Luova tauko!

Monelle täällä on keksitty lempinimet, jos se on liian pitkä on keksitty lyhyempi versio, jos on liian lyhyt on keksitty pidempi.
Keksitäänkö lisää? Mulla on hihassa heti muutama:
Puskanikit - Pusut
Anceli - Ancq
Siilimuori - SM
Heikunkeikku - Heissan
Entinen.siivoojaparka - Espi
Kotikiusattu - Tossu
hunksz - Huu
Mielikki.neito - Mie (voi kyllä aiheuttaa sekannusta)
Nuormieli - Nuo (vähän sama kuin yllä)
Rosaliiin - P!nk
Hmp.f - Höh
Mutta jos te keksitte, jos leikitte mun kaa, niin nätisti! Mulla on paistinpannu takataskussa.

62

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jassoo
      Kopio kopiosta viime-vuodelta.
      Silloin keskityttiin enemmän luonteisiin, kuin lapselliseen kakka-huumoriin.

      H.

      • Niin että mä voisin olla Pentu? Kakka-Pentu? Sinappikone :D
        Camoon, kyl sä minusta silti vähän pidät... silleen setämäisesti. Salaa toivot että saisit antaa mulle piiskaa :)) *kiusii*


    • Kyllä minä niin mieleni pahotin.

      • Älä pahoita! Se vierähti tuosta sun nikistä, kun en sua varsinaisesti tunne. Onhan se parempi olla tossu kuin sen alla kuitenkin? Etkä sä ainakaan Saapas ole :) Bootsie?


      • hmp.f kirjoitti:

        Älä pahoita! Se vierähti tuosta sun nikistä, kun en sua varsinaisesti tunne. Onhan se parempi olla tossu kuin sen alla kuitenkin? Etkä sä ainakaan Saapas ole :) Bootsie?

        Arvostan sisäruokintaa ja se tossun alla olo kuuluu kontrahtiin, oikeestaan toi piiska juttu olis mun toimenkuvaan kuuluvaa ,asiantuntija sentää sillä saralla.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Arvostan sisäruokintaa ja se tossun alla olo kuuluu kontrahtiin, oikeestaan toi piiska juttu olis mun toimenkuvaan kuuluvaa ,asiantuntija sentää sillä saralla.

        Ei kaikille voi piiskaa ojentaa, sen vaikutus ei ole kaikkien kädessä ihan sama. Pitäähän se jossain tuntuakin, meinaan. Sitten voi taas huomenna nauttia että ihanaa kun tänään on piiskaton päivä :)


      • "koti-kiusattu"

        Tuota...
        Onkohan hän unohtanut jotain tärkeätä?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Tuota...
        Onkohan hän unohtanut jotain tärkeätä?

        H.

        Mulla oli valmiina mut kumitin ku se ei sopinu mun profiiliin tällä palstalla,meinas tulla liian fiksu ja syvällinen .


      • "koti-kiusattu"

        Ihmisenä oleminen sattuu niin.
        Pellenä on helpompaa.
        Vaikka teit oikean päätöksen, muista lupauksesi.

        H.


    • Kiitos, mitä parahin alter egoksini, harmi vaan sitä en voi nimmarina käyttää, koska sen on joku pinkki jo omakseen valinnut.

      • Muistan kuinka vaikeaa on ollut keksiä nimmaria. Lempinimet tulee luontevammin toisille kuin itelleen :) Lempi nimenomaan, ei mitkään haukkumanimet.


    • Paloma - Birdie
      Korpikirjailija - Sulava Sulka. Äh, kuulostaa enemmän inkkarilta. Koki
      Miksei tuu nyt nikkejä mieleen...

      • Entä me sisäpiirin ulkopuoliset? Löysin nikin vuosien takaa jossain olleena.


      • nimimerkkituntematon kirjoitti:

        Entä me sisäpiirin ulkopuoliset? Löysin nikin vuosien takaa jossain olleena.

        No hei! Ulkorengas? Alien? Kolmas pyörä, eikun -nainen olisi parempi :) eikun sitten se olisi moraalitonta.. Pelkkä X vaan? Paitsi sellaiset pelkät konsonantit on huonoja. Nyt se tulee.
        Sä oot Joku.


    • ent.siivoojaparka

      Ei käy.
      Minulle on monesti tullut huomautus, että nimimerkkini on liian lyhyt. On se kuitenkin aina lähettänyt kommentin matkaan.

      • Näitä sivuja pitää laittaa koulunpenkille lukemaan ja laskemaan uudestaan.


    • ö-Öö

      Mnaah

      Omituinen idea, koittaa keksiä virtuaalipersoonille intiaaninimiä. Sinällään oikeastaan mielenkiintoinen kuitenkin. Kas kun jokainen on jo kertaalleen ainakin miettinyt nimimerkkiään, siis itse.

      Mutta noin intiaaninimiin mainitakseni, ne tosiaan itse ansaitaan. En viitsi kertoa enenpiä omista "lempinimistäni" livessä.

      Mutta kerrompa yhden tuttavan intiaaninimen, se on erittäin kuvaava ja kaikki tietää tyypin. Se itse ei ole kovin onnellinen nimestään, eikä itse käytä sitä. Jaa mikäkö? Noooo "Molokottava Petolinnunperse". Erittäin kuvaava nimi. Kundi molokottaa koko ajan ja näyttää petolinnun perseeltä, ei tarvitse sen kummempaa selittämistä, kaikki sen tavanneet tietää heti sen, vaikkei oikeaa nimeä muistaisikaan :DDDDDDDD

      =DW=

      • Saahan ihmiset kasteessakin nimet, ja sitten pentuina toiset, koulussa sen pahimman version, armeijassa sukunimen, ja duunissa jotain lisäksi.
        Mutta taidat olla oikeassa, huono idea :) ei oikein ottanut onkeen tämä tylsänhetkenkarkoitus-aloitus.
        Ei se mitään. Meikän tylsähetkikin loppuu kohta.


      • hmp.f kirjoitti:

        Saahan ihmiset kasteessakin nimet, ja sitten pentuina toiset, koulussa sen pahimman version, armeijassa sukunimen, ja duunissa jotain lisäksi.
        Mutta taidat olla oikeassa, huono idea :) ei oikein ottanut onkeen tämä tylsänhetkenkarkoitus-aloitus.
        Ei se mitään. Meikän tylsähetkikin loppuu kohta.

        Ei tää paha ole ,annahan ajan kulua.
        Hetan mä ristisin malspiikiksi.
        Heikkukeikku on suulperi.
        paloma on valonkantaja.
        Enkeli on enkeli
        hunkki on pläkäri
        Ent.siivooja on hermo


      • Yritin myös etsiä niitä intiaaninimiä, vaan en varmaan osannut oikeaan osoitteeseen mennä, systeemit olivat lapsellisen yksinkertaisia, suoraan nimestä tai syntymäajasta. Nimien perusteella on valinnanvaraa Musta Jänis, Lässähtänyt Natsi, Uljas Kotka-ylväs ja täynnä yllätyksiä, Pullea Hiiri. Yhdeltä sivustolta valitsin Maissin Korsi, Tuulenpyörre, Valkoinen Pilvi, Lämmin Pesä.
        Fasepookissa niitä testejä pyörii joka lähtöön, Jos olisin hevonen nimeni olisi Clarity Natalie esimerkiksi.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Yritin myös etsiä niitä intiaaninimiä, vaan en varmaan osannut oikeaan osoitteeseen mennä, systeemit olivat lapsellisen yksinkertaisia, suoraan nimestä tai syntymäajasta. Nimien perusteella on valinnanvaraa Musta Jänis, Lässähtänyt Natsi, Uljas Kotka-ylväs ja täynnä yllätyksiä, Pullea Hiiri. Yhdeltä sivustolta valitsin Maissin Korsi, Tuulenpyörre, Valkoinen Pilvi, Lämmin Pesä.
        Fasepookissa niitä testejä pyörii joka lähtöön, Jos olisin hevonen nimeni olisi Clarity Natalie esimerkiksi.

        Sanottiink siel et kummone eli mink färine sä ite haluisit olla.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sanottiink siel et kummone eli mink färine sä ite haluisit olla.

        Tuossa missä tuli vastaukseksi musta jänis, kysyttiin mieliväriä, en vastannut mustaa ja toises kohtaa elukoista piti valita, ei siinä jänistä koko listassa ollut ... Salaperäisiä juttuja... Tuo Pullea Hiiri on aika söpö, jos joskus värssyn lavittalles laitan ja nimmari on Pullea Hiiri niin tiedät silloin kuka outo otus siinä taas satuilee.


      • k-kk
        rosaliiin kirjoitti:

        Tuossa missä tuli vastaukseksi musta jänis, kysyttiin mieliväriä, en vastannut mustaa ja toises kohtaa elukoista piti valita, ei siinä jänistä koko listassa ollut ... Salaperäisiä juttuja... Tuo Pullea Hiiri on aika söpö, jos joskus värssyn lavittalles laitan ja nimmari on Pullea Hiiri niin tiedät silloin kuka outo otus siinä taas satuilee.

        Pullea hiiri kirjaimia naputtaa
        väsymättä riimejä tuputtaa
        joskus on lukijalla naurussa suu
        kun seikkailee herra huu
        joskus on ilmassa rakkautta
        sinisä unelmia ja mustasukkaisuutta
        kaikki mahtuu palstan kirjoon


      • ent.siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ei tää paha ole ,annahan ajan kulua.
        Hetan mä ristisin malspiikiksi.
        Heikkukeikku on suulperi.
        paloma on valonkantaja.
        Enkeli on enkeli
        hunkki on pläkäri
        Ent.siivooja on hermo

        Kiusattu on aina niin kiltti minulle. Nytkin sai minut tuntemaan itseni elintärkeäksi tälle palstalle, sillä ilman "hermoa" palsta olisi halvaantunut.


      • ent.siivoojaparka
        rosaliiin kirjoitti:

        Tuossa missä tuli vastaukseksi musta jänis, kysyttiin mieliväriä, en vastannut mustaa ja toises kohtaa elukoista piti valita, ei siinä jänistä koko listassa ollut ... Salaperäisiä juttuja... Tuo Pullea Hiiri on aika söpö, jos joskus värssyn lavittalles laitan ja nimmari on Pullea Hiiri niin tiedät silloin kuka outo otus siinä taas satuilee.

        "Pullea Hiiri"?
        Haluaisit siis isähiiren sipaisevan hännällään korvasi taustaa ja sanovan; mutta kultaseni,sinähän olet raskaana.
        Muistan minä sen, kun hunkszin häntäjoukot alkoivat tuntea yhtäkkiä olevansa lihomaan päin. Mikä taito ihmisellä on toisten kirjoittajien manipulointiin!! Magnifikt!!!


      • k-kk
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kiusattu on aina niin kiltti minulle. Nytkin sai minut tuntemaan itseni elintärkeäksi tälle palstalle, sillä ilman "hermoa" palsta olisi halvaantunut.

        Tottakai ,olethan ainoa joka jaksaa uskollisesti vastailla minulle.
        Ainahan hyvät teot palkitaan.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "Pullea Hiiri"?
        Haluaisit siis isähiiren sipaisevan hännällään korvasi taustaa ja sanovan; mutta kultaseni,sinähän olet raskaana.
        Muistan minä sen, kun hunkszin häntäjoukot alkoivat tuntea yhtäkkiä olevansa lihomaan päin. Mikä taito ihmisellä on toisten kirjoittajien manipulointiin!! Magnifikt!!!

        "ent.siivoojaparka"

        Nimmari humps äffällä on myös hyvä kopioimaan minua.
        Mikähän saa ihmisen kirjoittamaan ilman päätä:)

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "ent.siivoojaparka"

        Nimmari humps äffällä on myös hyvä kopioimaan minua.
        Mikähän saa ihmisen kirjoittamaan ilman päätä:)

        H.

        Yleensä laitan sitaatteihin mitä toisilta kopioin. Nyt en ollut ihan varma tarkasta sanamuodosta, mutta hyvinhän omaksesi tunsit.
        Ei se mitään, jos ei ole päätä, kun on häntä kuitenkin. Kaikilla ei ole sitäkään.


      • hännänhuisketta
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Yleensä laitan sitaatteihin mitä toisilta kopioin. Nyt en ollut ihan varma tarkasta sanamuodosta, mutta hyvinhän omaksesi tunsit.
        Ei se mitään, jos ei ole päätä, kun on häntä kuitenkin. Kaikilla ei ole sitäkään.

        Oma häntä on miehille tärkeämpi kuin pää.


    • Elämäni on muuttunut täysin viimeisten vuosien aikana. Ajattelin että olisi paikallaan vaihtaa nikki sellaiseksi joka ei leimaa minua kauan jatkuneeseen elämänvaiheeseeni.
      Älkää naurako, miettiessäni nikkiä tuli mieleen minun lapsuuden aikainen nimikko lehmäni nimeltään Mielikki, neito tuli kuvaamaan uutta elämänvaihettani.

      • Lehmä tuli mullekin mieleen sun nikistä, mikä ei vastaa ollenkaan kuvaa susta.
        Onnea sulle jatkoon uuden elämän kanssa :)


      • ö-Öö

        Surullisempi kommentti.

        Aikanaan yhdessä duunipaikassa oli hallin puolella nainen, jota sanoivat "lehmäksi". Siellä oli muutaman kymmentä työlaisnaista, jotka alkoi heti aamusta ammumaan, kun se tuli halliin töihin. JA vittuilivat pitkin päivää jatkuvasti sille.

        Riidan alkuperästä ei mulla ole tietoa, se vaan oli jostain syystä työpaikkakiusattu. Ihan okihminen se mun mielestä oli, ei mitään ongelmia koskaan.

        Tilanne meni niin pahaksi, että idioottiluottamusmies laittoi korpilakon pystyyn, että "Istutaan lehmä ulos". Meitsi kun kuuli asiasta, soitin heti pomolle ja ilmoitin, että mulla on sitten silloin pekkaspäivä.

        En tiedä tarkalleen, miten homma meni silloin, koska en ollut paikalla. Lopputulos noin suunniolleen oli, että pomo oli ilmoittanut, että duunareillaliian vähän duunia, kun joutavat riitelemään, pitää kattoa, kuinka paljon jengiä pitää pistää pihalle. Hoh, kukaan ei saanut potkuja, mutta aamuammuminen loppui.

        Mutta idiootit työpaikkakiusaajat saivat pysäytetyksi tehtaan hetkeksi typerien riitojensa takia.

        Että iniaaninimillä voi olla vakaviakin seurauksia. Kai nyt jokainen muistaa lapsuudestaan, että jokaisella oli jokin pilkkanimi. Joillain se oli ok, ei lähestään kaikilla. Mutta ansaittu intiaaninimi seuraa mukana, koko elämän.


        Siis intiaaninimi on muitten keksimä, persoonaan liittyvä nimi, aivan eri asia, kuin jonkun huuhaanettipalstalle itse itselleen keksimänsä nimimerkki. Se ois niinkuin hyvä tajuta.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Surullisempi kommentti.

        Aikanaan yhdessä duunipaikassa oli hallin puolella nainen, jota sanoivat "lehmäksi". Siellä oli muutaman kymmentä työlaisnaista, jotka alkoi heti aamusta ammumaan, kun se tuli halliin töihin. JA vittuilivat pitkin päivää jatkuvasti sille.

        Riidan alkuperästä ei mulla ole tietoa, se vaan oli jostain syystä työpaikkakiusattu. Ihan okihminen se mun mielestä oli, ei mitään ongelmia koskaan.

        Tilanne meni niin pahaksi, että idioottiluottamusmies laittoi korpilakon pystyyn, että "Istutaan lehmä ulos". Meitsi kun kuuli asiasta, soitin heti pomolle ja ilmoitin, että mulla on sitten silloin pekkaspäivä.

        En tiedä tarkalleen, miten homma meni silloin, koska en ollut paikalla. Lopputulos noin suunniolleen oli, että pomo oli ilmoittanut, että duunareillaliian vähän duunia, kun joutavat riitelemään, pitää kattoa, kuinka paljon jengiä pitää pistää pihalle. Hoh, kukaan ei saanut potkuja, mutta aamuammuminen loppui.

        Mutta idiootit työpaikkakiusaajat saivat pysäytetyksi tehtaan hetkeksi typerien riitojensa takia.

        Että iniaaninimillä voi olla vakaviakin seurauksia. Kai nyt jokainen muistaa lapsuudestaan, että jokaisella oli jokin pilkkanimi. Joillain se oli ok, ei lähestään kaikilla. Mutta ansaittu intiaaninimi seuraa mukana, koko elämän.


        Siis intiaaninimi on muitten keksimä, persoonaan liittyvä nimi, aivan eri asia, kuin jonkun huuhaanettipalstalle itse itselleen keksimänsä nimimerkki. Se ois niinkuin hyvä tajuta.

        =DW=

        Tosi surullinen tarina, ei ollut luottamusmiehellä homma oikein hanskassa.
        Noita testejähän voi tehdä kuka vaan, jos osaa kysyä oikeat kysymykset. Ei kait kukaan tosissaan, halpaa hupiahan se on.
        Facessa aina niihin vastailen ja saan hoopoja vastauksia, niihin on liitetty myös julkkiksia, niinpä sopivin elämänkumppanini on Erkki Tuomioja, mielelläni otin tuon testituloksen vastaan. heh, heh

        Tosta lehmäjutusta tuli mieleen muinoin kun opettajille annettiin lempinimiä, meilläkin oli tikuttavalla tavalla kävelevä ruotsin opettaja, jota me kutsuimme hönaksi, tyttöluokka kun oli,olimme varmoja ettei hän tiennyt asiasta, ehkä puolen vuoden päästä hän sitten kerran tokaisi, että nyt kyclingarna olette hiljaa, siihen loppui hönattelu.

        Intiaaninimistä vielä, en kyllä yhtään ihmettele ettei tuttavasi tykännyt nimestään "Molok..." . Tykkäätkös sinä muuten omista lempinimistäsi, vai onko tullut mieleen, että tommonennenkos mä olenkin...
        Näemmä yleensä nimi liittyy ulkonäköön, puhetapaan tai muuhun varsin henkilökohtaiseen asiaan ihmisessä, sehän saattaa olla myös ominaisuus, joka voi olla ihmiselle arkapaikka ja osaa olla loukkaavakin.
        Eihän me täällä toisiamme tunneta ei edes etunimeä tiedetä, kaikki on vain näpyttelyn luulottelun ja kuvittelun varassa.


    • Korppis1

      Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

      Minusta lähtee ääntä kun suutun ja huudan. Jo pienenä minua kutsuttiin Palosireeniksi ja Rällälläksi. Allu olin kouluiästä aina kahteen kymppiin ja monet lapsuuden ajan facekamut käyttävät vieläkin tuota nimeä.Tykkään K/K antamasta Heta nimestä, korpikirjailija on liian pitkä, mutta en halua purkaa sitä pois. Korppis on lempparini, muistanneeko kukaan kuka sen keksi, joku palstalaisilta alkoi sitä käyttämään ja se levisi joten rekkasin sen.

      Mielikki neito mmm. Mielikki riittäisi. Konsonantti lyhennykset ovat hepreaa meikäläiselle kun en opi niitä, esim. hmp.f Voisit ottaa takaisin jonkun vanhan nikkissi mm. Miinan.
      Kyllä suomalaisissa sanoissa on mistä valita. Jos joku haluaa ulkomaansävytteisen nimmarin niin mikäpä hänessä onhan se ns. hienoa jos ei muista niin kantajastaan. Inkkarien nimet ovat liian pitkiä, mutta niitä voisi soveltaa suomalaisiksi.
      Anceli taas ei vastaa nimimerkkiin kommenttiensa puolesta, hänelle sopisi esim. intiaaninimistä muokattu Kotalainen.

      Hunksi tuo mieleeni naisen asuun pukeutuneen poikatanssijan sitäköhän se hunksikin nimellään julki tuo.

      DW on lyhennös en nyt muista mistä, mutta englanninkielisesta machomies-maisesta aiheesta.

      Palomalle sopii Paloma koska hän itse pitää itseään rauhan kyyhkynä, mikä ei vastaa kommenttien mukana tuomaa kirjoittajasta. Mutta ei hän sitä älyä, niin olokoon Paloma.

      Siivoojalle sopii nykyinen nimi oikein mainiostai.

      Siilimuorista tulee mieleen vanha pyylevä kuuskymppinen. Miten olisi sporttisempi Siilis.

      Demeter oli aluksi minulle hankala kirjoittaa, mutta olen oppinut jo ; ) Se lie ihan ok.

      Puskat jää taas ilman huomiota kun en osaa yhdistää heitä vakiojengiin.

      Kristiina lie ollut kirjoittajan lapsuuden ajan nimihaave, kuten minulla oli Sinikka, mutta no se siitä.

      • "Siilimuorista tulee mieleen vanha pyylevä kuuskymppinen. Miten olisi sporttisempi Siilis."

        No mutta eihän kuusikymppinen ole vielä vanha :). Minä voin kyllä olla mieluusti lyhyemmin vaikka Muori :D.


      • Nimimerkkini otin aikoinaan toisen nimeni perusteella, yhden kirjaimen muuttaen. Tämä nykyinen on hiukan pidempi versio samasta aiheesta.
        Miksi pitäisi jotenkin vastata nikkiään? Eikö ole mielenkiintoisempaa ettei kaikki ole aina niin itsestään selvää? Ja tylsää. Tulee jotain muutakin kuin enkelihymniä.
        Mikään kotalainen halua olla, ihan kuin joku pesäpalloilijan nimi.
        Kyllä keksisin paremman vaan ei ole tarvetta.


      • Korppis, olen samaa mieltä että nikkini on hankala. Jos kirjaudun mobiililaitteen kautta, siitä meinaa väkisin tulla hmo.f ;)) m.miina oli mulle osuva. Ehkä vielä parempi oli se Putkivalo (muuten ainut nikeistäni joka alkoi isolla kirjaimella) tai ehkä vielä osuvampi oli miss.fire = suutari. Sitähän mä - paljon melua tyhjästä. Aikoinaan tuffe-nikki oli myös hyvä. Toi mieleen kovan junan. Sen on vissiin joku toinen ottanut käyttöönkin, pariinkin otteeseen.


    • k-kk

      Alkoi toi jalkapohja kutisemaan sillai et mahdoitko hooämpee äffä aukasta padoran lippaan?

      • Mies_20cm

        k-k on IHANA nimimerkki, ainakin minun mielestä.
        Kutisee mullakin.


      • No näinpä. Olinko niin tyhmä että annoin lapselle käsikranaatin...


    • Entäpä vakituiset puskanikit, meneekö samaan piikkiin, kun vaihtonikit.

      • ent.siivoojaparka

        Ohhoh! Täällähän on jätetty eppu2 pois kokonaan laskuista. Hyvä kun huomautit itse.
        Eikö se olisi jo aika vaihtaa eppu niiloksi taikka sitten eppuvainaaksi.


      • Ei mene, omat ne ansaitsee :)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ohhoh! Täällähän on jätetty eppu2 pois kokonaan laskuista. Hyvä kun huomautit itse.
        Eikö se olisi jo aika vaihtaa eppu niiloksi taikka sitten eppuvainaaksi.

        Aika moni jäi pois, luotin teihin muihin. Eppu vois olla Kitty.


      • eppu2
        hmp.f kirjoitti:

        Aika moni jäi pois, luotin teihin muihin. Eppu vois olla Kitty.

        Siivooja muisti mun rekatun näköjään, pistin sillä ihan piruuttani. Mutta ei toi vainaa nyt oikein kolahda.
        Tuo Kitty tuo mieleen sen lasten lelusarjan, nättejä leluja, ei sen puoleen.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Siivooja muisti mun rekatun näköjään, pistin sillä ihan piruuttani. Mutta ei toi vainaa nyt oikein kolahda.
        Tuo Kitty tuo mieleen sen lasten lelusarjan, nättejä leluja, ei sen puoleen.

        Olethan se niin monesti aikaisemmin laittanut "vahingossa" ja sitten pyydellyt aina puskanikilläsi anteeksi kuin olisit tehnyt pahankin rikoksen, että esiinnyt tällä palstalla rekattuna ja kysynyt; haittako se.
        Kitty on likkani yhden kissan nimi, musta kuin mörkö. Tai kokonaisuudessaan sen nimi on Kitty-Liten ja kaksi sukunimeä perässä, joita en viitsi tänne kirjoittaa.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olethan se niin monesti aikaisemmin laittanut "vahingossa" ja sitten pyydellyt aina puskanikilläsi anteeksi kuin olisit tehnyt pahankin rikoksen, että esiinnyt tällä palstalla rekattuna ja kysynyt; haittako se.
        Kitty on likkani yhden kissan nimi, musta kuin mörkö. Tai kokonaisuudessaan sen nimi on Kitty-Liten ja kaksi sukunimeä perässä, joita en viitsi tänne kirjoittaa.

        On se tullut vahingossakin, kun olen tullut toiselta pastalta missä joskus käyn ja sitä käytän.
        Nyt tein sen tahallani.
        Musta oli Eppukin ja musta on Niilokin.


    • Tämä hippa-tonttu menee nyt pikku-joulun viettoon. Vaikka mulla onkin paistinpannu teroitettuna takataskussa, niin tajuan että melko hampaaton olen jos tämä ketju riistäytyy. Joten mä pyydän. Ei ilkeyksiä, kiltitkiltit ihmiset!
      Siis koska olen ite tällainen muksu, niin tekisin ite varmaan toisinpäin kun pyydetään. Uhma-ikäksikö sitä sanotaan. Mutta tehän ootte ihania aikuisia :)) ette varmaankaan valu mun tasolle :)
      HYVÄÄ PIKKU-JOULUA!
      O<:)

      • Ancq on ihan hyvä, käyttäköön ken haluaa.
        Minä en ala painimaan, enkä riistäydy mihinkään... :)

        Hauskaa pikkujoulua *<:)


      • nuormieli

        "hmp.f" Kirjoitit "Siis koska olen itse tällainen muksu" ihanaa et on muitakin "muksuja" kuin vain minä, joka myös tykkään hassutella ja iloitella, tunnen itseni aikaajoin ihan teiniksi tai sanoisinko mieleltäni teiniksi, enkä edes halua kasvaa aikuiseksi varsinkin kun joskus kuulostaa et aikuiset on "tylsiä" vaik eihän ne oo, ne vain tuntuu kun itse on kuin keskenkasvuinen teini, no joo osaan olla myös vakavakin ja joskus jopa järkevä.
        HYVÄÄ PIKKU-JOULUA!
        (yritän olla tonttuilematta)


      • ent.siivoojaparka
        nuormieli kirjoitti:

        "hmp.f" Kirjoitit "Siis koska olen itse tällainen muksu" ihanaa et on muitakin "muksuja" kuin vain minä, joka myös tykkään hassutella ja iloitella, tunnen itseni aikaajoin ihan teiniksi tai sanoisinko mieleltäni teiniksi, enkä edes halua kasvaa aikuiseksi varsinkin kun joskus kuulostaa et aikuiset on "tylsiä" vaik eihän ne oo, ne vain tuntuu kun itse on kuin keskenkasvuinen teini, no joo osaan olla myös vakavakin ja joskus jopa järkevä.
        HYVÄÄ PIKKU-JOULUA!
        (yritän olla tonttuilematta)

        Eiköhän meissä jokaisessa ole tallella ne menneet ikäluokkamme, jotka pulpahtavat yllättäen esiin. Sitten saa välillä kuulla, että kyllä sä oot lapsellinen. Ei niitä pysty kokonaan poistamaan. Painamaan alemmaksi ehkä pystyy, jos yrittää.
        Sitä ihmettelen enemmän, että jotkut osaavat eläytyä olemaan jo itseään vanhemman ikäinen, sen ikäinen, mitä ei vielä ole kokenut. Siihen en itse pysty, mutta se tulee sitten kun tulee aikaa myöten näitten sisällä säilyneitten muun ikäisten lisäksi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eiköhän meissä jokaisessa ole tallella ne menneet ikäluokkamme, jotka pulpahtavat yllättäen esiin. Sitten saa välillä kuulla, että kyllä sä oot lapsellinen. Ei niitä pysty kokonaan poistamaan. Painamaan alemmaksi ehkä pystyy, jos yrittää.
        Sitä ihmettelen enemmän, että jotkut osaavat eläytyä olemaan jo itseään vanhemman ikäinen, sen ikäinen, mitä ei vielä ole kokenut. Siihen en itse pysty, mutta se tulee sitten kun tulee aikaa myöten näitten sisällä säilyneitten muun ikäisten lisäksi.

        Älä ihmettele :) On totta että on monta 60-sen elämästä josta en tiedä enkä voi tietää. Eläkkeelle pääseminen ym. Mutta et sinäkään tiedä mitä on kasvattaa lasta mobiilikännykkäaikana. Eikä se silti estä teitä kirjoittamasta siitä. Ja hyvä niin. Joskus sivusta näkee enemmän kuin siinä kun itse on siinä soosissa.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Älä ihmettele :) On totta että on monta 60-sen elämästä josta en tiedä enkä voi tietää. Eläkkeelle pääseminen ym. Mutta et sinäkään tiedä mitä on kasvattaa lasta mobiilikännykkäaikana. Eikä se silti estä teitä kirjoittamasta siitä. Ja hyvä niin. Joskus sivusta näkee enemmän kuin siinä kun itse on siinä soosissa.

        Voi miten toivoin aikanaan, että kännykät olisivat yleistyneet aikaisemmin. Monelta huolelta olisi säästynyt, kun olisi vain voinut soittaa pärähyttää lapsille ja kysyä, onko kaikki hyvin, kun ei heitä alkanut saapumaan sovittuna aikana kotiin.
        Omat lapseni olivat jo 13 ja 15, kun ostin meille kännykät kaikille. Miten helppo oli pitää yhteyttä toisiinsa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Voi miten toivoin aikanaan, että kännykät olisivat yleistyneet aikaisemmin. Monelta huolelta olisi säästynyt, kun olisi vain voinut soittaa pärähyttää lapsille ja kysyä, onko kaikki hyvin, kun ei heitä alkanut saapumaan sovittuna aikana kotiin.
        Omat lapseni olivat jo 13 ja 15, kun ostin meille kännykät kaikille. Miten helppo oli pitää yhteyttä toisiinsa.

        Enää ei saa lapsia kiinni niin helposti. Kännykkä laitetaan äänettömälle, koska kaikki appsit ja huppsit pitää liikaa meteli kun tulee ilmoituksia solkenaan, Kun ne kännykän avaa siellä odottaa 107 ryhmächatviestiä. Pahimmillaan mistään ei voi jäädä paitsi. Soiton äänikään ei voi olla päällä, koska nykyisin myyjät soittele varsinkin kouluaikana. Älkää sanoko että markkinointiesto auttaa... ei auta.
        Lisäksi sitä ei voi aina muuten itekään käyttää. Kävi just perjantaina pojalle niin, että tui keskiyön jälkeen junalla kotiin, nukahti matkalla ja ajoi 6 kilsaa asemamme ohi. Joutui kävelämään se matka tuulessa ja tuiskussa. Kännykässä akku loppui, tietty, kun sitä koko ajan pitää räplätä. Saipahan kantapää vähän kyytiä.
        Nuorten kännykät on vähän muuttuneet viimeisen viiden vuoden aikana. Nuorisolle hirveä addikti-aihe josta jatkuvasti tapellaan. Kaverit kun on niin tärkeät, ja koko porukka on ihan siinä nappi sormihuiskauksen päässä.


      • de-meter
        hmp.f kirjoitti:

        Enää ei saa lapsia kiinni niin helposti. Kännykkä laitetaan äänettömälle, koska kaikki appsit ja huppsit pitää liikaa meteli kun tulee ilmoituksia solkenaan, Kun ne kännykän avaa siellä odottaa 107 ryhmächatviestiä. Pahimmillaan mistään ei voi jäädä paitsi. Soiton äänikään ei voi olla päällä, koska nykyisin myyjät soittele varsinkin kouluaikana. Älkää sanoko että markkinointiesto auttaa... ei auta.
        Lisäksi sitä ei voi aina muuten itekään käyttää. Kävi just perjantaina pojalle niin, että tui keskiyön jälkeen junalla kotiin, nukahti matkalla ja ajoi 6 kilsaa asemamme ohi. Joutui kävelämään se matka tuulessa ja tuiskussa. Kännykässä akku loppui, tietty, kun sitä koko ajan pitää räplätä. Saipahan kantapää vähän kyytiä.
        Nuorten kännykät on vähän muuttuneet viimeisen viiden vuoden aikana. Nuorisolle hirveä addikti-aihe josta jatkuvasti tapellaan. Kaverit kun on niin tärkeät, ja koko porukka on ihan siinä nappi sormihuiskauksen päässä.

        Niin minullekin on kerrottu: että kännykät ovat muuttuneet..))

        Tuttuni teini-ikäinen poika oli tarkastellut äitinsä puhelinta - jossa käsittääkseni oli vain perustoiminnot - ja todennut: "eihän tällä voi kuin soittaa"... Haluan olla tietämätön siitä, mitä kaikkea muuta kännykällä voi tehdä...


      • älyllämemnään
        de-meter kirjoitti:

        Niin minullekin on kerrottu: että kännykät ovat muuttuneet..))

        Tuttuni teini-ikäinen poika oli tarkastellut äitinsä puhelinta - jossa käsittääkseni oli vain perustoiminnot - ja todennut: "eihän tällä voi kuin soittaa"... Haluan olla tietämätön siitä, mitä kaikkea muuta kännykällä voi tehdä...

        Niin vanhat aina, ovat haluttomia uutta omaamaan. Äitinikin tahtoo peruskänmyä käuttää. Hän on 87 vuotias.


      • de-meter
        älyllämemnään kirjoitti:

        Niin vanhat aina, ovat haluttomia uutta omaamaan. Äitinikin tahtoo peruskänmyä käuttää. Hän on 87 vuotias.

        Mulla on kyllä aina ollut vastenmielisyys tekniikkaa kohtaan, nuorempanakin. Mutta ihan noin yleisesti: kyllähän monilla vanhoilla on jo fyysisiä esteitä: sormet eivät "sovi" pienille näppäimille, näkö voi olla heikentynyt jne. Tietysti markkinat ovat huomanneet tämän ja kaikenlaista ikävempainta on tarjolla...


      • de-meter kirjoitti:

        Mulla on kyllä aina ollut vastenmielisyys tekniikkaa kohtaan, nuorempanakin. Mutta ihan noin yleisesti: kyllähän monilla vanhoilla on jo fyysisiä esteitä: sormet eivät "sovi" pienille näppäimille, näkö voi olla heikentynyt jne. Tietysti markkinat ovat huomanneet tämän ja kaikenlaista ikävempainta on tarjolla...

        Kyllä nauratti tuo, että puhelimella voi VAIN soittaa :)) Mulla on oma äly kourassa aika useastikin. Paheksuvia katseita tulee, mutta kun tuijottaa vaan kännykkää niin sitä ei paljon huomaa :)
        Kaupassa mulla on siellä kauppalista. Täppään aina kun tavara löytyy, ja kaupankäynti sujuu nopeasti. Bussissa arvostan enemmän että joku lukee kännykästä aamun lehdet kuin että hän levittää sen paperisen version eteensä. Kaikki aikataulut saa kätevästi, lisäksi voi vaikka bussia pysäyttää sillä, näkyy kun on jotain valoa. Navigaattoria ei tarvi erikseen, ja toimii myös jos eksyt vaikkapa kävellen. On monesti ollut apuna Helsingin Kampissa, ennen kuin aloin hahmottamaan paikkaa.


      • hytinäx1

        Niinpä niin ja lisää ydinvoimaloita Suomeen jotta viisi miljoona ihmistä voivat käyttää sähköllä ladattavaa puhelinta kynän ja paperin sijasta, Kohta kukaan ei edes osaa lukea karttaa ja käyttää kompassia. Ei niitä karttoja niihin appeihin edes ole päivitetty ja koordinaatit eivät ole kohdillaan.
        Sitten kun tulee pitempi aikainen sähkökatkos kukaan ei tiedä missä edes asuu, kun ei muista osoitettaan. Saattaa eksyä naapuriin.


      • eppu2
        hytinäx1 kirjoitti:

        Niinpä niin ja lisää ydinvoimaloita Suomeen jotta viisi miljoona ihmistä voivat käyttää sähköllä ladattavaa puhelinta kynän ja paperin sijasta, Kohta kukaan ei edes osaa lukea karttaa ja käyttää kompassia. Ei niitä karttoja niihin appeihin edes ole päivitetty ja koordinaatit eivät ole kohdillaan.
        Sitten kun tulee pitempi aikainen sähkökatkos kukaan ei tiedä missä edes asuu, kun ei muista osoitettaan. Saattaa eksyä naapuriin.

        Hiljan oli uutinen, etteivät kaikki 3vuotiaat osaa edes puhua, kun vanhemmat ei puhu heille, vaan räpläävät koneitaan.
        Niin paljon on sähkön varassa, huonosti ovat nykyihmiset ajatelleet asiaa, miten pärjäävät, jos vaikka keskellä talvea kaikki vempaimet kaatuu.


    • @korppis,
      eipä minua ole koskaan kukaan riitapukarina pitänyt, meinaan siis livessä. Olen sopuisa ja rauhallinen ja kujertelen vain jossain puunlatvassa. Mutta osaan kyllä nokkia ja puolustaudun jos petolinnut tulee kimppuun.

      • Korppis1

        Siellähän minäkin puun latvassa ja niin sopuisana. En ole vielä onnistunut riitelemään itseni kanssa kahelleen silleen, että on välit menny poikki. Joskus tosin kiukuttelen itselleni, mutta mitä se hyöveijää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe