kiitos jämsä

toivottavastikohtapois

Miltein 40 vuotta olen tallannut jokilaakson katuja hymy huulillani. Muistan vanhan kaukalon nykyisen nesteen takana, jossa pelailimme kiekkoa muiden lapsien kanssa. Porukkaa oli pelaamassa useita kymmeniä ja hauskaa oli. Muistan edesmenneen kaukalonhoitajan joka omalla ajallaan jäävytti kaukalon ja piti sitä auki, jotta lapset ja nuoret pääsisivät "harrastamaan" . Entäpä kyöpelin diskot, jossa perhosia vatsassa lähdimme hivuttautumaan lattian poikki hitaiden alkaessa hakemaan tyttöjä tanssimaan... puhumattakaan Hiidenkirnun :). Muistan myös ajan jolloin jämsän keskusta oli täynnä nuoria viikonloppuisin viettämässä aikaa kavereiden kanssa ja ehkä salaa nurkan takana olutta alaikäisenä siemaillenkin. Joskus vähän nahisteltiinkin naapuri paikkakuntalaisien kanssa, mutta vanhempana yhdessä naureskeltiin asialle. Poliiseja vähän mopolla härkimme ja joskus vähän sakkojakin makseltiin, mutta nämä ovat pieniä rikkeitä tähän päivään verrattuna. Mitä jämsä on nykyisin? Mihin suuntaan ollaan menossa? Onko jämsä enään turvallinen lapsillemme? Olen seurannut uutisia jossa on pelkkää negatiivista. Olen myös seurannut kyseisen palstan keskusteluja, jossa jokilaakso on jakautumassa mielipiteineen maahanmuuton ja vokkien edessä kahtia.... onko tämä hyvä paikka kasvattaa lapsia? Onko suomi ylipäätään tämän asian edessä hyvä paikka kasvattaa lapsia? Tämä maahanmuutto on saanut ihmiset erilleen jakautumaan. Olen miettinyt asiaa oman näkökantani kulmasta jossa haluaisin kasvattaa lapseni. Minun näkökantani on murheellinen, jättäen oman synnyin kuntani, läheiseni, kaveripiirin. .. sellaisena minä näen ja tunteeni voimistuu koko ajan kuultuani viimeisen murheellisen tarinan vanhasta kosken terveyskeskuksesta. Ennen ei tarvinnut vanhempien pelätä jättää jälkikasvuaan ulos leikkimään. Ei tarvinnut olla huolissaan. Miten tulevaisuudessa jokilaaksossa? Toivottavasti minun ei enään kohta tarvitse miettiä asiaa. Olen kypsytellyt ajatusta muuttamisesta toiselle paikkakunnalle vaimoni kanssa siitä lähtien kun valtuutettu Tuula Peltonen lehdessä julisti avoimesti mahdollisuuden avata vokin auvilaan. Olemme tulleet perheen kanssa siihen tulokseen että meille ei jää muuta vaihtoehtoa kuin yrittää myydä asuntomme, jossa piti perheen asua ja vanheta yhdessä... jossa piti kasvattaa lapsemme turvallisesti. Kiitos Tuula ja muut vastaanottokeskuksen kannalla olevat valtuutetut jotka murskasitte tulevaisuutemme, haaveemme ja unelmamme. .. kiitos oikein paljon sydämemme pohjasta.

24

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiihme

      monikulttuurisuus on tullut jäädäkseen, lapsia on kylillä värit vaihtelee

    • uskouutisiin

      Missä islam siellä vaikeuksia, nyt ja tulevaisuudessa.

      • JämpsänJohnLennon

        Voi vitun luuseri nappulaliigalinen täällä mariset muuttavasi jonnekin muualle!
        Muuta korpeen jossa ei ihmiset rassaa!
        Maailma muuttuu ,-niin SuomiFinlandkin.
        Koeta sopeutua,-ja ymmärtää,-- äläkä täällä marmata,- häviäjä!


      • lapuanliitto
        JämpsänJohnLennon kirjoitti:

        Voi vitun luuseri nappulaliigalinen täällä mariset muuttavasi jonnekin muualle!
        Muuta korpeen jossa ei ihmiset rassaa!
        Maailma muuttuu ,-niin SuomiFinlandkin.
        Koeta sopeutua,-ja ymmärtää,-- äläkä täällä marmata,- häviäjä!

        Hui kun vihainen zuvakki :D


    • onnepimeitä

      netissä on riippumaton media.com sieltä voi koira ihmiset kattoa miten koulutetaan.

    • Muuttoautonkuski

      "Olen kypsytellyt ajatusta muuttamisesta toiselle paikkakunnalle vaimoni kanssa "

      Siinä kypsytellessäsi voi miettiä sitäkin mistähän mahdat löytää semmoisen maailmankolkan, jossa ei liiku ketään ulkomaalaisia. :D

      • lapuanliitto

        No sinulle nyt ei auennut tämä jutun ydin mutta voin kyllä valaista. Kirjoittaja varmasti tarkoitti asumaan tulevia ei käymässä tai ohi meneviä... joko nyt ymmärsit ?Noita paikkakuntia on kyllä enemmän missä ei ole tai tule olemaan vok keskusta joten valitsemaan vaan, siinä teet oikean päätöksen... Toivottavasti mahdollisimman monelle kolahti ja tekisi saman päätöksen. Siinäpähän saisi mamut ja suvikset asua keskenään ihan vapaasti.


      • lapuanliitto kirjoitti:

        No sinulle nyt ei auennut tämä jutun ydin mutta voin kyllä valaista. Kirjoittaja varmasti tarkoitti asumaan tulevia ei käymässä tai ohi meneviä... joko nyt ymmärsit ?Noita paikkakuntia on kyllä enemmän missä ei ole tai tule olemaan vok keskusta joten valitsemaan vaan, siinä teet oikean päätöksen... Toivottavasti mahdollisimman monelle kolahti ja tekisi saman päätöksen. Siinäpähän saisi mamut ja suvikset asua keskenään ihan vapaasti.

        Tästähän tulisi luksuspaikkakunta, kun pelkurit häipyis.


      • lapuanliitto
        Heiääliö kirjoitti:

        Tästähän tulisi luksuspaikkakunta, kun pelkurit häipyis.

        :D mitähän pelkäämistä tässä asiassa on? En ymmärrä miksi parjaat, eikö se olisi hyvä asia jos suvakit saisivat asua keskenään mamujen kanssa? Vai haluatko vaan nahistella asiasta... taidat tykätä siitä. Minun mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa jos joku haluaa muuttaa pois mamujen läheltä ja kaikista edellisistä viesteistäsi päätellen niin haluat myös sinä... mikä tässä sinulle on ongelma?


      • lapuanliitto kirjoitti:

        :D mitähän pelkäämistä tässä asiassa on? En ymmärrä miksi parjaat, eikö se olisi hyvä asia jos suvakit saisivat asua keskenään mamujen kanssa? Vai haluatko vaan nahistella asiasta... taidat tykätä siitä. Minun mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa jos joku haluaa muuttaa pois mamujen läheltä ja kaikista edellisistä viesteistäsi päätellen niin haluat myös sinä... mikä tässä sinulle on ongelma?

        Siltä nuo kommentit minusta vaikuttaa, että pelottaa. Olet kyllä lukenut jotenkin kummallisesti viestejäni. En todellakaan halua muuttaa pois, kun minulla ei ole siihen mitään tarvetta. Ei minulle ole mikään ongelmaa kenenkään tuntemattoman muutosta. Aika arpapeliähän tuo muutto on, jos petusteena on vastaanottokeskuksen tuleminen paikkakunnalle, kun ei koskaan voi olla varma, mihin vastaanottokeskuksia perustetaan. Voipi joutua muuttamaan aika useasti.


      • lapuanliitto
        Heiääliö kirjoitti:

        Siltä nuo kommentit minusta vaikuttaa, että pelottaa. Olet kyllä lukenut jotenkin kummallisesti viestejäni. En todellakaan halua muuttaa pois, kun minulla ei ole siihen mitään tarvetta. Ei minulle ole mikään ongelmaa kenenkään tuntemattoman muutosta. Aika arpapeliähän tuo muutto on, jos petusteena on vastaanottokeskuksen tuleminen paikkakunnalle, kun ei koskaan voi olla varma, mihin vastaanottokeskuksia perustetaan. Voipi joutua muuttamaan aika useasti.

        Voi sinua suvakkia :) vihalla ja pelolla on iso ero. Jos pelkäisi, haluaisi olla hiljaa asiasta ja vajota maanalle ettei vaan tarvitsisi ottaa kantaa asiaan. Vihassa kantaa otetaan vaikka ei niin haluaisikaan. Sinun pakkomielteisistä kommenteistasi suvakkina olen pakostakin saanut johtopäätöksen, että olet katkeroitunut nuoruudessasi koska et ole saanut sanomaasi ja tahtomaasi läpi. Olet ehkä ollut viesteistäsi päätellen kiusattu ja nyt haluat kostaa. Nyt kun päättäjät ovat samalla kannalla ja hei etenkin ne lait ja velvollisuudet mistä höyryät, ja olet "vahvemman" puolella on pakkomielteesi saanut lähes orgasmin multihuipennuksen tason, haluat pakostakin laittaa vastustajat muottiin... Sitä et sinä tai päättäjät ikävä kyllä pysty tekemään. Loppujen lopuksi näillä "pakotteilla" tai no yrityksillä ruokitaan vaan lisää vihaa. Jos te olisitte niitä sivistyneitä joiksi itseänne kutsutte, antaisitte asian olla. Ymmärrän kyllä jos te haluatte väkivaltaa tällä bensaa tuleen heittämisellä niin siinä tulette onnistumaan. Tarkoitin kyllä, että haluaisit vastustajat pois ja toivon mukaan onnistut tavoitteessasi.


      • satu54
        Heiääliö kirjoitti:

        Tästähän tulisi luksuspaikkakunta, kun pelkurit häipyis.

        Laittaisitko heiääliö sposti osoitteesi että voitaisiin sopia vaikka "miittinki". Voitaisiin jakaa kasvotusten nämä yhteisen asian ajatukset, miltä kuulostaisi?


      • lapuanliitto kirjoitti:

        Voi sinua suvakkia :) vihalla ja pelolla on iso ero. Jos pelkäisi, haluaisi olla hiljaa asiasta ja vajota maanalle ettei vaan tarvitsisi ottaa kantaa asiaan. Vihassa kantaa otetaan vaikka ei niin haluaisikaan. Sinun pakkomielteisistä kommenteistasi suvakkina olen pakostakin saanut johtopäätöksen, että olet katkeroitunut nuoruudessasi koska et ole saanut sanomaasi ja tahtomaasi läpi. Olet ehkä ollut viesteistäsi päätellen kiusattu ja nyt haluat kostaa. Nyt kun päättäjät ovat samalla kannalla ja hei etenkin ne lait ja velvollisuudet mistä höyryät, ja olet "vahvemman" puolella on pakkomielteesi saanut lähes orgasmin multihuipennuksen tason, haluat pakostakin laittaa vastustajat muottiin... Sitä et sinä tai päättäjät ikävä kyllä pysty tekemään. Loppujen lopuksi näillä "pakotteilla" tai no yrityksillä ruokitaan vaan lisää vihaa. Jos te olisitte niitä sivistyneitä joiksi itseänne kutsutte, antaisitte asian olla. Ymmärrän kyllä jos te haluatte väkivaltaa tällä bensaa tuleen heittämisellä niin siinä tulette onnistumaan. Tarkoitin kyllä, että haluaisit vastustajat pois ja toivon mukaan onnistut tavoitteessasi.

        Tuo lapsuus meni pahasti karille. Olin aika hemmoiteltu lapsi, perheen kuopus. Minua ei ole koskaan kiusattu. Usein pelokas ihminen puhuu ja suunnittelee väkivaltaisia asioita. Samoin tekevät ne, joilla ei enää taidot verbaalisesti riitä. Minun ei tarvitse laittaa ketään muottiin, mutta sinä et kestä sitä, että joku on eri mieltä asioista, vaan alkaa tuo ihmeellinen haukkuminen. Sinä ja moni muu haluaisitte, ainakin kommenteistanne päätellen, että kaikki, jotka ajattelevat asiasta eri tavalla, suljettaisiin pois keskusteluista. Olisihan sitten niin leppoisaa kommunikoida ja tuntuisi siltä, että kaikki on samaa mieltä. En pidä itseäni suvakkina enkä vastustajana, asioilla kun tuppaa olemaan monta eri puolta.


      • satu54 kirjoitti:

        Laittaisitko heiääliö sposti osoitteesi että voitaisiin sopia vaikka "miittinki". Voitaisiin jakaa kasvotusten nämä yhteisen asian ajatukset, miltä kuulostaisi?

        Tapanani ei ole jaella sähköpostiosoitettani julkisesti eikä tuntemattomille, joten valitan ei käy.


      • lapuanliitto
        Heiääliö kirjoitti:

        Tuo lapsuus meni pahasti karille. Olin aika hemmoiteltu lapsi, perheen kuopus. Minua ei ole koskaan kiusattu. Usein pelokas ihminen puhuu ja suunnittelee väkivaltaisia asioita. Samoin tekevät ne, joilla ei enää taidot verbaalisesti riitä. Minun ei tarvitse laittaa ketään muottiin, mutta sinä et kestä sitä, että joku on eri mieltä asioista, vaan alkaa tuo ihmeellinen haukkuminen. Sinä ja moni muu haluaisitte, ainakin kommenteistanne päätellen, että kaikki, jotka ajattelevat asiasta eri tavalla, suljettaisiin pois keskusteluista. Olisihan sitten niin leppoisaa kommunikoida ja tuntuisi siltä, että kaikki on samaa mieltä. En pidä itseäni suvakkina enkä vastustajana, asioilla kun tuppaa olemaan monta eri puolta.

        :) minulle on sama, kutsu sitten vaikka peloksi. Et onnistu hermostuttamaan minua moisella. Et ole suvakki? No kerro minulle mikä se sinun kääntöpuoli sitten on.... jos et ole suvakki? :) . Vai osuko eräs kommentoija oikeaan että oletkin pihlajalinnan työntekijä? Osakkeiden omistaja? Silloin ymmärtäisin hysteerisen hyysäämisesi, pelätessäsi työpaikan puolesta tai sijoituksiesi menevän kalkkunan kaivosta alas.


      • lapuanliitto kirjoitti:

        :) minulle on sama, kutsu sitten vaikka peloksi. Et onnistu hermostuttamaan minua moisella. Et ole suvakki? No kerro minulle mikä se sinun kääntöpuoli sitten on.... jos et ole suvakki? :) . Vai osuko eräs kommentoija oikeaan että oletkin pihlajalinnan työntekijä? Osakkeiden omistaja? Silloin ymmärtäisin hysteerisen hyysäämisesi, pelätessäsi työpaikan puolesta tai sijoituksiesi menevän kalkkunan kaivosta alas.

        No, vastaan vielä kerran, että Pihlajalinna-sidokseni ovat minimaaliset, jos Pihlajalinnaan tarvitsen, silloin olen sairastunut. Tämä on milestäni aika huvittavaa ja niin Jämsäläistä pohdintatapaa, että oletko sinä sen tai sen lapsi, oletko sitä tai tätä, kun ajattelet noin. Ei kannata olettaa ja vielä kirjoitella olettamuksiaan julkisuuteen. Tuosta kääntöpuolesta, asiaan olisi pitänyt tarttua jo aikaisemmin, ettei tilanne olisi päässyt hallitsemattomaksi. Nyt tilanne on kuitenkin tämä ja Suomen allekirjoittamat kansainväliset sopimukset velvottavat Suomea. Nyt pitäisi resursseja suunnata siihen, että todelliset turvantarvitsijat voisivat järjestää elämänsä täällä ja väärin perustein tulleet karkoitetaan. Väärä peruste ei mielestäni ole ihmisen varallisuus, myös varakas ihminen voi olla turvaa vailla. Sitten noi raiskaajat ja muutkin rikoksen tekijät tulisi karkoittaa välittömästi ja kotimaahansa saakka, mutta valitettavasti Suomen lait estävät tämän ja kaikkien tiedossahan on, ettei näitä lakeja hetkessä muuteta.


    • syytäsuomenpäättäjiä

      se muuttoko auttaa. noi elintaso pakolaiset on tullu jäädäkseen joka kylään. maaseudulle ne ei tule.

      • Kyllä tämä Jämsän seutu on aikalailla maaseutua. Sinnehän turvapaikanhakijat menevät, minne vastaanottokeskuksia perustetaa. Voitte joutua muuttamaan aika useasti, mutta eihän se mun ongelma ole.


    • haamukiroilija

      Onko kukaan muuten lukenut miltei Finlandia-palkittua teosta: Auvilan valkea joulu

      • Epäilijä

        Tuskin nämä kirjoittelijat on koskaan lukeneet muuta kuin MV-lehteä.


      • missäköhänmyydään

        Pitääpä kyseinen opus hankkia, kun tänne Auvilaan ei tänä vuonna tulekaan valkeaa joulua. Hyvä jos saa edes kinkkua leivinuunissa paistaa ilman piipun päähän laitettavaa halal-suodatinta.


    • Mokadisuavenjy

      Täällä korvessa onkin hienoo asua.Luonnon eläimiä joskus näkee..ei oo mamuista harmia. Ne ei elä täällä korvessa. Jos ei halua niihin törmätä käyn kaupassa kuhmoisissa ja länkipohjassa.

    • Malliamuillekin

      Hienoa, että joku nauttii elämästään!

    • neäkäs

      Täytyis osoittaa mamuja TUULA PELTOSEN SYNNYINPAIKKAAN, Saa asukkaat vähän erilaista mamua. Tuulahan voi mennä sinne niitä paapomahan, et taitaisi olla siellä suosittu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe