Karhinen hymyili kauniisti

143euroa.mistä

Osuuspankkijohtaja Karhinen se siellä televisiossa neuvoi muita. Näytti oikein hyvinvoivalta. Kantaisi rikkaana korren kekoon niinkuin vaikkapa Postin Heikki Malinen, joka oli viikon palkatta töissä. Muutkin isot johtajat voisivat näyttää esimerkkiä. Ei tunnu missään noilla palkoilla. Ai ei tarttte vai, joka penni on tienattu . Ai köyhän täytyy joustaa enemmän. Ai se olikin taas köyhän vika, tämä Suomen tilanne. Sori ny kun otin puheeks.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • specter

      Useimmiten köyhälle annetaan rahaa siitä kuuluisasta "yhteisestä kassasta". Jos tässä kassassa on enemmän menoja, kuin tuloja niin eikö ole selvä, että sieltä vähennetään?

      Melkein aina köyhät ihmiset puhuvat muiden rahoista, ei niitä omat rahat kiinnosta.
      Se onkin syynä, miksi köyhät on köyhiä ja pysyvätkin köyhänä.

    • Yks.yheksän.viis

      Ahaa, siis köyhät pysyvät köyhinä, koska he eivät ole kiinnostuneet omista rahoistaan. Toisten rahoista ei sitten ilmeisesti saisi puhua, vaikka esim johtaja olisi saanut bonuksensa pelkän aseman perusteella, eikä ammattitaidon johdosta. Minä arvelen, että rakenteet synnyttävät köyhiä, tulopuoli ei edisty, vaikka kuinka pienentäisit menoja. Pienpalkkalokero pitää kurimuksessaan. Köyhä on aika väljä käsite. Jotkut ovat oikeasti rahattomia, kuten pitkäaikaistyöttömät, pieneläkeläiset, mielenterveyspotilaat jne. Sitten on "köyhiä", joilla on vaikeuksia pitää säällisen elämän kulisseja pystyssä. Monet lapsiperheet ovat näitä. Tämä "riittääkö rahat laskuun"-porukka tulee Suomessa lisääntymään. Poliitikot näyttävät ottavan koko ajan mallia Englannista tai Amerikasta, missä lukemattomat (lue: säästäväiset) ihmiset eivät tule palkallaan toimeen. Meillä ei vielä ole oikeita slummeja, mutta ehkä jonain päivänä senkin näemme.

      • specter

        Olen itse pienituloinen ja teen töitä varastomiehenä. Kuitenkin, rahaa on jäänyt mukavasti säästöön ja sijoituksiin, kun osaa käyttää rahaa järkevästi.

        Jos aiheuttaa itselleen Elviksen menot ja omat tulot, se varmasti heikentää taloudellista asemaa.

        Olen huomannut, miten moni juuri alimman tason työmies ostaa liian kalliit kulissit. Rahaa ostaa Corolla -> kyllä se Avensis pitää saada. Asunto voidaan ostaa jostain halvasta paikasta lähiöstä -> muutetaan "laadukkaaseen" vuokra-asuntoon johonkin hyvämaineiseen paikkaan.

        Kaikki kulutustottumukset johtaa lopulta siihen, minkälaisen taloudellisen aseman saavuttaa.


      • Velalla_rikkaaksi

        Osuuspankkiryhmää on viime vuosina hoidettu aivan hemmetin hyvin. Tässä suhteessa ei Karhisessa ole moitteen sijaa.

        Suomen yleistilanne johtuu siitä, että lainarahoilla on luotu rakenteita, joiden ylläpitämiseen oma tuotanto ei riitä. Kun nyt Kreikasta on nähty, mihin ylivelkaantuminen lopulta johtaa, täälläkin on pakko alkaa rajoittaa lainanottoa. Siitä seuraa väkisinkin lyhyellä tähtäimellä yleinen elintason lasku. Saa sitten nähdä, riittääkö tämä torjumaan yleisen romahduksen, johon velanoton jatkaminen on viemässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe