Perinteinen taksi hautaan...ko

Timo.stadi.579

Sitäkö täällä halutaan? Jankkausta saa ihmetellä vaikka riski hintojen nousuun on ilmeinen. Kaikki kuskit isännistä puhumattakaan haluavat samaa eli ne ne 20 prossaa softan käytöstä ja autokulut. Siinä sitten ihmettelet kun ytimestä hesarille kyyti maksaakin aimman 15 sijasta 25 ellei 30 euroa ja kotimaahan ei jää mitään.

Täytyy kyllä ihmetellä miten helkkarin tyhmää nuorisoa on nykyään näillä palstoilla. Vai onko niin että he eivät usko elävänsä vanhoiksi? Mistä on kysymys?

Pitäiskö perinteisten taksien olla nykyhintoihin nähden halvempia ja samaanaikaan kansantaloudelle vahingolliset järjestelmät saavat maksaa saman tai reilusti enemmän..

Muutosta muutoksen vuoksi? Toivon jokaiselle Teille ääliöille huonoja jalkoja ja käsiä yms myöhemmällä iällä tai lähipiirissä jotta alatte miettimään miksei niitä perinteisiä takseja enään ole, asiakaspalvelusta puhumattakaan.

Kuulemiin.

45

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fhgjll

      Ei taksit ainakaan kaupungeista mihinkään katoa. Vapautuksen jälkeen tulee vaan erilaisia toimijoita, osa parempia, osa huonompia. Hinnat sitten kyllä liikkuvat molempiin suuntiin. Palveluntaso heittelee, mut hei niinhän se heittelee nytkin! Keskuksesta kun tilaa auton, niin välillä aivan loistavaa asiakaspalvelua ja toisinaan taas aivan luokatonta, asiakasta ei edes tervehditä, ajetaan hillitöntä ylinopeutta ja suorastaan vittuillaan asiakkaalle. Hinta molemmissa tapauksissa sama.

    • Odotellaanvesikielellä

      Taksi luvan kun saavat kaikki halukkaat kuukauden kurssin käytyään, niin syntyy hyvä sivubisnes monille ahkerille ihmisille. Palomiehet, opiskelijat ym. Saavat töitä ja hinnat putoaa varmasti.
      Samanlaiseen kilpailuun kun saadaan vielä kunnan isopalkkaiset työt, niin kustannuksia säästyy ja hommat tehostuu aivan itsestään.
      Ymmärrettävästi monia usein liiankin ylimielisiä taksi isäntiä nyt kuumottaa..
      Yksi asia mikä hommassa myös paranee on taksien saatavuus ja myös monipuolisuus.
      Tämän homman jos Berner hoitaa kotiin, niin olen yhtä tyytyväinen, kuin uistin kalastuksen vapautuessa !

      • Fjcbfrirårkcncnekepdn

        Ei taida olla juurikaan hintojen halpenemiselle varaa, mikäli kustannukset säilyvät entisenlaisina. Meinaan, kun jollain pitäisi elääkin. Eikä sitä Berner hoida, virkamiehet tekee työn eduskunta ne lait viimekädessä vahvistaa. Voi olla, että keskusteluja teettää eduskunnassa, ei nää mitään läpihuutojuttuja oo.


      • Yrittäjänä37vuotta
        Fjcbfrirårkcncnekepdn kirjoitti:

        Ei taida olla juurikaan hintojen halpenemiselle varaa, mikäli kustannukset säilyvät entisenlaisina. Meinaan, kun jollain pitäisi elääkin. Eikä sitä Berner hoida, virkamiehet tekee työn eduskunta ne lait viimekädessä vahvistaa. Voi olla, että keskusteluja teettää eduskunnassa, ei nää mitään läpihuutojuttuja oo.

        Kustannuksiin pystyy kyllä yrittäjä vaikuttamaan merkittävästi ja se on juuri markkinaehtoisen liikenteen etu.
        Muutamia esimerkkejä: Kalustopolitiikka, vakuutukset kilpailuun, säästävä ajotapa vähentää remontteja ja polttoainetta, päivää voi aina pidentää kun siihen avautuu mahdollisuus, kilometrejä pystyy ajamaan enemmän kun ei ole vuororajoituksia, turha päivystäminen voidaan lopettaa jne...


    • Stadin.Timolle

      No jos ei muu auta niin kyllä. Homma oli lähdössä jo kertaalleen kehittymään hyvään suuntaan kun tuli MaxiTaksi ja joukkarit. Nämä "Timot stadista" sitten hieroi asiat siihen malliin oikein raastuvan kautta että mitään kehitystä ei alalle haluta. Ainoa mikä jäi käteen oli vanha itkuvirsi prosenteista, softista ja kuluista.

      • Renkiiiii

        Kuka softat provikat yms.muut välitykseen littyvät kulut on keksinyt.....Taksiliitto Alueyhdistysten pellet ja Välitys yhtiöiden hallitukset.Taksarit voi syyttää itseään kun ovat suostuneet tuohon paskaan.Kyllä nykytekniikalla voi kyytejä saada ja välittää pelkällä älypuhelin sovelluksella.Ja koskee ihan kaikkia kyytejä esim.Kela


      • dasfatgryh
        Renkiiiii kirjoitti:

        Kuka softat provikat yms.muut välitykseen littyvät kulut on keksinyt.....Taksiliitto Alueyhdistysten pellet ja Välitys yhtiöiden hallitukset.Taksarit voi syyttää itseään kun ovat suostuneet tuohon paskaan.Kyllä nykytekniikalla voi kyytejä saada ja välittää pelkällä älypuhelin sovelluksella.Ja koskee ihan kaikkia kyytejä esim.Kela

        Unohdat sen tosiasian että taksien liikevaihdosta karkeasti otettuna noin 1/3 tulee vanhusväestön tilaamina. Monellakaan mummoikäisellä ei ole edes kännykkää, saati älypuhelinta.

        Itse käytän taksin tilaamiseen vain valopilkku sovellusta ja se onkin hyvä systeemi mutta palvelee vain tekniikkaorjentoituneita kuluttajia.


      • Ffnfkfkkf
        dasfatgryh kirjoitti:

        Unohdat sen tosiasian että taksien liikevaihdosta karkeasti otettuna noin 1/3 tulee vanhusväestön tilaamina. Monellakaan mummoikäisellä ei ole edes kännykkää, saati älypuhelinta.

        Itse käytän taksin tilaamiseen vain valopilkku sovellusta ja se onkin hyvä systeemi mutta palvelee vain tekniikkaorjentoituneita kuluttajia.

        Ei se valopilkku vielä koko maassa toimi. Kannattaa muistaa, ettei Helsinki ole koko Suomi. Suurhelsingin alue on asukasmäärältään vajaa viidennes koko Suomen asukasmäärästä. Täällä mummelit ja ukkelit soittaa taksinsa ihan puhelimella ja useinmiten suoraan kuskille.


      • wert454678
        Ffnfkfkkf kirjoitti:

        Ei se valopilkku vielä koko maassa toimi. Kannattaa muistaa, ettei Helsinki ole koko Suomi. Suurhelsingin alue on asukasmäärältään vajaa viidennes koko Suomen asukasmäärästä. Täällä mummelit ja ukkelit soittaa taksinsa ihan puhelimella ja useinmiten suoraan kuskille.

        Niinhän mä just edellä sanoin, ei mummoilla ole älypuhelinta. Valopilkku softa on hyvä, mutta ei sillä tai vastaavilla voi kuitenkaan korvata perinteistä taksintilaamistapaa vielä pitkään aikaan.


    • sdafgrt

      Ei kukaan taksiliikennettä ole hautaamassa. Taksia tarvitaan aina. Jos viittaat yberiin niin se on vaihtoehto vain sellaisissa paikoissa maailmalla missä perinteinen taksiliikenne ei täytä sitä tehtävää mitä varten se on ollut olemassa. Jos taksia ei saa ja kuljettajat on epäluotettavia kusipäitä, ihmiset kyrpiintyy ja silloin joku kehittelee paremmin palvelevan vaihtoehdon. Niin syntyi myös yber, syyttäkäämme siis californian kolleegoja asioiden sössimisestä.

      Myös Suomalaisen taksiliikenteen pitää pystyä uudistumaan. Jos ala vain keskittyy jarruttamaan neljällä raajalla, ei meitä kuuntele enää kukaan silloin kun alan lainsäädäntöä pistetään uusiksi. Pitää pystyä haistelemaan ajan tuulia.

      Ei alan vapauttaminen ole mikään ongelma, pikemminkin mahdollisuus niille jotka eivät ole hirttäytynyt menneeseen. Vapauttaminen luo aivan uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja hyvän bisnesälyn omaaville yrittäjille mahdollisuuden kasvaa ja profiloitua omana yrityksenä, eikä vain kasvottomana osana massaa.

      Maissa joissa taksiliikenne on normaalia elinkeinotoimintaa, ei alan toimijat enää vuosiin ole haikaillut sääntelytalouteen, päin vastoin. Ruotsissa poliitikot kehittelevät lakiehdotuksia joilla alaa voitaisiin säädellä ja paikallinen taksiliitto yrittää jarruttaa sitä! Siis täysin päinvastainen reaktio kuin suomessa.

      Voisikin esittää kysymyksen, miksi taksiliikennettä pitäisi säädellä? Miksi pitäisi olla valtion määrittämä hintakatto tai miksi taksi pitää olla 24/7 saatavilla kaikkialla suomessa vaikka taloudellisin perustein siinä ei ole mitään järkeä edes keskisuurissa kaupungeissa? Jos minä olen palvellut asiakaani niin hyvin että suoraan minun yritykseeni tulee niin paljon tilauksia että en ehdi kaikkea ajamaan,
      nykysysteemillä en kuitenkaan voi laajentaa toimintaani tarvetta vastaavaksi. Joudun myymään eioota. Samaan aikaan luvan saa jokin asiakkaille vittuileva rasvanahka vain sen takia että hän on kärvistellyt alalla riittävän pitkään. Vuosien alalla oleminen ei kuitenkaan takaa ammattitaitoa asiakaspalvelijana tai autoilijana, mutta se on kuitenkin käytännössä ainoa kriteeri miten voi saada yhden luvan. Laajentaminen puolestaan on hidasta ja vaivalloista.

      Alan pieni yrityskoko vaikeuttaa esimerkiksi tarjouskilpailuihin osallistumista. Taksilupien pitäisikin olla samoilla kriteereillä myönnettävissä kun on raskaanliikenten luvat. Monella raskaanliikenteen autoilijalla on lupia pöytälaatikossa josta ne kaivetaan esiin jos saadaan tarjous läpi. Kun homma on aikanaan tehty eikä autoille ole enää riittävästi töitä, ylimääräinen kalusto myydään pois ja luvat pannaan laatikkoon odottamaan parempia aikoja. Automäärä joustaa todella ketterästi tilanteen mukaan.

      Raskaanliikenteen luvissa on myös ns. pantti, eli ELY:lle pitää ensimmäistä lupaa vastaan asettaa vakuus, esim pankkitakaus 9000€. Tämän jälkeen lisälupien pantti 4500€. Jo pelkästään nämä pantit karkoittaa kaikenlaiset viikonloppukermankuorijat pois. Yrittäjäkurssit on joka tapauksessa käytävä.
      Pimeisiin takseihin tällä ei ole ollut vaikutusta tähänkään mennessä.

      Katsokaa autoilijat eteen päin, Kekkonen on jo kuollut.

      • Kekkonenko

      • jtkjgtnml

        Puhut asiaa...Minullakin yksi lupa yksi auto haluaisin laajentaa firmaani invataksilla mutta kun ei saa lupaa.Samalla työllistäisin yhden kokoaikaisen kuljettajan.Ei vittu voi kun ihmetellä tätä touhua ja lueskella näitten pussihousujen selityksiä sääntelyn tarpellisuudesta.


      • äldrihj
        Kekkonenko kirjoitti:

        Eikö uber olekaan vaihtoehto suomessa?
        http://www.hs.fi/talous/a1448610349829

        Jakamistalouden täydellinen salliminen johtaa Suomen entistä syvempään ahdinkoon! Kaikki, mitä jakamistaloudella "saavutetaan", on pois alan yrittäjiltä/yrityksiltä ja sitä kautta verotulojen puuttuessa pois Suomen valtion kassasta. Vai oletteko muka kuulleet, että yksikään jakamistaloutta harjoittava maksaisi veroja?? Jos aletaan antaa asuntoja tilapäisvuokralle, on se pois majoitusyrittäjiltä. Uber vie kyytejä pois veroa maksavilta takseilta jne jne.

        Jokainen, joka tilaa itselleen esim. ubertaksin, syyllistyy pimeän talouden suosimiseen ja heikentää entisestäänkin heikon talouden tilaa.

        Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, millä varoilla hoidetaan esim. ne tiet kuntoon, joilla uberkuskit ajelee?

        Entäs sitten eläke? Kuvittelevatko esim. uberkuskit, etteivät he vanhene ikinä, eivätkä tarvitse aikanaan eläkettä? Että mistä näiden eläkkeet repäistään? Eivät ole minkään eläketurvan parissa.

        Pimeän talouden suosiminen vie kaikelta infrastruktuurilta pohjan Suomessa! Näitä juttujanne kun luen, tuntuu, että kirjoittavat eivät ajattele nenäänsä pidemmälle, ovat melkoisia idiootteja!


      • ViestipuuTaiSattuud
        äldrihj kirjoitti:

        Jakamistalouden täydellinen salliminen johtaa Suomen entistä syvempään ahdinkoon! Kaikki, mitä jakamistaloudella "saavutetaan", on pois alan yrittäjiltä/yrityksiltä ja sitä kautta verotulojen puuttuessa pois Suomen valtion kassasta. Vai oletteko muka kuulleet, että yksikään jakamistaloutta harjoittava maksaisi veroja?? Jos aletaan antaa asuntoja tilapäisvuokralle, on se pois majoitusyrittäjiltä. Uber vie kyytejä pois veroa maksavilta takseilta jne jne.

        Jokainen, joka tilaa itselleen esim. ubertaksin, syyllistyy pimeän talouden suosimiseen ja heikentää entisestäänkin heikon talouden tilaa.

        Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, millä varoilla hoidetaan esim. ne tiet kuntoon, joilla uberkuskit ajelee?

        Entäs sitten eläke? Kuvittelevatko esim. uberkuskit, etteivät he vanhene ikinä, eivätkä tarvitse aikanaan eläkettä? Että mistä näiden eläkkeet repäistään? Eivät ole minkään eläketurvan parissa.

        Pimeän talouden suosiminen vie kaikelta infrastruktuurilta pohjan Suomessa! Näitä juttujanne kun luen, tuntuu, että kirjoittavat eivät ajattele nenäänsä pidemmälle, ovat melkoisia idiootteja!

        Tuo eläkekortti on hyvä vetää esiim.

        Jos teet 8h päivän ja maksat verot ja eläkemaksut, niin tulevaisuudessa eläkkeessi on noin 1c isompi kuukaudessa.

        Eli jos teet kuukauden töitä 22 päivää, on tulevaisuuden eläke 22c isompi kuukaudessa

        Ja Uber kuskin saamasta palkkiosta about 66% palautuu valtiolle, joten se siitä :=


      • äldrihj
        ViestipuuTaiSattuud kirjoitti:

        Tuo eläkekortti on hyvä vetää esiim.

        Jos teet 8h päivän ja maksat verot ja eläkemaksut, niin tulevaisuudessa eläkkeessi on noin 1c isompi kuukaudessa.

        Eli jos teet kuukauden töitä 22 päivää, on tulevaisuuden eläke 22c isompi kuukaudessa

        Ja Uber kuskin saamasta palkkiosta about 66% palautuu valtiolle, joten se siitä :=

        Taas Turku!? Entä jos jätät eläkevakuutusmaksut kokonaan maksamatta, paljonko on eläkkeesi?

        Itse olen yrittäjäeläkemaksuni aikanaan maksanut, saan eläkettä 3200€/kk brutto. Paljonkohan saisin, jos eläkemaksuja ei olisi maksettu?


      • varokaatota
        ViestipuuTaiSattuud kirjoitti:

        Tuo eläkekortti on hyvä vetää esiim.

        Jos teet 8h päivän ja maksat verot ja eläkemaksut, niin tulevaisuudessa eläkkeessi on noin 1c isompi kuukaudessa.

        Eli jos teet kuukauden töitä 22 päivää, on tulevaisuuden eläke 22c isompi kuukaudessa

        Ja Uber kuskin saamasta palkkiosta about 66% palautuu valtiolle, joten se siitä :=

        Onkos isisin taistelijat soitelleet.


      • Fjce
        ViestipuuTaiSattuud kirjoitti:

        Tuo eläkekortti on hyvä vetää esiim.

        Jos teet 8h päivän ja maksat verot ja eläkemaksut, niin tulevaisuudessa eläkkeessi on noin 1c isompi kuukaudessa.

        Eli jos teet kuukauden töitä 22 päivää, on tulevaisuuden eläke 22c isompi kuukaudessa

        Ja Uber kuskin saamasta palkkiosta about 66% palautuu valtiolle, joten se siitä :=

        Usein olen ajatellut, mitä tämän "Turun trollin" päässä liikkuu, vai liikkuuko siellä mitään? Ei siellä taida liikkua kuin kusi? Jos sillä olis pää lasia, näkisi kun kusi lilluu ja paska tekee patojaan....


      • fsdgsd
        äldrihj kirjoitti:

        Taas Turku!? Entä jos jätät eläkevakuutusmaksut kokonaan maksamatta, paljonko on eläkkeesi?

        Itse olen yrittäjäeläkemaksuni aikanaan maksanut, saan eläkettä 3200€/kk brutto. Paljonkohan saisin, jos eläkemaksuja ei olisi maksettu?

        helppohan tuo on laskea.

        Jos eläkettä keryy päivässä se 1c kuukautta kohden

        vuodessa työpäiviä 220

        työvuosia sanotaan 40

        tuollainen aika maksamatta eläkemaksuja tuo 88€ tappion kuukaudessa sitten eläkkeellä


      • sosiaalipummiturku
        fsdgsd kirjoitti:

        helppohan tuo on laskea.

        Jos eläkettä keryy päivässä se 1c kuukautta kohden

        vuodessa työpäiviä 220

        työvuosia sanotaan 40

        tuollainen aika maksamatta eläkemaksuja tuo 88€ tappion kuukaudessa sitten eläkkeellä

        Tämä turkulainen pelle tulee saamaan kansaneläkettä. Elää nyt sosiaalituella eli meidän veronmaksajien rahoilla. Tyhmä kuin saapas. Nyt nimimerkillä fsdgsd on kova poika tappamaan ja hakkaaman kaikki.


      • jdjdjdjdjdjjd
        ViestipuuTaiSattuud kirjoitti:

        Tuo eläkekortti on hyvä vetää esiim.

        Jos teet 8h päivän ja maksat verot ja eläkemaksut, niin tulevaisuudessa eläkkeessi on noin 1c isompi kuukaudessa.

        Eli jos teet kuukauden töitä 22 päivää, on tulevaisuuden eläke 22c isompi kuukaudessa

        Ja Uber kuskin saamasta palkkiosta about 66% palautuu valtiolle, joten se siitä :=

        Turkulainen taloustieteilijä......


      • HäivyTaiKuolet
        sosiaalipummiturku kirjoitti:

        Tämä turkulainen pelle tulee saamaan kansaneläkettä. Elää nyt sosiaalituella eli meidän veronmaksajien rahoilla. Tyhmä kuin saapas. Nyt nimimerkillä fsdgsd on kova poika tappamaan ja hakkaaman kaikki.

        Oho, tuliko taas isku päin naamaa :) Noh mitä olemme oppineet palstan kuskeista (jotka pitää työpaikasta henkeen ja vereen kiinni)

        a: he kerryttä eläkettä

        b: he EI kerrytä työssäoloehtoa


      • hulluseon
        HäivyTaiKuolet kirjoitti:

        Oho, tuliko taas isku päin naamaa :) Noh mitä olemme oppineet palstan kuskeista (jotka pitää työpaikasta henkeen ja vereen kiinni)

        a: he kerryttä eläkettä

        b: he EI kerrytä työssäoloehtoa

        Sairas nimimerkki, olit koulukiusattu ja nyt uhoat täällä. Mene hoitoon.


      • liianlepsulaki
        HäivyTaiKuolet kirjoitti:

        Oho, tuliko taas isku päin naamaa :) Noh mitä olemme oppineet palstan kuskeista (jotka pitää työpaikasta henkeen ja vereen kiinni)

        a: he kerryttä eläkettä

        b: he EI kerrytä työssäoloehtoa

        Kerroppa missä olinpaikkasi on niin voidaan lähettää sulle apua.
        ois se hyvä että poliisi korjais sut talteen,sähän vielä kohta tapat jonkun jos pystyt.
        kokemustahan sulla jo on.


      • yhujik
        liianlepsulaki kirjoitti:

        Kerroppa missä olinpaikkasi on niin voidaan lähettää sulle apua.
        ois se hyvä että poliisi korjais sut talteen,sähän vielä kohta tapat jonkun jos pystyt.
        kokemustahan sulla jo on.

        On se raskasta se elämä. Tiedetään että vapaat paikat on kiven alla ja kenkää voi tulla koska tahansa... Tosin Suomi24:n huonot trollit ei saisi lainkaan liitolta/kassalta rahaa jos jäisi työttömäksi (tai siis oikeasti saisi, mutta heidän trollailuiden mukaan ei saa)


      • yhujiksisu
        yhujik kirjoitti:

        On se raskasta se elämä. Tiedetään että vapaat paikat on kiven alla ja kenkää voi tulla koska tahansa... Tosin Suomi24:n huonot trollit ei saisi lainkaan liitolta/kassalta rahaa jos jäisi työttömäksi (tai siis oikeasti saisi, mutta heidän trollailuiden mukaan ei saa)

        Niin kerro nyt missä olet niin saadaan sinut hoitoon. Ei tuo nimimerkin vaihto auta yhtään.

        Sama turkulainen idiootti jälleen. yhujik = HäivyTaiTapansut = Vietipuutaisattuu, = pakettiautomaatti = pankkiautomaatti.....

        Tuomassisu jne huomaatko kuinka typeränä kaikki sinua pitävät? Et huomaa. Olethan vakavasti häiriintynyt. Mene nyt hoitoon ennenkuin teet jotain tyhmää.

        Äläkä aja kännissä autolla. Siitä ei ole koskaan seurannut mitään hyvää.


      • vbxmcksjdlsl
        HäivyTaiKuolet kirjoitti:

        Oho, tuliko taas isku päin naamaa :) Noh mitä olemme oppineet palstan kuskeista (jotka pitää työpaikasta henkeen ja vereen kiinni)

        a: he kerryttä eläkettä

        b: he EI kerrytä työssäoloehtoa

        Tätä se avohoito teettää. Kuulut kukkojen taakse.


      • dfbghmyju
        Kekkonenko kirjoitti:

        Eikö uber olekaan vaihtoehto suomessa?
        http://www.hs.fi/talous/a1448610349829

        Täydentävä vaihtoehto se joskus voi olla, mutta ei se korvaa perinteistä taksiliikennettä. Takseilla ajetaan pääsääntöisesti sellaisia kyytejä joita yber ei korvaa, kuten koulukuljetukset, bisnesasiakkaat, vaikeavammaiset, vanhukset, ateriakuljetukset, kelat jne, sanalla sanoen ammattiliikenne jossa ostaja odottaa kuljetuksen suorittajan kantavan vastuunsa kuljetettavasta, maksaa veronsa ja työnantajavelvoitteensa sekä antaa matkasta arvonlisäverokelpoisen kuitin.

        Vaikka yberin toiminta matkojen välittäjänä olisikin laillista, kuljetuksen suorittaja rikkoo rikkoo tällä hetkellä niin montaa eri lakia että sen salliminen ei tule olemaan helppoa. Homma tyssää taksiliikennelain lisäksi elinkeinoverolakiin, arvonlisäverolakiin ja yritys ja yhteisötietolakiin, ainakin näin aluksi. Kuljettajilla ei yleensä ole edes ammattiajolupaa, eiköhän sekin jotain lakia riko.


      • seppäsyntyessään

        Hyvä kirjoitus, herättää ajattelemaan. Jos taksiluvat myönnettäisiin samoin kun raskaanliikenteen luvat, poistuisi moni ongelma.


      • vvgfggm

        Jep. Laki onkin tässä ainoa asia mikä estää vapaan kilpailun yrittämisen henkilöliikenteessä.


      • Kuorma-autoilija59
        seppäsyntyessään kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, herättää ajattelemaan. Jos taksiluvat myönnettäisiin samoin kun raskaanliikenteen luvat, poistuisi moni ongelma.

        Kaikki liikenneluvat voidaan aivan hyvin hoitaa soveltuvuusharkintaisina, kuten tavaraliikenteessäkin. Pätevyys, rehellisyys ja vakavaraisuus ovat aivan riittävät lupaehdot.
        Laista pois myös monet turhat rajaukset mitä saa tehdä ja miten.
        Yberkin on aivan tervetullut, kunhan kriteerit vaan täyttyvät ja kurssit käydään. Maksetaan yhteiskunnalle rahaa 5 vuoden välein luvan uusinnasta.
        Käydään ammattipätevyyskoulutuksissa oppimassa vuosittain: Ensiaputaitoja, kuormansidontaa, piirturin käyttöä, ennakoivaa ajoa jne...
        Sitten vielä erikoiskoulutusta eri aloille ADR pätevyyksiä sun muita, nousee alan arvostus, eikä aivan taivaanrannan maalareita tule alalle.
        Sääntelyä ja sääntelyvirkamiehiä ei tarvita, markkinat hoitavat homman veloituksetta.
        Mikäli kuljetuksia henkilö tai tavaraliikennettä tai molempia yhdessä hoitaa yhteiskunnan yritys on ne saatava toimimaan samoin ehdoin, kuin kaikki muutkin. Poliittiset suojatyöpaikat pois ja ellei pärjää niin pillit pussiin.
        Bernerillä on nyt tuhannen taalan paikka poistaa kartellit ja vapauttaa kuljetuselinkeino yritteliäille ihmisille. Lopettaa esim. Yhteiskunnan omistamien liikenneyritysten tappioiden maksattaminen veronmaksajilla.


      • posilå
        dfbghmyju kirjoitti:

        Täydentävä vaihtoehto se joskus voi olla, mutta ei se korvaa perinteistä taksiliikennettä. Takseilla ajetaan pääsääntöisesti sellaisia kyytejä joita yber ei korvaa, kuten koulukuljetukset, bisnesasiakkaat, vaikeavammaiset, vanhukset, ateriakuljetukset, kelat jne, sanalla sanoen ammattiliikenne jossa ostaja odottaa kuljetuksen suorittajan kantavan vastuunsa kuljetettavasta, maksaa veronsa ja työnantajavelvoitteensa sekä antaa matkasta arvonlisäverokelpoisen kuitin.

        Vaikka yberin toiminta matkojen välittäjänä olisikin laillista, kuljetuksen suorittaja rikkoo rikkoo tällä hetkellä niin montaa eri lakia että sen salliminen ei tule olemaan helppoa. Homma tyssää taksiliikennelain lisäksi elinkeinoverolakiin, arvonlisäverolakiin ja yritys ja yhteisötietolakiin, ainakin näin aluksi. Kuljettajilla ei yleensä ole edes ammattiajolupaa, eiköhän sekin jotain lakia riko.

        Ajopäiväkirjat ja kirjanpito unohtui


      • Pässilä

        Ja pukeutumisohjeistus (=laki tshadissa) jäi pois..


      • teretulemahuahin
        vvgfggm kirjoitti:

        Jep. Laki onkin tässä ainoa asia mikä estää vapaan kilpailun yrittämisen henkilöliikenteessä.

        Mua vitutta suomen byrokratia, en voi perustaa omaa lääkäriasemaa.
        häkki heilahtaa jos rupean ottaa potilaita.
        On tää paska paikka.


      • Kuorma-autoilija59
        posilå kirjoitti:

        Ajopäiväkirjat ja kirjanpito unohtui

        Eiköhän nuo kirjanpidot ja kuitit ole itsestään selvyyksiä. Ajon seuranta digitalisoituu hetken kuluttua, siihen asti käytetään vanhoja metodeja.
        Hommassa ei ole mitään vaikeaa, edes ymmärtää.
        Raiskaukset sun muut turhaa pelottelua, se vika on korvien välissä. Harmaa talous on mustalaisten ja kirpputorimyyjien hommia, siihen kuljetuselinkeinossa on jo tehokkaat sähköiset järjestelmät olemassa.


      • Kuorma-autoilija59
        teretulemahuahin kirjoitti:

        Mua vitutta suomen byrokratia, en voi perustaa omaa lääkäriasemaa.
        häkki heilahtaa jos rupean ottaa potilaita.
        On tää paska paikka.

        Suomeen saa perustaa oman lääkäriaseman vaikka ei olisi lääkäri ja vaikka helikopteri tehtaan, vaikka ei ole lentäjä.
        Pätevyydestä voi aina maksaa, niinhän se on autoilussakin, kuka tahansa voi olla liikenteestä vastaava henkilö keneltä pätevyydet löytyy.


      • Loikl
        teretulemahuahin kirjoitti:

        Mua vitutta suomen byrokratia, en voi perustaa omaa lääkäriasemaa.
        häkki heilahtaa jos rupean ottaa potilaita.
        On tää paska paikka.

        Voit perustaa lääkäriaseman. Et voi toimia lääkärinä mutta toki voit perustaa ja palkata sinne lääkärin.


      • mitäväliäsitte
        Loikl kirjoitti:

        Voit perustaa lääkäriaseman. Et voi toimia lääkärinä mutta toki voit perustaa ja palkata sinne lääkärin.

        miten eroaa yyberin toiminnasta jos perustaa lääkärikeskuksen ja puoskarit ottaa kotona vastaan potilaita,minä kerään 20 pinnaa välistä ja kaikki tapahtuu puhelinaplikaation kautta joten se on kai ok,
        minä en tee mitään väärää.välitän ja värvään vaan ns.lääkäreitä.
        kantakoot sitten vastuun jos virheitä sattuu.


      • Lääkärimies
        mitäväliäsitte kirjoitti:

        miten eroaa yyberin toiminnasta jos perustaa lääkärikeskuksen ja puoskarit ottaa kotona vastaan potilaita,minä kerään 20 pinnaa välistä ja kaikki tapahtuu puhelinaplikaation kautta joten se on kai ok,
        minä en tee mitään väärää.välitän ja värvään vaan ns.lääkäreitä.
        kantakoot sitten vastuun jos virheitä sattuu.

        Juu näinhän ne Diacorit, Mehiläiset ja muut tekevät jo. Eivät vielä käy kotona mutta varmaan kohta. Maksaa ne toimistotalot nimittäin.


      • mitäväliäsitte
        Lääkärimies kirjoitti:

        Juu näinhän ne Diacorit, Mehiläiset ja muut tekevät jo. Eivät vielä käy kotona mutta varmaan kohta. Maksaa ne toimistotalot nimittäin.

        en ajatellut palkata läkäreitä nremaksaa liikaa. parin viikon kurssi tietokeen käyttöön sinne parit ohjelmat ja pieni parin päivän perehdytys ihmisen anatomiaan riittää.
        Verot ja muut maksut on turhia.


    • TopiasHaluu

      .. Mä haluan myydä viinaa ja lääkkeitä 24/7, työllistäisin välittömästi ainakin 50 ihmistä 5:llä liikkeeellä mutta vuoden päästä 500 .. Ei se vaan sovi.

      • dfghjk

        Viinan myynti pitäisi tietenkin sallia, siinä on myös samanlaista sairasta elinkeinon rajoittamista kun on taksiliikenteessäkin.

        Apteekkitoimintaa tai lääkäritoimintaa en lähtisi kuitenkaan taksiliikenteeseen vertaamaan, alat painii pikkasen eri sarjassa. Taksiliikenne ei oikeasti ole yhteiskunnan kannalta sellainen toimiala joka vaatisi muusta elinkeinotoiminnasta poikkeavaa sääntelyä. Potilasturvallisuus sen sijaan sellainen on.

        Taksikuskiksi pääsee kolmen viikon iltakurssilla, lääkäriksi vuosien opiskelulla joka jatkuu koko lääkärin työuran.


    • RealistiKulkija

      Olipas tyhmä avaus. Yritetään nyt kuitenkin vääntää rautalangasta:

      a) on luonnollista että asiat kehittyvät ja ihmiset saavat parempaa palvelua. Kannattaa miettiä onko itse mukana muutoksessa, vai se joka siitä kärsii. Tähän voi itse vaikuttaa.
      b) kilpailu on hyvä asia. Sitä kautta saadaan kuluttajille sitä, mistä he ovat valmiita maksamaan.

      Fakta on, että asiat muuttuu. Kannattaakin muuttaa niitä itse, ne yleensä pärjää.

      • Ugubugu

        Näin se on, moni ei edes ymmärrä että saattaa tienata paremmin kun typerät rajoitukset lakkautetaan. Monelle myös avautuu täysin uusia mahdollisuuksia toimia suoraan ilman "isäntiä". Uberikin on vasta alussa. Amerikassa esim Uber ja Lyft kilpailevat kuskeista. Se yleensä tarkoittaa hyvää työntekijöille.


      • herttinen_sentään
        Ugubugu kirjoitti:

        Näin se on, moni ei edes ymmärrä että saattaa tienata paremmin kun typerät rajoitukset lakkautetaan. Monelle myös avautuu täysin uusia mahdollisuuksia toimia suoraan ilman "isäntiä". Uberikin on vasta alussa. Amerikassa esim Uber ja Lyft kilpailevat kuskeista. Se yleensä tarkoittaa hyvää työntekijöille.

        Uber ainakin käyttää törkeästi hyväkseen kuskejaan, ja kohtelee heitä aivan miten milloinkin huvittaa. Suomessa uberin viesti sakotetuille kuskeille oli: älkää maksako sakkoja, jatkakaa ajamista!! Eli tärkeintä on, että firman tilille tulee rahaa, kuskit saa sitten ulosoton kautta maksella sakkojaan. Näin hyvää on nyt tarjolla suomalaisille uberkuskeille.


    • Koivanen1004

      Siomessa = Somessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe