seittemäs soutulavitta

k-kk

typeän harmaata ,jälleen sataa
harmaa savu piipusta mataa
siinä se empien pyörii ja vaappuu
kunnes hento henkäys siihen tarttuu
lenkin raukeus vielä jäsenissä
lasiluukuista takan hehku poskipäissä
illan istun yksin keinutuolissa
päälikköni viihtyy veturitallissa
https://www.youtube.com/watch?v=2MOxKB-KuH4&list=PL8A05BA087C78010E

109

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivä jota ei päiväksi voi sanoa,
      samaa hämärää aamusta iltaan,
      silmät lepäävät harmaassa maisemassa, ei räikeitä värejä missään, kaupungin valot jäivät taakse.
      Lapinjärvellä ollaan, Kouvolaa kohti mennään, siellä varmaan näkyy valojakin.


      https://youtu.be/6K4tItXiiso

      • Sinä sitten kattelet silmin väsynein kun valot vilahtelee pimees.
        Tarkkana ettet aja ohi kotipysäkin ,
        Jotenkin toivon et tulis musta talvi ja ettei tarvis lähtee silmin väsynein pimeyteen.
        Onhan siin puoleensa mut laiskuus alkaa painamaan ja se pahuksen varominen ei kiinosta kun saa olla tarkkana ku kärpän pesällä
        https://www.youtube.com/watch?v=H2T_FoM7Q0Y


    • Voi teitä ainaisia hauskuuren kaipaajia ja vielä niin et jonkun toisen pitäis se järjestää.
      Niinhän te ootte ku nuorisokin,äiti mul ei oo mitään tekemistä.
      Jourun virkani puolest valvomaan ja kattelin kirjotuksia aikani kuluksi, nyt on pakko sanoa et onneks on köyhänä syntyny.
      Pentuna ei hauskaa ollu eikä paljon kavereitakaan niin sitä ei alkanu kaipaamaankaan.
      Olen katellut et aikapaljon on riimittelyjä ihan omien alotusten alla,pitäny kysyäkkin et mitä vikaa mun ketjus on ,muuta ku alottaja.
      Vitsimiesten ja naisten varmaan kannattais samaan kekäleeseen puhaltaa niin vois siit jotta tullakkin.
      Jos joku haluu semmosen kasata niin mää ainaki luppa kantaa korteni kekoon ettei aina tarvii ikävää pitää.
      https://www.youtube.com/watch?v=HWLQAFpeq5A

    • Korppis1

      Takana viikon työ,
      edessä sateinen yö.

      Sulaneet jo maasta lumet

      Tuijottamaan ulos jäin
      jouluvalojen tuikkivan näin.

      Vettä, sataa, aika mataa.

      Kohta matkaan unten maille

      Korppis korvessa höperehtii,
      kompii petiin jahka ehtii ; )

      Yötä

      • Jaa ,sä oot sitte semmonen mökkihöperö/kö.
        Mä ole monee kertaa siunannu itteni ku tuli mukulana kierettyä niin nyt vanhan on mahtavaa olla kotona.


      • korppis1
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Jaa ,sä oot sitte semmonen mökkihöperö/kö.
        Mä ole monee kertaa siunannu itteni ku tuli mukulana kierettyä niin nyt vanhan on mahtavaa olla kotona.

        Kotonapa kotona, nyt voisi taas matkustaa kun mökki kasassa. Olin joulumyyjäisissä auttamassa ystävääni. Päikkärit otin ja mietin josko saunan lämmitykseen tästä jahka uunipotut ovat kypsyneet. Vai käviskö mutkan kirkolla, vaikka glögillä. Saa nähdä, mitä koiran konnuuksia tässä vielä teen.


    • Taisi tulla huilipäivä
      huimaa päätä
      oksettaa
      tänään sohvan syliin jään
      oloani miettimään
      sitä se viina teettää
      vaikka ei juokaan

      Tasoittava musiikki on tarpeen

      https://youtu.be/qbHirmAcJaQ

      • Mä otin flunssapiikin ,kauheest lähetän myötätuntoo sulle


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Mä otin flunssapiikin ,kauheest lähetän myötätuntoo sulle

        Kiitos, saatan toipua myötätuntosi ansiosta.

        https://youtu.be/_K9ExBsaajM


      • korppis1
        Ancelina kirjoitti:

        Kiitos, saatan toipua myötätuntosi ansiosta.

        https://youtu.be/_K9ExBsaajM

        Minkälaisilla oireilla flunssa ilmenee? Olen muutaman päivän ollut vetämätön. Vatsakin on hieman mourinut ja öklöttävä olokin ollut. Nyt vain makkuututtasi.


      • korppis1 kirjoitti:

        Minkälaisilla oireilla flunssa ilmenee? Olen muutaman päivän ollut vetämätön. Vatsakin on hieman mourinut ja öklöttävä olokin ollut. Nyt vain makkuututtasi.

        Eiköhän flunssan oireet ole ne perinteiset, kurkku kipeä, viluttaa ja väsyttää, päätä särkee jne.


      • Ancelina kirjoitti:

        Eiköhän flunssan oireet ole ne perinteiset, kurkku kipeä, viluttaa ja väsyttää, päätä särkee jne.

        Tänä aamuna heräsin kurkkukipuun, joten sitä ihtiään se on. Menee ohi kahdessa viikossa ilman lääkkeitä ja 14-päivässä lääkkeillä.


      • korppis kirjoitti:

        Tänä aamuna heräsin kurkkukipuun, joten sitä ihtiään se on. Menee ohi kahdessa viikossa ilman lääkkeitä ja 14-päivässä lääkkeillä.

        Kyllä flunssa ajallaan paranee, koeta kestää, jo muutamassa päivässä helpottaa.
        Olen tehnyt hyvän diagnoosin omasta vaivastani, tänään on jo oikein hyvä olo.


    • Ilta-Sanomien tämän-päivän "Kamala Luonto"-strippi on mielestäni melkein
      linkittämisen arvoinen.
      Niin fiksu se on.
      Voisin kuvitella toveri kk:n piirtäneen sen minulle :)
      Inkkari-nimmarilla: Nitisevä polvi.

      "Joulu jo koittaa kivasti sataa
      ei lunta räntää halmeillakaan.

      Ehkäpä syksy alkaa taittaa
      läpi talven lämpönsä keväälle lahjoittaa."

      Viitisen kk. tupakka-lakkoa takana.
      Piippua polttelin nuorena, pohdasta Tupakkaa huumeena.

      https://www.youtube.com/watch?v=_zWgfzGq5g0

      H.

    • Runoratsuani tässä herättelen
      unelias kömpelö siipiänsä venyttelee
      jos tänään siivet korkealle kantaisi
      kohti aurinkoa, ei liian liki, ettei siipiänsä polttaisi
      pienen vain pienen rakkauslaulun verran
      jos ratsu kavionsa maahan kopsauttaisi kerran
      lähteen siihen loisi sanat ilmoille pulpahtaisi
      syliini keräilisin kultalankaan pujottaisin
      seittiharsoon piilottaisin kauaksi kauaksi heittäisin
      ken kopin nappaisi sydämeni salat lukea saisi.
      https://youtu.be/lRElAjI1O60

    • k-kk

      Ajelin eilen 01,30 kaupunkilla ja siellä veturitallin lähellä näin kymmenen henken ryhmän ,hupparit kasvoilla ,tummat vaatteet.
      Melkein samalla hetkellä siirryin nuoruuteni kaduille,oli harvoja valoja ,tummia ihmisryhmiä varjoissa ,me kävelemässä keskellä katua , valmiina lyömään tai juoksemaan tilanteen mukaan.
      En ole kovinkaan arka mut tollasen ryhmän kohtaaminen keskellä yötä herättää kysymyksiä, meillä kun isot mieslaumat on melkein aina merkinneet jotain poikkeuksellista.
      Mutkaako pitää alkaa kanniskelemaan?
      https://www.youtube.com/watch?v=1_dkWsQvQ5A
      Synkkä on osa miehen tumman
      läsnäolonsa herättää kysymysten summan
      Ennen oli vain romaani myymässä humman
      nyt olemme naimisissa kanssa eu-mumman

    • Heikunkeikku

      Ai seitsemäs soutulavitta. On miehellä kauhian monta lavittaa. Eikö tommonen määrä jo täytä koko huoneen:) Vai ootko ripotellut ne ympäri asuntoa.
      Jos passaa, niin istahdan hetkeksi vaikkapa hmmm...ootas...vaikkapa kuudenteen soutulavittaan. Istuttais vieretysten ja rupateltais viisaita. Mä uskon, että meiltä onnistuis rupattelu. Oon tullut siihen tulokseen kun oon sun juttujas lukenut.
      .
      Istuin tapani mukaan taas kahvikupin kanssa ulkona. Puhelin pärähti ja sielä mä pihalla sitten kökötin heevetin kovan tuulen riepotellessa hiuksia ja praatasin kaverin kanssa oikein ajan kanssa. Jossakin vaiheessa hokasin, että mitä häh mullahan on pirun kylymä. Ihan hytisytytti kehoa. Lopetin puhelun ja tulin sisälle.
      Kävin äsken vilkasemassa mittaria ja ihmeekseni sielä on kahdeksan astetta lämmintä. Mä sanoin mittarille, että Hei haloo ookko tosissas. Noin lämmintä ei voi olla. Se sano, että joo mutku tuuloo niin kovaa, ettei plussilla tee oikeestaan paljo mitään, tuuli vie plussat mennessään.
      .
      Taidan mennä kuumaan suihkuun, sillä koko ajan vilunväreet kiemurtelee mun vaatteitten sisällä.
      .
      Yritin etsiä jotakin "Kylmäkappaletta" musiikiksi ja löysinkin. Tää on niin hyvä, että pannahan tulemaan, vaikkei musiikkia ookaan.
      Turhaan mä valitan ilmasta, kun eihän tää oo mitään jos vertaa johonkin 30 asteen pakkaseen. Nyt kun mun patteritkin toimii, niin ei ole hätää eikä mieles mätää. (öh, kekkasin Riimin:) "hätää-mätää" jos muut ei hokannu)

      https://www.youtube.com/watch?v=tVrKBfaqyi4


      • Yksiössä


      • k-kk

        Ilman muuta heikku meiän juttelu sujuis ,itteasias olet yks jonka juttuja seuraan.
        Mä tenttaisin sua musiikista ja sä saisit kysellä merielämästä.
        Vaikka olen niin hyvä rönsyilemään et juttu olis melkosen polveilevaa .
        Yks juttu josta erikoisest sinun tavassas kirjottaa tykkään on tyylitaju.
        Sä osaat kiroillakkin mut silloin kun puhut puolvillasia niin sen teen hyvällä maulla,satasella tykkään.


      • Heikunkeikku
        siilimuori2 kirjoitti:

        Täs ois kylmäkappale Topilta
        https://www.youtube.com/watch?v=shmTbNIPKYw

        Topin kurkusta pukkaa semmosta laulantaa, että tämä flikka tykkää.
        Tulkintaa löytyy ja sitten sävy on niin syvää, että en lisäisi siihen mitään enkä alkaisi pois ottamaan. Ihan häjyä tekee ku on niin osaava:)


      • Heikunkeikku
        Yksiössä kirjoitti:

        Luonto on kuin kylymä nainen, komia mutta kylymä
        https://www.youtube.com/watch?v=4rnRlKu7Zkg

        Hei yksiössä olija.
        "Luonto on kuin kylymä nainen, komia mutta kylymä."
        Joo, aika osuvasti sanottu. Osuu siis muhun tooosi hyvin.
        Minusta on tullu kylymä tyyppi, onneksi komuus on pysyny jokseenkin samana.:)
        .
        -Hei missäs on musiikki?
        -Mä ajattelin samaa, eikö tää oo musaketju.
        -Hömppä-Heikku Höpöttää H-duurissa Hajasäveliä
        Hajasävel= sävel, joka ei kuulu soinnun harmoniseen runkoon.
        .
        Noh noh. Laitan musiikkia jahka ensteks saan päätettyä minkä kappaleen valitsisin. Olis meinaan monta vaihtoehtoa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Topin kurkusta pukkaa semmosta laulantaa, että tämä flikka tykkää.
        Tulkintaa löytyy ja sitten sävy on niin syvää, että en lisäisi siihen mitään enkä alkaisi pois ottamaan. Ihan häjyä tekee ku on niin osaava:)

        Älä muuta virka. Ilman kylmääkin menee kylmät väreet selkäpiitäpitkin.


      • Heikunkeikku
        k-kk kirjoitti:

        Ilman muuta heikku meiän juttelu sujuis ,itteasias olet yks jonka juttuja seuraan.
        Mä tenttaisin sua musiikista ja sä saisit kysellä merielämästä.
        Vaikka olen niin hyvä rönsyilemään et juttu olis melkosen polveilevaa .
        Yks juttu josta erikoisest sinun tavassas kirjottaa tykkään on tyylitaju.
        Sä osaat kiroillakkin mut silloin kun puhut puolvillasia niin sen teen hyvällä maulla,satasella tykkään.

        Joidenkin tyyppien kanssa rönsyt lähtee leviämään niin helposti, että sieltä rönsyviidakosta ku havahtuu, niin tarttee oikein pinnistää muistia, että muistais mikä se ihan alkuperäinen keskustelu taas olikaan, että pääsis siitä sitte taas jatkamaan. Sun kanssas kyllä ihan taatusti kävis niin.
        .
        Mulla oliskin paljon kysymyksiä laivoista ja muista siihen liittyvistä.
        Niinku sitä mä en oikein tajua, että miksi ihmeessä, toden totta Ihmeessä, ei ole laivojen laitoihin, siis siihen osaan mikä on merenpinnan yläpuolella, niin miksei siihen oo suunniteltu laitoja. Esteitä veden tuloon. Kun on kova myrsy, niin vettä räpäjää enemmän kun räpäjästi ja telkkarista oon nähnyt, että pitää pitää kynsin hampain jostakin kiinni, ettei tuuli ja vesi lennätä laivan kannelta mereen. Tai köyttää kiinni ittensä johonkin tankoon.
        Onhan laitettu esim. parvekkeille lasituksia ja terasseihin samoin. Ne voi hienolla ilmalla siirtää syrjään ja sateella ja tuulella taas pistää luukut kiinni.
        Jos laivoissa olis samalla tavalla, niinku jotenkin kasvihuonemaisesti, niin hyvä olis merimiesten tallustella tuulettomalla ja vedettömällä kannella. Laiva voisi uida aaltojen sisään huolettomasti.
        .
        Kiitos jos oot mun seuraaja:)
        Luin mikä-päivä-se-olikaan Ilta-Sanomista Konsta Punkasta (valokuvaaja) jolla on Instagramissa niin paljon seuraajia, ettei kellään muulla suomalaisella oo niin paljon seuraajia. Aattelin sitä juttua lukiessa, että miltähän tuntuis, jos olis seuraajia omille jutuille. Nyt oon päässyt pikkusen hajulle, että miltä se tuntuu. Oikein kivalle:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joidenkin tyyppien kanssa rönsyt lähtee leviämään niin helposti, että sieltä rönsyviidakosta ku havahtuu, niin tarttee oikein pinnistää muistia, että muistais mikä se ihan alkuperäinen keskustelu taas olikaan, että pääsis siitä sitte taas jatkamaan. Sun kanssas kyllä ihan taatusti kävis niin.
        .
        Mulla oliskin paljon kysymyksiä laivoista ja muista siihen liittyvistä.
        Niinku sitä mä en oikein tajua, että miksi ihmeessä, toden totta Ihmeessä, ei ole laivojen laitoihin, siis siihen osaan mikä on merenpinnan yläpuolella, niin miksei siihen oo suunniteltu laitoja. Esteitä veden tuloon. Kun on kova myrsy, niin vettä räpäjää enemmän kun räpäjästi ja telkkarista oon nähnyt, että pitää pitää kynsin hampain jostakin kiinni, ettei tuuli ja vesi lennätä laivan kannelta mereen. Tai köyttää kiinni ittensä johonkin tankoon.
        Onhan laitettu esim. parvekkeille lasituksia ja terasseihin samoin. Ne voi hienolla ilmalla siirtää syrjään ja sateella ja tuulella taas pistää luukut kiinni.
        Jos laivoissa olis samalla tavalla, niinku jotenkin kasvihuonemaisesti, niin hyvä olis merimiesten tallustella tuulettomalla ja vedettömällä kannella. Laiva voisi uida aaltojen sisään huolettomasti.
        .
        Kiitos jos oot mun seuraaja:)
        Luin mikä-päivä-se-olikaan Ilta-Sanomista Konsta Punkasta (valokuvaaja) jolla on Instagramissa niin paljon seuraajia, ettei kellään muulla suomalaisella oo niin paljon seuraajia. Aattelin sitä juttua lukiessa, että miltähän tuntuis, jos olis seuraajia omille jutuille. Nyt oon päässyt pikkusen hajulle, että miltä se tuntuu. Oikein kivalle:)

        Hyvä esimerkki miksi juttu lähtis rönsyymään on sun kysymys kasvihuone laivasta.
        Hitto ku mieles kävi monen laista käysää .
        Laivahan on tosi vakaa kuhan vesi pysyy pois ruumasta ,eli vaikka se kallistuu niin et koko laita on melkein vedessä niin silloinhan sillä onkin kantopintaa.
        Kun hiivaris liikkuu täkillä niin sitä varten Nortamo laulunsa teki,meripoikki meit varjelkko daevas.
        Näis Suomalaisis a1 luokan aluksiskin on keulassa sellast 15/ 20 mm levyy vedenpinnan yläpuolel ja silti meri moukaroi sen lommoille panttien väleistä.
        Sun suunittelema himmeli häviäis yhdessä hujauksessa taivaan tuuliin, hyvä esimerkki katetusta laivasta on matkustajalaiva tai sukellusvene ,
        Niitäkin luontoäiti kurittaa.
        Sovitaan et ei suunitella lasikattosta laivaa ,lasikenkä korkeintaan siit voi sit halukkaat juoda sitä shamppanjaa kuunsillalla kävellessä.
        Ei muuten normaalisti merimiehet kannella oo myrskyn aikana ellei lasti oo päässyt irti ja sitä sitten kiinni surrataan.


      • eppu2

        On taas tosiaan lämpöasteita, tuulee.
        Viime viikolla, kun oli niin erikoiset säät, kävin tänään mökillä tarkistamassa.
        Rantaviivalla, oli katkenneita puunroikkoja, osa järvessä ja siellä täällä muuallakin.
        Ihme, että kaikki rakennukset olivat säästyneet.
        Kävin naapurin mökinkin kiertämässä. Naapurinkin tielle oli taipunut muutama roikko, oli isot oksasakset mukana, joten siivosin ne pois, hän on itse talvet Espanjassa.
        Piti ihan äänettömälle laittaa kännykkäkin yöksi, kun toista viikkoo on tullut Elenialta sähkökatkoilmoituksia. Viime yönäkin tuli viisi.
        Ties minkälaista lavittaa sitä keväällä tarttee, kun kaikki sotkut siivotaan.


      • Heikunkeikku
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Hyvä esimerkki miksi juttu lähtis rönsyymään on sun kysymys kasvihuone laivasta.
        Hitto ku mieles kävi monen laista käysää .
        Laivahan on tosi vakaa kuhan vesi pysyy pois ruumasta ,eli vaikka se kallistuu niin et koko laita on melkein vedessä niin silloinhan sillä onkin kantopintaa.
        Kun hiivaris liikkuu täkillä niin sitä varten Nortamo laulunsa teki,meripoikki meit varjelkko daevas.
        Näis Suomalaisis a1 luokan aluksiskin on keulassa sellast 15/ 20 mm levyy vedenpinnan yläpuolel ja silti meri moukaroi sen lommoille panttien väleistä.
        Sun suunittelema himmeli häviäis yhdessä hujauksessa taivaan tuuliin, hyvä esimerkki katetusta laivasta on matkustajalaiva tai sukellusvene ,
        Niitäkin luontoäiti kurittaa.
        Sovitaan et ei suunitella lasikattosta laivaa ,lasikenkä korkeintaan siit voi sit halukkaat juoda sitä shamppanjaa kuunsillalla kävellessä.
        Ei muuten normaalisti merimiehet kannella oo myrskyn aikana ellei lasti oo päässyt irti ja sitä sitten kiinni surrataan.

        No hyvä on sitte, sovitaan, että en ala lasikattoja suunnittelemaan laivoihin.
        Tuo lasikenkä shamppanjalla täytettynä kuulostaa paljon paremmalta. Kuinka mulle ei sitä tullu mieleen:)
        .
        Enpäs ole tuolla tavalla ajatellut, että jos laiva kallistuu niin paljon, että laita melkein vettä hörppää, niin sitten sillä vasta kantopintaa onkin.
        Mä aloin aattelemaan ja yks valo sytty mun päässä. Noinhan sen täytyy olla. Jos olis vaikka laiha laiva (siis pohjasta kattottuna tai ilmasta käsin), niin kun se kalleuttaa ittensä, laiheus levenee, kun laita muuttuukin yhtäkkiä pohjaksi.
        Tätähän sä tarkotit. (Toivottavasti tarkotit, ettei meinaan mun naamani lähe veks).


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        On taas tosiaan lämpöasteita, tuulee.
        Viime viikolla, kun oli niin erikoiset säät, kävin tänään mökillä tarkistamassa.
        Rantaviivalla, oli katkenneita puunroikkoja, osa järvessä ja siellä täällä muuallakin.
        Ihme, että kaikki rakennukset olivat säästyneet.
        Kävin naapurin mökinkin kiertämässä. Naapurinkin tielle oli taipunut muutama roikko, oli isot oksasakset mukana, joten siivosin ne pois, hän on itse talvet Espanjassa.
        Piti ihan äänettömälle laittaa kännykkäkin yöksi, kun toista viikkoo on tullut Elenialta sähkökatkoilmoituksia. Viime yönäkin tuli viisi.
        Ties minkälaista lavittaa sitä keväällä tarttee, kun kaikki sotkut siivotaan.

        Mä en pääse talvella saareen katsomaan mimmosia juttuja sielä tuuli saa aikaan. Aina keväällä kun menee ekaa kertaa saareen, niin on kylymärinki matkalla, että onko katto paikalla. Viime keväänä tuuli oli repinyt kattohuopaa aikamoisen liuskakasan. Kävin ostamas kattohuoparullan. Onneksi yks rulla riitti paikkaamiseen.
        Oon ottanut saareen viimesen päälle kunnon vakuutukset, että jos jotakin tapahtuu, niin saan rahatukun kouraan korjauksiin:)


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mä en pääse talvella saareen katsomaan mimmosia juttuja sielä tuuli saa aikaan. Aina keväällä kun menee ekaa kertaa saareen, niin on kylymärinki matkalla, että onko katto paikalla. Viime keväänä tuuli oli repinyt kattohuopaa aikamoisen liuskakasan. Kävin ostamas kattohuoparullan. Onneksi yks rulla riitti paikkaamiseen.
        Oon ottanut saareen viimesen päälle kunnon vakuutukset, että jos jotakin tapahtuu, niin saan rahatukun kouraan korjauksiin:)

        Kyllä mullakin hiiriä oli selässä, kun menin, no toistaiseksi ei ole, kun raivaustyötä.
        Pieniä paikkuita on joskus ollut, ei mitään isompaa, just katoissa.
        Pääasia, kun ei varkaita ole käynyt, vaikka kaikki tuodaan pois vähänkin arvokas, mutta rikkovat paikkoja.
        Saareen ei taida varkaat osua.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Kyllä mullakin hiiriä oli selässä, kun menin, no toistaiseksi ei ole, kun raivaustyötä.
        Pieniä paikkuita on joskus ollut, ei mitään isompaa, just katoissa.
        Pääasia, kun ei varkaita ole käynyt, vaikka kaikki tuodaan pois vähänkin arvokas, mutta rikkovat paikkoja.
        Saareen ei taida varkaat osua.

        Mihin ne varkaat ei pääsis. Saaristossa oikein vilisee varkaita:). Silloin kun jäät on siinä kunnos, että eri saariin pääsee helposti joko kävellen, suksilla tai autolla.
        Viime keväänä varkaat vei mun parhaimman sadevesitynnyrin. Otti päähän.
        Mulla on (siis oli) kolme tynnyriä. Kaks semmosta oikein isoa (paksua) ja yks vähän hoikempi tynnyri. Hoikemman tynnyrin paikka oli terassin rappujen vieressä, lasiverannan nurkalla. Veivät juuri tuon laihemman. Laihemman tynnyrin paikalle en voi laittaa lihavaa, kun siihen ei sovi niin isoa tynnyriä.
        Luulen, että ottivat sen tynnyrin siksi, kun muutama kalaverrkokin (en tiedä montako) hävisi. Laittoivat varmaankin ne verkot siihen tynnyriin.
        Aikoinaan vuonna kaks, kun mieheni poliisiveneellä kurvaili, niin tämän tästä piti mennä jonkun saareen katsomaan murtojälkiä ja mitä oli varastettu.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mihin ne varkaat ei pääsis. Saaristossa oikein vilisee varkaita:). Silloin kun jäät on siinä kunnos, että eri saariin pääsee helposti joko kävellen, suksilla tai autolla.
        Viime keväänä varkaat vei mun parhaimman sadevesitynnyrin. Otti päähän.
        Mulla on (siis oli) kolme tynnyriä. Kaks semmosta oikein isoa (paksua) ja yks vähän hoikempi tynnyri. Hoikemman tynnyrin paikka oli terassin rappujen vieressä, lasiverannan nurkalla. Veivät juuri tuon laihemman. Laihemman tynnyrin paikalle en voi laittaa lihavaa, kun siihen ei sovi niin isoa tynnyriä.
        Luulen, että ottivat sen tynnyrin siksi, kun muutama kalaverrkokin (en tiedä montako) hävisi. Laittoivat varmaankin ne verkot siihen tynnyriin.
        Aikoinaan vuonna kaks, kun mieheni poliisiveneellä kurvaili, niin tämän tästä piti mennä jonkun saareen katsomaan murtojälkiä ja mitä oli varastettu.

        Niin onhan se tietysti silloin, kun jäät kantaa.
        Meillä nuo mökit ovat saaneet olla rauhassa ainakin toistaiseksi.
        Kotitilalla, jossa ketään ei asu on käyty 2 kertaa.
        Paljon ei arvokasta ollut ja toisella kertaa ei mitään.
        Mutta paikkoja, ovia särkivät.
        Eniten keljutti sisareltani jäänyt kitara ja faijan Krimiltä tuoma iso samovaari.
        Se on asia, joka järkyttää.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No hyvä on sitte, sovitaan, että en ala lasikattoja suunnittelemaan laivoihin.
        Tuo lasikenkä shamppanjalla täytettynä kuulostaa paljon paremmalta. Kuinka mulle ei sitä tullu mieleen:)
        .
        Enpäs ole tuolla tavalla ajatellut, että jos laiva kallistuu niin paljon, että laita melkein vettä hörppää, niin sitten sillä vasta kantopintaa onkin.
        Mä aloin aattelemaan ja yks valo sytty mun päässä. Noinhan sen täytyy olla. Jos olis vaikka laiha laiva (siis pohjasta kattottuna tai ilmasta käsin), niin kun se kalleuttaa ittensä, laiheus levenee, kun laita muuttuukin yhtäkkiä pohjaksi.
        Tätähän sä tarkotit. (Toivottavasti tarkotit, ettei meinaan mun naamani lähe veks).

        Ihan oikein heikku,sulle voi tältä istumalta antaa rannikkolaivurin paperit.
        Avomeri paperit saat jos sulla on nokian kumisaappaat jossa heijastinnauha varrensuussa, se on sitten lastimerkki kun saareen menet.


    • Ei aloita kiusattu rekisteröimästi.
      Pikku-hiljaa alkaa feikki-k-kk muuttamaan kirjoitustensa tyyliä.
      Tuntuu että vähän tuttuun vanhaan suuntaan.
      On ollut varmaan raskasta pidätellä.
      Kuinka monta K-kk:ta onkaan...
      Hyvin voisi olla nimmari kohta heikkukin :)


      Black out
      Pläkä
      Pläkäri
      Tyyntä ja hiljaista.
      Pläkkäri = tinuri kuumalla pelti-katolla
      pläägät = kengät

      "Tsennaaks luumu mun handun
      sun liiviis tunkeudun
      snaijaaks mun handut galsat"

      Suomennos:

      "Sinä tiedäthän ikäni rakkaani ainainen
      veri kierrä ei enää kuin ennen.

      Eikä rintasi loihdi enää niin paljon
      kuin pysty-päiset nuorten naisten.

      Kai sä huomaat et silti en niihin mene
      koska sinä se oot ikuinen lämpöni lähde"

      https://www.youtube.com/watch?v=OKa7x-5Dhcw

      H.

    • Heikunkeikku

      Mä laitan nyt musiikkia.
      Kun on kylmyydestä juteltu, syämen kyllyydestä syämen kylmyydestä.
      Onhan se hyvä jos on sydän paikallaan. Ainakin siinä mieles, että siitä sitten tietää, että elää.
      .
      Waltteri Torikasta oon ennenkin kirjoittanut, että on siinä taitava mies laulamisessaan.
      "Vanha Sydän", sen minä valitsin. Sopii mulle. Kaiketi kait niin voin sanoa.
      Waltteri tulkitsee niin ihanasti. Nyanssit viimesen päälle harkittu. Että taas häijyä tekee:)

      Tässä.
      https://www.youtube.com/watch?v=E9tqoj5l3MU

      • k-kk

        Heikulle
        Edelleen kun musiikist puhutaan niin olen ajatellut niit ihmisiä jotka muka heti kuulee sen väärän nuotin.
        Oikeestaan äsken tuli mieleen et niinhän ammattimieskin konehuonees kuulee, vaikka siel on 110 desipeliä meteliä.
        Kun siihen kokofoniaan tulee pienikin uus ääni niin sen tajuaa heti ja alkaa vaeltamaan siel koneen ympärillä ja hakemaan sitä riitasointua.
        Noista merimiesten kotkotuksista niin linjakaste kun mennään päiväntasaajan yli eka kerran on melkosen karu ulkopuolisen silmin.
        Siin lähtee maan haju ihmisestä ku Neptunus nousee laivaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=AJwMhxZ_Dbw


      • k-kk kirjoitti:

        Heikulle
        Edelleen kun musiikist puhutaan niin olen ajatellut niit ihmisiä jotka muka heti kuulee sen väärän nuotin.
        Oikeestaan äsken tuli mieleen et niinhän ammattimieskin konehuonees kuulee, vaikka siel on 110 desipeliä meteliä.
        Kun siihen kokofoniaan tulee pienikin uus ääni niin sen tajuaa heti ja alkaa vaeltamaan siel koneen ympärillä ja hakemaan sitä riitasointua.
        Noista merimiesten kotkotuksista niin linjakaste kun mennään päiväntasaajan yli eka kerran on melkosen karu ulkopuolisen silmin.
        Siin lähtee maan haju ihmisestä ku Neptunus nousee laivaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=AJwMhxZ_Dbw

        Kakofonia tietenki.


      • Heikunkeikku
        k-kk kirjoitti:

        Heikulle
        Edelleen kun musiikist puhutaan niin olen ajatellut niit ihmisiä jotka muka heti kuulee sen väärän nuotin.
        Oikeestaan äsken tuli mieleen et niinhän ammattimieskin konehuonees kuulee, vaikka siel on 110 desipeliä meteliä.
        Kun siihen kokofoniaan tulee pienikin uus ääni niin sen tajuaa heti ja alkaa vaeltamaan siel koneen ympärillä ja hakemaan sitä riitasointua.
        Noista merimiesten kotkotuksista niin linjakaste kun mennään päiväntasaajan yli eka kerran on melkosen karu ulkopuolisen silmin.
        Siin lähtee maan haju ihmisestä ku Neptunus nousee laivaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=AJwMhxZ_Dbw

        Oon minäkin ajatellut, että miten koneistaymmärtäjät muka (huom. sana muka, heh) heti kuulee, jos koneen sisältä änkee ulos pienikin pikkuruinen ylimääräinen ääni. Minä en huomaa mitään. En silloinkaan kun joku siitä mulle mainitsee. Niinku mun edellises autos kuului jossakin välis kuulemma kalketta.
        Hörötin korviani kalketus-taajuudelle, mutta en kalketta kuullut.
        .
        Jos ihan nuotin vierestä joku laulaa, niin kuulee sen varmaan kaikki.
        Tai semmoset kappaleet, jotka ovat Kaikille tuttuja. Pienikin virhe, niin virhe suorastaan HUUTAA ittiänsä esille. Esimerkkinä mainitsen vaikkapa "Fur" Elise, Kuutamosonaatti ja muut vastaavat tutut kipaleet. Soittajan (helposti virheitä soittavat) pitää valita joku vieraampi soittoesitys, niin voi pokkana, ilmekään värähtämättä, soittaa joitakin virheitä, eikä kuuntelijat välttämättä huomaa ollenkaan virheitä.
        .
        Vähä mä kruuvasin kaijuttimen nappulaa ja yritin saada ääntä tohon sun linkkiin:)


    • Yksiössä

      Tunnettekos meri-intoiset huonekasvin nimeltään unelma?
      Tämmöttinen on unelma http://puutarha.net/indexfr.aspx?s=/suorakanava/kasvikortti.asp?id=343
      Lapsena kun kuuntelin tätä laulua, niin mietteissäni silmissäni näin meripojan laivan kannella vieressään unelma. Hiukan ihmettelin, että mihin meripoika unelmaa siellä tarvitsee.
      https://www.youtube.com/watch?v=u1xXD4JXdZM

      • niinpäsniin

        Tuo kukka oli entisaikaan kotonani vuosikymmeniä lapsuudestani asti niin kauan kuin muistan. En asunut enää kotona kun oli jotenkin hävinnyt. Kukaan ei tunnu tietävän miten. Olen katsellut kukkakaupoista uutta alkua. Ei ole tähän mennessä tärpännyt.


      • niinpäsniin kirjoitti:

        Tuo kukka oli entisaikaan kotonani vuosikymmeniä lapsuudestani asti niin kauan kuin muistan. En asunut enää kotona kun oli jotenkin hävinnyt. Kukaan ei tunnu tietävän miten. Olen katsellut kukkakaupoista uutta alkua. Ei ole tähän mennessä tärpännyt.

        "niinpäsniin"

        Noniin.
        Alahan sitten väsäämään 10 blogin jatkumoa etsinnästäsi, istutuksesta, kastelusta ja 15 kappaletta höpinästä kukille.
        Muista laittaa jokaiseen musiikki.

        https://www.youtube.com/watch?v=FKX3eCOcKV8

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "niinpäsniin"

        Noniin.
        Alahan sitten väsäämään 10 blogin jatkumoa etsinnästäsi, istutuksesta, kastelusta ja 15 kappaletta höpinästä kukille.
        Muista laittaa jokaiseen musiikki.

        https://www.youtube.com/watch?v=FKX3eCOcKV8

        H.

        Joo, Tosi hyvä idea. Musiikkiakaan ei tarvis laittaa, jos kunnolla kirjottaa ne kukille puhumiset. Kiinnostais kovasti, että mitä ihmiset kukilleen puhuvat.
        Sais uusia virikkeitä. Joskus oon tuuminut, että kyllästyyköhän mun kukat ku usein samoja asioita heille kerron. Yukka-palmukin vaikuttaa joskus jotenkin tympääntyneeltä. Mun uusi Banaanipuuni kyllä virkistyi Huo-mat-ta-vasti kun kerroin sille kivoja juttuja. Melkein olin kuulevinani naurua.
        Mä laitan musiikkia hetken kuluttua.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, Tosi hyvä idea. Musiikkiakaan ei tarvis laittaa, jos kunnolla kirjottaa ne kukille puhumiset. Kiinnostais kovasti, että mitä ihmiset kukilleen puhuvat.
        Sais uusia virikkeitä. Joskus oon tuuminut, että kyllästyyköhän mun kukat ku usein samoja asioita heille kerron. Yukka-palmukin vaikuttaa joskus jotenkin tympääntyneeltä. Mun uusi Banaanipuuni kyllä virkistyi Huo-mat-ta-vasti kun kerroin sille kivoja juttuja. Melkein olin kuulevinani naurua.
        Mä laitan musiikkia hetken kuluttua.

        Olenkohan minä kuullut väärin. Ihan niinkuin minulle olisi aina joskus sanottu; puhu pukille. Kukille se varmaan on oikeasti ollut.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olenkohan minä kuullut väärin. Ihan niinkuin minulle olisi aina joskus sanottu; puhu pukille. Kukille se varmaan on oikeasti ollut.

        Molempi parempi.
        Minä puhun aina kukille. Niiten reagoinnista on tehty tutkimuksiakin, meinaan kukkuien.
        Lehmätkin tykkää Beethovenista. Uskotkos?


      • Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olenkohan minä kuullut väärin. Ihan niinkuin minulle olisi aina joskus sanottu; puhu pukille. Kukille se varmaan on oikeasti ollut.

        Ei ei, et sinä väärin ole kuullut tuo "puhu pukille"-sanonta on kyllä pukeille tarkoitettu. Eri pukeille puhutaan vähä eri tavoilla. Omalle pukille täysin kerrassaan erimoisesti, kuin vieraammille pukeille.
        Kukille puhuminen kuuluu eri kategoriaan. Kukkakategoria on lähinnä taivastelua, että "oi-miten-ihanasti-sä-vehrejöit" tai "annaos-tulla-kukkaputkahdus" tai muuta vastaavaa kivaa, joista kukat tykkä.:)


      • niinpäsniin
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei ei, et sinä väärin ole kuullut tuo "puhu pukille"-sanonta on kyllä pukeille tarkoitettu. Eri pukeille puhutaan vähä eri tavoilla. Omalle pukille täysin kerrassaan erimoisesti, kuin vieraammille pukeille.
        Kukille puhuminen kuuluu eri kategoriaan. Kukkakategoria on lähinnä taivastelua, että "oi-miten-ihanasti-sä-vehrejöit" tai "annaos-tulla-kukkaputkahdus" tai muuta vastaavaa kivaa, joista kukat tykkä.:)

        Tehoaiskohan paremmin jos sanoisi kukkimisen lakanneelle kukalle että "jos et kuki, heitän sinut pellolle". Saattaisi säkähtää ja alkamaan uusia kukintoja väsäämään.

        https://www.youtube.com/watch?v=mUxbiKSBENA


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Molempi parempi.
        Minä puhun aina kukille. Niiten reagoinnista on tehty tutkimuksiakin, meinaan kukkuien.
        Lehmätkin tykkää Beethovenista. Uskotkos?

        Se, mistä kukat tykkää, on hiilidioksiidi. Sitä tulee ihmisen ulospäin hengityksestä. Sanaakaan sinun ei tarvitse kukille sanoa, kunhan hönkäilet niitä kohti.
        Lehmät tykkäävät muustakin kuin Beethoovenista. Äidilläni oli tapana laulella aina lypsäessä ja maitoa tuli; tip-tap, tip-tap tipe-tipe tip-tap, tip-tip-tap... joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta aina se perheelle riitti.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Se, mistä kukat tykkää, on hiilidioksiidi. Sitä tulee ihmisen ulospäin hengityksestä. Sanaakaan sinun ei tarvitse kukille sanoa, kunhan hönkäilet niitä kohti.
        Lehmät tykkäävät muustakin kuin Beethoovenista. Äidilläni oli tapana laulella aina lypsäessä ja maitoa tuli; tip-tap, tip-tap tipe-tipe tip-tap, tip-tip-tap... joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta aina se perheelle riitti.

        Tässä kukkaelämää.
        www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/kasvi_nakee_haistaa_kuulee_ja_maistaa


      • Heikunkeikku

        "Ancelina"
        Saakos kysästä? No mä kysäsen.
        Oliko tuo "Avaruudessa avarassa.." sun oman pääs sisältä putkahtanut.
        Oli meinaan Tosi hyvä.
        Walking in the Air on hyvä kappale. Tällä viikolla ja viime viikolla oon sitä parin oppilaan kans soitellut. Tuota sun laittamaa versiota en ole ennen kuullut. Kiva sovitus. Jarkko Aholan ääni sopi tähän nelikkoon hiton hyvin.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "Ancelina"
        Saakos kysästä? No mä kysäsen.
        Oliko tuo "Avaruudessa avarassa.." sun oman pääs sisältä putkahtanut.
        Oli meinaan Tosi hyvä.
        Walking in the Air on hyvä kappale. Tällä viikolla ja viime viikolla oon sitä parin oppilaan kans soitellut. Tuota sun laittamaa versiota en ole ennen kuullut. Kiva sovitus. Jarkko Aholan ääni sopi tähän nelikkoon hiton hyvin.

        Et sitten käy itse koskaan zoomaamassa tämän maailman turhuutta? Kokeile joskus ja sinulla tulee olemaan hauskaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "Ancelina"
        Saakos kysästä? No mä kysäsen.
        Oliko tuo "Avaruudessa avarassa.." sun oman pääs sisältä putkahtanut.
        Oli meinaan Tosi hyvä.
        Walking in the Air on hyvä kappale. Tällä viikolla ja viime viikolla oon sitä parin oppilaan kans soitellut. Tuota sun laittamaa versiota en ole ennen kuullut. Kiva sovitus. Jarkko Aholan ääni sopi tähän nelikkoon hiton hyvin.

        Sai kysäistä, kiva että kysäisit.
        Vähän otin vinkkiä juuri tuosta laulusta, sen aiheesta ja sanomasta. Mutta muuten ihan omasta, tänään niin huimailevasta päästäni. Unessa ja puoliunessa olen pötköttänyt kaiken päivää, hyvää se on tehnyt ja harvinaista herkkua ollut.
        Taidan olla hiukan ihastunut tuohon Jarkkoon, pidän hänen äänestään ja laulannastaan.
        Tony Kakko on myös hyvä, hän on tuo Jeesuksen näköinen mies.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "Ancelina"
        Saakos kysästä? No mä kysäsen.
        Oliko tuo "Avaruudessa avarassa.." sun oman pääs sisältä putkahtanut.
        Oli meinaan Tosi hyvä.
        Walking in the Air on hyvä kappale. Tällä viikolla ja viime viikolla oon sitä parin oppilaan kans soitellut. Tuota sun laittamaa versiota en ole ennen kuullut. Kiva sovitus. Jarkko Aholan ääni sopi tähän nelikkoon hiton hyvin.

        "Heikunkeikku"

        Ei saa kiusata Ancelinaa...

        Kerran ei äiti kuunnellut

        Miks toi Kaktus makaa tollee eikä nouse pystyyn?
        Se vaan valuu niinku ruukun pintaa pitkin alas.
        Voinks mä leikata sen?
        Aika terhakka siitä tuli.
        Äidin hämmästykseksi.
        Vaikka en leikannukkaa.
        Poikkesin vain vuodeksi Stadiin duunii.

        Feikki k-kk höpisköön siinä sivussa yhtä kauan miten paksukin pelti ruostuu.
        Kun sen päällä tarpeeksi kauan istuu.
        Peekeleen, peekele!
        Te varsinaiset mieli-kuvitus-kummitukset :)

        https://www.youtube.com/watch?v=fqjcoTzhaIk&list=PLABFB5F94C45213B9

        H.


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Sai kysäistä, kiva että kysäisit.
        Vähän otin vinkkiä juuri tuosta laulusta, sen aiheesta ja sanomasta. Mutta muuten ihan omasta, tänään niin huimailevasta päästäni. Unessa ja puoliunessa olen pötköttänyt kaiken päivää, hyvää se on tehnyt ja harvinaista herkkua ollut.
        Taidan olla hiukan ihastunut tuohon Jarkkoon, pidän hänen äänestään ja laulannastaan.
        Tony Kakko on myös hyvä, hän on tuo Jeesuksen näköinen mies.

        Joo, hyvä johdantoruno laittamaasi linkkiin.
        Jos on puolikuntoinen, niin pötkötysasento on kaikista parasta lääkettä ja
        Buranapuuroa kenties kera hunajapalleron:)
        .
        Ala oleen ihastunut vaan tohon Jeesuksen näköseen. Jarkko on katsos Minun ihastuskohteeni. Ei viittitä samaan olla pihkas. En niinku tahtois jakaa häntä:)
        .
        Tämän laulun jonka nyt laitan, niin en ole kuullut sitä kuin viimeksi viime jouluna. Koskaan, enkä ikinä, enkä kuunaan, enkä milloinkaan, en vaikka hakattais päätä kengällä, niin en soita tätä kappaletta oppilaitteni kanssa. En vaikka ne anelis, että pliis plii soitettais nyt... Ei, ei käy.
        Tahdon olla kyllästymättä siihen. Se on NIIN mun sisään menevä kappale.
        Vesa-Matti Loirin "Sydämeeni Joulun teen".
        Tiedän, että monet eivät Veskusta tykkää, mutku mitä välii, mä tykkään ja se on mulle se tärkein juttu:) Kukaan ei laula tätä kappaletta niin syvällisen tunteikkaasti, kuin Vesku. Ne jotka ovat eri mieltä, niin älkää mulle tulko siitä vaahtoomaan:)

        https://www.youtube.com/watch?v=AWEVnn-in5E


      • Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et sitten käy itse koskaan zoomaamassa tämän maailman turhuutta? Kokeile joskus ja sinulla tulee olemaan hauskaa.

        Harvemmin lähen zoomailemaan tämän päivän turhuutta.
        Miten mulle turhasta vois hauska olotila tulla? Eikö sitä pitäis tulla turhauttava olo. Mä zoomailen vaan näitä mun kukkiani, juttelen niille lempeästi, sumuttelen lauantaisumut niiden lehdille. Parahultaista tekemistä lauantaiehtoona:)


      • k-kk

        En ollutkaan ennenkuullut tän porukan yhteislaulua,hyvälle kuullosti.


      • hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Ei saa kiusata Ancelinaa...

        Kerran ei äiti kuunnellut

        Miks toi Kaktus makaa tollee eikä nouse pystyyn?
        Se vaan valuu niinku ruukun pintaa pitkin alas.
        Voinks mä leikata sen?
        Aika terhakka siitä tuli.
        Äidin hämmästykseksi.
        Vaikka en leikannukkaa.
        Poikkesin vain vuodeksi Stadiin duunii.

        Feikki k-kk höpisköön siinä sivussa yhtä kauan miten paksukin pelti ruostuu.
        Kun sen päällä tarpeeksi kauan istuu.
        Peekeleen, peekele!
        Te varsinaiset mieli-kuvitus-kummitukset :)

        https://www.youtube.com/watch?v=fqjcoTzhaIk&list=PLABFB5F94C45213B9

        H.

        Hunksille.
        On ihan käytännön syykin miks nikki on musta,katos kun tää 10 heittää sen kirjautumisen pois aina kun käyn tuol tuubin puolella.
        Kovasti yritän syytä ymmärtää.
        Mitä tulee eastwoodiin niin on aivan sama minkä leffan se on tehnyt ,aina olen kattonut kun on paikkaan passanut.
        erittäin hyvä musa valinta rautalankan ystävälle.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Ei saa kiusata Ancelinaa...

        Kerran ei äiti kuunnellut

        Miks toi Kaktus makaa tollee eikä nouse pystyyn?
        Se vaan valuu niinku ruukun pintaa pitkin alas.
        Voinks mä leikata sen?
        Aika terhakka siitä tuli.
        Äidin hämmästykseksi.
        Vaikka en leikannukkaa.
        Poikkesin vain vuodeksi Stadiin duunii.

        Feikki k-kk höpisköön siinä sivussa yhtä kauan miten paksukin pelti ruostuu.
        Kun sen päällä tarpeeksi kauan istuu.
        Peekeleen, peekele!
        Te varsinaiset mieli-kuvitus-kummitukset :)

        https://www.youtube.com/watch?v=fqjcoTzhaIk&list=PLABFB5F94C45213B9

        H.

        Tai sitten höpisit sille kaktukselle sillee tollee ja ja, että sä oot ennenkii lerputtanut ittees purkin reunaa alas, keksi jotain uutta:) Älä Löyhäile.
        Kaktukset ovat niin herkkiä, ei niille saa jutella mitä tahansa.
        Kun lähdit Stadiiiin, kaktus päätti olla kaktusmisiksi (ei ihmisiksi) ja kenties kastelemattomuudestakin johtuen sai alapäälleen paremmat kasvuolosuhteet.
        Ja niin hänestä tuli vallan mainio ja terhakka kukka.
        .
        Maailma on pullollaan hyviä laulajia. Karismaattisia miehiä, korvanpäällishiukset harmahtavia ja äänenlaatu miehekäs.
        Placido Domingo: Parla piu piano

        https://www.youtube.com/watch?v=pXM5SLj583c


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Hunksille.
        On ihan käytännön syykin miks nikki on musta,katos kun tää 10 heittää sen kirjautumisen pois aina kun käyn tuol tuubin puolella.
        Kovasti yritän syytä ymmärtää.
        Mitä tulee eastwoodiin niin on aivan sama minkä leffan se on tehnyt ,aina olen kattonut kun on paikkaan passanut.
        erittäin hyvä musa valinta rautalankan ystävälle.

        "koti-kiusattu"

        Palsta heittää aina pihalle jonkin ajan kuluttua.
        Ei se ole koneesta kiinni.
        Luultavasti kyseessä on s24 kokeilu.
        Olethan huomannut, että minä en ole koskaan mustis.
        Mites se laulussa menee?
        Älä selitä...
        Skootteri-mies:)

        "Miksi myrtynyt katselee puutarhaa
        onko lohtunsa hänelle siellä.

        Onko potkittu kivi parempaa
        kun on kipeä varvaskin vielä"

        https://www.youtube.com/watch?v=CJhmFwaJH34

        H.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, hyvä johdantoruno laittamaasi linkkiin.
        Jos on puolikuntoinen, niin pötkötysasento on kaikista parasta lääkettä ja
        Buranapuuroa kenties kera hunajapalleron:)
        .
        Ala oleen ihastunut vaan tohon Jeesuksen näköseen. Jarkko on katsos Minun ihastuskohteeni. Ei viittitä samaan olla pihkas. En niinku tahtois jakaa häntä:)
        .
        Tämän laulun jonka nyt laitan, niin en ole kuullut sitä kuin viimeksi viime jouluna. Koskaan, enkä ikinä, enkä kuunaan, enkä milloinkaan, en vaikka hakattais päätä kengällä, niin en soita tätä kappaletta oppilaitteni kanssa. En vaikka ne anelis, että pliis plii soitettais nyt... Ei, ei käy.
        Tahdon olla kyllästymättä siihen. Se on NIIN mun sisään menevä kappale.
        Vesa-Matti Loirin "Sydämeeni Joulun teen".
        Tiedän, että monet eivät Veskusta tykkää, mutku mitä välii, mä tykkään ja se on mulle se tärkein juttu:) Kukaan ei laula tätä kappaletta niin syvällisen tunteikkaasti, kuin Vesku. Ne jotka ovat eri mieltä, niin älkää mulle tulko siitä vaahtoomaan:)

        https://www.youtube.com/watch?v=AWEVnn-in5E

        Heikunkeikku

        Kyllä Loiri hyvin tuon laulaa.
        Voisiko olla niin, että Jarkko hyväksyisi meidät molemmat, ainakin faneikseen. Ole sinä sillä lailla kiihkeämmin ihastunut ja minä vaan kaukaa katselen.
        Disperiiniä olen pari napannut, ettei tule tulppaa päähän.. :)
        Hunajaa en voi syödä, kun siinä saattaa olla joukossa allergiaa aiheuttavaa kukkaismettä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Heikunkeikku

        Kyllä Loiri hyvin tuon laulaa.
        Voisiko olla niin, että Jarkko hyväksyisi meidät molemmat, ainakin faneikseen. Ole sinä sillä lailla kiihkeämmin ihastunut ja minä vaan kaukaa katselen.
        Disperiiniä olen pari napannut, ettei tule tulppaa päähän.. :)
        Hunajaa en voi syödä, kun siinä saattaa olla joukossa allergiaa aiheuttavaa kukkaismettä.

        "Ancelina"

        Pah!

        Loirin ystävien läskit saavat valahtaa samaan väliin, minne Loirin imaistu
        rasva menee.
        Ommelkaa mahanne.
        Tai lyllertäkää siellä musiikkiinsa.
        Minä elän toisin:)
        Täs on teille pienookin.

        https://www.youtube.com/watch?v=wKhZzGR5tYU

        H.


      • att2
        hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Palsta heittää aina pihalle jonkin ajan kuluttua.
        Ei se ole koneesta kiinni.
        Luultavasti kyseessä on s24 kokeilu.
        Olethan huomannut, että minä en ole koskaan mustis.
        Mites se laulussa menee?
        Älä selitä...
        Skootteri-mies:)

        "Miksi myrtynyt katselee puutarhaa
        onko lohtunsa hänelle siellä.

        Onko potkittu kivi parempaa
        kun on kipeä varvaskin vielä"

        https://www.youtube.com/watch?v=CJhmFwaJH34

        H.

        Puutarhasta: se on täynnä valoa 600w kasvihuoneessa joka on täynnä erilaisia "kukkia" myös lämpö 1000w koska on vain 2 ulkona. Kamelia on täynnä nuppuja kukkii maalis huhtikuussa.

        Kohta tulee koira jota joudun hoitamaan joulun ja uudenvuoden, saa nähdä kuinka kauan Charlie (Cavlier king Charles) itkee kun jää hoitooni.

        Katselin hiihtoja onkohan suomalaiset tulleet maaliin? Miksi Ruka numerolapuissa on Rukai? On kai hienoa kun äänne ei lopu.
        Näkyy suomen tv:ssä, että jotain on tapahtunut hyvin väärään suuntaan ehkä sitä kansa haluaa. Oli myös toteamus---maailma ei ollut valmis....euroviisu.


      • k-kk
        hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Palsta heittää aina pihalle jonkin ajan kuluttua.
        Ei se ole koneesta kiinni.
        Luultavasti kyseessä on s24 kokeilu.
        Olethan huomannut, että minä en ole koskaan mustis.
        Mites se laulussa menee?
        Älä selitä...
        Skootteri-mies:)

        "Miksi myrtynyt katselee puutarhaa
        onko lohtunsa hänelle siellä.

        Onko potkittu kivi parempaa
        kun on kipeä varvaskin vielä"

        https://www.youtube.com/watch?v=CJhmFwaJH34

        H.

        aina toisinaan me voimme nauraa
        tietämättä ,syömmekö huomenna
        katkeraa kauraa.
        ainahan joku on pois piiristä
        uhoten,ei haittaa fiilistä.

        Uskokaa pois,kyllä se aluksi haittaa kunnes se ei enää haittaa ja silmät on tyhjät ja välinpitämättömät.
        Onneksi on se joki jonka yli päästyään kaik on hyvin.
        https://www.youtube.com/watch?v=X1Zl9eHeX_s


      • att2 kirjoitti:

        Puutarhasta: se on täynnä valoa 600w kasvihuoneessa joka on täynnä erilaisia "kukkia" myös lämpö 1000w koska on vain 2 ulkona. Kamelia on täynnä nuppuja kukkii maalis huhtikuussa.

        Kohta tulee koira jota joudun hoitamaan joulun ja uudenvuoden, saa nähdä kuinka kauan Charlie (Cavlier king Charles) itkee kun jää hoitooni.

        Katselin hiihtoja onkohan suomalaiset tulleet maaliin? Miksi Ruka numerolapuissa on Rukai? On kai hienoa kun äänne ei lopu.
        Näkyy suomen tv:ssä, että jotain on tapahtunut hyvin väärään suuntaan ehkä sitä kansa haluaa. Oli myös toteamus---maailma ei ollut valmis....euroviisu.

        "att2"

        On mukavaa että sinäkään et aina siili-lieroile.
        Miksi elämäsi turhimmat turhuudet vaativat sähköä?
        Eikö jalkasi enää mahdu monoon puutarhassasikaan?

        Suomessa on Jouluna perinteisesti karvaista.
        Neulasia on matoilla.

        Yhden mummomme lemppari on Kasai.

        Nää inte...
        Inte är han Mika Salo Noriko
        Han är Noriaki.
        Pratar ibland Finska som du gör.

        Men alvarigt talat, Snövit är nödvändig för Kuusamo...
        Annars staten betalar.
        Kusamo är lika gammal historia för utlänningar som Lahti Hennala är i dag.
        För dom som inte hoppar så bra.

        Musiken min vän.
        Vart har den tagit vägen?

        https://www.youtube.com/watch?v=gpX4nCDqNrM

        H.


      • k-kk kirjoitti:

        aina toisinaan me voimme nauraa
        tietämättä ,syömmekö huomenna
        katkeraa kauraa.
        ainahan joku on pois piiristä
        uhoten,ei haittaa fiilistä.

        Uskokaa pois,kyllä se aluksi haittaa kunnes se ei enää haittaa ja silmät on tyhjät ja välinpitämättömät.
        Onneksi on se joki jonka yli päästyään kaik on hyvin.
        https://www.youtube.com/watch?v=X1Zl9eHeX_s

        "feikkii-k-kk"

        Aitous puuttuu nimmaristasi.

        https://www.youtube.com/watch?v=l5mRsVIr_XQ

        H.


      • henrjii


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Feikit sortuu palvelinvirheeseen.

        "koti-kiusattu"

        Palsta heittää aina pihalle jonkin ajan kuluttua.
        Ei se ole koneesta kiinni.
        Ei leikitä enää.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "att2"

        On mukavaa että sinäkään et aina siili-lieroile.
        Miksi elämäsi turhimmat turhuudet vaativat sähköä?
        Eikö jalkasi enää mahdu monoon puutarhassasikaan?

        Suomessa on Jouluna perinteisesti karvaista.
        Neulasia on matoilla.

        Yhden mummomme lemppari on Kasai.

        Nää inte...
        Inte är han Mika Salo Noriko
        Han är Noriaki.
        Pratar ibland Finska som du gör.

        Men alvarigt talat, Snövit är nödvändig för Kuusamo...
        Annars staten betalar.
        Kusamo är lika gammal historia för utlänningar som Lahti Hennala är i dag.
        För dom som inte hoppar så bra.

        Musiken min vän.
        Vart har den tagit vägen?

        https://www.youtube.com/watch?v=gpX4nCDqNrM

        H.

        "siili-lieroile"

        ookkohannä vähä tyhymä?.


    • att2
    • att2
      • "att2"

        Joo...
        Det hände mig sitta vid teevee i Sverige, när dom det där sände.
        Så Happy together...
        Tänk hur riktigt linkande flickan sjöng så länge sedan!
        För saker hon inte kunde ana om.

        Är det mig du fråga vill
        svaren som du ligga till.

        Vill ha du värme
        som ej du förtjäna.

        Icke vägen leder hit
        Borta bra fast hemma best.

        https://www.youtube.com/watch?v=CPhIPpK9Ia8

        H.


      • att2
        hunksz kirjoitti:

        "att2"

        Joo...
        Det hände mig sitta vid teevee i Sverige, när dom det där sände.
        Så Happy together...
        Tänk hur riktigt linkande flickan sjöng så länge sedan!
        För saker hon inte kunde ana om.

        Är det mig du fråga vill
        svaren som du ligga till.

        Vill ha du värme
        som ej du förtjäna.

        Icke vägen leder hit
        Borta bra fast hemma best.

        https://www.youtube.com/watch?v=CPhIPpK9Ia8

        H.

        Bra- men för engel melodi till mig.

        1970 såg jag henne, hon va bra och allt va bra---men jag hade inte bil!

        Med vänlig hälsning.



      • att2
        hunksz kirjoitti:

        "att2"

        Engel... visst...

        https://www.youtube.com/watch?v=nCMtXOSZT14

        Aldrig inget enkelt är...

        H.

        Minulla on oma lääkäri ja tavallaat lääkärit.

        Minulla on se taso elämässä mitä joskus halusin Suomessa.


    • Aamulla kun ilmaa katteli ekaksi tuli pettymys ilmaan ,sitten ku sopeutui niin palsta alkoi vetämään .
      Kylläse vaan niin on että antamalla kaikkien kirjotella haluamallaan tavalla haluamistaan aiheista tää on parhaimillaan.
      Saatiin ihan hyvä lopetuskin kun hunksi tuli kaapista murheineen ,varmaan tulee lisä valaistusta asiaan.
      Nyt kutsuu asfaltti pientä kulkijaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=-oc53wOHYf4

      • Hauskaahan täällä on.
        Ja lähes kaikki kiinnostuneetkin jo ilmoittautuivat, nyt vaan numeroa oottavat tietoonsa tulevaksi. Ja kuinka kiihkeitä suhteita ehkä jälleen saamme palstan välityksellä seurata. Niin kuin silloin ennen.
        Voi että on jännää.. :)
        Mullakin taitaa pää jo pitää kutinsa sen verran, että rohkenen lehden lähteä hakemaan. Toivottavasti en kuukahda ojaan.

        https://youtu.be/HRb5qebb1kE


      • miksinäin
        Ancelina kirjoitti:

        Hauskaahan täällä on.
        Ja lähes kaikki kiinnostuneetkin jo ilmoittautuivat, nyt vaan numeroa oottavat tietoonsa tulevaksi. Ja kuinka kiihkeitä suhteita ehkä jälleen saamme palstan välityksellä seurata. Niin kuin silloin ennen.
        Voi että on jännää.. :)
        Mullakin taitaa pää jo pitää kutinsa sen verran, että rohkenen lehden lähteä hakemaan. Toivottavasti en kuukahda ojaan.

        https://youtu.be/HRb5qebb1kE

        Mielenkiintoista, on sulla nyt jännittämistä !!!


      • miksinäin kirjoitti:

        Mielenkiintoista, on sulla nyt jännittämistä !!!

        Niinhän mä sanoin :) ja pystyssä pysyin.


    • se olisi kuin mahottoman iso ruma pläkki takissa
      jos teidän ihanien kukkajuttujen jatkos
      tänne jonkun kökön rakkauskaipausikävähöpinän tökkäis
      hertsileijaa pusujuttuni oli ihan huulilla,
      onneksi ehdin väliin ja sain helmasta kiinni
      kiikuttamaan sen nurkan taakse häppeemään
      niin kivoja ihania riimejä näpelöitte, että
      mieli tosi rajusti musiikkinne ”pyörteisiin hukkuu”
      ”kunnes hento henkäys siihen tarttuu”
      ja adventtisunnuntain soittoa soittaa
      https://youtu.be/PpjBOmJUahs

      • k-kk

        Älä rosaliiin pirätä
        vaan kaik ideas irätä
        an tulla nii et soi
        kirjot nii et nouse aamun koi
        kaik on vaalean punast
        kukka ei sillo ol ulkopuolel junast
        https://www.youtube.com/watch?v=7p_5CxUA9vY

        Tää on lenkin kunniaks.


    • "Savu-saunan ovi oli ammollaan
      sisään nulkkasi utelias Poro.

      Joulu-aattokin oli jo tuloillaan
      ala-lauteella klapeja tulvillaan.

      Monta tuntia meni kunnes klapit loppui
      perhe mökistä taapersi hangella saunaan.

      Öljy-lampusta hentoinen valo loisti
      Poron varjoa seinälle toisti.

      Perä-nurkassa ikuista untansa nukkui
      Kylmä-savustettu utelias Poro-vainaa."

      https://www.youtube.com/watch?v=HopFNfdoRSE

      H.

      • hunksz

        Pitkästä aikaa lähestyn sinua toivottaakseni voimia, rohkeutta ja uljasta ryhdikästä muotoa huomiseen päivään. Lukemani mukaan sinulla näyttää olevan koettelemuksia edessä, vaan ainahan niitä.
        Ole mies, äläkä hiiri :)

        https://www.youtube.com/watch?v=fymsFQI67iQ

        P.


    • k-kk

      kellä on oikeus arvostella
      tutkailla ja nokerrella
      haukkua kaikki esillä oleva
      pahennusta herättää seksistä puhella
      Toisinaan ollaan ku pienet lapset
      huomiota haluavat harmaahapset
      Kumminkin ,pakko myöntää
      riitaketjuun kaikki ittensä työntää
      Mikähän niissäkin kiinnostaa
      onko hauskaa toista hiilostaa.

      On toisaalta aika hienoa huomata et ei liikuta jos autollaan ohi tunkee tai roikkuu puskurissa.
      Tänäänkin suorastaan järjestin yhdelle roikkujalle hienon tilaisuuren toteuttaa ittiään ,
      Siirryin ajamaan keskiviivalle 50km/h ,varmaan tykkäs kun innokkaasti heilutti kättään.
      Käsi ylös kuka on tän kuullut joskus?
      https://www.youtube.com/watch?v=W-VRyNPvSqo

      • ent.siivoojaparka

        "riitaketjuun kaikki ittensä työntää"
        Työnnyithän sinne sinäkin (eihän me muuten olisi oltukaan kaikki) vaikka eri nikillä. Etkö huomannut siellä itseäsi?


      • eppu2

        Runosi sopisi vaikka aloitukseksi, vaikka kai siitäkin jotain sanomista tulisi.
        Tuota versioo en ole ennen kuullut. Ihan mainio.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Runosi sopisi vaikka aloitukseksi, vaikka kai siitäkin jotain sanomista tulisi.
        Tuota versioo en ole ennen kuullut. Ihan mainio.

        Eikö tämän palstan tilasta ja kirjoittajista ole vielä tehty tarpeeksi monta aloitusta, runoa ja värssyä?
        Suosittujahan ne sellaiset ovat, se pitää myöntää.


      • k-kk
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "riitaketjuun kaikki ittensä työntää"
        Työnnyithän sinne sinäkin (eihän me muuten olisi oltukaan kaikki) vaikka eri nikillä. Etkö huomannut siellä itseäsi?

        Ent.siivoojaparka
        Kuten sanoin niin riitely on palstan ehdottomasti suosituin ajanviete, ei minnekkään ketjuun tule niin nopeaan kirjoituksia kuin tappelun nujakkaan.
        Mitäs sanot, vanhempana ja viisaampana ,voisko tilannetta muuttaa parempaan.
        Jos mä yksin lopetan riiran haastamisen niin ei se viel riitä ,miten toiset saatais mukaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=SbY31o8qT2Q


      • k-kk
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikö tämän palstan tilasta ja kirjoittajista ole vielä tehty tarpeeksi monta aloitusta, runoa ja värssyä?
        Suosittujahan ne sellaiset ovat, se pitää myöntää.

        Olisko sulla antaa vinkkiä seuraavan värssyn aiheesta, semmonen oikein neutraali jos keksit


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikö tämän palstan tilasta ja kirjoittajista ole vielä tehty tarpeeksi monta aloitusta, runoa ja värssyä?
        Suosittujahan ne sellaiset ovat, se pitää myöntää.

        Tjaah ,Sinähän sen tiedät.


      • ent.siivoojaparka
        k-kk kirjoitti:

        Ent.siivoojaparka
        Kuten sanoin niin riitely on palstan ehdottomasti suosituin ajanviete, ei minnekkään ketjuun tule niin nopeaan kirjoituksia kuin tappelun nujakkaan.
        Mitäs sanot, vanhempana ja viisaampana ,voisko tilannetta muuttaa parempaan.
        Jos mä yksin lopetan riiran haastamisen niin ei se viel riitä ,miten toiset saatais mukaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=SbY31o8qT2Q

        Mmmm. Ja kukaan ei riitele itse, mutta kaikki toiset riitelevät ja siitä on sitten vähän jokaisen toruttava koko palstaa.
        Ja niin se etenee...


    • staka

      Pitkä ketju, en millään jaksa alkaa lukea sitä läpi. Ehkä jonain toisena päivänä?
      Tulin äsken kotiin, vielä soi korvissani 'en kasvojas muista, en nimeäs tiedä, vaan muistan ihosi tuoksun...' tai sinnepäin. Tähän pistän ihan jonkin muun, minulle aik. kuulemattoman ja siis tuntemattoman laulun - Hyvää Yötä :
      https://www.youtube.com/watch?v=TSUolr7nfb0

    • On niin mukavaa sanoa, aina se viimeinen sana, napata toranjyvä
      voi hieman röyhistellä rintaansa, nokkela, viisas ihminen, minä.
      Tarinastasi tuli mieleeni kohtaaminen keskiviivalla vuosien takaa
      tai oikeastaan tuo utelias Poro aamulla siitä jo ensi kerran muistutti
      kaksi keltaista viivaa vierekkäin, jossain hyrynsalmen tuolla puolen
      viivojen välissä tallusteli sarvipääporo, ei sillä ollut silloin mihinkään kiire,
      ei minullakaan, ylämäen ja alamäen se siinä raahusti kuin vanhamies reppu selässä
      jotain yksinäisyyden alakuloa ja surua sen olemuksessa oli, harmauttakin
      tänään mietin mahtoiko se tuokin alakuloinen poro silloin muinoin
      jonkin savusaunan nurkkaan hakeutua lämpöön ja turvaan
      ja muuttua lopulta vain varjoksi.
      Meille ihmisille voi käydä ihan samoin
      lämpöä ja syliä etsimme ja muutumme vain varjoksi.
      Surullista, mutta joskus totta.
      Mahtoikohan se laahustava yksinäinen poro
      tai aamun utelias olla koskaan elämässään,
      oikein tulisesti rakastunut, kirmata vauhdilla
      pitkin lumisia vaaran rinteitä, riemu ja roihu
      sydämessään, nuoruus rinnassaan, kyllä varmasti,
      siksi se yhä osasi kaivata lämpöä lähelleen.
      (Tämä loppulause on se ikivanha vitsi porosta,
      joka rakastuu ja palaa poroksi, silti osaa palata taas poroksi.)
      https://youtu.be/B0YuD1wSEs4

    • iiks, tämän piti sattua "kenellä on oikeus arvostella..."juttuun,
      mutta ohi meni.

    • Viimeistä viedään
      loma loppuu huomenna
      joulun odotus pääsee kunnolla vauhtiin
      kun huitelija palaa kotiin
      jospa tekisin tänään jotain kaaliruokaa
      laatikolle vaihtoehdoksi pataa
      kun ulkonakin vettä sataa
      pitkän lenkin kuitenkin kävelen
      ihan yksin kiertelen
      ympäri järven astelen

      https://www.youtube.com/watch?v=A4F5_13N8Fw

    • Minä olin mies, my little mama!
      Ei sattunut yhtään.

      "Terhon pinnalla pureskeli mehevä toukka
      terhon herkkujen kimppuun mielii tuo patukka.

      Puun toisella puolella Oravan-pörrö
      heitti sekin Terhoille huulta.

      Noita katseli mies ronkituin hampin
      kohta minäkin puren vaikka makaronin."

      Tässä voimakasta lälly-musiikkia.

      https://www.youtube.com/watch?v=6-Y_Nl7GebY

      H.

      • Ottiko ne kaikki pois?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ottiko ne kaikki pois?

        "Paloma.se.co"

        Ei tarvitse.
        Lääkäri on näköjään taiteilijakin.

        H.



    • Ei siitä pataa tullutkaan
      perinteistä laatikkoa vaan
      mutta sitäkin maukkaampaa
      tavallista kun yrittää
      priimaa tuppaa tulemaan
      keittiö on kodin sydän
      sieltä löydän herkun hyvän
      onnen jyvän
      tai jotain pientä kuitenkin
      punaiseen kynttilään liekin sytytin

      https://www.youtube.com/watch?v=5ngATVt9DeM

    • att2
      • att2

    • att2
      • att2

        Te olette apinoita pohjolassa kyllä maailma näkee cp apinoita koko kansa , myös sukua ruotsissa olevat.


        Nolla on Aina nolla maa tai kansa.


      • att2

        Kylmä totuus _Suomi tarvit see 2miljoonaa ,sillä tlous tietää kuinka rahaa tehdään.


    • att2

      Kiitos.


      Med vänlig hälsning.

      • att2

        Pidän kun älykkäät katsovat mitä kirjoitan, musiikki on sitä ja näin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe