vauvakuume ja mies ei valmis

eienään

Hei! tästä tulee pitkä ja sekava teksti, mutta nyt on pakko jonnekin avautua:( itselläni ei ole kavereita jolle puhua ja nyt olen siinä pisteessä että pääni räjähtää kohta!
aloin seurustelemaan poikaystävän kanssa 8vuotta sitten hän on iältään 28v itse olen 22v ja poikakaveri on ihana vaikka parisuhde välillä hyvinkin myrskyisä ja riitoja on paljon, mutta aina on asiat setvitty ja kaikki näyttää hyvältä, MUTTA olen odottanut kihlausta jo ekasta vuodesta asti ja mies aina sanoo että myöhemmin ja myöhemmin jamyöhemmin no minä olen aina halunnut naimisiin ja se onminulle tärkeää, mutta kuulemma miehelle se ei ole niin tärkeä juttu ja haluaa kuulemma odottaa että on varma ja tahtoo naimisiin?! no ei mitään olen monet itkut itkenyt ja surut niellyt ja tyytynyt odottamaan ja nyt on minulla ollut jo usean vuoden paha vauvakuume:( tahdon lapsia ja niin paljon että järki menee kohta en ole miehelle puhunut kuin vasta vuoden että lapsia olisi kiva saada ja aina menee tappeluksi:( kunnes vihdoin sanoi että jos siinä vuoden päästä sitten jos on oma talo jo siinä kohtaa.
Minä sitten jotenkin kai kuvittelin että no nyt jo otetaan askel eteenpäin ja vihdoin saan sen mitä olen vuosia odottanut!! mutta ei:( kysyin suoraan ja mies vältteli vastaamasta ja alkoi tapella joka yrityksestä kun puhuin:( ja sain sellaisen kuvan ettei tahdo vieläkään kihloihin, naimisiin, taloa tai lapsia:(
vetoaa aina rahatilanteeseen minä olen kuulemma syypää kaikkeen kun en ole töissä (hakemalla haen kokoajan) ei voi kuulemma ostaa kihlasormusta kun ei ole varaa ja ei voi mennä naimisiin kun ei ole varaa ja ei halua hakea asuntolainaa koska minä olen työtön niin pitää hakea hänen nimiinsä ja ei saada tarpeeksi isoa (kyllä saataisiin mikään vaihtoehto ei kelpaa)
ei voida hankkia lapsia koska sitten olisi köyhä lapsuus?!
ööööö MITÄ?!?!?!?
joo en ole töissä eikä olisi työpaikkaa minne palata äitiyslomalta mutta musta on aika hölmöä ettei ole varaa muka mihinkään mikä ottaisi askeleen eteenpäin:(
kun ihan hyvin tullaan toimeen ja juu on joskus tiukkaakin, mutta aina on asiat mennyt hyvin:( ja varaa on usein jopa turhuuksiin eli itse näen miehen mielipiteet tekosyinä:(
ja nyt minusta tuntuu että mies ei ikinä aiokaan kihlautua ja en tule koskaan pääsemään naimisiin ja en koskaan saa lapsia ja omaa taloakin mietitään vielä vuosikausia:(
en halua erota ja meillä menee muuten ihan hyvin ja mieskin sanoi että ei halua erota, mutta aloin kuuntelemaan miten hän puhuu meistä ja tulevaisuudesta ja huomasin että "meistä" ei puhu eli kun kysyin missä näkee meidät tulevaisuudessa oli vastaus jotain halvatun sönköttämistä! ei ikinä puhu meistä vanhoina tai meistä lapsien kera tai meistä ylipäänsä tulevaisuuden suunnitelmissa!
nyt tuntuu että olen joku halvatun riippa kivi! jota raahaa mukanaan kun on itse tyytyväinen tähän tilanteeseen:(
ahdistaa niinpaljon kun mies on tyytyväinen tähän pisteeseen ja ei aiokaan edetä:(
pelkään että tulen olemaan niitä naisia jotka odottavat vuosikaudet kunnes on liian myöhäistä:(
en tiedä mitä halvattua tässä tekisi!:( erota en vain halua ja tuntuu niin mahdottomalta että joutuisin aloittamaan taas alusta jonkun kanssa ja aikaa menee taas hukkaan:(
rakastan tuota idioottia, mutta en halua olla vain tyttöystävä siihen asti että olen päälle neljäkymppinen:(
ja pelkään etten rakastu ikinä enään:( olen vain yksin kunnes kuolen:(
mies sanoi kyllä että jos vahinko raskaus tulisi niin aborttia ei mietittäisi vaan pidettäisiin (oli 7vuotta sitä mieltä että abortti jos vahinko tulee)
ja nyt päässäni on pyörinyt hulluja ajatuksia siitä jos jättäisinkin salaa pillerit pois ja tulisi ns väkisin se askel eteenpäin... en vain voi kuvitella itseäni tekemässä mitään niin hirveää toiselle vaikka itse olen kärsinyt ja paljon miehen päätöksistä, niin en voi itselleni mitään kun mietin että jos päätöksen tekisinkin minä ja jos mies sitten huomaisi ettei elämä muutu hirveäksi vaikka otettaisiinkin muutama askel eteenpäin.
kaipaan mitä hyvänsä vinkkejä miten tässä nyt jatkaa:(
ja miten muut on saaneet miehet hyväksymään elämän muutokset?
miten vauva, kihlaus, naimisiinmeno tai oma talo on muuttanut elämää?
onko kukaan muu tehnyt tätä järkyttävää petosta ja jättänyt salaa pillerit pois?
kertokaa jotain vaikka omia kokemuksia? vinkkejä? ideoita?
en jaksa enään olla pelkkä tyttöystävä.
tiedotan vielä että mies ei halua erota missään tapauksessa ei vaikka mitä tapahtuisi sen tiedän... mutta ei myöskään mitenkään puhumalla suostu etenemään yhtään.

3

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alppila

      Jos te menette pankkiin neuvottelemaan asuntolainaa ja sinä olet työtön, elät ansiosidonnaisella päivärahalla vai kelan tuilla? Niin voin kyllä sanoa että aika hiljaista pankin puolelta tulee olemaan. Asuntolainan lyhennys plus yhtiövastike, tai oman talon juoksevat menot. Ei se mitään halpaa huvia ole.

      Ihan sama homma lapsissa. Lapset nielevät yllättävän paljon rahaa. Että siinä mielessä miehesi ajattelee ihan fiksusti. Olet kuitenkin vielä todella nuori, 22v. Sulla on vielä aikaa löytää työpaikka itsellesi ja olla muutaman vuoden työelämässä, laittaa rahaa säästöön, ennen lasten hankintaa.

      Miksei sinulla ole kavereita? Onko sinulla ammattia, oletko opiskellut peruskoulun jälkeen?

      Ja tuohon pillereiden poisjättämiseen en viitsi edes kommentoida tai tulee painokelvotonta tekstiä.

    • eienään

      ap tässä hei!
      kirjoitan tilannekatsauksen!
      asuntolaina asiasta siis sen verran että miehelle pankki myöntää lainan sitä ollaan kysytty jo aiemmin, mutta ei otettu kun ei tuntunut löytyvän siihen lainaan sopivaa asuntoa/taloa ja sekin on tietty että kauas ei voida muuttaa tai työmatka liianpitkä.
      Itse kun olen katsellut olen löytänyt varmaan 100rivaria/taloa johon hyvinkin voisi muuttaa, mutta luotan miehen arvioon asumiskuluista ja remontin tarpeesta (mies katsoo kyllä kuuliaisesti jokaisen asunnon mitä näytän ja kertoo aina kustannusarviot ja kk menot kyseisista asunnoista) ja toistaiseksi ei ole löytynyt sellaista mihin viitsii niin ison summan sijoittaa.
      ja epillereistä vielä sen verran että tunnustin miehelle mitä olen ajatellut ja kerroin kuinka ajattelin jopa salaa jättää ne pois (juu tyhmää riidan hakemista mutta omatunto soimasi jo ajattelusta!) ja mies oli sitä mieltä että jätetään pois vaan!:D kuulemma ei minun tarvitse syödä jotain joka vie seksihalut ja aiheuttaa jos jonkin moista oiretta:D ja nyt mennään sitten keskeytetyllä niin kauan kunnes tulee "vahinko" ja jos raskaaksi en tule niin sitten aletaan koittamaan kun tulee vauvan aika:D
      ja minun työ/elämän tilanne tämä: olen opiskellut kaksi ammattia ja teen siis keikkahommia aina sillointällöin, mutta työpaikkaa en ole saanut ja edelleen haen jopa erialoilta jotta saisin työpaikan nyt onneksi joulunaikaan on tullut monia uusia duunipaikkoja mihin voin hakea ja vaikka kyse vain tilapäisestä työstä niin saisinpa edes vähän kenkää oven väliin.
      jaaa sitten vielä asiaan miksi mulla ei ole kavereita?
      olen suuresta perheestä ja hyvin läheinen kaikkien kanssa joten en ole koskaan ennen kokenut tarvitsevani ystäviä, minulla on sisarukset ja vanhemmat ja ihanat välit muihin sukulaisiin plus miehen perheeseen eli mahtava ja kannustava tukiverkko!
      kavereita en vain ole kaivannut... olen itse aika laiska pitämään yhteyttä ja ketään ns sielunsiskoa ei vain ole tullut vastaan.
      en vain halua puhua parisuhteesta ihan kovin yksityiskohtaisesti perheelleni:D
      joten nyt olisi ollut kiva jos olisi kaverisuhteita, mutta noh aina ei voi voittaa:)
      ja niille ketkä ihmettelee miksei vaan suoraan hankita vauvaa, niin tiedotan että mies ei halua vielä lapsia ja tahtoo pitää vielä jonkinlaista ns"ehkäisyä" yllä vaikka se lapsi ei maailmaakaada niin silti emme ala koittamalla koittamaan:)

    • Hei 'eienään'.

      Kerrot tilanteesta, jossa teillä on erilaiset käsitykset kumppanisi kanssa tulevaisuudesta ja perheen perustamisesta.
      Tämä esille ottamasi asia on syvä ja oleellinen. Lapsen 'hankinta' ei ole sellainen asia, jossa voidaan tehdä kompromissia kuten auton ostossa - se on elinikäinen sitoumus, joka jokaisen pitää tehdä oman itsensä kanssa. Lasta ei voi eikä saa hankkia mieliksi toiselle tai ikään kuin 'kaupankäyntinä' - se olisi väärin lasta, itseä ja puolisoa kohtaan ja sitä paitsi todennäköisesti joka tapauksessa muodostuisi kompastuskiveksi ennemmin tai myöhemmin.

      Parisuhteen eräs päätehtävä on sitoutuminen jollain tavalla samoilla periaatteilla tai samansuuntaisesti. Sitoutuminen tarkoittaa, että haluaa vapaaehtoisesti ja omista lähtökohdistaan liittyä toisen kanssa yhteen, silti oman erillisyytensä säilyttäen. Perheen perustaminen on elämän syviä kysymyksiä. Siitä, haluaako tulla äidiksi tai isäksi, ja milloin haluaa, voi kukin vastata vain itse.

      Olette olleet yhdessä jo jonkin aikaa ja tämä on kattava kysymys. Hyötyisittekö mielestäsi ulkopuolisen terapeutin tapaamisesta? Itse uskon, että hyötyisitte.
      Ehkäisyn jättäminen salaa pois vahingoittaa luottamusta ja ei ole missään nimessä aikuismainen ja vastuullinen ratkaisu.

      Voisit vielä pohtia omassa mielessäsi, mistä noin voimakas halu lasten saamiseen on sinulla juuri nyt? Miksi se on sinulle niin kiireellinen, vaikka olet vielä noin nuori? Oletko mielestäsi itsenäistynyt riittävästi? Minulle tuli mieleen kysymys, mahdatko ajatella, että lasten saaminen toisi elämääsi sisältöä ja merkitystä? Niin se varmasti tekeekin. Kuitenkin viime kädessä lapsen tehtävä ei ole olla vanhempansa elämän täyttäjä. Voisiko olla, että olet itsenäistymisen tiellä vielä alussa ja muutama vuosi elämänkokemusta ja rauhaa asian pohdinnalle parisuhteessasi voisi tehdä hyvää?

      kanssasi pohtii diakoni Merja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3940
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3742
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      605
      3738
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      14
      2383
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      72
      2332
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      328
      1995
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      1976
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1816
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1489
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe