Millainen olisi jouluateria

possussaon20senttiii

5 euroa käytettävissä joululukuussa. Siitä pitäisi ostaa ruuat, lahjat, hautakynttlät ja tulitikut, sekä vessa paperia.
Nyt neuvoja mitä ostan?
Miten laitan ruuat että saisin jouluruokaa?

32

106

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saaruokkia

      ostat perunoita, sipulia ja vehnäjauhoja ja syöt perunoita sipulisoosilla. Unohda hautakynttilät, ei kuolleet niitä kaipaa. Lahjaksi voit laulaa ja sanoa, että lantilla laulan toisenkin viisun ja kahdella jätän ekankin kiekumatta.
      istu kauppakeskuksen käytävlle ja pisti lippalakki viereesi, tai jos ei ole, kalasta roskiksest jokin pussukka ja kirjoita että antakaa ruokaa tai rahaa. Kynän löytää jokaisesta veikkauspisteestä.
      Kiertele katuja ja tutki roskapönttöjä, saat pulloja ja tölkkejä joilla voit ostaa sitö veskipaperia. vaan mitens ne rahat niin vähiin on mnneet. Eikö korvauksia tipu?

    • MyyTietokoneesi

      Saat rahaa

    • päivänsaldo

      Siis muka 5€ käytettävissä koko joulukuussa? No, tee kuten minä ja tee päivittäin pieni ulkoilulenkki ja kerää pantilliset pullot ja tölkit. Itse saan näin n. 1€/päivä tuon ulkoilulenkin tuloksena kokoon ja perjantaina käyn viemässä nuo pantit kauppaan ja saan niistä yleensä 6-8€ viikoittain rahaa. Jouluun on vielä aikaa kuukausi, joten rahaa ehtii vielä kertymään.

    • hallitusistuujakommentoi

      hallitus ohjelmakin pakottaa. nenän knöölit säästämään ja kaivelemaan ne vasta aattona.

    • omaapusitärkeää

      Jos tulosi kuitenkin ylittävät 485 €/joulukuu, et todella saa rahaa mistään.
      Ensin kysyt seurakunnalta ja Pelastusarmeijalta apua, voi tietysti tarjota myös vapaaehtoistyötäsi.
      5 €/koko kuuksi ei riitä.

      Mutta ehdottelua;
      riisipuuro kiiseli itse tehty (halvin rusinoista)
      Riisi painaa http://kalorilaskuri.fi/foorumi/yleinen-keskustelu/ruokamittoja-annoskokoja-paljonko-painaa/1/ 160g riisiä saa 1,2 litraa puuroa.
      Uuniperunat tai keitetty peruna, kananmunakastike.
      5kg pusseja porkkana lanttua ja punajuuria saa kohtalaisen edullisesti
      Niistä laatikkoja, lisäisin raejuustoa proteiiniksi.
      Viime vuosituhannen halpisruoka oli makkara, -kastike -keitto uunimakkara niihin riittä lisukkeena peruna ja ainakin LIDL myy 300g pakaste keittojuures 0,40 € pussi.
      Örhelö; johon paistetaan perunaa makkaraa tai lihaa ja kanamunaa on myös halvimasta päästä.
      Itselläni on pakkokuuri tein 3 l kattilallisen porkkana-nokkoskeittoa siitä syön 3 päivää. Porkkanat osti jo syksyllä ja raastoin pakasteeseen. Nokkoset ovat jo edelliskesäisiä pakasteessa..
      Riisipuuro 1/2 maitoon ihan siihen punaiseen..
      Risottoa M-H-P, kg raakaa riisiä on 2kg kypsänä. Tein valmiiksi pakasteeseen annoksina osta tarjouksista lihaa tai kanamunaa keitettynä proteiiniksi.
      Tällä paikkakunnalla voi hakea leipää jakopisteesta arkipäivinä, joten se on taattu.

      Jouluruoka?
      Suomalainen perinteinen jouluruoka: laatikkoruoat perunasta ja juureksista Silli Kinkku Riisipuuro kiiseli ja Joulutortut piparkakut..
      Silli tuossa on kallein, Kinkkua saa alle 6 €/kg
      Olen ostanut sinappisilliä ja syönnyt sen uuniperunan kanssa, siinä on kastike samassa on kokonainen ruoka.
      http://www.pelastusarmeija.fi/paikkakunnat
      Kylmä totuus on vain sinä voit autaa Sinua.

      • Köyhä.itsekin

        Noihin ruokiin, vaikka halpoja ovatkin, ei 5 e riitä :( Leipäjonoon vaan rohkeasti.


      • palstakylvöön
        Köyhä.itsekin kirjoitti:

        Noihin ruokiin, vaikka halpoja ovatkin, ei 5 e riitä :( Leipäjonoon vaan rohkeasti.

        No jos 5 € /vrk riittää ihan hyvin.
        Köyhyys ei ole ainoastaan ruuanpuutetta, se on enemmän mahdollisuuksien puutettan, siksi että ne maksavat. Köyhyys on myös sosiaalista syrjäytymistä, koska kanssa ihmiset arvioidaan ulkoisesta _ vaatetuksesta _ harrastuksista ja siitä _paljonko rahaa ympärilleen kylvää...
        5 € x 30 = 150 € kuukautta kohden


    • uskojo

      Sinuna ostaisin kunnon köyden. Olet itse tyhmyyttäsi pilannut omasi ja perheesi elämän.

      Jos aikuinen äijä ei oysty kuin provoilemaan palstalla kaiket sikansa niin sellainen voi mennä.
      Kukaan ei kaipaa.

      • häpeäsanojasi

        Ei pidä tuollaisia kellekään sanoa sanon sivusta aina ei voi valita asia jota et taida tajuta.


    • kierräkokosuku

      Käy joka joulupyhä ruoka aikaan tutulla ja kaverilla syömässä. Menet ruoka aikaan niin ei kehtaa olla tarjoomatta.

    • THEPERFECTWORLD

      Miten on mahdollista,että on vain 5 euroa käytettävissä Jouluun?

    • waIer-

      Mene ja lahjoita se femma Spr: lle välittömästi.

    • aleissaviis

      Laatikoita saa tänä vuonna neljä rasiaa eurolla.

      • 4eurollahah

        Niin tyhjiä sellaisia täyttää hyvin vatsan.


    • pikkujoulua

      Pitänee hankkiutua mamujen kaa joulupöytään....

    • joskuskokeillut

      Tuolla 5€:lla saat ruokaa melkoisen määrän, seuraavassa esimerkiksi:
      -Makaroonia 10 x 400g pusseja á 0,15€ (Lidlissä) = 1,50
      -Kaurahiutaleita 2 x 500g paketteja á 0,39€ = 0,78€
      -Kananmunia 2 x 10kpl rasia á 0,95€ = 1,90€
      -Porkkanoita 2kg pussi = 0,80€

      Em. elintarvikkeilla ei vietetä mitään kulutusjuhlaa, eikä pidemmän päälle ole kovin terveellistä, mutta aika monta kertaa niistä syö.

      • päivänsaldo

        Kananmunia sai tänään kaupasta 0,10€/10kpl rasia. Ostin 7 rasiaa ja maksoin 0,70€, riittää jouluun asti hyvin.
        http://aijaa.com/QxwcQ3


      • Minulle.myös
        päivänsaldo kirjoitti:

        Kananmunia sai tänään kaupasta 0,10€/10kpl rasia. Ostin 7 rasiaa ja maksoin 0,70€, riittää jouluun asti hyvin.
        http://aijaa.com/QxwcQ3

        Mistä noin halvalla saa kananmunia? Venäjältäkö/Virosta noita hankit??


      • päivänsaldo
        Minulle.myös kirjoitti:

        Mistä noin halvalla saa kananmunia? Venäjältäkö/Virosta noita hankit??

        Ei suomalaisia kananmunia Venäjälle tai Viroon viedä. Nämä oli ihan suomalaisessa marketissa myynnissä. On aika usein kananmunia myynnissä tuohon hintaan. Joskus on jotain muutakin myynnissä 0,10€:lla, viimeksi taisi olla Auran sinappia 0,10€ tuubi.
        Nyt ostin samalla reissulla D-vitamiiniakin, kun ostin kananmunia tuon 7 rasiaa.
        http://aijaa.com/9PGBTR


    • HyvääItsenäisyyspäivää

      Heität henkilöllisyyspaperit jorpakkoon ja sieltä mutaa naamaasi, jonka jälkeen hyppäät Tornion rajanylityspaikalla pakolaisten bussiin.
      Tämän jälkeen on sinulle kaikki oleminen ja eläminen täysin ilmaista.
      Jos Joulu kuitenkin saa sinut tunteelliseksi kaiken yltäkylläisyyden keskellä, niin voit kaivaa sen säästyneen vitosen taskusi pohjalta ja hiippailla salaa Alepaan ostamaan pari kynttilää tyhmien suomalaisten muistolle.

      • eiehkäkannata

        Ei välttämättä ole ihan noin helppoa... Haluan nähdä sen suomalaisen, joka tuon tempun tekee ja löytää itsensä jostain ihan muualta, mihin ei ollut alunperin tarkoituskaan joutua. Elämä voi muuttua jopa ihan painajaiseksi, entäpä jos joutuukin käännytetyksi ilman papereita.
        Olen tutustunut ihan oikeisiin tapauksiin, joissa on yritetty liruttaa yhteiskuntaa iirikseen ja homma on mennyt totaalisesti pieleen, 25 vuotta jossain jumalan hylkäämässä loukossa vailla ihmisoikeuksia on SUOMALAISELLE kova paikka.


      • W222
        eiehkäkannata kirjoitti:

        Ei välttämättä ole ihan noin helppoa... Haluan nähdä sen suomalaisen, joka tuon tempun tekee ja löytää itsensä jostain ihan muualta, mihin ei ollut alunperin tarkoituskaan joutua. Elämä voi muuttua jopa ihan painajaiseksi, entäpä jos joutuukin käännytetyksi ilman papereita.
        Olen tutustunut ihan oikeisiin tapauksiin, joissa on yritetty liruttaa yhteiskuntaa iirikseen ja homma on mennyt totaalisesti pieleen, 25 vuotta jossain jumalan hylkäämässä loukossa vailla ihmisoikeuksia on SUOMALAISELLE kova paikka.

        Niin hurjaa tarinaa et keksi, etteikö elävästä elämästä vielä hurjempi löydy. Seuraava papaus ei liity varsinaisesti keskusteluun, mutta osoittaa vain sen, että kaikki on mahdollista suomalaisellekin ulkomailla. http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/viljo-katosi-43-vuodeksi/


    • joka.päivä.jotain

      Leipäjonoon suoraan. Ja kirkolla on myös jotain avustusmahdollisuutta. Sieltä reilusti hakemaan, niin muutkin tekee.

      • köyhänjouluherkut

        Ei ne safkat ostaenkaan mahdottomia maksa. Perunajauhot kiisseleihin ja rusinasoppaan maksaa n. 0,80€/500g paketti, siitä riittää moneen kiisselin ja vielä gluteenittomaan kakkuun tarpeiksi. Sokeri maksaa 0,50€/kg. Puuroriisi on myös halpaa ja säilyy kuivassa pitkään, joten kodin perusvarastoihin kuuluu em. kuivatavarat.
        Makaroonit on 0,15€/400g pussi, ei ehkä parasta jouluruokaa, mutta menettelee jos ei muuta ole.
        Rusinoita voi tietty ostaa, mutta pieniä näytepakkauksia saa ilmaiseksi, samoin kolhuisia hedelmiä saa ilmaiseksi, joista voi tehdä riisipuuron lisukkeeksi sekahedelmäkiisselin perunajauhoilla ja sokerilla. Ei ole kallis, eikä vaikea tehdä.
        Juuri nyt myydään kirjolohta fileerattuna, joten tuosta fileeraus "jätteestä" saa keitettyä hyvän lohisopan jouluksi. Perunat maksavat 5kg säkki 1,79€.
        Eihän lanttulaatikkokaan paljoa maksa, lantut maksaa juuri nyt n. 0,40€/kg, samoin porkkanaa myydään samoilla hinnoilla, jos haluaa perinteisiä joululaatikkoruokia syödä.
        Joten tuolla 5€ aika paljon. Trollihan tuo aloitus oli, mutta meitä on monia, jotka ruokimme perheemme taloudellisesti vähällä rahalla myös jouluna. Meillä ei ole ollut jouluna kinkkua, monasti kaupoissa on tarjouksessa kalkkunaa tai jotain muuta, kuten lammasta. Olipa kerran hanhi jouluna paistettuna, kun saimme ilmaiseksi teurastetun hanhen, oli tosi hyvää jouluaterialla.


      • vegetaristi.olen
        köyhänjouluherkut kirjoitti:

        Ei ne safkat ostaenkaan mahdottomia maksa. Perunajauhot kiisseleihin ja rusinasoppaan maksaa n. 0,80€/500g paketti, siitä riittää moneen kiisselin ja vielä gluteenittomaan kakkuun tarpeiksi. Sokeri maksaa 0,50€/kg. Puuroriisi on myös halpaa ja säilyy kuivassa pitkään, joten kodin perusvarastoihin kuuluu em. kuivatavarat.
        Makaroonit on 0,15€/400g pussi, ei ehkä parasta jouluruokaa, mutta menettelee jos ei muuta ole.
        Rusinoita voi tietty ostaa, mutta pieniä näytepakkauksia saa ilmaiseksi, samoin kolhuisia hedelmiä saa ilmaiseksi, joista voi tehdä riisipuuron lisukkeeksi sekahedelmäkiisselin perunajauhoilla ja sokerilla. Ei ole kallis, eikä vaikea tehdä.
        Juuri nyt myydään kirjolohta fileerattuna, joten tuosta fileeraus "jätteestä" saa keitettyä hyvän lohisopan jouluksi. Perunat maksavat 5kg säkki 1,79€.
        Eihän lanttulaatikkokaan paljoa maksa, lantut maksaa juuri nyt n. 0,40€/kg, samoin porkkanaa myydään samoilla hinnoilla, jos haluaa perinteisiä joululaatikkoruokia syödä.
        Joten tuolla 5€ aika paljon. Trollihan tuo aloitus oli, mutta meitä on monia, jotka ruokimme perheemme taloudellisesti vähällä rahalla myös jouluna. Meillä ei ole ollut jouluna kinkkua, monasti kaupoissa on tarjouksessa kalkkunaa tai jotain muuta, kuten lammasta. Olipa kerran hanhi jouluna paistettuna, kun saimme ilmaiseksi teurastetun hanhen, oli tosi hyvää jouluaterialla.

        Ei tee mieli syödä tapettuja eläimiä, hanhia ym. Kesällä kävin syöttämässä kanadanhanhia, ihan kesyjä olivät ja ottivat kädestä ruokaa.


      • meidänjouluherkut
        vegetaristi.olen kirjoitti:

        Ei tee mieli syödä tapettuja eläimiä, hanhia ym. Kesällä kävin syöttämässä kanadanhanhia, ihan kesyjä olivät ja ottivat kädestä ruokaa.

        Ole vaan ihan vapaasti vege, ei ole pakko syödä mitä ei halua. Hanhia kasvatetaan ihan ruuaksi, samoin kalkkunoita. Kalkkuna on hyvää jouluna http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/joulukalkkuna, joulukinkkua en niin kaipaa. Kalaa syön myös jouluna, itse pyydetystä hauesta saa hyvää terriiniä joulupöytään http://ruoka.fi/reseptit/kalaterriini
        Itse pyydettyä kuhaa laitan tarjolle tällä perinteisellä tavalla http://www.maku.fi/reseptit/kuha-walewska
        Jouluhalko on myös meidän perheen suosikki, se pitää olla!
        http://www.valio.fi/reseptit/jouluhalko/
        Jälkiruokana puolukkahyydyke itse poimituista puolukoista
        http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/12808/Puolukkajäädyke/
        Ei tule edes kalliiksi, kun tekee itse, ainekset on halpoja ja niistä on helppo tehdä em. jouluherkut.


    • elämäntapaköyhä

      Tee jäälyhtyjä haudoille. Jotain löytyy kotoa, vanhoja kynttilöitä, puuroriisiä, suurustetta. Osta yksi postimerkki ja pyydä jotakuta sukulaista tuomaan ruoka mukanaan. Jouluruoka ei paljon maksa.

    • Syö-pääsi

      Ei sille näköjään mitään järkevää käyttöä tunnu olevan...

    • n5n5n5n5n

      Minä en ymmärrä miten se joulu vaikuttaa mihinkään. Kuvittele, ettei ole joulua. Mitäs sillon söisit? Mitä syöt nyt marraskuussa? Syö samaa joulunakin.

      • köyhänjoulu

        Kyllä köyhäkin voi viettää joulua ja panostaa jouluruokiin. Ei jouluruoka ole kallista, jos tekee itse, se on vain tekemisestä ja omasta aktiivisuudesta kiinni.
        Netti on ohjeita väärällään, kuinka voi tehdä jouluisia ruokia, tarveaineita saa jopa ilmaiseksi, jos viitsii hakea niitä leipäjonosta ja muista ilmaisjakeluista.
        Ilmaisjakeluista saa usein jauhoja, kaurahiutaleita, makaroonia ja näkkileipää, monasti on myös säilykelihaa jaossa ja jotain muita lihajalosteita. Kalaa saa ilmaiseksi monella paikkakunnalla tai fileerausjätettä, niistäkin saa hyvää pienellä vaivalla.
        Perunat ja juurekset ei paljoa maksa, muutamalla eurolla niitä saa melkoisesti. Omenoita saa monella paikkakunnalla ilmaiseksi ja puolalaiset omenat ei kaupassa paljoa maksa. Metsässä oli marjoja paljon viime kesänä ja syksynä.

        Kyllä minä ainakin teen perheelleni jouluiset ruuat halvalla ihan perusaineista, osa on itse kerätty luonnosta, marjoja on pakastimessa ja itse pyydettyä kalaa. On mukava ahertaa keittiössä ja saada hyvä joulumieli, kun perhe käy joulupöytään syömään yhdessä ja rauhoitumme yhteiseen joulunviettoon.


    • SibbeStubbejaSpuge

      Minä ehdotan hengenravintoa.

      Talousasioissa täydellisen toivoton Sibelius oli jossain konserttimatkalla Italiassa. Viimeisillä rahoillaan hän teki hienot ostokset: postikortin ja postimerkin rakkaalle Ainolleen Suomeen, johon kirjoitti: "Ostin itselleni kukkia. Ne niin virkistävät mieltä."

    • joulunaeistressiä

      Lehtitaikina, vaniljarahka, mustia viinimarjoja, marmeladia. Leikkaa levy kahtia, tee toisesta kehys. Voitele munalla, aseta kehys. Laita marmeladia, rahkaa, viinimarjoja. Voitele reunat munalla. Paista 250 asteessa 12 min. Myös pullataikina sopii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe