Henkilöstöhallinnon tradenomi puppua?

munnnasds

Mitä tekee henkilöstöhallinnon tradenomi ja millä palkalla? Onko ns. puppua tuo suuntautuminen, toisin kuin ne kaikkien ainoiksi oikeiksi kutsumat laskentatoimi ja rahoitus?

12

4438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeakanssa

      Se on juuri sitä, puppua. Pakko keksiä uusia tutkintoja kun vanhat eivät enää vedä ja rahoitus on siitä kärsimässä.

    • hrtradenomi

      No ei ole puppua. Olen valmistunut henkilöstöhallinnon tradenomiksi noin 6 vuotta sitten. Sen jälkeen on palkka noussut melkein tuplaten, on tällä hetkellä noin 4700 euroa ja olen päässyt työuralla eteenpäin juuri tämän suuntautumisen ansiosta.

    • Tärppi8

      Ei missään nimessä ole puppua. Itse valmistuin 5 vuotta sitten ja alkupalkan 2700 jälkeen olen ylennyt suurehkon yrityksen henkilöstöjohtajaksi ja palkkani on 7800 eli koulutus on tosi arvostettua yrityksissä.

      • tosiasiassa

        Taidat lasketella luikuria.
        Henkilöstöhallinnon tradenomi on kyllä hyvä koulutus ja sillä saa töitä. Mutta ei sillä suurehkon yrityksen henkilöstöjohtajaksi tulla, kun on olemassa kauppatieteen maistereita, psykologeja ja muuta yliopistosta valmistunutta alalle sopivaa väkeä. Sitä paitsi henkilöstöjohtajan palkka ei ole tuota tasoa eikä henkilöstöjohtajina juurikaan tule kysymykseen alle 30-vuotiaat.

        Henkilöstöjohtajat myöskään eivät postaile täällä.


    • autuaan_tietämätön

      Mistä ammattikorkeakoulusta valmistuu sellaisia ihmeitä kuin henkilöstöhallinnon tradenomeja?

    • vittu.mitä.paskaa

      Joo ei ole puppua. Itse olen valmistumisen jälkeen 8000 euron kuukausipalkalla töissä ja kaikki arvostavat osaamistani. Olenhan sentään amiksesta valmistunut hr-konsultti.

    • kaidokuukap

      Mollin sivuilta etsi työpaikkoja, johon voisit noilla papereilla hakea, tai jossa nimen omaan etsitään hh-tradenomia. Vedä siitä johtopäätöksiä sitten...

    • saarivaltiosaimaa

      Itse olen markkinoinnin tradenomi (hah) ja muutama kaveri valmistui tuolta hr-puolelta. Työttömänä taitaa olla toinen ja toinen tekee pätkiä vuokrafirman kautta. Itse opiskelen yliopistossa toista alaa. Jotku pääsee ihan hyviin duuneihin, suurin osa ei.

    • epätietoi...toivoinen

      Tarkoittaako henkilöstöhallinnon tradenomi tradenomia, joka työskentelee hr-puolella. Vai onko jossain ammattikorkeakoulussa oikeasti tuollainen koulutusala. Kellään tietoa?

      • eisellaistalöydy

        Joku kysyi toisessa ketjussa, koulutetaanko Laureassa henkilöstöhallinnon tradenomeja. Laurean sivuilla on lueteltu suuntautumiset eikä siellä sellaista ole.


    • puppuatoki

      Haha :D puppua on kaikki tradenomit. Paitsi, että soveltuu mainiosti KTM.n pohjakoulutukseen.

    • Tradenomi2005

      Samoin töihin kuin muut markkinoinnin, laskentatoimen, logistiikan tradenomit eli jos todella hyvä tuuri käy voit päästä sihteeriksi. Huom! sihteereistä on koko Suomen alueella todella paljon ylitarjontaa katso ammattibarometri tai kaupan kassalle osa-aikaiseksi. Suhteilla voit toki päästä mihin tahansa ammattiin.

      Soveltuu KTM:n pohjakoulutukseksi??? Vaaditaan vitosen keskiarvo (1-5) ja hyvää työkokemusta. Olin varasijalla 80 vaikka ei ole minunkaan keskiarvo huono.

      Kuuntele 3,5 vuotta wanna-be-toimistusjohtaja hypetystä ja tulet haastattelussa täysin naurun alaiseksi.

      Rekryilmoituksessa etsitään usein merkonomia, tradenomia tai reipasta työntekijää. Eli mitään koulutusvaatimusta ei ole alalla, eikä se palkkaa lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe