itsemurhan kun elämä oli ihan VITUN SAIRASTA.Useita vuosia mulla oli asunnossa vain yksi tylsä leipäveitsi,tylsä sen takia kun kerran hourepäissäni viiltelin käsivarteni paskaksi.Kirjoittelin siihen jotain ja piirtelin symboleita,tein niinkuins tatuointia itselleni,veri valui ja mä vaan nauraa räkätän kun homma oli niin hauskaa!!!Itsemurhaa en tehnyt koska oli vain ajatus jostain että jos tapan itseni niin synnyn sauraavassa eläämässä Afrikkaan neekeri tytöksi jonnekkin sotatoimi alueelle ja sotilaat raiskaavat mut monta kertaa päivässä,se ajatus piti mut hengissä.Vuonna 2005 sekosin todella pahasti metamfetamiiniin.Pyörin murhaajien reurassa,yksi nuori nainen tapettiin,ruumis mätäni puolivuotta ojassa ennenkuin poliisi löysi hänet.Murhaaja halusi minutkin ampua katkaistulla haulikolla,vältin raadoksi tulemisen täpärästi.Murhaaja ja minä taas yhdessä melkein tapettiin yksi typpi,oltiin kummatkin päätäynnä metaa ja viinaa,oli niin lähellä etten minä puukottanut ja toinen ampunut tyyppiä joka oli mulle tuttu kaveri.Tän sekoilun jälkeen ajattelin että olen myynyt sieluni loppuun.Vuodet 2006-2015 kärsin rankasta päihdeongelmasta,vahvoista mielenterveys ongelmista ja sosiaalisesta tyhjiöstä(ei muita "kavereita"kun huumediilerit ja rikolliset)Kolme kertaa jouduin vankilaan,kiitos vain jollekkin että vain pikkurikoksista.Viimeisellä vankila tuomiolla tapasin enkelini ja se niinkuin kertoi että mun HELVETIN kivulias trippi saatanan kanssa rupee olemaan pikkuhiljaa ohi,samalla vaihdoin uskontoni antroposofiaan (rudolf steiner).Edessä on vielä kova taistelu huumeista eroon ja ehkäpä ne psyykelääkkeetkin tulee syötyä loppuun.Hei pikkutyttö JÄTÄ se saatana rauhaan ja myös kaikki okkultismi.Horoskoopin voit joskus lukea mutta varauksella että se on humpuukia.Terveisin 48


      • nuorisirotyttö

        Niin, olen minäkin nähnyt kuinka kavereideni kavereita on pistetty suljetuille osastoille tai he ovat sairastuneet skitsofreniaan yms.

        Sulla on ollut aika kauhea elämä, mut itse tiedän, etten aio sortua huumeisiin yms.
        Mä olen enemmin kiinnostunut satanismista kuin mistään rituaaleista yms. "vaarallisista" menoista.


      • nuorisirotyttö

        Lisään vielä, että tiedän saatananpalvonnan vakuvuudet että kaikilla ei pää kestä vaan he sairastuvat mielenterveys ongelmiin tai ajautuvat jopa tekemään itsemurhan (tässä mainitsen muutamasta "vaarallisemmasta" alueesta; musta magia, rituaalit, demonien kutsuminen, transsiin vaipuminen yms.) mutta en olekaan heti ensimmäisenä astumassa noihin alueisiin vaan haluan tutustua ensimmäiseksi uskontoon. Vaikka olen vielä tällainen 17-vuotias kakara niin ymmärrän todella paljon näistä asioista kun olen paljon tutkinut ja elämässäni nähnyt. Tiedän, että on olemassa Saatana, Jumala, henkivaltoja ja ylilionnollisia voimia koska olen itse ollut näkemässä sellaisia asioita joihin ei löydy mitään luonnollista selitystä. Sitä en nyt väitä, että Jumala tai Saatana on persoona, mutta joitakin voimia he ovat.
        En ole mikään sinisilmäinen teini, joka haluaa nyt vain jotain "uutta/jännitystä" elämään vaan olen ihan tosissani.


      • 48nelikihverö

        Sitten olet tosissasi,mutta kun maailma on täynnä kaikenlaisia exstreme harrastuksia jotka nauttivat yleistä kunnioitusta ja harrastajien keskuudessa pääsee tapaa kivoja sekä turvallisia ihmisiä.Vielä jos kehityt lajissasi mestariksi,siitä voi tehdä ammatin,voi tulla mainetta ja kunniaa jopa julkisuutta jos sitä nyt kukaan hamuaa.Satanistina olet friikki,ihmisten hyljeksimä kummajainen.Kun olet vielä heikompaa sukupuolta ja hyvin...liian nuori satanismiin ja et vielä hahmoita sitä asiaa että se ei ole uskonto,vaan eräänlainen pseudohörhöily jonka pohjimmainen tarkoitus on johdattaa harrastajansa syvemmälle,syvälle itsetuhon suohon.Lisäksi kun menet johonkin tai vaikka vain yhden toisen satanistin tunnemaan.Sillä tyypillä onkin jo heti sut tavatessa "suunnitelma"sulle,ilkeäselläinen.En jaksa jankuttaa enempää,mutta toivottavasti sulla on hyvää onnea ja suojelusta sillä tiellä minkä valitset.Lue carl Lindenin kirja nimeltään paha vuosituhannenvaihteessa pleace!


      • nuorisirotyttö

        Ei minulla ole mitään hinkua olla kaikkien hyväksymä ja suosittu/tunnettu.

        Tiedän, että haet nyt sitä, että monesti naispuolisia satanisteja, etenkin nuoria käytetään hyväksi, mutta osaan kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt. En kuitenkaan yleistä! Suurin osa kavereistani eivät ole sellaisia mutta löytyy niitäkin jotka ovat.

        Se riippuu siitä kuka on kohteena, ei minua tosta noin vain saa syvemmälle suohon vedettyä kun osaan pitää rajani. Puhut nyt enemmän saatananpalvonnasta mutta minä olen kiinnostunut nimenomaan satanismista.

        Olen ennekin mennyt tapaaman yksin satanistia juttelemaan hänen kanssaan. Olen törmännyt sellaisiin keillä on taka-ajatuksia ja sellaisiin jotka tahtovat vain keskustella kanssani, osaan siis varoa, enkä olla sinisilmäinen tyhmä teini. Voinhan minä sen lukea, jos löydän kirjan ilmaiseksi, en ala maksamaan mitään.


    • Satanisti29

      Tässä vasta on viisas neito! Olet ihan oikeassa siinä, että suurin osa uskovaisista ovat kaksi naamaisia pettureita ja valehtelijoita. Älä kuuntele noita typerien uskovien puheita. Kaikki yllä olevistakin, lukuun ottamatta viimeinen ovat selvästi typeriä uskovaisia! Otin sinuun yhteyttä kun et näköjään käy joka päivä kikissä niin ilmoitan näin nyt vaan että huomaat viestini. Olen 29 vuotias mies ja satanisti. Voin keskustella kanssasi ja voimme vaikka sopia tapaamisen jossain niin päästään juttelemaan ihan kasvotusten satanismiin liittyen!

      • 48nelikihverö

        Satanisti29 kysyisin sulta miksi haluat niin kovasti tavata alle 18-vuotiaan pikkutytön.Mikset hae ikäistäsi naisseuraa vaikkapa eliittikumppani treffisivustolta.Miksi haluat levittää tietoa okkultisesta kuviosta,jos okkultismi tarkoittaa salatieteitä,mikset salaa asioita.On sanonta kenellä "onni on sen salatkoonsa".katsos nääs kateus vie kalatkin vedestä sekä rikollisessa maailmassa suunnittelet vasikoimista asioista jotka eivät kuulu jollekkin sinisilmäiselle nuorelle.


      • Satanisti29
        48nelikihverö kirjoitti:

        Satanisti29 kysyisin sulta miksi haluat niin kovasti tavata alle 18-vuotiaan pikkutytön.Mikset hae ikäistäsi naisseuraa vaikkapa eliittikumppani treffisivustolta.Miksi haluat levittää tietoa okkultisesta kuviosta,jos okkultismi tarkoittaa salatieteitä,mikset salaa asioita.On sanonta kenellä "onni on sen salatkoonsa".katsos nääs kateus vie kalatkin vedestä sekä rikollisessa maailmassa suunnittelet vasikoimista asioista jotka eivät kuulu jollekkin sinisilmäiselle nuorelle.

        Miks en saisi tapailla hänen kanssaan? Haluan todellakin avata tälle palavasieluiselle ja viisaalle tytölle näitä asioita. Sehän olisi hienoa jos naispuolinen henkilö pääse meidän "seurueeseen" kun suurin osa ovat miehiä! ;)
        Siksi haluan nähdä ja jutella hänen kanssaan kasvotusten näistä asioista. Äläpäs sinä ala puuttumaan minun asioihini jotka eivät kuulu sinulle.


    • En löydä nimeäsi Kikistä, koska sovellus väittää, että nimessäsi ei voi olla väliä, joten onko nimesi varmasti tuo minkä sanoit sen olevan?

      • nuorisirotyttö

        Se on siis nyt satan.perkele


    • utti

      "Tiedän, että on olemassa Saatana, Jumala, henkivaltoja ja ylilionnollisia voimia koska olen itse ollut näkemässä sellaisia asioita joihin ei löydy mitään luonnollista selitystä."

      Tuo kuulostaa siltä että sinulla on vielä kunnolla käsittelemättä aiempaan hihhulointiisi liittyviä asioita. Hihhulit saavat ihmisen uskomaan tuollaisten voimien olemassaoloihin mutta se ei tee niistä tosia. Jos kerrot paremmin mihin ilmiöihin viittaat, niin niille löytynee ihan luonnolliset tieteelliset selityksetkin.

      Toisekseen esim. Church of Satanin edustama satanismihan on ensisijassa ateistista ja materialistista ja esim. mainitsemasi demonien kutsuminen ei siihen kuulu.

      Ymmärrän sinänsä hyvin että uskoonsa pettynyt hakee tietynlaista kostoa hakeutumalla johonkin jota voisi pitää sen vastavoimana. Mutta tuo usko yliluonnolliseen viittaa siihen että olet todellisuudessa vieläkin niiden aiempien uskomuksiesi vankina. Siksi neuvoisin hankkiutumaan ensin kunnolla eroon siitä painolastista ja käsittelemään ne asiat ensin kunnolla ja tutustumaan niihin luonnollisiin selityksiin mitä kokemiesi ilmiöiden taustalla on. Sen jälkeen olet paljon paremmassa asemassa tekemään päätöksiä mihin todella uskot ja haluat uskoa. Muutoin voit hyvinkin päätyä vain toistamaan aiempia virheitäsi muodossa tai toisessa.

      • nuorisirotyttö

        Ei ole. Tiedän kyllä hihhulien temput. Olen kokenut yliluonnollisia asioita niin hihhulien keskellä kuin saatananpalvojien keskellä. Olen nähnyt demonin vaikka se nyt voi kuulostaa tarulta, mutta totta se on kun olen kutsunut hänet itse paikalle kun en uskonut että niitä tosiaan on ennekuin itse kokeilin vaikkakin siinä aikaa meni. Tämän tarkemmin en aio yleisellä palstalla mistään kertoa.


      • utti
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Ei ole. Tiedän kyllä hihhulien temput. Olen kokenut yliluonnollisia asioita niin hihhulien keskellä kuin saatananpalvojien keskellä. Olen nähnyt demonin vaikka se nyt voi kuulostaa tarulta, mutta totta se on kun olen kutsunut hänet itse paikalle kun en uskonut että niitä tosiaan on ennekuin itse kokeilin vaikkakin siinä aikaa meni. Tämän tarkemmin en aio yleisellä palstalla mistään kertoa.

        Olen kuullut lukemattomia "yliluonnollisia" tarinoita yhdeltä jos toiselta hihhulilta, ja nähnyt oman osani yliluonnolliseksi väitetystä toiminnasta. Eikä minulla ole pienintäkään syytä epäillä, että yksikään niistä olisi todellisuudessa millään lailla yliluonnollinen. Olen myös tuntenut henkilökohtaisesti ihmisiä, jotka ovat luulleet nähneensä demoneja ja ties mitä, ja on perin selvää että niiden taustalla ovat olleet uskonnolliset uskomukset yhdistettynä omaan mielikuvitukseen. Demonien näkeminen sinänsä on tietysti useimmille hihhuleillekin jo liian hihhulointia.

        Itsensä pettäminen on oikeasti hyvin helppoa, ja se asia on aina syytä tiedostaa. Katso vaikka minkämoista keskustelua tälläkin foorumilla käydään kaikenmoisten taikauskojen puolella. Jotkut (oletettavasti nuoret) kuvittelevat olevansa merenneitojen ja ihmissusien yhdistelmiä tai mitä lie älytöntä, ja toiset luulevat tekevänsä taikoja, kun tuuli sattuu puhaltamaan sopivalla hetkellä.

        Kuten sanottua, ymmärrän erittäin hyvin minkämoisia tuntemuksia se aiheuttaa, kun ihminen pettyy uskoonsa, ja olen jutellut monien kristinuskosta luopuneiden kanssa aiheesta. Moni heistä on päätynyt jatkossa rationaaliseen ajatteluun eli jättänyt kuvitelmat yliluonnollisista, jotka ovat aina yhtä perusteettomia. Toiset taas ovat päätyneet seuraavan hihhuloinnin piiriin. Väittäisin että niissä tapauksissa nuo ihmiset eivät ole oikeasti päässeet kunnolla eroon niistä aiemmista uskomuksistaan, eli se uskonto jota vihaavat todellisuudessa edelleen ohjaa niiden ihmisten elämää, ja saa uskomaan kummallisiin perusteettomiin väitteisiin.

        Teistisen satanismin luokittelen ihan siihen samaan hihhulointikategoriaan jonkunmoisena käänteiskristillisyytenä. Siinä toistuu pitkälti vastaavat uskomukset, joille ei löydy yhtään sen enempää perusteita kuin muillekaan uskonnoille. Vaikka tuskin uskot mitä sanon, niin kehottaisin kuitenkin miettimään ihan tosissaan, että oletko edelleen vihaamasi uskonnon ajatusmaailman vanki, vaikka ikäänkuin valitsisitkin sen kääntöpuolen.

        Ja edelleen sen mihin kaveripiiri uskoo ei pitäisi ohjata omia valintojasi. Sillä tavallahan porukka juuri päätyy kaikenmoisiin hihhulointeihin, kun jättävät ajattelun muille eivätkä mieti asioita itse. Sivuhuomiona viittasit muuten juuri saatananpalvojiin, vaikka juuri aiemmin totesit ettei se ole lainkaan sama asia, joten oletkohan itsekään nyt ihan perillä missä piireissä liikut?


      • nuorisirotyttö

        Ymmärrän mitä haet, mutta olen aikalailla kyllä päässyt eroon aivopestyistä asioista jotka ovat tarttuneet minuun hihhuli perheen myötä. Ei minua mikään kaveripiiri ohjaa tai mikään muukaan vaan ihan oma pää ja omat valinnat. Olen ja olen yhä jo aika nuoresta pitäen ollut sellainen, että jos joku väittää minulle jonkun yliluonnollisen asian olevan totta eikä osaa perustella minulle sitä niin että uskoisin, niin kokeilen sen aina silloin sitten itse. Minulle ei koskaan riitä pelkkä väite ilman hyvää perustelua asialle, koska en muuten usko. Olen tutkinut lukuisia uskontoja ja oppeja ja tullut siihen tulokseen, että satanismi olisi se minun "juttu". Tietenkin satanismissa on myös "lahkoja" ja eri "näkemyksiä" asioista joista haluan saada selvää ja perehtyä asiaan tarkemmin.
        Kun näin demonin niin se tapahtui saatananpalvojien rituaalissa. En olisi koskaan uskonut jos joku olisi tullut minulle väittämään sitä, että on nähnyt demonin, mutta nyt vasta uskon niiden olemassa oloon kun olen saanut sen kokea itse. Mieli siinä tietenkin meinasi järkkyä enkä suosittele kellekään, mutta tulipa nyt itselleni sekin asia todistettua.

        Minun kaveripiiriini kuuluu niin satanisteja kuin saatananpalvojia. En ole kokenut satanismin parissa vielä mitään yliluonnollista mutta saatananpalvonnan parissa olen. Siksi heitin sivuseikkana saatananpalvojista ja juuri tämän kautta kun tunnen niin satanisteja kuin saatananpalvojiakin niin osaan aika hyvin jo ymmärtää ja käsittää satanismin ja saatananpalvonnan eron.


      • utti
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Ymmärrän mitä haet, mutta olen aikalailla kyllä päässyt eroon aivopestyistä asioista jotka ovat tarttuneet minuun hihhuli perheen myötä. Ei minua mikään kaveripiiri ohjaa tai mikään muukaan vaan ihan oma pää ja omat valinnat. Olen ja olen yhä jo aika nuoresta pitäen ollut sellainen, että jos joku väittää minulle jonkun yliluonnollisen asian olevan totta eikä osaa perustella minulle sitä niin että uskoisin, niin kokeilen sen aina silloin sitten itse. Minulle ei koskaan riitä pelkkä väite ilman hyvää perustelua asialle, koska en muuten usko. Olen tutkinut lukuisia uskontoja ja oppeja ja tullut siihen tulokseen, että satanismi olisi se minun "juttu". Tietenkin satanismissa on myös "lahkoja" ja eri "näkemyksiä" asioista joista haluan saada selvää ja perehtyä asiaan tarkemmin.
        Kun näin demonin niin se tapahtui saatananpalvojien rituaalissa. En olisi koskaan uskonut jos joku olisi tullut minulle väittämään sitä, että on nähnyt demonin, mutta nyt vasta uskon niiden olemassa oloon kun olen saanut sen kokea itse. Mieli siinä tietenkin meinasi järkkyä enkä suosittele kellekään, mutta tulipa nyt itselleni sekin asia todistettua.

        Minun kaveripiiriini kuuluu niin satanisteja kuin saatananpalvojia. En ole kokenut satanismin parissa vielä mitään yliluonnollista mutta saatananpalvonnan parissa olen. Siksi heitin sivuseikkana saatananpalvojista ja juuri tämän kautta kun tunnen niin satanisteja kuin saatananpalvojiakin niin osaan aika hyvin jo ymmärtää ja käsittää satanismin ja saatananpalvonnan eron.

        Itse miellän "oikeaksi" satanismiksi sen mitä Church of Satan edustaa, joka on käytännössä filosofia, ei uskonto. Noiden sivuilta saa mielestäni kaikkein parhaimman yleiskuvan siitä miten eri asiasta tuossa puhutaan kuin saatananpalvonnassa:

        http://www.churchofsatan.com/faq-fundamental-beliefs.php

        Tuolla tehdään selväksi että he ovat ateisteja, eivätkä usko yliluonnolliseen, ja kutsuvat teististä satanismia absurdiksi. Eli se mitä sinä nähdäkseni pidät satanismina ei ole lainkaan sitä tuon organisaation mielestä.

        Tuo ei ole minun juttuni, mutta tuo on mielestäni se aikuisten versio asiasta.

        Ja uskontoja valittaessa on aina hyvä muistaa että mitään pakkoa ei ole valita mitään, pärjäät ihan ilmankin, ja paremmin niin :).


      • nuorisirotyttö
        utti kirjoitti:

        Itse miellän "oikeaksi" satanismiksi sen mitä Church of Satan edustaa, joka on käytännössä filosofia, ei uskonto. Noiden sivuilta saa mielestäni kaikkein parhaimman yleiskuvan siitä miten eri asiasta tuossa puhutaan kuin saatananpalvonnassa:

        http://www.churchofsatan.com/faq-fundamental-beliefs.php

        Tuolla tehdään selväksi että he ovat ateisteja, eivätkä usko yliluonnolliseen, ja kutsuvat teististä satanismia absurdiksi. Eli se mitä sinä nähdäkseni pidät satanismina ei ole lainkaan sitä tuon organisaation mielestä.

        Tuo ei ole minun juttuni, mutta tuo on mielestäni se aikuisten versio asiasta.

        Ja uskontoja valittaessa on aina hyvä muistaa että mitään pakkoa ei ole valita mitään, pärjäät ihan ilmankin, ja paremmin niin :).

        Joo, olen vähän jo aiemmin lukaillut church of satan sivuja.

        En kuitenkaan tarkoittanut aiemmassa viestissä että pidän saatananpalvontaa satanismina.

        Jep, ei olekaan, minua vain kuitenkin satanismi kiinnostaa ja kiehtoo :)

        Oletko siis satanisti?


      • utti
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Joo, olen vähän jo aiemmin lukaillut church of satan sivuja.

        En kuitenkaan tarkoittanut aiemmassa viestissä että pidän saatananpalvontaa satanismina.

        Jep, ei olekaan, minua vain kuitenkin satanismi kiinnostaa ja kiehtoo :)

        Oletko siis satanisti?

        En ole satanisti vaan ihan vain ateisti. Olin hihhuliperheen kasvatti ja kävin aikanaan läpi vastaavia vaihteita mitä sinulla ehkä nyt on menossa, kun tajusin miten minulle olikaan valehdeltu. Osana tuota prosessia tutkiskelin eri uskontoja ja niiden väitteitä, erityisesti niitä kaikkia ihmeellisiä ja yliluonnollisia. Ne kaikki paljastuivat samanlaisiksi valheitten verkoiksi.

        Kaksi porukkaa kuitenkin erottui joukosta: kristinuskon uskomuksista putsattu satanismi ja hindulaisuuden uskomuksista (esim. jälleensyntymä) putsattu budhalaisuus. Kumpikaan ei esittänyt mitään kummallisia yliluonnollisia väitteitä eli täyspäisimmät "uskonnot" eivät lopulta olleet uskontoja lainkaan vaan vain filosofioita. Toinen korostaa kärsimystä, toinen nautintoa. En mitenkään erityisesti samaistu kumpaankaan porukkaan, enkä henk. koht. kaipaa elämääni mitään sellaisia mystiikoita, rituaaleja tai erityisiä yhteisöjä. Mutta ymmärrän kyllä että jotkut kaipaavat.

        Church of Satanissa arvostan sitä miten avoimesti ja selvästi nuo kertovat mistä on kyse ja mistä ei, ja erityisesti että esim. nuo kummallisemmilta kuulostavat magiatkaan eivät ole mitään taikauskoa, vaan ihan psykologiaa. Toisinsanoen tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä hihhulit kuvittelevat, eikä sillä ole mitään tekemistä saatananpalvonnan tai teistisen satanisminkaan kanssa. Teistisestä satanismista toteavat ettei sellaista edes ole, koska oikeat satanistit ovat ateisteja ja teistinen ateisti on käsitteenä järjetön. Eli nuo eivät todellakaan ole saman asian eri haaroja vaan hyvinkin kaukana toisistaan.

        CoS ei kerro jäsenmääriään, mutta uskoisin että jäseniä ei nyt kovin paljoa ole etenkään näillä main, ja harvoin noihin oikeisiin satanisteihin törmää oikein missään. Tätä palstaa en ole sen enempiä lukenut, eli en tiedä löytyykö täältä sellaisia. Päädyin tähän keskusteluun ihan sattumalta.

        Joskus jollain englanninkielisellä foorumilla kävin väittelyjä hihhuleita vastaan, ja joukkoon eksyi myös yksi satanisti, joka saattoi olla CoSin jäsenkin, en muista ihan varmaksi. Heppu vei muiden ateistien tavoin hihhuleita kuin litran mittaa, ja omalta osaltani vain totesin, että kyseessä oli keskimääräistä fiksumpi ateisti.

        Kun tuossa aiemmin mainitsit musamakusi, niin metallimusan leimaaminen joksikin saatanalliseksi on hyvä esimerkki puhtaasta myytistä ja siitä miten päin honkia hihhulit voivatkaan asiat ymmärtää. Norjalaisten kirkonpolttajien piireissä nyt voi löytyä jos jonkinmoista saatananpalvojaa, mutta ne bändit harvemmin ovat erityisen kiinnostavia sen enempää ajatustensa kuin musansakaan puolesta. Oikeita tunnettuja satanisteja taitaa olla ihan muutamia, ainakin King Diamond ja Marilyn Manson. Molemmat ovat tietääkseni CoSin jäseniä ja samalla ateisteja, ja tietysti lahjakkaita artisteja.

        Marilyn Manson on ainakin hyvä esimerkki siitä miten tarkoituksellisesti luodun lavapersoonan takaa löytyy oikeasti fiksu tyyppi. CoS itsessään on uskoakseni paljolti vastaava, eli ulkokuori on tehty tarkoituksella ärsyttämään tiettyjä tahoja. Sen takana on sinänsä ihan tavallisia ihmisiä, jotka vain ajattelevat asioista omalla tavallaan, ja taatusti enemmän omilla aivoillaan kuin hihhulit.


      • nuorisirotyttö

        Eli sulla on sitten aikalailla sama lähtö kohta kuin minulla. Itse olen vain tullut siihen tulokseen, että on olemassa jotakin yliluonnollista jota en koskaan uskonut kuin vasta silloin kun sain sen itse todistaa itselleni. Satanismissa en ole kuitenkaan niin kuin itsekin sanoit kokenut mitään yliluonnollista mutta saatananpalvonnassa ja hellureiden parissa olen.


      • utti
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Eli sulla on sitten aikalailla sama lähtö kohta kuin minulla. Itse olen vain tullut siihen tulokseen, että on olemassa jotakin yliluonnollista jota en koskaan uskonut kuin vasta silloin kun sain sen itse todistaa itselleni. Satanismissa en ole kuitenkaan niin kuin itsekin sanoit kokenut mitään yliluonnollista mutta saatananpalvonnassa ja hellureiden parissa olen.

        Juuri tuon vastaavan lähtökohdan vuoksi halusin osallistua tähän keskusteluun toivoen että kokemuksistani ja omien selvittelyjeni tuloksista on sinulle apua. Ja erityisesti että vältät pahimmat virheet joita tuossa vaiheessa voi tehdä.

        Tuollaisessa oikeassa CoS satanismissa et tosiaan tulisikaan yliluonnollisia kokemaan, koska eivät sellaisiin usko, kuten en minäkään.

        Olen itse pyörinyt nuoruudessani hellaripiireissä ihan tarpeeksi, jotta tiedän ettei sielläkään mitään yliluonnollista tapahdu. Hurmos kyllä saa ihmiset sekoilemaan ja kuvittelemaan kaikenlaista, mutta mitään yliluonnollista siinä ei ole.

        Olen siis ollut itse läsnä hellarikokouksissa, joissa porukka kaatuilee, profetioi, puhuu kielillä jne. jne. Noita asioita on tutkittu ihan tieteellisestikin. Ihmiset kaatuilee koska haluavat kaatua ja saavat aivonsa sopivaan oikosulkuun, profetiat eivät ennusta yhtään mitään, ja kielilläpuhujat eivät puhu mitään kieltä.

        Erityisesti tuo kielilläpuhuminen tuntuu olevan sellaista mitä ihmiset eivät käsitä, ja luulevat sen siksi olevan merkki jostain yliluonnollisesta. Sitäkin tapahtuu monissa uskonnoissa ja niiden ulkopuolellakin. Tuo voidaan jakaa kahteen ilmiöön: xenoglossia ja glossolalia. Ensinmainitussa joku puhuu itselleen vierasta oikeaa kieltä. Yhtään sellaista todennettua tapausta ei ole. Ei yhtään. Mikään väitetty tapaus ei ole kestänyt lähempää tarkastelua. Ei kristinuskon piirissä, eikä sen ulkopuolella.

        Glossolalia taas ei ole mitään kieltä vaan lähinnä jokellusta, ja se on se mitä hellarit tekevät. Luultavasti joku aivojen puhekeskus heittää volttia, kun saavat sopivan hurmostilan päälle. Tuossa käytännössä yhdistellään vain äänteitä peräkkäin aivottomasti. Kielitutkijat ovat tutkineet tuollaisia nauhoitettuja puheita ja todenneet että paitsi että ne eivät ole mitään kieltä, niissä ei ole edes kielen rakennetta.

        Samoin väitettyjä parantamisihmeitä on tutkittu tieteellisesti ja tuloksena on ollut ettei mitään ihmeitä ole tapahtunut, mutta noihin uskovilla on kyllä selvästi keskimääräistä enemmän ongelmia mielenterveytensä kanssa.

        Eli jos olisin sinä, niin ihan ensimmäiseksi pyrkisin perehtymään tarkemmin niihin ilmiöihin joiden uskot liittyvän yliluonnolliseen, ja selvittelemään mitä niiden taustalla tutkitusti tiedetään olevan.


    • Ex-Satanisti

      Ilmiön tuntijana voisin sanoa, että valkoisille piti tehdä joku new age uskonto johon samaistua teinivuosien kapinavaiheessa. Niinpä sitten amerikkalaiset kehittivät Might Is Right kirjan ja oikeistolaisen aatteen pohjalta uuden uskonnon nimeltä Satanismi joka miellyttää kapinavaiheessa olevia nuoria. Harmi vain, että siinä on filosofiaa vain pinnallisesti ja se viehättää hyvin tietämättömiä ja henkisesti vielä matalan älykkyysosan omaavaa nuorta. NSA:n Michael Aquino oli mukamas Church of Satanin ystävä 70-luvulla. Todellisuudessa he kehittivät Mind Control aseen Eurooppalaisia vastaan. Näin kaveripiirissä mitä satanismi teki heidän aivoilleen, koska heistä tuli ajattelemattomia ehdollistettuja robotteja. Itselläni on kaikki nuo satanistien raamatut ja kirjat englanninkielisinä. Miksi nuoret eivät ymmärrä, että menevät opiskelemaan vihollisen uskontoa? Pakanafoorumillekin olen sanonut usein, että miksi pidätte new age uskontoa sivuillanne. Minusta se on maanpetos.
      Heille ei kerrota siitä yleisesti ja naiivit nuoret eivät tajua, että takana on vaikka mitä amerikkalaisten tiedusteluorganisaation johtajia. Itse ymmärrän oikeaa filosofiaa ja valtio-oppia ja siksi näen asian koko kuvan. He yrittävät Hegelin dialektin ja ulkopolitiikan avulla saada kulttivallan Eurooppalaisiin teineihin jotta nämä jättäisivät luterilaisen opin ja seuraisivat pinnallista New Age roskaa. Lisäksi käännyttävät pyloneissa ja aivopesevät nuoria Temple of Setissä. Filosofiaa jos haluatte nuoret oppia niin lukekaapa vaikka Platonin valtio. Satanismi ei ole mikään filosofia vaan pinnallista roskaa jossa filosofiaa on vain siteeksi. Natsit aivopesivät ja niin myös Pentagonin psykologiset operaatiot. Snowden on paljastanut NSA:n ja tuo "saatanan temppeli" on periaatteessa sama kuin Mafian kulissi joka toimii tiedusteluorganisaation etujärjestönä naamioituneena kultiksi. CIA:lla on kulttiohjelma joka on tätä samaa roskaa. Käytännössä tiedusteluorganisaatiot vain muovasivat Church of Satanin idean omaan käyttöönsä ja heillä on myös nettifoorumi Club 600 jota Michael Aquino moderoi. Myös suomalaisia on ollut mukana tässä toiminnassa joka palvelee vihollisen tiedustelua. Herätkää urpot vai haluatteko olla pelkkiä ulkopolitiikan pelinappuloita. Kyllä Suomi on Kalevalaa eikä joku vitun pentagrammi väärinpäin jossakin kioskikirjassa.

      • nuorisirotyttö

        Ymmärrän todella hyvin mihin haluan perehtyä, enkä tee sitä edelleen sen takia, että saisin siitä jotain egoa nostettua tai että olisin samanlainen kuin kaverinikin. Olihan suomessakin silloin se "villitys" olla saatananpalvoja etenkin nuorten kesken. Nyt ei ole kyse sellaisesta minun kohdalla, vaan olen edelleen kiinnostunut ja haluan perehtyä satanismiin.


      • menethyväksikäytettöön

        Yleensä liittymisriittiin liittyy naisten kohdalla nöyryyttävä joukkoraiskaus (jatkuu kunnes verta tulee pimpistä) ja muita samankaltaisia "tapoja" joissa sinut "nollataan" ja otetaan yhteisön jäseneksi.

        Tietystikin olet milloin tahansa kenen tahansa järjestön jäsenen käytettävissä vaikka piikkikatkusta naureskellen työntämässä pimppiisi tai pyllyysi.

        Nämä ovat normaaleja käytäntöjä tuossa porukassa.


      • utti
        menethyväksikäytettöön kirjoitti:

        Yleensä liittymisriittiin liittyy naisten kohdalla nöyryyttävä joukkoraiskaus (jatkuu kunnes verta tulee pimpistä) ja muita samankaltaisia "tapoja" joissa sinut "nollataan" ja otetaan yhteisön jäseneksi.

        Tietystikin olet milloin tahansa kenen tahansa järjestön jäsenen käytettävissä vaikka piikkikatkusta naureskellen työntämässä pimppiisi tai pyllyysi.

        Nämä ovat normaaleja käytäntöjä tuossa porukassa.

        Ja sinä tiedät asian mistä?


      • nuorisirotyttö
        menethyväksikäytettöön kirjoitti:

        Yleensä liittymisriittiin liittyy naisten kohdalla nöyryyttävä joukkoraiskaus (jatkuu kunnes verta tulee pimpistä) ja muita samankaltaisia "tapoja" joissa sinut "nollataan" ja otetaan yhteisön jäseneksi.

        Tietystikin olet milloin tahansa kenen tahansa järjestön jäsenen käytettävissä vaikka piikkikatkusta naureskellen työntämässä pimppiisi tai pyllyysi.

        Nämä ovat normaaleja käytäntöjä tuossa porukassa.

        Ei kyllä semmoista käytäntöä ole niissä mitä minä tiedän.
        Samaa minäkin kysyn mitä nimimerkki utti kysyi: tiedät asian mistä?


    • PyhäJärjestys1

      -27.12.2015-

      Jopa on syntinen röyhkeys työntänyt itseänsä esille ja kaikkien silmien nähtäväksi. Tehän olette ilmiselvästi sekaantunut pahuuden henkivaltojen ja näiden palvelijoiden juonitteluihin ja aikaansaannoksineen kuten juuri noiden valhejuutalaisten ja valhekristittyjen noitien puuhasteluihin, mistä kyllä rangistuksia saatte kuten jokainen muukin, joka näiden harjoittamiseen ja levittämiseen syyllistyy, ja lienette jo saanutkin. Ja sitten teillä vielä röyhkeyttä kehottaa muita tekemään parannusta.

      Älköön kukaan ottako tosissaan täällä "uskovien" kirjoituksia älköönkä sekaantuko niiden esittelemiin noituuksiin ja harhaoppeihin koskaan missään mitenkään älköönkä niitä levitelkö, tulivatpa ne sitten millä nimikkeellä tahansa, vaan pysyköön niistä visusti erossa älköönkä niitä myöskaan rahoittako. Ja hävittäkää tällaiset materiaalit hallustanne, ellette Kaikkivaltiaan Pyhästa Tahdosta käytä niitä todisteina tällaista syntiä harjoittavia vastaan.

      Jäljet johtavat jälleen kerran samalla sylttytehtaalle, mikä ei ole mikään ihme. Tokihan tämä tunnetaan, kuka on porttokristillisyyden salassa varjeltu kumppani. Tässähän se tuli jälleen todistetuksi palstalle tuoduissa kirjoituksissa.

      Valhejuutalaiset noidat ja muut Kristuksen ja Kaikkivaltiaan viholliset pelkäävät sydänjuuria myöten nimenomaan Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittamaa oikeata Islamia ja samalla profeetta Muhammadia, sillä nämä tuovat toteutuessaan ehdottoman tuomion näiden päälle ja lopettavat heidän noituutensa ja muun vääryyden harjoittamisensa.

      Siksi "uskovat" yrittää vähätellä Koraania ja profeetta Muhammadia, mutta sen sijaan korottaa äärimmäisen tuomittavaa, syntistä riivaajien palvelemista, tätä ns. Mustan Raamatun ja muutakin noituutta, joiden tuntemisella ja harjoittamisella nämä valhejuutalaiset ja valhekristityt ja muutkin noidat yrittävät harjoittaa Kaikkivaltiaan ja Kristuksen edessä laitonta auktoriteettia, estää laillisen auktoriteetin harjoittamista samoin kuin kaapata itselleen varallisuutta, joka ei heille kuulu.

      "Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

      Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

      Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

      Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

      Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään." (Matt.7:16-20)

      "Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.

      Kaikkivaltiaan Pyhien Ilmoitusten ja Kirjoitusten kuten Koraanin sotkeminen pimeyden lasten noituuksiin ja epäjumalien (riivaajien ja näkyvän maailman mahtavien) palvelemiseen ja tähän ohjaaviin materiaaleihin sekä näiden asettaminen tasavertaiseen asemaan on Kaikkivaltiaan, Kristuksen ja Kaikkivaltiaan muiden lähettiläiden kuten profeetta Muhammadin sekä Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen, Sanan, Lain ja näiden ilmoittaman Pyhän Järjestyksen halventamista ja väheksymistä samoin kuin pyrkimystä estää Kaikkivaltiaan Pyhän Tahdon ja Kristuksen Opetuslapseuden toteutumista tänä Kristuksen Uuden Liiton aikana. Tällaisesta kapinoinnista on määrätty kuolemantuomio.

      Noituus väärien jumalien palvelemisineen on kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla

      Noituus, etenkin yhdistettynä väärin jumalien (henkivaltojen ja näkyvän maailman mahtavien) palvelemiseen (asettamiseen Kaikkivaltiaan rinnalle ja/tai yläpuolelle) on kuolemanrangaistuksen uhalla kielletty myös Kristuksen Uuden Liiton aikana samoin kuin Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittaman elämänjärjestelmän, Aabrahamin uskon, sen oikean Islamin keskuudessa, joka vahvistaa Koraanin ja profeetta Muhammadin kautta Kaikkivaltiaan Pyhän Lain (Tooran) noudattamisen sekä muut Kaikkivaltiaan Pyhät Ilmoitukset ja Kirjoitukset.

      Profeetta Muhammad myös todistettavasti tuomitsi ja toimi Tooran mukaisesti, vieläpä kirjaimellisesti vedoten sen käskyihin, säädöksiin ja oikeudentuomioihin.

      Ja Suomenmaa on Kaikkivaltiaan Pyhän Säätämyksen mukaisesti jo saatettu tämän oikean Islamin alaisuuteen. Ja sillä tiellä nyt edetään.

      Noituus, etenkin yhdistettynä väärien jumalien (henkivaltojen ja näkyvän maailman mahtavien) palvelemiseen (asettamiseen Kaikkivaltiaan rinnalle ja/tai yläpuolelle) on siten kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla myös Venäjän (Russian) Tsaarikunnan eli Keisarikunnan ja sen Suomenmaan (Suomen) Suuriruhtinaanmaan eli Suuriruhtinaskunnan alueella Kristuksen nimessä ja Kaikkivaltiaan Pyhä Henki eli Totuuden Henki sen apostolisen (apostolien) seurakunnan ja profeetta Muhammadin kautta vahvistakoon.

      jatkuu...

      • PyhäJärjestys1

        Arkkienkeli Gabriel tuo

        ankaruuden ja verenvuodatuksen

        Sitten he (joukko juutalaisia rabbeja) sanoivat: "Kerro meille Hengestä."

        Jumalan lähettiläs vastasi: "Minä vannotan teitä Jumalan ja Hänen israelilaisten puolesta tekemiensä tekojen kautta! Tiedättekö te Gabrielin, joka tulee luokseni?"

        "Kautta Jumalan", he vastasivat, "kyllä, mutta hän on meidän vihollisemme, Muhammad, sillä hän on enkeli, joka tuo ankaruuden ja verenvuodatuksen. Ellei näin olisi, seuraisimme sinua."

        s. 180

        Ibn Hisham, Profeetta Muhammadin elämäkerta, arabiankielisestä 800-luvun alkuteoksesta, Sirat Rasul Allah (lyhentäen suomentanut Jaakko Hämeen-Anttila), 1999 Basam Books Oy.

        Eiköhän oteta Kaikkivaltiaan Pyhä Sana ja Laki tässäkin elämän perustaksi, etenkin nyt, kun Suomenmaa on siirtynyt jo Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittaman oikean Islamin alaisuuteen.

        Varkaiden nimet ja yhteystiedot otettakoon selville ja laitettakoon julkiseksi niin tiedetään, mistä tavoittaa sitten, kun aletaan käymään ns. islamilaista oikeutta.

        Varkaan ja varkauden Jumalan oikeuden mukainen tuomitseminen, rangaistukset ja korvaukset:

        Yleislinjaus varastamiseen:

        "Älä varasta." (2.Ms.20:15 & 5.Ms.5:19)

        "Älä himoitse (tavoittele) lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." (2.Ms.20:17)

        "Älä himoitse (tavoittele) lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.' (5.Ms.5:21)

        "Varkailta taasen, olkootpa mies- tai naispuolisia, leikatkaa kädet. Se on palkka heidän omista teoistaan ja muita varoittava kuritus Jumalalta. ALJAH (Jumala) on mahtava, viisas.

        Mutta ken tekee katumuksen ja parannuksen pahoista teoistaan, häntä kohtaan on ALJAH (Jumala) sääliväinen. ALJAH (Jumala) on totisesti armahtava, laupias."

        (Koraani 5:38-39)

        "Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.

        Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen." (Matt.18:8-9 & Mark.9:43-48)

        "Joka varastaa Aadamin (ihmisen) ja joko myy hänet tahi pitää häntä hallussansa, se rangaistakoon kuolemalla." (2.Ms.21:16)

        "Jos joku tavataan siitä, että hän on varastanut jonkun veljistään, israelilaisista, ja kohdellut häntä tylysti tai myynyt hänet, niin varas kuolkoon. Poista paha keskuudestasi." (5.Ms.24:7)


      • utti
        PyhäJärjestys1 kirjoitti:

        Arkkienkeli Gabriel tuo

        ankaruuden ja verenvuodatuksen

        Sitten he (joukko juutalaisia rabbeja) sanoivat: "Kerro meille Hengestä."

        Jumalan lähettiläs vastasi: "Minä vannotan teitä Jumalan ja Hänen israelilaisten puolesta tekemiensä tekojen kautta! Tiedättekö te Gabrielin, joka tulee luokseni?"

        "Kautta Jumalan", he vastasivat, "kyllä, mutta hän on meidän vihollisemme, Muhammad, sillä hän on enkeli, joka tuo ankaruuden ja verenvuodatuksen. Ellei näin olisi, seuraisimme sinua."

        s. 180

        Ibn Hisham, Profeetta Muhammadin elämäkerta, arabiankielisestä 800-luvun alkuteoksesta, Sirat Rasul Allah (lyhentäen suomentanut Jaakko Hämeen-Anttila), 1999 Basam Books Oy.

        Eiköhän oteta Kaikkivaltiaan Pyhä Sana ja Laki tässäkin elämän perustaksi, etenkin nyt, kun Suomenmaa on siirtynyt jo Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittaman oikean Islamin alaisuuteen.

        Varkaiden nimet ja yhteystiedot otettakoon selville ja laitettakoon julkiseksi niin tiedetään, mistä tavoittaa sitten, kun aletaan käymään ns. islamilaista oikeutta.

        Varkaan ja varkauden Jumalan oikeuden mukainen tuomitseminen, rangaistukset ja korvaukset:

        Yleislinjaus varastamiseen:

        "Älä varasta." (2.Ms.20:15 & 5.Ms.5:19)

        "Älä himoitse (tavoittele) lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." (2.Ms.20:17)

        "Älä himoitse (tavoittele) lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.' (5.Ms.5:21)

        "Varkailta taasen, olkootpa mies- tai naispuolisia, leikatkaa kädet. Se on palkka heidän omista teoistaan ja muita varoittava kuritus Jumalalta. ALJAH (Jumala) on mahtava, viisas.

        Mutta ken tekee katumuksen ja parannuksen pahoista teoistaan, häntä kohtaan on ALJAH (Jumala) sääliväinen. ALJAH (Jumala) on totisesti armahtava, laupias."

        (Koraani 5:38-39)

        "Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.

        Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen." (Matt.18:8-9 & Mark.9:43-48)

        "Joka varastaa Aadamin (ihmisen) ja joko myy hänet tahi pitää häntä hallussansa, se rangaistakoon kuolemalla." (2.Ms.21:16)

        "Jos joku tavataan siitä, että hän on varastanut jonkun veljistään, israelilaisista, ja kohdellut häntä tylysti tai myynyt hänet, niin varas kuolkoon. Poista paha keskuudestasi." (5.Ms.24:7)

        Olipas siinä taas sekava vuodatus...

        Mitä ikinä tuo edustikaan, ainakin siitä selvästikin kannattaa pysyä kaukana. Kummallisia perusteettomia uskomuksia ja ilmeistä väkivallan ihannointia.


      • nuorisirotyttö

        Jos ymmärsin oikein tuosta sekavasta pälpätyksestäsi, olet vissiin joku ählämi? Lukaseppas se Koraani niin saattaa ajatus maailma muuttua radikaalisesti. Täyttä väkivallan ihannointia koko uskonto. Tutki asioita ennekuin alat jotain viisastelemaan.


      • KTS--

        Jumalan_henkäys

        24.10.2015 12:19

        Kuten JO aikaisemmin ilmoitin, NIIN . . .

        . . . Jumala SANOI . . . SINUSSA ON . . . RIIVAAJA . . . !

        **** ETSI . . . APUA . . . PAHAN . . . KARKOITUKSEEN ****

        ---------------------------------------------

        Hlystien radenije-rituaali

        Hlystien hengellisenä päämääränä oli Kristuksen uudelleensyntyminen sielussa vanhan syntisen minän kuolettamisen kautta.

        Liike oli askeesimyönteinen, mutta harrasti hurmoksellisia öisiä kokouksia.

        Liikkeen teologiassa tavallisesta ihmisestä saattoi tulla Kristus tai Jumalansynnyttäjä, kunhan lihanhimo oli ensin kuoletettu Pyhän Hengen asettuessa ruumiiseen.

        Tämä tapahtui ekstaattisen tanssimisen ja seksuaaliorgioitten kautta niin sanotussa radenije-rituaalissa.

        Rituaaliin osallistujat lauloivat "itseäni ruoskin, Jeesusta etsin" ja tanssivat villisti ympyrää.

        Rukouksenpitäjä ("profeetta") ruoski osanottajia molemmille olkapäille.

        Tanssi päättyi ekstaattiseen lattialle taintumiseen, jonka aikana harrastettiin sukupuolista kanssakäymistä.

        Tämä nähtiin Pyhän Hengen vaikutuksena sekä synnin katoamisen merkkinä. Kollektiivisen synninteon nähtiin ikään kuin poistavan synnin rituaalisesti.


      • kabbalisti

        OTTEITA MUSTASTA RAAMATUSTA!!!

        http://pouserinet.fi/~wibbaxi/MUSTARAA/

        Raamattua kutsutaan Pyhäksi Kirjaksi sentähden kun se sisältää pyhimysten viisauden, ja samalla kertaa yhdistää se ja laittaa sopusointuun sanan ja teot, opetuksen ja sen täytäntöön panemisen. Se näyttää todellisen yhteytemme kaikkivaltiaan kanssa -- se tuo esiin suoranaisimmat todistukset ja totuudet henkisestä ja järkiperäisestä elämästämme; se käsittelee ja näyttää meille luonnonlakien synnyn ja vaatimukset, joiden läpi ja kautta kaiken täytyy johdattaa valkeuteen ihmiskunnan synnyn, entisyyden ja nykyisyyden perille pääsemiseksi -- ja myöskin ihmiskunnan tulevaisuuden ymmärtämiseksi, ja miten todellinen pyhyys saavutetaan. Se näyttää meille myöskin elävät ja näkyväiset asiamiehet, joita Jumala pitää pelastustyössään ja vihdoin kaikista ylimmän ja pyhimmän olennon -- maailman Vapahtajan, joka oli kaikki hyvä ja kaikki pyhä omassa persoonassaan, ja Hänessä oli pyhyyden voima, jommoista ei yhdelläkään ennen häntä eikä hänen jälkeen ole ollut, ja Hän se näytti ja viitoitti langenneelle ihmiskunnalle tien korkeimpaan ja pyhimpään elämän tarkoitukseen, ja näytti, miten tulee puhdistautua pelastetuksi tullaksemme.

        Me löydämme itäisissä kansoissa kaikenlaista taikavoimaa -- asteita miten voi päästä unissaan ja hereillään yhteyteen henkimaailman kanssa ja tehdä niiden yliluonnollisten voimain avulla ihmeitä. Israelilaisten taito oli paljon erilaisempi kuin muiden itämaan kansojen. Edellisten oli enemmän persoonaan perustuva, ja enemmän persoonista riippuva, mutta jälkimmäisillä ei se ollut niin yksilöjä varten, mutta perustui se koko ihmiskuntaa ja sen suurta tulevaisuutta varten. Jälkimäiset sukkelilla keinoillaan ja alhaisten taitojensa avulla onnistuivat tekemään ihmeitä, mutta edelliset loisti hyvyydellään ja heidän työnsä oli kaikki Kaikkivaltiaan voiman avulla matkaan saatu; he rakensivat perustusta tulevaisuudelle, ja kaikki heidän elämänsä ja käytöksensä oli siihen perustuva. Israelilaiselle näkijälle oli nähtävänä ei ainoastaan jonkun yksityisen kohtalo, mutta koko kansakuntain kohtalo oli hänelle selvä; hän tiesi, että kaikkien tulee Danna luottamuksensa Jumalaan, joka vihdoin salaisuudet ilmi tuo, niinkuin Hän on monta kertaa ilmi tuonut vanhassa aikakaudessa näkyjen kautta. Jos me tarkastamme vanhan liiton historiaa, näemme sieltä, että tuo merkillinen kansa seisoi yksinänsä ikäänkuin tulinen patsas pakanallisen pimeyden keskellä.

        Alottakaamme historian alkuajasta, se on alkuluomisesta alkain Mooseksen kirjoitusten mukaan. "Alussa loi Jumala taivaan ja maan."

        Tässä on ensimmäinen ja suurin aihe. Jumala on luomaton olento taivas ja maa ensimmäiseksi luotiin; Jumalan synnystä ja luomisesta ei mitään historiallisia todistuksia ole Mooses esille tuonut. Sitten Mooses puhuu valkeudesta ja pimeydestä: "Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syyvyyden päällä, ja Jumalan henki liikkui vetten päällä. Ja Jumala sanoi: tulkoon valkeus ja valkeus tuli." Tässä sanotaan valkeutta luoduksi, ja sen vastakkainen oli pimeys, jota ei luotu, mutta joka oli ilman luomatta; sentähden vanhan ajan egyptiläiset pitivätkin pimeyttä kaiken alkuna ja ennenkuin mitään muuta oli. Mooseksenkin kirjoitusten mukaan tunnustetaan se egyptiläisten usko oikeaksi, sinä hän sanoo: "ja pimeys oli syvyyden päällä".

        jatkuu....


      • okkulisti

        Egyptiläinen oppi alkuajasta voi olla hyvinkin luotettu, mutta heidän erehdyksensä sai alkunsa siitä, että he hyväksyivät pimeyden ennen valkeutta; ja persialaiset tekivät vastakkaisen erehdyksen, hyväksyen valkeuden ennen pimeyttä, ja että valkeus on kaiken alku ollut. Valkeus ja pimeys seisovat vastakohtina toisilleen, joista toinen on ollut ja toinen on luotu, ja joista Mooses sanoo: "Ja Jumala eroitti valkeuden pimeydestä: Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi ja pimeyden kutsui Hän yöksi". Raamatussa esiintyy alkuluomishistoriassa myöskin seuraava epäselvä kohta, nim. kun puhutaan Vedestä hengestä vesi oli näkyvä ja oleva aine, ja henki, se on Elohim, oli vaikuttava, toimiva, mutta näkymätön olemus, ei mistään aineesta tehty. "Ja Jumalan henki liikkui vetten päällä." Yksipuoliset näkökannat johdattivat alkujaan viisaat tutkiat harhaan. Siispä Thales kirjoituksissaan loi ja synnytti kaikki vedestä, ja jätti mainitsematta kokonaisuudessaan: vaikuttavan ja synnyttävän Jumalan hengen. Thalesin suunnitelmaa ovat materialistit hänen jälkeensä seuranneet. Toinen yksipuolinen katsantokanta on se, kun katsotaan kaikkea yksinomaan hengelliseltä kannalta ja aine, maa, vesi ja näkyvät esineet, jätettiin kokonaan tutkimattomiksi, niin kuin alkuajan spiritualistiset advokaatit kaikkea käsittelivät. Mooses sentähden näyttää kaikki jotakuinkin perusteellisesti ja osoittaa taitoa, jommoista eivät omanneet yksikään muu Egyptin viisaista. Hän tarkastelikin ja tutkisteli kaikkea pyhyyden valossa, eikä missään puoluehengessä, mutta todellisessa kuvassa, antaen aineelle sille kuuluvan arvon ja asettaen hengellisen sen rinnalle. Ja lisäksi on Mooses kuvannut luomisen kauniilla ja miellyttävällä kielellä, niinkuin esim. mitä hän vesistä puhuu -- erottelee kuivan ja märän, ja kuinka kuiva maa tulee esiin veden seasta; kuinka nurmi ja kasvit, jotka kantoivat siementä, ja hedelmälliset puut kasvoivat maan päällä; kuinka merien syvyydet oli täynnänsä elämää, ja kaikenlaisia eläimiä ilmestyi maan päälle ja lintuja, jotka lentelivät taivaalla, ja vihdoin viimeiseksi kertoo hän kuinka Jumala loi ihmisen, miehen "omaksi kuvaksensa", jolle Hän antoi vallan "vallita kalat meressä, ja taivaan linnut, ja karjan ja koko maan ja kaikki, jotka maalla matelevat".

        Vaikka ihminen syvälle lankesi syntiin, niin toivo täydellisestä pelastumisesta hänelle kuitenkin annettiin sillä ehdolla, että hän täydellisesti parantuu. Ilman sellaista täydellistä parantumista vajoaa hän syvemmälle ja syvemmälle, ja palauttaminen tulee yhä vaikeammaksi. Tullakseen täydellisesti parannetuksi täytyy hänen saavuttaa itsekieltäymyksen ja vastustaa kaikkia petollisia viekotuksia, jotka häntä tahtovat yhä syvemmälle vajottaa, ja hänen tulee rukouksen avulla etsiä korkeamman siunausta, jos mieli saada ylempää avustusta, ja jota ilman hän ei voi hengittää puhdasta ja virkistävää ilmaa. Kun ihminen parannuksen tilaa etsii, tulee hänen kaikki voittaa ja heittää pois tyköään kaiken sen, joka hänen sisällistä hengen puhtautta pimittää ja pyrkii erottamaan häntä pyhyydestä; sillä hän ei voi ennen löytää rauhaa itsessänsä, eikä luonnossa ympärillänsä, ennenkuin hän on kaikki voittanut, mikä hänen luontoaan vastaan sotii, ja saavuttanut yliherruuden niiden yli, jotka häntä vahingoittaa tahtovat. Mutta se saavutetaan ainoastaan siten, että hän palaa samaa tietä kuin on pois tullut. Vähitellen tulee hänen vieroittaa itsensä aistillisista intohimoista ja haluista sankarielämällä, ja ikäänkuin väsynyt matkamies, jolla on vielä monta vuoren jyrkännettä kiipeämättä, yhä vain nousta ylemmäs ja ylemmäs, kunnes päämäärä on saavutettu, joka on ylhäällä pilvissä. Voittaen vastuksen toisensa perään tulee hänen karkoittaa kaikki mustat sumut, joita aina aikatavasta matkan varrella kohtaa, ja jotka pimittävät todellista aurinkoa häneltä, estäen sen valoa, ja että sitte vihdoin sen säteet pääsee ilman esteitä paistamaan, Seuraava on todellinen raamatullinen opetus Indian uskontunnustuksen mukaan, joka uskonto tavoissaan kuitenkin eroaa:

        jatkuu...


      • satanistiii

        "Kaikkivaltias on antanut ihmiselle ohjauksia, miten hän voi itseään auttaa parannuksen tiellä. Jumala on asettanut korkeampia palvelijoita häntä auttamaan, että ihminen ohjaantuisi Hänen tykönsä harhatieltään. Mutta täydellisen pelastuksen saa hän ainoastaan maailman Vapahtajan kautta, Hänen, joka valmisti ja täydensi kaiken sen, mitä muut palvelijat olivat keskitekoiseksi jättäneet. Hänen kauttansa kaikki voima tuli ylistetyksi, pyhäksi ja arvolliseksi; Hänen kauttansa antoi Jumala tulla ensimäisen ja ainoan sekä oikean valon, tiedon kaikesta, ja tiedon myöskin Hänestä itsestään. Jos ihminen haluaa vastaan ottaa tuon tarjotun avun, niin hän varmasti pääsee haluttuun päämäärään, ja hän tulee niin varmalle perustukselle uskossaan, että mitkään vastaiset epäilykset eivät voi häntä siitä järkyttää. Jos hän ylentää tahtonsa, niin että se tulee yhtäpitäväksi pyhyyden kanssa, voi hän päästä henkielämän kanssa yhteyteen jo täällä maailmassa, niin että korkeampi henkinen elämä tulee näkyviin hänen silmissään, ja hän tuntee Jumalan läsnäolon lähempänä kuin hän on osannut aavistaa; että kaikki voi käydä mahdolliseksi hänelle, sentähden kun hän lisää kaiken voiman itseensä, ja on sellaisen voimain yhteyden sopusoinnussa, ja kun hänellä -- ymmärrys korkeammasta tarkoituksesta, sekä pyhyyden edelläkävijoistä, Mooseksesta, Eliaksesta ja myöskin Kristuksesta, tulevat he näkyväisiksi hänelle kun hän elää ajatuksiensa elämää, jolloin hän ei enää mitään kirjoja kaipaa. Lyhyesti sanottuna, ihminen voi jo tässä elämässä saavuttaa niin täydellisen pyhyyden, että kuolemalla ei ole mitään enempää kuin riisua häneltä karkean ulkokuoren näyttääkseen ja esille tuodakseen henkisen pyhän temppelin, sillä hän silloin elää ja liikkuu kuolemattomana. Ainoastaan silloin kun hän saapuu tämän pimeyden korven läpi, saavuttaa hän jokaisella pykälällä matkansa varrella uudistusta elämäänsä, enemmän sisällistä voimaa, puhtaampaa ilmaa ja laajempaa näköpiiriä. Hänen henkinen olemuksensa saa maistaa jalompia hedelmiä ja matkansa päätyttyä ei mikään voi häntä irroittaa ylevän asemansa sopusointuisasta elämästä, josta maallinen käsitys voi luoda ainoastaan heikon kuvan. Ilman sukupuolirajoitusta, elää ihminen siellä enkelien elämää, ja omistaa kaikki heidän voimansa, josta hänellä on ollut vain heikko näyte täällä; hän taas saa nauttia ijankaikkisen autuuden pyhää hajua taivaallisessa temppelissä josta kaikki voima lähtee, ja josta hän oli pois karkoitettu ja Kristus on hänen korkein pappinsa. (Hebrealaisten 7, 17, 24, 25.) Ihminen nauttii siellä omista lahjoistaan, ja myöskin saa hän nauttia niiden valittuin lahjoista, jotka valitut on kokoon pantu viisaista ja toimellisista, se pyhä hallitus on ylevämpi kuin mitä täällä maailmassa voisi olla; siellä ei aurinko nouse eikä laske, eikä taivaan tähtien loiste himmene; ei muuttele päivä Ja yö, ja ei ole kielien sekoitusta; jokainen olento, sinä hetkenä kun hän sinne pääsee, voi lukea sen pyhän kirjan nimen, kirjan, josta elämä kaikille vuotaa, (Hebrealaisten 7, 22, 23.) Tässäkin on Zoroaster sopusoinnussa edellä olevan kanssa, sillä hän myöskin puhuu taivaallisesta yhtymisestä, ja Ormuzdin seuralaisten osanotosta uhrialttarilla ja kaikkien rukouksilla, j.n.e.

        jatkuu...


      • krislamisti

        Sitä ei käy kieltäminen, että todellisesti viisaita ja valaistuja Kabalisteja on elänyt kerran, ja että monta sellaista on elossa vieläkin. Mutta eivät he kulje paikasta toiseen tarjoten taitoaan kaupaksi, että he siten tulisivat rikkaiksi, mutta ovat he tyytyväiset omaan elämäänsä ja hiljaisuudessaan elävät Salomonin palatsissa, jossa he alituisesti viisauttaan kartuttavat, että he (niinkuin heillä itsellä on tapana sanoa) voivat vihdoin tulla arvolliseksi saamaan salattuja lahjoja ylhäältä. Minä tunnen yhden sellaisen miehen joka sai korkeinta opetusta Kabalasta, ja hän, huolimatta äärettömästä köyhyydestään, ei milloinkaan ota kabalistisista toimituksistaan rahapalkkiota. Kun minä häneltä kerran kysyin miksi hän kieltäytyi kirjoittamasta haluttua kirjaa eräälle jalolle aatelismiehelle, joka tarjosi hänelle suurta summaa palkkioksi, vastasi hän minulle.

        "Deitschtammasch Betaggo Chalof", se tahtoo sanoa, kuka hyvänsä ottaa kruunun palkakseen, kuolee äkkiä." Ei, vaikka koko maailman rikkauden saisin, sittenkään senlaista tekisi. Mutta jos voin auttaa todellisesti tarvitsevaa lähimmäistäni, niin sen teen, luottaen Korkeimmasti Pyhään, ilman aineelliseen palkkioon katsomatta. Oman itseni elatuksesta en ole kovin kiusattu, sillä Kaikkivaltiaalla on keinot minun elatuksekseni ja minä luotan Häneen. Hän elättää taivaan linnutkin."

        On erittäin merkilistä, että kaikki suurimmat ja varmimmat kabalistit juutalaisesta kansasta olivat Vapahtajan seuraajia, ja niin ovat he vieläkin, sen voin täydellisesti todistaa heidän kirjoitustensa ja rukoustensa kautta. Mutta näitä todistuksia ei ole tarve tässä julki tuoda. Mutta että kabalisteja elää vieläkin, ja että he harjoittavat kokeitaan, ovat tehneet ihmeellisiä töitä ja vieläkin tekevät, on kieltämätön tosiasia. Jos emme tätä usko täytyy meidän tuomita kaikki mitä tähän asti on asiasta puhuttu ja kirjoitettu.

        Kuuluisa ja hyvin tunnettu Krusialainen husari Archenvoodin loordi sanoo, kun hän kirjoittaa havainnoitaan Lontoon kaupungista, että siellä elää mies, jonka nimi on tohtori Falcon, ja tunnetaan suurena kabalistina ja jonka luona käy Lontoon kunnioitetuimpia ja järkevimpiä ihmisiä. Sama loordi kertoo, että tuo sama tohtori Falcon asui ennen Brysselissä ja tunnettiin hän siellä nimellä Jude Cayim Schmul Fulk, joka, ranskalaisen herttua Nancyn muistelun mukaan teki ihmeellisimpiä töitä.

        Minä täydellisesti toivon ja uskon, ja voin vakuuttaa epäilemättä, että tämä pieni kirja ei herätä kenenkään mielessä harhauskoa. Vaikka nyt otaksuisimme, että yksi lukijoista tahtoisi käyttää niitä keinoja, joita tässä ilmoitetaan, niin pian se halu häneltä katoaa kun hän huomaa kuinka tarkkain sääntöin alaiset ne keinot ovat ennenkuin niiden avulla voi onnistumista toivoa.

        Ennenkuin lopetan tämän esipuheeni, on tarpeellista antaa lukijalle hieman selitystä tämän kirjan järjestyksestä ja sisällöstä. Esimerkiksi on tässä paljon yksityisiä sanoja, nimiä, lauseita ja jopa kokonaisia värssyjä, jotka on tähän painettu Heprean ja Kaldean kielellä. Vaikka niin on tehty, niin ei se pitäisi estää ketään kirjaa ostamasta. Sillä kaikki ne paikat, jotka ovat tärkeät, ja tahdotaan mieleen painaa, ovat käännetty ja selitys seuraa jokaista senlaista sanaa tahi lausetta. Kirjan sisällön olen tähän tapaan sovittanut usean eteväin henkilöjen pyynnöstä ja näytteeksi, että käännöstyö on kaikin puolin oikein. Ne kohdat, jotka on pyhästä Raamatusta lainattu, huomataan oikeiksi myöskin.

        Ote Kabalistisen kirjailijan esipuheesta.

        On yleensä tietty ja tunnustettu, että me olemme nimemme saaneet Maailman Hallitsijan pyhän nimen kautta, ja että me saamme pyhän lain eli kirjoitetun lain häneltä. On tiettyä sekin, että paitsi niitä lakeja, joita Jumala antoi Moosekselle kirjoitettuna kivisiin tauluihin, antoi hän myöskin suusanallisia lakeja, joiden avulla Mooses -- kun hän viipyi Siinain vuorella -- pääsi kaikkien salaisuuksien perille ja tuli tietämään Jumalan ja enkelein pyhät nimet, sekä kuinka niitä tulee käyttää ihmiskunnan hyväksi. Kaikki ne opetukset, jotka Jumala tunnusti hyväksi, mutta jotka eivät saaneet tulla yleisesti tiedoksi, jotka aikain kuluessa saivat nimekseen Kabala eli Jumalaistarut, ilmoitti Mooses elämänsä aikana Josualle, hänen seuraajalleen. Josua antoi ne tiedot kirkon päämiehille, eli vanhemmille, vanhemmat antoivat ne tuomareille ja tuomareilta ne joutuivat profeetoille. Profeetat uskoivat ne sitten synagoogan päämiehille, jotka antoivat ne viisaille miehille eli tietäjille. Niin on Kabala siirtynyt yhdeltä toiselle -- suusta suuhun -- nykyaikaan asti. Sentähden me tiedämme, että Thorassa on monta nimeä Kaikkein Korkeimmalle ja hänen enkeleilleen, sekä syviä salaisuuksia joita voi käyttää ihmiskunnan hyväksi, mutta jotka ovat tähän asti tarkasti salassa pidetty yleisöltä, syystä kun yleinen arvostelu ja käsitys on tähän asti ollut liian heikko tämänlaista teosta käsittelemään.

        jatkuu...


      • temppelisti

        Jos tahdot noitua ja pakottaa henkiä tulemaan näkyviin luoksesi ja tekemään palvelustasi, niin seuratkaa seuraavia ohjeita:

        Olkaa tottelevainen Jumalan käskyille niin paljon kuin mahdollista.

        Perustukaa ja luottakaa Jumalan voimaan ja väkevyyteen: uskokaa vahvasti Hänen kaikkivoipaan apuun työssänne, ja henget tulevat palvelukseenne ja tottelevat teitä.

        Jatkakaa noitumistanne, älkääkä lopettako, vaikka henget eivät heti ilmestyisikään.

        Olkaa väsymätön työssänne ja uskossanne, sillä epäilevä ei koskaan mitään aikaan saa.

        Ottakaa tarkka huomio ajasta, esim.:

        Maanantai-yönä kello yhdestätoista kello kolmeen.

        Tiistai-yönä kello kymmenestä kello kahteen.

        Keskiviikko-yönä kello kahdestatoista kello kolmeen.

        Torstai-yönä kello kahdestatoista kello kahteen.

        Perjantai-yönä kello kymmenestä kello kolmeen.

        Lauantai-yönä kello kymmenestä kello kahteentoista.

        Sunnuntai pitäkää pyhänä Herralle Sepaothille, Adonai, Tetragrammaton.

        --------------------------------

        Lait sisäänottoon.

        1. Ennenkuin voitte päästä sisään valon ja valkeuden temppeliin, täytyy teidän puhdistaa sielunne ja ruumiinne kolmentoista päivän ajalla.

        2. Ollaksesi veli ja apostoli uudessa liitossa, eli hyvä kristitty, täytyy sinun nauttia pyhää sakramenttia kolmen kuninkaan kunniaksi, nim. Caspar, Melchior ja Balthasar.

        3. Kolme pyhää messua tulee lukea niin usein kuin käytätte kirjaa papillisissa toimissanne, ja tulee ajatuksenne olla kiinnitettynä noissa kolmessa kunnioitetussa kuninkaassa.

        4. Teidän tulee varustaa itsellenne pukin sarvi, jolla kutsutte enkelit ja henget kokoon. Tuota sarvea teidän tulee käyttää messuissannekin.

        5. Teidän tulee käyttää perkamentista tehtyä rintataulua, jonka tulee olla kymmenen tuumaa korkea ja kymmenen tuumaa leveä, ja siihen tulee olla kirjoitettuna kahdentoista apostolin nimet ja Schemhamforaschin nimi tulee olla viisi eri kertaa siihen kirjoitettuna, samassa järjestyksessä kuin se viime lehdellä on.

        6. Teidän tulee piirustaa rengas ympärillenne valkean paperin päälle, tahikka taivaansiniselle silkille. Rengas pitää olla kolmetoista jalkaa läpimitaten, ja jokaisen jalan matkan päähän yli seuraavista sanoista pitää olla kirjoitettuna, nim. Mooses, Messias, Aaron, Jehova, Adoni, Jesus, Kristus, Caspar, Melchior, Balthasar. Al Al Al.

        7. Jokaisen nimen perään pitää panna pyhä merkki Horet, -- nimittäin: eli

        8. Rintataulun täytyy olla käytännössä kun toimittaa pyhän messun toimituksia.

        9. Kun olette itsenne puhdistaneet pyhän kolminaisuuden kuningasten vedellä kolmen vaksikynttilän edessä, tulee teidän jokea rukouskirjan, sarven, rintataulun ja renkaan ylitse, kun olette ensin lukeneet hyvin valitun salaperäisen säännön jumalanpalveluksesta ja sakramenttien jakamisesta.

        10. Voitte käydä sisään yksin, eli voitte alottaa tämän suuren työn kahden toverin kanssa, yöllä tahikka päivällä, mutta aina kuukauden ensimmäisen ja kolmannentoista päivän välillä, ja kokonansa kolmannentoista päivän ja kokonansa koko yön uuden kuun syntyessä, ja myöskin täyden kuun aikana, silloin kun Saturn, Mars ja Jupiter ovat näkyvissä taivaalla sinä päivänä kuin pahoja henkiä pois ajetaan. Tehtävät voi tehdä yhteisesti eli erikseen.

        11. Teidän tulee aina seisoa Bioniin päin, eli kasvonne olla käännettyinä nousevaan aurinkoon päin.

        12. Hän, joka kieltäytyy ottamasta vastaan tätä kirjaa, eli joka sen sisältöä vähentää, eli varastaa sen, saa päälleen ijankaikkisen vavistuksen, niinkuin Kaini sai, ja Jumalan enkelit ottavat eronsa hänestä.


      • nuorisirotyttö
        temppelisti kirjoitti:

        Jos tahdot noitua ja pakottaa henkiä tulemaan näkyviin luoksesi ja tekemään palvelustasi, niin seuratkaa seuraavia ohjeita:

        Olkaa tottelevainen Jumalan käskyille niin paljon kuin mahdollista.

        Perustukaa ja luottakaa Jumalan voimaan ja väkevyyteen: uskokaa vahvasti Hänen kaikkivoipaan apuun työssänne, ja henget tulevat palvelukseenne ja tottelevat teitä.

        Jatkakaa noitumistanne, älkääkä lopettako, vaikka henget eivät heti ilmestyisikään.

        Olkaa väsymätön työssänne ja uskossanne, sillä epäilevä ei koskaan mitään aikaan saa.

        Ottakaa tarkka huomio ajasta, esim.:

        Maanantai-yönä kello yhdestätoista kello kolmeen.

        Tiistai-yönä kello kymmenestä kello kahteen.

        Keskiviikko-yönä kello kahdestatoista kello kolmeen.

        Torstai-yönä kello kahdestatoista kello kahteen.

        Perjantai-yönä kello kymmenestä kello kolmeen.

        Lauantai-yönä kello kymmenestä kello kahteentoista.

        Sunnuntai pitäkää pyhänä Herralle Sepaothille, Adonai, Tetragrammaton.

        --------------------------------

        Lait sisäänottoon.

        1. Ennenkuin voitte päästä sisään valon ja valkeuden temppeliin, täytyy teidän puhdistaa sielunne ja ruumiinne kolmentoista päivän ajalla.

        2. Ollaksesi veli ja apostoli uudessa liitossa, eli hyvä kristitty, täytyy sinun nauttia pyhää sakramenttia kolmen kuninkaan kunniaksi, nim. Caspar, Melchior ja Balthasar.

        3. Kolme pyhää messua tulee lukea niin usein kuin käytätte kirjaa papillisissa toimissanne, ja tulee ajatuksenne olla kiinnitettynä noissa kolmessa kunnioitetussa kuninkaassa.

        4. Teidän tulee varustaa itsellenne pukin sarvi, jolla kutsutte enkelit ja henget kokoon. Tuota sarvea teidän tulee käyttää messuissannekin.

        5. Teidän tulee käyttää perkamentista tehtyä rintataulua, jonka tulee olla kymmenen tuumaa korkea ja kymmenen tuumaa leveä, ja siihen tulee olla kirjoitettuna kahdentoista apostolin nimet ja Schemhamforaschin nimi tulee olla viisi eri kertaa siihen kirjoitettuna, samassa järjestyksessä kuin se viime lehdellä on.

        6. Teidän tulee piirustaa rengas ympärillenne valkean paperin päälle, tahikka taivaansiniselle silkille. Rengas pitää olla kolmetoista jalkaa läpimitaten, ja jokaisen jalan matkan päähän yli seuraavista sanoista pitää olla kirjoitettuna, nim. Mooses, Messias, Aaron, Jehova, Adoni, Jesus, Kristus, Caspar, Melchior, Balthasar. Al Al Al.

        7. Jokaisen nimen perään pitää panna pyhä merkki Horet, -- nimittäin: eli

        8. Rintataulun täytyy olla käytännössä kun toimittaa pyhän messun toimituksia.

        9. Kun olette itsenne puhdistaneet pyhän kolminaisuuden kuningasten vedellä kolmen vaksikynttilän edessä, tulee teidän jokea rukouskirjan, sarven, rintataulun ja renkaan ylitse, kun olette ensin lukeneet hyvin valitun salaperäisen säännön jumalanpalveluksesta ja sakramenttien jakamisesta.

        10. Voitte käydä sisään yksin, eli voitte alottaa tämän suuren työn kahden toverin kanssa, yöllä tahikka päivällä, mutta aina kuukauden ensimmäisen ja kolmannentoista päivän välillä, ja kokonansa kolmannentoista päivän ja kokonansa koko yön uuden kuun syntyessä, ja myöskin täyden kuun aikana, silloin kun Saturn, Mars ja Jupiter ovat näkyvissä taivaalla sinä päivänä kuin pahoja henkiä pois ajetaan. Tehtävät voi tehdä yhteisesti eli erikseen.

        11. Teidän tulee aina seisoa Bioniin päin, eli kasvonne olla käännettyinä nousevaan aurinkoon päin.

        12. Hän, joka kieltäytyy ottamasta vastaan tätä kirjaa, eli joka sen sisältöä vähentää, eli varastaa sen, saa päälleen ijankaikkisen vavistuksen, niinkuin Kaini sai, ja Jumalan enkelit ottavat eronsa hänestä.

        Onpas puuduttava kirjoitus. Oletko siis satanisti vai kristitty, oli niin sekava teksti, että piti lukea monta kertaa uudestaan enkä vieläkään saanut selkoa?
        Sotket pahat henget ja Jumalan keskenään jos nyt oikein ymmärsin tekstisi.
        Väitätkö minua riivatuksi?


      • utti
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Onpas puuduttava kirjoitus. Oletko siis satanisti vai kristitty, oli niin sekava teksti, että piti lukea monta kertaa uudestaan enkä vieläkään saanut selkoa?
        Sotket pahat henget ja Jumalan keskenään jos nyt oikein ymmärsin tekstisi.
        Väitätkö minua riivatuksi?

        Tuollaisia vuodatuksia lukiessa tuntee väkisinkin tiettyä ylpeyttä siitä että on itse ateisti ;).

        Ehkä minunkin pitää nyt vertailun vuoksi vuodattaa koko ateismin sisältö kaikkine yksityiskohtineen: En usko jumaliin. Tai jos vedetään oikein pitkällä kaavalla: Ei ole mitään todellisia perusteita uskoa jumaliin.

        Kuten tuli jo todettua, noita omien uskomustensa ja hahmojensa tyrkyttäjiä kyllä riittää, pakko ei ole valita niistä mitään :).


      • kukakominäolen
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Onpas puuduttava kirjoitus. Oletko siis satanisti vai kristitty, oli niin sekava teksti, että piti lukea monta kertaa uudestaan enkä vieläkään saanut selkoa?
        Sotket pahat henget ja Jumalan keskenään jos nyt oikein ymmärsin tekstisi.
        Väitätkö minua riivatuksi?

        olen kristitty mutta tällä hetkellä langennut luopio joka onvähän käynnyt harhapoluilla mutta ylöspäin ollaan menossa ja nousemassa... ;)


      • kukakominäolen

        Väitätkö minua riivatuksi?

        tää on "sisäpiiri vitsi" ja "fakta" jota ei voi ymmärtää ku tietyt henkilöt täällä...

        meitä kun on eliitti porukka täällä suomi 24:sessa joka toimii kulisseissa... ;)


      • nuorisirotyttö

        Aha, ja luulet olevasi todella joku itse viisaus? Täytyy vain todeta, että uskosi on erittäin ristiriitaista. Etkä edes ole mikään kristitty noilla opeilla, olet vain pelkkä nimikristitty. Miten voi sotkea "pahan" ja "hyvän" keskenään (kristityn näkökulmasta) ja tehdä siitä hyvän? Miten voit olla uskossasi noin helvetin sekaisin?
        Olet täysin sekaisin monista asioista ja tulet pokkana viisastelemaan sekavia oppejasi. Tunnen Raamatun erittäin hyvin, ja sinä "kristittynä" puhut kaikkea muuta roskaa kuin mitä Raamatussa lukee. Mene ja opi, ennekuin tulet opettamaan muita. Juuri tuollaisia te "kristityt" olette. Vääntelette Raamattua oman lihan mukaan sopivaksi ja julistatte sitä roskaa kaikille vastaan tulijoille. Hassua vain, että jokaisella teillä on aina oma tarinsa kuinka pelastua ja olla otollinen Jumalale ja vanhurskas, mutta kaikki väitätte kuitenkin olevanne oikeassa...? Kuka on sitten "oikeassa"? Sanon, että se joka "hyväksyy" Raamatun JOKAISEN sanan niinkuin siellä sanotaan, ilman että alkaa sitä vääntelemään oman lihan mukaan. Enpä ole sellaiseen kristittyyn vielä törmännyt. Mulle ei tarvi tulla valehtelemaan tai käännyttämään valheellisilla opeilla. Mä en tuohon harhaan kyllä käänny.


      • hlystit

        Hlystit (ven. хлысты́ 'ruoskijat, piiskaajat') olivat Venäjällä 1600-luvulta 1900-luvun alkuun vaikuttanut siperialainen uskonlahko.

        Suomessa siitä saivat vaikutteita muun muassa hyppääjien liike sekä kartanolaisuus.

        Edvard Radzinskin mukaan Grigori Rasputinin uskonnolliset näkemykset edustivat eräänlaista versiota hlystiläisestä uskosta

        Historia

        Hlystien perustajana pidetään 1600-luvun loppupuolella elänyttä kostromalaista Daniil Filippovitšia, joka julisti olevansa Herra Sebaot.

        Hlystien perimätiedon mukaan Daniil oli "laskeutunut taivaasta tulisissa vaunuissa suuren kohun saattelemana".

        Tarinan mukaan pajarit veivät hänet Moskovaan ja ristiinnaulitsivat hänet Spasskajan porttiin.

        Daniilin oletettiin kuitenkin nousseen kuolleista taivaaseen jättäen mahdollisuuden uusien kristuksien ja jumalansynnyttäjien syntymiseen Pyhän Hengen kautta.

        Vuoden 1783 vainoissa Daniil Filippovitšin hauta avattiin ja hänen jäännöksensä poltettiin.

        Hlystiläisyyttä esiintyi lähinnä Länsi-Venäjällä talonpoikien keskuudessa. Virallisen kirkon karsastuksen vuoksi liike sai salaisen luonteen. Yksittäisiä seurakuntia kutsuttiin hlystien keskuudessa "laivoiksi".

        Venäjällä 1700-luvulta 1900-luvun alkuun esiintynyttä kastroitujen skoptsi-lahkoa pidetään hlysteistä alun perin syntyneenä liikkeenä.

        Myös monissa muissa venäläisissä lahkoissa oli hlystiläisyyden kanssa yhteneviä piirteitä.

        Hengelliset tavoitteet ja radenije-rituaali

        Hlystien radenije-rituaali

        Hlystien hengellisenä päämääränä oli Kristuksen uudelleensyntyminen sielussa vanhan syntisen minän kuolettamisen kautta.

        Liike oli askeesimyönteinen, mutta harrasti hurmoksellisia öisiä kokouksia.

        Liikkeen teologiassa tavallisesta ihmisestä saattoi tulla Kristus tai Jumalansynnyttäjä, kunhan lihanhimo oli ensin kuoletettu Pyhän Hengen asettuessa ruumiiseen.

        Tämä tapahtui ekstaattisen tanssimisen ja seksuaaliorgioitten kautta niin sanotussa radenije-rituaalissa.

        Rituaaliin osallistujat lauloivat "itseäni ruoskin, Jeesusta etsin" ja tanssivat villisti ympyrää.

        Rukouksenpitäjä ("profeetta") ruoski osanottajia molemmille olkapäille.

        Tanssi päättyi ekstaattiseen lattialle taintumiseen, jonka aikana harrastettiin sukupuolista kanssakäymistä.

        Tämä nähtiin Pyhän Hengen vaikutuksena sekä synnin katoamisen merkkinä.

        Kollektiivisen synninteon nähtiin ikään kuin poistavan synnin rituaalisesti.

        LINKISTÄ LISÄÄ TIETOA!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hlystit


      • hyppääjienliike

        Hyppääjien liike syntyi 1800-luvulla Länsi-Inkerin Ropsussa.

        Hyppääjille oli tyypillistä voimakas hurmoksellisuus, joka ilmeni hyppäämisenä ja hurjana tanssimisena.

        Liikkeeseen lienee vaikuttanut Venäjällä ortodoksien keskuudessa syntynyt hlystien eli ruoskijoiden lahko.

        Hyppääjien liikkeessä ilmeni sekä askeettisia että seksuaalisia piirteitä.

        Se kannatti vapaata seksuaalisuutta ja hylkäsi muodollisen avioliiton.

        Hyppääjät vastustivat virkavaltaa ja papistoa.

        Hyppääminen, konttaaminen, sekava ääntely ja huutaminen nähtiin pyhän hengen läsnäolon merkkeinä.

        Heidän seuroissaan pidettiin puheita ja laulettiin osin itse sepitettyjä lauluja.

        Liike piti keskinäisenä tervehdyksenään pyhää suudelmaa (laina ortodokseilta hlystien välityksellä).

        Jäsenet kieltäytyivät alkoholista, kahvista ja tupakasta. Naiset saattoivat korostaa asketismia ajamalla tukkansa pois.

        Hyppääjien kokoukset päättyivät yleensä pimeässä huoneessa transsitilassa harrastettuun ryhmäseksiin.

        Insestiäkin esiintyi, koska kuka tahansa saattoi pimeässä huoneessa tulla seksikumppaniksi.

        Suomeen hyppääjien liike tuli Inkeristä vuonna 1836. Liikkeen taantuminen alkoi 1850-luvulla.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyppääjien_liike


      • kartanolaisuus

        Entinen lahkolainen: Kartanolaiset eristäytyivät, kielsivät sukupuolielämän ja odottivat maailmanloppua

        Studio55.fi > Tästä puhutaan Julkaistu 12.02.2013 11:00 (Päivitetty 12.02.2013 12:33)

        http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/entinen-lahkolainen-kartanolaiset-eristaytyivat-kielsivat-sukupuolielaman-ja-odottivat-maailmanloppua/126830

        Kartanolaiseksi vanhempiensa kääntymisen kautta joutunut Leevi K. Laitinen eli lahkolaisena ankaraa ja suljettua elämää. Kaikki vallaton laitettiin kuriin luonnonkiharoita myöten. Odotettua maailmanloppua siirrettiin kerta toisensa jälkeen.

        Leevi K. Laitinen syntyi vuonna 1931 Kangasniemellä. Sattumalta eräs paikkakuntalainen nainen tutustui samoihin aikoihin Alma Kartanoon, joka oli Suomessa 1920–1950-luvuilla vaikuttaneen kartanolaisuus-nimisen uskonlahkon perustaja.

        – Hieman syntymäni jälkeen tämä kangasniemeläinen nainen aivopesi vanhempani mukaan lahkoon. Ollessani neljän vanha äitini oli jo valmis luovuttamaan minut kokonaan Alma Kartanon haltuun, Laitinen kertoo.

        Laitinen kuvailee kartanolaisuutta fanaattiseksi uskonlahkoksi, jossa pyrittiin eristäytymään muusta maailmasta ja muista uskontokunnista.

        – Pukeutumiseen, syömiseen ja ylipäänsä elämiseen oli omat pelisäännöt.

        Paljas pinta ei saanut näkyä

        Kartanolaisen naisen hameen piti ulottua polven alapuolelle ja kauluksen olla hyvin umpinainen.

        – Rintaliivien tuli olla tiukat, jotta koholla olevat rintojen muodot eivät olisi ärsyttäneet miesten himoja. Kesäisin vähän lyhythihaisemmat hameet olivat sallittuja, mutta muuten paljasta pintaa ei saanut näkyä, Laitinen sanoo.

        Naisten piti pitää hiukset pitkinä.

        – Nuorilla tytöillä ne olivat kahdella letillä, rippikoulun käyneillä pään takana nutturalla. Luonnonkiharat täytyi vetää niin tiukasti päätä myöten, etteivät kiharat näkyneet. Meikit eivät tulleet kysymykseenkään, Laitinen sanoo.

        – Miestenkin piti leikata paidan kauluksesta kääntyvä osa sekä pussihousuista pussit irti. Hiukset ajettiin kesällä täysin pois, talvella enintään sentin–puolentoista pituisiksi.

        Sukupuolielämä kiellettyä

        Kartanolaisten mielestä yhdyntä ja suvun jatkaminen olivat suurimpia mahdollisia syntejä.

        – Siksi kaikki sukupuolinen elämä oli kiellettyä. Tämä ulottui jopa niin pitkälle, että liharuokien syöminen kiellettiin – etenkin sianlihan ajateltiin herättävän himoja.

        Kartanolaiset eivät saaneet omistaa autoja tai traktoreita: työt tehtiin hevosten avulla. Kuvituskuva.

        Lahkon jäseniltä odotettiin taloudellista tukea.

        – Ne, joilla oli omaisuutta, antoivat Alma Kartanolle merkittäviä summia: välirauhan aikaan Multialta ostettiin maatila kolmen kartanolaisnaisen nimiin. Sieltä alettiin myydä voita ja muita maalaistuotteita mustaan pörssiin.

        Vankilaan aseista kieltäytymisen takia

        Radion kuuntelu, lukeminen, teatteri ja elokuvat olivat kartanolaisilta kiellettyjä.

        – Erityisesti radio oli kaksisarvinen saatana, sillä sieltä tuli sekä kirkonmenoja että tanssimusiikkia. Jokainen lahkoon liittynyt hävitti radionsa ja puhelimensa.

        – Ajokortillisilta loppui autolla ajaminen. Maalaistaloissa ei saanut olla traktoria vaan kaikki hommat tehtiin hevosen avulla. Pitkätkin matkat kuljettiin polkupyörillä, junilla ja linja-autoilla, Laitinen kertoo.

        Asevelvollisuuden suorittamista ei katsottu hyvällä.

        – Ovelana naisena Alma Kartano ei suoraan sanonut, ettei sotaväkeen saisi mennä, vaan että "herran oma ei ota asetta käteensä". Aika moni lahkolainen joutui vankilaan kieltäydyttyään koskemasta aseisiin sota-aikana.

        Maailmanloppua odotettiin

        Elämä oli suljettua.

        – Muihin ihmisiin ei pidetty juuri yhteyttä. Jos naapuri tuli asioille, hänelle alettiin puhua heti synnistä ja helvetistä. Yleensä vieraat eivät sitten kauan viihtyneet.

        Lahkolaiset odottivat niin ikään maailmanloppua.

        – Huittisissa ja Vampulassa 1930-luvulla eläneet isännät kertoivat minulle pari vuotta sitten, kuinka kartanolaiset olivat aina väittäneet heinänkorjuun olevan turhaa – kohtahan tulisi maailmanloppu.

        Tuota maailmanloppua kuitenkin lykättiin jatkuvasti vuoden–parin päähän.

        – Se oli keino pitää porukka koossa: nuoretkin ajattelivat, että kyllä tässä sen aikaa kestetään rimpuilematta pois.

        Lahkosta lähteviä uhattiin helvetin tulilla.

        – Ja jos joku onnistui irtautumaan, levitettiin pahoja juoruja siitä, miksi kyseinen ihminen oli muka ollut kelvoton kartanolaiseksi, Laitinen sanoo.

        LISÄÄ KARTANOLAISUUDESTA LINKISTÄ!

        Kartanolaisuus

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kartanolaisuus


      • vanhoollinen

        Elämäntavat

        On asioita, joissa vanhoillislestadiolainen kulttuuri poikkeaa suomalaisesta valtaväestöstä ja joita pidetään yleisesti Raamatun varoittamana syntinä. Tällaisena nähdään muun muassa syntyvyyden säännöstelyn, esiaviollisen seksin sekä alkoholin käyttö. Sopimattomina pidettyjä asioita yhteisön keskuudessa ovat muun muassa hiusten värjääminen, korvakorujen ja meikin käyttö — ulkonäköä ei haluta epäjumalaksi — sekä niin sanotun maailmallisen eli "alkukantaisia viettejä" ruokkivan ja uskonelämää heikentävän musiikin — käytännössä kaiken populaarimusiikin — kuuntelu. Myös elokuviin ja Internetiin suhtaudutaan varauksin. Internetin hyötyinä korostetaan tiedon etsintää, viestintää ja yleisten asioiden hoitamista. Sen uskonelämää turmelevasta sisällöstä kuitenkin varoitetaan. Vanhoillislestadiolaisuudessa korostetaan, että sisältö ratkaisee, onko teos tai internet-sivu sopiva katsottavaksi tai luettavaksi. Vanhoillislestadiolaiset pitävät usein myös esimerkiksi gospel-musiikkia sekä suutelemista ennen avioliittoa sopimattomana.[93][94]

        Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan uskonpuhdistuksen periaatteiden mukaisesti, että ihminen tulee vanhurskaaksi yksin armosta, uskon kautta, Kristuksen tähden. ("Sola fide, sola gratia").[95]

        Syntinä pidettyjä asioita ovat muun muassa Jumalan kieltäminen luojana, abortti, lapsirajoitus ja alkoholi.[96] Jumalan katsotaan tarkoittaneen seksuaalisuuden avioliittoon. Samaa sukupuolta olevien seksuaalinen yhteiselämä tuomitaan, koska Jumala ei ole vanhoillislestadiolaisen ja laajemminkin konservatiivisen kristillisen käsityksen mukaan niin tarkoittanut. Taipumuksia tällaiseen ei kuitenkaan pidetä syntinä. Seksuaalisuutta ei saa toteuttaa väärässä muodossa. Nuorten seurustelussa ei sallita hyväilyä ja läheisyyttä, koska Jumala ei ole konservatiivisen kristillisen opin mukaan niin tarkoittanut.[97] Itsetyydytystä, eläimeen sekaantumista ja sukurutsausta pidetään Raamattuun vedoten epänormaaleina. Himojen heräämistä huonon kirjallisuuden, television, sopimattoman vaatetuksen tai muun sellaisen välityksellä pyritään karttamaan.[98] SRK:n mukaan "elävässä uskossa" ei kuitenkaan ole kysymys elämäntavasta, vaan "vanhurskas elää uskosta".[99]

        Koulussa lestadiolaiset lapset voivat joutua kokemaan syrjintää valintojensa takia. Yhteiskunnan moniarvoistuminen näkyy kuitenkin myönteisempänä suhteutumisena liikkeen jäseniin. Esimerkiksi kouluissa vanhoillislestadiolaiset eivät enää törmää yhtä usein ennakkoluuloihin kuin 1980-luvulla.[100]

        Alkoholi

        Vanhoillislestadiolaisilla on jo Lars Levi Laestadiukselta tuttu kielteinen kanta alkoholiin.[101] Hän taisteli aikanaan "viinan lohikäärmettä" vastaan ja omaksui täysraittiuden.[102] Vanhoillislestadiolaisten mukaan kristitty ei voi Jumalan sanan valossa nauttia tai myydä alkoholia missään muodossa.[103]

        Suhtautuminen televisioon

        Pääartikkeli: Televisiokysymys (vanhoillislestadiolaisuus)

        Televisiosta keskusteltiin vuoden 1963 vuosikokouksessa ja päädyttiin siihen, että "ohjelmasisältönsä vuoksi televisio ei sovi kristittyyn kotiin".[104] Televisiokysymys on noussut myöhemminkin esille, viimeksi vuoden 2006 suviseurojen tiedotustilaisuudessa.[105] Tiedotusvälineille vastattiin, että vanhoillislestadiolaisuuden kielteinen kanta kotitelevisioon ei ole muuttunut.[105]

        Keskustelu televisiosta koulutuskäytössä nousi esille vuonna 1966.[106] Tuolloin todettiin, että kaikki koulussa näytettävä opetusohjelma ei ole pahasta.[106] Television käyttö opetuksen apuna havainnollistamisessa ei ole heidän mukaansa syntiä.[106] Vanhoillislestadiolaiset lapset ovat kuitenkin pyytäneet vapautusta elokuva- ja teatterinäytöksistä.[106] Kouluhallituksen kaikkiin kouluihin vuonna 1979 lähettämän kirjeen mukaan oppilas voidaan vapauttaa uskonnollisen vakaumuksen takia koulujen järjestämistä elokuva- ja teatteriesityksistä huoltajan niin halutessa.[107]

        Vuonna 2011 SRK:n puheenjohtaja Olavi Voittonen antoi lausunnon, jonka mukaan "lestadiolaiset ovat 'lasten suojelemiseksi' kieltäytyneet tv:stä kotien piirissä". "Opetusvälineenä se palvelee esimerkiksi koululaitoksessa."[108]

        Televisiokysymyksessä ei ole kysymys itse laitteesta tai siihen liittyvästä tekniikasta, vaan sen kautta välitettävästä sisällöstä.

        Suhtautuminen syntyvyyden säännöstelyyn

        Pääartikkeli: Suhtautuminen syntyvyyden säännöstelyyn vanhoillislestadiolaisuudessa

        Ehkäisy nousi vanhoillislestadiolaisuudessa keskustelun aiheeksi vuosien 1945 ja 1967 puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksissa.[109] Suomen evankelis-luterilainen kirkko omaksui myönteisen kannan ehkäisyvälineiden käyttöön vuonna 1952.[110] Kristityt pitivät ehkäisyä paljon nykyistä yleisemmin syntinä 1900-luvun alkuun saakka[111], mutta kovin ajankohtaiseksi asia tuli vasta 1900-luvulla, kun väestönkasvun ongelmat suurkaupungeissa käsrjistyivät ja toisaalta lääketieteellinen tietämys ihmisen lisääntymisestä alkoi levitä laajemmalle. Keskustelu ehkäisystä voimistui teollisuusmaissa.

        jatkuu...


      • vanhoollinen

        Suomessa sotavuodet olivat raskaalla tavalla vähentäneet työvoimaa. Väestön määrän kasvattaminen nähtiin keskeisenä kansallisen menestyksen tekijänä. Myös vanhoillislestadiolaiset keskustelivat aiheesta, ja vuoden 1945 puhujienkokouksessa muodostettiin kanta, jonka mukaan lestadiolaiset eivät hyväksy syntyvyyden säännöstelemistä. "Lapsirajoitus on syntiä kaikissa muodoissaan".[112] Kysymys ehkäisystä nostettiin kuitenkin erityisenä huomion aiheena esiin vasta ns. pappishajaannuksen jälkeen. Vuonna 1967 puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksessa liikkeen puhujat leimasivat ehkäisyn synniksi.[109] Päätöstä perusteltiin viidennellä käskyllä ja ehkäisyä pidettiin murhana. Myöhemmissä kannanotoissa on esitetty, että Jumala on elämän ja kuoleman Herra ja elämän luominen on hänen käsissään.[113] Ihminen ei saa käyttää ehkäisyä, koska sillä ihminen vanhoillislestadiolaisen tulkinnan mukaan estää Jumalan luomistyötä. Myös aborttia pidetään syntinä.[113]

        Vanhoillislestadiolaisten perheet ovat usein suuria, koska kunkin perheen lapsiluvun uskotaan olevan ennalta Jumalan tiedossa ja hänen säätämänsä. Lapsia pidetään Raamatun mukaisesti Jumalan lahjoina, joita "saadaan eikä hankita".[100] Nykyään muualla yhteiskunnassa suurta lapsilukua pidetään usein outona, ja tämä opetus nouseekin usein korostetusti esille, esimerkiksi tiedotusvälineissä.

        Uskosta luopuminen

        Uskosta luopumista kutsutaan vanhoillislestadiolaisuudessa myös uskon kieltämiseksi. Vanhoillislestadiolaisen opin mukaan uskon voi kieltää sanoilla tai teoilla.[114]

        Tutkija Hanna Salomäen mukaan yhtä selkeää syytä liikkeen jättämiselle ei löydy, mutta hän arvelee, että tiukat normit, esimerkiksi "syntyvyyden säännöstelyn kielto", aiheuttavat ongelmia, jotka voivat muodostua syyksi erota liikkeestä. Myös liikkeen oppi itsestään ainoana pelastavana yhteisönä nousee hänen mukaansa usein esiin ja eroa yhteiskunnan valtavirtaan hän pitää suurena ja kasvavana.[115] Saara Tuomaalan mukaan enemmän kuin uskosta, on kyse siitä, että syntyy johonkin kulttuuriin ja elää siinä. Jos siitä lähtee, identiteetti, elämäntapa, seksuaalisuus ja arvomaailma muuttuvat. Tuomaala kertoo, että vanhoillislestadiolaisuudessa oman yhteisön uskotaan olevan yhteydessä Jumalaan, kun taas muut eivät ole. Tästä syystä liikkeen jättäminen on suuri mullistus. Liikkeen sisäisten normien rikkojan katsotaan teoillaan jättäneen uskon ja hänen katsotaan kuuluvan niihin, jotka ovat matkalla helvettiin, Tuomaala jatkaa.[116]

        LISÄÄ LINKISTÄ!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhoillislestadiolaisuus

        Vanhoillislestadiolainen paljastaa: Tällaista elämämme oikeasti on

        Studio55.fi > Hyvinvointi Julkaistu 06.07.2011 15:00

        Yhdeksän lapsen isä Jorma Hentilä kertoo, mitä vanhoillislestadiolaisuus hänelle merkitsee ja millaista uskovaisen perheen elämä todellisuudessa on.

        Jorma Hentilän yhdeksänlapsinen perhe on vanhoillislestadiolainen. Usko näkyy arjessa muun muassa siten, että alkoholi, rock-musiikki ja televisio eivät kuulu Hentilöiden elämään. Perhe käy myös säännöllisesti seuroissa.

        – Ei ole kyse siitä, että tekniikka ja sen mukanaan tuomat mahdollisuudet olisivat syntiä. Televisiossa on paljon hyvää. Mutta sieltä tulee myös seksuaalisviritteistä viihteellisyyttä ja turmiollisuutta, jotka sotivat Raamatun opetuksia vastaan.

        Vaikka televisiota Hentilöiltä ei löydy, on perheessä internet-yhteys ja älypuhelimia. Internetin käytöstä ja sen sisältämistä riskeistä on keskusteltu perheessä paljon. Sen käyttöön liittyy samanlaisia rajoituksia kuin muissakin lapsiperheissä.

        – Jos kello lähestyy puoltayötä, niin silloin sanomme, että nyt kone kiinni. Ei Facebookin status-päivitystä tarvitse puolen tunnin välein päivittää, Hentilä naurahtaa.

        – Joskus sanotaan, että vanhoillislestadiolaisuus olisi kieltojen ja käskyjen alla elämistä. Enemmän tässä on kyse siitä, että en halua viettää iltojani ravintoloissa tai kuunnella rock-musiikkia. Tahdon viettää aikaani niissä kuvioissa, jotka tukevat uskoani. Haluamme kasvattaa lapsiamme siveellisyyteen ja hyvään kielenkäyttöön, kuten moni muukin perhe.

        jatkuu...


      • vanhoollinen

        Murrosiässä nuori tulee päätöksen eteen

        Hentilä itse kokee vanhoillislestadiolaisuuden olevan hänelle oikea uskonto.

        – Tässä uskossa saa nauttia Jumalan rauhasta. Raamatun mukaan on taivas ja kadotus, ja tämän uskon omistajana aikanaan pääsee taivaaseen. Siinä on uskon päämäärä.

        Hän toivoo, että myös perheen lapset pysyvät jatkossakin vanhoillislestadiolaisina.

        – Jokainen murrosikäinen nuori joutuu miettimään, onko tämä usko heille oikea. Ei ole selvää, että kaikki haluavat jatkaa uskossa.

        Rakkaus lapseen säilyy aina

        Vanhoillislestadiolaisille avioliitto on pyhä, ja sen purkaminen on Jumalan sanan vastaista. Vanhempien rukous on, että lapset löytävät samalla tavoin uskovan puolison.

        – Tähän pyrimme.

        Jos lapsi kuitenkin rakastuisi ei-uskovaiseen ja päättäisi jättää uskonsa, ei Hentilä uskoisi muuttavansa suhtautumistaan lapseensa.

        – Vanhempien rakkaus lastaan kohtaan pysyy, olipa lapsi vanhoillislestadiolainen tai ei. Ne vanhemmat, joiden lapsi on ajautunut ulos vanhoillislestadiolaisuudesta, tuntevat lastaan kohtaan erityistä rakkautta. Ei silloin hylätä, vaan rakkaudella kutsutaan takaisin.

        Äidin rooli on tärkeä

        Hentilöiden perheessä hektisimmät vaiheet ovat jo ohi. Nuorin lapsista on jo kuusivuotias ja vanhin 23.

        – Silloin kun meillä oli useampi alle kouluikäinen, oli sukulaisista paljon apua. Myös vanhimmat lapset auttoivat. Meillä lapset on aina opetettu tekemään kotitöitä, mutta myös leikille on jäänyt tilaa.

        Perheen pyörittämisessä vaimolla on aina ollut suuri rooli. Hentilä sanoo arvostavansa vaimoaan suuresti.

        – Meidän onnellisen perheemme takana on rakas aviovaimoni, jonka rooli tässä perheessä on valtavan iso.

        Jokaisella on oikeus uskoon

        Julkisuudessa esiintyy useita vanhoillislestadiolaisuuteen liittyviä harhaluuloja. Esimerkiksi syntilistoihin Hentilä ei ole koskaan törmännyt. Vanha pesukonehuhukaan ei pidä paikkansa. Perheen pyykinpesukoneessa ja kuivausrummussa on molemmissa ikkunat.

        – Mediassa pyörii paljon huhujen perusteella kirjoitettuja juttuja, jotka eivät pidä paikkaansa. Jotkut nuoret kokevat kohtuutonta kiusaamista uskonsa vuoksi. Kenelläkään ei ole oikeutta kiusata toista uskon vuoksi, oli uskonto mikä hyvänsä, Hentilä muistuttaa.

        http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/vanhoillislestadiolainen-paljastaa-tallaista-elamamme-oikeasti-on/133128


      • amissit

        Amissit (tai amishit; saks. Amisch, engl. Amish) ovat noin 240 000 ihmisen kristitty ryhmä. Amisseja asuu etenkin Pennsylvaniassa, Ohiossa ja Indianassa Yhdysvalloissa. Amissit ovat anabaptisteja kuten mennoniitat ja hutteriitit. He puhuvat pennsylvaniansaksaa, mutta oppivat koulussa myös englantia.

        Amissit noudattavat tiukkaa uskonnollista kuria. He ottavat kasteen 16–22-vuotiaana, jolloin yhteisön jäsen vasta valitsee, haluaako liittyä seurakuntaan. Koulua amissilapset käyvät kahdeksannelle luokalle asti ja jatkavat sen jälkeen oppipoikina omissa yhteisöissään. Amissiperheet ovat hyvin suuria, ja amissien määrä kasvaakin yhä nopeasti. Avioerot johtavat yleensä erottamiseen yhteisöstä. Amissit vastustavat väkivaltaa eivätkä suorita minkäänlaista asepalvelusta.

        Amissit viettävät vanhanaikaista, yhteisökeskeistä elämää, ja he pyrkivät torjumaan useimmat ulkopuoliset vaikutteet. Tämän vuoksi heidän kulttuurinsa on edelleen hyvin omaleimainen. Amissit välttävät useimpien modernien laitteiden kuten autojen ja sähkölaitteiden käyttöä ja kulkevat usein hevosvaunuilla. He pukeutuvat vaatimattomasti ja perinteisesti. Naiset käyttävät päähinettä ja miehet hattua, ja miehet kasvattavat naimisiin mentyään parran.

        Amissien perinteinen pääelinkeino on maatalous. Nykyisinkin vielä kolmasosa amisseista työskentelee pelloilla, mutta amisseja työllistävät myös kauppa, huonekalujen valmistus ja turismi, ja monella heistä on oma pienyritys.

        Amissit korostavat tottelevaisuutta, nöyryyttä, kieltäymystä, alentumista, säästeliäisyyttä ja yksinkertaisuutta. Amissien ihanteena on lauhkea ja nöyrä ihminen, joka saa tyydytystä yhteisönsä palvelemisesta.

        Amissit karsastavat ylellisyyksiä, nautiskelua ja viihdettä. He eivät myöskään suosi korkeaa koulutusta, käsitteellistä ajattelua, kilpailemista tai ammatillista tai tieteellistä kunnianhimoa. He näkevät yksinkertaisen ja epäitsekkään elämäntyylin puhdistavan ihmisen itsekkäistä haluista ja olevan Jumalan tahdon toteuttamista.[46] Amissit arvostavat perinteitä ja pitävät asioiden säilyttämistä arvokkaampana kuin niiden muuttamista.[47] Amissit eivät pidä nautintoa sinänsä pahana asiana, ja he hyväksyvät tupakanpolton, hyvän ruoan, virkistyksen, huumorin, leikin ja aviollisen seksin. Pahana he pitävät vain ylenpalttisen nautiskelun himoa.[48] Ylpeyttä amissit pitävät erityisen vahingollisena.[49] Amissit eivät käytä koruja, kosmetiikkaa, koreilevaa pukeutumista, hienoja kankaita tai kirkkaita värejä, sillä he katsovat niiden kuvastavan ylpeyttä.[50] Myöskään seiniä ei koristella tauluin, mutta kankaita tai esineitä voidaan koristella hillitysti.[51]

        Vanhoillisimmat amissit eivät harjoita evankeliointia, ja avioliitot yhteisön ulkopuolisten kanssa on kielletty.[42] Amisseja pidetään suvaitsevaisina muita uskontokuntia kohtaan

        Elämäntapa

        Amissien perinteistä maanviljelyä Lyndenvillessä, New Yorkissa.

        Amissien mielestä tekninen kehitys on mennyt liian pitkälle. Heille yksinkertainen elämä on ihanne, joten he elävät elämäänsä ja harjoittavat maanviljelyä vanhanaikaisin menetelmin. Eri amissiryhmillä on erilaiset sääntönsä (saks. Ordnung[8]), joiden tiukkuus vaihtelee kylästä toiseen.[52]

        Amissit erottavat itsensä jyrkästi modernista maailmasta ja pyrkivät suojelemaan kirkkokuntansa puhtautta. He näkevät ulkopuolisen maailman pahuuden, väkivallan, rikoksen ja turmeltuneisuuden paikkana. He omaksuvat itselleen kuitenkin sellaisia asioita ja tapoja, joita he pitävät vaarattomina, kuten tiettyjä sähkölaitteita ja synteettisiä materiaaleja.[53]

        Amissien elämän tärkein asia on työnteko, jota he pitävät jumalallisena kutsumuksenaan. Amissit tekevät ruumiillista työtä pelloillaan ja kaupoissaan, usein ryhmissä. Toimettomuus on heille saatanallista. Korkeakoulutusta pidetään haitallisena, sillä se vieraannuttaa ruumiillisesta työstä.[54] Amissit eivät halua helpottaa työtään tarpeettomasti koneiden avulla.[55]

        Amissien elämänrytmi on verkkainen kaikin tavoin.[56] He arvostavat hillittyä käyttäytymistä puheesta kädenpuristukseen.[57]

        Amissit välttävät kaikenlaisia ristiriitoja ja voimankäyttöä eivätkä siksi palvele armeijassa tai poliisissa eivätkä toimi poliitikkoina, asianajajina eikä valamiehistön jäseninä.[58] Vaikka amissit vastustavat väkivaltaa, he harjoittavat metsästystä.[59]

        jatkuu...


      • amissit

        Pukeutuminen

        Amissit pukeutuvat vaatimattomasti ja perinteisesti. He ilmentävät pukeutumisellaan paitsi nöyryyttään, myös yhteenkuuluvuuttaan ja keskinäistä tasa-arvoaan. Myös lapset pukeutuvat jo nuorina vanhempiensa lailla. Vaatteet valmistetaan usein itse, mutta alusvaatteet ja miesten takit ostetaan.[60]

        Naiset pitävät päähinettä, jolla ilmennetään alistumista Jumalan ja miehen edessä. Nelivuotiaana tyttöjen tukka solmitaan nutturoille. Aikuisilla naisilla on jakaus keskellä ja nuttura takana.

        Naiset eivät leikkaa tukkaansa tai aja ihokarvojaan.

        Nuorten naisten mekko ulottuu vähintään polvien alapuolelle. Mekot ovat yksivärisiä harmaasta siniseen tai viininpunaiseen, ja naiset käyttävät esiliinaa ja hartiaviittaa kahdeksanvuotiaasta lähtien. Sukat ovat mustia. Myös šaalia ja hilkkaa käytetään. Suruaikana käytetään mustia vaatteita.[62]

        Miehet leikkaavat hiuksensa korvalehden tasalta. Jakausta ei ole ja otsatukka ulottuu puoliväliin otsaa. Naimattomat miehet ajavat partansa, mutta naimisiin mentyään tai 40 vuotta täytettyään miehet antavat parran kasvaa. Ylähuuli kuitenkin ajetaan, sillä amissit yhdistävät viikset edelleen eurooppalaisiin upseereihin. Miehet käyttävät leveälieristä hattua aina ulkosalla. Pojat alkavat käyttää hattua kaksivuotiaina. Kesällä käytetään olkihattuja, talvella mustia villahattuja. Housujen kanssa käytetään henkseleitä, ei vöitä. Värinä on yleensä musta, mutta paita voi olla värikkäämpi.[63]

        Joidenkin amissimiesten pukeutuminen oli uhattuna 1970-luvulla, kun laki alkoi vaatia kypärien käyttöä rakennustyömailla. Amissit saivat kuitenkin poikkeusluvan käyttää edelleen jäykkiä lierihattujaan.[64]

        Amissinuoriso pyrkii joskus uhmaamaan pukeutumissääntöjä. Kirkonisät ovat olleet huolissaan pojista, jotka eivät käytä hattua, ja tytöistä, jotka käyttävät liian niukkaan päähuivia. 1950-luvulla kapinalliset amissipojat leikkasivat hiuksensa liian lyhyiksi ja 1970-luvulla liian pitkiksi.[64]

        Terveys

        Amissit suosivat kotisynnytystä tai synnytyskeskusta suhteellisen useasti. Sairaaloissa synnyttää noin 59 prosenttia Old Order- ja New Order -amisseista ja vain 18 prosenttia vanhoillisimmista Swartzentruber-amisseista.[74]

        Amissit eivät juurikaan käytä ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa eivätkä tarkastuksia, vaan menevät lääkäriin vasta sairaina. Amissien käsityksen mukaan jos ihmisellä on hyvä olo, hyvä ruokahalu ja hän on työkykyinen, hoitoa ei tarvita. Amissit rokotuttavat lapsensa harvemmin kuin muut yhdysvaltalaiset: keskimäärin 63 % ja vanhoillisimpien suuntausten edustajista vain 6 % antaa lapsilleen perusrokotukset.[75]

        Amisseilla esiintyy joitain perinnöllisiä sairauksia tavallista useammin, koska yhteisön perustajajoukko oli pieni. Näitä ovat kystinen fibroosi ja Crigler–Najjarin oireyhtymä sekä Ellis–van Creveldin oireyhtymä. Holmesin piirikunnan amisseilla esiintyy runsaasti verenvuototautia.[76] Rusto-hiushypoplasiaa eli RHH:ta esiintyy poikkeuksellisen runsaasti Yhdysvalloissa Old Order -yhdyskunnissa.[77]

        Joissakin tapauksissa amisseilla on tavattu tieteelle ennestään tuntemattomia sairauksia.

        Amissien elämäntapa on terveellinen, sillä he tekevät ruumiillista työtä ja syövät tuoretta ruokaa eivätkä käytä kovinkaan paljon alkoholia.

        Tämän seurauksena lihavuus on harvinaista.

        Toisaalta maataloustyö ja puusepäntyö sekä raskaat kotityöt aiheuttavat työtapaturmia ja työsairauksia. Lopetettuaan työnteon amissit alkavat vanhalla iällä kärsiä ylipainon kertymisen seurauksista.[79]

        jatkuu...


      • amissit

        Teknologia

        Amissit ottavat nykyajan teknologiaa käyttöön valikoivasti.

        He torjuvat kokonaan television, mutta sallivat sähkön.

        Puhelimen käyttö on sallittua muttei sen omistaminen.

        Kodeissa ei ole sähköllä toimivia kodinkoneita.

        Kaasua käytetään usein valaisuun ja lämmittämiseen. Laitumilla on kuitenkin sähköaitoja ja hevosrattaissa sähkövaloja.

        Paristokäyttöisiä lamppuja käytetään lukulamppuina ja sahoilla käytetään moottorisahoja.[81]

        Monet amissiperheet vuokraavat pakastinta kotinsa ulkopuolella.[82]

        Liikenne

        Amissit kulkevat hevosilla, sillä autojen ja joissain yhteisöissä[83] myös polkupyörien ajaminen ja omistaminen on kielletty.

        Myös potkulaudat sallitaan[84]. Tavallisella amissiperheellä on yksi tai kaksi ajohevosta ja 6–8 työhevosta, ja hevonen on tärkeä osa amissien identiteettiä, kulttuuria ja kansanperinnettä. Amissien hevosajoneuvoja on monenlaisia, jotkin avokärryjä ja toiset katettuja vaunuja, joihin mahtuu koko perhe. Nykyisin hevosajoneuvoissa on oltava valot ja heijastimet. Kärryt ovat ulkopuolelta vaatimattomia ja yhdenmukaisia, mutta vaunujen sisällä käytetään joskus erilaisia lisälaitteita ja koristeita. Amisseilta ei vaadita ajolupaa eikä katsastuksia, ja hevosten teille aiheuttamat vauriot käytännössä rahoitetaan turismituloilla, joita amissit kunnille tuottavat.[85]

        Amissit voivat matkustaa autoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa, mutta eivät lentokoneissa, sillä se on heistä tarpeetonta ja edellyttää suurille kaupunkialueille menemistä.[84]

        Traktorin ajamisesta on kiistelty. Nykyisin se on kiellettyä, mutta esimerkiksi traktorin moottoria voidaan käyttää voimanlähteenä.[86]

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Amissit


      • kukakominäolen

        "Tunnen Raamatun erittäin hyvin, ja sinä "kristittynä" puhut kaikkea muuta roskaa kuin mitä Raamatussa lukee. Mene ja opi, ennekuin tulet opettamaan muita. Juuri tuollaisia te "kristityt" olette."

        "Etkä edes ole mikään kristitty noilla opeilla, olet vain pelkkä nimikristitty."

        -------------------------------------

        niin minäkin... ;)

        kuinka monta kertaa olet edes raamatun lukenut läpi?

        minä olen montakertaa...

        oletpa koppava sinuna pitäisin turvan kiinni kun et tiedä musta yhtään mitään!!!

        oon kuulle ollut täällä palstalla jo 7 vuotta ja keskustellut tuolla profetiat ja helluntalaisuus palstalla pääasiassa...

        3 vuotta sitten lankesin kun tuli "uskon kriisi" suoralta polulta...

        mulle kävi niin että pesty sika rypee rapakossa ja koira palaa oksennukselleen kuten pietarin toisessa kirjeesä sanotaan...

        täs hyvä biisi sulle mulle mun menneisyydeestä ja kertoo musta myös...

        D.S.G - D.S.G

        https://www.youtube.com/watch?v=iukamhDOpE4

        ---------------------------------------

        Jumalan_henkäys

        24.10.2015 13:38

        Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        ********

        "raamatusta"

        ******** VANHAA VIESTIÄ:

        ***** Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        ***** Jumala tunnisti kyllä sinut... ;)

        *******************************************************************

        ---------------------------------------------------------------------------

        Jumala on . . . ALLEKIRJOITTANUT . . . tämän ASIAN . . . !

        ---------------------------------------------------------------------------

        KUN . . . Jumala SANOO ja ALLEKIRJOITTAA . . . NIIN . . .

        . . . SE ON - Jumalan tahto - ja - SE TAPAHTUKOON . . . ;)

        Jumalan tahto TAPAHTUU . . . EI IHMISEN . . . !

        ******** VANHAA VIESTIÄ:

        ----------------------------------------------------------------------------

        ********************************************************************

        Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

        Jumala tunnisti kyllä sinut... ;)

        Olet työparini - niin Herra sanoi sinusta - veljeni. Herra sanoo myös sinusta näin . . . siteeraa sanaani - kuin puhuisi KIELILLÄ ja - JUOKSUSTA. Herra sanoo . . . ei minulla ole ketään häntä parempaa - olet sen myös minulle osoittanut. Olen aina Herran kanssa - samaa mieltä - ja Herran tahto toteutuu, siitä pidämme huolen.

        Kun saamme sen lopullisen Herran voiman niin:

        Ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman. Jes. 40:31

        Tässä Herramme, kepeä, kuvaus meistä molemmista:

        Minä olen kissa, joka kehrää rakastavasti ja tekee Herran kanssa aluksi muutamat - Pyhät temput :D

        Sinä olet koira, joka haukkuu ja myös tuomitsee vihaisesti, mutta vain Raamatun sanalla ja jonka "murinaa" kaikki pelkää - paitsi minä ;)

        Ei sinun tarvitse luontoasi peitellä, mutta Jumalan tahto pitää toteuttaa . . . aina.

        ********************************************************************

        ----------------------------------------------------------------------------

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • kukakominäolen

      • skoptsit

        Historia

        Kondrati Selivanov (n. 1732–1832) (ru:Кондратий Селиванов), skoptsi-liikkeen johtaja ja perustaja.

        Venäjän viranomaiset havahtuivat skoptsien olemassaoloon 1771 Orjolin alueella.

        Talonpoika nimeltä Andrei Ivanov tuomittiin hänen houkuteltuaan 13 muuta talonpoikaa kastroimaan itsensä.

        Hänen apulaisenaan toimi toinen talonpoika nimeltään Kondrati Selivanov.

        Tutkinnan jälkeen Ivanov ruoskittiin ja lähetettiin Siperiaan. Selivanov pakeni, mutta hänet pidätettiin uudestaan 1775.

        Skoptsien liike kuitenkin kasvoi. Selivanov pakeni Siperiasta ja julistautui Jumalan pojan inkarnaatioksi Pietari III:n hahmossa.

        (Pietari III oli ollut suosittu vanhauskoisten keskuudessa, koska hän salli heille omantunnonvapauden, sekä talonpoikien keskuudessa koska he saivat omaa maata maareformissa.)

        Selivanov otti tittelikseen "Jumalten Jumala ja Kuningasten Kuningas" sekä julisti mahdollistaneensa uskovien pelastuksen kastraation välityksellä.

        Selivanov eli 18 vuotta Pietarissa opetuslapsensa rakennuttamassa talossa ja nautti kaksinkertaista kunniaa Kristuksena ja tsaarina.

        Vuonna 1797 hänet pidätettiin jälleen tsaari Paavali I:n määräyksestä ja vangittiin hullujenhuoneeseen.

        Aleksanteri I:n aikana hänet vapautettiin, mutta hän joutui 1820 jälleen lukkojen taakse, tällä kertaa luostariin Suzdalissa. Hän kuoli siellä 1832 noin satavuotiaana.

        Skoptsien liike ei kuitenkaan kuollut.

        Liikkeen jäseniksi ei liittynyt ainoastaan talonpoikia. Myös ylhäisön jäseniä, sotilashenkilöitä, siviilivirkamiehiä, pappeja ja kauppiaita liittyi sen riveihin.

        Vaikka vuosina 1847–1866 karkotettiin 515 miestä ja 240 naista Siperiaan, liikkeen olemassaoloon se ei vaikuttanut.

        1884 lahkoon kuului ainakin 5444 jäsentä, joista 1465 naista. Näistä 703 miestä ja 100 naista oli antanut kastroida itsensä.

        Heitä vastaan yritettiin taistella eri tavoin, kuten asettamalla heidät naurunalaisiksi: miespuolisia skoptseja kuljetettiin kylien läpi puettuina naisten vaatteisiin ja narrinhattuun.

        Vuonna 1876 karkotettiin 130 skoptsia. Vainoja paetakseen jotkut lahkon jäsenet poistuivat maasta, enimmäkseen Romaniaan, ja siellä jotkut heistä sekoittuivat vanhauskoisiin pakolaisiin, jotka tunnetaan lipovaneina.

        Vaikka Venäjällä laki oli ankara ja vaati jokaista eunukkia rekisteröitymään, ei skoptsi-liikkeen suosio vähentynyt.

        1900-luvun alussa liikkeellä saattoi olla niinkin paljon kuin 100 000 seuraajaa, vaikka vaino jatkui ja liikkeen jäseniä joutui oikeuteen (New York Times 6.10.1910). Neuvostovallan alla vaino sekä kollektivisointi vähensivät jäsenmäärää raportoituun muutamaan tuhanteen 1929. Liikkeen uskotaan lähestulkoon kadonneen nykyaikaan mennessä (Lane 1978).

        Kartanolaisuuden perustaja Alma Kartano oleskeli 1900-luvun alkupuolella pitkähköjä aikoja Inkerinmaalla, jossa hän tutustui paikallisen, Satakunnassa vaikuttaneen saarnaajan Voldemar Kurjen johdolla skoptsien ja hlystien eli "piiskaajien" yhteisöihin.

        Näihin liikkeisiin tutustuminen vakuutti Kartanon siitä, että kaikki seksuaalisuus oli pahasta, myös avioliitossa.

        LINKISSÄ LISÄÄ TIETOA!!!!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Skoptsit


      • kukakominäolen

        "Tunnen Raamatun erittäin hyvin, ja sinä "kristittynä" puhut kaikkea muuta roskaa kuin mitä Raamatussa lukee. Mene ja opi, ennekuin tulet opettamaan muita. Juuri tuollaisia te "kristityt" olette."

        "Etkä edes ole mikään kristitty noilla opeilla, olet vain pelkkä nimikristitty."

        -----------------------

        ihan samanlailla minäkin voin sanoa sinulle että olet vaan pelkkä nimisatanisti ja HÄPEÄKSI OMILLESI!!!

        oletko ikinä edes demonia nähnyt?

        oletko ikinä edes manannut saatanan enkeliruhtinaita esille?

        jos et ole niin et ole edes mikään satanisit vaan WANNABEE... ;)


      • kukakominäolen

        oletko muuten ikinä edes kironnut ihmisiä?

        minä olen ja anna kun kerron sulle pari faktaa eli kirosin kaikki ketkä on mulle tehnyt pahaa ja yks mun kaveri sekos ja hyppäs parvekkeelta ja halvaantu, sitten toinen sai syövän ja sitten exäni rupesi saamaan tajuttomuus kohtauksia...

        nää kaikki pitää itse tehdä ja kokea jos ei tee niin ei voi sanoa OLEVANSA EDES SATANISTI!!!

        ei riitä etä on jossain rituaalissa mukana jos et uskalla yksin tehdä rituaalia ja toimia johtajan tässä niin olet pelkkä WANNABEE... ;)


      • nuorisirotyttö

        Olen lukenut Raamattua aikoinaan joka aamu ja ilta. Lukenut siis jo kymmeniä kertoja Raamatun kannesta kanteen.

        Jaahas, tässä taas yksi todistus nimikristityistä: "sinuna pitäisin turvan kiinni". Raamattu sanoo tuon olevan väärin, hähä.

        Se ei tee sinusta parempaa, vaikka olisit ollut tällä palstalla 20 vuotta. Säälin niitä ihmisiä jos sellaisia on, jotka ovat omassa tietämättömyydessään uskoneet puputtamaasi roskaa tällä palstalla. Toivottavasti niitä on vain vähän.

        Juttelitko kenties ihan Jumalan kanssa, viittaan nyt tähän: "Minä olen kissa, joka kehrää rakastavasti ja tekee Herran kanssa aluksi muutamat - Pyhät temput :D

        Sinä olet koira, joka haukkuu ja myös tuomitsee vihaisesti, mutta vain Raamatun sanalla ja jonka "murinaa" kaikki pelkää - paitsi minä ;)"

        Sanonpa vain tuohon, että sitten Jumalasi on erittäin ristiriitainen. Et nimittäin ole rakastava kehräävä kissa kun käsket minua pitämään turvan kiinni. Toiseksi, sanoit että tuomitsen VAIN Raamatun sanalla, mutta jos satutte "viisaana" ihmisenä tietämään, niin Raamattu sanoo, että meidän (kristittyjen) tulee nuhdella toista, jos hän rikkoo Raamatun sanaa vastaan. Ette siis voi alkaa tuomitsemaan muita oman mielen mukaan, vaan Raamatun sanan kautta ainoastaan. Tein siis oikein.

        Te "uskovaiset" olette kyllä niin tyhmiä. Sanoit, että kirjoitit Jumalan tahdon, niin kuin hän tahtoi. Etpä kuule kirjoittanut, näemmä Jumala ei sanoisi koskaan, että "turpa kiinni". Olet vetänyt itsesi pussiin.


      • utti
        kukakominäolen kirjoitti:

        oletko muuten ikinä edes kironnut ihmisiä?

        minä olen ja anna kun kerron sulle pari faktaa eli kirosin kaikki ketkä on mulle tehnyt pahaa ja yks mun kaveri sekos ja hyppäs parvekkeelta ja halvaantu, sitten toinen sai syövän ja sitten exäni rupesi saamaan tajuttomuus kohtauksia...

        nää kaikki pitää itse tehdä ja kokea jos ei tee niin ei voi sanoa OLEVANSA EDES SATANISTI!!!

        ei riitä etä on jossain rituaalissa mukana jos et uskalla yksin tehdä rituaalia ja toimia johtajan tässä niin olet pelkkä WANNABEE... ;)

        Voit jo lopettaa päättömän tekstinsuoltamisesi tänne muiden keskustelua sotkemaan.

        Kaikki ovat jo huomanneet ettet ole tolkuissasi.


      • kukakominäolen

      • nuorisirotyttö

        Enhän ole edes väittänyt olevani satanisti. Ja jos luet aiempia kommentteja niin huomaat minun maininneeni sen, että olen nähnyt demonin. Ja senkin olen tehnyt.

        Hahaha, kiroppa minut niin katsotaan käykö minulle mitään :D

        Sitäpaitsi, Raamattu kieltää jyrkästi kiroamasta ketään. Aiai.


      • nuorisirotyttö
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Enhän ole edes väittänyt olevani satanisti. Ja jos luet aiempia kommentteja niin huomaat minun maininneeni sen, että olen nähnyt demonin. Ja senkin olen tehnyt.

        Hahaha, kiroppa minut niin katsotaan käykö minulle mitään :D

        Sitäpaitsi, Raamattu kieltää jyrkästi kiroamasta ketään. Aiai.

        Onko huumeiden käyttö elämää? Se on kuuule typeryyttä. Olen täysin samaa mieltä nikki utin kanssa.


      • kukakominäolen
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Onko huumeiden käyttö elämää? Se on kuuule typeryyttä. Olen täysin samaa mieltä nikki utin kanssa.

        "Jaahas, tässä taas yksi todistus nimikristityistä: "sinuna pitäisin turvan kiinni". Raamattu sanoo tuon olevan väärin, hähä."

        alä jaksa lässyttää kyl mä tiedän mikä on väärin ja mikä ei! ;)

        mut hei tää on vapaa palsta ja ette te tätä omista ja määrää sitä kuka täällä sa puhua ja kuka ei!

        menkää itkemään moderaattoreille... ;)


      • kukakominäolen

        hei kuule en jaksa kuunella sun saarnojas mikä on oikein ja mikä ei!!!

        ei kiinosta, oletko ikinä edes kunnolla syntiä tehnyt???

        kyl mä tiedän että oon tehnyt vääärin ja teen syntiä mutta en välitä koska olen langenut luopio joten pidä se turpas kii oiekasta ja väärästä ja pidä huoli van omista asioista...

        mä ihan ite vastaan kyllä Herran edessä omista asioista synneistä ja teoistai aikanaan!!! ;)


      • kukaminöolen

        ootko kyylä ja tekopyä?

        ku kyttäät toisten elämää ja sitä mikä on sytiä ja mikä ei ei pidä tuomita toisia ja puhua mikä on oikein ja väärin jos ite tekee niitä asioita TEE EKENA ITE PARANNUS NIISTÄ ASIOITA JA TUU SITTEN SANOO MUILLE ETTÄ TEE PARANNUS!!!!

        raamatussa myös sanotaan niin että kuinka näet rikan veljesi silmässä mutta et malkaa omassa?

        itehän esitän vaan oman mielipiteen asioista en sanonut että tehkää parannus ja uskokaa näin toin vain esille faktoja!!!

        sitten ite rupeat tuomitsemaan vaikak elät synnissä ÄLÄ PUHU MITÄÄN JOS EI OLE EDES USKON PERUS ALKEET HALLUSSA!!!


      • nuorisirotyttö

        Et tiedä. Totuus näytti kirpaisevan. En ole sanonutkaan, ettet saisi kirjoittaa tälle palstalle. Voit kyllä jo lopettaa tuon "faktojesi" selittelyn minun kohdallani. Vaikene, niin minun ei tarvitse "saarnata" sinulle. Huomaatko, että saarnaat itse minulle?

        Oh, rakastava kehräävä kissa huutaa vihan vimmassa :D Kuka nyt "murisee?"

        Miten voin olla tekopyhä jos en ole edes uskovainen? Ei nähtä olevan teillä edes käsitteet hallussa.

        Kysyit minulta aiemmin, että olenko tehnyt edes kunnolla syntiä, mutta hetken päästä sanoit, että tulen muita tuomitsemaan vaikka elän synnissä...hmmm, merkillistä.

        En ole uskovainen, joten miksi minun pitäisi tehdä parannus?

        En tiedä olet oikeasti tosissasi. Taidat olla tosiaan joku trolli.


      • nuorisirotyttö
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Et tiedä. Totuus näytti kirpaisevan. En ole sanonutkaan, ettet saisi kirjoittaa tälle palstalle. Voit kyllä jo lopettaa tuon "faktojesi" selittelyn minun kohdallani. Vaikene, niin minun ei tarvitse "saarnata" sinulle. Huomaatko, että saarnaat itse minulle?

        Oh, rakastava kehräävä kissa huutaa vihan vimmassa :D Kuka nyt "murisee?"

        Miten voin olla tekopyhä jos en ole edes uskovainen? Ei nähtä olevan teillä edes käsitteet hallussa.

        Kysyit minulta aiemmin, että olenko tehnyt edes kunnolla syntiä, mutta hetken päästä sanoit, että tulen muita tuomitsemaan vaikka elän synnissä...hmmm, merkillistä.

        En ole uskovainen, joten miksi minun pitäisi tehdä parannus?

        En tiedä olet oikeasti tosissasi. Taidat olla tosiaan joku trolli.

        *En tiedä oletko oikeasti tosissasi.


      • minätässähei1

        Tulin näköjään viihteelle enään puuttu cola ja popkornit xD nuorisirotyttö voitti ihan 100-0 vitun hihhulin xD

        Olet vitun ääliö nimimerkki: kukaminäolen


      • kukakominäolen

        no tietty totuus kirpasee aina kun on langeenut enkä ole tehnyt täydellistä parannusta vaikka pitäsii....

        näillä eväillä mennään taas valinnan hetkeen asti... ;)

        mutta se laittaa näkemmään aina punaista kun joku uskosta osaton tai teköpyhä uskova rupee pätetmään niin pitää sitten pätee takas...

        toinen asia mistä näen punasta niin on se jos jokus uskostaosaton leikkii uskovaa ja joku uksova leikkii asiantuntiaan mulla pasltoislla kun uskonnot ja uskomukset palstalla kun ei tiedän synnistä mitään kun synnin teklo on kieletty...

        --------------------------

        olin kuulle 3 vuotta tuol undergroun maailmassa niin voin sanoa että ateisti eli ei uskovatkin voivat olla tekopyhiä ja valehtilijoita ja esittää muuta kun ovat...

        tuolla kun 99% kavereistä on valmis iskee puukon selkää heti kun mahdollista !!!

        oletteko te pettureita jotka tosipainak tullen pettää kaverinne vaikka ette usko mihinkään kyllä teilläkin moraali on vaikka ette sitä tunnusta....

        otetaan esimerkiksi seemonen tapaus että meette vaikka 3 hengen porukassa ryöstää jonkun ja hakkaatte sen tai teette jonkun keikan niin jos joku teistä jää kiinni niin VASOKOITTEKO KAVERINNE???

        jos vasikoitte olette velehtelijoita ja teköpyhiä ja pettureita ja joudutte maksamaan petturuudestanne!!!

        eikö?

        tai jos tulee sota niin lähdettekö rintamalta karkuun jos lähdette olette maan pettureita!!!! ;)

        täs pari biisi teille...

        Ällä - Vihaajii

        https://www.youtube.com/watch?v=9fCAgI8hq8E

        P.L.O X ÄLLÄ - LIIKUTA

        https://www.youtube.com/watch?v=GOuz8CSghn0


      • kukakominäolen

        jutellaanko lisää ei uskovien moraalista???

        eli minulla oli ei uskova nais ystävä ja tämä meni pettää minua...

        mitä tää tämmönen on missä on teijän arvot ja moraali?

        sitten haukutte uskovia ja sanotte että ette ole ikinä "syntiä" tehneet, no joo mitä tää sitten on tää on väärin tehty miksi pettää rakastamaansa ihmistä???

        sitten sanotte että syntiä ei ole mutta noudatatte omaa "moraalianne
        ja omaatuntoanne"...

        saanen nauraa teille OOTTE HÄPEÄKSI ATEISTEILLE JA EI USKOVILLE

        uskallatteko edes kumnppanianne pettää?

        mitä te tämmösistä välitätte kun eihän teillä ole "syntiä ja moraalia" SITTEN TUUTTE SAARANAAMAAN USKOVILLE ETTÄ LÄLÄLÄÄ MEILÄÄ EI OLEKKAAN SYNTIÄ!!!

        jokainen joka ei ei uskovana ei uskalla elää niin kuin haluua ja tehdä syntiä mistään mitään välittämättä ei ole EDES JUMALATON JOS EI EDES KUMPPANIAAN USKALLA PETTÄÄ!!!

        suurin osa ei uskova elää kun nimikristitty ilman uskoa yhtää säädyllistä elämää...

        SAANEN NAURAA TEILLE MITÄ EI USKOVIA TE OTTE KUN ETTE EDE "SYNTIÄ" USKALLA TEHDÄ JA MORAALI ARVOJANNE RIKKOA!!! ;)

        OLETTE HÄPEKSI OMILLENNE!!!


      • nuorisirotyttö

        Olet näköjään karannut mielisairaalasta. Kuka väitti etten ole syntiä (kristityn näkökulmasta) tehnyt? Olen syntinen (kristityn näkökulmasta), mutta kun en itse ole kristitty niin en pidä itseäni syntisenä.

        En olisi alkanut pätemään, jos et olisi kirjoittanut minulle. Tiesin vain mitä sinä halusit tehdä kirjoituksillasi. Luulit, että nuorena tyttönä olisin sinisilmäinen ja tietämätön ihminen näissä asioissa ja kerroit oman mielipiteesi uskostasi joka on puoliksi pilvistä temmattua hölynpölyä. Jos olisit kirjoittanut asioita vain niin kuin Raamatussa lukee etkä myöskään lisäillyt minkäänlaisia omia johtopäätöksiä, olisi jättänyt tekstisi rauhaan. Mutta se, että valehtelet ja petätä ihmisiä, otti minua pannuun. Ei siinä, vaikka olisit kirjoittanut niin kuin Ramattu sanoo eikä sinä, niin yhtä hölynpölyä sekin olisi ollut, en sitä tarkoita että olisin mitenkään Raamatun puolella.

        Juuri se teissä uskovissa tympii, jokainen keksii omaa lihaansa miellyttävän Raamatun "tekstin" ja kaikki väittävät olevansa oikeassa. Siis mitä helvettiä? Eikö kristinuskon pitäisi olla juuri niin kuin Raamatun sana antaa ymmärtää?

        On minulla moraali, muttei sellainen kuin kristityllä. Hyvänä esimerkkinä voin ottaa vaikka kiroilun. En pidä kiroilua "pahana" mutta kristitty pitää sitä syntinä.

        Ja nyt näin kristityn näkökulmasta, niin vaikka Raamattunne kieltää synnin, niin se mainitsee kuitenkin sen että jokainen syntiin lankeaa, ei ole synnitöntä ihmistä maanpäällä, MUTTA on eri asia LANGETA syntiin kuin ELÄÄ TAHALLEEN synnissä. Eli kyllä uskovainenkin tietää synnistä.

        Olet selvästi sitä mieltä, että jos olet tehnyt "kauheita" syntejä ja käyttänyt esim. huumeita niin olet nähnyt elämää ja sillä tavalla maailman viisain ja se ainoa oikeassa oleva ihminen. Ei se kyllä näin ole.

        Eli jos sinun ex vaimosi petti sinua ja oli jumalaton niin kuin minäkin niin n me jumalattomat ollaan kaikki siihen syyllisiä? Herää nyt oikeasti!

        Onko se kovaa tai jotenkin egoa nostattavaa jos uskallan pettää kumppaniani? No ei helvetissä!

        Saarnasinko minä sinulle, että lälälää meillä ei ole syntiä? En.

        Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos en ole pettänyt joskus kumppaniani niin en ole jumalaton? :D

        Aika himmee ajatusmaailma sulla kyl on.

        Hahahahha, siis tosissaanko väität niin, että jumalattoman pitää tehdä niin paljon pahaa kuin vain kerkiää tekemään?
        Se menee kuule niin, että kristitty on se joka on "syntynyt uudelleen ylhäältä" ja elää niin kuin Raamattu opettaa lisäämällä siihen mitään tai ottamatta siitä mitään pois. Ne "oikeatkin" kristityt LANKEAVAT mutta eivät TAHALLAAN VÄÄRISTÄ RAAMATUN SANAA TAI ELÄ TAHALLAAN SYNNISSÄ. En ole kertaakaan väittänyt, että kristityn pitää olla täysin "synnitön".
        Meniköhän nyt perille?


      • kukakominäolen

        en jaksa sinulle ruveta todistelee yhtään mitään ja selittelee tekojani.... ;)

        olen tuolla profetia palstalla ja helluntalaisuus palstalla kertonut elämän tarina ni en jaksa enäää sinulle sitä kertoa ja ei sillä ole mitään merkitystä kun olet "luopio tilassa"...

        siten meillä on vähän ikä eroa jos todellakin olet vasta 17? minä olen 31v

        niin toi junalaton nytten oli vaan "vertaus" ....


      • kukakominäolen

        sitten profetiaa pihon sivulta...

        ymmärrätkö tämän? ;)

        28.12.2015

        Alpo Purasen näky v. 2005

        Kirjoitin tämän hengellisen näyn noin kymmenen vuotta sitten. En uskaltanut sitä silloin julkaista, koska pelkäsin sanoman ankaruutta. Nyt kun astumme harppauksin kohti Babyloniaa, rohkaisen mieleni ja julkaisen mitä silloin näin.

        Valkopukuinen sanoi minulle: "Nouse sielu, nouse. Avaa silmäsi ja näe. Nouse yläpuolelle Sodoman ja Gomorran torien. Sieluja myydään ja ostetaan. Elämän kultainen malja on häväisty, maahan tallataan heikkojen henki. Ihminen, ei sinulla ole arvoa - on vain henkesi ja sielusi saldo.

        Hallitusmiehet väsyvät ja nääntyvät, paha on päässyt irti eikä ole ketään, jolla olisi voima sanoa SEIS!

        Nouse sielu, nouse ja astu valoon.

        Sodomaan valmistetaan temppeli ja Gomorraan alttari. Ahneuden uhrit uhrataan ja savu nousee Jumalan tykö.

        Ensimmäinen voi-huuto on tullut. Autuas on se, joka näkee, eikä anna pimeyden vallata sieluaan. Maasta sinut luotiin ja sinulle annettiin valta hallita sitä. Hyvä ja paha asetettiin eteesi ja sinä sait valita. Pahan valitsit.

        Maa itkee ja valittaa. Sen kauniit vaatteet on turmeltu. Meri huokaa raskaasti ja sen asukkaat menehtyvät.

        Sodomaan kylvettiin turmelus. Gomorran savuista sikiää vitsaus.

        Jumala itkee lapsiaan. Paluuta ei enää ole.

        Kedon eläimet, niistä pienimmät, valmistetaan kantamaan vitsaukset, eikä pakopaikkaa ole.

        Tuskaan nääntyy autettava ja kipuun auttaja. Ahneuden alttarilla tämä valmistettiin.

        Sodomaan valmistettiin temppeli ja Gomorraan alttari, eikä pelastajaa ole.

        Näin sanoo valkopukuinen: "Kauniin maan minä annoin asuttavaksi, hyvän ja pahantiedon valittavaksi. Ihminen, sinä halusit tietää mitä paha on. Se näytti niin suloiselta. Valtaa hallita halusit. Nyt on aikasi täyttymässä. Tuomiolle asetetaan pienet ja suuret hallitsijat. Kauhunhuudot kaikuvat: "Vuoret kaatukaa päällemme, kätkekää meidät Kaikkivaltiaan vihalta.”


      • utti
        nuorisirotyttö kirjoitti:

        Olet näköjään karannut mielisairaalasta. Kuka väitti etten ole syntiä (kristityn näkökulmasta) tehnyt? Olen syntinen (kristityn näkökulmasta), mutta kun en itse ole kristitty niin en pidä itseäni syntisenä.

        En olisi alkanut pätemään, jos et olisi kirjoittanut minulle. Tiesin vain mitä sinä halusit tehdä kirjoituksillasi. Luulit, että nuorena tyttönä olisin sinisilmäinen ja tietämätön ihminen näissä asioissa ja kerroit oman mielipiteesi uskostasi joka on puoliksi pilvistä temmattua hölynpölyä. Jos olisit kirjoittanut asioita vain niin kuin Raamatussa lukee etkä myöskään lisäillyt minkäänlaisia omia johtopäätöksiä, olisi jättänyt tekstisi rauhaan. Mutta se, että valehtelet ja petätä ihmisiä, otti minua pannuun. Ei siinä, vaikka olisit kirjoittanut niin kuin Ramattu sanoo eikä sinä, niin yhtä hölynpölyä sekin olisi ollut, en sitä tarkoita että olisin mitenkään Raamatun puolella.

        Juuri se teissä uskovissa tympii, jokainen keksii omaa lihaansa miellyttävän Raamatun "tekstin" ja kaikki väittävät olevansa oikeassa. Siis mitä helvettiä? Eikö kristinuskon pitäisi olla juuri niin kuin Raamatun sana antaa ymmärtää?

        On minulla moraali, muttei sellainen kuin kristityllä. Hyvänä esimerkkinä voin ottaa vaikka kiroilun. En pidä kiroilua "pahana" mutta kristitty pitää sitä syntinä.

        Ja nyt näin kristityn näkökulmasta, niin vaikka Raamattunne kieltää synnin, niin se mainitsee kuitenkin sen että jokainen syntiin lankeaa, ei ole synnitöntä ihmistä maanpäällä, MUTTA on eri asia LANGETA syntiin kuin ELÄÄ TAHALLEEN synnissä. Eli kyllä uskovainenkin tietää synnistä.

        Olet selvästi sitä mieltä, että jos olet tehnyt "kauheita" syntejä ja käyttänyt esim. huumeita niin olet nähnyt elämää ja sillä tavalla maailman viisain ja se ainoa oikeassa oleva ihminen. Ei se kyllä näin ole.

        Eli jos sinun ex vaimosi petti sinua ja oli jumalaton niin kuin minäkin niin n me jumalattomat ollaan kaikki siihen syyllisiä? Herää nyt oikeasti!

        Onko se kovaa tai jotenkin egoa nostattavaa jos uskallan pettää kumppaniani? No ei helvetissä!

        Saarnasinko minä sinulle, että lälälää meillä ei ole syntiä? En.

        Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos en ole pettänyt joskus kumppaniani niin en ole jumalaton? :D

        Aika himmee ajatusmaailma sulla kyl on.

        Hahahahha, siis tosissaanko väität niin, että jumalattoman pitää tehdä niin paljon pahaa kuin vain kerkiää tekemään?
        Se menee kuule niin, että kristitty on se joka on "syntynyt uudelleen ylhäältä" ja elää niin kuin Raamattu opettaa lisäämällä siihen mitään tai ottamatta siitä mitään pois. Ne "oikeatkin" kristityt LANKEAVAT mutta eivät TAHALLAAN VÄÄRISTÄ RAAMATUN SANAA TAI ELÄ TAHALLAAN SYNNISSÄ. En ole kertaakaan väittänyt, että kristityn pitää olla täysin "synnitön".
        Meniköhän nyt perille?

        Älä suotta tuhlaa tuollaiseen aikaasi enempää. Tässä on jo pitkään ollut selvää että tuolla tyypillä ei ole valmiuksia järjelliseen keskusteluun, olipa syy sitten psyykkinen, biologinen tai kemiallinen, tai niiden yhdistelmä.

        En usko että kukaan meistä haluaisi jutella kasvokkain tuollaisen kahelin kanssa, joten miksi haaskata siihen aikaa täälläkään.


      • kukakominäolen

      • nuorisirotyttö

        Olet ihan oikeassa utti.
        En tullut tänne kristinuskosta tai profetioista puhumaan, vaan satanismista.


      • kysynyksiäsinulle

        "Miten voin olla tekopyhä jos en ole edes uskovainen?

        En ole uskovainen, joten miksi minun pitäisi tehdä parannus?

        En tiedä olet oikeasti tosissasi. Taidat olla tosiaan joku trolli.

        Olen lukenut Raamattua aikoinaan joka aamu ja ilta. Lukenut siis jo kymmeniä kertoja Raamatun kannesta kanteen.

        En olisi alkanut pätemään, jos et olisi kirjoittanut minulle. Tiesin vain mitä sinä halusit tehdä kirjoituksillasi. Luulit, että nuorena tyttönä olisin sinisilmäinen ja tietämätön ihminen näissä asioissa ja kerroit oman mielipiteesi uskostasi joka on puoliksi pilvistä temmattua hölynpölyä. Jos olisit kirjoittanut asioita vain niin kuin Raamatussa lukee etkä myöskään lisäillyt minkäänlaisia omia johtopäätöksiä, olisi jättänyt tekstisi rauhaan. Mutta se, että valehtelet ja petätä ihmisiä, otti minua pannuun. Ei siinä, vaikka olisit kirjoittanut niin kuin Ramattu sanoo eikä sinä, niin yhtä hölynpölyä sekin olisi ollut, en sitä tarkoita että olisin mitenkään Raamatun puolella.

        Se menee kuule niin, että kristitty on se joka on "syntynyt uudelleen ylhäältä" ja elää niin kuin Raamattu opettaa lisäämällä siihen mitään tai ottamatta siitä mitään pois. Ne "oikeatkin" kristityt LANKEAVAT mutta eivät TAHALLAAN VÄÄRISTÄ RAAMATUN SANAA TAI ELÄ TAHALLAAN SYNNISSÄ. En ole kertaakaan väittänyt, että kristityn pitää olla täysin "synnitön". "

        -------------------------------------

        en kyllä ymmärrä sinua teetkö tätä rahasta, oletko palkattu työntekijä?

        miksi muuten edes puolustat raamattua jollain satanismi palstalla jos siihen "sekottaa" jotain muuta kun et edes usko?

        mikä uskovien "moraali ja synti" vartija sinä olet kun et ole edes uskossa?

        miten sinä voi määrittää uudesti syntymisen kun et ole edes uskossa ja uudesti syntynyt itse?

        miten sinä voit opettaa ei uskovan uskovia miten uskovan pitöisi elää ja mitä saa tehdä ja mitä ei ja mikä on hyvää ja mikä ei?

        mikä uskon puhdistaja sinä luulet olevasi ei uskovana?

        mitä edes tiedät profetioista ja profetaalisuudesta?

        kun profetiapalstalla sä vastusta oikeita profetioita ja profetoimista, miksi?

        miten edes tiedät mikä on tietonen synti ja mikä ei kun et ole edes uskova?

        miten edes voi puhua täällä satanisista ja opettaa sitä kun et edes raamattuun usko niin miksi uskoisit sitten johku satanismien oppeihin?

        monta nimimerkkiä sinulla edes on?

        onko sulla kaikki rattaa tallella kun esität miestä ja naista sujuvasti?

        oot jo nin monta kertaa puhunut ittes pussiin eri nimimerkeillä ja palstoilla jossa leikit asian tuntiaa vaikka et oikeasti tiedä mistää mitää! ;)

        ------------

        tiedätkö mikä ero meillä on mä teen tätä vapaaehtisesti mutta sä taidat tehdä tätä palkattuna ainoastaan se selittäis miksi aina päivystät täällä?

        mutta tiedä se että tuut saaman kovan rangaistuken ja tuomion sun "uskovana" leikkimisestä ja profetaalisuuden ja oikean opin vastustamisen takia ja sen että koitat mitätöidä sen että parannusta ei tarvitse tehdä mistään asiasta!

        varo vaa ettei tuu joku hiilihangonkaa sua tökkimään perseelle! ;)


      • kysymyksiäsinulle

        niin sitten vielä unohtu muutama kysymys....

        mitä se sulta on pois jos toinen tekee tietosesti pahaa ja syntiä?

        mitä se sulta on pois jos elän niin kuin haluan?

        mitä se sulta on pois jo puhun mitä puhun?


      • yksikysymysvielä

        mitä se sulta on pois jos teen sieluilla kauppaa? ;)

        mitä se sulta on pois jos teen kauppaa ylä ja alakerran kaa?


      • nuorisirotyttö

        Lopeta jo tuo trollaaminen. En jaksa vastata helvetin typeriin kysymyksiisi.
        Ja olen kuule ihan ensimmäistä kertaa kirjoittamassa tällä palstalla. Älä sotke minua muihin.


      • jotenkin

        en usko sinua aina sama vastaus välillä tuntuu että keskusteleeko täällä vaan muutaman multinikin kanssa jotka ovat eri palstoilla?

        ihan samanlaiset jutut sulla on näillä "Trolleilla"... ;)

        onko ihmiset oikeasti pään sisältä suurin osa samanlaisia vai onko kaikki täällä netissä sekaisin kun jutut on niin alatasosii ja ei tiedetä mistään mitään?


      • jdkdjkkkkkkk

        Älä ny ap enää vastaa ton saatanan krisun vuodatuksiin!!!
        Täys idiootti koko tyyppi. Pistä ny se turpa kiinni vitun ääliö hihhuli!!!!!!!!sut on huomattu. Voit rauhoittua oppejesi kanssa perkele!!!!


      • täsotteitta

        profetia ja helluntaipalstalta!!!

        minkälainen ihminen kirjottelee tämmöstä??? ;)

        ihaniatuoksuja

        29.12.2015 2:46

        Olen siis saanut uudestaan tulla Jeesuksen tykö, vaikka mielestäni tein aika pahoin tuossa puolisen vuotta sitten.

        Nytkin tällä hetkellä, elän sellaista elämää, mistä moni uskova tulisi sanomaan, että teen syntiä.

        Asun siis avoliitossa uskomattoman miehen kanssa jonka kanssa on lapsia.

        Nojuu, Jeesus kuitenkin veti takaisin luoksensa.

        Tänään tässä makuuhuoneessa, olin yksin vauvan kanssa.

        Laitoin valot pois ja oven kiinni, koska tunsin että niin pitää tehdä.

        Ja valtava Pyhän Hengen läsnäolo täytti koko huoneen. En tiennyt miten päin olisin ja pieni pelkokin iski, koska se voima oli niin valtavaa.

        Kun seisoin, rupesin huojumaan ja tuntui että vielä kaadun lattialle.

        Huone sädehti, ja luulen että täällä oli myös enkeleitä.

        Tunsin kasvoillani myös ihanan lämmintä henkäystä.

        Jonkun ajan kuluttua kun olin hämmästellyt sitä kaikkea, tunsin nenässäni ihanan tuoksun.

        Se tuli ihan viereltäni, eikä ollut taatusti minusta :D

        Sitä tuoksua tuli aina välillä ja se oli myös erilaista joka kerta.

        Kun sitten vaihdoin vauvalle vaippaa ja kiitin hiljaa Jeesusta, tuli taas ihana tuoksu viereltäni.

        Mielessäni vaan rupesi soimaan : Kristuksen tuoksu

        Myöhemmin alakerrassa ollessani sitä tuoksua tuli nenääni myös.

        Olen joskus aiemminkin kokenut ihmeellisiä asioita, mutta tuota tuoksua en ole aiemmin haistanut.

        Kertoakko miehelle vai ei

        Ihaniatuoksuja

        30.12.2015 0:55

        Eli siis mies ei oo uskossa. Kirjoitin tästä jo tuonne helluntai-palstalle, eli "Kristuksen tuoksu".

        Koen asioita, mitä en ole miehelle kertonut.

        Nyt viime yönä ja tänään pimeässä huoneessa ilmestyi kirkas enkeli. Ja tuota ihmeellistä tuoksua on ruvennut tulemaan, mikä ei ole minusta.

        Nyt mies toi vauvaa huoneeseen jossa olin ja kun hän tuli sinne, kysyi ensimmäiseks, mitä siellä tapahtuu ja mikä se haju on, se "ihme löyhkä".

        Mies kyselee mitä oikeen touhuan siellä huoneessa, kun ovi on kiinni.

        En vielä oo kertonu, että Pyhä Henki on täyttäny sen huoneen, siellä on enkeli ja kun katson ikkunasta ulos, siellä välkkyy sellanen valo, minkä tiedän tulevan Herralta....

        En tiedä itsekkään mitä tää kaikki tarkottaa, siks en pysty miehelle sanomaan mitää.

        No mun sydäntä kirpas kun ajattelin että mies ei tajua että se tuoksu tulee Jeesuksesta.

        Ja mitä Raamatussa puhutaan "Kristuksen tuoksusta"....

        OTET SINU KRIJOITUKSESTA...

        nuorisirotyttö

        15.12.2015 16:20

        Ei minulla ole mitään hinkua olla kaikkien hyväksymä ja suosittu/tunnettu.

        Tiedän, että haet nyt sitä, että monesti naispuolisia satanisteja, etenkin nuoria käytetään hyväksi, mutta osaan kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt. En kuitenkaan yleistä! Suurin osa kavereistani eivät ole sellaisia mutta löytyy niitäkin jotka ovat.

        Se riippuu siitä kuka on kohteena, ei minua tosta noin vain saa syvemmälle suohon vedettyä kun osaan pitää rajani. Puhut nyt enemmän saatananpalvonnasta mutta minä olen kiinnostunut nimenomaan satanismista.

        Olen ennekin mennyt tapaaman yksin satanistia juttelemaan hänen kanssaan. Olen törmännyt sellaisiin keillä on taka-ajatuksia ja sellaisiin jotka tahtovat vain keskustella kanssani, osaan siis varoa, enkä olla sinisilmäinen tyhmä teini. Voinhan minä sen lukea, jos löydän kirjan ilmaiseksi, en ala maksamaan mitään.

        ------------------

        kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt.

        kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt.

        kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt.

        --------------

        sun pitäis käydä vähän sinkku palstalla kertomassa mielipiteitäsi palstan ATM:ille ja kattoo minkälaisen vastaaoton saat... ;)

        .............................

        Olen ennekin mennyt tapaaman yksin satanistia juttelemaan hänen kanssaan. Olen törmännyt sellaisiin keillä on taka-ajatuksia ja sellaisiin jotka tahtovat vain keskustella kanssani, osaan siis varoa, enkä olla sinisilmäinen tyhmä teini.

        .................................

        vähämpä sitten tiedät ihmisistä ja eläimistä voin kyllä sanoa sinulle kun olin tulla huumeamaailmassa ja mulla oli semmosii kavereita jotka on istunut linnassa tapaosta jne...

        niin voin sanoa että siinä ei paljoo sun tietos auta kun jollain sekopäällä kilahtaa päässä niin se ottaa sut vaikka väkisin ja ei auta että olet nainen pataat tulee jos vastustelee!

        mulla oli yks linna kaveri joka hakkas vaimoon sa jne...

        ainiin mut eiks naiset tykkää jännämiehistä??? ;)


      • iskurinsatoa

        Raiskausfantasia

        Itsestään huolehtiva, katseenkääntävä tyttö hakee kahta hallitsevaa miestä pk seudulta toteuttamaan raiskausfantasian.

        Eli tapaamme jossain, pyydän teidät luokseni, vihjailen ja flirttailen, mutta lopulta kieltäydyn seksistä, jolloin te otatte minut väkisin.

        Haluan toteuttaa tämän nimenomaan kahden miehen kanssa.

        Ehkä sidotte minut? Ehkä työnnät kyrpäsi suuhuni jotta en voi huutaa samalla kun toinen panee minua ;)

        Kerro miten tekisitte sen, ja kuvatkin olisi kiva nähdä, minusta saatte myöskin kuvia :)

        http://www.iskuri.net/index.php?prof=819125&inr=2&s=0&osp=1&hsp=2&hsana=raiskaus


      • 153738
        täsotteitta kirjoitti:

        profetia ja helluntaipalstalta!!!

        minkälainen ihminen kirjottelee tämmöstä??? ;)

        ihaniatuoksuja

        29.12.2015 2:46

        Olen siis saanut uudestaan tulla Jeesuksen tykö, vaikka mielestäni tein aika pahoin tuossa puolisen vuotta sitten.

        Nytkin tällä hetkellä, elän sellaista elämää, mistä moni uskova tulisi sanomaan, että teen syntiä.

        Asun siis avoliitossa uskomattoman miehen kanssa jonka kanssa on lapsia.

        Nojuu, Jeesus kuitenkin veti takaisin luoksensa.

        Tänään tässä makuuhuoneessa, olin yksin vauvan kanssa.

        Laitoin valot pois ja oven kiinni, koska tunsin että niin pitää tehdä.

        Ja valtava Pyhän Hengen läsnäolo täytti koko huoneen. En tiennyt miten päin olisin ja pieni pelkokin iski, koska se voima oli niin valtavaa.

        Kun seisoin, rupesin huojumaan ja tuntui että vielä kaadun lattialle.

        Huone sädehti, ja luulen että täällä oli myös enkeleitä.

        Tunsin kasvoillani myös ihanan lämmintä henkäystä.

        Jonkun ajan kuluttua kun olin hämmästellyt sitä kaikkea, tunsin nenässäni ihanan tuoksun.

        Se tuli ihan viereltäni, eikä ollut taatusti minusta :D

        Sitä tuoksua tuli aina välillä ja se oli myös erilaista joka kerta.

        Kun sitten vaihdoin vauvalle vaippaa ja kiitin hiljaa Jeesusta, tuli taas ihana tuoksu viereltäni.

        Mielessäni vaan rupesi soimaan : Kristuksen tuoksu

        Myöhemmin alakerrassa ollessani sitä tuoksua tuli nenääni myös.

        Olen joskus aiemminkin kokenut ihmeellisiä asioita, mutta tuota tuoksua en ole aiemmin haistanut.

        Kertoakko miehelle vai ei

        Ihaniatuoksuja

        30.12.2015 0:55

        Eli siis mies ei oo uskossa. Kirjoitin tästä jo tuonne helluntai-palstalle, eli "Kristuksen tuoksu".

        Koen asioita, mitä en ole miehelle kertonut.

        Nyt viime yönä ja tänään pimeässä huoneessa ilmestyi kirkas enkeli. Ja tuota ihmeellistä tuoksua on ruvennut tulemaan, mikä ei ole minusta.

        Nyt mies toi vauvaa huoneeseen jossa olin ja kun hän tuli sinne, kysyi ensimmäiseks, mitä siellä tapahtuu ja mikä se haju on, se "ihme löyhkä".

        Mies kyselee mitä oikeen touhuan siellä huoneessa, kun ovi on kiinni.

        En vielä oo kertonu, että Pyhä Henki on täyttäny sen huoneen, siellä on enkeli ja kun katson ikkunasta ulos, siellä välkkyy sellanen valo, minkä tiedän tulevan Herralta....

        En tiedä itsekkään mitä tää kaikki tarkottaa, siks en pysty miehelle sanomaan mitää.

        No mun sydäntä kirpas kun ajattelin että mies ei tajua että se tuoksu tulee Jeesuksesta.

        Ja mitä Raamatussa puhutaan "Kristuksen tuoksusta"....

        OTET SINU KRIJOITUKSESTA...

        nuorisirotyttö

        15.12.2015 16:20

        Ei minulla ole mitään hinkua olla kaikkien hyväksymä ja suosittu/tunnettu.

        Tiedän, että haet nyt sitä, että monesti naispuolisia satanisteja, etenkin nuoria käytetään hyväksi, mutta osaan kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt. En kuitenkaan yleistä! Suurin osa kavereistani eivät ole sellaisia mutta löytyy niitäkin jotka ovat.

        Se riippuu siitä kuka on kohteena, ei minua tosta noin vain saa syvemmälle suohon vedettyä kun osaan pitää rajani. Puhut nyt enemmän saatananpalvonnasta mutta minä olen kiinnostunut nimenomaan satanismista.

        Olen ennekin mennyt tapaaman yksin satanistia juttelemaan hänen kanssaan. Olen törmännyt sellaisiin keillä on taka-ajatuksia ja sellaisiin jotka tahtovat vain keskustella kanssani, osaan siis varoa, enkä olla sinisilmäinen tyhmä teini. Voinhan minä sen lukea, jos löydän kirjan ilmaiseksi, en ala maksamaan mitään.

        ------------------

        kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt.

        kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt.

        kyllä pitää heidän kullinsa erossa pillustani niin kuin olen jo monta kertaa tehnyt.

        --------------

        sun pitäis käydä vähän sinkku palstalla kertomassa mielipiteitäsi palstan ATM:ille ja kattoo minkälaisen vastaaoton saat... ;)

        .............................

        Olen ennekin mennyt tapaaman yksin satanistia juttelemaan hänen kanssaan. Olen törmännyt sellaisiin keillä on taka-ajatuksia ja sellaisiin jotka tahtovat vain keskustella kanssani, osaan siis varoa, enkä olla sinisilmäinen tyhmä teini.

        .................................

        vähämpä sitten tiedät ihmisistä ja eläimistä voin kyllä sanoa sinulle kun olin tulla huumeamaailmassa ja mulla oli semmosii kavereita jotka on istunut linnassa tapaosta jne...

        niin voin sanoa että siinä ei paljoo sun tietos auta kun jollain sekopäällä kilahtaa päässä niin se ottaa sut vaikka väkisin ja ei auta että olet nainen pataat tulee jos vastustelee!

        mulla oli yks linna kaveri joka hakkas vaimoon sa jne...

        ainiin mut eiks naiset tykkää jännämiehistä??? ;)

        Helvetin toivoton tapaus olet

        Kukaan ei jaksa jutella kanssasi jote piä turpa kii


      • pasiviheraholta

      • PyhäJärjestys1

        Koraanin opetuksia

        6:66 Oi profeetta, kehoita uskovaisia taisteluun! Jos on kaksikymmentä keskuudessanne, jotka ovat kärsivällisiä, voittavat he kaksisataa, ja jos heitä on sata, niin he voittavat tuhat uskotonta, koska jälkimmäiset ovat kansaa, joka ei älyä. 9:14 Taistelkaa heitä vastaan, niin Jumala rankaisee heitä teidän kätenne kautta, saattaa heidät häpeään, auttaa teitä heitä vastaan ja parantaa uskovaisten rinnat. 9:29 Taistelkaa niitä vastaan, jotka eivät usko Jumalaan ... kunnes antavat veron ja nöyryyttävät itsensä. 9:52 ... Jumala on antava rangaistuksensa kohdata teitä hänen tyköänsä tai meidän kättemme kautta. 47:4-5 Kun tapaatte niitä, jotka eivät usko, niin lyökää niskaan, kunnes panette aikamoisen verilöylyn heidän keskuudessaan toimeen! Pankaa heidät sitten kahleisiin! Ja osoittakaa sitten hyvyyttä tai vaatikaa lunnaat kunnes sota päättyy. Niin on. Jos Jumala tahtoisi, hän saisi voiton heistä, mutta hän tahtoo koetella teitä toistenne kautta. Ne, jotka saavat surmansa Jumalan tiellä, niiden tekoja hän ei tee turhiksi. 59:2 Hän on se, joka ensimmäisen kerran karkotti kodeistaan ne Kirjan omistajat, jotka eivät usko. Te ette luulleet heidän lähtevän ja he luulivat, että heidän linnansa turvaisivat heidät Jumalalta, mutta Jumala kävi heidän kimppuunsa suunnalta, jota he eivät voineet aavistaa, ja heitti heidän sydämeensä pelon, niin että he omin käsin ja uskovaisten avulla hävittivät talonsa. 59:4-5 ... sen tähden, että he vastustavat Jumalaa. Ja jos joku vastustaa Jumalaa, niin Jumala on raju rankaisemaan. Jos olette kaataneet jotkut palmupuut tai jättäneet ne seisomaan juurillaan, niin se tapahtui Jumalan luvalla ja jotta hän saattaisi jumalattomat hämilleen. 59:14-15 He eivät taistele teitä vastaan yhdessä, vaan ainoastaan linnoitetussa kaupungissa tai muurien takana. ... Heidän laitansa on sama kuin niiden, jotka vähän ennen saivat kokea menettelynsä pahoja seurauksia. Niin heitä odottaa tuskallinen rangaistus. 61:4 Totisesti, Jumala rakastaa niitä, jotka hänen asiansa puolesta taistelevat taistelurintamassa niin kuin muodostaisivat lujasti salvatun rakennuksen. Islam on maailman nopeimmin kasvava uskonto. Myös edellä lainattuja tekstejä opetetaan islamistisissa koraanikouluissa aikuisille ja pienille lapsille. Tämä opetus takaa sen, että terroristien seuraava sukupolvi kasvaa väkivaltaan ja vihaan. Kun islam nousee otsikoihin väkivallan tekojen kautta, syyttävä sormi suunnataan kristillisyyttä kohtaansiamet Islamin monet kasvot Jeesus ja Muhammed Jeesus Koraanissa Kristus islamissa ja kristinuskossa Muhammedin ihmeellisiä opetuksia http://www.islamopas.net/terrorismiongelman-juuri.html


      • PyhäJärjestys1

        profeetta Muhammadin komentoon

        Najranin kristityt noudattivat keisarin uskontoa joistakin eroista huolimatta. He uskoivat, että Jeesus oli Jumala, Jumalan Poika ja kolmas kolmesta. Näin kristityt uskovat.

        He perustelivat väitettään, että hän oli Jumala, sillä, että hän herätti kuolleita henkiin, paransi sairaita, tunsi salatun ja loi savesta linnun hahmon, puhalsi siihen hengen ja siitä tuli lintu. Tämä kaikki tapahtui todellisuudessa Jumalan luvalla (Koraani 19:21) "merkiksi ihmisille".

        Sitä että hän olisi Jumalan Poika, he perustelivat sillä, että hänellä ei ollut tunnettua isää ja että hän puhui kehdossa, mitä yksikään ihminen ennen häntä ei ollut tehnyt.

        Sitä että hän olisi kolmas kolmesta, he perustelivat sillä, että Jumala on sanonut: "me teimme", "me käskimme", "me loimme", ja "me säädimme". He väittävät, että jos Jumala olisi vain yksi, Hän olisi sanonut: "minä tein", "minä säädin", "minä käskin" ja "minä loin". Jumala tarkoitti itseään, Jeesusta ja Mariaa. Kaikista näistä väitteistä on Koraanissa laskeutunut ilmoituksia.

        Kun nuo oppineet olivat puhuneet, Jumalan lähettiläs sanoin heille: "Kääntykää Islamiin!" He vastasivat: "Me olemme jo kääntyneet!" Jumalan lähettiläs väitti vastaan: "Te ette ole kääntyneet!" He sanoivat: "Olemmehan; me käännyimme jo ennen sinua!".

        Jumalan lähettiläs sanoi: "Te valehtelette! Se että te väitätte, että Jumalalla on Poika, estää teitä kääntymästä Islamiin, samoin kuin ristin palvominen ja sianlihan syöminen."

        He kysyivät: "Kuka sitten oli Jeesuksen isä, Muhammad?" Jumalan lähettiläs vaikeni eikä vastannut heille.

        Silloin Jumala lähetti tätä ja kaikkia heidän erimielisyyksiään koskevan ilmoituksen, Imranin perheen suuran (3) alusta ensimmäiset kahdeksankymmentä jaetta.

        Kun Jumalan lähettiläs oli saanut Jumalalta tämän kertomuksen, joka ratkaisi heidän erimielisyytensä ja kun häntä oli käsketty kiroamaan heidät (Koraani 3:61), jos he vastustaisivat häntä, hän kutsui heitä langettamaan molemminpuolisen kirouksen.

        He vastasivat: "Abul-Qasim, anna meidän neuvotella keskenämme asiasta. Sen jälkeen palaamme kertomaan, mitä aiomme."

        Niin he poistuivat. Kun he olivat jääneet keskenään, he sanoivat aqibille, joka päätti heidän asioistaan: "Abdalmasih, mitä sinä ajattelet?"

        Hän vastasi: "Kautta Jumalan, kristityt, tehän tiedätte, että Muhammad on Jumalan lähettämä profeetta ja että hän on tuonut ratkaisevan todisteen toveristamme (Jeesuksesta). Te tiedätte hyvin, että jos jokin kansa on langettanut molemminpuolisen kirouksen profeetan kanssa, se on tuhoutunut, niin nuoret kuin vanhatkin. Jos niin teette, teidät tuhotaan viimeiseen mieheen.

        Jos tahdotte pitää kiinni uskonnostanne ja pysyä siinä, mitä toverinne (Jeesus) on teille aikoinaan tuonut, tehkää sopimus tämän miehen kanssa ja palatkaa sitten maahanne."

        Niin he palasivat Jumalan lähettilään luo ja sanoivat. "Abul-Qasim, emme me tahdo langettaa molemminpuolista kirousta sinun kanssasi. Me olemme päättäneet antaa sinun jäädä uskontoosi ja pysyä itse uskonnossamme. Lähetä kuitenkin meidän mukaamme joku tovereistasi, johon me tyydymme, ja hän saa ratkaista meidän kiistamme, jotka koskevat omaisuutta. Me alistumme teidän ratkaisuihinne."

        Jumalan lähettiläs vastasi: "Tulkaa illalla uudestaan luokseni, niin lähetän mukaanne luotettavan ja vahvan miehen."

        s. 196-198

        Ibn Hisham, Profeetta Muhammadin elämäkerta, arabiankielisestä 800-luvun alkuteoksesta, Sirat Rasul Allah (lyhentäen suomentanut Jaakko Hämeen-Anttila), 1999 Basam Books Oy.


    • taneko

      Satanistit ja saatananpalvojat ovat saman asian eri puolia, mutta täysin samasta lähteestä toinen muka ideologinen ja toinen käytännöllinen. Paha on olemassa, vaolla muka eri ilmenemismuodoissa. Se että olet pettynyt uskovaisiin ihmisiin, ei kerro mitään uskonnosta; se kertoo enemmän uskonnonharjoittajista. Älä katso ihmisiä vaan Jumalaa. Kristus ei petä, vaikka ihmiset seurakunnassa ovatkin vajavaisia, ja itsekkäitä. Voi olla, että meillä odotusarvot uskovia kohtaan ovat korkealla, ja kun joutuu pettymään, voi tietysti pettymys olla suuri. Serurakunnan vanhurskaushan ei sinua tee otolliseksi Jumalalle, vaan sinun oma suhteesi Kristukseen. Ehkä Jumalan tarkoitus on, että juuri niissä seurakunnan vajavaisuuksissa, sinä olet se Jumalan asettama kivi tekemään oikein, rakentaessasi seurakuntaa Kristuksessa. Kaikki seurakunnassa ovat vajavaisia, jokaisella oma tehtävänsä, ja seurakunnassa on Jumalan astioita puusta kultaisiin. Huonoista pyhiin ja rakkaudellisiin. Niin minäkin olen huomannut. Tavoitteemme on olla niitä kultaisia, vaikka jopa seurakunnassa jotkut sellaista vastustetavat. Puisesta ihmisestä kultaiseksi, on joskus pitkä ja raskas, Jumala sen tekee kuitenkin loppuun saakka, vaikka vihollisia on.
      Saatana ei ole vaihtoehto; tai on mutta se on huonoin vaihtoehto. Saatanalla ei ole ihmiselle mitään antaa vain ottaa, sillä saatana ei ole tullut kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Siinä ei ole mitään inhimillisyyttä, lojaalisuutta tai hyvyyttä, sillä se on kuoleman valta, jonka tahto on vain kuolema ja pahuus. Ihmissielun täydellinen tuho; ääretön pahuus; äärttömyydestä äärettömyyteen. Hyvää se ei voi tehdä, eikä tahdo tehdä vaan tuottaa kuolemaa niin paljon kuin mahdollista. Ja kuolema ei ole olemattomuutta vaan tuhoa tuhon jälkeen ihmissielulle, aina äärttömyyteen saakka. Se on kuolema ja tuonela, jolle Jumala on asettanut tuomion; helvetin. Helvettiä ei ole tehty ihmisille vaan perkeleelle ja hänen enkeleillensä; mutta ihmiset jotka tahtovat tehdä perkeleen tekoja, joutuvat herransa tuomion alaisiksi. Sen tähden täytyy tehdä parannus ja valita Kristus, vaikka välillä lipsuukin; synnin ei saa meitä vallita, vaan vanhurskaus ja hyvyys.

      • utti

        "Satanistit ja saatananpalvojat ovat saman asian eri puolia"

        Ei, vaan kristityt ja saatananpalvojat ovat saman asian eri puolia. Nuo uskovat samoihin asioihin mutta toinen kannattaa Saatanaa ja toinen hänet luonutta hahmoa.

        Sivumennen sanoen jokaisen pitäisi joskus lukaista Jobin kirjan alku. Siinä esitellään miten läheiset välit Jumalalla ja Saatanalla onkaan, kun Jumala käytännössä viihdyttää tuota kamuaan tekemällä yhden hartaan uskovaisen elämästä helvettiä mm. tappamalla tämän perheen.

        Oikeat satanistit eivät usko mihinkään noiden uskonnollisiin hahmoihin tai muuhunkaan yliluonnolliseen, eli ovat oleellisimpien asioiden osalta yhtä kaukana molemmista.


      • Belzebyb676

        Tottahan tuo on että Saatana on kristittyjen luoma juutalais-kristillinen myytti. Ei Buddhalaisuudessa ole vastaavaa hahmoa. Terävin kritiikki saatanasta on kristittyjen kynästä.


    • hämmentynyt36

      En ole koskaan törmännyt sellaiseen nuoreen kuin minkälainen sinä olet.
      Olen 36-vuotias, ja "opetan" satanisteja kerhoissa joita pidän. Olen tehnyt sitä työtä jo reilut 9-vuotta. Kaikenlaisiin ihmisiin on tullut törmättyä niin nuoriin että vanhoihin, mutta sinunlaiseen nuoreen en ole törmännyt.
      Et ole mitenkään negatiivinen törmäys vaan päin vastoin!
      Olen ihan aidosti kiinnostunut sinun ajatusmaailmasta, ja näitä kommentteja kun luin, niin huomasin sinun olevan syvällinen ja viisas, vaikka olet vasta 17. Yleensä nuoret istuvat keskenään jossain ja kuuntelevat poppia ynnä muuta eivätkä ajattele elämää, filosofiaa tai mitään "rakentavaa". En yleistä, mutta olet positiivisella mielellä erilainen nuori. En ole törmännyt sinunlaisiin nuoriin.

    • Vapaaehdoton

      En suosittele uskomaan ketään. Varsinkaan nettipalstoilla. Jos et ole vielä lopunut tältä polulta niin juttelen mielelläni :) meitä "kummajaisia" liikkuu paljon täällä...

    • Vapaaehdoton

      Olisi järkevintä kerätä johonkin helposti monitoroitavaan keskusteluun kaikki aiheesta oikeasti kiinnostuneet (ja siinä pysyvät). Uskoisin että enemmistö VKP:n kulkijoista haluaisi kuitenkin eroon ylimääräisestä muumioituneesta dogmaorjien saarnaamisesta...

    • 36v

      Hei. En jaksa lukea koko ketjua, mutta haluan vastata aloittajalle. Kaikki uskonnot ovat ihmisten hallitsemiseen ja alistamiseen tähtääviä. Yksilö itsessään on fiksu ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Kannattaa siis ajatella ihan itse, mutta pitää myös mieli ja sydän auki erilaisille vaihtoehdoille. Maailma on aivan ällistyttävän ihmeellinen paikka jonka ihmiset yrittävät vesittää näillä hölynpölyn uskonnoillaan. Rauhaa, rakkautta, onnea ja menestystä sinulle.

    • kreativekaos999

      Olet hyödyllinen idiootti ja juutalaisten kabbalistien sätkynukke, jos uskot saatanaan.

    • devildone

      www.paholainen.fi tuolla on jotain infoo asiasta.

    • harvoinkäynyt

      Melko paljon puhutaan raamatusta ja sen sellaisesta. Onko kukaan lukenut urantia kirjan käsitystä siitä, miksi paholainen lankesi? Melko tieteellisen mielenkiintoinen tulkinta. Noin loppujen lopuksi.

    • Anonyymi

      Nyt kun luki niin aika moni sekoittaa satanismin ja saatananpalvonta vaikka ne ovat aivan eri asiat saatananpalvonnassa on tarkat uskot ja rituaalit mutta satanismissa ollaan oman tien kulkiota eli vuohia muut tarkat uskonnot ovat lampaita

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe