Valokuvan lähettäminen Picasasta

14-10

Auttakaa hölmöä.
Olen lähettänyt valokuvia Picasan kautta, kun en muuta osaa.
Kuvat tulevat vastaanottajalle kuitenkin "liian pieninä".
Mitä teen? Olen vanha äijä joka ei osaa sanaakaan ulkomaan kieliä joten käytän kuvien käsittelyssä Picasaa. Samoin nämä tietokoneissa käytettävä terminologia menee usein yli hilseen.
Kiitokset jo etukäteen.

6

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennen kuin lähetät mene "työkalut" hakemistoon ja valitse "asetukset". Sieltä valitset sähköpostin jos ne siten aiot lähettää. Oletuksena lienee kuten minulla oli kun en ole koskaan käyttänyt 480 pikseliä pitkälle sivulle mutta se on säädettävissä 1600 pikseliin portaittain. Voit myös valita alkuperäisen jolloin se menee sellaisenaan mutta saattaa sekä kestää että tukkia saajan postin.

      1600 pikseliä pitkälle sivulle on lähes HD laatua ja siitä saa kohtuullisen postikortin jos haluaa. Jos sitten saaja ihastuu joihinkin otoksiisi niin lähetä täydellä erottelulla jonka taas valitset samasta paikasta.

      Toivottavasti onnistuin tämän selittämään ymmärrettävästi ja pääset alkuun.

      Lykkyä tykö!

      Kerro myös onnistuitko!

      • 14-10

        Kiitoksia kovasti paljon !!!
        Noilla asetuksilla näkyi toimivan kun kokeeksi lähetin itselleni kuvan.
        Nyt pitäisi vielä oppia "pakkaamaan", eikö sitä sanaa käytetä kun haluaa lähettää useampia kuvia kerralla.
        Jospa tuohon vielä saisi jotain vinkkejä.
        Kiitos ja mukavaa syksyn jatkoa, taikka olisiko jo talvi.


      • 14-10 kirjoitti:

        Kiitoksia kovasti paljon !!!
        Noilla asetuksilla näkyi toimivan kun kokeeksi lähetin itselleni kuvan.
        Nyt pitäisi vielä oppia "pakkaamaan", eikö sitä sanaa käytetä kun haluaa lähettää useampia kuvia kerralla.
        Jospa tuohon vielä saisi jotain vinkkejä.
        Kiitos ja mukavaa syksyn jatkoa, taikka olisiko jo talvi.

        Ei tarvitse pakata. Laita kaikki haluamasi kuvat yhteen hakemistoon ja valitse lähetettävät kuvat hiirellä valiten ja samalla painamalla Control painiketta koko ajan. Kuvien pikkukuvat ilmestyvät sinne vasempaan alanurkkaan joten tiedät mitä ja montako on lähdössä ja sitten vaan sitä kirjeen kuvaa ja vastaanottajan osoitetta kirjoittamaan.

        Helppoa kuin heinänteko, eikös vaan?

        Jos kuvat ovat useammassa hakemistossa niin omasta mielestäni ne on helpoin lähettää aina yhden hakemiston kuvat kerrallaan. Tee kuitenkin miten itse parhaaksi näet.

        Onhan tämä nyt kummaa talvea kun päivällä mittari näytti 7 astetta lämpimän puolella.


      • 14-10

        Kiitos taas.
        Jo alkoi posti kulkemaan, lakosta ei tietoakaan.
        Pitäisi alkaa perehtymään paremmin tähän kuvankäsittelyyn kun nyt aikaa eläkkeellä LUULISI olevan


      • nikon_d90
        14-10 kirjoitti:

        Kiitos taas.
        Jo alkoi posti kulkemaan, lakosta ei tietoakaan.
        Pitäisi alkaa perehtymään paremmin tähän kuvankäsittelyyn kun nyt aikaa eläkkeellä LUULISI olevan

        Olen myös eläkkeellä joskin kuvannut jo aiemminkin, ensimmäisen kamerani ostin joskus -60 luvun alkupuolella.

        Tuo Picasa on jonkinlainen kuvien käsittelyssä mutta oma katsantoni ei siitä siinä mielessä pidä vaan käytän sitä enemmänkin kuvagalleriana. Picasa albumi ei muistaakseni yhteen gigaan asti maksa mitään ja sillä aloitin joskin nyt maksan noin 2€/kk lisätilasta enkä itsekään tiedä montako gigaa sitä on mutta ei ole ahdistanut.

        Saatat tarvita jonkin sortin google tilin jotta voit tuon gallerian avata, se ei kuitenkaan maksa mitään.

        https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro

        Tuossa se on yllä olevassa osoitteessa, vapaasti saa katsella.

        Mielestäni parempi ilmainen kuvankäsittely on Fast Stone Image viewer joka yksityiskäytössä ei maksa mitään ja osaa näyttää myös raw kuvat mutta ei käsitellä toistaiseksi. JPG kuvissa se riittää perussäätöön mainiosti jos sellaista kaipaa. Kokeile.


      • 14-10

        Upeita kuvia.
        Sinulla on tuota taiteellista silmää.
        Itse olen kuvannut(lue sählännyt) milloin mitäkin, ihan harrastemielessä, enkä ole keskittynyt niihin kuviin oikeastaan ollenkaan.
        En ole juurikaan käsitellyt kuviani, mitä joskus rajaillut.
        Mulla on kamerana Canon 7D joten pitäisi kuvien onnistua, ainakin teknisesti.
        Suurimman osan kuvistani olen ottanut automatiikalla, ja se on tietysti periaatteessa väärin kun säätöjä pitäisi kamerassa riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe