Helsingin töykeä puhelinasiakaspalvelu

Palvelupanos

Monessa paikassa puhelinpalvelu nauhoitetaan sekä asiakkaan että puhelinasiakaspalvelijan turvaksi ja asiaan palaamisen helpottamiseksi.

Näin ei ilmeisesti ole laita Helsingin kaupungin puhelinasioinnissa? Sitä tarvittaisiin.

On jo sinänsä kynnys joissakin asioissa soittaa vaikkapa terveysalan palveluihin, ajanvaraamiseen ja terveysneuvontaan.
Palvelussa voi hyvässä tapauksessa olla vastaamassa nuori ystävällinen neuvova henkilö, mutta sattuu aika usein, että puhelimeen vastaa äreä ja ynseä henkilö puhelintyössä kaupungin palveluissa.

Koska kontrollia palvelun laadusta ei ole, mitä väliä, saattaa joku työntekijä ajatella.

Asiallisuus ei edellytä pahantuulista ayskimistä, mutta tällaisiakin henkilöitä on palkattu asiakaspalvelutyöhön.
Monesti avun tarvitsijalta menee "jauhot suuhun", kun vastataan ynseästi ja ohjaamatta kysyjää ilmaisemaan asiaansa ystävällisin sanoin.
Vai onko henkilöstöä opastettu nujertamaan varsinkin iäkkäämpi väestö pysymään poissa palvelujen piiristä tälläkin luotaan työntävällä tavalla?

Sattuu Jopa, että ihan väärä tieto kirjautuu esim. lääkärin tai hammaslääkärin ajan varaustietoihin, kun puhelinpalvelija vänkää oman arvionsa asiassa ja tämä tieto kulkee potilastietoihin ja hoitoon mennessään (jos ajan sattuu saamaan) saa kuulla, että näinhän täällä tiedoissa lukee eikä niinkuin te nyt sanotte.

Haluan antaa kiitokset kaikille ystävällisille puhelintyöntekijöille kaikilla sektoreilla!

1

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhelinasiakaspalvelija

      Olen töissä Helsingin seudulla puhelinasiakaspalvelussa, en kylläkään kaupungin tarjoamassa palvelussa, mutta voisi sanoa että siihen rinnastettavassa. Meillä nauhoitetaan kyllä puhelut, mutta lähinnä sen vuoksi että mahdolliset virheet voidaan jälkikäteen selvittää.

      Kriteerinä työn suoriutumisessa meillä on puhelun pituus, mitä lyhyempi sen parempi. Asiakaspalvelun laadulla ei todellakaan ole mitään painoarvoa, puhelun pituus ratkaisee. Tällöin ei siis todellakaan jää aikaa kuunnella mitään ylimääräistä ja asiaan kuulumatonta, sillä se huonontaa automaattisesti henkilökohtaisia suoriutumistilastojasi. Valitettavasti tämä näkyy/kuuluu asiakaspalvelun laadussa asiakkaan kannalta useimmiten jonkin sortin äyskimisenä asiakaspalvelijan taholta jolloin sympatiasta ei ole tietoakaan.

      Omat puheluni ovat hieman pidempiä, sillä haluan panostaa asiakaspalvelun laatuun. Haluan että puhelun jälkeen sekä itselläni että asiakkaalla on hyvä mieli. Tämä auttaa myös minua jaksamaan työssäni. Jos esimieheni haluaa minun suorittavan työni konemaisesti, niin hankkikoon sitten koneen hoitamaan työni! Olen täysin ristiriitatilanteessa ja joudunkin luultavasti lähiaikoina irtisanomaan itseni kunhan löydän uuden työn joka kohtaa arvomaailmani, jossa asiakaspalvelun laatu ja asiakaskohtaaminen olisivat ensiarvoisen tärkeitä ja tilastot tulisivat vasta jälkijunassa. Toki alanvaihtokin käynyt mielessä.

      Valitettavan usein vastaan tulee myös asiakkaita, jotka ovat saaneet huonoa palvelua esim jostain muusta asiakaspalvelusta tai sitten vaikka omalta kolleegaltani. Pyrin kuitenkin pitämään oman asiakaspalvelulaatuni korkealla ja silloin tällöin nämä aluksi ynseältä kuulostavat asiakkaat kiittävät minua puhelun lopuksi:) Eli muistakaa antaa myös hyvää palautetta kun saatte hyvää asiakaspalvelua -ja jos mitenkään mahdollista niin vielä virallisen palautejärjestelmän kautta, niin ehkä johtoporraskin joskus ymmärtäisi että laadullakin on väliä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe