Hävettää hirveesti

aloittelija

Olen aloitteleva aikuisratsastaja. Tänään tunnilla vähän turhan villi hevonen päätti nostaa laukan ja törmäsi toisen hevosen takapuolen. Mitään ei onneksi sattunut, mutta meinasin kuolla häpeästä. Käykö talleilla tällästä? Mietin, kehtaanko ikinä mennä tunnille..

13

202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuule, kaikille sattuu kömmähdyksiä silloin tällöin, kokeneillekin. Nolot tilanteet yksinkertaisesti ovat osa hevosharrastusta eikä sille voi mitään. Hevoset ovat isoja eläimiä ja ennen kaikkea eläviä olentoja. Ne eivät ole automatisoituja koneita, eikä kaikkiin niiden tekemisiin voi varautua. Kokemus auttaa ennakoinnissa ja siinä että osaa reagoida nopeasti pienimpäänkin liikahdukseen mitä hevonen tekee, mutta mitä vähemmän kokemusta ratsastajalla on, sen vaikeampi on toimia yllättävissä tilanteissa. Joskus unohtuu kiristää satulavyö, ja sitten satula keikahtaa kyljelle kun yrittää kiivetä selkään, ja sitä huomaa istuvansa hevosen mahan alla kuralätäkössä. Tai erilaiset tyylikkäät voltit ja muut valikoidut tipahtelut hevosen selästä eri tilanteissa, tai vaikka taluttaessa, jos jääräpäisempi hevonen yhtäkkiä päättääkin, että viereinen heinäpuska on kiinnostavampi kuin ratsastuskenttä ja koulutunti. Hevosten kanssa sattuu ja tapahtuu, turha sitä on nolostella. Naura vain muiden mukana. Jos et tapahtumahetkellä, niin sitten jälkeenpäin. Mene ihmeessä tunneille jatkossakin!

    • Angillian

      Lueppa palstaa hauskat mokat tai kommelluksia kerrakseen! Siitä näet että kaikkea tapahtuu muillekkin. Jopa kokeneille.

    • Lsjjsj

      Mannerheimkin on pudonnut hevosen selästä. Luontokappaleet ovat sellaisia. Ryhdikkäästi vain eteenpäin.

    • hävettää

      Kiitos tsempeistä☺Varasin ensi viikolle 2 tuntia, että pääsisin yli mokastani, eikä mitään kammoa tulisi.

    • Kasiro

      Hienoa! Mokia tulee kaikille, naura vain ja jatka ratsastusta. Mokia tulee jatkossakin, en tiedä ketään joka ei olisi mokannut. Minä mokailen vieläkin vaikka olen ollut hevosten parissa koko ikäni.
      Viimeksi laitoin varsan kiinni käytävälle enkä huomannut että äitini villapusero oli roikkumassa vieressä. Varsa sai langanpään irti ja purki puseron niin että siitä ei ollut kuin hihat ja kaulus jäljellä kun tulin sen luo.
      Ja kun pusero oli äidin siskon kutoma ja melko uusi niin äiti ei juuri päätä silitellyt.

      • Voin kuvitella! Ei siitä varmaan äitisi siskokaan paljon ilahtunut, jos on jo kuullut siitä. Oli siinä varmaan aikamoinen näky, kun varsa seisoo käytävällä lankakasa jaloissaan!

        Villapaidat ovat kyllä ihanan lämpimiä kun tulee kylmä, mutta ovat siitä huonoja, että ne tosiaan purkautuvat helposti.

        Minulla kerran unohtui muutama omenanpala takin taskuun kun menin talliin. Minun piti antaa ne ponilleni kun lähden, mutta siinä puuhaillessani unohdin ne. Takki roikkui naulassa ponin ulottuvilla, ja se tietysti haistoi omenat. Kun hetkeksi käänsin sille selkäni, se käytti tilaisuuden hyväkseen ja yritti päästä käsiksi omenan palasiin. Siinä vaiheessa kun huomasin mitä se touhusi, palaset olivat jo soseena, ja minulla oli tasku täynnä omenahilloa. Takki tietysti pestiin, mutta omenan tuoksu jäi, ja sitten muut tallilaiset ihmettelivät, kun hevoset olivat niin kiinnostuneita minusta.


      • Kasiro

        Ei uskallettu sanoa siitä tädille, hän on herkkä loukkaantumaan ja oli nähnyt vaivaa sen eteen. Pidämme asian salassa ja vuoden kuluttua jos tulee puheeksi niin sanomme että pusero oli niin ahkerassa käytössä että kului jo puhki. Näin olisi käynytkin ellei varsa olisi purkanut sitä. Mutta kyllä nolotti!


      • Uskon. Tuo taitaa ollakin se kaikkein turvallisin selitys. Tulee selväksi että paita on entinen, mutta kukaan ei loukkaannu.

        Kyllä meitäkin nolotti silloin kun poni varasti niiden sähkölaitoksen poikien sähkömeisselin ja vei sen laitumelle... Senkin olisi voinut välttää jos olisimme ajoissa muistaneet varoittaa heitä siitä ettei kannata jättää mitään irtotavaraa kahta metriä lähemmäksi aitaa. Siellä laitumella se on jossain vieläkin.


    • Kasiro

      Hienoa! Mokia tulee kaikille, naura vain ja jatka ratsastusta. Mokia tulee jatkossakin, en tiedä ketään joka ei olisi mokannut. Minä mokailen vieläkin vaikka olen ollut hevosten parissa koko ikäni.
      Viimeksi laitoin varsan kiinni käytävälle enkä huomannut että äitini villapusero oli roikkumassa vieressä. Varsa sai langanpään irti ja purki puseron niin että siitä ei ollut kuin hihat ja kaulus jäljellä kun tulin sen luo.
      Ja kun pusero oli äidin siskon kutoma ja melko uusi niin äiti ei juuri päätä silitellyt.

    • Olinratsastanutkuukauden

      No mut laitettiin kerran rästitunnilla johonkin todella kokeneitten ryhmään. Heti tunnin aluksi jouduin satuloimaan uudestaan. Sitten kun en osannut jotain taivutusväistöö, ni se ope vaa rages mulle. Sitten piti laukata ilman jalustimia ja olin oppinut laukan vasta 3 viikkoa sitten. Yhtäkkiä mun tasapaino lähti ja jäin roikkuu siihen kaulaan ja putosin. Sitten se ope vaa huus: - KAIKKI SEIS! ETTE TE VOI PUDOTA NÄIN HELPOSSA TEHTÄVÄSSÄ! NYT TAKAS SELKÄÄN JA VÄHÄN ÄKKIÄ!

      Kyllä nolotti koko lopputunnin..... XD

    • H.A.Kukkanen

      Täällä toinen uudelleen aloittanut 50 v ratsastaja. Mulle kävi kans tällänen tilanne: eri hevonen ja todella herkkä.. en ollut laukannut sitten lapsuusvuosieni. ja ykskaks tunnilla heppa lähti laukalle,kun piti mennä ravia.. pidin satulasta kiinni ja heppa pujotteli keskikentän esteitä.. jalustinkin lähti ja olin jo varma että putoan ,kun se suuntasi korvat pystyssä estettä kohti ...sitten sain ohjat takasin käsiini ja pysäytettyä sen. HUH! Estettä en ole hypännyt koskaan.. enkä nytkään halunnut. Mutta mulla tapahtui tämä saman tunnin aikana vielä kahdesti... tosin kolmannella se ei päässyt ottaan kun kaksi laukka-askelta ,kun sain sen pysähtyyn.
      Mutta tämän jälkeen olen joka tunti liinassa sen hepan kanssa :( . Vain käynnin saan mennä " vapaana". Ymmärrän kyllä ,että minua tässä turvataan, mutta olisi se jo kiva oppia tämän hepan kanssa ravaan kaksin ,ilman liinaa.
      Muuta hevosta ei ole minun kokoiselle millä voisin ratsastaa.

    • Törmäilijä

      Mä kerran törmäsin siskon heppaa kaikki katto ja ope huuti:"ei helpolla saa kolaroi! " Vähänkö nolotti

    • Nolomamma

      Olen myös aloitteleva aikuisratsastaja. Olen pienikokoinen, 150 cm ja minulle annettiin iso hevonen. Hevonen on kyllä kiltti mutta vahva suomenhevonen.
      Olin viemässä hevosta kentälle kun se päätti lähteä kentän vastakkaiselle puolelle jossa oli potkupallon kokoinen tukku heinää. Roikuin ohjissa kiinni ja kompastuin joten hevonen veti minua pitkin maata koko kuraisen kentän läpi. Olin kurainen ja märkä ihan päästä jalkoihin asti.
      Nolotti kovin kun ratsiope laittoi satulan suojaksi jonkin pienen loimen etten kurastaisi satulaa. Hän kyllä ehdotti että jättäisin tämän kerran väliin mutta en halunnut.
      Nousin siis selkään ja joka kerran kun menin heinätukun ohi niin hevonen pysähtyi haukkaamaan siitä kunnes opettaja otti heinänrippeet pois kentältä.
      Noloo!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe