kodin siisteys ja kasvatus uusioperheessä

mr.moppi

mitenkäs lukijoilla sujuu tapa ja siisteyskasvatus uusioperheessä missä on tapana jättää kengät hujanhajan pitkin eteistä,takit naulakoon jos mahtuu,muuten lattioille,pipot ja hanskat lattioille tai minne sattuu jäämään.kassit missä sattuu,kaikki aina kateissa..tiskit pitkin pöytiä,ruokaa lattiolla ja pöydillä..jopa seinässä.roskikseen menee mitä menee muuten roskiksen viereen..papereita kumeja kyniä ja askartelu jäänteitä pitkin lattioita,pinnejä pampuloita ja vaatteita nurkissa pyyhkeitä lattialla.. ja sama meno myös pihalla.onks tää normaalii?vai suoranaista laiskuutta ja saamattomuutta ynnä välinpitämättömyyttä.itse olin tämmöisessä taloudessa kodinhoitajana vuosia ja parhaani mukaa yritin lapsia 4kpl 10-18v opettaa siivoamaan jälkensä..tuloksetta. pidin kaiken aina tiptop kunnossa kun emäntä tulee töistä kunnes en jaksanut enää .emäntä tylysti vaan toteaa että ei hänen ja hänen lapsien tarvitse elää niinkuin minä haluan???"natsi"siivoo jos haittaa.ts kävele jokasen perässä ja siivoo jäljet..otin lopputilin ja nyt puolivuotta asunut toisaalla siistissä omassa kodissa ja lopullinen loppu häämöttää kun ei päästä yksimielisyyteen tämmösessä asiassa typerässä asiassa....onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta naurettavasta ongelmasta joka kuitenkin vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja tekee parisuhteen ja yhdessä asumisesta täysin mahdotonta..vai vaadinko liikaa?lapset ei oo mitään kehitysvammasia vaan jumalattoman laiskoja ja eukolla kai halun puute..

4

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppeliini1

      On paljon ihmisiä jotka haluavat asua kun siat läteissään. Se heille sopiva asumistyyli.
      On myös ihmisiä joiden aika on kultaakin kalliimpaa, joilla ei ole aikaa kompastella roskiin, hujan hajan levitettyihin vaatteisiin ja tavaroihin. Nämä ihmiset pitävät kotinsa puhtaina, siisteinä ja järjestyksessä tietäen mistä minkin löytää.

      Sinä kuulut jälkimmäiseen ryhmään ja tiedät aivan tarkkaan mitä tulevaisuudessa olisi ollut tarjolla. Päätöksesi omasta tuvasta, omasta luvasta, oli oikea.

    • eiensikertalainen

      Vaikka on uusitalo ,niin elämistä varten olen sen rakentanut,ei minua haittaa lattialla vaate mytyt tai roskat,kerran viikossa siivotaan.Ainainen jäkätys/ valittaminen se vaan lisää uusioperheessä pahaa oloa.....

    • älähänny

      Kaikki ei vaan sovi elämään yhdessä vaikka kuinka lakanoissa sutina käy. Silloin on parasta asua erillään ja antaa tuollaisen lauman elää omalla tavallaan. Yhteiselämä on kaikkien huomiomista.
      Mutta älä sure. On myös toisenlaisia vanhempia, jotka ovat kasvattaneet lapsensa eri tavalla ja pitävät huolen, että lapset kunnioittavat myös uutta puolisoaan ja että uusi puoliso kunnioittaa lapsia. Sopu sijaa antaa.

    • palautus

      tuttua 10 päivää kuukaudessa. Olen uusioperheen naispuolinen edustaja. Vaadin sitä siisteystasoa, mitä meillä on ne 20 päivääkin. Jos lautaset, voit, makkarat jää joltain pöydälle, haen sotkijan huoneestaan, perustelen , miksi hänen kuuluu siivota jäljet ja näin lapsi oppii taas jotain. Kerrata pitää. Vuosi nyt opeteltu yhdessä kaikkea, mitä olotila velvoittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe