Pettymys elämään..ihmiseen ja itseeni

Peniel

Olen jo vuosia kärsinyt pahasta unettomuudesta..Valvoessa tulee mietittyä kaikkea. Olen 55 vuotias nainen..sairastanut paljon..Usein mietin mennyttä elämää..olisinko tehnyt toisin jos olosuhteet olisivat olleet paremmat. Olen kristitty uskova..en kuitenkaan usko Lutherin oppiin. Uskon että jokaisen on tehtävä työtä pyrkien paremmaksi ihmiseksi.Jumalan Armo on suotu jokaiselle ihmiselle..Olen väsynyt ja masentunut..henkisesti jo kuollut. Paljon pahaa tapahtui elämässäni viimeisenä viitenätoista vuotena. Sairauksia..leikkauksia..ihmissuhde ongelmia..taloudellisia vaikeuksia.20 vuotta olen nauttinut aamukahvin Raamattua lukien. Sana on ollut lohtuni ja kannustajani . Jos ajattelisin että uskovan merkki on se ettei hänelle tapahdu mitään pahaa. .tai että vain pahoille ja Jumalattomille tapahtuu pahaa..Kuitenkin me kaikki olemme samasta alkulähteestä ja syntiin syntyneitä. Ja kaikella mitä uskovan elämässä tapahtuu on päämääränä tuoda esiin yksilön väärät taipumukset. "Polttamalla"saadaan esiin hopea ja kulta..kuonana poistuu kaikki paha sielusta. Näin siis uskon. Mutta nyt olen menettämässä uskoni..luen edelleen sanaa...mutta mikään ei liiku sisälläni..luen koska tiedän ..ja muistan sen miten sanan lukeminen aikaisemmin virvoitti ja luen enää vain siksi että "roikun Jeesuksen viitan liepeessä kiinni" . Minusta tuntuu että Jumala on luovuttanut suhteeni. Hän levitti kätensä ja totesi " toivoton tapaus,antaa olla!" Tunnen itseni hylätyksi. Minua pelottaa..koska tuntuu että Hän joka on ollut kanssani syntymästä ni asti..Ei ole enää...Hän on hylännyt minut kuten kaikki muutkin..viikkoja jo on mielessäni pyörinyt että voisin itse tehdä jotain..Tämän tuskan päättämiseksi. Monta asiaa ihminen voi kestää..hylkäämistä. ..äidin ja isän...aviomiehen ja lasten..mutta se että Jumala hylkää ..mitä enää jää jäljelle!? Ei mitään! Olen niiiiin väsynyt valvomaan yksin...Olen niiiiiiin väsynyt kärsimään. Olipa taas tyhmä sepustus. Anteeksi

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkökulmaa1

      Ei se ollut tyhmä sepustus.
      Taidat kärsiä masennuksesta.
      Olin itsekin masentunut silloin,kun menetin kaiken,omaisuuteni,rakkaat läheisenikin,mutta toivun yleensä pian,sillä en mieti liikaa asioita,joihin en voi vaikuttaa.

      Oikeastaan se tilanne oli huvittavakin,kun kodittomana istuin kuusen juurella,ilman mitään muuta omistusta kuin vaatteet päälläni,se oli koomista ,sillä kuukautta aiemmin minulla oli kaikki mitä saatoin elämältä tahtoa.

      Ehkä Jumala kouluttaa sinua johonkin ,mitä vielä et tiedä,johonkin tulevaan,jossa voit olla Jumalan käytössä uudessa voimassa,onhan se mahdollista.

      Ei Jumala hylkää ketään ilman todella hyvää syytä,jota en nyt osaa kuvitella kohdallesi,koska roikut Herrassa kiinni..
      Vastoinkäymiset,mitä olet kokenut,nousevat joskus pintaan,tuttua minullekin,mutta tunteet on luvallisia ja luonnollisia.
      Minkäpä sille voi jollei tämä elämä naurata,sillä elämä parhaimmillaankin on pelkkää tuskaa ja vaivaa,ja huonoimmillaan se on helvettiä.
      Eletään siis niillä eväillä mitä on annettu,,kunhan edes jotakin jää taskunpohjalle:)
      Älä ole liian ankara itsellesi,muutoin on vaarana,että olet liian ankara muille.:)

    • Rakas aloittaja, jos luet vielä palstaa, niin kirjoituksesi kosketti kovasti. Tällä palstalla ei tietenkään voi kovin seikkaperäisesti kertoa henkilökohtaisia asioitaan.
      Olen suunnilleen iäkäisesi nainen ja minäkin olen kokenut pitkän vaikean koettelemusjakson ja olen ollut pitkään uskossa. Kyllä Jumala on myös siellä laakson ja pimeyden kuilussa. Aikamme on kovaa, pimeää ja ihmistä koetellaan myös yksityiskohtaisesti.

      Jos kiinnostaa jakaa sydäntä enemmän, niin voit kirjoitella minulle. Olen armollinen, en tuomiohenkinen. En ole aina onnistunut ihmisenä ja kristittynä.

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe