että vegejä ---

feikkii_feikkii

Tuossa metsästä pois ajellessa kuuntelin autoradioo.. en nyt muista mikä kanava, oisko Nova.
Siinä sanottiin että yli 70 % niin sanotuista vegaaneista syö lihaa joko salassa muilta, juhlissa tai ollessaan humalassa.
Sitten maistuu makkaraperunat grillillä.
Niin että tämmönen uskonlahko tämä porukka.

18

71

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkätranskikset

      En ole sortunut moiseen edes salassa, eikä tee yhtään mieli.

    • Jaysus

      Eli kuulit radiosta kanavalta jota et edes tarkkaan muista jotain, jolle et viitsinyt edes tarkempaa lähdettä etsiä. Kuulostaa erittäin luotettavalta.

      • feikkii_feikkii

        No mitä väliä sillä on, radio lähtee päälle kun starttaa auton. Yleensä se on Nova. Jos ajan kuntarajan yli se vaihtuu automaattisesti. Eikä ainakaan pimeellä metsätiellä siihen nyt niinkään kiinnitä huomioo.
        Tässä nyt ei oo olennaista se kanava vaan tieto että suurin osa vegeistä mättää lihaa kuitenkin.
        Sama tieto tuli aiemmin Haasta Hans ohjelmassa.
        Henri Alen, joka on huippukokki ja eräätkin pidot järjestänyt ja siellä myös vegeruuat sanoi että näissä tilanteissa sitä lipsutaan kuitenkin, koska on juhlat.....


      • sou_last-season

        Pikkujouluaika, veget vetää kännipäissään kinkkua ja kalkkunaa ja torttuja ja konvehteja tonttuhattu päässä ja sitten ollaan hurskaita ja kirjotellaan eläinten kärsimyksistä. Ja ei liivatetta hui kauhistus !
        Minä en ainakaan suhtaudu vakavasti yhteenkään näistä. Tuskin kukaan muukaan.


      • Jaysus
        feikkii_feikkii kirjoitti:

        No mitä väliä sillä on, radio lähtee päälle kun starttaa auton. Yleensä se on Nova. Jos ajan kuntarajan yli se vaihtuu automaattisesti. Eikä ainakaan pimeellä metsätiellä siihen nyt niinkään kiinnitä huomioo.
        Tässä nyt ei oo olennaista se kanava vaan tieto että suurin osa vegeistä mättää lihaa kuitenkin.
        Sama tieto tuli aiemmin Haasta Hans ohjelmassa.
        Henri Alen, joka on huippukokki ja eräätkin pidot järjestänyt ja siellä myös vegeruuat sanoi että näissä tilanteissa sitä lipsutaan kuitenkin, koska on juhlat.....

        Televisio-ohjelma, joka on enemmän reality kuin muun genren ohjelma ja edelleen näyttöä vailla oleva toteamus radiosta eivät ole kovinkaan vakuuttavia todisteita. Ja Henri Alen tuskin tekaisi kaikille maailman vegaaneille pitoja joten tuo on vähän sama kuin Matti Nykänen ratkeaisi ryyppäämään vieroituksen jälkeen ja todettaisiin, että vieroitusterapia ei auta lähes ketään.

        Kunhan sanon, että todistustaakka on sinulla, joten kannattaisi vähän nyt kaivella jotain faktoja väitteellesi, ettet nyt ihan täysin itseäsi nolaa.


      • feikkii_feikkii

        No et oo tosissas noi tyhmä. Pitäsi kaivaa jostakin se radiokanava mitä oon kuunnellut kun ajan pimeellä jäisellä metsätiellä aamu6
        No sanotaan sitten vaikka että se oli Nova, koska se on olettamuskanava mun autossa. Siinä puhuttiin pikkujouluista ja niiden ruokatarjoilusta. Soita sinne ja kysy.
        Tais niinkun kalahtaa tämä juttu omaan nilkkaan.
        Sinä oot se joka piilottaa kinkkua käsilaukkuun(olitpa mies tai nainen)tai vetää sitä salaa vessassa, tunnusta.

        Luulen että Henri Alen on kokannut ennen kun sinä oot syntynytkään.
        Aika arvostettu mm Japanissa. Hans on vaan kahden tähden micheliiini mutta
        onneks sinä nämä asiat tiedät.

        Ootteko te ihan kaikki veget yhtä aivoinvalideja ?


      • feikkii_feikkii

        Tuossa ip- metsälenkillä muuten muistin ainakin sen Haasta Hans ohjelman ja ihan piruuttani tarkistin.
        Pitää myöntää semmonen virhe että se oli Välimäen kommentti jota Alen komppasi.
        Ruudusta löytyy, jakso jossa on Niina Vanhatapio vieraaana, kaivele sieltä.
        Alkuruoka hummeria, pääruoka citykania ja jälkiruoka hummeria.

        Siitäpä etsi faktoja sitten ihan itse. Radiokanavaa en kyllä ala kaivelemaan.
        Kun mennään toiselle taajuusalueelle se vaihtuu iteksiään ja mulla on tapana seurata ajaessa tietä.


      • feikkii_feikkii

        jälkiruoka MARENKIA !


      • Jaysus
        feikkii_feikkii kirjoitti:

        No et oo tosissas noi tyhmä. Pitäsi kaivaa jostakin se radiokanava mitä oon kuunnellut kun ajan pimeellä jäisellä metsätiellä aamu6
        No sanotaan sitten vaikka että se oli Nova, koska se on olettamuskanava mun autossa. Siinä puhuttiin pikkujouluista ja niiden ruokatarjoilusta. Soita sinne ja kysy.
        Tais niinkun kalahtaa tämä juttu omaan nilkkaan.
        Sinä oot se joka piilottaa kinkkua käsilaukkuun(olitpa mies tai nainen)tai vetää sitä salaa vessassa, tunnusta.

        Luulen että Henri Alen on kokannut ennen kun sinä oot syntynytkään.
        Aika arvostettu mm Japanissa. Hans on vaan kahden tähden micheliiini mutta
        onneks sinä nämä asiat tiedät.

        Ootteko te ihan kaikki veget yhtä aivoinvalideja ?

        Niin siis sinähän olet täällä väittänyt asioita ja sinun myös tulisi todentaa nuo väitteet eikä vain muistella, että mitä jollain radiokanavalla on puhuttu. Etsi esim. jokin tutkimus aiheesta tai ihan mitä tahansa, ettet vain muutoin höpise. Menit muuten hieman henkilökohtaiseksi, joten taitaa aihekin olla sinulle hieman henkilökohtainen. Lie miksi.


      • Ylllääää
        feikkii_feikkii kirjoitti:

        No et oo tosissas noi tyhmä. Pitäsi kaivaa jostakin se radiokanava mitä oon kuunnellut kun ajan pimeellä jäisellä metsätiellä aamu6
        No sanotaan sitten vaikka että se oli Nova, koska se on olettamuskanava mun autossa. Siinä puhuttiin pikkujouluista ja niiden ruokatarjoilusta. Soita sinne ja kysy.
        Tais niinkun kalahtaa tämä juttu omaan nilkkaan.
        Sinä oot se joka piilottaa kinkkua käsilaukkuun(olitpa mies tai nainen)tai vetää sitä salaa vessassa, tunnusta.

        Luulen että Henri Alen on kokannut ennen kun sinä oot syntynytkään.
        Aika arvostettu mm Japanissa. Hans on vaan kahden tähden micheliiini mutta
        onneks sinä nämä asiat tiedät.

        Ootteko te ihan kaikki veget yhtä aivoinvalideja ?

        Sun tasolle emme millääääään yllä.


    • imuteho

      Mitä ap ajat takaa? Ei saa syödä vegaaniruokaa jos yhtenäkin päivänä vuodessa syö lihaa? Vai mitä? Miksi tulit tänne palstalle? Oletko tutkistellut miksi koet vegaanivihaa niin että haluat uskoa tuollaista radio-ohjelmaa ja tulla räyhäämään varta vasten vegaanipalstalle? Radio-ohjelmassa voidaan väittää mitä tahansa, minun väitteeni on että ne jotka tuntevat syyllisyyttä lihansyönnistään vihaavat vegaaneja ja haluavat mollata heitä.

      Miten tuollainen 70% tulos on saatu, mikä tutkimus mikä metodi, onko joku henry ollut vegaanien kaapissa salakuvaamassa kun vegaani tulee huppelissa kotia?

      Ja sitä paitsi vaikka pitäisikin paikkansa niin on sillä vaikutusta, jos on vegaani vaikka 330 päivää vuodessa niin kyllähän siinä säästää monen eläimen hengen verrattuna siihen että joka päivä vetäisi lihaa. Ei ole kyse uskonlahkosta vaan eläinten kärsimysten vähentämisestä. Kaikkea kärsimystä ei voida lopettaa mutta parhaansa voi jokainen tehdä.

      Miksi lihaa pitäisi syödä salassa? Ei ole mitään lahkonpoliisikaartia joka valvoisi "lahkon" jäseniä. Jos ei pysty olemaan täysin vegaani niin sittenhän voi flexata, eli syödä joinakin päivinä lihaa ja osan päivistä vegeruokaa, monetkin tutuistani tekevät näin.

      Se tosin on totta että monet pitävät kasvissyöntiä hienona juttuna ja haluavat olla kasvissyöjiä ja kutsuvatkin itseään kasvissyöjiksi vaikka syövät esim. kalaa. Se taas ei ole vegaanin vika. Itse en koe että oleellisin asia vegaani-nimityksessä on se kuka on aidoin ja oikein vegaani, vaan että nimitys kuvaa oikeasti vegaanisti elävän elämäntapaa esimerkiksi ravintolassa on helppo yhdellä sanalla kuvata mitä voi syödä. Jos joku vesittää vegaanisanan kalansyöjäksi niin seuraava vegaani saattaa saada tarjolle kalaa. Flexaajat voisivat oikeasti kutsua itseään flexaajiksi.

      Itse en ole lihaa syönyt 27 vuoteen enkä edes muista miltä se maistuu, en söisi lihaa vaikka pakotettaisiin. Kasvisruoan maut on niin loistavia että mihin sitä lihaa edes tarvitsee...lopeta sinäkin katkeruus ja kokeile vegaaniruokaa vaikkapa kerran viikossa :)

      • menkää_intiaan_katsomaan

        Töissäni oon itekkin törmännyt siihen että ei ne niitä ole. Ja kun turhaan tehdään erityisruoat- jotka vaatii paljon enempi aikaa/vaivaa/rahaa kun normiruoka niin allekirjoitan täysin Välimäen teesin.
        Sitten sitä palstoilla vedetään kaikkea stooria "eläinten kärsimyksestä" - no hoh hoijjaa. Syökööt ne vaikka isis muslimeja- mutta jos mulle tulee yksikin vege iputtamaan niin ohjaan seuraavaan ravintolaan.

        Kyllä minä kanssa uskon että työkseen tätä hommaa tekevät mitä homma on käytännön elämässä. Aika turhauttavaa vääntää kymmenellä pikkukattilalla evästä ns vegelle ja sitten ne heitetään biojätteeseen, kun SE onkin vetänyt ihan tavalliset sapuskat.

        Ja tuo eläinten kärsimyslahko-uskonto on nyt noussut vegejen ansiosta -- GET REAL ! Vielä teinipennutkin tähän käännytetään.

        Annetaanpa vapaasti vaeltaa vaikka sikojen kadulla, nekö ne sitten hoitaa niitä .
        Kuopaa ruumiit marketin takapihalle. Säilyttää parvekkeella tai yksiössä.

        Kyllä on niin harhanen ajatusmaailma kun olla taitaa.

        Intiassa on oikeeta veganismia ja siellä lehmä on pyhä eläin, kusee ja paskoo kadulle, syö mitä saa jos saa ja vasikoi vaikka sun etupihalla.

        Tämä sitten on täälläkin tavoite näiden mielestä.


    • Sedä

      Näinkin tästä tutkimuksesta uutisen. Ensinnäkin kyse oli kasvissyöjistä, ei vegaaneista ;) Kasvissyöjiksi itseään kutsuvissa voinkin uskoa olevan jonkin verran ihmisiä jotka saattaa päätyä syömään lihaa, kasvissyöjiksi kun aletaan mm. terveyssyistä tai koska ei tykkää lihasta. Veganismi on yleensä eettinen vakaumus, ja vegaani on ruokavalioltaan jo sen verran kaukana perus lihasnsyöjästä, että on vaikea kuvitella että kovin moni pystyisikään lihaa syömään :D Mutta ei sitä tietysti tiedä, voin hyvin kuvitella että sitä ei kyllä kukaan uskaltaisi tunnustaa...

      Joksa tapauksessa, parempi että syö kasvisruokaa edes suurimman osan aikaa, ei lipsahduksista kannata masentua ja heittää lusikkaa nurkkaan :)


      "Annetaanpa vapaasti vaeltaa vaikka sikojen kadulla, nekö ne sitten hoitaa niitä . Kuopaa ruumiit marketin takapihalle. Säilyttää parvekkeella tai yksiössä. Kyllä on niin harhanen ajatusmaailma kun olla taitaa."

      Olen aivan samaa mieltä että ajatusmaailmasi on harhainen :) Jos sikoja ei jatkuvasti keinosiemennettäisi lisää tapettavaksi, ei tarvitsisi pelätä että ne haahuilee kaduilla. Onneksi nykyään sana kulkee hyvin niin ei tarvitse käydä kokeilemassa onneaan ravintoloissa joiden työntekijöiden asiakaspalvelutaidot on painokelvotonta luokkaa. Vien mieluummin rahani sen arvoisille :)

      • vegaani_homot

        veganismi on sairaus ja siellä se homosedä taas jakelee totuuksiaan. ei kannata ottaa siltä karkkia, se sattuu takapuoleen


    • Rationaal

      On sun autossa ihmeratio

    • Maantietä

      Miksi ajat autolla metsään?

    • Metttsäään

      Miks et pysyny tiellä?

      • feikkii_feikkii

        no haha haaa.. lapsukainen.
        Toista koiraa koulutan vepeen ja toista jäljestykseen.
        Ne eivät saa pelätä pimeää, kylmää, virtaavaa vettä tai yötä.
        Niin että siksi.
        Siellä metsässä on puro jossa treenataan.
        Tiiä vaikka sinutkin pelastaisivat joskus.. ooppa varovainen toimissasi ettei
        meitä tarvita hätiin. Hypotermia tulee melko nopeasti joten kokemattoman ei
        kannata toikkaroida siellä omin päin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe