Mitä kivaa koit tänään?

Itsellä ei mitään erikoista, mutta ihan mukava, kun jotkut soittelee ja kysyy kuulumisia.

Mitäs mukavaa sulle kuuluu?
No, jos oikein ottaa päähän muukin, kuin tämä aloitus, niin pura mieltäsi.

62

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei valitettavasti kivaa, mutta pientä tekemistä kyllä. Aika ongelmallinen tilanne syntyi kun minulle myytiin Soneran liittymä. Niin kuin kaikki tietävät, on kännykkä hyvin pitkälti turvallisuusväline.

      Yritin soittaa liittymällä taxin kotimatkaa varten , mutta "tällä liittymällä ei voi soittaa kyseiseen , taxi, numeroon. Noin kuului ilmoitus. Poikkesin uudestaan operaattorin puheille, mutta vain ostamalla sain taxin itselleni. Maksoin euron. Tälläkään hetkellä ei tuo em. yhteys toimi.

      Zfgtyö:5€&@!

      • Juu, kyllä näitä liittymä ongelmia on piisannu, kun on joutunut oikomaan omistus suhteitaan. Itselläkin on vaimon nimissä sovittuja liittymiä ja joutunut jälkikäteen oikomaan, että saa omalle nimelleen, eli kalliita paperilaskuja on joutunut maksamaan, kun liittymä on ollut vaimon nimissä ja oikominen ei ole aina onnistunut.


    • Aika lailla normiperjantai. Mutta se on jo oikeastaan kivaa kun on perjantai. Hetken voi hengähtää. Sateinen märkä sää täällä Keski-Suomessa, auringosta ei tietoakaan ja taitaa, mutta ulkoilijat kertoivat, että ihanteellinen ulkoilusää, tiedä sitten. Taitaa toi ihanteellinen ulkoilusääkin olla vähän miestä myöten.
      Mitenkäs metsämies on voinut, oletko malttanut ulkoilla? Happihyppelyt tekevät vain hyvää.
      Edellinen rajumpi myrsky, taisi olla se Valio nimeltään vei terassini kuudesta lasista yhden ja se kaatui grillin päälle ja meni yhdeksi tuhanneksi säpäleeksi, tänään sain uuden tilalle, nyt voi siinäkin suhteessa talvi ja tuiskut tulla.

      • Kiitos kysymästä Rosaliin, ulkoiltu on joka päivä, mutta pimeää ja sateista on ollut täällä kaakkois-suomessakin. Mieliala vaihtelee, päivät jotenkin menee, mutta illat on välillä ankeita, mutta eiköhän tästäkin jotenkin selviä, kun on tähänkin asti selvinnyt.


    • Ihanaa et ei tarvinnut herätä herätyskellon mekaaniseen vingahdusen vaan ihan omia aikojaan. Pari kuumaa kupillista juhlamokkaa maidolla Siinä aamun ensimmäiset kivat :).

      • pelästys

        Aamuni (tänään) alkoi totaalisella pelästymisellä. Olin jo juonut kahvini ja olin tietsikalla, kuten tavallista, niin hetki kolinaa ja joku tuli omilla avaimilla sisään, siis asuntooni!

        Pimeässä ei kodinhoitaja nähnyt ovelta nimeäni, vaikka sähkölamppukin on jo keksitty. Minä en tarvitse kodinhoito apua, joten pelästys oli kamala klo 6,30 ja edelleen ihmettelen, että miksi he ei ensin soita ovikelloa, vaan poukkaavat sisään avaimilla.


      • pelästys kirjoitti:

        Aamuni (tänään) alkoi totaalisella pelästymisellä. Olin jo juonut kahvini ja olin tietsikalla, kuten tavallista, niin hetki kolinaa ja joku tuli omilla avaimilla sisään, siis asuntooni!

        Pimeässä ei kodinhoitaja nähnyt ovelta nimeäni, vaikka sähkölamppukin on jo keksitty. Minä en tarvitse kodinhoito apua, joten pelästys oli kamala klo 6,30 ja edelleen ihmettelen, että miksi he ei ensin soita ovikelloa, vaan poukkaavat sisään avaimilla.

        Mites ihmeessä kotihoidolla sitten oli sun kotis avaimet?


      • Aika.outo.aamu

        Sama ihmetys iski minuunkin. Miten kodinhoidolla voi olla yleisavain?


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Mites ihmeessä kotihoidolla sitten oli sun kotis avaimet?

        Onkohan antaneet kotipalvelulle yleisavaimen?


      • mielikki.neito kirjoitti:

        Onkohan antaneet kotipalvelulle yleisavaimen?

        En usko. Jos tapaus on keksitty kuten vaikuttaa tai sitten kirjoittajalla on muistihäiriö. Jo tapaus on totta kannattaa arkena ottaa yhteys ko palvelun tuottajaan. Vahingossa pimeässä kenenkään kotiin yleisavaimilla tulemisen ei pitäisi ola mahdollista varsinkaan klo 6:30 aamulla, jolloin vuorossa on vielä yöpartioi, joiden käynti on kallista.


      • pelästys
        siilimuori2 kirjoitti:

        En usko. Jos tapaus on keksitty kuten vaikuttaa tai sitten kirjoittajalla on muistihäiriö. Jo tapaus on totta kannattaa arkena ottaa yhteys ko palvelun tuottajaan. Vahingossa pimeässä kenenkään kotiin yleisavaimilla tulemisen ei pitäisi ola mahdollista varsinkaan klo 6:30 aamulla, jolloin vuorossa on vielä yöpartioi, joiden käynti on kallista.

        En usko. Usko vaan siilimuori. Nämä kolme rivitaloa on vanhustentaloja, joissa suurimmassa osassa käy kotiavustaja/jia ja kaikilla heillä on yleisavain. Mitä siitäkään tulisi, jos olisi 80 eri avainta ja sitten pitäisi muistaa, että mikä oli mihinkin?

        Myös talkkarilla on yleisavain ja tämän`tästä saa olla milloin kenenkin ovea avaamassa, kun asukas on unohtanut avaimet sisälle.

        Ja siili jatkaa;"Jos tapaus on keksitty kuten vaikuttaa tai sitten kirjoittajalla on muistihäiriö" Nopeasti teit sitten tautiluokituksenkin, joten en tarvitse mennä lääkärille.


      • pelästys kirjoitti:

        En usko. Usko vaan siilimuori. Nämä kolme rivitaloa on vanhustentaloja, joissa suurimmassa osassa käy kotiavustaja/jia ja kaikilla heillä on yleisavain. Mitä siitäkään tulisi, jos olisi 80 eri avainta ja sitten pitäisi muistaa, että mikä oli mihinkin?

        Myös talkkarilla on yleisavain ja tämän`tästä saa olla milloin kenenkin ovea avaamassa, kun asukas on unohtanut avaimet sisälle.

        Ja siili jatkaa;"Jos tapaus on keksitty kuten vaikuttaa tai sitten kirjoittajalla on muistihäiriö" Nopeasti teit sitten tautiluokituksenkin, joten en tarvitse mennä lääkärille.

        Kirjoitin kommenttini oletuspohjalta, joskushan muistisairaat eivä muista että on olemassa kotihoitosopimus.

        Kyllä vaan kotihoidon työntekijöiden pitää olla tietoisia siitä kuka kuuluu palveluiden piiriin, ei luulisi olevan vaikea tehtävä. Kotihoito toimii ylkeensä sillain et jokaiseen osoitteeseen on oma avain johtuen siitä että iso osa asiakkaista asuu ympäri kuntaa jos minkäkinlaisissa osoitteissa. Joku palveluiden tarve vissiin sitten kohdallenne on tullut koska olette hakeutuneet vanhustentaloon. Ja muuttaessanne olette ilmeisesti sitten hyväksyneet että teidän asuntoonne on muillakin yleisavain kuin talkkareilla.

        Oudolta kuulostaa tuo että pimeän vuoksi olisi tultu väärään osoitteeseen. Kohteliasta olisi kotihoidon työntekijältä soittaa ovikelloa.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Kirjoitin kommenttini oletuspohjalta, joskushan muistisairaat eivä muista että on olemassa kotihoitosopimus.

        Kyllä vaan kotihoidon työntekijöiden pitää olla tietoisia siitä kuka kuuluu palveluiden piiriin, ei luulisi olevan vaikea tehtävä. Kotihoito toimii ylkeensä sillain et jokaiseen osoitteeseen on oma avain johtuen siitä että iso osa asiakkaista asuu ympäri kuntaa jos minkäkinlaisissa osoitteissa. Joku palveluiden tarve vissiin sitten kohdallenne on tullut koska olette hakeutuneet vanhustentaloon. Ja muuttaessanne olette ilmeisesti sitten hyväksyneet että teidän asuntoonne on muillakin yleisavain kuin talkkareilla.

        Oudolta kuulostaa tuo että pimeän vuoksi olisi tultu väärään osoitteeseen. Kohteliasta olisi kotihoidon työntekijältä soittaa ovikelloa.

        Ja ainii, olikso totaalinen pelästyminen kivaa :)? (vrt aloitus)


      • ikäisensä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Kirjoitin kommenttini oletuspohjalta, joskushan muistisairaat eivä muista että on olemassa kotihoitosopimus.

        Kyllä vaan kotihoidon työntekijöiden pitää olla tietoisia siitä kuka kuuluu palveluiden piiriin, ei luulisi olevan vaikea tehtävä. Kotihoito toimii ylkeensä sillain et jokaiseen osoitteeseen on oma avain johtuen siitä että iso osa asiakkaista asuu ympäri kuntaa jos minkäkinlaisissa osoitteissa. Joku palveluiden tarve vissiin sitten kohdallenne on tullut koska olette hakeutuneet vanhustentaloon. Ja muuttaessanne olette ilmeisesti sitten hyväksyneet että teidän asuntoonne on muillakin yleisavain kuin talkkareilla.

        Oudolta kuulostaa tuo että pimeän vuoksi olisi tultu väärään osoitteeseen. Kohteliasta olisi kotihoidon työntekijältä soittaa ovikelloa.

        "Joku palveluiden tarve vissiin sitten kohdallenne on tullut koska olette hakeutuneet vanhustentaloon."
        Epäasiallinen tokaisu. Varsinkin, kun itse on tullut 60 palstan ovesta sisään, vaikkei ole 60 (muistisairasko, kun ei muista ikäänsä, vaiko ehkä lukihäiriö...)


      • ikäisensä kirjoitti:

        "Joku palveluiden tarve vissiin sitten kohdallenne on tullut koska olette hakeutuneet vanhustentaloon."
        Epäasiallinen tokaisu. Varsinkin, kun itse on tullut 60 palstan ovesta sisään, vaikkei ole 60 (muistisairasko, kun ei muista ikäänsä, vaiko ehkä lukihäiriö...)

        Kannattaa muistaa se että tällaisella keskustelupalstalla ollaan iha niiden tietojen varassa mitä itsestäsi annat tai kommentissasi, siis ei kannata ottaa henkilökohtaisesti juuri itselle. Minä en mitään taustoistasi tiedä enkä siltä pohjalta vastaa joten relax vaan. Ja varsinkaan en jaksa alkaa vääntämään.

        Itse en näe kirjoittamaani tokaisuna van ihan realistisena kannanottona. Enhän tiesä syytä miksi juuri sinä asut siellä ja mistä syystä mutta kuitenkin ilmeisesti asumismuodostai johtuen olet hyväksynyt sen että kotihoidolla on ykeisavain asuntoosi. Tämäon ihan kätevä ratkaisu esimerkiksi jos on turvaranneke ja kotihoidon tarve on ajoittaista.

        Palataksemme aloiytukseen, onko jotain kivaa päivääsi tänään vielä mahtunut :)?


      • pelästys
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ja ainii, olikso totaalinen pelästyminen kivaa :)? (vrt aloitus)

        Ja ainii, "olikso" totaalinen pelästyminen kivaa :)? (vrt aloitus)

        Anteeksi, että kirjoitin tuollaiseen aloitukseen "kivaa", koska juttuni ei ollut kiva.

        "ikäisensä" kirjoitti hyvin, koska ei minulla ollut vielä "tarve hakeutua", mutta ounastelin, että sekin aika voi tulla tai sitten ei.


      • pelästys kirjoitti:

        Ja ainii, "olikso" totaalinen pelästyminen kivaa :)? (vrt aloitus)

        Anteeksi, että kirjoitin tuollaiseen aloitukseen "kivaa", koska juttuni ei ollut kiva.

        "ikäisensä" kirjoitti hyvin, koska ei minulla ollut vielä "tarve hakeutua", mutta ounastelin, että sekin aika voi tulla tai sitten ei.

        Aivan. Ja siinä paikassa yleisavain on käytäntö. Viisasta varautua etukäteen. Minusta tuntuu et minäkin seuraavaksi muuttaessani hankkiudun sellaiseen senioritaloon missä palvelut saa tarpeen mukaan silloin kun se on ajankohtaista.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Kannattaa muistaa se että tällaisella keskustelupalstalla ollaan iha niiden tietojen varassa mitä itsestäsi annat tai kommentissasi, siis ei kannata ottaa henkilökohtaisesti juuri itselle. Minä en mitään taustoistasi tiedä enkä siltä pohjalta vastaa joten relax vaan. Ja varsinkaan en jaksa alkaa vääntämään.

        Itse en näe kirjoittamaani tokaisuna van ihan realistisena kannanottona. Enhän tiesä syytä miksi juuri sinä asut siellä ja mistä syystä mutta kuitenkin ilmeisesti asumismuodostai johtuen olet hyväksynyt sen että kotihoidolla on ykeisavain asuntoosi. Tämäon ihan kätevä ratkaisu esimerkiksi jos on turvaranneke ja kotihoidon tarve on ajoittaista.

        Palataksemme aloiytukseen, onko jotain kivaa päivääsi tänään vielä mahtunut :)?

        Siilimuoriko ei jaksa alkaa vääntämään?
        Jo nyt on kaikki kuultu. Mikäs nyt? Oletko taas flunssassa?


      • eppu2
        pelästys kirjoitti:

        Aamuni (tänään) alkoi totaalisella pelästymisellä. Olin jo juonut kahvini ja olin tietsikalla, kuten tavallista, niin hetki kolinaa ja joku tuli omilla avaimilla sisään, siis asuntooni!

        Pimeässä ei kodinhoitaja nähnyt ovelta nimeäni, vaikka sähkölamppukin on jo keksitty. Minä en tarvitse kodinhoito apua, joten pelästys oli kamala klo 6,30 ja edelleen ihmettelen, että miksi he ei ensin soita ovikelloa, vaan poukkaavat sisään avaimilla.

        Saattoiko käydä niin, että oli hämärää ja kodinhoitaja oli erehtynyt kerroksesta ja luuli varmasti olevansa oikealla ovella.
        Eikö yleensä ole niin, että vaikka huoneistoon avain olisikin, niin on sovittu, soitetaanko ovikelloa ja odotetaan avaaja, jos ei tule voidaan mennä sisään.
        Tai soitetaan kelloa merkiksi sisään menosta.
        Kannattaisi varmaan selvittää mitä tapahtui ja miksi.
        Keskustelemalla useimmiten asiat selviää.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siilimuoriko ei jaksa alkaa vääntämään?
        Jo nyt on kaikki kuultu. Mikäs nyt? Oletko taas flunssassa?

        En minäkää aina jaksa. Johtuneeko siitä että otin influenssapiikin?


    • Tämä mua nauratti ihtekseen täällä :). Että semmosta.

      Pari poromisestä oli viimekesänä tunturinlaiassa porohommissa. Tuli kahvinkeittoaika ja pojat sytyttivat lappilaistyyliin jumalattomat roihut ja eikun kahavin keithon. Läheisen kylän palopäällikkö huomasi savua rutikuivan tunturin laiasta ja läksi kiireheen vilkkaa joukkoinhen paikalle. Saapueshan kaverusten tulille palopäällikkö pää punasena huutamhan: Tuli seis, nyt on voimassa kaikki maholliset palovarotukset ja tääl on tämmönen mahoton nuotio. Mitä aiohet tehettä jos tuli karkaa? Poromiehet siinä rauhassa hörppäsivät kahavia, vilikasivat toisiihan ja toinen vastas: No jos se karkaa, met tehemmä uuvet tulet.

      • 1eero

        Mitäs palokunta sammuttaa tuli on karannut.


      • 1eero kirjoitti:

        Mitäs palokunta sammuttaa tuli on karannut.

        Juu, tiukkapiposia päälliköitä tuolla Lapissa :D.


    • Eilen oli hyvä päivä. Tytär perheineen tuli käymään ruuhkasuomesta.
      Nyt lähtivät toiseen mummolaan. Valitettavan vierailu on lyhyt, lähtevät takaisin jo huomenna.

    • seksiiseksii

      noo seksiihä sitä lauantaisin, joo myös lauvantaisin

    • nuormieli

      No enpä kerro sen enempää kuin et oli kiva, yllättävä ja jopa romanttinen herätys, mut sit ku ihan oikeasti heräsin se olikin vain unta.
      Ihmettelen vieläkin mistä nuo unet tulevat kun en ole edes ajatellu .......... .

    • kykki

      Tuli kakka!

    • niinpäjoopa

      Sauna. Ihanaa istua saunapuhtaana, kahvin ja tuoreen pullan tuoksu tulee keittiöstä nenääni.

      Muuten vesisateinen päivä on mennyt kotiaskareita tehdessäni.

    • Viatonsivullinen

      Päivä kulunut joulumyyjäisissä, nyt se jouluhössötys alkoi.
      Mukava päivä, ihmiset iloisia, joululaulut soivat kuin uusia olisivat.
      Saunaan olen menossa, saunakahvit keitän ja rauhoitun illanviettoon.
      Miehet ovat saaneet kaikki luvalliset hirvet kaadettua.

      • eppu2

        Tuolla jo toisaalla kerroinkin päivän reissuista.
        Saunasta tulin jokin aika sitten ja radiossa soi Monika.
        Silloin, kun vielä maalla porukoita asui, saatiin joka vuosi hirvenlihaa.
        Tänä vuonna sain kaupasta kerran hirvenjauhelihaa. Lihapullat odottavat joulua pakkasessa.


    • reppuriika

      Olin jälleen neljä tuntia seurakuntani kirpparilla. Asiakkaita liikkui paljon ja kauppaakin tuli. Siinä kävi muutama ystävä porinoilla. Ihan kiva päivä jälleen.

    • kesivä

      Söin nepalilaisessa ravintolassa. Että semmosta kivaa.

      • eppu2

        Siis kotimaassako? Missä, siis noin suurinpiirtein. Millaista ruokaa on Nepalilaisessa ravintolassa?


      • eppu2 kirjoitti:

        Siis kotimaassako? Missä, siis noin suurinpiirtein. Millaista ruokaa on Nepalilaisessa ravintolassa?

        Eppu nepalilaisia ravintoloita on ainakin Helsingissä ja onko Tampereellakin, googlettava löytää :). Minä olen käynyt nepalilaisessa parissakin kaupungissa ja hyvää on ruoka ja hyvä kohtelias palvelu. Tässä esimerkki erää nepalilaisen ruokalistalta, hinnat kohtuullisia ja hyvää oli ruoka. Esimerkki kanaruoaista, mutta liha- kala, kasvisvaihtoehtoja löytyy myös, Tulisia ja vähemmän tulisia.

        Spinach Chicken
        - kananpaloja miedossa pinaattikastikkeessa

        Chicken Chilly Tulista nepalilaista ruokaaTulista ruokaa​
        - kananpaloja sekä tuoretta tomaattia, sipulia, paprikaa inkivääriä-soija-chilikastikkeessa

        Chicken Masala Tulista ruokaako?
        - kananrintapaloja, inkivääriä, sipulia ja tomaattia tulisessa kastikkeessa

        Chicken Tikka Masala
        - marinoituja tandoori-kananrintapaloja tulisessa inkivääri-sipuli-tomaattikastikkeessa


      • kesivä
        eppu2 kirjoitti:

        Siis kotimaassako? Missä, siis noin suurinpiirtein. Millaista ruokaa on Nepalilaisessa ravintolassa?

        Ihan kotimaassa söin. Pääkaupunkiseudulla on paljon etnisiä ruokapaikkoja. Tosi hyvää ruokaa on kasvisruoasta lampaaseen.
        Sellaista kotijuustoa kermatomaattipähkikastikkeessa, nam.
        Suosittelen jos kohdille osuu.


      • kesivä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Eppu nepalilaisia ravintoloita on ainakin Helsingissä ja onko Tampereellakin, googlettava löytää :). Minä olen käynyt nepalilaisessa parissakin kaupungissa ja hyvää on ruoka ja hyvä kohtelias palvelu. Tässä esimerkki erää nepalilaisen ruokalistalta, hinnat kohtuullisia ja hyvää oli ruoka. Esimerkki kanaruoaista, mutta liha- kala, kasvisvaihtoehtoja löytyy myös, Tulisia ja vähemmän tulisia.

        Spinach Chicken
        - kananpaloja miedossa pinaattikastikkeessa

        Chicken Chilly Tulista nepalilaista ruokaaTulista ruokaa​
        - kananpaloja sekä tuoretta tomaattia, sipulia, paprikaa inkivääriä-soija-chilikastikkeessa

        Chicken Masala Tulista ruokaako?
        - kananrintapaloja, inkivääriä, sipulia ja tomaattia tulisessa kastikkeessa

        Chicken Tikka Masala
        - marinoituja tandoori-kananrintapaloja tulisessa inkivääri-sipuli-tomaattikastikkeessa

        Kiitos kun vastasit epulle puolestani. En eilen sitten saunan jälkeen enää avannut konetta.
        Kyllä noita nepalilaisia on syntynyt kuin sieniä sateella ja lounasaikaan todella edullista puffet-ruokaa ja maukasta.


      • eppu2
        kesivä kirjoitti:

        Kiitos kun vastasit epulle puolestani. En eilen sitten saunan jälkeen enää avannut konetta.
        Kyllä noita nepalilaisia on syntynyt kuin sieniä sateella ja lounasaikaan todella edullista puffet-ruokaa ja maukasta.

        Ihan hyvältä näytti tuo siilimuorin tekemä lista.
        Kyllähän noita kaikenlaisia ravintoloita näyttää tulevan aina lisää.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ihan hyvältä näytti tuo siilimuorin tekemä lista.
        Kyllähän noita kaikenlaisia ravintoloita näyttää tulevan aina lisää.

        Ihan harmiksi asti eri maalaisia ravintoloita, ainakin Tukholmassa.
        Tekisi joskus mieli syödä ravintolassa ihan tavallista pohjoismaista ruokaa, mutta harvemmassa enää on sellaisia ravintoloita, missä sellaista olisi listalla.


      • mimmimum-mi

        Ihan kivaa vaihtelua nuo erilailla maustetut kanaruuat tuovat....mutta itse nyt olen alkanut välttää thaimaasta tuotua broilerin lihaa....monikaan ei tiedä että broileri jota syö on tuotu thaimaasta....ravintoloihinkin....siis kotimaisiinkin... Jos ei nyt ajattele eettiseltä puolelta asiaa....siellä ilmennyt tuotannossa pakkotyövoiman käyttöä ja ihmiskauppaa...niin salmonellaa kuitenkin.... kotimaiseen luottaa jotenkin enemmän.


      • mimmimum-mi kirjoitti:

        Ihan kivaa vaihtelua nuo erilailla maustetut kanaruuat tuovat....mutta itse nyt olen alkanut välttää thaimaasta tuotua broilerin lihaa....monikaan ei tiedä että broileri jota syö on tuotu thaimaasta....ravintoloihinkin....siis kotimaisiinkin... Jos ei nyt ajattele eettiseltä puolelta asiaa....siellä ilmennyt tuotannossa pakkotyövoiman käyttöä ja ihmiskauppaa...niin salmonellaa kuitenkin.... kotimaiseen luottaa jotenkin enemmän.

        Minä ostan kotina tehtäviin ruokiin kotimaista mutta mieluusti käyn näissä esimerkiksi nepalilaisissa, välimeren, intian yms ravintoloissa syömässä ulkona kun ruokailen. Luotan siihen et kun ollaan suomessa, valvonta on niin tarkkaa että salmonella on harvinainen kylkiäinen. En ainakaan koskaa ole saanut salmonellaa mistään. Yhestä kiinalaisesta sain ruokamyrkytyksen ja sen jälkeen kevätkääryleet eivät oikein pitkiin aikoihin maistuneet.


    • joulukuuta_kohti

      Mieheni keitti kahvit, kattoi pöydän ja oli laittanut vielä kukan pöytälle. Sitten herätteli minut kahville. Olipa mukava herätys.
      Kohta otamme joulukoristeet esille ja laitamme niitä vähän pöytien päälle ja seinille. Sitten kuntosalille ja illalla joulukonserttiin lähikirkkoon.
      Mukavaa pikkujouluaikaa kaikille.

      • Hotimpi

        Mä en sanoisi tuollaista mukavaksi herätykseksi "Mieheni keitti kahvit, kattoi pöydän ja oli laittanut vielä kukan pöytälle. Sitten herätteli minut kahville."
        Mä sanon mukavaksi herätykSeksi, kun mieheni haluaa minut. Ja siihen mun mukavaan herätykseen kuuluu Seksi, nam.


    • kykki

      Tänäänkin tuli kakka!

      • Viatonsivullinen

        Se kakka on muuten kiva juttu, että tulee. Sitten kun se ei enää suostu tulemaan, on ongelmia edessä ja takana.
        Monilla ikäihmisillä on.
        Vanhustenhoitotyössä olen ollut elävässä opissa, nähnyt mahdollista
        tulevaisuuttani.


      • toimiivatsa
        Viatonsivullinen kirjoitti:

        Se kakka on muuten kiva juttu, että tulee. Sitten kun se ei enää suostu tulemaan, on ongelmia edessä ja takana.
        Monilla ikäihmisillä on.
        Vanhustenhoitotyössä olen ollut elävässä opissa, nähnyt mahdollista
        tulevaisuuttani.

        Kylmäpuristettua rypsiöljyä ruokalusikallinen aamulla ekana. Sitten korkeareunaiseen kulhoon ripaus elovenaa ja 1 1/2 dl kolmen viljan leseitä ja vettä 3 dl. Mikrossa (750 W) 8 minuuttia täydellä teholla. Sekoitetaan ja lisätään vähän vettä, jos tarvis. Sitten mikrossa haudutusta 8 minuuttia. Sitten margariinia puuroon sekoitat, jos tykkäät. Sitten pakastemustikoita 100 g sekoitat. Mustikat sulavat mukavasti ja jäähdyttävät puuron syötäväksi sopivaksi. Maidon kera, NAM.
        Kahvia juot ilman sokeria. Sokeri pois kokonaan. Valkoinen vehnä pois kokonaan.
        Liikuntaa, liikuntaa, jollain lailla liikuttele itseäsi. Ja hedelmiä, vihanneksia ja juureksia runsaasti tuoreina ja kypsennettyinä.


      • Viatonsivullinen

        Vatsantoimintani on pysynyt kunnossa ja teen kaikkeni että jatkossakin niin olisi. Joka-aamu haudutan kattilassa puuron jossa on
        kaikki vatsalle tärkeät kuidut ja oliiviöljy ym. vaihdellen.
        Marjoja syön puuron kanssa, aina. Syö mielestäni hyvin terveellisesti.
        Kalaa paljon. Liikkuminen on helppoa kun minulla on terveet jalat.
        Ei ole ongelmia vielä, mutta jos elonpäiviä riittää alan minäkin rapistumaan. Jos heikkeneminen tapahtuu hitaasti siihen sopeutuu
        helpommin.


      • ent.siivoojaparka

        Kakasta puheenollen tuon minäkin tavoistani poiketen oman korteni kekoon.
        Kettu oli suunnitellut tehdä pienen (chiku) sillointällöin hoitokoirani omaksi kakakseen. Eipä onneksi onnistunut, vaan joutuu nyt pyllistelemään tyhjää tai hankkimaan kakanvalmistustarpeensa muualta, kun isompi koira oli tullut hätiin.
        Pahasti oli ehtinyt purra selästä ja yhdestä tassusta on kynnet irti. Toivotavasti se siitä selviää.
        Aika röyhkeää ketulta tulla koirien omalta kotiterassilta katselemaan paistia.


      • Viatonsivullinen

        Aikamoinen juttu. Siinä meinasi koirulainen päästä henkirievustaan.
        Kettu uskaltaa tulla pihoille, se on niin kettumainen. Aika nätti eläin.


    • Jaksoin jo kävellä lähes tunnin lenkin, samalla siinä rupattelin rakkaan ystäväni kanssa puhelimessa.

    • nuormieli

      No ompa kakkasia juttuja tänään!, voitaisko jo vaihtaa keskustelua vaik miten vietätte vuoden ensimmäistä adventtisunnuntaita?.
      Minä ajattelin mennä H:gin lauluveljien adventtikonserttiin.

      • toimiivatsa

        Ihminen on pakana aamupaskan takana. Siksi me aamukakan onnistuneesti pönttöön toimittaneet kirjoittelemme mukavasti oli aihe mikä tahansa.
        Ei pitäisi sinunkaan tänne tulla pakanoimaan moitteitasi. Lue vatsan toimintaohjeet edeltä, niin johan on iloista pulputusta sinunkin kirjoituksesi tästä kakka-asiasta.


    • nuormieli

      Kaik toimii moitteettomasti kotona, tärkeä asia sinänsä, joskus matkoilla ollessa vaikeuksia, viimeksi Rohdoksella piti pistäytyä ihan lääkärin luona.

    • hyvinpyyhkii

      Eipä oikeastaan mitään.
      Pyöritään tässä vaatekaapissa ja syödään vanhaa turkinretaletta!

    • hytinäx1

      Tänään sunnuntaina ja eilen lauantaina olin tyttären luona kylässä ja teimme laatikoita, lihapullia, piparkakkuja ja pullaa jossa saframia. Pikkunapero leipoi kanssamme ja aika innokkaasti autteli kaulimisessa ja pullataikinan sekoittamisessa.
      Välillä leikittiin autoleikkejä ja nyt turvallisesti kotona.
      Illaksi tulossa myrsky ja varoitetaan meriveden nousevan puolitoistametriä tavallisesta korkeudestaan.

    • yksaklanivaaan

      Työnsin peeloni eli penikseni imurin putkeen. Meidän kulttuurissa se on tärkeä miehuusriitti. Olen romani.

    • kesivä

      Tänään sunnuntaina kivat sain siitä, kun aurinko paistoi lenkkeillessä. Oli niin kaunista, että melkein hurmoksessa olin.

      • eppu2

        Alkoi jo olla hämärää, kun kävin kävelylenkillä.
        Olen tässä välillä katsellut tuota Viasatin historia-kanavaa, taitaa olla joku ilmainen viikonloppu, joillain maksukanavilla, kun muutamia näkyy.


    • Korppis1

      Tänään kiertelin isoa joulumyyjäistoria urheiluhallissa. Löysin nukkekotiharrastelijoiden pöydän, ensi viikolla menen tutustumaan kerhon toimintaan. Ostin sievän kynttilälautasen, napista tehty lautanen ja kessufulttereistä värkätyty kynttilät kynttilöihin oli pujoitettu langat. Sievä ja aidon näköinen pääsi koristamaan nukketaloni juhlasalia ; )

    • jouluinen.tunnelma

      Kävin joulumyyjäisissä. Monenlaista myytävää oli. Paljon oli ihmisiä liikkeellä ja myytävät menivät kaupaksi.
      Joulumusiikkia kuului ja joulupukkin istui paikallaan.
      Pilvinen oli päivä, mutta sisällä tuntui joululta.

    • Kukintyylillään

      Voi taivahan vallat,kunlaitatte joulutunnelman jo nyt.Miltä se sitten aatonaattona ja jouluna tuntuu?
      Lämpimiä tuikkuvaloja kyllä ,muttei vielä muuta.

      • jouluinen.tunnelma

        En ole kotiini laittanut vielä mitään jouluista.


    • Kuistille jääpuikot hain toiset kun eka ostetut osoittautuivat liian lyhkäsiksi.Mietin et hakisinko vielä havuköynnöksen taustaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe