Valon enkeliksi tekeytyn Saatana (2 Kor 11:13-15)

Mikko.A

13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. (2 Korinttilaisille 11:13-15)


Tässä siis rakas veljemme Paulus kirjoittaa Korintissa olevalle seurakunnalle vale apostoleista, ja maintsee myös, että Saatanikin tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Ja jos mietimme, että miten Saatana sitten toimii tekeytessään valkeuden enlkeliksi, miten hän ohjaa ihmistä, niin eikö unien ja näkyjen kautta?

Minä itse olen huomannut, että minua unien kautta pyritään ohjaamaan sellaiseen hurskaude tapaiseen rakkaudetomaan tilaan, joka ei siis ole hyväksi minulle, eikä mulle.

30

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamenaamen

      Tunistin Teuvovalkeasaatanan tuosta. kiitoksia asianlaidan valkaisusta Mikko!

      • Mikko.A

        Ei tämä nyt varsinaisesti Teuvoon ollut suunnattu, vaan näkyjen ja unien palvelemiseen, joita ihmisten tulisi punnita tarkoin, jos kokee olevansa sellaisten ohjattavana, tai vaikutuksessa, kuten monet uskoakseni ovat.


    • Mikko.A

      Toisessa kirjeessään Paulus varoittaa näkyjen ja enkelten palvelemisesta. Voisiko minukin tapauksessa olla kyseessä valkeuden enkeli?

      En oikin jaksa uskoa, mutta kaiketi niinkin voi olla, vaan viestini on se, että älkää vaipuko palvelemaan näkyjänne ja unianne.

      Tehkää hyvää, ja seiskää vahvoinan oikeiden arvojen puolesta.

    • VaiEtköOsaa

      "Ja jos mietimme, että miten Saatana sitten toimii tekeytessään valkeuden enlkeliksi, miten hän ohjaa ihmistä, niin eikö unien ja näkyjen kautta?"

      Turhaan syyllistät unimaailmaa, tähän keinona unien tulkinta.

      • Mikko.A

        Miten uskot hengen puhuvan sinulle? Eikö unien ja näkyjen ja annettujen ajatusten välityksellä?

        Toki unet voivat olla myös hyviä, muta itse joudun vastustamaan unien ohjausta, ja ongelma ei ole siinä, ettenkö ymmärtäisi niitä, vaan se että ymärrän, ja ne ovat liian kontroloivia, ja vapauksia karsivia.

        Jos uniani seuraisin, ja niiden mukaan eläisin, niin ei minusta olisi edes tätä kirjoittamaan.


      • UnetPyrkiiTasapainoon
        Mikko.A kirjoitti:

        Miten uskot hengen puhuvan sinulle? Eikö unien ja näkyjen ja annettujen ajatusten välityksellä?

        Toki unet voivat olla myös hyviä, muta itse joudun vastustamaan unien ohjausta, ja ongelma ei ole siinä, ettenkö ymmärtäisi niitä, vaan se että ymärrän, ja ne ovat liian kontroloivia, ja vapauksia karsivia.

        Jos uniani seuraisin, ja niiden mukaan eläisin, niin ei minusta olisi edes tätä kirjoittamaan.

        "Toki unet voivat olla myös hyviä, muta itse joudun vastustamaan unien ohjausta"

        Miksi? Siksi, koska sisin elämäsi on ristiriidassa ulkoisen kanssa. Unet näyttää lahjomattomasti ihmisen koko kunnon. Et ole tällä hetkellä tasapainossa itsesi kanssa.


      • Mikko.A
        UnetPyrkiiTasapainoon kirjoitti:

        "Toki unet voivat olla myös hyviä, muta itse joudun vastustamaan unien ohjausta"

        Miksi? Siksi, koska sisin elämäsi on ristiriidassa ulkoisen kanssa. Unet näyttää lahjomattomasti ihmisen koko kunnon. Et ole tällä hetkellä tasapainossa itsesi kanssa.

        Niinhän uneni tahtovat minun ajattelevan, että en ole tasapainossa, jotta olen heikko ja heppo saalis pahalle.

        Mutta en minä enää ole helppo saalis pahalla, ja paha kyllä tietää sen, ja olen tasapainossa, pyrkien myös saamaan muita tasapainoon.


      • TeuvonTotuus
        Mikko.A kirjoitti:

        Niinhän uneni tahtovat minun ajattelevan, että en ole tasapainossa, jotta olen heikko ja heppo saalis pahalle.

        Mutta en minä enää ole helppo saalis pahalla, ja paha kyllä tietää sen, ja olen tasapainossa, pyrkien myös saamaan muita tasapainoon.

        Ei, vaan unet haluavat näyttää sinulle totuuden, jota sinä vastustat.


      • ate.i.s.m.i

        Kun laittaa uskonsa perustuksen Raamattuun, voi olla varma perustuksesta. Saatana nimenomaan pyrkii kaikin tavoin saada ihmisen epäraamatulliseksi. Se tekee sen pavleijoidensa kautta, jotka ovat susia lampaiden vaatteissa. Eri kirkkokuntien edustajat, katolisesta, ortodoksisesta, luterilaisesta kirkosta jne. ovat poikenneet pahasti Jumalan Sanasta. Se on selvin esimerkki paholaisen palvelijasta, vaikka tämä vaikuttaisi kuinka hurskaalta. Me kunnioitamme ja rakastamme Jumalaa juuri yhtä paljon, kuin kunnioitamme ja rakastamme Raamattuakin. Hän on sitoutunut Sanaansa.


      • Mikko.A
        TeuvonTotuus kirjoitti:

        Ei, vaan unet haluavat näyttää sinulle totuuden, jota sinä vastustat.

        Saatana haluaa teidän uskovan noin.

        Jos minä uniani alkaisin seuraamaan, niin sinäkin saisit kuulla suorat sanat, mutta koska seuraan Jumalaa, niin pysyn lempeämpänä ;)


      • leipäpapeista
        Mikko.A kirjoitti:

        Saatana haluaa teidän uskovan noin.

        Jos minä uniani alkaisin seuraamaan, niin sinäkin saisit kuulla suorat sanat, mutta koska seuraan Jumalaa, niin pysyn lempeämpänä ;)

        Sinä olet saatanassa syntynyt ja saatanassa kasvanut ja saatanassa kuolet, ellet lopeta valehteluasi.


      • Mikko.A
        leipäpapeista kirjoitti:

        Sinä olet saatanassa syntynyt ja saatanassa kasvanut ja saatanassa kuolet, ellet lopeta valehteluasi.

        No tuohon en viitsi edes vastata mitään, mutta yritä nyt sinäkin löytää jotakin rakentavaa tapaa keskustella asioista.

        Vastusta pahaa, älä ole pahan pelinappulana aiheuttamassa riitoja.


      • soooOOOORRRRRYYYYYY
        Mikko.A kirjoitti:

        No tuohon en viitsi edes vastata mitään, mutta yritä nyt sinäkin löytää jotakin rakentavaa tapaa keskustella asioista.

        Vastusta pahaa, älä ole pahan pelinappulana aiheuttamassa riitoja.

        Teukan tyyli tarttuu vaan


      • Dejavuu
        soooOOOORRRRRYYYYYY kirjoitti:

        Teukan tyyli tarttuu vaan

        Tuleepa tutut muistot vuosien takaa mieleen kun Teuvo sai Jukan takaisin riveihinsä, sama rähinä alkaa uudestaan.


    • Aivan niin, ja sehän kristinusko kuten Jeesus ennusti, ennen poislähtöään.
      Joten elämme antikristuksen aikaa, ja verinen historia todistaa sen

    • Hei!

      Itse kukin- ja mitä enemmän on evankeliumin kanssa tekemisissä joutuu pahojen henkien hyökkäyksien kohteeksi.
      Raamatun sana on ainoa mikä voi pitää tiellä ja on luotettava.
      Henkien erottaminen on hankalaa hommaa. Ainoa 100% varma mittari on että hengen puhe on Jumalan 10- käskyn arvojen kanssa 100% sovussa.

      Ihminen ei ole taivaassa syntynyt langennut enkeli, ja ihmistä ei ole heitetty maan päälle ihmisiä syntiin viekoittelemaan. On viisasta olla luulematta ihmistä saatanaksi.

      Ihminen erehtyy, ja voi langetakin. Jaak 3:2, 3-4 luvut, Dan 12:10, San 24:16.
      Tärkeintä on ihmisen vakaa päämäärä ja vilpittömyys uskossa.

      Nykyajan ihmilnen väsyykin ja uupumumksien tilaa tuo valkeuden enkeli käyttää hyväkseen heti.
      Valkeuden paha enkeli 1/3 langennutta enkelikuntaa ovat taitavia vuosituhansien kokemuksella.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Mikko.A

        Joiltain osin samoilla linjoilla Jari, mutta eikö ollut niin, että sinä kuitenkin kirjoitusten vastaisesti kiellät ikuisen rangasituksen?


      • Mikko.A kirjoitti:

        Joiltain osin samoilla linjoilla Jari, mutta eikö ollut niin, että sinä kuitenkin kirjoitusten vastaisesti kiellät ikuisen rangasituksen?

        Hei!

        En missään tapauksessa kiellä ikuista rangaistusta.
        Rangaistus on lopullinen ja halki loputtomien ikuisuuksien jatkuva josta ei ole koskaan paluuta elämään, ei uusiin etsikko- armonaikoihin.
        Room 6:22-23,, Ilm 20 luku.
        Noista Raamatun kohdista löytyy selkeä Raamatun opetus ilman liikoja vertauskuvia.
        Lue hyvin Ilm 20, ja tuo Room.

        Raamattu ei kuitenkaan kerro sanaakaan II- ylösnousemuksen tuomion jälkeisestä elämästä helvetissä.- Uusi maa on luvattu ja 1000- vuoden aikajakson pyhät ovat taivaassa. 1000 v-kauden jälkeen luodaan uusi maa.



        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Ilm.20.10
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        En missään tapauksessa kiellä ikuista rangaistusta.
        Rangaistus on lopullinen ja halki loputtomien ikuisuuksien jatkuva josta ei ole koskaan paluuta elämään, ei uusiin etsikko- armonaikoihin.
        Room 6:22-23,, Ilm 20 luku.
        Noista Raamatun kohdista löytyy selkeä Raamatun opetus ilman liikoja vertauskuvia.
        Lue hyvin Ilm 20, ja tuo Room.

        Raamattu ei kuitenkaan kerro sanaakaan II- ylösnousemuksen tuomion jälkeisestä elämästä helvetissä.- Uusi maa on luvattu ja 1000- vuoden aikajakson pyhät ovat taivaassa. 1000 v-kauden jälkeen luodaan uusi maa.



        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Tässä on yksi monista adventistien harhoista

        "Raamattu ei kuitenkaan kerro sanaakaan II- ylösnousemuksen tuomion jälkeisestä elämästä helvetissä.-"

        Ilm.20:10

        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

        Luuk.16


        19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.


        20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.


        21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.


        22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.


        23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.


        24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'

        25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.

        26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.

        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'

        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'

        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"


      • Ilm.20.10 kirjoitti:

        Tässä on yksi monista adventistien harhoista

        "Raamattu ei kuitenkaan kerro sanaakaan II- ylösnousemuksen tuomion jälkeisestä elämästä helvetissä.-"

        Ilm.20:10

        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

        Luuk.16


        19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.


        20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.


        21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.


        22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.


        23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.


        24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'

        25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.

        26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'

        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.

        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'

        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'

        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Hei!


        EI ole harhasta kyse. Päinvastoin.

        "Ilm.20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."
        - Kristikunta on kääntänyt Raamattuunsa kreikan kielen "aioon" "ainoonios" sanan suom; "aina ja ikuisesti."
        Tässä menee ikävä kyllä nyt ristikunta harhaan yleisesti kun asiaa ei ole Raamattuun käännetty oikein.

        "Aioon" tarkoittaa aikaa jonka esine tai asia on olemassa, ikää, aikakautta, aikaa jonka olevainen elää.

        > Ei ole kyse halki loputtomien ikuisuuksien asiasta prosessina siis.


        Kysymys rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta on vertaus, ja kertomus on ikivanha jo ennen Jeesusta syntynyt.
        Kansanfilofialla oli paljon kertomuksia hyvän ja pahan palkasta. Suomessakin kansalla oli vastaavia uskomuksia ennen kuin kristinusko rantautui Suomeen.
        Jeesus käyttää vertauksessaan kansan hyvin tuntemaa kertomusta että rahvas ymmärtäisi. Vertauksin opettaminen oli akateeminenkin opetusmetodi siihen aikaan, että kansa tajuaisi. Sokrates, Aristotele, Platon olivan jokainen vertauksin opettajia hekin.

        On ihan hyvä ja oiken että lukee sanasta sanaan Raamattua, mutta aikansa tapahtumakulttuuri, ja alkukieli antavat ratkaisut usein kysymyksiin, ja kaikki yhdessä mitä Raamattu samasta asiasta opettaa.

        Raamattu ei opeta sanaakaan ihmisen kuoleman ja ylösnousemnuksen aikaisesta elämästä ylösnousemusta odotellessa. Koko opetus Raamatun kuolleiden herättämisestä I ja II ylösnousemukessa, Ilm 20, on turhaa jos ihmiset luulevat soitteolavnsa harppua pilven reunall omissa hautajaisissaan.
        Tämäkin on vanhaa kansan tarua joka perustuu kuoleman pelon voittamiseen ja omaisten lohduttamiseen.

        Raamattu ei opeta sanaakaan ikuisesta elämästä helvetissä.
        Ilm 20, Mal 3:19, Room 6:22-23.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Mikko.A
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!


        EI ole harhasta kyse. Päinvastoin.

        "Ilm.20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."
        - Kristikunta on kääntänyt Raamattuunsa kreikan kielen "aioon" "ainoonios" sanan suom; "aina ja ikuisesti."
        Tässä menee ikävä kyllä nyt ristikunta harhaan yleisesti kun asiaa ei ole Raamattuun käännetty oikein.

        "Aioon" tarkoittaa aikaa jonka esine tai asia on olemassa, ikää, aikakautta, aikaa jonka olevainen elää.

        > Ei ole kyse halki loputtomien ikuisuuksien asiasta prosessina siis.


        Kysymys rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta on vertaus, ja kertomus on ikivanha jo ennen Jeesusta syntynyt.
        Kansanfilofialla oli paljon kertomuksia hyvän ja pahan palkasta. Suomessakin kansalla oli vastaavia uskomuksia ennen kuin kristinusko rantautui Suomeen.
        Jeesus käyttää vertauksessaan kansan hyvin tuntemaa kertomusta että rahvas ymmärtäisi. Vertauksin opettaminen oli akateeminenkin opetusmetodi siihen aikaan, että kansa tajuaisi. Sokrates, Aristotele, Platon olivan jokainen vertauksin opettajia hekin.

        On ihan hyvä ja oiken että lukee sanasta sanaan Raamattua, mutta aikansa tapahtumakulttuuri, ja alkukieli antavat ratkaisut usein kysymyksiin, ja kaikki yhdessä mitä Raamattu samasta asiasta opettaa.

        Raamattu ei opeta sanaakaan ihmisen kuoleman ja ylösnousemnuksen aikaisesta elämästä ylösnousemusta odotellessa. Koko opetus Raamatun kuolleiden herättämisestä I ja II ylösnousemukessa, Ilm 20, on turhaa jos ihmiset luulevat soitteolavnsa harppua pilven reunall omissa hautajaisissaan.
        Tämäkin on vanhaa kansan tarua joka perustuu kuoleman pelon voittamiseen ja omaisten lohduttamiseen.

        Raamattu ei opeta sanaakaan ikuisesta elämästä helvetissä.
        Ilm 20, Mal 3:19, Room 6:22-23.


        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

        Vaikkapa profeetta Danielin kirjassa mainitaan sekä rangaistuksen kesto, että ylösnousseiden elämän kesto samalla aika käsitteellä, eli ikuisuudella.

        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. (Dan 12:2)

        Ja sama Hepreaksi tässä alla linkissä, josta voi nähdä, että samaa Heprean kielinen sanan ilmaisee aikaa, niin rangaistukselle, kuin elämälle, ja myös rangaistuksen laatu käy tässä esiin.

        http://biblehub.com/interlinear/daniel/12-2.htm

        Eikö jumalattomat juuri sano itselleen, että "Miksi mihinkään uskoa, kun kuolema meidät kätkee lopulta" ja näin tulevat jatkaneeksi pahan teossaan?

        Salomin viisaus, joka ei valitettavasti Raamattuuon ole päätynyt, mutta joka löytyy apokryfeistä valaisee asiaa hyvin.

        15. Sillä vanhurskaus on kuolematon.
        Mutta jumalattomat kutsuvat kuoleman tykönsä teoillaan ja sanoillaan, pitävät sitä ystävänänsä ja ikävöitsevät sitä. He ovat tehneet liiton sen kanssa, koska ansaitsevat joutua sen omiksi.

        2. Luku

        1. Sillä he sanovat sydämessään, päätellen nurjasti: Lyhyt ja surkea on meidän elämämme; eikä ole parannuskeinoa ihmisen kuolemaa vastaan, ei tunneta sitä, joka tuonelasta päästää.

        2. Sillä sattumasta me olemme syntyneet, ja tämän elämän jälkeen me olemme niinkuin meitä ei olisi ollutkaan. Sillä savua on henkäys meidän sieraimissamme, ja ajatus on kipinä meidän sydämemme sykinnässä.

        3. Kun se on sammunut, raukeaa ruumis tuhaksi, ja henki haihtuu niinkuin kevyt ilma.

        4. Ja meidän nimemme unhottuu aikaa myöten, eikä kukaan muista meidän tekojamme; meidän elämämme katoaa niinkuin pilven jäljet, se hälvenee niinkuin sumu, jonka auringon säteet karkoittavat ja joka vaipuu maahan sen lämmöstä.

        5. Sillä meidän elämämme on varjo, joka menee ohitse, ja kun loppumme on tullut ei palautusta enää ole; sillä siihen on painettu sinetti, eikä kukaan sitä muuta.

        6. Tulkaa siis ja nauttikaamme sitä hyvää, mikä saatavissa on, käyttäkäämme kiiruusti hyväksemme maailmaa niinkuin nuoruuden päivinä.

        7. Täyttäkäämme itsemme jalolla viinillä ja voiteilla, älköönkä kevään kukka menkö ohitsemme.

        8. Seppelöikäämme itsemme ruusujen umpuilla, ennenkuin ne kuihtuvat.

        9. Älköön kukaan meistä olko osaton vallattomasta ilostamme; kaikkialle jättäkäämme riemumme merkit, sillä tämä on meidän osamme ja arpamme.

        10. Tehkäämme väkivaltaa vanhurskaalle köyhälle, älkäämme säälikö leskeä, vanhuksen iästä harmaantuneita hapsia älkäämme kavahtako;

        11. meidän voimamme määrätköön, mikä oikeata on; sillä se, mikä on heikkoa, osoittaa itsensä kelvottomaksi.

        12. Mutta väijykäämme vanhurskasta, sillä hän on meille kiusallinen, hän asettuu meidän tekojamme vastaan ja soimaa meitä lainrikkomuksistamme ja muistuttaa meille rikoksistamme kuria vastaan.

        13. Hän kehuu tuntevansa Jumalan ja kutsuu itseänsä Herran palvelijaksi.

        14. Hän on tullut meille ajatustemme nuhteeksi, hän on meille vastenmielinen jo katsellakin,

        15. koska hänen elämänsä on toisenlainen kuin muiden, ja hänen polkunsa ovat eriskummaiset.

        16. Hän pitää meitä väärän rahan veroisina, ja meidän teitämme hän karttaa kuin saastaisuutta. Hän ylistää autuaaksi vanhurskasten loppua ja kerskaten sanoo Jumalaa isäksensä.

        17. Katsokaamme, ovatko hänen sanansa todet, ja tutkistelkaamme, millainen hänen loppunsa on oleva.

        18. Sillä jos vanhurskas on Jumalan poika, niin Jumala pitää hänestä huolen ja vapahtaa hänet vastustajien kädestä.

        19. Koetelkaamme häntä häväistyksellä ja pahoinpitelyllä, että oppisimme tuntemaan hänen kärsivällisyytensä ja tutkisimme hänen pitkämielisyytensä.

        20. Tuomitkaamme hänet häpeälliseen kuolemaan, hänellähän on varjelus, niinkuin hän itse sanoo.

        21. Näin he ajattelevat, mutta he erehtyvät, sillä heidän pahuutensa on sokaissut heidät.

        22. He eivät tunne Jumalan salaisuuksia, eivät toivo vanhurskauden palkkaa, eivätkä minäkään pidä nuhteettomien sielujen kunnialahjaa.

        23. Sillä Jumala loi ihmisen katoamattomuuteen ja teki hänet oman olemuksensa kuvaksi.

        24. Mutta perkeleen kateudesta tuli kuolema maailmaan, ja ne, jotka hänen omansa ovat, saavat sen kokea.

        3. Luku

        1. Mutta vanhurskasten sielut ovat Jumalan kädessä, eikä vaiva saavuta heitä.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Vaikkapa profeetta Danielin kirjassa mainitaan sekä rangaistuksen kesto, että ylösnousseiden elämän kesto samalla aika käsitteellä, eli ikuisuudella.

        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. (Dan 12:2)

        Ja sama Hepreaksi tässä alla linkissä, josta voi nähdä, että samaa Heprean kielinen sanan ilmaisee aikaa, niin rangaistukselle, kuin elämälle, ja myös rangaistuksen laatu käy tässä esiin.

        http://biblehub.com/interlinear/daniel/12-2.htm

        Eikö jumalattomat juuri sano itselleen, että "Miksi mihinkään uskoa, kun kuolema meidät kätkee lopulta" ja näin tulevat jatkaneeksi pahan teossaan?

        Salomin viisaus, joka ei valitettavasti Raamattuuon ole päätynyt, mutta joka löytyy apokryfeistä valaisee asiaa hyvin.

        15. Sillä vanhurskaus on kuolematon.
        Mutta jumalattomat kutsuvat kuoleman tykönsä teoillaan ja sanoillaan, pitävät sitä ystävänänsä ja ikävöitsevät sitä. He ovat tehneet liiton sen kanssa, koska ansaitsevat joutua sen omiksi.

        2. Luku

        1. Sillä he sanovat sydämessään, päätellen nurjasti: Lyhyt ja surkea on meidän elämämme; eikä ole parannuskeinoa ihmisen kuolemaa vastaan, ei tunneta sitä, joka tuonelasta päästää.

        2. Sillä sattumasta me olemme syntyneet, ja tämän elämän jälkeen me olemme niinkuin meitä ei olisi ollutkaan. Sillä savua on henkäys meidän sieraimissamme, ja ajatus on kipinä meidän sydämemme sykinnässä.

        3. Kun se on sammunut, raukeaa ruumis tuhaksi, ja henki haihtuu niinkuin kevyt ilma.

        4. Ja meidän nimemme unhottuu aikaa myöten, eikä kukaan muista meidän tekojamme; meidän elämämme katoaa niinkuin pilven jäljet, se hälvenee niinkuin sumu, jonka auringon säteet karkoittavat ja joka vaipuu maahan sen lämmöstä.

        5. Sillä meidän elämämme on varjo, joka menee ohitse, ja kun loppumme on tullut ei palautusta enää ole; sillä siihen on painettu sinetti, eikä kukaan sitä muuta.

        6. Tulkaa siis ja nauttikaamme sitä hyvää, mikä saatavissa on, käyttäkäämme kiiruusti hyväksemme maailmaa niinkuin nuoruuden päivinä.

        7. Täyttäkäämme itsemme jalolla viinillä ja voiteilla, älköönkä kevään kukka menkö ohitsemme.

        8. Seppelöikäämme itsemme ruusujen umpuilla, ennenkuin ne kuihtuvat.

        9. Älköön kukaan meistä olko osaton vallattomasta ilostamme; kaikkialle jättäkäämme riemumme merkit, sillä tämä on meidän osamme ja arpamme.

        10. Tehkäämme väkivaltaa vanhurskaalle köyhälle, älkäämme säälikö leskeä, vanhuksen iästä harmaantuneita hapsia älkäämme kavahtako;

        11. meidän voimamme määrätköön, mikä oikeata on; sillä se, mikä on heikkoa, osoittaa itsensä kelvottomaksi.

        12. Mutta väijykäämme vanhurskasta, sillä hän on meille kiusallinen, hän asettuu meidän tekojamme vastaan ja soimaa meitä lainrikkomuksistamme ja muistuttaa meille rikoksistamme kuria vastaan.

        13. Hän kehuu tuntevansa Jumalan ja kutsuu itseänsä Herran palvelijaksi.

        14. Hän on tullut meille ajatustemme nuhteeksi, hän on meille vastenmielinen jo katsellakin,

        15. koska hänen elämänsä on toisenlainen kuin muiden, ja hänen polkunsa ovat eriskummaiset.

        16. Hän pitää meitä väärän rahan veroisina, ja meidän teitämme hän karttaa kuin saastaisuutta. Hän ylistää autuaaksi vanhurskasten loppua ja kerskaten sanoo Jumalaa isäksensä.

        17. Katsokaamme, ovatko hänen sanansa todet, ja tutkistelkaamme, millainen hänen loppunsa on oleva.

        18. Sillä jos vanhurskas on Jumalan poika, niin Jumala pitää hänestä huolen ja vapahtaa hänet vastustajien kädestä.

        19. Koetelkaamme häntä häväistyksellä ja pahoinpitelyllä, että oppisimme tuntemaan hänen kärsivällisyytensä ja tutkisimme hänen pitkämielisyytensä.

        20. Tuomitkaamme hänet häpeälliseen kuolemaan, hänellähän on varjelus, niinkuin hän itse sanoo.

        21. Näin he ajattelevat, mutta he erehtyvät, sillä heidän pahuutensa on sokaissut heidät.

        22. He eivät tunne Jumalan salaisuuksia, eivät toivo vanhurskauden palkkaa, eivätkä minäkään pidä nuhteettomien sielujen kunnialahjaa.

        23. Sillä Jumala loi ihmisen katoamattomuuteen ja teki hänet oman olemuksensa kuvaksi.

        24. Mutta perkeleen kateudesta tuli kuolema maailmaan, ja ne, jotka hänen omansa ovat, saavat sen kokea.

        3. Luku

        1. Mutta vanhurskasten sielut ovat Jumalan kädessä, eikä vaiva saavuta heitä.

        Hei!

        Sama asia hebrean kielellä; Hebrean "olam" tarkoittaa; suom.; 1.) Kaukaista aikaa, 2.) Loppuelämää, 3) elinikää.
        Sama tilanne hebrean ja kreikan kielessä. Kyseessä ei ole halki loputtomien ikuisuuksien jatkuva kestävä prosessi, vaan aikakausi tai aika joka on määräpituinen niin kauan kuin asia tai esine on olemassa, olevainen elää, tai asia on voimassa.

        "Tuonela" merkitsee samaa asiaa käytännössä kuin hauta meillä Suomessa.
        Ei ole tekoja haudassa. Ylösnousemuksen herätystä I- tai II- ylösnousemukseen odottelevat "unessa."
        Jeesuksen lupausken mukaan.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Mikko.A
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei!

        Sama asia hebrean kielellä; Hebrean "olam" tarkoittaa; suom.; 1.) Kaukaista aikaa, 2.) Loppuelämää, 3) elinikää.
        Sama tilanne hebrean ja kreikan kielessä. Kyseessä ei ole halki loputtomien ikuisuuksien jatkuva kestävä prosessi, vaan aikakausi tai aika joka on määräpituinen niin kauan kuin asia tai esine on olemassa, olevainen elää, tai asia on voimassa.

        "Tuonela" merkitsee samaa asiaa käytännössä kuin hauta meillä Suomessa.
        Ei ole tekoja haudassa. Ylösnousemuksen herätystä I- tai II- ylösnousemukseen odottelevat "unessa."
        Jeesuksen lupausken mukaan.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

        Mutta Jari, kun tätä samaa aika määritettä käytetään sekä ylösnousseiden elämän aika käsitteenä, kuin rangaistuksen aika käsitteenä.

        Ja selvennän nyt vielä, että ellei rangaistus ole ikuinen, niin silloin ei ole ikuinen elämäkään ikuinen.

        Minusta sinä nyt työnnät tieten tahtoen tosiasioita pois silmistäsi.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Mutta Jari, kun tätä samaa aika määritettä käytetään sekä ylösnousseiden elämän aika käsitteenä, kuin rangaistuksen aika käsitteenä.

        Ja selvennän nyt vielä, että ellei rangaistus ole ikuinen, niin silloin ei ole ikuinen elämäkään ikuinen.

        Minusta sinä nyt työnnät tieten tahtoen tosiasioita pois silmistäsi.

        Hei!

        Missä Sinä selvennät?

        Minä en näe mitään selvennystä viestissäsi.

        Rangaistus on ikuinen ja lopullinen. Kukaan ei kiellä rangaistuksen lopullisuutta ja lopullisuutta.

        Mutta ne jotka opettavat ikuista elämää helvetissä eivät tunne Jumalan luonnetta eivätkä Raamatun sanaa asiayhtedessä.

        Samalla sanalla voi olla tusinan verran erilaisia merkityksiä riippuen missä asiayhteydessä sanaa käytetään.- Jos puhut englantia ymmärrät tämän.


        Minä en työnnä mitään tieten tahtoen mihinkään.
        Pysyn Raamatun sanassa että synnin palkka on kuolema; Ilm 20;6,14-15, Mal 3:129, Room 6:22-23.
        Synnin palkka ei ole ikuinen elämä helvetissä siis. Ikuisesta elämästä helvetissä et löydä sanaakaan Raamatusta.

        Ihmiskunta ei ole keksinyt mitään kamalampaa oppia kuin että Jumala pakottaisi johonkin vastoin ihmisen tahtoa pakosta palvelemaan Jumalaa koston pelossa.
        Rakkaudesta on kyse kaikessa mitä Jumala tekee, ja ilman vapaaehtoista valintaa ei voi olla rakkauttakaan olemassa. >1 Joh 4:8.
        Jumala ei ole tarkoittanut että pelastettujen pitäisi iloita ja riemuita lähimmäisten ja omaisten tuskista kun nämä kirkuisivat ja kiroilisivat halki loputtomien ikuisuuksien helvetin ikuisen elämän rangaistuksessa, kun muut lötköttää omenapuun alla. Ei Jumala ole itsekään sadisti eikä pelastetut voisi iloita sadismista uudessa maassa.
        Kyllä Raamatun sana lupaa kaiken menneen olevan unohduksissa; Jes 65:17!
        Ilm 21:4.

        Te nyt kummallisia ihmisiä ootta jos ihmisen pitäisi ikuisen kidutuksen pelossa palvella Jumalaa. Ihmiskunnan kauhein keksintö on tuo ikuisen piinan oppi.
        Jumalan tarkoitus eikä työ se ei ole.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Mikko.A kirjoitti:

        Mutta Jari, kun tätä samaa aika määritettä käytetään sekä ylösnousseiden elämän aika käsitteenä, kuin rangaistuksen aika käsitteenä.

        Ja selvennän nyt vielä, että ellei rangaistus ole ikuinen, niin silloin ei ole ikuinen elämäkään ikuinen.

        Minusta sinä nyt työnnät tieten tahtoen tosiasioita pois silmistäsi.

        Vielä:

        Ilm 20:10 luvussa esiintyy sana "kidutus" -mutta Raamattu ei tunne tuossa yhteydessä kuin vaivaamisen tai piinaamisen verbit.
        - Mutta asiayhteydessä, jakeen asiayhteydessä on kyse langenneista enkeleistä, ja tämän perusteella voisi ajatella että näillä on muita ankarampi rangaistus ihmisen synnin aiheuttajana.

        Mutta ihmislapselle ei ole kuolemaa kummempaa rangaistusta Raamatussa langetettu lopullisena ikuisuuden kohtalona.

        Raamattu tuntee sanan "kiduttaa" vain sellaisessa asiayhteydessä missä on kyse kristittyjen sellaisista vainoista joissa vaadittiin luopumaan uskostaan, ja tunnustamaan jotakin muuta valtaa, keisaria tms.
        Alkuseurakunnan ja keskiajan aikana oli joskus tällaistakin.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


      • Mikko.A
        jarinhotelli kirjoitti:

        Vielä:

        Ilm 20:10 luvussa esiintyy sana "kidutus" -mutta Raamattu ei tunne tuossa yhteydessä kuin vaivaamisen tai piinaamisen verbit.
        - Mutta asiayhteydessä, jakeen asiayhteydessä on kyse langenneista enkeleistä, ja tämän perusteella voisi ajatella että näillä on muita ankarampi rangaistus ihmisen synnin aiheuttajana.

        Mutta ihmislapselle ei ole kuolemaa kummempaa rangaistusta Raamatussa langetettu lopullisena ikuisuuden kohtalona.

        Raamattu tuntee sanan "kiduttaa" vain sellaisessa asiayhteydessä missä on kyse kristittyjen sellaisista vainoista joissa vaadittiin luopumaan uskostaan, ja tunnustamaan jotakin muuta valtaa, keisaria tms.
        Alkuseurakunnan ja keskiajan aikana oli joskus tällaistakin.


        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

        Huomaan, että et halua katsoa totuuteen, eikä minulla ole aikomuskaan enää alkaa selvittämään sitä, minkä jo selvästi ilmoitin.

        Toivon, että sinäkin otat vastaan koko sanoman.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Huomaan, että et halua katsoa totuuteen, eikä minulla ole aikomuskaan enää alkaa selvittämään sitä, minkä jo selvästi ilmoitin.

        Toivon, että sinäkin otat vastaan koko sanoman.

        Voi hyvä Jumala!


        Yst. t. Jari Laurila
        keskustelija


      • Mikko.A kirjoitti:

        Huomaan, että et halua katsoa totuuteen, eikä minulla ole aikomuskaan enää alkaa selvittämään sitä, minkä jo selvästi ilmoitin.

        Toivon, että sinäkin otat vastaan koko sanoman.

        Että semmosta "totuutta" olet sitten huomannut että minun pitäisi uskoa ikuisesti luotujaan kiduttavaan Jumalaan. Ja vaadit minuakin uskomaan samalla tavalla että Jumala kiduttaa luotujaan ikuiset ajat helvetin tuskissa.
        Kovin ovat harhaoppisia mielestäsi ne muut sitten ja totuuden karttajia kun eivät sadistijumalaan usko.

        Usko minua että saatana on sadisti, -ei Jumala.
        Raamatun sana on selvä; Ilm 20:6,14, Room 6:22-23, Mal 3:19.

        Kehtaat syyttää muita totuuden karttajiksi jos eivät ihmiskunnan kamalimpaan oppiin, ja Jumalaa herjaavaan oppiin ikuisesti luotujaan kiduttavasta Jumalasta usko.



        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • eivätusko

      Raamattu puhuu kyllä millaista elämä helvetissä on niille jotka eivät pidä Jeesuksesta ja kieltävät hänet . Joka paikassa Jeesuskin muistutti siitä. Myös Ilmestyskirja kertoo millaista on missäkin kenelläkin kuoleman jälkeen . Valheapostolit myy ristejäkin rahasta mutta eivät itse usko tai kiertävät keräämästä rahat lauluilla ja psykologioilla . Jokainen henki joka ei tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi sanaksi Jumalan Pojaksi on antikristus . Ei se että tuo seurakuntiin sotaa ja kauhua sekä syytöstä ja sanoo jeesus Kristus tarkoita että ihminen olisi kristitty . Älkää eksykö muihin uskontoihin . Golgatan ristillä tapahtui jotain joka pelastaa .

      • Huomattavaa

        Teuvo ei nimenomaan tunnusta lihaan tullutta Jeesusta kun silloin pitäisi tunnustaa myös Jeesuksen veri. Siksi Teuvolla on vain henkijeesus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe