Kerrotteko t-taustasta tapaamillenne ihmisille?

Auringonkukka100

Kysymys suunnattu lähinnä jo pidemmällä prosessissa oleville ftm/mtf ihmisille.

Kun tutustutte uuteen ihmiseen missä tahansa (koulu, työpaikka, kavereiden kautta..) jotka eivät tiedä taustastanne, niin kerrotteko siitä? Kysyttäessä tai ilman kysymystä? Jos elää korjatussa sukupuolessa normaalia elämää niin pitääkö taustasta aina mainita?

Mielipiteitä kiitos.

102

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin-minä

      En kerro hei tuttaville ja oikeat ystävänitietävät . Jos deittailen jonkun miehen kanssa ja harrastamme mahdollisesti seksiä niin kerron taustastani

    • Mitäturhia

      En. Jos tulee niin läheinen suhde että käydään muistoja läpi kunnolla niin sitten kyllä.

    • kaunis-nainen

      En kerro ja jos tulee vakavakin suhde ja katsellaan perhekuvia niin olen niissä lapsuuden kuvissa ihan tytönnäköinen. Moni mies ihmetellyt asiaa

    • HNO3

      En kerro. En sitä historiaani häpeäkkään mutta tuntuisi jotenkin hassulta kertoa asiasta joka ei oikeastaan enää liity elämääni. Lähimmät cis-sukupuoliset ystävät tietää, koska heidän kanssaan ollaan molempiin päin puhuttu kaikista asioista.

    • Ei_enää_vaikutusta

      En kerro! Miksi kertoisin, eihän se todennäköisesti edes kiinnosta. Eihän muutkaan naiset kerro esimerkiksi että mulla on ollut joskus kohdunkaulasyöpä ja se leikattiin kymmenen vuotta sitten.
      Jos jostain syystä pitää kertoa taustoistaan niin sitten voin kertoa tiivistetysti.

      • EnVähääkäänVälitä

        siitä jos joku tietää taustani. 99% transsukupuolisista sen kyllä huomaa mikä on lähtökohta. Ääni on asia mitä harva pystyy muuttamaan täydellisesti. Eikä ulkomuotokaan siitä muuta.


      • Valitan_osaasi
        EnVähääkäänVälitä kirjoitti:

        siitä jos joku tietää taustani. 99% transsukupuolisista sen kyllä huomaa mikä on lähtökohta. Ääni on asia mitä harva pystyy muuttamaan täydellisesti. Eikä ulkomuotokaan siitä muuta.

        Onneksi kaikilla ei ole noin huono tilanne. Transmiehistä lähes kaikki on läpimeneviä ja transnaisistakin suurin osa.


      • 99ProsentillaTSNaisista

        lähtökohta on juuri tuollainen. Omasta mielestä ollaan, niin kovin läpimeneviä koskapa ajatellaan, että se johtuu siitä kun kukaan ei asiasta mainitse.

        Unohdetaan täysin että ei se tee läpimeneväksi jos asiasta ei mainita. Ihmiset vaan ovat niin kohteliaita, että eivät heti tule kyselemään. Ei kukaan tule sanomaan, että näyttää mieheltä.


      • yyaa
        99ProsentillaTSNaisista kirjoitti:

        lähtökohta on juuri tuollainen. Omasta mielestä ollaan, niin kovin läpimeneviä koskapa ajatellaan, että se johtuu siitä kun kukaan ei asiasta mainitse.

        Unohdetaan täysin että ei se tee läpimeneväksi jos asiasta ei mainita. Ihmiset vaan ovat niin kohteliaita, että eivät heti tule kyselemään. Ei kukaan tule sanomaan, että näyttää mieheltä.

        Läpimenevyys ei tarkoita ulkoista pelkästään. Pääsääntöisesti yksikään transtaustainen ei ole täysin läpimenevä eleissään. Transmiehistä löytyy naisellisuutta ja transnaisista miehisyyttä, ei se "alkutotuus" häviä vaikka alkaakin elää sitä oikeammalta tuntuvaa sukupuoltaan nyt virallisestikin! Ympäristö myös "alkaa tottumaan"(osa ainakin) koska ei ole muuta vaihtoehtoakaan enään!


      • hdkbffkk

        Kaikissa ihmisissä on vähän vastakkaisen sukupuolen piirteitä. Ihmiset joita ei kiinnosta onko joku läpimenevä vai ei eikä tuo asiaa esille vaan antaa ihmisten olla mitä on ovat järkeviä ihmisiä. Niillä joiden pitää jatkuvasti etsiä merkkejä onko joku läpimenevä vai ei on asennevammainen idiootti.


      • Kbhghk
        99ProsentillaTSNaisista kirjoitti:

        lähtökohta on juuri tuollainen. Omasta mielestä ollaan, niin kovin läpimeneviä koskapa ajatellaan, että se johtuu siitä kun kukaan ei asiasta mainitse.

        Unohdetaan täysin että ei se tee läpimeneväksi jos asiasta ei mainita. Ihmiset vaan ovat niin kohteliaita, että eivät heti tule kyselemään. Ei kukaan tule sanomaan, että näyttää mieheltä.

        "Ihmiset vaan ovat niin kohteliaita, että eivät heti tule kyselemään."

        Ihmiset ovat todella ovelasti kohteliaita, kun

        - kysyvät, onko mulla kokemusta kuuluvista
        - kysyvät, oonko ollut raskaana
        - höpöttelevät häiriintymättä naisten juttuja uimahallin saunassa, muslimit ja venäläiset mukaan lukien
        - selittävät mulle tiedostavasti, mitä eroa on transvestiitilla ja "transseksuaalilla"


      • Korrjaus
        Kbhghk kirjoitti:

        "Ihmiset vaan ovat niin kohteliaita, että eivät heti tule kyselemään."

        Ihmiset ovat todella ovelasti kohteliaita, kun

        - kysyvät, onko mulla kokemusta kuuluvista
        - kysyvät, oonko ollut raskaana
        - höpöttelevät häiriintymättä naisten juttuja uimahallin saunassa, muslimit ja venäläiset mukaan lukien
        - selittävät mulle tiedostavasti, mitä eroa on transvestiitilla ja "transseksuaalilla"

        Kuuluvista = kuukupista


      • yyaa
        Kbhghk kirjoitti:

        "Ihmiset vaan ovat niin kohteliaita, että eivät heti tule kyselemään."

        Ihmiset ovat todella ovelasti kohteliaita, kun

        - kysyvät, onko mulla kokemusta kuuluvista
        - kysyvät, oonko ollut raskaana
        - höpöttelevät häiriintymättä naisten juttuja uimahallin saunassa, muslimit ja venäläiset mukaan lukien
        - selittävät mulle tiedostavasti, mitä eroa on transvestiitilla ja "transseksuaalilla"

        Et ole ajatellut miksi kyselevät kaikenlaisista tälläisistä! Yrittävät ohjata Sinua avautumaan taustastasi. Kohteliaina ja ehkä hiukan epävarmoina yrittävät ohjata kuitenkin keskustelua tähän suuntaan!!


      • Kbhghk
        yyaa kirjoitti:

        Et ole ajatellut miksi kyselevät kaikenlaisista tälläisistä! Yrittävät ohjata Sinua avautumaan taustastasi. Kohteliaina ja ehkä hiukan epävarmoina yrittävät ohjata kuitenkin keskustelua tähän suuntaan!!

        Haha :D

        Joo eiväthän ne muusta puhukaan...


      • TottakaiIhmiset
        Kbhghk kirjoitti:

        "Ihmiset vaan ovat niin kohteliaita, että eivät heti tule kyselemään."

        Ihmiset ovat todella ovelasti kohteliaita, kun

        - kysyvät, onko mulla kokemusta kuuluvista
        - kysyvät, oonko ollut raskaana
        - höpöttelevät häiriintymättä naisten juttuja uimahallin saunassa, muslimit ja venäläiset mukaan lukien
        - selittävät mulle tiedostavasti, mitä eroa on transvestiitilla ja "transseksuaalilla"

        kyselevät. Kuten sanottua, niin ihmiset ovat kohteliaita. Jokainen olettaa, sttä sinä olet nainen jos olet naisten sainassa. Tämä taas johtuu siitä, että on naisia joilla on hyvin miehiset piirteet. Ei se sitä tarkoita, että sinun ulkonäkösi olisi miksikään muuttunut. Transsukupuolisen läpimeno perustuu ihmisillä olevista illuusioista siitä miltä ihminen näyttää heidän silmissään. Kokonaisuus ratkaisee asian. Jos on naisen sukuelin, niin ei kukaan ajattele mieheksi vaikka olisi kuinka kirveellä veistetyt kasvot tahansa.


      • Ihmetystys
        TottakaiIhmiset kirjoitti:

        kyselevät. Kuten sanottua, niin ihmiset ovat kohteliaita. Jokainen olettaa, sttä sinä olet nainen jos olet naisten sainassa. Tämä taas johtuu siitä, että on naisia joilla on hyvin miehiset piirteet. Ei se sitä tarkoita, että sinun ulkonäkösi olisi miksikään muuttunut. Transsukupuolisen läpimeno perustuu ihmisillä olevista illuusioista siitä miltä ihminen näyttää heidän silmissään. Kokonaisuus ratkaisee asian. Jos on naisen sukuelin, niin ei kukaan ajattele mieheksi vaikka olisi kuinka kirveellä veistetyt kasvot tahansa.

        Kaikki transtaustaiset tietää että heidän ulkonäkö on muuttunut paljon niin kropan kuin kasvojenkin osalta (paitsi jos hormonit ei ole ollenkaan toimineet), ja saman tietää kaikki jotka tuntee transtaustaisia, ja jos ei ole itse eikä tunne niin voi katsoa netistä.

        Kaikki joita asia kiinnostaa, tietää että kaikki transtaustaiset miehet ja melkein kaikki naiset tulkitaan oikein, kotona ja puutarhassa. Mikä missio täällä on joillakin väittää päinvastaista?


      • SeEttäTranstaustainen

        olisi omasta mielestään muuttunut perus pelkästään itsesuggestioon. Kun tarpeeksi kauan seisoo peilin edesä ja hokee itselleen muutoksista, niin alkaa itsekin uskomaan siihen.

        Ne kurvikuningattaret jotka ovat netissä ovat ne muotonsa saaneet plastiikkakirurgin myötävaikutuksella. Jos joku tosiaan uskoo, että ne ovat hormonien aikaansaannosta, niin harrastaa pahimman luokan itsepetosta.

        Lähinnä se, että tulkitaan oikein johtuu kokonaisuudesta eikä mistään muusta. Suurin osa transnaisista pukeutuu hyvin eutraalisti. Tuskinpa kukaan tulee kertomaan sitä, että miksi tulkitsee. Ei sitä kukaan normaali ihminen tule sanomaan, että hei "tulkitsen sinut" naiseksi tai mieheksi. Itse saa omahyväisesti ajatella, että he "tulkitsevat" naiseksi/mieheksi, Transmiehiä auttaa se, että heillä alkaa parta kasvamaan. Sen ansiosta automaattisesti tulkitaan mieheksi.


      • Ihmeellistämuttatotta

        En jaksa vastailla yksitelle jokaiseen viestiin joten tässä joitakin kommentteja eri väittämiin.
        Tämän ketjuhaaran aloittaja kuuluu (onneksi) siihen vähemmistöön joista näkee jo korttelin päähän että kyseessä on mies mekossa ja peruukissa. Hän yrittää sitten vetää psyykkisesti muutkin kanssaan samaa joukkoon ettei tuntisi itseään huonommaksi.
        Nuoremmilla transnaisilla hormoonit tehoavat hyvin ja tulokset ovat yllättävän naisellisia. Jopa rinnat voi kasvaa nuorilla aivan kuten cis-naisilla koska siihen vaikuttaa geeniperimä. Ääni on ainoa johon hormoonit eivät tehoa, mutta sitä voidaan korjata leikkauksilla ja ahkeralla opiskelulla äänenkäytöstä. Vanhemmilla transnaisilla on taas se etu puolellaan että samanikäiset naiset alkaa rupsahtamaan ja hormoonien nuorentava vaikutus tasaa tilannetta loistavasti.
        Transnaisen ei tarvitse opetella käytöstään ja eleitään kuten transvestiittien. Syntymästä saakka sisäisesti "ohjelmoidut" naisen maneerit tulevat luonnostaan esiin. Tästä voi olla jopa haittaa vielä silloin kun eletään vanhassa sukupuolessa miehenä, pidetään naismaisena tai homona.
        Jos en kerro keskustelutovereilleni transtaustastani, ihmettelen kauheasti että kaikki ovat todellakin niin "ystävällisiä" ja "hienotunteisia" että kaikessa keskustelussa olettavat minun olevan tavallinen nainen, paikasta riippumatta (saunan lauteilla tai kadulla tavatessa). Kuluneella viikolla viimeksi eräs henkilö kyseli onko mieheni mennyt uudelleen naimisiin (olen eronnut). Luulisi että ihmiset kysyisivät suoraan jos epäilisivät taustaani eikä keksisi noin monimutkaisia tapoja selvittää taustaani.
        "Itsesuggestio" toimii pikemminkin päinvastoin. Itseään peilistä katsoessa näkee paljon niitä vanhoja miespiirteitä ja ihmettelee etteikö muut ihmiset kiinnitä niihin huomiota. Toisaalta tilanne on todellisuudessa se mitä tutkimuksissakin todetaan että transnaiset sulautuu muiden naisten joukkoon koska cis-naistenkin ulkonäkö vaihtelee runsaasti.
        Tuolla myös sanottiin että ympäristö tottuu transnaiseen. Mutta jos saa samaa myönteistä palautetta ensimmäistä kertaa tapaamaltaan ihmiseltä, ei voi sanoa että on "totuttu".


      • höpön-pöpön
        Ihmeellistämuttatotta kirjoitti:

        En jaksa vastailla yksitelle jokaiseen viestiin joten tässä joitakin kommentteja eri väittämiin.
        Tämän ketjuhaaran aloittaja kuuluu (onneksi) siihen vähemmistöön joista näkee jo korttelin päähän että kyseessä on mies mekossa ja peruukissa. Hän yrittää sitten vetää psyykkisesti muutkin kanssaan samaa joukkoon ettei tuntisi itseään huonommaksi.
        Nuoremmilla transnaisilla hormoonit tehoavat hyvin ja tulokset ovat yllättävän naisellisia. Jopa rinnat voi kasvaa nuorilla aivan kuten cis-naisilla koska siihen vaikuttaa geeniperimä. Ääni on ainoa johon hormoonit eivät tehoa, mutta sitä voidaan korjata leikkauksilla ja ahkeralla opiskelulla äänenkäytöstä. Vanhemmilla transnaisilla on taas se etu puolellaan että samanikäiset naiset alkaa rupsahtamaan ja hormoonien nuorentava vaikutus tasaa tilannetta loistavasti.
        Transnaisen ei tarvitse opetella käytöstään ja eleitään kuten transvestiittien. Syntymästä saakka sisäisesti "ohjelmoidut" naisen maneerit tulevat luonnostaan esiin. Tästä voi olla jopa haittaa vielä silloin kun eletään vanhassa sukupuolessa miehenä, pidetään naismaisena tai homona.
        Jos en kerro keskustelutovereilleni transtaustastani, ihmettelen kauheasti että kaikki ovat todellakin niin "ystävällisiä" ja "hienotunteisia" että kaikessa keskustelussa olettavat minun olevan tavallinen nainen, paikasta riippumatta (saunan lauteilla tai kadulla tavatessa). Kuluneella viikolla viimeksi eräs henkilö kyseli onko mieheni mennyt uudelleen naimisiin (olen eronnut). Luulisi että ihmiset kysyisivät suoraan jos epäilisivät taustaani eikä keksisi noin monimutkaisia tapoja selvittää taustaani.
        "Itsesuggestio" toimii pikemminkin päinvastoin. Itseään peilistä katsoessa näkee paljon niitä vanhoja miespiirteitä ja ihmettelee etteikö muut ihmiset kiinnitä niihin huomiota. Toisaalta tilanne on todellisuudessa se mitä tutkimuksissakin todetaan että transnaiset sulautuu muiden naisten joukkoon koska cis-naistenkin ulkonäkö vaihtelee runsaasti.
        Tuolla myös sanottiin että ympäristö tottuu transnaiseen. Mutta jos saa samaa myönteistä palautetta ensimmäistä kertaa tapaamaltaan ihmiseltä, ei voi sanoa että on "totuttu".

        Plaa, plaa. Meni päin honkia analyysi


      • Lintulautanen
        SeEttäTranstaustainen kirjoitti:

        olisi omasta mielestään muuttunut perus pelkästään itsesuggestioon. Kun tarpeeksi kauan seisoo peilin edesä ja hokee itselleen muutoksista, niin alkaa itsekin uskomaan siihen.

        Ne kurvikuningattaret jotka ovat netissä ovat ne muotonsa saaneet plastiikkakirurgin myötävaikutuksella. Jos joku tosiaan uskoo, että ne ovat hormonien aikaansaannosta, niin harrastaa pahimman luokan itsepetosta.

        Lähinnä se, että tulkitaan oikein johtuu kokonaisuudesta eikä mistään muusta. Suurin osa transnaisista pukeutuu hyvin eutraalisti. Tuskinpa kukaan tulee kertomaan sitä, että miksi tulkitsee. Ei sitä kukaan normaali ihminen tule sanomaan, että hei "tulkitsen sinut" naiseksi tai mieheksi. Itse saa omahyväisesti ajatella, että he "tulkitsevat" naiseksi/mieheksi, Transmiehiä auttaa se, että heillä alkaa parta kasvamaan. Sen ansiosta automaattisesti tulkitaan mieheksi.

        Kun on tullut tulkituksi elämänsä aikana sekä mieheksi että naiseksi, huomaa aivan selvästi että sukupuolia kohdellaan eri lailla. Kun tulkitaan naiseksi, naiset tulevat fyysisesti lähemmäs, miehet taas jäävät kauemmas kuin aiemmin, elleivät tule iskemään (ilmeisesti kohteliaisuuttaan?). Miehenä puhetta kuunneltiin, naisena taas etenkin miehet sivuuttavat (kohteliaisuuttaan?) monet kommentit kokonaan eivätkä muutenkaan ota niin vakavasti, tai usko että osaa jotain, etenkään "miehistä". Naiset eivät enää pidä uhkaavana samalla tapaa kuin miehen näköistä. Jne.

        Tietty jos on tullut tulkituksi vain yhden sukupuolen edustajana, ei näitä eroja ole kokenut.


      • SurkeaaItsensäPettämistä

        vanhemmista ihmisistä näkee yhtä selvästi, että ovatko he syntyjään miehiä vai naisia. Kun ihmisille tulee ryppyjä, niin ei se kasvonpiirteitä miksikään muuta.

        Ts naisen läpimeno perustuu aivan muuhun, kuin siihen, että hormoonit jotenkin muuttaisivat. Läpimeno perustuu täysin siihen, että pukeutumistyyli muuttuu, hiukset muuttuvat ja alkaa käyttämään esim kynsilakkaa. Jos on naiselliset hiukset ja esim kynsilakkaa, niin automaattisesti pidetään naisena.

        Voin omakohtaisesti sanoa, että en ole mitenkään kaunis, mutta siitä huolimatta herrat avaavat kohteliaasti oven. Ei minullekaan herrat eikä kukaan muukaan tule sanomaan, että hei, olet varmasti entinen mies.

        Sanot, että naisilla on jotain ihmeellisiä eleitä joista naisen erottaa. Vaikka kuinka katselen vaimoani, niin en hänellä mitään naisellisia eleitä huomaa. Samalla tavalla liikkuu kuin muutkin ihmiset. Ihmettelen, että mitä ovat ne ihmeelliset naisen "maneerit" joska tulevat luontaisesti esiin.

        Koska vaimollani ei sellaisia eleitä ole, niin pitääköhän tarkista vaimoni jalkoväli, jos perhana vaikka olisikin mies. Tätä vastaan sotii se tosiasia, että kaksi lasta hän on synnyttänyt.


      • asiaa_
        Lintulautanen kirjoitti:

        Kun on tullut tulkituksi elämänsä aikana sekä mieheksi että naiseksi, huomaa aivan selvästi että sukupuolia kohdellaan eri lailla. Kun tulkitaan naiseksi, naiset tulevat fyysisesti lähemmäs, miehet taas jäävät kauemmas kuin aiemmin, elleivät tule iskemään (ilmeisesti kohteliaisuuttaan?). Miehenä puhetta kuunneltiin, naisena taas etenkin miehet sivuuttavat (kohteliaisuuttaan?) monet kommentit kokonaan eivätkä muutenkaan ota niin vakavasti, tai usko että osaa jotain, etenkään "miehistä". Naiset eivät enää pidä uhkaavana samalla tapaa kuin miehen näköistä. Jne.

        Tietty jos on tullut tulkituksi vain yhden sukupuolen edustajana, ei näitä eroja ole kokenut.

        Kun on tullut tulkituksi elämänsä aikana sekä mieheksi että naiseksi.

        Minä ole kyllä aina ollut naisellinen naisen näköinen ja ei ole koskaan kohdeltu miehenä.

        Monilla on varmaan semmoinen käsitys että mtf hyppää miehen roolista naisen rooliin mutta on meitäkin jotka ollaan naisen näköisiä ennen hoitoja ja habitus muuttuu vain vähäsen


      • OletSittenNaiseksi

        myös syntynyt, jos ei koskaan ole kohdeltu miehenä/poikana. Melko uskomaton jo ajatuksenakin.

        Harvinaista, että jotain poikaa olisi jo tarha ikäisenä kohdeltu tyttönä.


      • MuutoksestaVielä

        Minulla nyt sattuu olemaan poika joka haluaa isänsä muuttumisesta huolimatta edelleen puuhailla isänsä kanssa. Monellako teillä muila muuten on omia lapsia?

        Olin poikani kanssa tänään rälläköimässä yhtä autoa pieniksi palasiksi. Jos joku olisi nähnyt minut siinä puuhassa resuissa työvaatteissa, niin olisi varmasti pitänyt minua miehenä.

        Kun tulin sisälle, niin vaihdoin vaatteet je meikkasin, laitoin päähäni paljon parjatun peruukkini ja kas kummaa siinä se nainen oli. Tämän jälkeen voin lähteä ulos ja kohteliaat herrat avaavat oven sekä kohtelevat minua naisena.

        Näin vähällä ihmisen habitus muuttuu.


      • Kolahtiko
        höpön-pöpön kirjoitti:

        Plaa, plaa. Meni päin honkia analyysi

        Taisi osua liiankin hyvin.


      • Juuri_noin
        Lintulautanen kirjoitti:

        Kun on tullut tulkituksi elämänsä aikana sekä mieheksi että naiseksi, huomaa aivan selvästi että sukupuolia kohdellaan eri lailla. Kun tulkitaan naiseksi, naiset tulevat fyysisesti lähemmäs, miehet taas jäävät kauemmas kuin aiemmin, elleivät tule iskemään (ilmeisesti kohteliaisuuttaan?). Miehenä puhetta kuunneltiin, naisena taas etenkin miehet sivuuttavat (kohteliaisuuttaan?) monet kommentit kokonaan eivätkä muutenkaan ota niin vakavasti, tai usko että osaa jotain, etenkään "miehistä". Naiset eivät enää pidä uhkaavana samalla tapaa kuin miehen näköistä. Jne.

        Tietty jos on tullut tulkituksi vain yhden sukupuolen edustajana, ei näitä eroja ole kokenut.

        Allekirjoitan tuon täysin. Se yllätti alussa, nyt siihen on jo tottunut.


      • Löytyyhän_noita
        MuutoksestaVielä kirjoitti:

        Minulla nyt sattuu olemaan poika joka haluaa isänsä muuttumisesta huolimatta edelleen puuhailla isänsä kanssa. Monellako teillä muila muuten on omia lapsia?

        Olin poikani kanssa tänään rälläköimässä yhtä autoa pieniksi palasiksi. Jos joku olisi nähnyt minut siinä puuhassa resuissa työvaatteissa, niin olisi varmasti pitänyt minua miehenä.

        Kun tulin sisälle, niin vaihdoin vaatteet je meikkasin, laitoin päähäni paljon parjatun peruukkini ja kas kummaa siinä se nainen oli. Tämän jälkeen voin lähteä ulos ja kohteliaat herrat avaavat oven sekä kohtelevat minua naisena.

        Näin vähällä ihmisen habitus muuttuu.

        Lapsia ja lapsenlapsia on. Olen kyllä joskus tehnyt autoremonttiakin, mutta ne ei kiinnostanut poikiani. Nykyisin remonttihommat ei kiinnosta minua, ammattilaiset saa tehdä työt. Olen kyllä "puuhastellut" lasteni kanssa, opettanut mm. tietokonealkeet josta ovat sitten opiskelleet eteenpäin ammatin itselleen. Pojista on tullut taitavia ruuanlaittajia ("puuhastelun" tulosta sekin), pääsevät joskus yllättämään tällaisen vanhan tekijänkin.
        Joskus kyllä teen vähemmän naisellisiakin töitä (ja yllätän taidoillani sivulliset - eihän naiset osaa tuollaista), mutta silloinkaan en pukeudu paskaisiin haalareihin tms. Minun ei tarvitse laittautua naiseksi - elän sellaisena jatkuvasti, riippumatta siitä mitä kulloinkin teen. Sehän oli jo diagnoosiperustekin.


      • MikäIhmeenDiagnoosiperus

        voisitko selventää mitä tarkoitat?


    • miksieih

      Tietysti mutta en aloitteellisesti. Totta kai haluan olla rehellinen ja itsekin haluan tietää toisesta ihmisestä kaiken, jos aion viettää elämäni hänen kanssaan.

      • Jotkutonuteliaita

        Tottahan silloin kerrotaan taustoista jos kyseessä on vakava parisuhde. Mutta tämä keskustelu liukui käsittelemään enemmänkin satunnaisessa tapaamisessa kertomista.


    • ei-tarvetta-kertoa

      Moniko mies tai nainen kertoo jos on vaikka bi-seksuaali?

    • Mitäturhia

      Vois vielä lisätä, että musta ei tunnu siltä että taustasta "kuuluisi" kertoa jossain tietyssä vaiheessa, mutta se voi tulla puheeksi eri syistä. Yksi kaveri kertoi avoimesti vammastaan ja siitä kuntoutumisesta, ja sitten tuntui luontevalta kertoa millaisia hoitoja itsellä on takana. Toisen kanssa tuli esiin näennäisiä ristiriitoja oman suuntautumisen ja aiempien suhteiden välillä, niin sitten kertoi siinä. Jonkun kanssa ei ole tullut toistaiseksi ikinä tarvetta kertoa.

      Vaikea kuvitella, että kukaan kysyisi. Jos joku olisi niin hölmö että saattaisi kysyä, niin hän ei kyllä mun kohdallani tule ajatelleeksi sellaista mahdollisuutta. Jos taas joku tietää että asia ei näy päällepäin ja on muutenkin kartalla, niin hän ei varmaankin tietää ettei asialla ole isompaa merkitystä eikä sitä ole kohteliasta kysyä.

    • taasjotainspedeilyä

      En tietenkään kerro, mitä ihmettä!? Tunnen ja olen tekemisissä satojen ellen tuhansien ihmisten kanssa koska elän aktiivista elämää harrastuksineni, töineni ja kaveripiireineni. Pitäisikö minun koko ajan kuulutella kaikille ihmisille taustoistani? Heippa kiva tutustua, sulla on ihana kampaus, tiesithän että olen muuten transtaustainen? Absurdia.

      Ei muutkaan ihmiset jatkuvasti höpötä omista ominaisuuksistaan. Ei se kuulu kenellekään. Ainoita keiden kanssa keskustelen asiasta on sänkykumppanit.

      Surrealistinen kysymys koko aloitus.

    • Mitämitmit

      Selittääkö tuossa ylempänä yksi ja sama tyyppi sekä

      1) Transtaustaiset naiset on helppo erottaa, kun kaikki näyttävät miehiltä

      että

      2) miehillä ja naisilla ei ole mitään yleistettäviä eroja esim kehonkielessä, ja ihmisten tulkinta jonkun sukupuolesta riippuu lähinnä siitä, onko tällä kynsilakkaa vai ei?

      Sekavaa...

      • LäpimeneTapahtuu

        siten, että pystyy luomaan illuusion itsestään. Ei tarvitse olla kaunotar, että se illuusio syntyy. Siihen auttaa esim kynsilakka sillä moniko mies lakkaa kyntensä? Siihen auttaa naisellinen pukeutuminen ja sen mukanaan tuoma illuusio. Hiukset ovat yksi asiaan vaikuttava asia.

        Ei varsinaisessa ulkonäössä tarvitse paljon eroa olla, kunhan vain osaa luoda oikean illuusion. En tiedä, että mitä se kehonkieli on, sillä en huomaa mitään erikoista vaimossani enkä tyttäressäni.

        Jos ei kehonkieleksi lasketa peilin edessä kulutettua aikaa, kun meikkaa. Siinä miehet pääsevät varmasti vähemmällä.


      • Illuusiokuha
        LäpimeneTapahtuu kirjoitti:

        siten, että pystyy luomaan illuusion itsestään. Ei tarvitse olla kaunotar, että se illuusio syntyy. Siihen auttaa esim kynsilakka sillä moniko mies lakkaa kyntensä? Siihen auttaa naisellinen pukeutuminen ja sen mukanaan tuoma illuusio. Hiukset ovat yksi asiaan vaikuttava asia.

        Ei varsinaisessa ulkonäössä tarvitse paljon eroa olla, kunhan vain osaa luoda oikean illuusion. En tiedä, että mitä se kehonkieli on, sillä en huomaa mitään erikoista vaimossani enkä tyttäressäni.

        Jos ei kehonkieleksi lasketa peilin edessä kulutettua aikaa, kun meikkaa. Siinä miehet pääsevät varmasti vähemmällä.

        Illuusio kuulostaa ihan joltain tiiti touhulta. Kun on nainen tulee luokitelluksi naiseksi ilman illuusioita.


      • Eivät_osaa

        Olen täsmälleen samaa mieltä että tuossa paistaa läpi tiitteily kun sanotaan että naisellisuus perustuu mm. kynsilakkaan. Moni nainen ei voi käyttää työssään kynsilakkaa kuten en minäkään. Myös korut on kielletty. Silti työkaveritkin tulkitsevat naiseksi. Ei edes vaatetus ole auttamassa illuusiossa kun kaikilla on suunnilleen samanlainen vähemmän naisellinen työasu.
        Mies ei osaa "lukea" naisen kehonkieltä, se on niin pientä ettei sitä huomaa kuin erityisesti tarkkaillen. Jotkut ovat tehneet tästä bisnekesen ja opettavat tiiteille naisellisia maneereita ja sitten ammutaan yli että paukkuu.


      • TaidatNähdäUnta

        tuon kehonkielesi kanssa? Jos se kerran on niin pientä, että sen huomaa vain erityisesti tarkkaillen, niin eihän sillä kehonkielellä ole mitään merkitystä.

        Ilmeisesti kuljet niissä työvaatteissa myös koti matkat, tosin harva niin tekee. Ilmeisesti et käytä lainkaan naisellisia vaatteita kuten ei moni muukaan ts nainen käytä. Kun kulkee neutraaleissa vaatteissa, niin ei ole pelkoa siitä, että voitaisiin tulkita naiseksi.

        Sinulle taitaa kaikki naisellisuus olla täysin vierasta. Pelkäät, että sinua joku alkaa oikeasti pitämään naisena. Kyseletkö jokaiselta työkaverilta, että tulkitsevatko he sinut naiseksi.

        Huvittaa myös tuo ihme asenne esim. kynsilakkaan. Miksi ihmeessä kynsilakkaa ym meikkejä on myynnissä jos niitä vain tiitit käyttävät? Ovatko kaikki kynsilakkaa käyttävät siis tiittejä? Jos näin on niin sitten tiittejä on tosi paljon. Ilmeisesti vaimoni ja tyttärenikin ovat tiittejä sillä heilläkin on kynsilakkaa.

        TS naisilla on se paha puoli, että he eivät uskalla tuoda esiin koska pelkäävät kiinnittävänsä huomiota. Tiitin onni ja autuus on mahdollisimman neutraali esiintyminen.


      • Eivät_osaa

        "Ilmeisesti kuljet niissä työvaatteissa myös koti matkat, tosin harva niin tekee."
        Myönnän että olen laiska ja kuljen käytännössä aina samoissa vaatteissa työmatkatkin. Yhdessä työssä on virka-asu jota käytetään yleisesti myös työpaikan ulkopuolella. Ehkä selitys siihen että voi käyttää samaa vaatetusta työpaikan ulkopuolellakin on siinä että työ on siistiä eikä tarvita vaatteiden vaihtoa. Vaatteet sopivat siis työmatkallekin, tai oikeammin päinvastoin normaalivaatteilla voi olla töissäkin.
        "Ilmeisesti et käytä lainkaan naisellisia vaatteita kuten ei moni muukaan ts nainen käytä. Kun kulkee neutraaleissa vaatteissa, niin ei ole pelkoa siitä, että voitaisiin tulkita naiseksi."
        Käytän koko ajan samanlaisia vaatteita kuin mitä muutkin naiset käyttävät. Mutta juhla-asuun laittaudun vain juhliin, en arkikäyttöön. Ehkäpä vaatteitani voi sanoa ainakin osittain neutraaliksi, niin voi sanoa muidenkin suomalaisnaisten vaatteista. Jotkut naiset ostavat vaatteensa jopa miestenosastolta ja silti nämäkin naiset tulkitaan naisiksi.
        "Huvittaa myös tuo ihme asenne esim. kynsilakkaan. Miksi ihmeessä kynsilakkaa ym meikkejä on myynnissä jos niitä vain tiitit käyttävät? Ovatko kaikki kynsilakkaa käyttävät siis tiittejä? Jos näin on niin sitten tiittejä on tosi paljon. Ilmeisesti vaimoni ja tyttärenikin ovat tiittejä sillä heilläkin on kynsilakkaa."
        No lähinnä huvittaa tämä korostetusti esiin tuotu kynsilakkakysymys, aivan kuin se olisi naisellisuuden tärkein asia. Kuitenkin aika moni cis-nainen ei edes halua käyttää kynsilakkaa. Joko katsovat sen tarpeettomaksi tai siksi että se pilaa terveet kynnet (tämä jälkimmäinen on osin oma syynikin). Jo vuosia on huvittanut täällä viljellyt sukkahousukeskustelut ja nyt tähän on tullut lisänä kynsilakka.
        "TS naisilla on se paha puoli, että he eivät uskalla tuoda esiin koska pelkäävät kiinnittävänsä huomiota. Tiitin onni ja autuus on mahdollisimman neutraali esiintyminen."
        Transnaisilla ei ole mitään kiinnostusta ja tarvetta tuoda naisellisuuttaan korostetusti esiin. Koska transnaiset elävät tavallisen naisen elämää, he tietenkin pukeutuvat ja laittautuvat kuten muutkin naiset. Ei cis-naisetkaan yleensä halua kiinnittää huomiota, tämä on tyypillistä suomalaisnaisille (helpommin asian huomaa vaikkapa Tallinnassa käydessä). Näitä "huomionherättäjiä" on naisissa hyvin vähän ja keskittyy lähinnä julkisuutta etsiviin naisiin. Tunnen aika monta tiittiä ja ainakin heillä se onni ja autuus tuntuu olevan korostettu naisellisuus. Asuun kuuluu ehdottomasti hame tai mekko, huumoriheittona kertovat pukeutuneensa TS:ksi kun ovat housuasussa.


      • SukkahousutEivätNäy

        päällepäin, mutta kynsilakka näkyy. Jostain ihme syystä leimataan heti tiitiksi, jos ts nainen käyttää juuri kynsilakkaa ja meikkaa rohkeaksi. Mikäli runsas meikkien käyttö on merkki tiitteydestä, niin sitten tiittejä on todella paljon.

        Kosmetiikkateollisuus on todellinen miljardibisnes joten ilmeisesti se toimiikin lähinnä tuottaakseen tiiteille kosmetiikkaa. Kuulostaa todella erikoiselta, kun aina leimataan runsaasti meikkiä käyttävä ts nainen tiitiksi. Ovatko siis esim filmitähdet mallit ym. todellisuudessa tiittejä? Ovatko huolitellusti pukeutuvat yritysjohtajat ja johtavassa asemassa olevat naiset tiittejä koskapa he myös meikkaavat?

        Onko ts naisen onni siinä, että on mahdollisimman huomaamaton harmaa piiperö? Vetoaa koko ajan siihen, että mitä muutkin naiset tekevät. Oliko 80 vuotias äitini tiitti, kun myös hän halusi välillä laittaa huulipunaa ja kynsilakkaa? Vaikka olikin vanha, niin hän halusi korostaa vielä siinäkin iässä naisellisuuttaa. Sinun kieroutuneen ajatusmaailmasi mukaan äitini oli varmasti perverssi. Tuskinpa äitini halusi herättää huomiota.

        Selität mitä tahansa perustellaksesi itsellesi, että miksi et halua erottua joukosta. Neutraalisti pukeutuneena kuulut harmaaseen massaan joka tuolla kulkee. Pelkäät reppana, että joku kiinnittää sinuun huomiota.

        Minä puolestani meikkaan ja pukeudun näyttävästi enkä tippaakaan välitä siitä jos joku katsoo. Talvella laitan turkin ja ole mahdollisimman naisellinen. Minä en edes halua sulautua siihen harmaaseen piiperö massaan johon sinä "sulaudut"


      • Olet_puolustuskannalla
        SukkahousutEivätNäy kirjoitti:

        päällepäin, mutta kynsilakka näkyy. Jostain ihme syystä leimataan heti tiitiksi, jos ts nainen käyttää juuri kynsilakkaa ja meikkaa rohkeaksi. Mikäli runsas meikkien käyttö on merkki tiitteydestä, niin sitten tiittejä on todella paljon.

        Kosmetiikkateollisuus on todellinen miljardibisnes joten ilmeisesti se toimiikin lähinnä tuottaakseen tiiteille kosmetiikkaa. Kuulostaa todella erikoiselta, kun aina leimataan runsaasti meikkiä käyttävä ts nainen tiitiksi. Ovatko siis esim filmitähdet mallit ym. todellisuudessa tiittejä? Ovatko huolitellusti pukeutuvat yritysjohtajat ja johtavassa asemassa olevat naiset tiittejä koskapa he myös meikkaavat?

        Onko ts naisen onni siinä, että on mahdollisimman huomaamaton harmaa piiperö? Vetoaa koko ajan siihen, että mitä muutkin naiset tekevät. Oliko 80 vuotias äitini tiitti, kun myös hän halusi välillä laittaa huulipunaa ja kynsilakkaa? Vaikka olikin vanha, niin hän halusi korostaa vielä siinäkin iässä naisellisuuttaa. Sinun kieroutuneen ajatusmaailmasi mukaan äitini oli varmasti perverssi. Tuskinpa äitini halusi herättää huomiota.

        Selität mitä tahansa perustellaksesi itsellesi, että miksi et halua erottua joukosta. Neutraalisti pukeutuneena kuulut harmaaseen massaan joka tuolla kulkee. Pelkäät reppana, että joku kiinnittää sinuun huomiota.

        Minä puolestani meikkaan ja pukeudun näyttävästi enkä tippaakaan välitä siitä jos joku katsoo. Talvella laitan turkin ja ole mahdollisimman naisellinen. Minä en edes halua sulautua siihen harmaaseen piiperö massaan johon sinä "sulaudut"

        Tämä tuntuu olevan sinulle todella arka paikka. Joudut pistämään överiksi jotta muistuttaisit edes hiukan naista.


      • NäilleSulautujille

        naiselta näyttäminen näyttää olevan arka paikka. Reppanat kulkevat edelleen mieslookissa ja sitten niin sulautuvat, niin sulautuvat. Miksi lähtevät sukupuolenkorjaukseen, jos eivät uskalla naiseuttaan esiin tuoda?

        Laittavatko myös meikkaavat luomu naiset överiksi. He jotka ehostavat itseään oikein kunnolla. Näillä reppanoilla näyttää olevan kauhistus, jos ts nainen meikkaa. Kuitenkin nämä selittävät, että he ovat oikeita naisia. Taitavat olla kaukana oikeista naisista.


      • MielenkiintoinenSeikka

        Aivan oikeat naiset siis saavat pukeutua naisellisesti ja meikata itseään voimakkaasti. TS naiset jotka eivät ole oikeita naisia eivät jostain syystä niin saa tehdä.

        Outoa, kun TS nainen kutsuu itseään oikeaksi naiseksi, mutta ei uskalla elää oikean naisen lailla


      • Kateuttako
        MielenkiintoinenSeikka kirjoitti:

        Aivan oikeat naiset siis saavat pukeutua naisellisesti ja meikata itseään voimakkaasti. TS naiset jotka eivät ole oikeita naisia eivät jostain syystä niin saa tehdä.

        Outoa, kun TS nainen kutsuu itseään oikeaksi naiseksi, mutta ei uskalla elää oikean naisen lailla

        Tästä on syntynyt kummallinen eipäs-juupas -tilanne. Kun transnainen haluaa elää kuten muutkin naiset, häntä syytellään harmaaksi hiireksi ja ettei uskalla elää oikean naisen tavalla vaikka nimenomaan elää kuten ylivoimaisesti suurin osa cis-naisistakin. Kyllä transnainenkin laittautuu ja meikkaa, tarpeen mukaan aivan kuten muutkin naiset. Mutta esimerkiksi lähikauppaan lähtiessä ei cis-nainenkaan vedä juhlameikkiä ja turkkia päälleen. Aika usein meikkaus kuitataan huulipunalla (jos sitäkään) ja päälle vedetään toppatakki tai verkkaripusero.
        Suomalainen nainen ei laittaudu kovin näyttävästi, mutta kulttuuritausta alkaa muuttamaan täälläkin katunäkymää. Tässäkin väittelyssä lienee osasyynä tämä kulttuuritausta kun vedotaan kotiväen näyttävään laittautumiseen.
        Eiköhän tässä liene taustalla pitkälti vain loukkaamistavoite. Yritetään loukata mahdollisimman paljon niitä transnaisia jotka ovat pystyneet integroitumaan muiden ihmisten joukkoon huomaamattomasti.


    • Joanna84

      Ihmeellistä kinastelua. Tottakai transnaisia on erilaisia, kuten cis-naisiakin. Toisille laittautuminen ja ulkonäkö on tärkeämpää kuin toisille. Jokainen tavallaan, kyllä me kaikki tänne mahdutaan! En myöskään ymmärrä tuota jatkuvaa tiittien haukkumista. Mitä pahaa he ovat tehneet?

      • KysehänOlikinSiitä

        että ts nainen joka meikkaa ja pukeutuu näyttävästi leimataan heti tiitiksi. Tosin olen samaa mieltä, että mitä pahaa tiitit ovat tehneet.

        Mistä tähän vedettiin mukaan kulttuuritausta? Kyseessä on myös se tosiasia, että aidon naisen tunnistaa kaukaa oli sitten pukeutunut miten tahansa. Valitettavasti ts naista ei tunnista joten pitää pukeutumisella vähän auttaa.


      • Lintulautanen

        Joo, ei mustakaan transvestisuudessa ole mitään dissaamisen aihetta. Eikä kynsilakassa. Mut ehkei ole liioittelua sanoa jonkun sortin transvestisuushenkiseksi ajatukseksi sitä pinttymää, että kynsilakka olisi jotenkin välttämätön naiseuden ilmentämiseksi.


      • Lintulautanen
        KysehänOlikinSiitä kirjoitti:

        että ts nainen joka meikkaa ja pukeutuu näyttävästi leimataan heti tiitiksi. Tosin olen samaa mieltä, että mitä pahaa tiitit ovat tehneet.

        Mistä tähän vedettiin mukaan kulttuuritausta? Kyseessä on myös se tosiasia, että aidon naisen tunnistaa kaukaa oli sitten pukeutunut miten tahansa. Valitettavasti ts naista ei tunnista joten pitää pukeutumisella vähän auttaa.

        "Kyseessä on myös se tosiasia, että aidon naisen tunnistaa kaukaa oli sitten pukeutunut miten tahansa."

        Totta. Moni tulee tulkituksi kauempaa naiseksi jo ennen hoitojen aloittamista vaikka olisi neutraalit vaatteet, ja vasta sitten lähempää tulkitaan piirteiden perusteella mieheksi, ehkä. Hoitojen tehottua useimmat tulkitaan naisiksi kaikilta etäisyyksiltä ja tosiaan vaatteista tai meikeistä riippumatta.


    • excskännissä

      Aivan samat keskustelut käytiin täällä jo viime vuosikymmenen puolella lähes samoin sanoin. Keskustelut, joiden useimmat osapuolet olivat eläkeläinen. Tämä vaan tiedoksi uusille lukijoille. Hyvä kysymys vaan on se, että miksi jaksan itse vielä lukea näitä keskusteluja...

      • NämäEivätJokoOsaa

        lukea tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa. Nyt nousi kynsilakka kauheaksi ongelmaksi. Tosiasiahan on kuitenkin se asia, että kaikki "naisellisuus" auttaa läpimenossa. Missään ei sanota, että se olisi välttämätöntä.

        Ovatko nämä niin täysellisesti onnistuneet aivopesemään itsensä, että uskovat muutaman hormooninapin ihmeitä tekevään voimaan. Vielä hullummalta kuulostaa tuo, että moni tulkittaisiin kauempaa naiseksi ennen hoitojen aloittamista.

        Tämä transyhteisö on siitä erikoinen, että kaikki hokevat toisilleen kuinka toinen on muuttunut. Kun sitä tarpeeksi kuulee, niin alkaa kuvittelemaan, että totta sen täytyy olla. Kun vielä oikein kovin haluaa uskoa muutokseen, niin uskoohan siihen.

        Ainoa muutos mikä hoitojen seurauksena tapahtuu on muutos jalkovälissä. Vai miten on mahdollista, että transnaisen tunnistaa jo kaukaa,


      • Eroja_syntyy
        NämäEivätJokoOsaa kirjoitti:

        lukea tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa. Nyt nousi kynsilakka kauheaksi ongelmaksi. Tosiasiahan on kuitenkin se asia, että kaikki "naisellisuus" auttaa läpimenossa. Missään ei sanota, että se olisi välttämätöntä.

        Ovatko nämä niin täysellisesti onnistuneet aivopesemään itsensä, että uskovat muutaman hormooninapin ihmeitä tekevään voimaan. Vielä hullummalta kuulostaa tuo, että moni tulkittaisiin kauempaa naiseksi ennen hoitojen aloittamista.

        Tämä transyhteisö on siitä erikoinen, että kaikki hokevat toisilleen kuinka toinen on muuttunut. Kun sitä tarpeeksi kuulee, niin alkaa kuvittelemaan, että totta sen täytyy olla. Kun vielä oikein kovin haluaa uskoa muutokseen, niin uskoohan siihen.

        Ainoa muutos mikä hoitojen seurauksena tapahtuu on muutos jalkovälissä. Vai miten on mahdollista, että transnaisen tunnistaa jo kaukaa,

        Miten sitten cis-naisen tuntee kaukaa jos hän on pukeutunut tyypillisesti suomalaisnaisen tyylillä (lähes samoin kuin miehet).
        Myönnän että itsekin kummastelen näitä transnaisten keksinäisiä kehuja kuinka kauniita ovat kuvissa vaikka naama on kuin petolinnun p... Mutta jos täysin sivullinen henkilö kuukausien tai vuosien kuluttua tavattuaan jonkun transnaisen uudelleen, sanoo hänen muuttuneen, sitä pitää mielestäni uskoa.


      • PyydänAnteeksi

        virhettäni. Ei ts naista voi tunnistaa kaukaa naiseksi, koskapa läheltäkin katsottuna tunnistaminen on vaikeaa.

        Henkilö joka pitkänkin ajan kuluttua näkee toisen on usein kohtelias ja saattaa sanoa, että ei ole lainkaan muuttunut. Tai, että näytät vain nuorentuneen. Ne ovat vain näitä kohteliaisuus fraaseja.

        Usein nämä ihmiset jotka eivät kovinkaan hyvin tunne toisiaan kuulevat tämän tapaiset muutokset joltain hyvänpäivän tutulta. Ei mennyt pitkääkään aikaa, kun lähes jokainen tiesi, että lähden hoitoon Ruotsiin.


    • Jupajupjuu

      Mikäs on ruotsiinmenijän selitys tälle tavalliselle, munkin kokematon asialle:

      Kun on ennen hormoneita tai pian niiden aloittamisen jälkeen naistenvessassa, hame yllä ja meikattuna, katotaan kieroon ja pyydetään menemään miesten vessaan.

      Kun on ollut hormoneilla vaikka vuoden, ja on naistenvessassa farkuissa, hupparissa ja ilman meikkiä, kaikki ovat ihan relana.

      Miksi satunnaiset vessassakävijät muuttuvat siinä välissä "kohteliaiksi"?

      • Eikueiku

        Kokematon > kokemalle


      • VoiVoiKunTaasTuliPaksua

        juttua. En todellakaan ole mikään kaunotar eikä kukaan minuakaan kehota menemään miesten vessaan. Jos noin sinulle on tapahtunut, niin joku pahansisuinen akka on sen yksittäistapauksena möläyttänyt.

        Yksittäistapauksia varmasti sattuu jokaiselle.

        Et siinä siinä vuodessa ole muuttunut kuin omissa mielikuvissasi.


      • ghgfdsdfg

        Kun miehen piirteet omaava on hameessa, on huomattavasti helpompi löytää asioita jotka takaa sinut mieheksi. Kun miehen kasvoillakin oleva on ison vaatekerroksen alla mutta ei parransänki kasvoissa, kuka uskaltaa sinua pois ajaa vain kasvojen piirteitten perusteella. Jälistäpäin saattaa kyllä ajatella, "tuo oli kyllä mies"!!


    • Lintulautanen

      Katos vain, herra huutomerkki ja rouva "odotan suurella mielenkiinnolla" näyttää tosiaan kirjoittaneen tänne, hmmm, muutaman viestin aikaisemminkin. Ainakaan järkipuhe ei näytä menevän läpi.

      • IhanVapaastiTänne

        voi samalla vaivalla kirjoittaa myös ymmärrettävää tekstiä. Miksi kirjoittaa lainkaan, jos ei osaa ymmärettävästi kirjoittaa.


      • MitähänSeJärkiviesti

        mahtaakaan olla? Jäämme mielenkiinnolla odottamaan selvitystä asiasta.


    • Auringonkukka100

      Ketjun aloittaja jatkaa.
      Syy miksi edes esitin tämän kysymyksen on yksinkertaisesti se että monet ovat kokeneet että huijaan ihmisiä jos en kerro heille taustastani. Riippumatta siitä missä yhteydessä heihin tutustun. Itse koen asian omituisena ja kummaksun sellaista ajattelutapaa. Ilmeisesti minulla ei ole oikeutta elää nykyisessä sukupuolessani ilman että otsassa pitää olla leima, joka kertoo geneettisen sukupuoleni. Ei se kyllä ihan reilulta kuulosta.

      • Hgeghj

        Ei se olekaan reilua. Pöhköjä ihmisiä, jotka eivät näytä tajuavan mistä asiassa on kyse. Itse en ole esimerkiksi heilastellessa kertonut taustasta kovinkaan pian, parissa tapauksessa en missään vaiheessa; vain yhden kerran toinen on sitten kunnolla kilahtanut kuullessaan asiasta. Toki tässä on jonkinlaisen kuplan sisällä liikkunut...

        Esim. kämppiksille tai työkavereille ei ole musta mitään tarvetta kertoa, ellei muuten ystävysty lähemmin.

        Vois ajatella, että kuinka moni cis kertoo olevansa cis, ja missä vaiheessa. Saman verran on tarvetta kertoa transtaustastaan.


      • MinäAinakinKerroin

        kaikille lehtijutussa muutoksestani. Ei ainakaan jäänyt kenellekään epäselväksi syy muuttumiseeni.


      • Hgeghj
        MinäAinakinKerroin kirjoitti:

        kaikille lehtijutussa muutoksestani. Ei ainakaan jäänyt kenellekään epäselväksi syy muuttumiseeni.

        Olepa sinä nyt kerrankin hiljaa, kun sinun tilanteesi ei mitenkään vastaa ketjun aloittajan tilannetta.


      • AloittajaKyseliEttä

        pitääkö kertoa kaikille ja minä vastasin. Jos se ei jostain syystä sovi sinulle, että minä tulin kaapista ulos räväkästi lehtien sivuilla, niin ei ole minun ongelmani.

        Parasta tulla julkisesti esiin, koskapa kaikki sen kuitenkin huomaavat. TS nainen ei koskaan tulee muuttumaan oikean naisen laiseksi, muuten kuin plastiikkakirurgin avustuksella.


      • eräsperäs
        AloittajaKyseliEttä kirjoitti:

        pitääkö kertoa kaikille ja minä vastasin. Jos se ei jostain syystä sovi sinulle, että minä tulin kaapista ulos räväkästi lehtien sivuilla, niin ei ole minun ongelmani.

        Parasta tulla julkisesti esiin, koskapa kaikki sen kuitenkin huomaavat. TS nainen ei koskaan tulee muuttumaan oikean naisen laiseksi, muuten kuin plastiikkakirurgin avustuksella.

        Tosi räväkästi, ei sitä kukaan enää muista.

        En nykyään kerro enää uusille tuttaville. Toisaalta lähimmille voisi ehkä kertoa jossain vaiheessa, jos vaikka saavatkin kuulla jotain kautta. Muutin isolle paikkakunnalle ja täällä olen saanut elää täysin stealthina. Tosin ei siellä pikkupaikkakunnallakaan kukaan perään katsonut, naapurit tietysti tiesivät.


      • Ihan_vaan_tavis

        Minäkin olen ollut useammassa lehtijutussa, mutta en mitenkään räväkästi. Ainakin uudet nykytuttavani eivät ilmeisesti ole silloin joskus nähnyt näitä juttuja koska eivät ainakaan ole ilmaisseet mitenkään tietävänsä asiasta. Tällaiset artikkelit jotka eivät mässäile transsukupuolisuudella ei jää ihmisten mieleen.


      • MitäHemmetinKamalaa

        siinä on jos ihmiset tietävät asian. Naurettavaa jos siitä syystä muuttaa isommalle paikkakunnalle. Jatkaa vain elämää muista välittämättä.

        En tosiaan ala omaisuuttani myymään siitä syystä, että ihmiset tietävät.


      • Pikkukaupunti

        No minä olen elänyt pienessä kaupungissa koko ajan. Täällä taas näyttää käyneen niin, että kukaan ei kerro asiaa eteenpäin, joko siksi että ymmärtää sen olevan moukkamaista, tai siksi että arvelee muiden kuitenkin tietävän. Lopputulos on, että vähänkään uudemmat tuttavuudet eivät ole kuulleet asiasta mistään. Ei mua niin haittaa vaikka fiksut tietäisivätkin, mutta koko ajan saisi itse olla hieromassa asiaa ihmisten naamaan jos haluaisi olla ei-stealth.


      • Kaikki_ei_halua
        MitäHemmetinKamalaa kirjoitti:

        siinä on jos ihmiset tietävät asian. Naurettavaa jos siitä syystä muuttaa isommalle paikkakunnalle. Jatkaa vain elämää muista välittämättä.

        En tosiaan ala omaisuuttani myymään siitä syystä, että ihmiset tietävät.

        Jotkut vaan haluaa elää tavallista elämää ilman julkisuutta. Asia pitää vaan tajuta jo ennakkoon eikä lähde mediaan isolla rummutuksella. Jos on ollut "tuksumoodissa" lehdistössä, saa myös varautua kaikkeen siitä johtuvaan haittaan. Ellei tuosta kuiskuttelusta välitä ja haluaa olla "julkkis", niin mikäpä siinä.
        Jotkut TS:t ovat prosessinsa alussa innoissaan ja haksahtavat toimittajien houkutteluun lehtijuttuun tai televisio-ohjelmaan. Sitten on leimattu pitkäksi ajaksi. Jos vielä "päivitetään" tilannetta välillä, ei pääse unohtumaan yleisön mielissä, eikä aina myönteisissä merkeissä.


      • MitäIhmeenHaittaa

        siitä voi tulla jos kertoo transsukupuolisuudestaan julkisuudessa? Ei niin mitään. En minulle ainakaan ole tullut mitään haittaa siitä, että olen ollut lehdissä.

        Kertokaa nyt kaiken tietävät, että mitä haittaa siitä voi tulla jos on julkisuudessa. Kertokaa nyt, että millä tavalla siinä leimautuu pitkäksi ajaksi jos julkisuudessa on. Mitä ei myönteistä siitä voi tulla jos on julkisuudessa?

        Sellaiset henkilöt jotka kertovat transsukupuolisuudestaan ovat todella rohkeita. He tuovat julki asiaa joka monelle ihmiselle on täysin mystistä.

        Pelokkaat piiperöt pysykoon vanhassa sukupuolessaan, jos eivät uskalla uudessa elää.


      • eräsperäs

        En muuttanut siksi isolle paikkakunnalle, että saisin elää stealthina, mutta onhan se plussaa. Porukat pitää yhtenä vertaisenaan eikä kuiskutella, että olen "sellainen".


      • rahti
        MinäAinakinKerroin kirjoitti:

        kaikille lehtijutussa muutoksestani. Ei ainakaan jäänyt kenellekään epäselväksi syy muuttumiseeni.

        Mitäköhän ne sitten olisivat mahtaneet ajatella, jos eivät olisi tienneet syytä muutokseen? Että huvikseen tuo cissi noita naisten vaatteita käyttää?


      • HNO3
        MitäIhmeenHaittaa kirjoitti:

        siitä voi tulla jos kertoo transsukupuolisuudestaan julkisuudessa? Ei niin mitään. En minulle ainakaan ole tullut mitään haittaa siitä, että olen ollut lehdissä.

        Kertokaa nyt kaiken tietävät, että mitä haittaa siitä voi tulla jos on julkisuudessa. Kertokaa nyt, että millä tavalla siinä leimautuu pitkäksi ajaksi jos julkisuudessa on. Mitä ei myönteistä siitä voi tulla jos on julkisuudessa?

        Sellaiset henkilöt jotka kertovat transsukupuolisuudestaan ovat todella rohkeita. He tuovat julki asiaa joka monelle ihmiselle on täysin mystistä.

        Pelokkaat piiperöt pysykoon vanhassa sukupuolessaan, jos eivät uskalla uudessa elää.

        Eikö tuo kaikille kertominen ole juuri sitä ettei uskalla elää omassa sukupuolessaan? Kertomalla laajasti olevasi transsukupuolinen olet sitä aina etkä koskaan aloita elämääsi naisena joka olet.


      • MitäIhmettäSeElämän

        aloittamiseen liittyy? Minä ainakin olen elämäni aloittanut jo 66 vuotta sitten ja nyt siihen elämään vain tulee muutos. Elämäni jatkuu entisenlaisena eikä siihen tippaakaan vaikuta se, että ihmiset tietävät erilaisuudestani.

        Pitäisikö sinun mielestäsi kertoa muutamalla ystävälle, että hei nyt minä muutuin? Älä vaan kerro kenellekään, että voin alkaa elämäni. Voi hemmetti mitä mielipiteitä.


      • HNO3

        No jos sinusta on kiva olla aina transsukupuolinen nainen eikä nainen niin mikäpä siinä. Kurja kuulla että elämäsi jatkuu entisenlaisenaan. Toivottavasti dysforia edes on helpottanut? Oma elämä ei jatkunut entisenlaisena vaan muuttui huomattavasti paremmaksi.


      • Suuri_muutos

        Miksi edes lähteä hoitoprosessiin jos elämä ei muutu miksikään eikä haluakaan muuttuvan. Minulla ainakin elämä muuttui valtavasti paremmaksi kun vihdoinkin voi elää omassa sukupuolessaan, eikä tarvitse esittää mitään roolia.


      • KertokaaNytMinullekin

        että millä tavalla elämänne muuttuivat. Millä tavalla elämänne muuttui paremmaksi?

        Minä ainakin herään aivan samalla tavalla aamuisin ylös kuin ennenkin, Mitä muutosta siihen voisi tulla? Teen samanlaiset askareet kuin ennenkin. Millä tavalla uusi idetiteeti sen voisi muuttaa?

        Puuhailen poikani kanssa aivan kuin ennenkin. Käyn kaupassa ja teen ruokaa kuten ennenkin. Millä tavalla sen voisi muuttaa?

        Kaikenkaikkiaan elän aivan samanlaista elämää kuin ennenkin. uusi identiteetti ei vaikuttanut millään tavalla elämääni. En koskaan ole esittänyt mitään ihmeellistä roolia vaan aina elänyt normaalia elämää.

        Kertokaa nyt, että mitä ihmeellistä teidän elämässänne muuttui koskapa kehutte suurista muutoksista.


      • No_jotain

        Kerrotaanpa joitakin asioita:
        Miehen roolin esittäminen loppui ja saan elää naisena naisten joukossa. Ei tarvitse piilotella oikeaa sukupuoltaan sen pelosta että joku arvaisi. Ei tarvitse "puuhastella pojan kanssa" kun voi osallistua vapaasti vaikkapa joihinkin harrastuksiin muiden naisten kanssa. Käydä vaikkapa vesijumpassa tai saunailloissa. Taitojen mukaan vaikkapa kokkikurssilla tai opettelemassa villasukan kantapään kutomista.
        Herään kuten ennenkin, mutta "askareet" ovat muuttuneet koska harrastuksetkin on muuttunut. Olen lähtenyt mukaan sellaisiin harrastuksiin jotka ovat kiinnostaneet minua aina, mutta miehenä en voinut niihin osallistua syrjinnän vuoksi.
        Ennen kaikkea, elämä on onnellista kun kaikki salaileminen ja roolin esittäminen on loppu ja saa olla täsmälleen oma itsensä.


      • Tulipahanvainmieleen
        No_jotain kirjoitti:

        Kerrotaanpa joitakin asioita:
        Miehen roolin esittäminen loppui ja saan elää naisena naisten joukossa. Ei tarvitse piilotella oikeaa sukupuoltaan sen pelosta että joku arvaisi. Ei tarvitse "puuhastella pojan kanssa" kun voi osallistua vapaasti vaikkapa joihinkin harrastuksiin muiden naisten kanssa. Käydä vaikkapa vesijumpassa tai saunailloissa. Taitojen mukaan vaikkapa kokkikurssilla tai opettelemassa villasukan kantapään kutomista.
        Herään kuten ennenkin, mutta "askareet" ovat muuttuneet koska harrastuksetkin on muuttunut. Olen lähtenyt mukaan sellaisiin harrastuksiin jotka ovat kiinnostaneet minua aina, mutta miehenä en voinut niihin osallistua syrjinnän vuoksi.
        Ennen kaikkea, elämä on onnellista kun kaikki salaileminen ja roolin esittäminen on loppu ja saa olla täsmälleen oma itsensä.

        Onkohan sinulla nyt niin että haluat sulautua kaikkeen naismaailmaan 100%:sesti eli elämäsi on nyt vain yhtä testaamista ja kokemuksen keräämistä naisena elämisestä. "Tavallaan" transvetismia vieläkin suuremmassa mittakaavassa.


      • No_jotain
        Tulipahanvainmieleen kirjoitti:

        Onkohan sinulla nyt niin että haluat sulautua kaikkeen naismaailmaan 100%:sesti eli elämäsi on nyt vain yhtä testaamista ja kokemuksen keräämistä naisena elämisestä. "Tavallaan" transvetismia vieläkin suuremmassa mittakaavassa.

        Ei ole! Tämä nykyelämäni on vain luontaista minulle, ei mitään "testaamista".
        Ehkäpä sinua harmittaa kun enemmistö transnaisista elää tavanomaista elämäänsä yksinomaan naisina eikä minään transsukupuolisena.
        Hassua että transtaustaista naista syytetään suuremman mittakaavan transvestiimistä vaikka kaikki cis-naiset elävät samalla tavalla.


      • hyvähyvä
        No_jotain kirjoitti:

        Ei ole! Tämä nykyelämäni on vain luontaista minulle, ei mitään "testaamista".
        Ehkäpä sinua harmittaa kun enemmistö transnaisista elää tavanomaista elämäänsä yksinomaan naisina eikä minään transsukupuolisena.
        Hassua että transtaustaista naista syytetään suuremman mittakaavan transvestiimistä vaikka kaikki cis-naiset elävät samalla tavalla.

        Sinulla on vain erilainen tausta ja pakosta ollut osa elämää miehenkin roolissa. Kuten sanoit tietämyksesi mukaan kaikki cis-naiset elää tuolla tavoin kuten sinä nyt. Pakostakin vain tulee hiukan kopioinnin sävyä.
        No jos elämäsi on alkanut menemään naisena luonnostaan, olet tehnyt sinulle oikean päätöksen.


      • EiTarvitsePuuhastella

        pojan kanssa? Kuulosti oudolta tuo, että "ei tarvitse puuhastella" pojan kanssa. Luuletko helvetin idiootti, että minun "tarvitsee puuhastella" pojan kanssa.

        Se puuhastelu on jotain sellaista mitä sinunlaisesi ihmenainen ei saa koskaan kokea. Kerro minulle, että miksi todella kovin halusin lapsia jos minun nyt "tarvitsee puuhastella" poikani kanssa

        Jokainenhan sen arvaa, että mikä on taustasi. Luuletko, että aidot naiset eivät sitä tunnista. Ole onnellinen jos sinut on hyväksytty joukkoon. Olet farssi naisten joukossa vaikka pidätkin itseäsi oikeana naisena.

        Minä mieluummin käytän pulttipyssyä pojan kanssa kuin juoksen jossain saunailloissa. Siis oman poikani kanssa, sellaisen jota sinunlaisesi sekunda nainen ei koskaan saa. Jos tuo on mielestäsi naisellista, niin kerro, että miksi vaimoani ei tuollainen kiinnosta.


      • onnellinenuudess
        EiTarvitsePuuhastella kirjoitti:

        pojan kanssa? Kuulosti oudolta tuo, että "ei tarvitse puuhastella" pojan kanssa. Luuletko helvetin idiootti, että minun "tarvitsee puuhastella" pojan kanssa.

        Se puuhastelu on jotain sellaista mitä sinunlaisesi ihmenainen ei saa koskaan kokea. Kerro minulle, että miksi todella kovin halusin lapsia jos minun nyt "tarvitsee puuhastella" poikani kanssa

        Jokainenhan sen arvaa, että mikä on taustasi. Luuletko, että aidot naiset eivät sitä tunnista. Ole onnellinen jos sinut on hyväksytty joukkoon. Olet farssi naisten joukossa vaikka pidätkin itseäsi oikeana naisena.

        Minä mieluummin käytän pulttipyssyä pojan kanssa kuin juoksen jossain saunailloissa. Siis oman poikani kanssa, sellaisen jota sinunlaisesi sekunda nainen ei koskaan saa. Jos tuo on mielestäsi naisellista, niin kerro, että miksi vaimoani ei tuollainen kiinnosta.

        Kummaa, että sinä sekundanaisena olet saanut lapsen, mutta kukaan muu transnainen ei voi sellaista saada.

        Minun puolisoni voisi koska vaan synnyttää perheeseemme lapsen, mutta olemme tyytyväisiä hyvintoimeentulevia lapsettomia lesboja.

        En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta ajattelen aika samoin tuosta, että oli pakko puuhastella pojan kanssa. Jos saisimme lapsen, leikkisin tietenkin tämän kanssa, oli sukupuoli ja kiinnostuksenkohteet millaiset tahansa. Mutta minulla ei olisi sosiaalista pakkoa leikkiä "miesten juttuja" pojan kanssa, joka ottaa minusta mallia. Nuorempana minun oletettiin leikkivän nuorempien poikasukulaisten kanssa ja olevan esimerkki heille, vaikka itse olisin mieluummin leikkinyt tyttöjen kanssa. Ei poikien kanssa leikkimisessä ollut mitään vikaa, mutta jouduin piilottamaan todellisen identiteettini ja ärsytti, kun piti olla roolimalli, koska se oli nimenomaan rooli.


      • No_jotain
        EiTarvitsePuuhastella kirjoitti:

        pojan kanssa? Kuulosti oudolta tuo, että "ei tarvitse puuhastella" pojan kanssa. Luuletko helvetin idiootti, että minun "tarvitsee puuhastella" pojan kanssa.

        Se puuhastelu on jotain sellaista mitä sinunlaisesi ihmenainen ei saa koskaan kokea. Kerro minulle, että miksi todella kovin halusin lapsia jos minun nyt "tarvitsee puuhastella" poikani kanssa

        Jokainenhan sen arvaa, että mikä on taustasi. Luuletko, että aidot naiset eivät sitä tunnista. Ole onnellinen jos sinut on hyväksytty joukkoon. Olet farssi naisten joukossa vaikka pidätkin itseäsi oikeana naisena.

        Minä mieluummin käytän pulttipyssyä pojan kanssa kuin juoksen jossain saunailloissa. Siis oman poikani kanssa, sellaisen jota sinunlaisesi sekunda nainen ei koskaan saa. Jos tuo on mielestäsi naisellista, niin kerro, että miksi vaimoani ei tuollainen kiinnosta.

        Rauhoituhan jo ja lakkaa haukkumasta ihmisiä joita et edes tunne.
        Vaikka olemme melkein samaa ikäluokkaa, minä olen saanut lapseni silloin kun niitä yleensä tehdään ja poikani on elänyt jo kauan omaa perhe-elämäänsä (ja puuhastelee omien lastensa kanssa). Silloin kun lapseni vielä asui kotona, teimme kyllä yhdessä kaikenlaista, mutta ei mitään tuollaisia äijähommia, kun ne eivät kiinnostaneet minua, eikä liioin poikiakaan (autorempat ja pulttipyssyt ei kiinnostanut). Opettelimme mm. tekemään yhdessä ruokaa ja pojat ovat siinä taitavia.
        Minua vaan ihmetyttää kun korostat jatkuvasti kaksijakoista elämääsi ja kerrot aktiivisesta mieselämästäsi (vaikkapa pojan kanssa puuhastellen). Kyllähän minäkin teen jotain yleensä "miestentöiksi" luokiteltavia asioita, mutta lähinnä siksi että osaan ne, eikä muita ole niitä tekemässä (en siis tarvitse mitään kylätalkkaria tms.). Mutta minun elämäni on käytännössä samanlaista kuin muillakin naisilla ja tuohan oli minulla tavoitteenakin jo vuosikymmeniä. Tuntuu että sinua harmittaa kovasti että jotkut pystyy elämään naisena naisten joukossa.
        Minun harrastukseni on melko monipuolisia vaikka painottuukin enemmän sinne naisten suuntaan koska ne kiinnostaa minua. Kuitenkin eilen illalla istuin infotilaisuudessa jonkalaatuisessa ei naisten odoteta olevan ja joka liittyy osittain tämän hetken epävarmaan maailmantilanteeseen.


      • peruukkieikiristä
        EiTarvitsePuuhastella kirjoitti:

        pojan kanssa? Kuulosti oudolta tuo, että "ei tarvitse puuhastella" pojan kanssa. Luuletko helvetin idiootti, että minun "tarvitsee puuhastella" pojan kanssa.

        Se puuhastelu on jotain sellaista mitä sinunlaisesi ihmenainen ei saa koskaan kokea. Kerro minulle, että miksi todella kovin halusin lapsia jos minun nyt "tarvitsee puuhastella" poikani kanssa

        Jokainenhan sen arvaa, että mikä on taustasi. Luuletko, että aidot naiset eivät sitä tunnista. Ole onnellinen jos sinut on hyväksytty joukkoon. Olet farssi naisten joukossa vaikka pidätkin itseäsi oikeana naisena.

        Minä mieluummin käytän pulttipyssyä pojan kanssa kuin juoksen jossain saunailloissa. Siis oman poikani kanssa, sellaisen jota sinunlaisesi sekunda nainen ei koskaan saa. Jos tuo on mielestäsi naisellista, niin kerro, että miksi vaimoani ei tuollainen kiinnosta.

        Saunailloissa juoksee ihan vaan tietyntyyppiset ihmiset.


      • MenehänSinäPiipertäjä

        puuhailemaan hellasi viereen. Koskapa tein lapset silloin, kun niitä yleensä tehdään, niin sinähän olet siinä tapauksessa pelkästään mies. Minä puolestani olen tuntenut itseni aina naiseksi ja naiseen tutustuminen oli todella vaikeaa siinä mielessä, että saisi lapsia.

        Sinunlaisellesi miehelle se varmasti olikin todella helppoa. Ilmeisesti sitten ykskaks huomasitkin, että olet nainen. Hyvä sentään, että jossain vaiheessa huomasit olevasi nainen. Olisihan se ollut kamalaa jos sinunlaisesi pukki olisi aina vaan elänyt miehen elämää.

        Oletko lainkaan tietoinen, että mitä äijähommia naiset tekevät? Naiset hoitavat yksinään jopa maatiloja ja siinä varmasti joutuu tekemään myös äijähommia. "Voin nähdä kuinka kurtistat kulmiasi pelkästä ajatuksesta". Nainen lantatalikko kädessä ei sovi sinun ajatusmaailmaasi. Tai nainen traktorilla kyntämässä.

        Tai nainen autokorjaamossa töissä. Vatsasi varmasti kääntyy pelkästä ajatuksestakin.

        Entä ne naiset jotka harrastavat autourheilua ja joutuvat itse rassaamaan autojaan. Voi kamalaa ajattelet.

        Pitääkö pyytää anteeksi sitä, että puuhastelen poikani kanssa. Jotkut nauttivat siitä, kun saa touhuta lastensa kanssa

        Minä elän omaa elämääni ja mene sinä piipertäjä elämään omaasi. Saat varmasti myös nauttia siitä, että lapsesi liikkuu seurassasi siitä huolimatta vaikka oletkin nainen.

        Minulla ei myöskään mitään sosiaalista pakkoa touhuta poikani kanssa. Puuhailen poikani kanssa siitä syystä, että yhdessä tekeminen on mukavaa.


      • gjijgwiorg

        Et sitten voi koskaan tyttäresi kanssa puuhastella?


      • VälilläLiikutaanYhdessä
        gjijgwiorg kirjoitti:

        Et sitten voi koskaan tyttäresi kanssa puuhastella?

        koko perhe. Esim käymme yhdessä syömässä. Nykyisin tyttäreni viihtyy poikakaverinsa kanssa.


      • EtköMiestäSaa
        onnellinenuudess kirjoitti:

        Kummaa, että sinä sekundanaisena olet saanut lapsen, mutta kukaan muu transnainen ei voi sellaista saada.

        Minun puolisoni voisi koska vaan synnyttää perheeseemme lapsen, mutta olemme tyytyväisiä hyvintoimeentulevia lapsettomia lesboja.

        En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta ajattelen aika samoin tuosta, että oli pakko puuhastella pojan kanssa. Jos saisimme lapsen, leikkisin tietenkin tämän kanssa, oli sukupuoli ja kiinnostuksenkohteet millaiset tahansa. Mutta minulla ei olisi sosiaalista pakkoa leikkiä "miesten juttuja" pojan kanssa, joka ottaa minusta mallia. Nuorempana minun oletettiin leikkivän nuorempien poikasukulaisten kanssa ja olevan esimerkki heille, vaikka itse olisin mieluummin leikkinyt tyttöjen kanssa. Ei poikien kanssa leikkimisessä ollut mitään vikaa, mutta jouduin piilottamaan todellisen identiteettini ja ärsytti, kun piti olla roolimalli, koska se oli nimenomaan rooli.

        kun täytyy naisen kanssa elää?


      • vaihteluasekin

        Eläkeläiseltä paloi hihat ihan kokonaan kun alkoi noin räyhätä. No parempi sekin kuin jatkuva leikkausten ja oikeudenkäyntien paasaaminen.


    • Kerråtaan

      "Millä tavalla elämänne muuttui paremmaksi?"

      Toisin kuin aiempi kirjoittaja mä en ollut kokenut, ettei voisi harrastaa mitä haluaa. Tosin aiemmin oli ärsyttävää, että joissain naistyypilliseksi mielletyissä puuhissa näennäinen sukupuoleni kiinnitti kohtuuttomasti huomiota, vaikka sitten positiivistakin. Toisaalta monet aktiviteettini eivät olleet / ole mitenkään sukupuolisidonnaisiksi ajateltuja.

      Ja sitten aloitin uintiharrastuksen, mikä oli hyvä juttu kun aiemmin en ollut juuri liikkunut, eikä se olisi onnistunut aiemmin ilman hankaluuksia.

      Muuta parempaa:

      Yleisen reipastumisen ja elämänlaadun paranemisen myötä sain enemmän ja kiinnostavampia töitä ja luottamustoimia.

      Entistä läheisemmät välit naispuolisten ystävien kanssa ja muutenkin naisten sosiaalisissa kuvioissa.

      Parempi flaksi, parempaa seksiä.

      Kiva katsoa peiliin.

      Herää joka aamu suurin piirtein onnellisena ja tyytyväisenä elämäänsä.

      • jgjbgjuvbkb

        "Entistä läheisemmät välit naispuolisten ystävien kanssa ja muutenkin naisten sosiaalisissa kuvioissa.

        Parempi flaksi, parempaa seksiä."
        Tässä se suurin ero syntyykin. Minulle ei ainakaan ollut mikään tavoite hakea seksiä naisten kanssa. Mutta jos kokee olevansa lesbo niin...


    • ex-cskännissä

      Sanoisin, ettei näihin eläkeläisen provoihin kannata vastata, mutta eipä sillä ole väliä, kun hän vastaa sitten itse itselleen. Miten hän jaksaa vuodesta toiseen suoltaa tuota samaa sontaa?

      • hakeehelpotusta

        Täytyyhän se kaikki surkea olo työntää ulos.


      • MinkäSurkeanOlon

        selvittäkää minullekin.


      • gijejgie

        Sen pahan olon, joka liittyy siihen, että hän ei ole läpimenevä/blendaava.


      • OmassaMielessään

        nämä ovat läpimeneviä, eivät muiden mielestä.


      • hokrtokhppohr
        OmassaMielessään kirjoitti:

        nämä ovat läpimeneviä, eivät muiden mielestä.

        Usein se on juuri toisin päin. Itse näkee entisen minänsä eikä usko voivansa blendata ja kun joutuu kertomaan taustastaan vaikka jollekin virkailijalle, tämä selvästi hätkähtää ja yrittää olla kuin asia ei olisi mitään.


      • OmaaMielikuvitustasi

        tuo, että joku hätkähtää.


    • kyllästynyteläkeläiseen

      Mikään ei kerro tyytyväisyydestä elämään niin kuin vuosikausien saman asian jauhaminen ja toisten haukkuminen.

      • OletAivanOikeassaTuossa

        asiassa. Olen yrittänyt useaan otteeseen tuoda esiin Töölön sairaalassa kokemani törkeän kohtelun. Mitä olen siinä asiassa saanut kuulla? Jatkuvaa naurettavaa vittuilua. Kun maksan samalla mitalla, niin minussahan se vika on.


    • hyvästimunat

      Kuka juoksee muutenkaan naisten saunailloissa penis heiluen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe