kamppailuliitto ja Paavo Arhinmäki

selvitystäkaivataan

Avataan tästä kamppailuliitto ja Arhinmäki tapauksesta ihan oma ketju, jossa toivon että unohdettaisiin lajin sisäiset väännöt ja keskityttäisiin hiukan isompiin kuvioihin.

Jos joku ei ole vielä tietoinen Arhinmäen uudesta aluevaltauksesta niin tässä linkit uutisiin:
"Paavo Arhinmäen yllätysveto: ehdolla nyrkkeilypomoksi"
http://www.iltasanomat.fi/nyrkkeily/art-1445328224363.html
"Paavo Arhinmäki valittiin Nyrkkeilyliiton johtokuntaan"
http://www.iltasanomat.fi/nyrkkeily/art-1448160456202.html

Miten nyrkkeilyliiton asiat liittyy judoliittoon? No tietysti siten että nykyään kuulumme nyrkkeilyliiton kanssa samaan katojärjestöön, kamppailuliittoon. Vaikka kamppailuliitto ei vielä ole muuta kuin löyhä 7 lajiliiton yhteenliittymä niin tilanteilla on tapana muuttua ja varsinkin jos on olemassa viitteitä sellaisesta. Entisenä ministerinä Arhinmäki on selkeästi korkea-arvoisin poliitikko koko kamppailuliitossa ja olisi naivia kuvitella että ex-ministeri ja puolueen puheenjohtaja jäisi piskuisen nyrkkeilyliiton johtokunnan rivijäseneksi. Päämäärä on varmasti asetettu korkeammalle eikä voi välttyä ajatukselta etteikö tavoitteet liittyisi juurikin perustettuun kamppailuliittoon. Arhinmäki on toki meritoitunut poliitikko ja entisenä urheiluministerinä omaa varmasti suhteita moneen suuntaan. Mutta samaan hengenvetoon on muistettava että Paavo on myös tulipunainen kommunisti ja henkeen ja vereen muinaisjäänne TUL:n mies (nyrkkeilylliton jäsenseuroista suurin osa onkin TUL:n jäseniä). Nyrkkeilyliitto on todennäköisesti yksi Suomen heikoimmin hoidetuista urheiluliitoista, ainakin jos otetaan lukuun vain olympialajit, ja nyt on siis viitteitä että sen piiristä olisi tulossa judollekin uusi johtataja. Jos joku nyt kuvittelee että Arhinmäki järjestää suhteillaan yhteiskunnalta, esim. opetusministeriöltä, lisää rahaa kamppailuskenelle niin sellaiset unelmat kannattaa haudata välittömästi. Suomen talous on konkurssin partaalla eikä ole epäilystäkään etteikö suuntaus kaikissa yhteiskunnan urheilulle jakamissa avustuksissa olisi vain ja ainoastaan alaspäin.

Koska judoliitossa on ovella uuden pj:n valinta ja hallitusvaihdokset niin ainakin seuraavat teemat olisi syytä avata keskustelulle:
- miten judoliiton pj ja hallitus suhtautuvat Arhinmäen astumiselle estradille? Ollaanko terveesti itsekkäitä ja varuillaan ja tarvittaessa jopa lähtökuopissa vai otetaanko sinisilmäisinä hölmöinä kaikki vastaan mitä annetaan
- mitä hyötyä jäsenyydestä kamppailuliitosta ylipäätään on judolle?
- voiko kamppailuliitosta erota ja jos voi niin miten se käytännössä tapahtuu? mitä haittoja eroamisesta judoliitolle käytännössä aiheutuisi?

10

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AStubb

      VMP

      • qwertyuiopqwertyuio

        To the point. Todellakin VMP


      • JoopaJooProvo

        Siis VMP


    • oleelliseenvaan

      Tämä kamppailuliitto on askel kohti toimimatonta byrokraattista isompaa kattojärjestöä.

      Ei arvovaltaa tai näkyvyyttä saada pöhötystä lisäämällä vaan tekemällä oikeasti omat hommat hyvin.

      Unohtakaa nämä kattojärjestöfuusiot ja laittakaa Judoliitto toimimaan hyvin. Uusi hallitus on mahdollisuus, näyttöjä odotellaan kevään aikana.

      • NytTarkkanaKaikki

        Just näin. Paini ei tarvinnut kamppailuliittoa eikä tarvitae judokaan varsinkaan jos mukana tulee sosialistibroileri pomoksi.


    • PenaNi

      Jos kamppailuliitto tulee ja vasuri johdossa???? Niin minä en ainakaan ole mukana. Jokainen harkitkoon tilanteensa mukaan.

    • kylpääseekoittaa

      Nyt on kuulemma pyydetty kunnon urheilumiestä kansanedustaja Ilkka Kanervaa puheenjohtajaksi!
      Jos kamppailuliitto tulee ja Ile johdossa???? Minä ainakin olen mukana. Jokainen harkitkoon tilanteensa mukaan.

      • hienojuttuu

        ja tuksu sihteeriksi... jess...


      • lööppiiiiii

        Ainakin tiedotus hoituisi kun tekstiviestit viuhuu ja julkisuuttakin olisi joka viikko lööpeissä. Eiköhän pysyä erossa kasvavan kokoluokan byrokratioista.


      • vitsailkaa.vaan

        nuijat. Arhinmäki on ihan oikeasti kohta teidän tollojen päälikkö. Jostain syystä judokoihin on pesiytynyt kansakunnan älyllinen pohjasakka. No, sitä saadaan mitä ansaitaan.

        Kyllä painijoita naurattaa!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe